تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :استخراج ارز دیجیتال؛ هر آنچه که باید از ماینینگ رمزارزها بدانید!

  • کد خبر : 2599477
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
لورس :استخراج ارز دیجیتال؛ هر آنچه که باید از ماینینگ رمزارزها بدانید!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ فرایندی است که بیت‌کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر برای تولید کوین‌های جدید، همچنین تأیید تراکنش‌های شبکه استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در روند خرید بیت‌ کوین از یک صرافی، سپس برداشت و انتقال آن به آدرس کیف پول شخصی خود؛ تأیید تراکنش انتقال شما بر عهده استخراج کنندگان بیت‌کوین است که به آن‌ها ماینر می‌گویند. فرایند استخراج ارز دیجیتال شامل شبکه‌‌ای گسترده‌ و غیرمتمرکز از رایانه‌ها در سراسر جهان است که در بستر دفاتر مجازی (‌DLT) تراکنش‌های بین کاربران را مستند می‌کنند و در ازای این کار پاداش دریافت می‌کنند که اصطلاحاً کسب درآمد از طریق استخراج ارز دیجیتال نامیده می‌شود.
پادکست استخراج ارز دیجیتال
از کجا تتر بخریم؟ بهترین قیمت تتر در صرافی‌های ایرانی
استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین به سیستمی اشاره دارد که در آن یک شبکه جهانی از رایانه‌ها به اجرای کد بیت‌کوین مشغول‌اند. هدف از وجود چنین شبکه‌ای این است که اطمینان حاصل شود؛ تراکنش‌های شبکه این رمزارز قانونی هستند و به‌درستی در بلاکچین آن اضافه می‌شوند. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به ..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

استخراج ارز دیجیتال یا ماینینگ فرایندی است که بیت‌کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر برای تولید کوین‌های جدید، همچنین تأیید تراکنش‌های شبکه استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال در روند خرید بیت‌ کوین از یک صرافی، سپس برداشت و انتقال آن به آدرس کیف پول شخصی خود؛ تأیید تراکنش انتقال شما بر عهده استخراج کنندگان بیت‌کوین است که به آن‌ها ماینر می‌گویند. فرایند استخراج ارز دیجیتال شامل شبکه‌‌ای گسترده‌ و غیرمتمرکز از رایانه‌ها در سراسر جهان است که در بستر دفاتر مجازی (‌DLT) تراکنش‌های بین کاربران را مستند می‌کنند و در ازای این کار پاداش دریافت می‌کنند که اصطلاحاً کسب درآمد از طریق استخراج ارز دیجیتال نامیده می‌شود.

پادکست استخراج ارز دیجیتال

از کجا تتر بخریم؟ بهترین قیمت تتر در صرافی‌های ایرانی

استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین به سیستمی اشاره دارد که در آن یک شبکه جهانی از رایانه‌ها به اجرای کد بیت‌کوین مشغول‌اند. هدف از وجود چنین شبکه‌ای این است که اطمینان حاصل شود؛ تراکنش‌های شبکه این رمزارز قانونی هستند و به‌درستی در بلاکچین آن اضافه می‌شوند. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به چگونگی عملکرد استخراج بیت‌کوین، نحوه دریافت بیت‌کوین رایگان، بهترین نرم‌افزارها برای استخراج ارز دیجیتال، بهترین ارز دیجیتال برای استخراج و کسب درآمد از این روش می‌پردازیم.

آشنایی با فرایند استخراج بیت‌ کوین

الگوریتم استخراج یک رمزارز اساساً نحوه به گردش درآمدن و ورود کوین‌های جدید آن را به بازار، همچنین تأمین امنیت رمزارز را شامل می‌شود. در این باره استفان ریستیچ (Stefan Ristić)، مالک وب‌سایت آموزشی BitcoinMiningSoftware.com می‌گوید: «استخراج بیت‌کوین چیزی است که شبکه BTC را ایمن می‌کند».در فرایند استخراج یک ارز دیجیتال مانند بیت‌کوین، کامپیوترهای پرقدرت با هم رقابت می‌کنند تا اولین کسانی باشند که مجموعه‌ای از تراکنش‌ها موجود در یک بلاک را تأیید کنند و آن بلاک را به بلاکچین رمزارز اضافه کنند.

ماینرها در ازای تلاش‌های خود (درصورتی‌که هش بلاک را صحیح حدس زده و آن را به‌درستی به شبکه اضافه کنند) هزینه فی تراکنش‌های داخل بلاک و مقداری بیت‌کوین (در حال حاضر ۶.۲۵ واحد BTC) به‌ازای هر بلاک پاداش دریافت می‌کنند. ریچارد بیکر (Richard Baker)، مدیرعامل یک شرکت فعال در حوزه استخراج ارز دیجیتال و ارائه‌دهنده خدمات بلاکچینی، در این راستا می‌گوید: «پردازش تراکنش‌ها در فرایند ماینینگ توسط رایانه‌های فوق‌العاده گران‌قیمت و قدرتمندی انجام می‌شود که تنها عملکردشان اجرای الگوریتم‌هایی برای حل معماهای ریاضی است که به مالک آنها اجازه می‌دهد یک بلاک استخراج و درآمد حاصل از آن را برنده شوند».

بخوانید  «دمو تریدینگ» اکسکوینو با ۱۰‌هزار تتر‌مجازی شروع شد

معرفی بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه‌گذاری

ابزارهای استخراج ارز دیجیتال بیت‌ کوین

تأیید تراکنش‌های بیت‌ کوین و ثبت آن‌ها در بلاکچین توسط ماینرها مشروط به حل الگوریتم‌های پیچیده است. همه اینها بخشی از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) بیت‌کوین است که هدف آن افزودن یک بلاک جدید به شبکه تقریباً در هر ۱۰ دقیقه است. هر چه یک ماینر قدرت محاسباتی بیشتری داشته باشد، احتمال برنده‌شدن آن در استخراج یک بلاک و دریافت جایزه بیشتر می‌شود.

پاتریشیا ترومپیتر (Patricia Trompeter)، مدیرعامل Sphere 3D Corp که یک پلتفرم برای ماینینگ رمزارزهاست، در این باره توضیح می‌دهد که جدیدترین ابزار‌های استخراج ارز دیجیتال بیت‌کوین از تراشه‌های مدار مجتمع مخصوصی به نام ایسیک (ASIC) استفاده می‌کنند. ایسیک‌ها به طور خاص برای استخراج این رمزارز برنامه‌ریزی شده‌اند تا با تمام توان محاسباتی موردنیاز مورداستفاده قرار گیرند.

معیار بیت‌کوین هش یک ابزار اندازه‌گیری ماینینگ در بررسی میزان توان محاسباتی مورداستفاده در شبکه این رمزارز برای پردازش تراکنش‌ها است. راب چانگ (Rob Chang)، مدیرعامل شرکت استخراج ارز دیجیتال گریفون (Gryphon)، یک ماینر خصوصی بیت‌کوین، می‌گوید: «نسل فعلی این ریگ‌های اختصاصی استخراج بیت‌کوین [ایسیک‌ها]، به تعداد ۱۰۰ تریلیون هش در ثانیه توان تولید پاسخ‌های احتمالی به معادلات بلاک بیت‌کوین را دارند.»

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

احتمالاً تا این بخش از مقاله به این نتیجه رسیده‌اید که برای استخراج سودآور ارز دیجیتالی مانند بیت‌کوین، مجموعه‌ای از کامپیوترها باکیفیت بالا و توان محاسباتی قوی لازم است. در نتیجه برای غلبه بر این وضعیت، مزارع استخراج بیت‌کوین توسعه یافته‌اند. مزرعه بیت‌کوین فضای بزرگی است که بیشتر شبیه یک انبار یا کارگاه است که در آن تجهیزات کامپیوتری با سیستم‌های خنک‌کننده یا تهویه مرکزی ذخیره می‌شوند و از گرم‌شدن بیش از حد و آسیب‌دیدن رایانه‌ها جلوگیری می‌شود. استخراج از طریق یک مزرعه بیت‌کوین را کشاورزی یا فارم ماینینگ می‌نامند.

به‌عبارت‌دیگر، مزرعه استخراج بیت‌کوین شامل گروهی از سرورهای کامپیوتری یا تجهیزات سخت‌افزاری می‌شود که برای استخراج این ارز دیجیتال در یک مکان نصب شده‌اند. ازآنجایی‌که برای استخراج یک بلاک در شبکه بیت‌کوین به میزان زیادی قدرت پردازش نیاز است، گروه‌ها ‌و نهادهای سرمایه‌گذار دریافته‌اند که ادغام منابع نتایج بسیار سودآورتری را به همراه دارد. استان لیائونینگ در شمال شرقی چین، دارای نمونه‌ای از یک مزرعه استخراج بیت‌کوین بزرگ است که تقریباً به‌اندازه یک کارخانه فضا اشغال کرده و از اوایل ۲۰۲۱ تا به امروز تقریباً ۷۰۰ بیت‌کوین در ماه تولید می‌کند.

استخر استخراج ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن

استخر ماینینگ (Mining Pool) به گروه مشترکی از ماینرهای ارزهای دیجیتال اشاره دارد که منابع محاسباتی خود را روی یک شبکه ترکیب می‌کنند تا احتمال یافتن یک بلاک را افزایش داده و استخراج موفقیت‌آمیز ارز دیجیتال را تقویت کنند. ظاهراً استخر استخراج مشابه به مزرعه استخراج است، اما این دو مفهوم با هم متفاوت هستند. در واقع، یک استخر ائتلاف و همکاری چند ماینر را بر روی شبکه نشان می‌دهد که ممکن است از نظر جغرافیایی خیلی از هم فاصله دارند. اما یک مزرعه استخراج در یک مکان خاص تشکیل می‌شود که تعداد زیادی ابزار و تجهیزات استخراج در آن نصب شده‌اند.

در اصل، استخرهای استخراج ارز دیجیتال به ماینرها این امکان را می‌دهند که منابع محاسباتی خود را برای شانس بیشتر در کسب جوایز ترکیب کنند. اگرچه ممکن است قوانین هر استخر در نحوه تقسیم رمزارزهای دریافتی به‌عنوان پاداش، تا حدی با بقیه متفاوت باشد. اما به‌طورکلی، جوایز معمولاً بین افرادی که مشارکت کرده‌اند، بر اساس نسبت قدرت پردازش یا کار هر کاربر نسبت به کل گروه تقسیم می‌شود.

بخوانید  آیا رشد استیکینگ کاردانو می‌تواند منجر به افزایش قیمت ADA شود؟
استخراج ارز دیجیتال

به طور خلاصه می‌توان گفت، هرکسی که می‌خواهد از طریق استخراج ارز دیجیتال درآمد کسب کند، این انتخاب را دارد که یا به‌تنهایی با دستگاه‌های اختصاصی خودکار کند یا به یک استخر استخراج وصل شود که در آن چندین ماینر و دستگاه‌هایشان جمع شده‌اند تا خروجی هش جمعی را افزایش دهند. به‌عنوان‌مثال، با اتصال شش دستگاه ماینینگ که هر کدام ۳۳۵ مگا هش در ثانیه (MH/s) ارائه می‌دهند، در مجموع تقریباً ۲ گیگا هش قدرت استخراج تولید می‌شود که می‌تواند منجر به پردازش سریع‌تر عملکرد هش و فرایند استخراج شود.

دسترسی به ممپول (Mempool) چیست؟ بهترین کاربرد ممپول‌‌ها در بلاکچین

دریافت بیت کوین رایگان

اکثر وب‌سایت‌های که به کاربران خود امکان کسب بیت‌کوین رایگان می‌دهند، ابتدا از آن‌ها می‌خواهند که در فعالیت‌های دیگری از جمله؛ خرید قدرت ماینینگ ابری، اتصال CPU خود برای ماینینگ، انجام یک بازی یا کارهای مشابهی مشارکت کنند. به‌ عبارت ‌دیگر، آنها بیت‌کوین رایگان را به‌عنوان یک تبلیغ برای خدمات خود ارائه می‌دهند. در نتیجه می‌توان گفت: با توجه ‌به ارزش قابل‌توجه بیت‌کوین، دریافت رایگان این رمزارز به زمان و تلاش نیاز دارد که عملاً رایگان نیست و مشروط به پرداخت هزینه (مالی یا زمانی) است.

در این مقاله به معرفی چند روش برای دریافت بیت‌کوین رایگان با فرض شرایط فوق می‌پردازیم. این آموزش دقیقاً به شما می‌گوید که چگونه می‌توانید بیت‌کوین را به‌صورت رایگان از سایت‌های مختلف دریافت کنید. اگرچه سعی کرده‌ایم به پلتفرم‌هایی اشاره کنیم که معتبر هستند و از ارائه بیت‌ کوین رایگان یا دیگر ارزهای دیجیتال برای تبلیغ خدمات و محصولات خود استفاده می‌کنند. اما توصیه می‌شود قبل از پرداختن به فعالیت در این زمینه و انتخاب پلتفرم‌ها، حتماً با جزئیات بیشتری آن پلتفرم را بررسی کنید.

به‌طورکلی، محبوب‌ترین راه برای کسب بیت‌کوین رایگان از طریق بازی‌های آنلاین، روش‌هایی در قالب ایردراپ، ربات‌های تبلیغاتی، رفرال‌، جوایز خرید و موارد مشابه است. به طور مثال، جرمی روبین (Jeremy Rubin) که پروژه بیت‌کوین ام ای تی (MIT Bitcoin Project) را در سال ۲۰۱۴ اجرا کرد، آن زمان تعدادی بیت‌کوین رایگان بین ۳۱۰۸ دانشجوی کارشناسی توزیع کرد.

روش های کسب بیت کوین رایگان

در این بخش، چند پلتفرم و روش پرمخاطب برای کسب بیت‌کوین رایگان آورده شده است:

  • پایونکس (Pionex)

درحالی‌که ممکن است برخی معامله‌گران مداوم بخواهند با بیت‌کوین‌های خود معامله کنند و از نوسانات بازار سود بیشتری به دست آورند، برخی از سرمایه‌گذاران این رمزارز وجود دارند که نمی‌خواهند ۲۴ ساعته بازار را رصد کنند. پلتفرم پایونکس ابزار مناسبی برای دسته‌ای دوم است و به‌عنوان یک ربات معامله‌گر از فراز و نشیب‌های بازار، بیت‌کوین کسب می‌کند. این پلتفرم مدعی است که بر اساس نتایج بک تست گرفته شده، می‌تواند تقریباً ۸۵.۱۷ درصد APR در بیت‌کوین تولید کند. در واقع با ربات معاملاتی پایونکس، می‌توانید به‌سادگی بیت‌کوین‌های خود را بدون قراردادن آنها در کیف پول شخصیتان و انجام هیچ کار دیگری، سرمایه‌گذاری کنید و رشد دهید.

تفاوت APY و APR در ارز دیجیتال چیست؟ نرخ بازده و درصد بازده سالانه به زبان ساده

  • زنگو (ZenGo)
بخوانید  تحلیل بیت کوین از نگاه مایکل ون دی پاپ

پلتفرم‌های زیادی از جمله؛ وب سایت ZenGo به‌عنوان یک بستر برای خریدوفروش رمزارزها به کاربران خود امکان می‌دهد که بیت‌کوین‌های رایگان از طریق معرفی دوستان به دست آورند. در واقع در این صرافی هر بار که کاربر معرفی شده توسط شما مقداری رمزارز خریداری ‌کند، به میزان ۵۰ درصد از کمیسیون معامله‌ او بیت‌کوین رایگان دریافت می‌کنید. البته لازم به ذکر است که خود صرافی او ام پی فینکس نیز طرح مشابهی دارد و کاربران می‌توانند از طریق این پلتفرم با دعوت دوستان خود به کسب درآمد بدون سرمایه بپردازند.

  • کسب بیت‌ کوین رایگان از طریق عیب‌یابی پروژه‌ها

جوایز عیب‌یابی یک روش عالی در کسب ارز دیجیتال برای برنامه‌نویسان، کدنویسان و غیره از طریق شناسایی و گزارش نقص در پلتفرم‌ها است. بسیاری از پروژه‌های صنعت رمزارزها به‌عنوان بخشی از توسعه خود، به افرادی که مشکل سیستم و پروژه‌های آن‌ها را کشف و گزارش کنند، جوایزی در قالب بیت‌کوین یا دیگر توکن‌ها ارائه می‌دهند.

استخراج ارز دیجیتال
  • بازی آنلاین و آفلاین

صدها پلتفرم در صنعت گیمینگ وجود دارند که به شما امکان کسب رایگان ارزهای دیجیتال، در ازای انجام مراحل بازی‌های خود می‌دهند. در واقع بازی کردن، ساده‌ترین و سریع‌ترین راه کسب درآمد از این حوزه است. البته توجه داشته باشید، بیشتر پلتفرم‌های بازی ارز داخلی خود را دارند که می‌توان آن را با بیت‌کوین مبادله کرد. از جمله؛ بازی‌های کازینو آنلاین، مبتنی بر بلاکچین، غیر مبتنی بر بلاکچین و کویز گیم‌‌ها چنین بستری دارند.

به عنوان مثال، برخی از بازی‌های مناسب برای کویز دادن، به شما این امکان را می‌دهند که با پاسخ دادن به سوالات در دسته‌های مختلف، ساتوشی‌های رایگان برنده شوید. یک نمونه سایت آزمون ساتوشی satoshiquiz.com است که در آن جوایز از یک مسابقه به مسابقه دیگر متفاوت است.

  • کسب بیت‌کوین رایگان از ایردراپ

ایردراپ‌ها توکن‎‌های رایگانی هستند که در شروع راه‌اندازی پروژه برای اهداف تبلیغاتی ارائه می‌شوند و بعد از مدتی توکن‌های رایگان دریافت شده را می‌توانید با بیت‌کوین مبادله کنید. اکثر پروژه‌ها از این روش به‌عنوان فرصتی برای بازاریابی و افزایش وسعت جامعه طرف‌دار خود استفاده می‌کنند. البته برای شرکت در ایردراپ‌ها ممکن است کاربران ملزم به انجام برخی وظایف اجتماعی مانند عضو شدن و اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی آن پروژه و این دسته موارد شوند. در حال حاضر، می‌توانید ایردراپ‌های واقعی دنیای رمزارزها را در سایت‌های کوین‌ مارکت کپ، Icomarks و Airdrops.io جستجو کنید.

  • دریافت بیت کوین رایگان با آموزش صنعت رمزارزها

پلتفرم‌هایی از جمله؛ کوین ‌بیس و کوین ‌مارکت ‌کپ به طور منظم با شرکت‌کنندگان در صنعت رمزارزها همکاری می‌کنند تا محصولات و خدمات یا محتوای خود را تبلیغ کنند و به کاربران اجازه می‌‎‌دهند در حین یادگیری این صنعت، رمزارز رایگان کسب کنند. اگرچه در اکثر فرصت‌های ایجاد شده در این بخش بیت‌کوین رایگان پرداخت نمی‌شود، اما شما می‌توانید توکن‌ها و رمزارزهای به‌دست‌آمده را به بیت‌کوین تبدیل کنید.

آموزش ماینینگ بیت کوین و محاسبه پاداش استخراج این رمز ارز

استخراج رایگان ارز دیجیتال

همان‌طور که بالاتر اشاره شد، کسب ارزهای دیجیتال از طریق فرایند استخراج اغلب مستلزم پرداخت برخی هزینه‌های جانبی و اصلی است. به‌ویژه امروزه که برای تبدیل‌شدن به یک ماینر بیت‌کوین باید دستگاه‌های استخراج باقدرت محاسباتی بالای در اختیار داشته باشید. از این رو، می‌توان گفت امید به استخراج ارز دیجیتال به صورت رایگان تقریباً غیر‌منطقی است. با این وجود برخی مرورگرها و پلتفرم‌ها هستند که در ازای استفاده از سیستم قابل دسترس کاربر، امکان استخراج برخی از رمزارزها را به او می‌دهند.

بخوانید  معرفی استاندارد ERC-721 و کاربرد های آن در ارز دیجیتال

مرورگرها و سایت‌های استخراج ارز دیجیتال

یک مرورگر استخراج رمزارز، مانند مرورگر معروف CryptoTab، راه‌حلی تقریباً مطمئن برای استخراج بیت‌کوین در دستگاه شماست، اما این موضوع نیز نیاز به استفاده از قدرت محاسباتی سیستمتان دارد. بنابراین، ممکن است منجر به کندی عملکرد آن شود. این دسته مرورگرها معمولاً نسخه‌های سازگار با سیستم‌ عامل‌‌های اندروید و iOS را ارائه می‌دهند. به‌ عنوان‌ مثال، مرورگر Brave به شما امکان می‌دهد تا زمانی که به یک کیف پول متصل هستید، فقط با استفاده از مرورگر و تماشای تبلیغات، توکن‌های BAT را به دست آورید.

همچنین با افزونه مرورگر Donate Your Tab، می‌توان ارز دیجیتال استخراج کرد و رمزارزهای استخراج شده را به مؤسسات خیریه اهدا داد. در این افزونه نیز میزان ارز دیجیتال دریافتی شما رابطه مستقیم با توان محاسباتی که سیستم شما از CPU ارائه می‌دهد، دارد، زیرا از قدرت CPU کامپیوتر شما برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‎‌کند. افزونه‌های دیگری که به شما امکان استخراج رایگان ارز دیجیتال از وب‌سایت‌ها را می‌دهند، عبارت‌اند از؛

Simple Monero Miner٬ Monero Miner Pro٬ WP Monero Miner و Moonify.

به علاوه، وب‌سایت‌ها یا بازی‌های شبیه‌سازی ماینینگ دیگری وجود دارند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا با دوستان خود بازی کرده و جوایز کسب کنند. به‌عنوان‌مثال، بازی شبیه‌سازی ماینینگ RollerCoin بستری فراهم آورده که کاربران بازی‌های کنند و به ساخت قلمرو امپراتوری ماینینگ خود بپردزاند. در بازی RollerCoin، می‌توانید سیستم استخراج مجازی خود را بهینه کنید و پاداش استخراج را افزایش دهید. در این بازی، هر پنج دقیقه یک پاداش بلاک به اشتراک گذاشته شده بین شرکت‌کنندگان (بر اساس قدرت استخراج آن‌ها) ارائه می‌شود.

استخراج ارز دیجیتال

استخراج رایگان از طریق سایت‌های کلود ماینینگ

استخراج ابری فرایندی است که در آن افراد بدون نیاز به مالکیت یا مدیریت سخت‌افزار ماینینگ، در استخراج بیت‌کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال شرکت می‌کنند. در این روش، روند استخراج ارز دیجیتال با استفاده از یک مرکز داده و از راه دور باقدرت پردازش مشترک صورت می‌گیرد. استخراج ابری می‌تواند چندین مزیت را ارائه دهد، به‌ویژه برای افرادی که علاقه‌مند به استخراج ارز دیجیتال هستند، اما منابع یا تخصص فنی برای راه‌اندازی ریگ‌های استخراج خود را ندارند. در واقع در این سبک استخراج، کاربران می‌توانند قدرت رایانش ابری (Cloud Computing) اجاره‌ بگیرند و با استفاده از آن به ماینینگ بپردازند.

آموزش کامل استخراج ابری لایت کوین

البته لازم به ذکر است که فضای ماینینگ ابری مملو از کلاهبرداری و این دسته اتفاقات است. بسیار مهم است که قبل از سرمایه‌گذاری، مشروعیت یک شرکت استخراج ابری را به طور کامل تحقیق و تأیید کنید. بیت‌لند (Bitland) یک پلتفرم ارائه خدمات ماینینگ ابری است که برای ثبت‌نام قدرت هش ۲۰۰۰ گیگاهرتز بر ثانیه، بونوس می‌دهد. پلتفرم Cryptoplace.cloud نیز خدمات ماینینگ ابری ارائه می‌دهد که یک دلار پاداش پس از ثبت‌نام می‌دهد. همچنین، Citymine.cc و Bimine.io دو مثال دیگر‌اند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و به ترتیب ۵۰۰ و ۱۱۱ Gh/s پاداش ثبت‌نام ارائه می‌دهند.

آشنایی با استخراج مونرو

مونرو یک ارز دیجیتال است که برای دست‌یابی به اجماع توزیع شده از مکانیزم استخراج اثبات کار PoW استفاده می‌کند. یکی از فلسفه‌های زیربنای مونرو حفظ برابری‌طلبی در قدرت استخراج است تا همه بتوانند در این فرایند شرکت کنند. برای رسیدن به این هدف، مونرو از الگوریتم خاصی به نام RandomX استفاده می‌کند که توسط اعضای انجمن این پروژه طراحی و توسعه یافته است.

بخوانید  بلاکچین جدید کوین بیس از شبکه‌های لایه دوم اتریوم پیشی گرفت!

این الگوریتم در برابر سیستم ماینینگ مبنی بر استفاده از ASICها در استخراج بیت‌کوین مقاوم‌تر است، به این معنی که ساخت سخت‌افزار تخصصی برای استخراج مونرو غیرممکن هست. در واقع در این روش، ماینرها باید از سخت‌افزار درجه اول تعریف شده توسط پروژه استفاده کنند و منصفانه به رقابت بپردازند. مونرو با استفاده از GPU و CPU قابلیت استخراج دارد، هر چند که اولی بسیار کارآمدتر است.

دسترسی به پرایوسی کوین چیست؟ معرفی محبوب‌ترین پرایوسی کوین‌های ۲۰۲۳

استخراج مونرو به‌ صورت انفرادی یا استخر

در استخراج ارز دیجیتال مونرو ماینرها می‌توانند، تصمیم بگیرند که آیا به‌صورت انفرادی یا با استفاده از استخر‌ها به ماینینگ کوین‌های XMR بپردازند. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند، هر چند که تیم توسعه‌دهنده پروژه افراد را تشویق می‌کند تا با استفاده از نرم‌افزار مونرو و به‌صورت انفرادی به استخراج این رمزارز بپردازند، زیرا این نوع استخراج مستقل مؤثرترین راه برای افزایش امنیت و توزیع‌پذیری شبکه مونرو است.

مزایا معایب
انفرادی ۱. نسبت به استخراج با استخر‌ها، شبکه را ایمن‌تر می‌کند.
۲. می‌توان با استفاده از CPU یا GPU و کیف پول Monero، بدون به نیاز به ابزار اضافی به استخراج پرداخت.
۱. بسته به میزان هش شما، ممکن است چند ماه طول بکشد تا بلاکی را پیدا کنید، یعنی نسبت به استفاده از استخرها شانس پایین‌تری دارد.
استخر ۱. متناسب با میزان مشارکت خود در استخر انتخابی، به‌صورت مکرر کوین XMR دریافت خواهید کرد. ۱. لازم است که هزینه‌ای را به اپراتور استخر بپردازید.
۲. در این روش از یک نرم‌افزار شخص ثالث برای استخراج استفاده می‌شود که ممکن است امنیت نگهداری کوین‌های استخراج شده را خدشه‌دار کند.
۳. اگر افراد زیادی به یک استخر ملحق شوند، به‌طوری‌که آن استخر بیش از ۵۰ درصد از کل هش ریت شبکه را به خود اختصاص دهد، امنیت کل شبکه به خطر می‌افتد.

روش P2Pool بهترین راه برای استخراج مونرو

P2Pool یک روش جدید هوشمندانه برای استخراج ارز دیجیتال مونرو است که مزایای استخراج با استخر‌ها و انفرادی را ترکیب می‌کند. این روش به ماینرها اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های مکرر ارائه شده توسط استخرها را بدون نیاز به اعتماد به یک استخر متمرکز دریافت کنند. در واقع، P2Pool یک استخر استخراج همتا به همتا است که به کاربران کنترل کامل بر گره مونرو و آنچه را که استخراج می‌شود، می‌دهد که این امر باعث می‌شود موضوع غیر متمرکز بودن پروژه حفظ شود.

مفهوم P2Pool برای اولین‌بار در مسیر توسعه بلاکچین بیت‌کوین مطرح شد، اما به دلیل محدودیت‌های خاص این پروژه هرگز به طور کامل محقق نشد. محدودیت اصلی این روش در بلاک چین بیت‌کوین ناشی از وجود بلاک‌های یتیم در شبکه این رمزارز است. اما P2Pool در شبکه مونرو کارآمد هست. اساساً این روش استخراج ارز دیجیتال یک زنجیره جانبی برای مونرو ارائه می‌دهد که بلاک‌های تولید شده در آن زنجیره، همان بلاک‌های اصلی شبکه مونرو را منعکس و ایجاد می‌کنند. با جزئیات بیشتر، بلاک‌های استخراج شده در شبکه جانبی به شبکه اصلی مونرو ارسال می‌شوند و در صورت تأیید نهایی توسط شبکه به بلاکچین اصلی مونرو اضافه خواهند شد.

بخوانید  تحلیل تکنیکال هفتگی ارزهای دیجیتال ۲۶ نوامبر (۵ آذر)

استخراج اتریوم؛ آیا می‌توان ETH استخراج کرد؟

کوین‌های ETH در بلاکچین اتریوم تا قبل از انتقال این پروژه از مکانیزم اثبات کار PoW به مکانیزم اثبات سهام PoS، قابل‌استخراج بودند و شبکه این رمزارز همانند بیت‌کوین ماینر داشت. اما از زمانی که شبکه اتریوم به طور کامل در اختیار مکانیزم اجماع اثبات سهام قرار گرفته، کوین‌های ETH قابل‌استخراج نیستند. بعدازاین انتقال، درآمد اعتبارسنج‌های بلاکچین اتریوم از کارمزد تراکنش‌ها حاصل می‌شود. ممکن است، به این موضوع فکر کنید که اگر اتریوم استخراج نمی‌شود، برای ماینر‌های شبکه PoW آن چه اتفاقی می‌افتد؟

به‌طورکلی، بعد از انتقال اتریوم به مکانیزم اثبات سهام، ماینرهای این رمزارز چند انتخاب از جمله موارد زیر را داشتند:

  • اولی؛ فروش تجهیزات خود و استفاده از پول آن برای شروع استیکینگ، سپس به یک اعتبارسنج در شبکه اتریوم تبدیل شوند.
  • دومی؛ به استخراج ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم کلاسیک بپردازند که ماینینگ آن‌ها با GPUهای استخراج اتریوم سازگار است.
  • سومی؛ خود شبکه اتریوم بعد از انتقال به اثبات سهام، هارد فورکی به نام اتریوم اثبات کار (EthereumPoW) با نماد ETHW را ایجاد کرد که ماینرهای اتریوم بتوانند به فرایند استخراج خود ادامه دهند.
استخراج ارز دیجیتال

روش استخراج زی کش

استخراج ارز دیجیتال زی کش (Zcash) نیز یکی دیگر از سیستم‌های ماینینگ متکی به فرایند اجماع اثبات کار است. این ارز دیجیتال از الگوریتم Equihash در الگوریتم PoW خود استفاده می‌کند که در آن نیاز به استفاده از تراشه‌های مدار مجتمع مخصوص نیست. به این معنی که کاربران متوسط ​​شانس استخراج برابری دارند. به‌عبارت‌دیگر، زی‌کش شکلی از پروتکل استخراج ارائه می‌دهد که مکانیسم اجماع مشابه با بیت‌کوین دارد. با این تفاوت که زی‌کش از یک الگوریتم نسبتاً بهینه‌شده‌تر استفاده می‌کند.

درست مانند سایر ارزهای دیجیتال اثبات کار، زی کش نیز به ماینرها نیاز دارد تا برای حل پازل‌های پیچیده رقابت کنند. اولین ماینری که پاسخ صحیح را دریافت کند باکوین‌های ZEC تشویق می‌شود. به‌این‌ترتیب، سیستم غیرمتمرکز این رمزارز به هر شرکت‌کننده فرصتی برابر برای به‌روزرسانی DLT زی کش، ایمن‌سازی آن و ایجاد کوین‌های جدید می‌دهد.

بیشتر: فناوری dlt چیست؛ ۴ ویژگی کلیدی دفتر کل توزیع شده

در استخراج زی کش نیز شرکت‌کنندگان می‌توانند از سخت‌افزار‌های CPU یا GPU استفاده کنند که مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. دررابطه‌با نحوه عرضه کوین‌های جدید زی کش می‌توان گفت؛ ساختار توزیع کوین‌های این پروژه به ماینرهایش، بسیار مشابه به سیستم هاوینگ بیت‌کوین است. در چهار سال اول راه‌اندازی این رمزارز، ۸۰ درصد از کوین‌های ZEC توزیع شد. همچنین میزان پاداش ماینرها هر چهار سال یک‌بار نصف می‌شود که در حال حاضر ۳.۱۲۵ واحد کوین ZEC به‌ازای استخراج هر بلاک است.

نحوه استخراج ار وی ان

ریون کوین (RVN) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و غیرمتمرکز است که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این پروژه برای انتقال امن و سریع دارایی‌های مانند توکن‌ها و دارایی‌های دیجیتال، بین افراد یا نهادها طراحی شده است. ریون کوین در بین علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، به‌ویژه کسانی که به صدور دارایی و توکن‌سازی علاقه‌مند هستند، محبوبیت یافته است. رمزارز ریون کوین نیز از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند و بر پایه کد بیت‌کوین نوشته شده، اما تغییرات زیادی برای بهبود عملکرد خود انجام داده است.

یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در الگوریتم استخراج این پروژه لحاظ شده، تغییر به الگوریتم «KawPoW» است که نسبت به سیستم‌های‌ مبنی بر استخراج با ایسیک قوی‌تر است. این امر بدان معناست که این روش اجماع اصلاح ‌شده به توان محاسباتی کمتری نیاز دارد؛ بنابراین، نسبت به بیت‌کوین که به تجهیزات استخراج تخصصی نیاز دارد، دسترسی بهتری برای ماینرهای فردی فراهم می‌آورد، زیرا می‌توان آن را با استفاده از سخت‌افزار‌های درجه اول مانند پردازنده‌های گرافیکی پردازش کرد.

بخوانید  کشف حقایقی جالب درباره ریوشی، خالق مرموز شیبا اینو!

مبانی استخراج ارز دیجیتال RVN

همچون دیگر کوین‌های اثبات کار، استخراج ریون‌ کوین برای غیرمتمرکز و ایمن نگه‌داشتن شبکه و اطمینان از انتشار کوین‌های جدید در گردش پر اهمیت است. زیرا به محافظت از شبکه در برابر حمله احتمالی ۵۱ درصد کمک می‌کند. یک حمله ۵۱ درصدی زمانی اتفاق می‌افتد که یک ماینر یا گروهی از ماینرها بیش از ۵۱ درصد از کل «هش ریت» شبکه را کنترل کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به تغییر شبکه به نفع خود بپردازند.

مطالعه: هش ریت یا نرخ هش چیست و چه کاربردی دارد؟

هما‌ن‌طور که بالاتر ذکر شد، هش ریت بر حسب هش در ثانیه (h/s) اندازه‌گیری می‌شود که نشان‌دهنده تعداد دفعاتی است که یک دستگاه ماینر می‌تواند هش یک بلاک را محاسبه کند. با پیوستن ماینرهای بیشتری به شبکه، قدرت محاسباتی افزایش می‌یابد و در نتیجه هش ریت شبکه بالاتر می‌رود. در حال حاضر، هش ریت شبکه استخراج ارز دیجیتال ریون کوین ۹.۵۷ Th/s است که معادل ۹.۵۷ تریلیون هش در ثانیه است. همچنین در حال حاضر، ماینرهای شبکه این رمزارز به‌ازای هر بلاک اضافه شده به بلاکچین، ۲۵۰۰ واحد کوین RVN پادش کسب می‌کنند.

بهترین نرم افزار استخراج ارز دیجیتال در ۲۰۲۳

امروزه اغلب افراد عادی و علاقه‌مند به کسب درآمد از روش ماینینگ، از طریق استخرهای استخراج به این فرایند می‌پردازند. همان‌طور که در بخش نحوه عملکر استخرهای استخراج ارز دیجیتال اشاره شد، استخرها منابع خود را که از چند شرکت‌کننده جمع‌آوری شده، در شبکه به اشتراک می‌گذارند و پاداش دریافتی را به نسبت شرکت‌کننده‌ها در بین آن‌ها توزیع می‌کنند. به همین ترتیب، یک نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال از قدرت پردازش بازدیدکنندگان کاربران خود استفاده می‌کند و به یک ماینر در یک شبکه بلاکچینی تبدیل می‌شود.

استخراج ارز دیجیتال

در واقع، شرکت‌ها و افراد می‌توانند از این دسته ابزارها و پلتفرم‌ها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده کنند. در ادامه به معرفی چند مورد از بهترین نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳ می‌پردازیم. مهم است در نظر داشته باشید که برخی از این نرم‌افزارها رایگان و برخی برای استفاده از آن نیاز به خرید اشتراک هست. لیست ارائه شده از بهترین نرم‌افزارهای استخراج در این مقاله بر اساس دو عامل اصلی «کیفیت پشتیبانی» و «سهولت در استفاده» از نظر کاربران خود رتبه‌بندی شده‌اند.

  • ECOS DeFi

شرکت سرمایه‌گذاری ECOS در سال ۲۰۱۷ در منطقه آزاد اقتصادی ارمنستان تأسیس شد. محصولات اصلی این پلتفرم شامل؛ خدمات استخراج ارز دیجیتال، دستگاه‌های استخراج ایسیک، کیف پول رمزنگاری شده، صرافی ارز دیجیتال و ارائه خدمات سبد سرمایه‌گذاری رمزارزها می‌شود. ECOS اولین ارائه‌دهنده استخراج ابری است که با وضعیت قانونی فعالیت می‌کند. نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال ECOS بیش از ۲۰۰ هزار کاربر از سراسر جهان دارد.

ویژگی‌ها خاص این پلتفرم شامل موارد زیر است:

  1. حداقل قیمت قرارداد ماینینگ ابری ۱۰۰ دلاری
  2. ماشین‌حساب مناسب برای انتخاب قرارداد ماینینگ
  3. ارائه پرداخت‌های روزانه و تاریخچه دقیق تراکنش
  4. حداقل برداشت ۰.۰۰۱ BTC
  5. دارای نسخه موبایلی ECOS در اپ استور و گوگل پلی
  6. ارائه یک ماه دسترسی ماینینگ رایگان برای ثبت‌نام اولیه
  • NiceHash
بخوانید  اگر قیمت بیت‌ کوین به بالای ۲۶،۵۰۰ دلار برسد، این ۴ آلت کوین ممکن است در روند صعودی قرار بگیرند

پلتفرم NiceHash با اکوسیستم گسترده‌ای از خدمات حوزه فین‌تک در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد. این پروتکل با فراهم‌آوردن بستری که ارائه‌دهندگان و خریداران قدرت هش در سرتاسر جهان را به همدیگر وصل می‌کند، پیشرو بازار قدرت هش در جهان است. NiceHash ادعا می‌کند که «بیت‌کوین را برای میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان در دسترس قرار می‌دهیم».

کاربران این نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال می‌توانند قدرت هش منابع خود را بفروشند و در ازای آن بیت‌کوین دریافت کنند. نرم‌افزار اصلی NiceHash راه‌حل‌هایی را برای استخراج‌کنندگان با استفاده از GPU و ASICها و با تمرکز بر سهولت استفاده ارائه می‌دهد. این پلتفرم محیطی ساده، کاربرپسند و قابل‌دسترس برای همه ارائه می‌دهد که منجر به یک چشم‌انداز روش در آینده این نرم‌افزار می‌شود. NiceHash همچنین نسخه موبایلی دارد. برای دسترسی بیشتر به اطلاعات و خدمات این پلتفرم می‌‎توانید از سایت زیر nicehash.com اقدام کنید.

اجماع هش گراف چیست؟ آیا این فناوری جایگزین بلاکچین می‌شود؟

  • کریپتکس (Kryptex)

نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال کریپتکس نیز یکی دیگر از برنامه‌های پرطرف‌دار استخراج در این صنعت است که متناسب باقدرت محاسباتی رایانه شخصی کاربران پول در قالب رمزارز پرداخت می‌کند. این پلتفرم در واقع، قدرت پردازش هزاران رایانه را برای اجرای محاسبات پیچیده الگوریتم استخراج یک ارز دیجیتال ترکیب می‌کند، به همین ترتیب یک سیستم قوی برای استخراج جمعی ارائه می‌دهد. برای دسترسی به نحوه عملکرد و استفاده از این پلتفرم لطفاً به آدرس kryptex.com مراجعه کنید.

  • سی ‌جیماینر (CGMiner)

نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال سی جی ماینر به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای منبع‌باز استخراج بیت‌کوین است که برای انواع مختلفی از سیستم‌عامل‌ها از جمله؛ لینوکس، ویندوز و Mac در دسترس هست. همچنین سازگار با انواع الگوریتم‌های استخراج مبتنی بر ایسیک، GPU و FPGA می‌باشد. البته لازم به ذکر است که این نرم‌افزار رابط کاربری سختی دارد و نصب آن بر روی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ دشوار خواهد بود.

  • ماینر گیت (MinerGate)

پلتفرم استخراج ارز دیجیتال ماینر گیت شامل یک استخر استخراج هست که توسط گروهی از علاقه‌مندان به صنعت رمزارز‌ها ایجاد شده است. ماینر گیت به عنوان اولین استخر استخراجی شناخته می‌شود که خدمات استخراج ادغام شده را ارائه می‌دهد. این بدان معناست که در حین ماینینگ در این استخر، می‌توانید هم‌زمان کوین‌‌های مختلف فرعی (دیگری) را بدون کاهش هش ریت اختصاص‌داده‌شده به کوین اصلی استخراج کنید. نرم‌افزار استخراج ارز دیجیتال ماینر گیت رابط کاربری جذابی دارد و فعالیت در آن بسیار ساده می‌باشد.

استخراج ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج در ۲۰۲۳

استخراج ارزهای دیجیتال فرصتی را برای افراد فراهم می‌کند تا به‌صورت روزانه درآمد غیرفعالی کسب کنند. شکی نیست که بیت‌کوین مطمئن‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز با الگوریتم اثبات کار است که برای استخراج مناسب هست و درآمد قابل‌توجهی برای ماینرهای خود به ارمغان می‌آورد. اما برای تبدیل‌شدن به یک ماینر بیت‌کوین باید دستگاه‌های با توان محاسباتی بالای در اختیار داشته باشیم که دسترسی به آن‌ها برای عموم مردم سخت و هزینه‌بردار است.

در ابتدای این مقاله، چند روش مختلف از حالت‌های متفاوت ماینینگ بیت‌کوین به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال در استخراج آورده شد. اما در این بخش قصد داریم به‌جز این کوین برتر به معرفی چند رمزارز دیگری بپردازیم که در سال جاری برای دنبال‌کنندگان استخراج ارز دیجیتال مناسب‌ هستند:

  • دش (DASH)

پرایوسی‌کوین دش با نماد DASH در سال ۲۰۱۴ از یک فورک کد بیت‌کوین راه‌اندازی شد. دش بیشتر قابلیت‌های بیت‌کوین را در خود پوشش می‌دهد، به‌علاوه دارای ویژگی‌های اضافی از جمله؛ تراکنش‌های سریع‌تر و حفظ حریم خصوصی است. همانند بیت‌کوین، این پروژه نیز از پروتکل اجماع اثبات کار استفاده می‌کند. در زمان نگارش این مقاله، دش یکی از سودآورترین ارزهای دیجیتال برای استخراج است.

بخوانید  روش های ایجاد seed wallet و نگهداری ایمن از عبارت بازیابی کیف پول ارز دیجیتال

با استخراج هر بلاک از شبکه این رمزارز به میزان ۲.۳۰۹۶ واحد از کوین DASH به ماینر آن بلاک پاداش داده می‌شود. زمان استخراج هر بلاک در شبکه دش دو دقیقه و ۳۸ ثانیه در نظر گرفته شده و کوین‌های این رمزارز با ابزارهای CPU ،GPU و ایسیک‌ها قابل‌استخراج هستند.

مطالعه بیشتر: DApp چیست؟ همه چیز درباره برنامه غیر متمرکز

  • دوج‌ کوین (DOGE)

دوج‌کوین که توسط بیلی مارکوس (Billy Markus) در ابتدا برای سرگرمی ایجاد شد، امروزه یک ارز دیجیتال همتا به همتا با عملکرد قوی در بازار آلت‌کوین‌هاست و توانسته رکوردهای زیادی را در تاریخچه قیمت خود به ثبت برساند. کوین تحت حاکمیتی این پروژه با نماد DOGE، به‌عنوان یک رمزارز قابل‌استفاده در پرداخت تراکنش‌های شبکه عمل می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، استخراج دوج‌کوین می‌تواند برای برخی از ماینرها سودآور باشد. بااین‌حال، سودآوری استخراج می‌تواند در طول زمان بر اساس تغییراتی در پروژه و افزایش دشواری استخراج نوسان داشته باشد. در اکوسیستم استخراج دوج‌کوین، با استخراج هر بلاک از شبکه تقریباً ۱۰ هزار واحد کوین DOGE به استخراج‌کننده پاداش داده می‌شود. زمان استخراج هر بلاک نیز تقریباً ۱ دقیقه در نظر گرفته شده است.

  • بیت‌ کوین کش (BCH)

بیت‌کوین کش (BCH) یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و منبع‌باز است که انجام تراکنش‌های سریع با کارمزد کمتر را در اولویت قرار می‌دهد. این پروژه از یک هارد فورک بلاک چین اصلی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. اساساً، هدف بیت‌کوین کش حل مشکلات مقیاس‌پذیری بیت‌کوین با افزایش محدودیت اندازه بلاک از ۱ مگابایت به ۳۲ مگابایت است.

بیت‌کوین کش هم دقیقاً همانند بیت‌کوین از مکانیسم اجماع اثبات کار استفاده می‌کند و با هش SHA-256 ایمن می‌شود. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین کش نیز یک ارز سودآور برای ماینینگ و یکی از امن‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رمزارزها است. بنابراین، می‌تواند انتخاب خوبی برای شروع کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال باشد. در حال حاضر، پاداش استخراج هر بلاک از بلاکچین ارز دیجیتال بیت‌کوین کش ۶.۲۵ واحد کوین BCH است که زمان استخراج هر بلاک نیز ۱۰ دقیقه (همانند بیت‌کوین) است.

استخراج ارز دیجیتال
  • کادنا (KDA)

کادنا یک بلاک چین عمومی است که دارای یک زبان قرارداد هوشمند به نام پکت (Pact) هست. این ارز دیجیتال از یک سیستم مکانیسم اجماع اثبات کار جدید به نام چین وب (Chainweb) استفاده می‌کند که از چندین زنجیره جداگانه تشکیل شده و به‌صورت موازی در کنار هم کار می‌کنند. طبق گزارش‌های منتشر شده، استخراج رمزارز KDA به‌عنوان سودآورترین رمزارز برای ماینینگ در اواخر ۲۰۲۱ معرفی شده بود. از نظر برخی علاقه‌مندان به این پروژه، امروزه نیز استخراج این رمزارز همچنان به‌صرفه است.

الگوریتم هش مورداستفاده برای استخراج رمزارز کادنا Blake2s_256 نام دارد. همان‌طور که بالاتر اشاره شد، برخلاف بلاکچین‌هایی که فقط از یک زنجیره ساخته‌ می‌شوند، کادنا از زنجیره‌های موازی ایجاد شده است. ازاین‌رو، ماینر‌های KDA می‌توانند قدرت محاسباتی دستگاه‌های خود را بین چند زنجیره مختلف تقسیم کنند که این امر به نوبه خود منجر به کاهش رقابت بین ماینرها و هزینه‌های بیهوده می‌شود.

بخوانید  تحلیل بیت کوین از نگاه مایکل ون دی پاپ

توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال توصیه می‌کنند که برای استخراج رمزارز KDA از نرم‌افزار رسمی این پروژه یعنی chainweb-mining-client استفاده کنید. پاداش استخراج هر بلاک از شبکه کادنا ۱.۰۳ واحد کوین KDA هست و زمان تقریبی استخراج هر بلاک نیز ۱.۵ ثانیه در نظر گرفته شده است. برای استخراج مقرون‌به‌صرفه ارز دیجیتال KDA به دستگاه‌های ایسیک نیاز دارید. CPU و کارت گرافیک‌ها تنها برای تست مناسب هستند.

راهنمای کامل کسب درآمد از بیت کوین

کسب درامد از ارز دیجیتال

در پاسخ سؤال «آیا می‌توانید با ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنید؟» می‌توان گفت؛ بله، شما می‌توانید با ارز دیجیتال پول در بیاورید. اما در نظر گرفتن این نکته مهم است که باتوجه‌به نوسانات ذاتی این نوع دارایی‌های رمزنگاری شده، اکثر آن‌ها دارای درجه بالایی از ریسک هستند. در نتیجه، سرمایه‌گذاری موفق در اغلب آن‌ها نیازمند دانش یا تخصص حرفه‌ای در این زمینه خواهد بود.

معامله و تجارت رمزارزها یکی از راه‌حل‌‌های کسب درآمد با ارزهای دیجیتال هست. اگرچه میانگین روزانه حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال تنها ۱ درصد از بازار ارز (فارکس) است، اما نوسانات زیادی در قیمت این دارایی‌ها شکل می‌گیرد؛ بنابراین پتانسیل انجام معاملات کوتاه‌مدت در بازار رمزارزها وجود دارد. قبل از اینکه چند استراتژی برای کسب درامد از ارز دیجیتال را نام ببریم، در نظر داشته باشید که به‌طورکلی اگر به این فکر می‌کنید که چگونه با ارز دیجیتال درآمد کسب کنید، بدانید که استراتژی‌های کسب درآمد با این نوع دارایی‌ها بر سه مکانیسم متکی است:

استخراج ارز دیجیتال

در مرحله اول؛ می‌توانید در بازار خریدوفروش رمزارزها سرمایه‌گذاری یا معامله کنید. شما می‌توانید این کار را حتی بدون داشتن هیچ ارز دیجیتالی مانند سرمایه‌گذاری در طلا یا در بازار سهام (قراردادهای آتی و فیوچرز) انجام دهید. دوم؛ می‌توانید از کوین یا توکن‌هایی که مالک آن هستید، برای شرط‌بندی (استیکینگ) و قرض‌دادن به سیستم یا سایر کاربران استفاده کنید. سوم؛ می‌توانید به استخراج و دریافت پاداش ماینینگ رمزارزها در یک سیستم بلاکچینی مشغول شوید و به کسب درآمد بپردازید.

بهترین تحلیلگران ارز دیجیتال دنیا در توییتر

بر اساس این سه مکانیسم، استراتژی‌های مختلفی برای کسب درآمد با ارز دیجیتال وجود دارند که مهم‌ترین آن‌ها شامل این موارد است:

  • سرمایه‌گذاری بلندمدت (خرید و نگهداری)
  • تجارت (خرید و فروش روزانه و کوتاه مدت)
  • ماینینگ (با استخرها، انفرادی یا ترکیبی)
  • سهام‌داری (وام‌دادن و سپرده‌گذاری در شبکه‌ها)
  • فعالیت در رسانه‌های اجتماعی رمزارزها
  • ایردارپ‌ها

سؤالات پر تکرار استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال فرایندی است که بیت‌کوین و چندین رمزارز دیگر برای تولید کوین‌های جدید، همچنین تأیید تراکنش‌های شبکه خود استفاده می‌کنند. در ماینینگ یک رمزارز مانند بیت‌کوین، شبکه‌ی جهانی از رایانه‌ها به اجرای کد بیت‌کوین مشغول هستند و هدف از وجود این شبکه رایانه‌ای این است که اطمینان حاصل شود؛ تراکنش‌های شبکه قانونی و به‌درستی به بلاکچین اضافه می‌شوند.

چگونه می‌توانم بیت‌کوین رایگان دریافت کنم؟

بهترین راه‌های کسب بیت‌کوین رایگان شامل جوایز بازی‌های آنلاین، روش‌هایی در قالب ایردراپ و موضوعات تبلیغاتی است. اما اگر یک معامله‌گر خبره یا مبتدی هستید، می‌توانید در مسابقات معاملاتی که برخی پلتفرم‌ها ارائه می‌دهند، شرکت کنید و شانس خود را برای دریافت بیت‌کوین رایگان امتحان کنید.

آیا استخراج رایگان بیت‌کوین واقعی است؟

پلتفرم‌هایی که به کاربران خود امکان کسب بیت‌کوین رایگان می‌دهند، ابتدا از آن‌ها می‌خواهند که در فعالیت‌هایی از جمله؛ خرید قدرت ماینینگ ابری، اتصال CPU خود برای ماینینگ، انجام یک بازی یا کارهای مشابهی مشارکت کنند. عملاً آن‌ها بیت‌کوین رایگان را به‌عنوان یک تبلیغ برای خدمات خود ارائه می‌دهند.

در حال حاضر بیت کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

نقدینگی و نوسان بالای بیت‌کوین آن را به یک سرمایه‌گذاری عالی برای کسانی تبدیل می‌کند که ریسک‌پذیر هستند و می‌دانند چگونه از نوسانات یک دارایی سود کسب کنند. اما ریسک‌ کردن برای همه مناسب نیست، بنابراین اگر احساس می‌کنید ریسک‌پذیر نیستید، سرمایه‌گذاری خود در بازار رمزارزها محدود به میزانی کنید که می‌توانید از دست بدهید.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج کدام‌اند؟

به‌جز بیت‌کوین که به عنوان ایمن‌ترین رمزارز برای کسب درآمد از استخراج ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود، رمزارزهایی از جمله؛ دش، دوج‌کوین، بیت‌کوین کش، کادنا، مونرو، ریون کوین، بیت‌کوین گلد، اتریوم کلاسیک و لایت‌کوین نیز برای استخراج مناسب هستند.

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2599477

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها