تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :ارز دیجیتال چیست به زبان ساده و کاربردی ۰ تا ۱۰۰

  • کد خبر : 2608652
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
لورس :ارز دیجیتال چیست به زبان ساده و کاربردی ۰ تا ۱۰۰
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال پولی است که از طریق فناوری جدیدی به نام بلاک چین توسعه یافته است؛ امروزه بلاک چین را به عنوان مجموعه‌ای از حساب‌های دیجیتالی در نظر بگیرید که به طور گسترده و آشکار در سراسر اینترنت توزیع می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از کلاهبرداری و هک ایمن باشند.
اولین ارز دیجیتال، بیت کوین، پس از فروپاشی اقتصاد جهانی در سال ۲۰۰۸ ایجاد شد. در آن زمان، تاکید مخترعان و سرمایه گذاران اولیه بیت کوین بر تمرکززدایی پول بود. ایده اصلی، ایجاد سیستمی از پول و معاملات بود که خارج از کنترل دولت‌ها و بانک‌های مرکزی قرار داشته باشد.
کریپتوکارنسی شکل خاصی از ارز دیجیتال است که مبتنی بر رمزنگاری است. بیشتر ارزهای دیجیتال از بلاک چین برای بهره بردن از ویژگی‌های کلیدی مانند تمرکززدایی، شفافیت و نوسانات استفاده می‌کنند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که آن‌ها توسط هیچ سازمان، گروه یا سازمانی اداره نمی‌شوند.
کریپتوگرام‌ها را می‌توان مستقیماً بدون حضور هیچ واسطه‌ای در اینترنت برای شخص دیگری ارسال کرد. این بدان معناست که برای ارسال ارز دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی یا ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ارز دیجیتال پولی است که از طریق فناوری جدیدی به نام بلاک چین توسعه یافته است؛ امروزه بلاک چین را به عنوان مجموعه‌ای از حساب‌های دیجیتالی در نظر بگیرید که به طور گسترده و آشکار در سراسر اینترنت توزیع می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از کلاهبرداری و هک ایمن باشند.

اولین ارز دیجیتال، بیت کوین، پس از فروپاشی اقتصاد جهانی در سال ۲۰۰۸ ایجاد شد. در آن زمان، تاکید مخترعان و سرمایه گذاران اولیه بیت کوین بر تمرکززدایی پول بود. ایده اصلی، ایجاد سیستمی از پول و معاملات بود که خارج از کنترل دولت‌ها و بانک‌های مرکزی قرار داشته باشد.

کریپتوکارنسی شکل خاصی از ارز دیجیتال است که مبتنی بر رمزنگاری است. بیشتر ارزهای دیجیتال از بلاک چین برای بهره بردن از ویژگی‌های کلیدی مانند تمرکززدایی، شفافیت و نوسانات استفاده می‌کنند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که آن‌ها توسط هیچ سازمان، گروه یا سازمانی اداره نمی‌شوند.

بخوانید  مدیر عامل استارت اپ: هوش مصنوعی می تواند تجربه نهایی متاورس را بسازد

کریپتوگرام‌ها را می‌توان مستقیماً بدون حضور هیچ واسطه‌ای در اینترنت برای شخص دیگری ارسال کرد. این بدان معناست که برای ارسال ارز دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی یا استفاده از خدمات بانکی یا سایر سازمان‌های واسطه نخواهید داشت.

ارز دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین توزیع شده است که یکی از محصولات اصلی آن فناوری بلاک چین است. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بلاک چین می‌توانید مقاله بلاک چین چیست را مطالعه کنید.

در این مقاله از بیتمینو قرار است تا با یکدیگر یاد بگیریم که ارز دیجیتال چیست؟ اگر شما هم به این مبحث علاقمند هستید تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

ارز دیجیتال چیست؟ و چه آینده ای دارد

بسیاری بیت کوین را اولین ارز دیجیتال می‌دانند، این ادعا در اوراق سفید یا وایت پیپر بیت کوین در سال ۲۰۰۸ منتشر شد و اولین سکه‌ها در سال ۲۰۰۹ استخراج شدند. قبل از بیت کوین، تلاش‌های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت می‌گرفت که جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره بیت کوین می‌توانید مقاله بیت کوین چیست را از سایت بیتمینو مطالعه کنید.

وقتی از بانک‌ها برای انتقال و نگهداری پول استفاده می‌کنید، به آن بانک اعتماد دارید. بیت کوین به عنوان اولین ارز الکترونیکی برای حل مشکل اعتماد و هزینه مضاعف معرفی شد. مردم برای انتقال پول مجبور نبودند به شخص، سازمان، گروه یا بانک اعتماد کنند.

بخوانید  به دلیل قوانین اتحادیه اروپا،بایننس آماده حذف استیبل‌کوین‌ها از صرافی خود می‌شود!

موضوع اعتماد نه تنها برای نقل و انتقال پول بلکه برای بسیاری از مسائل دیگر نیز به یک موضوع اصلی تبدیل شده است؛ بنابراین، سیستم غیر متمرکز ارائه شده توسط بیت کوین در فعالیت‌های انسانی مورد استفاده قرار گرفته است.

به تدریج ارز دیجیتال برای حل مشکلات مختلف ظهور کرد. به عنوان مثال، اتریوم خود را به عنوان بستری برای توسعه برنامه‌های مختلف و ایجاد قراردادهای هوشمند تثبیت کرده است. هدف ریپل بازسازی ارتباطات بین بانکی و ارائه یک سیستم پرداخت پرسرعت و کم هزینه با دیدی خوش بینانه از بانک‌ها است.

ارز دیجیتال به چه صورت کار می‌کند؟

بیشتر ارزهای دیجیتال روش ابداعی خودشان را دارند و با روشی که کدنویسی شده‌اند کار می‌کنند. به عنوان مثال، بیت کوین از ماینرها کمک می‌گیرد تا عملیات پرداخت یا دریافت را تأیید کند.

شما می‌توانید یک ارز دیجیتال را با استفاده از کیف پول‌هایی که روی موبایل خود نصب دارید، مدیریت کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به دوستان خود ارسال کنید یا با اشتراک کدی که کیف پولتان به شما می‌دهد، از دوستان خودتان ارز دیجیتال دریافت کنید. بیت کوین‌ها انواع مختلفی دارند و در بیتمینو کیف پول بیت کوین را به شما معرفی کرده‌اییم که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

آدرس کیف پول‌ها، نقش کارت‌های موجود در حساب بانکی یا شماره حساب‌ها را دارند. این آدرس‌ها، متشکل از حروف و اعداد، تنها با بررسی تاریخچه عملیات و انجام یک تحلیل عمیق می‌توانند به هویت افراد مرتبط شوند.

بخوانید  تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال پپه

چند ویژگی درجه ارزهای دیجیتال

تا اینجای مقاله با مفهوم کلی ارزهای دیجیتال آشنا شدیم. در ادامه مقاله ویژگی‌هایی از ارزهای دیجیتال را با یکدیگر بررسی می‌کنیم که باعث شده است این قابلیت به یک قابلیت متمایز تبدیل شود.

جهانی بودن

یکی از مهمترین ویژگی‌های ارزهای دیجیتال جهانی بودن آن‌هاست. ارسال پول به نقاط مختلف جهان با سیستم‌های فعلی ممکن است چند روز طول بکشد، اما ارز دیجیتال می‌تواند این کار را در عرض چند دقیقه انجام دهد. ارز دیجیتال هیچ محدودیتی ندارد و از هر جای دنیا قابل ارسال است.

امنیت ارز دیجیتال

بنابراین، اگر شما بخواهید از ایران به فامیلی که در خارج از کشور دارید پولی را ارسال کنید با سختی‌های زیادی مواجه خواهید شد. دردسرهایی مانند تبدیل پول ایران به دلار یا نحوه ارسال آن. البته ارسال پول از یک کشور به کشور دیگر در کشورهایی به جز ایران بسیار راحتتر است. چون سایت‌هایی مانند پی پال در ایران تحریم هستند ولی در خارج از کشور اینطور نیست, اما ارزهای دیجیتال به شما کمک می‌کنند تا فارغ از ملیت، تراکنشات خود را انجام دهید.

امنیت

ویژگی بعدی ارزهای دیجیتال، امنیت ارزهای دیجیتال است. کدنویسی اختصاصی روی بلاکچین و همچنین وجود افرادی مثل ماینرها برای کمک به انتقال ارزهای دیجیتال، امنیت این اختراع را به سطح بالایی رسانده‌اند. از سوی دیگر، سیستم‌های کلید عمومی و کلید خصوصی به افراد اجازه می‌دهند ارزهای دیجیتال خود را کنترل کنند و هیچ‌کس نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

بخوانید  پنج میلیاردر جوان، 12.3 میلیارد دلار ثروت در اختیار دارند. آنها چه کسانی هستند؟

یعنی فقط خود شما می‌توانید با استفاده از یک کد مخصوص که برای شما ساخته خواهد شد، ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید. به این ترتیب اگر فردی کلید خصوصی شما را نداشته باشد به هیچ وجه نمی‌تواند به ارزهای دیجیتال شما دسترسی داشته باشد.

غیر متمرکز بودن

ویژگی دیگری که ارزهای دیجیتال را از ارزهای معمولی مانند دلار متمایز می‌کند این است که انحصاری نیستند؛ به این معنا که هیچ دولت خاصی نمی‌ تواند به ارزهای دیجیتال تسلط داشته باشد.

به عنوان مثال دولت آمریکا می‌تواند تاثیر مستقیمی بر ارزش دلار داشته باشد و هر وقت خواست دلار را گران کند یا دلار را ارزان کند. اما درباره ارزهای دیجیتال اینگونه نیست و هیچ دولتی نمی‌تواند قیمت بیت کوین را تغییر دهد. قیمت گذاری ارزهای دیجیتال فقط و فقط به سرمایه گذاران مربوط است.

ارزهای دیجیتال معروف

حالا که با ویژگی‌های متمایز ارزهای دیجیتال هم آشنا شدید بهتر است که چند تا از معروفترین ارزهای دیجیتال موجود در دنیای کریپتو کارنسی را به شما معرفی کنیم.

ارز اتریوم

ویتالیک بوترین اتریوم را در سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. ارز دیجیتال اتریوم اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و شبکه آن در جولای ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد. اتریوم از همان ابتدا ایده‌های نوآورانه‌ای را ابداع کرد. ارز دیجیتال این پلتفرم اتر نام دارد و اتریوم می‌تواند از آن برای تولید توکن استفاده کند؛ یعنی برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از کدی که ویتالیک بوترین و تیمش نوشته است، ارز دیجیتال خود را توسعه دهند.

بخوانید  تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته اول شهریور ۱۴۰۲

ناگفته نماند که اتریوم ساخت ارز دیجیتال را آنقدر ساده کرده است که چندین هزار توکن روی شبکه اتریوم ساخته شده است. حتی ساخت ارز دیجیتال با استفاده از وبسایت و به صورت آنلاین امکان پذیر است.

ارز دیجیتال ریپل

ریپل یک ارز دیجیتال قدیمی است که برای انجام معاملات ارزان و سریع طراحی شده است. این سیستم پرداخت در سال ۲۰۱۲ معرفی شد و از ارزهای رایج در شبکه خود پشتیبانی می‌کند. ریپل بر مشارکت با بانک‌ها و توسعه سیستم پرداخت خود متمرکز است و سکه آن XRP نام دارد.

قیمت ریپل

ارز دیجیتال لایت کوین

لایت کوین توسط چارلی لی به منظور پرداخت سریعتر با تغییر کدهای بیت کوین ایجاد شد. این ارز دیجیتال سرعت پرداخت بیشتری نسبت به بیت کوین دارد و یکی از قدیمی‌ترین سکه‌ها است.

مشاهده قیمت لایت کوین

ارز بیت کوین کش

یکی از محبوب‌ترین فورک‌های بیت کوین که در سال ۲۰۱۷ اندازه آن تغییر کرده است. بیت کوین کش در سال ۲۰۱۸ به دو زنجیره تقسیم شد و زنجیره ABC با نام بیت کوین کش به فعالیت خود ادامه داد.

مشاهده قیمت بیت کوین کش

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال به دلیل فناوری و ایده‌های آزاد به کار رفته در آن به سرعت محبوبیت پیدا کرده است. بازار ارزهای دیجیتال در دورانی که به تازگی منتشر می‌شوند، بسیار پرنوسان است و قیمت یکی از آن‌ها می‌تواند در یک روز چند صد درصد افزایش یا چند ده درصد کاهش یابد.

بخوانید  آیا ارز دیجیتال کشورهای اسلامی محقق خواهد شد؟

ارز دیجیتال ارز مورد استفاده در اینترنت است. این نوع ارز فقط به صورت دیجیتالی وجود دارد و در دنیای واقعی معادل فیزیکی ندارد. با این حال، آن‌ها تمام ویژگی‌های یک پول فیزیکی را دارند. ارزهای دیجیتال هیچ محدودیت سیاسی و جغرافیایی ندارند و از هر جای دنیا می‌توان تراکنش را انجام داد.

تعداد بسیار کمی از مردم ظهور ارزهای دیجیتال را می‌دانند. این پدیده در واقع به عنوان یک اختراع وارد دنیای ارز شده است. بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتالی است که توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ساخته شده است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید : ساتوشی چیست

به عبارت دقیق تر، در دنیای دیجیتال، بیت کوین‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. ارزش سایر ارزها را تعیین می‌کنند و تاثیر زیادی در مسیر سایر ارزهای دیجیتال دارد.

انواع ارز دیجیتال

انواع مختلف ارزهای دیجیتال

دو دسته از ارزهای دیجیتال وجود دارد:

به غیر از بیت کوین، ارزهای دیجیتال را می‌توان به دو دسته کوین و توکن تقسیم کرد. کوین‌ها، هر کدام بلاک چین مخصوص به خود را دارند. برخی از سکه‌ها از کد اصلی بیت کوین یا شبکه‌های بیت کوین فراخوانی می‌ شوند. اینها شامل سکه‌های بیت کوین، الگوریتم‌های استخراج، زمان ایجاد بلوک و موارد دیگر می‌شود. با تنظیمات جزئی برای متغیرهایی مانند توکن‌ها کلاس دیگری از ارز های دیجیتال هستند که روی پلتفرم‌هایی مانند اتریوم یا View و IAS ساخته می‌شوند. آن‌ها بلاک چین مجزا ندارند و از قدرت بلاک چین اصلی برای انجام عملیات خود استفاده می‌کنند.

بخوانید  گردش ۴۰۰‌میلیون دلار سرمایه در «دمو تریدینگ» اکسکوینو

در بلاگ بیتمینو بخوانید : اتریوم چیست و یا مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم

این توکن‌ها در اولین ارائه سکه‌ها یا ICOها برای تبادل سرمایه جمعی برای سرمایه گذاران صادر می‌شوند. توکن‌ها کاربردهای خاص خود را دارند و نمی‌توان آن‌ها را به عنوان ارز مشاهده کرد. خود توکن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: توکن‌های اوراق بهادار و توکن‌های کاربردی.

چگونه ارز دیجیتال بخریم؟

خرید ارز دیجیتال با روش‌های گوناگونی امکان پذیر است. یکی از این روش‌ها این است که یک صرافی خارجی بروید و با استفاده از دلار از آن صرافی آنلاین ارز دیجیتال خریداری کنید. اما از آنجایی که ایران تحریم است خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های آنلاین خارجی تقریبا غیر ممکن شده و حتی اگر امکان داشته باشد ممکن است باعث شود ارزهای دیجیتال خود را از دست دهید.

اما ایرانی‌ها مثل همیشه راهی جایگزین را برای خود ساخته‌اند تا از این بازار پرسود عقب نمانند. اسم این راه جدید صرافی‌ های ارز دیجیتال ایرانی است. صرافی‌ هایی که چندین سال قبل بیشتر از یکی یا دو تا نبودند. اما با معروفتر شدن مبحث ارز دیجیتال در ایران، صرافی‌های بیشتری ساخته شدند و در دسترس مردم قرار گرفتند.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

در ادامه مقاله با بهترین صرافی‌ های ایرانی ارز دیجیتال آشنا خواهیم شد و همچنین می‌توانید در این مقاله با بهترین ارز های دیجیتال ارزان قیمت برای خرید نیز آشنا شوید.

بخوانید  ماینرهای بیت کوین دوباره در حال فروش؛ منتظر کاهش بیشتر قیمت باشیم؟

صرافی نوبیتکس

اولین صرافی که در این بخش از مقاله معرفی کرده‌ایم، نوبیتکس نام دارد. این صرافی محبوبترین صرافی ایرانی به حساب می‌آید و افراد زیادی از این صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده می‌کنند.

یکی از مزایای مهم این صرافی این است که پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد و شما در هر ساعت از شبانه روز به مشکل برخوردید می‌توانید از پشتیبانان نوبیتکس کمک بگیرید. خیلی از سرمایه گذاران مهمترین مزیت صرافی نوبیتکس را همین پشتیبانی درجه یک می‌دانند.

نوبیتکس به شما کمک می‌کند تا ارزهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید بیت کوین خود را با بیست اتریوم عوض کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به فروش ارز دیجیتال خودتان، ارزی دیگر را بدست آورید.

نکته آخری که درباره نوبیتکس وجود دارد این است که نوبیتکس کارمزد پایینی دارد. پس اگر قصد دارید تا معاملاتی با حجم بالا انجام دهید، می‌توانید از نوبیتکس استفاده کنید.

صرافی تبدیل

شاید بتوانیم صرافی تبدیل را بعد از نوبیتکس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بدانیم. این صرافی به خاطر احراز هویت سریعی که دارد محبوب شده است. این یعنی شما می‌توانید در کمتر از یک روز خرید و فروش ارز دیجیتال را شروع کنید.

قابلیتی که به نظر من خیلی جالب بود این بود که اگر قبلا در صرافی دیگری کار می‌ کردید، می‌ توانید به راحتی ارز های دیجیتال خود را به تبدیل منتقل کنید. بدون کارمزد!

بخوانید  پاسخ کوینکس به سوالات متداول کاربران

تنوع ارزهای دیجیتال تبدیل بسیار زیاد است و ارزهایی که کمتر مطرح هستند نیز در این صرافی پشتیبانی می‌شوند.

تبدیل به جز وبسایت اپلیکیشن هم دارد. پس شما می‌توانید به راحتی و با استفاده از موبایل خود، خرید و فروش را شروع کنید.

صرافی پول نو

آخرین صرافی که به شما معرفی می‌کنیم، پول نو نام دارد. این وبسایت نسبت به دو صرافی قبلی کم سابقه‌تر است. اما در مقایسه با نوبیتکس و تبدیل امنیت بیشتری دارد.

علت اینکه پول نو امنیت بیشتری نسبت به دو صرافی قبلی دارد این است که این صرافی به شما اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول خودتان منتقل کنید. این موضوع باعث می‌شود تا ارزهای دیجیتال شما در فضای امن‌تری قرار بگیرند. البته این موضوع به امنیت کیف پول شما دارد که الان اکثر کیف پول‌ها مخصوصا تراست ولت، امنیت بسیار بیشتری نسبت به وبسایت‌هایی مثل تبدیل و نوبیتکس دارند.

نکته دیگری که درباره صرافی پول نو نظر بنده را جلب کرد این بود که این صرافی از ارزهای دیجیتالی که زیاد معروف نیستند نیز پشتیبانی می‌کند. ارزهای دیجیتالی مثل سندباکس و دیگر ارز های متاورس که در خیلی از صرافی‌ها در دسترس نیستند. این موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید از ارزهای دیجیتالی که سود بیشتری دارند برای خرید و فروش استفاده کنید.

بخوانید  کوین بیس می خواهد دنیای کریپتو بر انتخابات تاثیر بگذارد

قبل از اینکه برویم سراغ گفتار پایانی

در این مقاله توضیحات جامعی را درباره ارزهای دیجیتال به شما ارائه دادیم. اما از آنجا که مبحث کریپتو کارنسی دنیای بسیار وسیعی به حساب می‌آید، شما برای متخصص شدن به مطالعه بیشتری نیاز دارید. به همین خاطر می‌توانید مطالب وبلاگ بیتمینو را بخوانید تا در کمتر از چند روز مطالب زیادی را درباره ارزهای دیجیتال یاد بگیرید.

سوالات متداول:

۱) نمونه ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین و اتریوم نمونه‌هایی از ارزهای دیجیتال هستند. بسته به حوزه قضایی، ارزهای دیجیتال ممکن است تنظیم شوند یا نباشند. ارزهای رمزنگاری شده به عنوان ارزهای مجازی در نظر گرفته می شوند زیرا مقرراتی ندارند و فقط به صورت دیجیتالی وجود دارند.

۲) آیا ارز دیجیتال آینده دار است؟

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که اکثریت آمریکایی‌ها معتقدند که ارز دیجیتال آینده امور مالی است. هم دموکرات‌ها و هم جمهوری خواهان معتقدند که ارزهای دیجیتال به مقررات قوی‌تری نیاز دارند. با جذابیت قوی برای جوانان و اقلیت‌ها، ارز دیجیتال پتانسیل ایجاد یک اقتصاد عادلانه‌تر را دارد.

۳) معایب ارز دیجیتال چیست؟

  • فاقد مقررات جامع مقررات مربوط به ارزهای مجازی به اندازه کافی جامع یا سیستماتیک نیست و مانع از پذیرش جهانی آنها می شود.
  • بسیار فرار. خارج از مسئولیت بانک مرکزی، ارزش یک ارز مجازی بسیار پر نوسان است. …
  • مسائل امنیتی احتمالی

Originally posted 2023-05-06 23:30:43.

The post ارز دیجیتال چیست به زبان ساده و کاربردی ۰ تا ۱۰۰ appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها