تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :ارز فلوکی floki چیست؟

  • کد خبر : 2616398
  • ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳
لورس :ارز فلوکی floki چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

فلوکی یا فلوکی اینو با نام عجیب و غریب و لوگوی کارتونی جذاب خود توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بسیاری را به خود جلب کرده است. اما چه ویژگی‌هایی این ارز دیجیتال را منحصر به فرد می کند و چرا در دنیای کریپتو این همه سر و صدا کرده است؟ در این مقاله، به ارز دیجیتال فلوکی می‌پردازیم و تاریخچه، فناوری و پتانسیل رشد آن را بررسی می‌کنیم. چه یک معامله‌گر باتجربه باشید و چه یک تازه وارد کنجکاو در دنیای ارزهای دیجیتال، فلوکی ارز دیجیتالی است که قطعاً باید در رادار شما باشد.
فلوکی اینو یا فلوکی کریپتو که به نام سگ نژاد شیبا اینو ایلان ماسک نام‌گذاری شده است، به عنوان یک میم و شوخی آغاز شد، اما به سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد و افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. برخلاف بسیاری از میم کوین‌ها، فلوکی اینو یک تیم و جامعه اختصاصی در پشت خود دارد و چشم‌اندازی برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال اصلی مورد استفاده برای پرداخت‌ها و تجارت الکترونیک دارد.
فلوکی اینو چیزی بیش از یک میم توله سگ بامزه است و این پتانسیل را دارد که به یک بازیگر اصلی در بازار کریپتو تبدیل شود. با داشتن برنامه‌هایی برای NFT‌ها، ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

فلوکی یا فلوکی اینو با نام عجیب و غریب و لوگوی کارتونی جذاب خود توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بسیاری را به خود جلب کرده است. اما چه ویژگی‌هایی این ارز دیجیتال را منحصر به فرد می کند و چرا در دنیای کریپتو این همه سر و صدا کرده است؟ در این مقاله، به ارز دیجیتال فلوکی می‌پردازیم و تاریخچه، فناوری و پتانسیل رشد آن را بررسی می‌کنیم. چه یک معامله‌گر باتجربه باشید و چه یک تازه وارد کنجکاو در دنیای ارزهای دیجیتال، فلوکی ارز دیجیتالی است که قطعاً باید در رادار شما باشد.

فلوکی اینو یا فلوکی کریپتو که به نام سگ نژاد شیبا اینو ایلان ماسک نام‌گذاری شده است، به عنوان یک میم و شوخی آغاز شد، اما به سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد و افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرد. برخلاف بسیاری از میم کوین‌ها، فلوکی اینو یک تیم و جامعه اختصاصی در پشت خود دارد و چشم‌اندازی برای تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال اصلی مورد استفاده برای پرداخت‌ها و تجارت الکترونیک دارد.

فلوکی اینو چیزی بیش از یک میم توله سگ بامزه است و این پتانسیل را دارد که به یک بازیگر اصلی در بازار کریپتو تبدیل شود. با داشتن برنامه‌هایی برای NFT‌ها، بازی‌ها و ایجاد صرافی غیرمتمرکز خود، گویا فلوکی اهداف بزرگی برای خود ترسیم کرده است. جامعه وایکینگ‌های فلوکی (The Floki Vikings) در حال حمایت از این پروژه هستند و صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال، از جمله صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس شروع به لیست کردن فلوکی کرده‌اند و درها برای آسان‌تر شدن خرید و فروش فلوکی در حال باز شدن است.

بخوانید  جنگ تجاری آمریکا و چین؛ بازی مرگ و زندگی بیت کوین

فلوکی اینو چیست؟

فلوکی (FLOKI) یک میم کوین است که در ابتدا بر بستر شبکه اتریوم و با استاندارد ERC20 و سپس روی بستر زنجیره هوشمند بایننس و با استاندارد BEP20 ایجاد شد. نام این میم کوین از نام حیوان خانگی ایلان ماسک که سگی از نژاد شیبا اینو است و همچنین یک شخصیت عجیب و غریب از سریال پرطرفدار وایکینگ‌ها ساخته شبکه تلویزیونی History الهام گرفته است.

از زمان راه‌اندازی، فلوکی از یک میم نه چندان با اهمیت به یک اکوسیستم کامل همراه با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp) و ان اف تی‌های (NFT) مختص خود تبدیل شده است.

یکی از ویژگی‌هایی که فلوکی را از سایر میم کوین‌های شناخته‌شده مانند دوج و شیبا متفاوت می‌کند قرارداد توکن آن است. هر معامله فلوکی مشمول مالیات می‌شود و ۰٫۳ درصد از خرید و فروش‌ها به خزانه فلوکی منتقل می‌شوند. این بودجه به توسعه بیشتر اکوسیستم فلوکی و اهدای کمک‌های خیریه اختصاص داده می‌شود.

فلوکی اینو چگونه کار می‌کند؟

توکن‌های فلوکی به کاربران برای مشارکت در اکوسیستم پاداش می‌دهند. می‌توانید با ارسال میم‌ها به رسانه‌های اجتماعی، ایجاد و بهبود میم‌ها، سهام‌گذاری در شبکه یا شرکت در رای‌گیری، فلوکی به دست بیاورید. فلوکی اینو قصد دارد از پول حاصل از فروش ارز دیجیتال خود برای ایجاد یک اکوسیستم مالی غیرمتمرکز استفاده کند. آنها همچنین در حال توسعه دوره‌هایی در زمینه سرمایه‌گذاری و معاملات ارزهای دیجیتال در دانشگاه فلوکی (Floki University) هستند.

بخوانید  احراز هویت (KYC) چیست؟

طبق اطلاعات کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، فلوکی اینو توسط گروهی از اینفلوئنسرهای حوزه رمزارزها به نام‌های سیبر (Sabre)، مستر براون ویل (Mr Brown Whale) و بی پتابایت کپیتال (B PetaByte Capital) تأسیس شد. توسعه‌دهنده اصلی این پروژه، جکی ژو (Jackie Xu)، چهره‌ای معتبر و مورد احترام در صنعت کریپتو با بیش از یک دهه تجربه در فناوری بلاک چین است.

تاریخچه فلوکی

فلوکی اینو در تابستان ۲۰۲۱ بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شد. توکن فلوکی در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) نیز در دسترس است. در حالی که سازندگان این توکن ناشناس هستند، اما گویا تیم توسعه آن متشکل از اینفلوئنسرها و توسعه‌دهندگانی است که در بخش قبل نام بردیم.

فلوکی یک توکن نسبتاً جدید است و مدت زمان کمی است که در بازار کریپتو حضور دارد. با این حال، این ویژگی مانع از شراکت فلوکی اینو با شرکت‌های بزرگ برای ارائه خدمات به دارندگان توکن نشد. برای مثال، فلوکی با پلتفرم EPay همکاری کرده است تا به دارندگان توکن اجازه دهد از بازار فلوکی خرید کنند.

تاریخچه فلوکی اینو

منشا تولد فلوکی اینو را می‌توان ژوئن ۲۰۲۱ دانست، زمانی که ایلان ماسک توییت کرد که نام حیوان سگ شیبا اینو خود را “فلوکی” خواهد گذاشت. این پروژه در ابتدا به عنوان یک میم کوین با تم سگ، مشابه با دوج کوین (Dogecoin)، شروع شد و با نام فلوکی اینو (Floki Inu) معرفی شد. با این حال، همانطور که پروژه از یک میم کوین به پروژه‌ای اساسی‌تر تبدیل شد، تیم آن به “فلوکی” (Floki) تغییر نام داد و ریبرند کرد.

بخوانید  گزارش پنتا از هک کوینکس: احتمال مشارکت کلاهبردار ایرانی

فلوکی همچنین با جنبش میلیون‌ها باغ (Million Gardens Movement)، یک کمپین باغبانی که توسط برادر ایلان ماسک، کیمبال ماسک تأسیس شده است، همکاری کرده است. سازندگان فلوکی ادعا می‌کنند که به آن به عنوان یک جنبش و نه فقط یک میم کوین نگاه می‌کنند و چشم‌اندازی برای ساخت مدارس در کشورهای در حال توسعه دارند.

وایت پیپر فلوکی اینو

طبق وایت پیپر فلوکی، اکوسیستم فلوکی یک اکوسیستم مبتنی بر جامعه است که هدف آن کنترل امور مالی افراد توسط خود افراد از طریق چهار پیشنهاد کلیدی کاربردی است. این چهار پیشنهاد کلیدی کاربردی شاکل بازی متاورسی والهالا، دانشگاه فلوکی، فلوکیفای و فلوکی پلیسز (FlokiPlaces) است.

وایت پیپر فلوکی اینو، دانشگاه فلوکی را به عنوان تلاش فلوکی برای پر کردن شکاف آموزشی حوزه کریپتو برای میلیاردها کاربر بعدی که در سال‌های آینده با رمزارزها آشنا خواهند شد معرفی می‌کند و همه اینها در کنار ایجاد آگاهی برای توکن فلوکی خواهد بود.

سه ستون اصلی فلوکی

فلوکی اینو دارای سه ستون اصلی به عنوان یک کوین با تم سگ است. این سه ستون جامعه، کاربرد (سودمندی) و خیریه هستند.

  • جامعه: در سایت فلوکی آمده است: “وایکینگ‌های فلوکی (Floki Vikings) یک جامعه جهانی با بیش از ۴۷۰,۰۰۰ نیرو، ماموریت دارند تا فلوکی را به محبوب‌ترین رمزارز جهان تبدیل کنند. ما به‌خاطر فعالیت فوق العاده در رسانه‌های اجتماعی و ساختن میم‌های فلوکی برای جذب توده‌ها شناخته شده‌ایم. جامعه قلب و روح فلوکی است.”
  • کاربرد: ستون کاربرد در مورد حمایت و توسعه پروژه‌های مختلف است، پروژه‌هایی مانند والهالا و دانشگاه فلوکی که در ادامه مقاله بیشتر به آن‌ها خواهیم پرداخت.
  • خیریه: هدف ستون خیریه آسان‌تر کردن زندگی و تبدیل جهان به جایی بسیار بهتر است. فلوکی قصد دارد ابتدا در هر قاره و سپس در هر کشور در حال توسعه جهان یک مدرسه بسازد.
بخوانید  نوبیتکس پرفکت مانی

اکوسیستم فلوکی

این اکوسیستم با ارائه خدماتی مانند دیفای و ان اف تی، یک محیط سرگرم کننده را برای جامعه خود فراهم می‌کند تا از امکانات فناوری بلاک چین بهره ببرند. ارز فلوکی (FLOKI) توکن کاربردی بومی این پروژه و قلب اکوسیستم و عامل رشد آن است.

اکوسیستم فلوکی

والهالا (Valhalla)

والهالا یک بازی برای کسب درآمد (Play-to-Earn) متاورسی در اکوسیستم فلوکی است. بازیکنان یک آواتار منحصر به فرد ایجاد کرده و کنترل آن را به دست می‌گیرند و دنیای والهالا را همراه با دیگر وایکینگ‌های فلوکی کشف می‌کنند. دنیای والهالا گسترده و متنوع است و بازیکنان می‌توانند سرنوشت خود را در متاورس رقم بزنند.

این بازی دارای ویژگی مبارزه تاکتیکی نوبتی است و در آن بازیکنان موجوداتی به نام ورا (Vera) که ان اف تی NFT هستند را جمع‌آوری کرده و در مبارزات شرکت می‌کنند تا پاداش‌های کریپتویی به دست آورند.

برای بازی والهالا و کشف متاورس فلوکی، بازیکنان باید مقدار مشخصی توکن فلوکی را در اختیار داشته باشند. علاوه بر این، فلوکی ارز مبادله درون بازی است، به این معنی که برای معامله ان اف تی‌های ورا، آیتم‌ها و زمین مجازی استفاده می‌شود.

فلوکی‌فای (FlokiFi)

مانند هر اکوسیستم بلاک چین در حال ظهور، وایکینگ‌های فلوکی (Floki Vikings) نیز در حال توسعه مجموعه ای از ابزارها و محصولات دی‌فای هستند تا به جامعه خود سود برسانند. اولین اپلیکیشن غیرمتمرکزی (dApp) که زیر چتر فلوکی‌فای قرار می‌گیرد، فلوکی‌فای لاکر (FlokiFi Locker) است.

فلوکی‌فای لاکر یک برنامه غیرمتمرکز برای قفل کردن ایمن توکن‌های نقدینگی (LP Token) و ان اف تی‌ها است. این امر به معامله‌گران امنیت و آرامش بیشتری می‌دهد و خطر تکنیک‌های کلاهبرداری دیفای مانند راگ پول توکن نقدینگی را هنگام معامله در صرافی‌های غیرمتمرکز از بین می‌برد.

بخوانید  پیش‌بینی آینده‌ کاردانو: ریزش قیمت تا کجا ادامه می‌یابد؟

این ابزار همچنین مکانیسم کاهش تورم توکن فلوکی را ارائه می‌دهد. ۲۵ درصد از تمام هزینه‌های جمع‌آوری شده توسط این پلتفرم برای بازخرید و سوزاندن توکن‌های فلوکی استفاده می‌شود. ۷۵ درصد دیگر نیز برای حمایت از رشد اکوسیستم به خزانه فلوکی ارسال می‌شود.

هیچ محصول دیگری از فلوکی‌فای منتشر نشده است، با این حال جامعه آن امیدوار است در آینده شاهد راه حل‌های استیکینگ (سهام‌گذاری) و صرافی غیرمتمرکز باشد.

ان اف تی‌های فلوکی

سه مجموعه ان اف تی رسمی در فلوکی وجود دارد. این دارایی‌های دیجیتال مزایایی برای دارندگان آن‌ها در اکوسیستم فلوکی ایجاد می‌کنند و عمدتاً در متاورس والهالا استفاده می‌شوند.

  • فلوکیتارها (Flokitars):

تیم توسعه فلوکی اشاره کرده است که دارندگان فلوکیتار می‌توانند ان اف تی‌های منحصر به فرد خود را برای دسترسی به پاداش‌های خاص در والهالا استفاده کنند.

  • ان اف تی‌های جنسیس (Genesis NFTs):

ان اف تی‌های جنسیس در فلوکی به چهار دسته تقسیم می‌شوند: یاقوت، الماس، نقره و برنز. هر ان اف تی مزایا و ابزارهای ویژه‌ای در اختیار کاربران متاورس والهالا قرار می‌دهد. ارائه تخفیف در خریدهای درون بازی یکی از این موارد است.

  • سنگ‌های قیمتی فلوکی (Floki Gemstones):

مجموعه سنگ‌های قیمتی فلوکی، مانند مجموعه جنسیس، مزایای بسیاری در اکوسیستم فلوکی ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، داشتن ان اف تی Aurum of Truth به این معنی است که کاربر هنگام استفاده از محصولات فلوکی‌فای نیازی به پرداخت هزینه ندارد.

ان اف تی های فلوکی

فلوکی پلیسز (FlokiPlaces)

فلوکی پلیسز یا مکان‌های فلوکی یک بازار و فروشگاه اختصاصی ان اف تی است. بر اساس وایت پیپر فلوکی، فلوکی پلیسز تلاش فلوکی برای ورود به تجارت کریپتو با ایجاد محیطی است که به افراد اجازه می‌دهد ان اف تی‌ها و کالاها را با ارزهای دیجیتال مبادله کنند. ارز فلوکی (FLOKI) ارز اصلی بازار فلوکی پلیسز خواهد بود.

بخوانید  مدیر اوپن سی به زندان محکوم شد

دانشگاه فلوکی (University of Floki)

دانشگاه فلوکی یک محیط آموزشی مجازی است. دانشگاه فلوکی با چشم انداز آموزش تازه‌واردان حوزه کریپتو ایچاد شده است. دانشگاه فلوکی تلاش می‌کند محتوای سرگرم کننده و در دسترس ارائه کند و موانع ورود فناوری بلاک چین را کاهش دهد.

این پروژه توجه بسیاری جلب کرد و بیش از ۳۰۰ دارنده توکن فلوکی برای آزمایش نسخه بتا درخواست دادند. پیش‌بینی می‌شود که محتوای دوره‌ها زمانی در سال ۲۰۲۳ منتشر شوند.

مشارکت‌های فلوکی

فلوکی علی رغم شهرتش به عنوان یک میم کوین، توانسته است مشارکت‌های استراتژیک چشمگیری را در فضای کریپتو ایجاد کند. این مشارکت‌ها شامل پروژه‌های پیشرو حوزه کریپتو مانند چین لینک (ChainLink) و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مانند وینترمیوت (Wintermute) می‌شود.

علاوه بر این، فلوکی اینو در ورزش‌های حرفه‌ای نیز ارتباطات خوبی دارد. به گفته سایت فلوکی، این پروژه با چندین تیم فوتبال از جمله بایر لورکوزن، کادیز و ناپولی به توافقات بازاریابی رسیده است.

موسسه خیریه فلوکی

همان طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم اکوسیستم فلوکی حول سه ستون اصلی ساخته شده است. دو ستون جامعه و کاربرد (سودمندی) هر دو با نقش آنها در فضای کریپتو اثبات شده است. اما تلاش‌های خیریه فلوکی جایی است که آنها واقعاً می‌درخشند.

قابل توجه ترین کمک خیریه جامعه فلوکی به بنیاد تابیتا کومی (Tabitha Cumi Foundation)، یک بنیاد نیجریه ای متعهد به ارتقای استانداردها و کیفیت زندگی برای زنان و دختران محروم بود. این کار با با کمک مالی جامعه فلوکی انجام شد. تابیتا کومی توانست یک مدرسه ابتدایی را در کوچیکو-ایجا به طور کامل بازسازی کند. این کمک مالی همچنین منابع و تجهیزات آموزشی بروز را در اختیار کودکان مدرسه قرار داد.

بخوانید  معرفی ارز دیجیتال کامپاند همه چیز درباره ارز COMP

فلوکی همچنین ۱٫۴ میلیون دلار به جنبش میلیون‌ها باغ اهدا کرد، ابتکاری که هدف آن آموزش و کمک به جوامع در یادگیری رشد، تهیه و خوردن غذای سالم است.

تاریخچه قیمت فلوکی

تاریخچه قیمت فلوکی

حال بیایید نگاهی به تاریخچه قیمت فلوکی بیندازیم. در حالی که عملکرد گذشته نباید به عنوان شاخصی از نتایج آینده در نظر گرفته شود، اما دانستن گذشته توکن فلوکی می‌تواند به ما در پیش‌بینی قیمت فلوکی یا تفسیر سایر پیش‌بینی‌ها کمک کند.

در روز راه اندازی خود در ۱۰ جولای سال ۲۰۲۱، فلوکی ۰٫۰۰۰۰۰۳۶۱ دلار ارزش داشت و حرکت چندانی مشاهده نکرد. تحت تأثیر پیامدهای سقوط روز ۱۹ می کریپتو در سال ۲۰۲۱، قیمت فلوکی نیز پس از آغاز فعالیت کاهش یافت. اما در ادامه فلوکی بازگشت قیمت داشت و در ۳۰ جولای ارزش آن ۰٫۰۰۰۰۰۵۹۴ دلار بود و در طی دو روز بیش از ۱۰۰ افزایش قیمت داشت.

در ۲۷ اکتبر، فلوکی از ۰٫۰۰۰۰۵۶۲۱ دلار به ۰٫۰۰۰۱۰۶۶ دلار (بیش از ۸۹ درصد) افزایش یافت. فلوکی در ۴ نوامبر ۲۰۲۱ به ۰٫۰۰۰۳۴۳۷ دلار رسید. پس از آن قیمتش سقوط کرد، اما قرارداد اسپانسرینگ فلوکی با ناپولی، یکی از غول‌های فوتبال ایتالیا، به آن کمک کرد تا در اواخر نوامبر ۲۰۲۱ قیمتش رشد کند.

پس از اینکه فلوکی اینو اعلام کرد که لوگوی فلوکی در ۳ دسامبر ساعت ۲۰:۴۰ به وقت محلی در ساختمان برج خلیفه دبی نمایش داده می‌شود، قیمت این ارز دیجیتال در ۱ دسامبر بیش از ۱۴ درصد افزایش یافت. فلوکی اولین پروژه کریپتو بود که تبلیغاتی را در این ساختمان مشهور اجرا کرد. با این حال، پس از چند روز افزایش قیمت و ترند شدن در توییتر، قیمت فلوکی سقوط کرد و سال ۲۰۲۱ را با ۰٫۰۰۰۱ دلار به پایان رساند.

بخوانید  توقف معامله رمزارز انجین (ENJ) در صرافی والکس

فلوکی این روند نزولی را در سال ۲۰۲۲ ادامه داد و با بازار خرسی دست و پنجه نرم کرد. فلوکی در ۱۸ جون ۲۰۲۲ به پایین ترین سطح تاریخی خود ۰٫۰۰۰۰۰۰۵۶ دلار سقوط کرد که همراستا با سقوط گسترده‌تر ارزهای کریپتو بود.

سپس شرایط قیمتی این میم کوین کمی بهبود یافت است و تا ۲۷ اکتبر با قیمت ۰٫۰۰۰۰۰۷۴ دلار معامله می‌شد. این افزایش زمانی رخ داد که ماسک در حال آماده شدن برای تکمیل تصاحب ۴۴ میلیارد دلاری توییتر بود. در آن زمان شاهد افزایش قیمت دوج کوین و بقیه میم کوین‌ها نیز بودیم.

با این حال، در ماه نوامبر، با سقوط صرافی FTX بار دیگر بازار سقوط کرد و قیمت فلوکی نیز تحت تاثیر قرار گرفت و در ۱۹ نوامبر به ۰٫۰۰۰۰۰۷۳۰۷ دلار رسید. قبل از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی قیمت فلوکی به ۰٫۰۰۰۰۰۸۱۴۸ دلار رسید، که نشان دهنده زیان سالانه بیش از ۹۰ درصد است.

تا کنون، سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ سال بسیار بهتری برای این توکن بوده است. اتفاقاتی مانند لقب “مدیر عامل توییتر” دادن ایلان ماسک به سگش و لیست شدن فلوکی در صرافی ارز دیجیتال کوکوین، باعث شد که در ۱۶ فوریه قیمت فلوکی به ۰٫۰۰۰۰۶۶۸۴ دلار برسد. از آن زمان بعد فلوکی با نوسانی کمتر نسبت به سال ۲۰۲۲ در حال افت و خیز است. در ۷ مارس ۲۰۲۳، این توکن تقریباً ۰٫۰۰۰۰۴۵ دلار ارزش داشت. در آن زمان، حدود ۸٫۹ تریلیون فلوکی از مجموع عرضه ۹٫۹ تریلیون در گردش بود. در آن زمان این توکن ارزش بازاری در حدود ۴۰۱ میلیون دلار داشت و به نود و پنجمین ارز دیجیتال بزرگ از این نظر تبدیل شده بود.

بخوانید  پیش‌بینی هشداردهنده برای سولانا بر اساس تاریخچه قیمت کاردانو!

در زمان نگارش این مقاله، ۲۹ جون سال ۲۰۲۳، فلوکی ارزش بازاری بیش از ۲۳۰ میلیون دلار دارد و صد و بیستمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود.

مقایسه فلوکی و شیبا اینو

هر دو توکن فلوکی و شیبا اینو ریشه در دوج کوین دارند. در حالی که بسیاری از توکن‌های مبتنی بر شیبا اینو برای پیشی گرفتن از موفقیت دوج کوین ساخته شده‌اند، دو توکن برجسته در این دسته از توکن‌ها فلوکی و شیبا اینو هستند. بیایید تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو را بررسی کنیم.

شباهت‌ها

  • محبوبیت هر دو توکن حول محور تحسین ایلان ماسک از دوج کوین است. هر دو توکن در نتیجه توییت‌های او افزایش قیمت را تجربه کردند. توییت‌های ماسک همچنین در آغاز تأسیس فلوکی اینو نقش داشت و همچنین بر روی قیمت شیبا اینو نیز تاثیر گذار بود.
  • جوامع هر دو توکن در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مربوطه خود بسیار پرشور و فعال هستند.
  • هر دو عرضه توکن بالایی دارند، به این معنی که ارزش توکن‌ها کسر کوچکی از سنت است و می‌توانند سرمایه‌گذاران جدیدی را که به دنبال کوین ارزان هستند جذب کنند.

تفاوت‌ها

  • شیبا اینو از نظر ارزش بازار در ۲۰ توکن برتر قرار دارد و ارزش بازار آن بیش از ۴ میلیارد دلار است. در مقایسه، فلوکی در رتبه ۱۲۱ قرار دارد و ارزش بازار آن کمی بیش از ۲۳۰ میلیون دلار است.
  • شیبا اینو در حال ایجاد بلاک چین لایه ۲ خود به نام شیباریوم است.
  • توکنومیکس یا اقتصاد توکنی(tokenomics) این دو ارز دیجیتال نیز متفاوت است. فلوکی مجموعاً ۱۰ تریلیون توکن دارد که در مقایسه با عرضه ثابت ۲۱ میلیونی بیت کوین عددی قابل توجه است، اما در مقایسه با عرضه انبوه توکن ۱ کوادریلیونی شیبا اینو بسیار اندک است. (یک تریلیون هزار میلیارد و یک کوادریلیون هزار تریلیون است.)
بخوانید  قیمت بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

مزایا و معایب فلوکی

فلوکی ممکن است مسیر خود را به عنوان یک میم کوین آغاز کرده باشد، اما جامعه آن به وضوح در تلاش است تا اکوسیستم فلوکی را بهبود ببخشد و در این مسیر تغییرات مثبتی در جهان ایجاد کند. در ادامه مزایا و معایب این میم کوین بلندپرواز را بررسی خواهیم کرد.

مزایا

  • فعالیت‌های خیریه:

در صنعتی که کسب سود مالی بیشتر هدفی عمومی است، مشاهده میم کوینی که به وعده‌های خیریه‌اش عملی می‌کند بسیار مسرّت‌بخش است.

  • مشارکت‌ها

قراردادهای بازاریابی استراتژیک فلوکی، این برند را در مقابل طیف وسیع‌تری از افراد قرار می‌دهد و به پر کردن شکاف بین این صنعت و سایر افراد جهان کمک می‌کند.

  • جامعه وفادار:

فلوکی ثابت کرده است که جامعه‌ای حامی دارد و مایل به طی کردن مسیر پیشرفت است. احتمالاً به همین دلیل است که فلوکی یک سال پس از رها شدنش همچنان مسیرش را ادامه می‌دهد.

معایب

  • متاورس نه چندان قوی:

گرافیک و گیم پلی دست و پا چلفتی به نظر می‌رسند و جذابیت لازم را برای جذب مخاطب انبوه ندارد.

  • پیشنهادات دیفای کم تعداد:

فلوکی‌فای لاکر مطمئناً یک ابزار مفید است، اما اگر اکوسیستم فلوکی بخواهد پیشرفت کند و پروژه را بیشتر توسعه دهد، باید محصولات دیفای بیشتری ارائه دهد.

  • رقابت شدید:

در مقایسه با سایر میم کوین‌ها با تم سگ مانند شیبا و دوج کوین، فلوکی چیز زیادی برای ارائه ندارد. با نزدیک شدن به شیباریوم، اکوسیستم شیبا اینو فرصت‌های رشد قابل توجهی را ارائه می‌دهد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2616398

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها