تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
2

لورس :از کجا میلگرد صادراتی بخرید؟

  • کد خبر : 2592905
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
لورس :از کجا میلگرد صادراتی بخرید؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :اگر به دنبال نهایت کیفیت در خرید میلگرد هستید، باید میلگرد صادراتی بخرید. میلگردهای صادراتی با استانداردهای روز دنیا منطبق هستند و در تولید آن‌ها نیز از تکنولوژی روز استفاده می‌شود. میلگردهای صادراتی ایران علاوه بر بازار داخلی، در بازارهای جهانی هم خواهان زیادی دارند و همین موضوع […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اگر به دنبال نهایت کیفیت در خرید میلگرد هستید، باید میلگرد صادراتی بخرید. میلگردهای صادراتی با استانداردهای روز دنیا منطبق هستند و در تولید آن‌ها نیز از تکنولوژی روز استفاده می‌شود. میلگردهای صادراتی ایران علاوه بر بازار داخلی، در بازارهای جهانی هم خواهان زیادی دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا خیال شما از بابت کیفیت آن‌ها راحت شود. در این مقاله، سه تولیدکننده میلگرد صادراتی معرفی و سپس وزن میلگرد آن‌ها با یکدیگر مقایسه شده است؛ اما پیش از آن، باید بدانید که چرا میلگرد صادراتی ایران محبوب است.

 

چرا میلگرد صادراتی ایران محبوبیت زیادی دارد؟

مهم‌ترین دلیل محبوبیت میلگرد صادراتی ایران، به کیفیت بالای مواد اولیه و قیمت مناسب آن باز می‌گردد. کشور ما دارای معادن غنی سنگ آهن است که وجود این معادن، باعث شده تا کشورمان برای سال‌های متوالی در رتبه دهمین تولیدکننده برتر فولاد خام در جهان قرار بگیرد. علاوه بر این، کیفیت بالای سنگ آهن استخراج‌شده از این معادن، کیفیت میلگردهای تولید داخل را نیز بالا برده است. همچنین از آنجایی که دسترسی کارخانه‌های نورد میلگرد به سنگ آهن و شمش فولادی بسیار آسان است، میلگرد صادراتی آن‌ها در رده میلگردهای ارزان‌قیمت در بازار جهانی قرار می‌گیرد.

به دلایل بالا، چالش‌های ناشی از تحریم‌های بین‌المللی را نیز اضافه کنید که باعث شده تا قیمت میلگرد کارخانه‌های داخلی برای باقی ماندن در کورس رقابت، پایین بیاید.

 

از کجا میلگرد صادراتی بخرید؟

کدام کارخانه‌ها در ایران میلگرد صادر می‌کنند؟

کیفیت بالای میلگرد ایران باعث شده تا تعداد کارخانه‌های صادرکننده میلگرد در ایران زیاد شود. با این وجود، بیشتر کارخانه‌های صادرکننده میلگرد در شمال غرب ایران قرار دارند. چراکه بازار میلگرد ایران در میان همسایگان غربی و شمال غرب ایران داغ‌تر است و از طرف دیگر، این همسایگان دروازه صادرات میلگرد ایران به اروپا هستند. همچنین نزدیکی این کارخانه‌ها به مرز باعث می‌شود که هزینه کمتری برای حمل‌ونقل بار میلگرد صادراتی پرداخت کنند. البته کارخانه‌ای مثل فولاد خراسان هم که در شرق ایران واقع شده، میلگردهای خود را صادر می‌کند اما با توجه به موقعیت جغرافیایی خود، بیشتر بازار کشورهایی مثل افغانستان و ترکمنستان را هدف قرار داده است.

در ادامه با مشهورترین صادرکنندگان میلگرد در منطقه شمال غرب کشور آشنا می‌شوید:

 

کارخانه فولاد میانه آذربایجان

یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان میلگرد در ایران، کارخانه فولاد آذربایجان است که با نام‌های «فولاد میانه» و «میانه تبریز» نیز شناخته می‌شود. این کارخانه دولتی در سال ۱۳۷۹ و در نزدیکی شهر میانه در استان آذربایجان شرقی آغاز به کار نمود. برگ برنده این کارخانه در زمینه صادرات، مجاورت آن با خطوط ریلی و داشتن یک جاده اختصاصی است که به جاده‌های بین‌المللی متصل می‌شود.

میلگردهای این کارخانه در گریدهای A2 و A3 و در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌شود. ظرفیت تولید میلگرد میانه در حال حاضر، ۵۵۰ هزار تن در سال است که در آینده نزدیک، به ۱٫۵ میلیون تن در سال می‌رسد. بازار میلگرد این کارخانه در کشورهای آذربایجان، گرجستان، ترکیه و عراق داغ است.

 

کارخانه ارگ تبریز

کارخانه فولاد ارگ تبریز از جمله کارخانه‌های نسبتاً جدید تولیدکننده میلگرد در کشور است که نخستین میلگردهای آن، در سال ۱۳۹۱ وارد بازار شدند. با این وجود، این کارخانه توانسته در همین مدت نزدیک به ۱۰ سال، هم در بازار داخلی شهرت لازم را کسب کند و هم میلگردهای خود را به کشورهای همسایه صادر کند.

علت محبوبیت میلگرد ارگ تبریز در بازارهای جهانی، تولید این میلگرد با تکنولوژی وارداتی از کشور ترکیه و قیمت مناسب آن به دلیل خودکفایی در تأمین مواد اولیه موردنیاز خود یعنی شمش فولادی است. این کارخانه میلگردهای خود را در گرید A3 و در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ میلی‌متری تولید می‌کند.

 

۳٫ مجتمع فولاد ظفر بناب

میلگرد بناب هم در داخل و هم در خارج از کشور محبوبیت زیادی دارد. وزن مناسب و کیفیت بالای آن باعث شده تا علاوه بر داشتن مشتری در بیشتر نقاط کشور، به بیش از ۱۱ کشور اروپایی نیز صادر شود. این کارخانه در نزدیکی شهر بناب در استان آذربایجان شرقی واقع شده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز کرده است.

میلگرد بناب در گریدهای A2 و A3 و سایزهای ۸ تا ۳۲ میلی‌متر تولید می‌شود و ظرفیت تولید آن ۴۰۰٫۰۰۰ تن در سال است.

 

 

وزن بهترین میلگردهای صادراتی کشور چقدر است؟

در بین میلگردهای میانه، ارگ تبریز و بناب، میلگرد بناب کمترین وزن را دارد. البته این موضوع بدین معنا نیست که وزن این میلگرد از وزن استاندارد کمتر است. بلکه وزن تمامی این میلگردها در بازه وزنی جدول اشتال قرار دارد و علت سبک‌تر بودن میلگرد بناب، نزدیک بودن وزن آن به بخش پایینی این جدول است. البته قیمت میلگرد بناب به ازای هر کیلو از قیمت میلگرد میانه و ارگ تبریز بیشتر است، اما سبک‌بار بودن این میلگرد باعث می‌شود که تعداد شاخه‌های آن در هر بندیل بیشتر باشد.

در جدول زیر وزن میلگرد کارخانه‌های ارگ تبریز، ظفر بناب و فولاد میانه با یکدیگر مقایسه شده است:

 

مقایسه وزن میلگرد A3 کارخانه‌های ظفر بناب، صنعت بناب و فولاد میانه
سایز میلگرد (mm) وزن یک شاخه ۱۲ متری میلگرد (Kg)
میلگرد میانه میلگرد بناب میلگرد ارگ تبریز
۱۰ ۶٫۲ ۷٫۵
۱۲ ۱۱ ۹٫۴ ۱۰٫۵
۱۴ ۱۴٫۵ ۱۳٫۸ ۱۴٫۵
۱۶ ۱۹ ۱۷٫۸ ۱۸٫۵
۱۸ ۲۴ ۲۲٫۶ ۲۳
۲۰ ۲۹٫۵ ۲۷٫۷ ۲۹
۲۲ ۳۶ ۳۳ ۳۵
۲۵ ۴۶٫۵ ۴۴ ۴۹٫۵
۲۸ ۵۸ ۵۶ ۵۷٫۵
۳۲ ۷۵ ۷۵

 

از کجا میلگرد صادراتی بخرید؟

چگونه اصالت میلگردهای صادراتی را تشخیص دهید؟

برای پی بردن به اصالت میلگردهای ارگ تبریز، ظفر بناب و میانه می‌توانید به علائم برجسته‌ای که روی بدنه آن‌ها حک شده، دقت کنید. این علائم ترکیبی از نام کارخانه، روش تولید و گرید میلگرد هستند. البته برخی کارخانه‌ها نام خود را به‌صورت کامل روی میلگردهای خود حک می‌کنند و برخی تنها به درج مخفف اکتفا می‌کنند. علائم اختصاری کارخانه‌های ارگ، میانه و بناب به شرح زیر است:

  • کارخانه ارگ تبریز: FAT
  • کارخانه ظفر بناب: ZN
  • کارخانه فولاد میانه: دو حرف F رو به روی هم

 

 

برای خرید هر یک از میلگردهای صادراتی بالا با قیمت مناسب، می‌توانید به وب‌سایت آسرون مراجعه کنید. قیمت آهن و مقاطع فولادی در این سایت کاملاً منصفانه است و بعید است بتوانید میلگرد را ارزان‌تر از این سایت، در جای دیگری پیدا کنید. همچنین واحد کنترل کیفیت آسرون، کیفیت بار شما را تضمین خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2592905

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها