تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :استخراج ار وی ان؛ جامع‌ترین راهنمای ماینینگ ریون کوین در ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2604227
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
لورس :استخراج ار وی ان؛ جامع‌ترین راهنمای ماینینگ ریون کوین در ۲۰۲۳
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

استخراج ار وی ان، از زمانی که مکانیزم اجماع اتریوم به اثبات سهام PoS تغییر یافته، بین استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال محبوبیت چشمگیری به خود گرفته است. به‌ویژه، در دوره‌ای که استخراج بیت کوین برای مبتدیان تقریباً غیر ممکن و دور از دسترس هست. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس توضیح می‌دهیم؛ استخراج ار وی ان به چه صورت انجام می‌شود و چطور امروزه ریون کوین به یکی از ساده‌ترین کوین‌های قابل استخراج با GPU‌ها تبدیل شده که برای افراد مبتدی در کسب درآمد از استخراج ارزهای دیجیتال، گزینه مناسبی خواهد بود.
مشاهده قیمت و فروش و خرید ترون در صرافی ارز دیجیتال
همانند دیگر رمزارزهای قابل‌استخراج، در استخراج ار وی ان نیز ماینرها هم‌زمان با ایجاد کوین‌های جدید، تراکنش‌ها و شبکه رمزارز را ایمن می‌کنند. در فرایند استخراج این کوین نیز شما هم می‌توانید به‌تنهایی به ماینینگ بپردازید یا به استخرهای استخراج بپیوندید تا شانس موفقیت خود را بیشتر کنید. اگر تمایل به ایجاد درآمد غیرفعال با استفاده از GPU دستگاه خود دارید، این آموزش باید برای شما مفید باشد. زیرا به شما آموزش می‌دهد که چگونه ک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

استخراج ار وی ان، از زمانی که مکانیزم اجماع اتریوم به اثبات سهام PoS تغییر یافته، بین استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال محبوبیت چشمگیری به خود گرفته است. به‌ویژه، در دوره‌ای که استخراج بیت کوین برای مبتدیان تقریباً غیر ممکن و دور از دسترس هست. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس توضیح می‌دهیم؛ استخراج ار وی ان به چه صورت انجام می‌شود و چطور امروزه ریون کوین به یکی از ساده‌ترین کوین‌های قابل استخراج با GPU‌ها تبدیل شده که برای افراد مبتدی در کسب درآمد از استخراج ارزهای دیجیتال، گزینه مناسبی خواهد بود.

مشاهده قیمت و فروش و خرید ترون در صرافی ارز دیجیتال

همانند دیگر رمزارزهای قابل‌استخراج، در استخراج ار وی ان نیز ماینرها هم‌زمان با ایجاد کوین‌های جدید، تراکنش‌ها و شبکه رمزارز را ایمن می‌کنند. در فرایند استخراج این کوین نیز شما هم می‌توانید به‌تنهایی به ماینینگ بپردازید یا به استخرهای استخراج بپیوندید تا شانس موفقیت خود را بیشتر کنید. اگر تمایل به ایجاد درآمد غیرفعال با استفاده از GPU دستگاه خود دارید، این آموزش باید برای شما مفید باشد. زیرا به شما آموزش می‌دهد که چگونه کوین‌های RVN را با تجهیزات در اختیار خود استخراج کنید.

بخوانید  مدیر عامل بایننس CZ پیش‌بینی می‌کند، که DeFi در دوره صعودی بعدی از CeFi پیشی بگیرد

ریون کوین چیست؟

ریون کوین (RVN) در ۳ ژانویه ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این پروژه به‌عنوان یک شبکه منبع‌باز که امکان تراکنش‌های تقریباً فوری بین دارندگان را فراهم می‌کند، روی فورک کد بیت‌کوین ساخته شده است. ازاین‌رو، ریون کوین نیز مانند بیت‌کوین از سیستم خروجی تراکنش‌های مصرف نشده (UTXO) استفاده می‌کند و می‌توان کوین‌های این رمزارز را با کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD استخراج کرد.

پروژه ریون کوین در ابتدا به‌عنوان جایگزینی برای سایر بلاک‌چین‌های کاربردی از جمله؛ اتریوم (قیمت اتریوم) راه‌اندازی شد که از توکن‌های دیجیتال پشتیبانی کند. هدف اصلی RVN این است؛ کاربران را قادر سازد که دارایی‌ها را با کارایی بیشتری ایجاد و انتقال دهند. طبق وایت پیپر رسمی این پروژه، ریون کوین نام خود را از داستان بازی تاج‌وتخت در قاره تخیلی وستروس (Westeros) گرفته و به این موضوع اشاره دارد که در این بازی کلاغ‌ها پیام‌رسان‌هایی بودند که بیانیه‌های حقیقت را حمل می‌کردند. لوگوی پروژه هم از این موضوع نشئت‌گرفته که به شکل یک کلاغ است.

بخوانید  هشدار بسیار مهم! مراقب کلاهبرداری ها در توییتر باشید!

فرایند استخراج ار وی ان و ابزارهای آن

یکی از مزیت‌های قابل‌توجه پروژه ریون کوین، الگوریتم ماینینگ کوین‌های آن یعنی؛ استخراج ار وی ان است که از استفاده از ایسیک‌های پرهزینه (تراشه‌های مدارهای مجتمع ویژه) بی‌نیاز است. این ابزارهای مخصوص ماینینگ، در استخراج ارزهای دیجیتال ارزشمندی مانند: بیت کوین محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند. اما قیمت بالای این ابزارها، دسترسی به آن‌ها را برای افرادی که سرمایه اولیه محدودی دارند، غیرممکن می‌کند. در نتیجه، استخراج رمزارزهایی مانند بیت‌کوین برای این دسته افراد سخت می‌شود.

در عوض، برای این افراد علاقه‌مند به ماینینگ، استخراج ار وی ان جایگزین مناسبی را ارائه می‌دهد که از نظر هزینه دردسترس‌تر و استخراج آن منطقی‌تر است. در واقع، استخراج ار وی ان را می‌توان با استفاده از یک CPU (واحد پردازش مرکزی) یا یک GPU (واحد پردازش گرافیکی) انجام داد که به طور قابل‌توجهی مقرون‌به‌صرفه‌تر از ابزارهای ASIC هستند. در ادامه، به جزئیات سخت‌افزار موردنیاز در استخراج ریون کوین خواهیم پرداخت.

نکات کلیدی استخراج ار وی ان

ریون کوین تقریباً مشابه بیت کوین عمل می‌کند، فقط تفاوت اصلی این است که به لطف یک الگوریتم خاص در این پروژه، هر کاربر می‌تواند استخراج ار وی ان را از یک کامپیوتر معمولی شروع کند. همانند بیت‌کوین برای ایمن نگه‌داشتن شبکه، ریون کوین نیز از اجماع اثبات کار PoW استفاده می‌کند. اما برخلاف بیت کوین که از الگوریتم هش SHA256 بهره می‌برد، این پروژه از یک الگوریتم هش ویژه به نام KAWPOW استفاده می‌کند که نسبتاً ساده‌تر است.

بخوانید  مدافعان حریم خصوصی امریکا در برابر ارز دیجیتال دولتی می‌ایستند!

پروژه ریون کوین تا لحظه نوشتن این متن، الگوریتم هش فرایند استخراج ار وی ان را دو بار به‌روز کرده است. برای اولین‌بار در ۱ اکتبر ۲۰۱۹ آن را از X16R به X16Rv2 تغییر داد و در ارتقا بعدی از X16Rv2 به KAWPOW روی آورد. توسط تیم توسعه‌دهنده، دلیل این آپدیت‌ها جلوگیری از کنترل قدرت ماینینگ ریون کوین با ایسیک‌ها بیان شده است. الگوریتم هش فعلی ریون کوین از درگیرشدن ایسیک در استخراج این رمزارز جلوگیری می‌کند.

به‌عبارت‌دیگر، هدف اصلی الگوریتم KAWPOW این است که به ماینرهای بیشتری اجازه دهد تا از شبکه استفاده کنند و در نتیجه آن را غیرمتمرکز نگه دارد. بلاکچین ریون کوین طوری طراحی شده که همه نوع ماینرها بتوانند معماهای محاسباتی را حل کنند و اکثر سخت‌افزارها از پس آن برآیند. به طور خلاصه، در الگوریتم استخراج RVN از تکیه بر تجهیزات صنعتی اجتناب می‌شود.

پیش‌نیازهای فنی استخراج ار وی ان

تا این بخش از مقاله، تا حدی با عملکرد پروژه ریون کوین و الگوریتم استخراج آن آشنا شدیم. اجازه دهید در ادامه پیش‌نیازهای استخراج این رمزارز را معرفی کنیم.

  • قدرت پردازش (Processing Power)
بخوانید  مدیر عامل یوگا لبز: متا اصطلاح متاورس را خراب کرد، اما اکنون در حال تکامل است

همان‌طور که احتمالاً مطلع هستید؛ در سال‌های اولیه صنعت ماینینگ CPU برای استخراج کافی بود، زیرا پیچیدگی محاسباتی این فرایند کمتر بود. با این حال، ماینینگ مدرن به دلیل سختی بیشتر در محاسبات سریع الگوریتم‌ها، نیاز به واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) دارد. به دنبال پردازنده‌های گرافیکی، ابزارهای قابل برنامه‌ریزی میدانی (FPGAs) به‌ویژه برای استخراج بیت‌کوین مورد استفاده قرار گرفتند که سرعت پردازش بالاتر و مصرف انرژی کمتری نسبت به واحدهای گرافیکی ارائه می‌دهند. FPGAها به دلیل افزایش نرخ هش، مزیتی را برای ماینرها فراهم کردند.

متعاقباً، ماینرهای مدار مجتمع ویژه یا همان ASIC‌ها معرفی شدند که بالاترین قدرت پردازش را برای ماینینگ دارند. بااین‌حال، ASICها پرهزینه هستند و برای سبک استخراجی که در چند مزرعه یا استخر ماینینگ متمرکز است، مناسب خواهند بود.

با شناخت انواع قدرت پردازش، در مجموع کارشناسان معتقدند که GPUها مناسب‌ترین ابزارها برای استخراج ار وی ان هستند.

الگوریتم pow چیست؟ بهترین رمزارزها با مکانیزم اجماع pow در ۲۰۲۳

  • هش ریت (Hashrate)

نرخ هش ریگ ماینینگ بیانگر تعداد محاسباتی است که آن ریگ می‌تواند در هر ثانیه برای استخراج ریون کوین انجام دهد. به عنوان مثال، یک دستگاه GPU مجهز به کارت گرافیک Nvidia 1070 Ti می‌تواند بیش از ۲۴ مگاهرتز بر ثانیه (MH/s)‌ قدرت محاسباتی ارائه دهد که اگر سه کارت از این مدل را به دستگاه خود وصل کنید، در مجموع ۷۲ MH/s نرخ هش تولید کرده‌اید و امکان استخراج یک کوین RVN را دارید.

بخوانید  توکن BRISE Bitgert حدود ۲۵.۳۲% افزایش یافت، آیا روند صعودی ادامه دارد؟
ارز دیجیتال ریون کوین

لازم به ذکر است که ماینرها همچنین باید سختی استخراج این رمزارز را در نظر بگیرند که بر اساس نرخ هش شبکه و زمان تولید بلاک تنظیم می‌شود. با پیوستن ماینرهای بیشتر به شبکه، نرخ هش افزایش می‌یابد و از این طریق سختی شبکه برای حفظ زمان یک‌دقیقه‌ای استخراج بلاک‌ها تنظیم می‌شود. سختی شبکه ریون کوین در حال حاضر ۹۱.۷۶ هزار است که در آوریل ۲۰۲۰ در اوج خود قرار داشت و به مقدار ۴۵۰ هزار بود.

  • سخت‌افزار (Hardware)

بالاتر اشاره شد که مقرون‌به‌صرفه‌ترین سخت‌‌افزار استخراج ار وی ان، GPUها هستند. به‌ویژه، پروتکل این رمزارز به ماینرهای مجهز به کارت گرافیک‌های با رم ۴ گیگابایتی اجازه داده تا RVN استخراج کنند. اما توجه داشته باشید که در حالت استخراج انفرادی ریون کوین، داشتن نرخ هش قابل‌توجهی برای رقابت مؤثر در این فرایند، بسیار مهم است.

به‌عنوان‌مثال، یک کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 Ti می‌تواند تا ۴۵ MH/s را ارائه دهد که یک ریگ استخراج با ۶ عدد از این مدل کارت گرافیک ۲۷۰ MH/s قدرت هش تولید می‌کند. با‌این‌وجود، در حال حاضر با نرخ هش ۷۰ MH/s، حدود ۰.۰۲۱ یک روز (تقریباً نیم ساعت) طول می‌کشد تا ۱ واحد کوین RVN استخراج شود. از آنجایی که در شبکه این رمزارز، زمان استخراج هر بلاک ۱ دقیقه فرض شده و استخراج هر بلاک معادل ۲۵۰۰ واحد کوین RVN است؛ بنابراین یک ماینر انفرادی برای افزایش موفقیت خود در استخراج ریون کوین، باید میزان هش تجهیزات خود را تا حدی تقویت کند که در هر ۱ دقیقه بتواند فرایند استخراج ۲۵۰۰ کوین RVN را پردازش کند.

بخوانید  صرافی غیرمتمرکز چیست و بهترین صرافی‌ها‌ی غیر متمرکز کدامند؟

طبق این شرایط حتی با یک ریگ متشکل از ۶ عدد کارت گرافیک که ۲۷۰ MH/s قدرت هش دارد، استخراج انفرادی ریون کوین غیرممکن بوده و نیاز به تعداد خیلی بیشتری است. همچنین توجه به این نکته مهم هست که ساخت یک ریگ استخراج انفرادی با تعداد زیادی (مثلاً ۳۰ الی ۴۰ عدد) پردازنده گرافیکی Nvidia GTX 1080 Ti می‌تواند چه از نظر مصرف انرژی و چه برچسب قیمتی تجهیزات (قیمت هر کارت گرافیک بیش از ۶۰۰ دلار هست) بسیار پر هزینه باشد.

البته می‌توانید در عوض ریگ کوچک‌تری را جمع‌آوری کنید و قدرت هش آن را با دیگر ماینرها در یک استخر استخراج به اشتراک بگذارید، سپسپاداش‌متناظر با قدرت هش تجهیزات خود را دریافت کنید.

  • هزینه (Cost)

هزینه‌های عمده در فرایند ماینینگ مربوط به قطعات سخت‌افزاری از جمله؛ پردازنده‌های گرافیکی، واحدهای منبع تغذیه، مادربوردها و فن‌ها است. بعد از راه‌اندازی ابزارها و ریگ‌های استخراج ریون کوین، هزینه مصرف برق به عنوان هزینه اصلی در نظر گرفته می‌شود. کارشناسان این حوزه برای اطمینان از سودآوری استخراج RVN، توصیه می‌کنند؛ عملیات استخراج در منطقه‌ای ایجاد شود که هزینه برق در هر کیلووات کمتر از ۰.۱۰ دلار باشد.

بخوانید  بررسی سولانا، کاردانو و لونا : کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

سریع ترین برنامه استخراج بیت کوین برای اندروید

نحوه استخراج ار وی ان

در این بخش لازم است یادآوری کنیم که اگر قصد استخراج از طریق استخر‌ها را دارید، باید تحقیقات خود در انتخاب استخر مناسب را دنبال کنید. سپس طبق مراحل زیر و بسته به سخت‌افزاری که استفاده می‌کنید، روند استخراج ریون کوین را پیش ببرید.

استخراج ار وی ان با GPU

در این روش برای استخراج ریون کوین به یک GPU با حداقل ۴ گیگابایت رم نیاز دارید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ۱: انتخاب کیف پول سازگار با ریون کوین

مشابه فرایند استخراج سایر رمزارزها کیف پول خود را تهیه کنید. توصیه می‌شود از کیف پول رسمی ریون کوین به نام Raven Core استفاده شود. لطفاً مطمئن شوید که کیف پول‌های رمزنگاری و نرم‌افزار استخراج را از منابع قابل‌اعتماد دانلود می‌کنید. پس از دانلود نرم‌افزار کیف پول مربوطه آدرس دریافت کوین RVN را در آن کیف پول پیدا کنید و آن را کپی‌برداری کنید.

بخوانید  صندوق ای تی اف فیوچرز اتریوم توسط Grayscale راه اندازی می شود
کیف پول مناسب برای استخراج ار وی ان

مرحله ۲: نصب نرم‌افزار استخراج

در این مرحله باید آخرین نرم‌افزار استخراج ریون کون و سازگار با الگوریتم KAWPOW را دانلود و بر روی سخت‌افزار خود نصب کنید. توجه داشته باشید که در صورت نصب نرم‌افزار استخراج ریون کوین بر روی سیستم‌عامل ویندوز، ممکن است با خطای بدافزار مواجه شوید و اجازه نصب به شما ندهد. در این حالت، باید تب‌های زیر را دنبال کنید و برای کل پوشه‌ای نرم‌افزار استخراج، یک استثنا در امنیت ویندوز اضافه کنید تا نصب با موفقیت انجام شود.

Windows Security > Virus & Threat Protection > Virus & Threat Protection Settings > Manage Setting > Exclusions

به‌علاوه شما می‌توانید ریون کوین را با انواع نرم‌افزارهای ماینینگ زیر استخراج کنید:

  • Kawpowminer
  • جی ماینر (GMiner)
  • تی رکس ماینر (T-Rex Miner)
  • TeamRedMiner
  • NBMiner
  • نانوماینر (Nanominer)

البته در بین این نرم‌افزارها، برای استخراج ریون کون بیشتر از NBMiner استفاده می‌شود.

مرحله ۳. انتخاب یک استخر استخراج برای ریون کوین

در این مرحله می‌توانید با استفاده از سایت miningpoolstats.stream/ravencoin یکی از استخرهای مناسب ماینینگ ریون کون را انتخاب کنید. هنگامی که استخر ماینینگ را انتخاب کردید، روی آن کلیک کنید تا به وب‌سایت آن هدایت شوید. سپس می‌توانید تمام جزئیات مربوط به استخر و آدرس استخر استخراج را مشاهده کنید.

بخوانید  اتریوم در جنگ بزرگ آتی استیبل کوین‌ها چه نقشی خواهد داشت؟

مرحله ۴. تنظیم نرم‌افزار استخراج RVN متناسب با استخر و کیف پول انتخابی

در کامپیوتر خود فایل‌های نرم‌افزار استخراج ریون کوین را که در مرحله ۲ نصب کرده‌اید، از حالت فشرده خارج کنید. سپس روند زیر را دنبال کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر از نرم‌افزار NBMiner استفاده می‌کنید، قسمت NBMiner_Win > start_rvn.bat را انتخاب کنید و برای ویرایش فایل روی start_rvn.bat کلیک راست کنید، فایلی مانند تصویر زیر را باید مشاهده کنید.

فایل استخراج ار وی ان

حال آدرس دریافت کوین‌های RVN که در مرحله ۱ برداشته‌اید را در start_rvn.bat اضافه کنید. به علاوه، به‌جای عبارت «default» در این فایل، نام پردازنده‌ گرافیکی (RIG ID) خود را قرار دهید. همچنین آدرس سروری که استخر استخراج انتخاب شده در مرحله ۳ در اختیار شما قرار می‌‌دهد، باید به این فایل اضافه کنید. در نهایت فایل را به صورت زیر ویرایش کنید.

nbminer -a kawpow -o stratum+tcp:// YOUR MINING SERVER -u YOUR WALLET ADDRESS.RIG ID

حال فایل sart_rvn.bat را قبل از بستن آن ذخیره کنید.

مرحله ۵. استخراج را شروع کنید

برای شروع ماینینگ ار وی ان، روی فایل start_rvn.bat دو بار کلیک کنید. همچنین در این بخش می‌توانید میزان هش ارائه شده از جانب شما و میزان هش کل استخر ماینینگ خود را بررسی کنید تا ببینید آیا ماینر شما به‌درستی کار می‌کند یا خیر. توجه داشته باشید که استخرهای مختلف حداقل مقادیر متفاوتی برای پرداخت دارند. از‌این‌رو، ممکن است مدتی طول بکشد تا اولین پاداش خود را دریافت کنید.

بخوانید  بررسی سولانا، کاردانو و لونا : کدام یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟

خرید ارز دیجیتال، بهترین سرمایه گذاری با پول کم!

سؤالات پرتکرار استخراج ار وی ان

ارز دیجیتال ریون کوین چیست؟

ریون کوین در ۳ ژانویه ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این پروژه به‌عنوان یک شبکه منبع‌باز که امکان تراکنش‌های تقریباً فوری بین دارندگان را فراهم می‌کند، روی فورک کد بیت‌کوین ساخته شده و مانند بیت‌کوین از سیستم خروجی تراکنش‌های مصرف نشده (UTXO) استفاده می‌کند.

استخراج ریون کوین چگونه انجام می‌شود؟

ماینرها می‌توانند فرایند استخراج ار وی ان را به صورت انفرادی و یا با استفاده از استخرهای استخراج این رمزارز دنبال کنند. در مقایسه با بیت‌کوین، ریون کوین از الگوریتم هش نسبتاً ساده‌تری استفاده می‌کند و با کارت‌های گرافیک NVIDIA و AMD قابل‌استخراج است.

استخراج ریون کوین سودآور است؟

موارد زیادی در سودآوری استخراج یک رمزارز مؤثرند. به‌طورکلی در استخراج ریون کوین، در حال حاضر پاداش استخراج هر بلاک ۲۵۰۰ واحد کوین RVN است که بسته به تغییرات قیمت این رمزارز و دیگر هزینه‌های راه‌اندازی تجهیزات استخراج، میزان سودآوری این فرایند متفاوت هست.

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها