تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود

  • کد خبر : 2632279
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
لورس :استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شوداستخراج ارزهای دیجیتال، فرآیندی است که در آن از قدرت پردازشی رایانه‌ها برای تأیید تراکنش‌ها و تولید ارزهای دیجیتال جدید استفاده می‌شود. این فرایند در شبکه‌های غیرمتمرکزی مانند بلاک چین انجام می‌شود.
در شبکه‌های بلاک چین، هر تراکنش در یک بلاک ثبت می‌شود. این بلاک‌ها به ترتیب زمانی به یکدیگر متصل می‌شوند و زنجیره‌ای از بلاک‌ها را تشکیل می‌دهند. برای اینکه یک بلاک به زنجیره اضافه شود، باید توسط ماینرها تأیید شود.
ماینرها، افراد یا گروه‌هایی هستند که از قدرت پردازشی رایانه‌های خود برای حل معادلات ریاضی پیچیده استفاده می‌کنند. اولین ماینری که معادله را حل کند، پاداش دریافت می‌کند. این پاداش معمولاً شامل مقداری از ارز دیجیتال جدید است. استخراج ارز دیجیتال، یک فرایند رقابتی است. هرچه قدرت پردازشی ماینر بیشتر باشد، شانس او برای حل معادله و دریافت پاداش بیشتر است.
ارزهای دیجیتال چند سالی است که سروصدای زیادی را به پا کرده‌اند و بسیاری از افراد با هدف کسب سرمایه و سودآوری بیشتر به فکر خرید ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال افتاده‌اند. اما افرادی که در..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود

استخراج ارزهای دیجیتال، فرآیندی است که در آن از قدرت پردازشی رایانه‌ها برای تأیید تراکنش‌ها و تولید ارزهای دیجیتال جدید استفاده می‌شود. این فرایند در شبکه‌های غیرمتمرکزی مانند بلاک چین انجام می‌شود.

در شبکه‌های بلاک چین، هر تراکنش در یک بلاک ثبت می‌شود. این بلاک‌ها به ترتیب زمانی به یکدیگر متصل می‌شوند و زنجیره‌ای از بلاک‌ها را تشکیل می‌دهند. برای اینکه یک بلاک به زنجیره اضافه شود، باید توسط ماینرها تأیید شود.

ماینرها، افراد یا گروه‌هایی هستند که از قدرت پردازشی رایانه‌های خود برای حل معادلات ریاضی پیچیده استفاده می‌کنند. اولین ماینری که معادله را حل کند، پاداش دریافت می‌کند. این پاداش معمولاً شامل مقداری از ارز دیجیتال جدید است. استخراج ارز دیجیتال، یک فرایند رقابتی است. هرچه قدرت پردازشی ماینر بیشتر باشد، شانس او برای حل معادله و دریافت پاداش بیشتر است.

ارزهای دیجیتال چند سالی است که سروصدای زیادی را به پا کرده‌اند و بسیاری از افراد با هدف کسب سرمایه و سودآوری بیشتر به فکر خرید ماینر و استخراج ارزهای دیجیتال افتاده‌اند. اما افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال تازه وارد هستند ممکن است کار استخراج ارزهای دیجیتال برای آنها کمی‌نگران کننده به نظر برسد. چه شما فردی مبتدی باشید که به دنبال درک اصول اولیه باشید یا اینکه فردی باتجربه باشید این مقاله که به جنبه‌های مختلف از انتخاب ابزار مناسب تا جنبه‌های اقتصادی استخراج ارز دیجیتال پرداخته است به عنوان یک راهنمای جامع استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند مسیر روشنی را برای درک این مسیر در اختیار شما قرار دهد.

استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟

ارزهای دیجیتال بدون حمایت بانک مرکزی یا دولت هستند. این فناوری به جای اینکه تمرکز بر تضمین‌های دولتی داشته باشد، بر فناوری غیرمتمرکز به نام بلاک چین استقرار یافته است.

برای ارزهای دیجیتال، پشتوانه‌ای از اسکناس یا سکه فیزیکی وجود ندارند. در عوض، آنها فقط در فضای دیجیتالی حضور دارند. ارزش ارزهای دیجیتال توسط نیروهای بازار که اقدام به خرید و فروش آنها می‌کنند تعیین می‌شوند. ارزهای دیجیتال از طریق فرآیندی به نام ماینینگ به دست می‌آیند که مستلزم استفاده از قدرت پردازش کامپیوترها برای حل مسائل پیچیده به منظور استخراج ارز دیجیتال است. علاوه بر این، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را از طریق کارگزاران خریداری کنند و در کیف‌های پول‌های رمزنگاری شده ذخیره و استخراج کنند.

همانند ارزهای فیزیکی، در ارزهای دیجیتال نیز زمانی که یکی از اعضا ارز دیجیتال را خرج می‌کند، دفتر کل نیز باید برای برداشتن یک حساب و اعتبار دادن به حساب دیگر به روزرسانی شود. بنابراین، دفتر کل توزیع شده بیت کوین، تنها به ماینرهای تأیید شده اجازه می‌دهد تا تراکنش‌های دفتر کل دیجیتال را به روز رسانی کند. به همین جهت، ماینرها دارای مسئولیت مضاعفی برای ایمن کردن شبکه هستند که بابت آن باید هزینه پرداخت شود. به همین منظور، به منظور تأمین کردن امنیت توسط ماینرها سکه‌های جدیدی تولید می‌شود که به عنوان پاداش به آنها تعلق می‌گیرد.

به منظور اطمینان از اینکه تنها ماینرهای رمزنگاری تأیید شده می‌توانند ماینینگ و اعتبارسنجی تراکنش‌ها را انجام دهند یک پروتکل proof-of-work و proof-of-stake ایجاد شده است. همچنین، پروتکل PoW شبکه را از هر گونه حمله خارجی ایمن نگه می‌دارد.

از سوی دیگر PoS بر روی استیکینگ اجرا می‌شود. در این سیستم، پاداش‌ها برای کمک به راه‌اندازی شبکه با نگهداری دارایی‌ها در کیف پول‌های تعیین شده خاص توزیع می‌شوند.

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود

استخراج ارزهای دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

ماینرها برای استخراج ارزهای دیجیتال به یک الگوریتم اجماع به نام اثبات کار (PoW) متکی هستند. ماینرها برای حل پازل‌های پیچیده ریاضی با استفاده از قدرت محاسباتی خود برای یافتن راه حل صحیح رقابت می‌کنند. اولین ماینری که راه‌حل را پیدا کرد آن راه‌حل را در شبکه پخش می‌کند و سایر ماینرها به آن اعتبار می‌دهند. پس از تأیید بلوک تراکنش‌ها به بلاک چین اضافه می‌شود و مدیر به آنها پاداش می‌دهد. از جمله ویژگی‌های استخراج ارز دیجیتال شامل:

  • الگوریتم‌های استخراج: ارزهای دیجیتال مختلف از الگوریتم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند که نوعی پازل‌های ریاضی هستند که ماینرها باید آنها را حل کنند. نمونه‌هایی از الگوریتم‌های استخراج محبوب شامل SHA-256 (استفاده شده برای بیت کوین)، Scrypt (مورد استفاده برای لایت کوین) و Ethash (مورد استفاده برای اتریوم) است.
  • Proof of Work: استخراج ارزهای دیجیتال به مکانیسم Proof of Work متکی است. PoW ماینرها برای حل پازل‌ها رقابت می‌کنند و اولین ماینری که این پازل را حل کند، آخرین بلوک را به زنجیره اضافه می‌کند و به واحدهای ارز دیجیتال پاداش قرار می‌گیرد.
  • تنظیم سختی: برای حفظ نرخ ثابت ایجاد بلوک، دشواری پازل‌های استخراج شده به صورت دوره‌ای براساس کل توان محاسباتی در شبکه تعیین می‌شود. هر چه میزان ماینرها افزایش می‌یابد و منابع خود را بیشتر به اشتراک می‌گذارند، دشواری به همان میزان افزایش می‌یابد و اطمینان حاصل می‌شود که بلاک‌ها با یک نرخ پایدار ایجاد می‌شوند.
  • استخرهای ماینینگ: به دلیل ماهیت رقابتی ماینینگ و افزایش سختی پازل، ماینرهای فردی اغلب به استخرهای استخراج می‌پیوندند. استخرهای ماینینگ گروهی از ماینرها هستند که قدرت محاسباتی خود را به اشتراک می‌گذارند و پاداش‌ها را تقسیم می‌کنند. این رویکرد شانس کسب پاداش را افزایش و در عین حال واریانس درآمد را کاهش می‌دهد.

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود

مراحل استخراج ارزهای دیجیتال

همانطور که اشاره شد، جمع آوری ارزهای دیجیتال به عنوان پاداشی برای حل عملکردهای پیچیده و ثبت داده‌ها در یک بلاک چین به عنوان استخراج ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

بسیاری از افرادی که اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال می‌کنند به آن به عنوان منبع درآمد دوم نگاه می‌کنند و برخی دیگر به دنبال آزادی مالی بیشتر بدون دخالت دولت و بانک‌ها هستند. همانطور که اشاره شد یک بلاک چین بر پایه تراکنش‌ها ساخته می‌شود. بلاک چین شامل مجموعه‌ای از بلوک‌های داده مرتبط است که شامل اطلاعات ضروری مانند هش‌های رمزنگاری می‌شود. بلوک‌هایی که یک زنجیره بلوکی را تشکیل می‌دهند مجموعه‌ای از تراکنش‌های داده‌ای هستند که به انتهای دفتر کل اضافه می‌شود.

مرحله بعدی در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال این است که فهرستی از تمام تراکنش‌هایی جمع آوری شود که در یک بلوک داده اثبات نشده قرار داده می‌شود. پس از تکمیل فرآیند تأیید، از دوبار خرج کردن ارز دیجیتال جلوگیری می‌شود و با افزودن تراکنش آنها به بلاک چین، یک رکورد دائمی ‌و عمومی ‌نگهداری می‌شود. هنگامی‌که تراکنش‌های کافی در یک بلوک قرار گرفت، اطلاعات بیشتر مانند داده هدر و هش از بلوک قبلی زنجیره و یک هش جدید برای بلوک فعلی اضافه می‌شود. در نهایت، ماینرها شبکه هش را بررسی می‌کنند تا ببینند آیا بلوک تأیید نشده معتبر است یا نه. پس از تأیید کار تکمیل خواهد شد.

دستگاه ماینر

سخت افزارهای استخراج ارز دیجیتال

CPU: در روزهای اولیه ارزهای دیجیتال، استخراج ارزهای دیجیتال را می‌توانستیم با استفاده از پردازنده‌های کامپیوترهای معمولی رایانه‌های شخصی انجام داد. با این حال، با افزایش سختی استخراج این کار کمتر کارآمد و سودآور شد.

پردازنده‌های گرافیکی: واحد پردازش گرافیکی (GPU) به دلیل قدرت محاسباتی برترشان در مقایسه با پردازنده‌های مرکزی، به سرعت به سخت افزار محبوبی برای استخراج ارز دیجیتال تبدیل شدند. پردازنده‌های گرافیکی برای الگوریتم‌های استخراجی که نیاز به پردازش موازی دارند مناسب هستند و برای استخراج ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم ایده‌آل هستند.

ASIC: مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) دستگاه‌های سخت افزاری تخصصی هستند که منحصراً برای استخراج ارزهای دیجیتال خاص طراحی شده‌اند. ASIC‌ها بالاترین سطح قدرت محاسباتی و بهره‌وری انرژی را ارائه می‌دهند و آنها را به گزینه‌ای مطلوب برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین تبدیل نموده است.

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود

نرم افزارهای مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال

نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال به عنوان رابطی بین سخت افزار و شبکه ارز دیجیتال عمل می‌کند. نرم افزارهای ارز دیجیتال به شما امکان می‌دهد تا فعالیت‌های استخراج خود را کنترل و نظارت، تنظیمات را مدیریت و به استخرهای استخراج متصل شوید. استخرهای استخراج ارز دیجیتال شبکه‌های مشترکی هستند که در آن چندین ماینر منابع خود را به اشتراک می‌گذارند تا شانس خود را برای حل بلوک‌ها و کسب پاداش افزایش دهند. پیوستن به استخرهای ماینینگ برای افرادی که منابع محدودی دارند می‌تواند مفید باشد.

NiceHash

NiceHash یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای استخراج ارز دیجیتال است. این نرم افزار، برای استخراج بیش از ۶۰ نوع ارز دیجیتال طراحی شده است. NiceHash، از الگوریتم‌های استخراج مختلفی پشتیبانی می‌کند و به ماینرها کمک می‌کند تا بهترین الگوریتم را برای سیستم خود انتخاب کنند.

Cudo Miner

Cudo Miner، یک نرم افزار استخراج ارز دیجیتال مبتنی بر ابری است. این نرم افزار، به ماینرها کمک می‌کند تا بدون نیاز به خرید تجهیزات استخراج، از قدرت پردازشی رایانه‌های شخصی خود برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند.

Awesome Miner

Awesome Miner، یک نرم افزار مدیریت استخراج ارز دیجیتال است. این نرم افزار، به ماینرها کمک می‌کند تا چندین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال را به طور همزمان مدیریت کنند. Awesome Miner، از ویژگی‌های مختلفی مانند هش ریت، مصرف انرژی و سودآوری پشتیبانی می‌کند.

HiveOS

HiveOS، یک سیستم عامل استخراج ارز دیجیتال است. این سیستم عامل، به ماینرها کمک می‌کند تا از تجهیزات استخراج خود به طور کارآمدتر استفاده کنند. HiveOS، از ویژگی‌های مختلفی مانند مدیریت دما، هش ریت و امنیت پشتیبانی می‌کند.

CGMiner

CGMiner، یک نرم افزار استخراج ارز دیجیتال منبع باز است. این نرم افزار، برای استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم SHA-256 طراحی شده است. CGMiner، از ویژگی‌های مختلفی مانند مدیریت هش ریت، مصرف انرژی و کنترل از راه دور پشتیبانی می‌کند.

انتخاب ارزهای دیجیتال مناسب برای استخراج

انتخاب یک ارز دیجیتال عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل دشواری استخراج ارز دیجیتال، پاداش، کارمزد تراکنش، ارزش بازار و چشم‌انداز آینده است. ارزیابی جنبه‌های مختلف برای اطمینان از سودآوری و پایداری در بلند مدت بسیار مهم است. علاوه بر این موارد، اطلاع از آخرین تحولات و روندهای بازار ارز دیجیتال می‌تواند به شما در یک تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند.

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود

انواع مختلف ارزهای دیجیتال را می‌توان به دو گروه مختلف تقسیم بندی کرد:

سکه‌ها برای استفاده به عنوان نوعی ارز دیجیتال طراحی شده‌اند و بر روی بلاک‌چین خود ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال، اتر یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین اتریوم است.

آلت کوین به هر ارز دیجیتال مبتنی بر بیت کوین اشاره دارد. اصطلاح altcoin مخفف عبارت alternative to Bitcoin است و اکثر آلت کوین‌ها برای بهبود بیت کوین ایجاد شده‌اند.

توکن‌ها روی بلاک چین موجود ساخته شده‌اند و به عنوان دارایی‌های قابل برنامه‌ریزی در نظر گرفته می‌شوند که امکان تنظیم و اجرای قراردادهای هوشمند منحصر بفرد را فراهم می‌کنند. در خارج از شبکه بلاک چین، از این قراردادها می‌توان برای ایجاد مالکیت دارایی‌ها استفاده کرد. توکن‌ها را می‌توان برای نشان دادن واحدهای ارزشی مانند پول، سکه و دیگر دارایی‌های دیجیتال استفاده کرد.

استیبل کوین‌ها ارزش خود را به ارزها یا سایر دارایی‌های فیات گره زده‌اند. استیبل کوین‌هایی که اغلب با دلار آمریکا پیوند می‌خورند، راهی را به کاربران می‌دهند تا دارایی‌هایی را بفروشند که ارزشی برابر با پول ملی دارند اما همچنان به شکل رمزنگاری شده در اکوسیستم معامله و ذخیره می‌شوند.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT نوع دیگری از ارزهای دیجیتال هستند که نشان می‌دهند این دارایی منحصربفرد و قابل جایگزینی نیست. قبل از اینکه نوع ارز دیجیتال خود را انتخاب کنید بهتر است نوع و عملکرد آن را با توجه به اهداف خود جستجو کنید. همه ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری ایجاد نشده‌اند.

روش‌های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال

با گذشت زمان روش‌های مختلفی برای استخراج ارزهای دیجیتال به وجود آمد که بر طبق مقتضیات و امکانات همان زمان محسوب می‌شد. به عنوان مثال، در روزهای اولیه این فناوری، استفاده از CPU برای اکثر ماینرها گزینه پیشرو بود. با این حال، امروزه بسیاری از افراد استخراج ارز دیجیتال با استفاده از CPU را بسیار کند و تقریباً غیرعملی می‌دانند، چرا که ماه‌ها طول می‌کشد تا مقدار بسیار کمی ‌سود با توجه به هزینه‌های بالای برق و خنک کننده به دست آید.

روش دیگر استخراج ارزهای دیجیتال روش GPU است. در این روش قدرت محاسباتی با در کنار هم قرار دادن مجموعه ای از پردازنده‌های گرافیکی تحت یک ریگ ماینینگ به حداکثر می‌رساند. برای استفاده از روش ریگ ماینینگ، یک مادربرد و یک سیستم خنک کننده مورد نیاز است.

استخراج ارز دیجیتال با استفاده از ASIC روش دیگری برای استخراج ارزهای دیجیتال است. برخلاف ماینرهای GPU، ماینرهای ASIC به طور خاص برای استخراج ارزهای دیجیتال پایه طراحی شده‌اند. با این حال، آنها گران هستند و با افزایش سختی استخراج به سرعت منسوخ می‌شوند.

با توجه به هزینه‌های روز افزون استخراج GPU و ASIC، استخراج ابری به طور فزاینده‌ای محبوبیت یافته است. استخراج ابری به ماینرهای فردی اجازه می‌دهد تا از قدرت پردازش شرکت‌های بزرگ و امکانات اختصاصی استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند میزبان‌های استخراج ابری رایگان و پولی را شناسایی و یک ریگ ماینینگ را برای مدت مشخصی اجاره کنند. این روش یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای استخراج ارزهای دیجیتال است.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین در واقع پایگاه داده‌ای برای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. برای درک بهتر مفهوم بلاک چین، ابتدا لازم است تا مفهوم پایگاه داده را بدانید. پایگاه داده مجموعه‌ای از داده‌های ذخیره شده در یک سیستم کامپیوتری است.

فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) یک پایگاه داده غیرمتمرکز است که شرکت‌کنندگان مختلف شبکه آن را مدیریت می‌کنند. بلاک چین نوعی از DLT است که در آن تراکنش‌ها با استفاده از هش ثبت می‌شود که یک امضای رمزنگاری تغییرناپذیر است. این به معنای آن است که اگر یک بلوک در یک زنجیره اصلاح شود، بلافاصله مشخص می‌شود که زنجیره دستکاری شده است.

آیا استخراج ارزهای دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

تعیین اینکه آیا استخراج ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارد یا خیر به عوامل مختلفی بستگی دارد. حال از هر روشی که بخواهید ارز دیجیتال خود را استخراج کنید مهمترین عواملی که باید در نظر بگیرید، نرخ هش رینگ لایت، مصرف برق و هزینه‌های کلی است. به عنوان مثال، یک ماینر متوسط حدود ۷۲ تراوات انرژی برای ایجاد یک بیت کوین در حدود ده دقیقه نیاز دارد. علاوه بر این موارد، در نظر گرفتن سطح دشواری ارز دیجیتالی که یک فرد می‌خواهد استخراج کند مهم است تا مشخص شود که استخراج ارز دیجیتال سودآور خواهد بود یا خیر.

چگونه ارز دیجیتال را خریداری کنیم؟

با توجه به سرعت پذیرش ارز دیجیتال در دنیا، راه‌های مختلفی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارد. صرافی‌های ارز دیجیتال، ارزهای مختلفی را برای خرید و فروش ارائه می‌دهند. در دنیای امروز، پی‌پال به عنوان یکی از پلتفرم‌هایی شناخته می‌شود که افراد می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را خرید و فروش کنند. علاوه بر این، در برخی از کشورهای دنیا دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین قرار داده شده است تا افراد بتوانند از آنها استفاده کنند.

همچنین پلتفرم‌هایی ایجاد شده‌اند که بسته به خدماتی که پلتفرم ارائه می‌دهد افراد می‌توانند ارزهای دیجیتال را از طرق نقل و انتقالات بانکی، انتقال ارز دیجیتال یا کارت‌های اعتباری ارائه ‌دهد. خرید ارز دیجیتال با پول نقد نیز به صورت person-to-person نیز امکان پذیر است. با این حال، دسترسی به چنین امکاناتی برای افراد بسته به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند متفاوت است.

استخراج ارزهای دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود

مالیات ارزهای دیجیتال

اگرچه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین به صورت مجازی هستند، اما از نظر نظام مالیاتی نوعی سرمایه تلقی می‌شود و سرمایه‌گذاران عادی که بیت کوین را به عنوان سرمایه گذاری خریداری می‌کنند، زمانی که آن را با ارز، محصولات یا خدمات سنتی مبادله می‌کنند، مقداری سود یا زیان را تجربه خواهند کرد.

مالیات‌هایی که می‌توان بر ارزهای دیجیتال اعمال شوند عبارتند از:

مالیات شرکت: سود یا زیان ناشی از مبادلات ارزی از جمله ارزهای دیجیتال مشمول مالیات خواهد بود. سود و زیان شرکت‌ها در معاملات ارزهای دیجیتال در دفاتر شناسایی و بر طبق مقررات مشمول مالیات خواهند شد.

مالیات بر درآمد: سود و زیان ناشی از تراکنش‌های ارزهای دیجیتال باید در حساب‌های کسب و کار غیرشرکتی نشان داده شود و بر طبق قوانین مشمول مالیات خواهند شد.

سود قابل شارژ: سود و زیان بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال مشمول مالیات بر عایدی سرمایه هستند در صورتی که متعلق به یک فرد یا شرکت باشد مشمول مالیات بر سود قابل شارژ خواهد بود.

آیا ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری خوبی هستند؟

اگر قصد دارید تا مستقیماً به تقاضاهای ارز دیجیتال از سوی افراد پاسخگو باشید، سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری مناسبی است. در حالی که اگر به دنبال یک سرمایه گذاری امن‌تر اما به صورت بالقوه سودآور هستید، خرید سهام شرکت‌هایی که با ارزهای دیجیتال سروکار دارند گزینه مناسبی است.

در حالی که میزان موفقیت هر ارز دیجیتال در ابتدای کار مشخص نیست و میزان این موفقیت به میزان پذیرش عمومی‌ آن بستگی دارد در صورت دستیابی به چنین مرحله‌ای در طولانی مدت می‌تواند سود خوبی را عاید سرمایه‌گذاران آن کند.

اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که میزان سودهی ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند که این موارد عبارتند از:

هزینه‌های سخت افزار: هزینه‌هایی اولیه که برای خرید سخت افزار مانند خرید پردازنده و ASIC می‌کنید می‌تواند گران باشد و بازگشت هزینه‌های انجام شده به پاداش‌های استخراج و ارزش آتی ارز دیجیتال استخراج شده بستگی دارد.

هزینه برق: استخراج ارز دیجیتال مستلزم مصرف برق زیادی است و هزینه برق مصرفی سودآوری استخراج ارز دیجیتال را تحت تأثیر قرار خواهد داد. در مناطقی که افراد هزینه برق پاینی دارند فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند برای آنها سودآوری خوبی داشته باشد.

ارزش ارز دیجیتال: قیمت ارز دیجیتالی که استخراج می‌شود نقش مهمی‌ در تعیین سودآوری ماینینگ دارد. اگر قیمت ارز دیجیتال استخراج شده کاهش یابد، ممکن است پاداشی که دریافت می‌کنید برای پوشش دادن هزینه‌های انجام شده کافی نباشد.

دشواری استخراج: با محبوبیت بیشتر استخراج ارزهای دیجیتال و افزایش ماینرها فرآیند استخراج با پیچیدگی و دشواری بیشتری همراه خواهد بود. این امر می‌تواند به کسب درآمد کمتر استخراج کنندگان منجر شود.

چگونه از ارزهای دیجیتال استفاده کنیم؟

اگر تاجر هستید می‌توانید دارایی‌های دیجیتال را به صورت پرداخت مستقیم یا از طریق یک پردازشگر پرداخت یا هر خدمات دیگری که راحت هستید قبول کنید. برخی از سرویس‌ها امکان تبدیل خودکار ارزهای دیجیتال را به پول نقد را نیز ارائه می‌دهند، در حالی که برخی از شرکت‌ها نیز کارت‌های بدهی top-up را ارائه می‌دهند که از کارت‌های پلاستیکی که برای خرید خدمات و کالا استفاده می‌شوند غیرقابل تشخیص هستند.

همچنین، افراد می‌توانند توسط پلتفرم‌ها دارایی‌های ارزهای دیجیتال را در پلتفرم‌های مختلف قرض بگیرند و با وام دادن آنها از این راه کسب سود کنند. این بخش از فضای ارزهای دیجیتال به نام امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi شناخته می‌شود. براساس DLT، پلتفرم‌هایی که به منظور استقراض و وام دهی طراحی شده‌اند نیاز به تأیید کاربر به کنترل یک نهاد متمرکز را تسهیل می‌کنند. DeFi همچنین شامل جنبه‌های دیگری مانند صرافی‌های غیرمتمرکز یا DEX است.

ارزش بازار در ارزهای دیجیتال چیست؟

کل ارزش پولی تمام سکه‌هایی که استخراج شده‌اند به عنوان ارزش بازار یا سرمایه شناخته می‌شود. با ضرب کردن قیمت هر توکن در تعداد سکه‌های در گردش، ارزش بازار یک ارز دیجیتال به دست می‌آید. بیت کوین و اتریوم دو ارز دیجیتال رمزنگاری شده با ارزش نقدینگی بالا و ارزش بازار بیش از ۱۰ میلیارد دلار هستند.

دانستن ارزش بازار یک ارز دیجیتال به سرمایه گذاران کمک می‌کند تا ارزش چندین ارز دیجیتال را با یکدیگر ارزیابی کرده و تصویر کاملی از هر یک را داشته باشند. ارزش بازار به عنوان یک معیار مهم می‌تواند نشان دهنده این باشد که آیا خرید یک ارز دیجیتال در مقایسه با سایر ارزها از پتانسیل خوبی برای رشد برخوردار است یا خیر.

مدیریت ریسک استخراج ارزهای دیجیتال

جدا از ریسک‌های مالی عدم کسب سود، مخاطرات دیگری نیز استخراج ارزهای دیجیتال را تهدید می‌کند. از جمله این تهدیدات نگهداری دستگاه‌های ماینر است. این دستگاه‌ها نیاز به تهویه مناسب برای جلوگیری از سوختن اجزای ماینر دارند که در اثر گرمای بیش از حد وجود این تهویه‌ها ضروری است.

علاوه بر این در حین استخراج ارزهای دیجیتال باید شبکه برق خود را بررسی کنید. اگر شبکه برق به خوبی سیم کشی نشده باشد ممکن است دچار قطعی مکرر یا آتش سوزی شوید. در ضمن، نگهداری منظم دستگاه ماینر در برابر گرد و غبار و سایر شرایط محیطی نیز برای نگهداری و درست کار کردن ماینر ضروری است. اگر چنین شرایطی در نظر گرفته نشود ASIC زودتر از زمان پیش بینی شده فرسوده و کارایی خود را از دست خواهند داد.

نتیجه گیری

استخراج ارزهای دیجیتال یک جزء ضروری در شبکه بلاک چین است که امنیت و اعتبار تراکنش‌ها را در شبکه‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند. با درک اصول اولیه استخراج ارزهای دیجیتال مانند سخت‌افزار و نرم‌افزار، عوامل موثر بر سودهی، افراد و سازمان‌ها می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری را در این زمینه اتخاذ کنند. مکانیسم‌های جدیدی مانند Proof of Stake ایجاد شده‌اند که به عنوان جایگزینی برای استخراج به شیوه سنتی در حال ظهور هستند. در کنار این شیوه‌های جدید، پیشرفت‌ها در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار همچنان این صنعت را شکل می‌دهند. ماینرها در این راستا، همچنان با سازگار شدن با این تغییرات، می‌توانند سود بالقوه خود را به حداکثر برسانند و به رشد شبکه بلاک چین کمک کنند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2632279

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها