تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :استیبل کوین Gyroscope چیست؟ مزایا و معایب استیبل کوین Gyro

  • کد خبر : 2603532
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
لورس :استیبل کوین Gyroscope چیست؟ مزایا و معایب استیبل کوین Gyro
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

استیبل کوین Gyroscope چیست؟ مزایا و معایب استیبل کوین Gyro استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش حفظ سرمایه مطمئن شناخته می‌شوند. قیمت این دسته از دارایی‌های دیجیتال تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نگرفته و نسبت به پشتوانه اصلی خود ثابت می‌ماند. با این حال هر استیبل کوین ممکن است با توجه به ویژگی‌های خاص خود، جذابیت متفاوتی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. یکی از جالب‌ترین نوع این از دارایی‌ها، استیبل کوین Gyroscope است. اگر به دنبال یک روش حفظ سرمایه با قابلیت‌های منحصربه‌فرد هستید، استیبل کوین Gyro می‌تواند یک پای ثابت در سبد سرمایه‌گذاری شما باشد!
در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی این پروژه پرداخته و جزئیات بیشتری در مورد توکن بومی آن را به شما ارائه کرده‌ایم.
استیبل کوین Gyroscope؛ دارایی ثابت در هر شرایط! استیبل کوین ژیروسکوپ (Gyroscope) یا Gyro یکی از جدیدترین پروژه‌‌ها در بین هم‌نوعان خود به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال دقیقاً مانند یک ژیروسکوپ واقعی و فیزیکی، در شرایط متغیر می‌تواند ثبات خود را حفظ کند. این پروژه یک انقلاب بزرگ در حوزه‌های است..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

استیبل کوین Gyroscope چیست؟ مزایا و معایب استیبل کوین Gyro

استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش حفظ سرمایه مطمئن شناخته می‌شوند. قیمت این دسته از دارایی‌های دیجیتال تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نگرفته و نسبت به پشتوانه اصلی خود ثابت می‌ماند. با این حال هر استیبل کوین ممکن است با توجه به ویژگی‌های خاص خود، جذابیت متفاوتی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. یکی از جالب‌ترین نوع این از دارایی‌ها، استیبل کوین Gyroscope است. اگر به دنبال یک روش حفظ سرمایه با قابلیت‌های منحصربه‌فرد هستید، استیبل کوین Gyro می‌تواند یک پای ثابت در سبد سرمایه‌گذاری شما باشد!

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل به بررسی این پروژه پرداخته و جزئیات بیشتری در مورد توکن بومی آن را به شما ارائه کرده‌ایم.

بخوانید  تعرفه برق ماینرها ۱۰ برابر سایر صنایع؛ وزارت نیرو متوجه اشتباه شده است

استیبل کوین Gyroscope؛ دارایی ثابت در هر شرایط!

استیبل کوین ژیروسکوپ (Gyroscope) یا Gyro یکی از جدیدترین پروژه‌‌ها در بین هم‌نوعان خود به شمار می‌رود. این ارز دیجیتال دقیقاً مانند یک ژیروسکوپ واقعی و فیزیکی، در شرایط متغیر می‌تواند ثبات خود را حفظ کند. این پروژه یک انقلاب بزرگ در حوزه‌های استیبل کوین‌ها، کنترل ریسک و طراحی بازارسازهای خودکار (AMM) به شمار می‌رود. Gyro دارای پشتوانه کامل و بازارسازهایی است که برای نقدینگی انعطاف‌پذیر طراحی شده‌اند.

مأموریت اصلی پروژه Gyroscope، ایجاد یک زیرساخت عمومی و قدرتمند برای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است. در حال حاضر این پروژه به لطف نوآوری‌های جذاب خود، توجه سرمایه‌گذاران را به سمت خود جلب کرده است.

استیبل کوین Gyroscope چیست؟ مزایا و معایب استیبل کوین Gyro

مکانیزم استیبل کوین ژیروسکوپ

ذخایر استیبل‌کوین ژیروسکوپ شامل یک پورتفولیو همه‌جانبه یا به اصطلاح all-weather است. این دارایی نه‌تنها ریسک قیمت، بلکه پارامترهای دیگری نظیر ریسک‌های طرف مقابل، نظارت و سانسور را نیز در نظر می‌گیرد. هدف نهایی این موضوع، حفظ ارزش‌های اصلی حوزه دیفای است. با این حال با توجه به این که استیبل کوین Gyroscope جنبه‌های مختلفی از ریسک‌بازار را مد نظر خود قرار می‌دهد، نیازمند بخش‌های بیشتری از یک صندوق ذخیره خواهد بود. همین موضوع، یک مکانیزم متفاوت را برای Gyro به ارمغان آورده است.

بخوانید  دلیل محبوبیت تتر در میان تریدرها چیست؟

نوشته های مشابه

  • استیبل کوین Gyroscope استیبل کوین Gyroscope چیست؟ مزایا و معایب استیبل کوین Gyro ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
  • مقایسه ریپل و استلار مقایسه ریپل و استلار، دو پلتفرم قدرتمند تسهیل‌کننده تراکنش‌های مالی ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

این پروژه از یک حلقه بسته آربیتراژ استفاده می‌کند. به این صورت که اگر قیمت دارایی بالاتر از حد واقعی خود رود، امکان ضرب استیبل‌کوین‌های بیشتر و فروش آن به منظور تعدیل قیمت وجود خواهد داشت. درآمد حاصل از این کار به صورت مستقیم به صندوق ذخیره ارجاع داده می‌شود. در سمت دیگر اگر قیمت هر واحد استیبل کوین Gyro به زیر حد تعیین شده برسد، موضوع ممکن است کمی پیچیده‌تر شود. در این شرایط از یک حلقه بسته آربیتراژ مشابه و کنترل شده استفاده خواهد شد. در حالت عمومی ممکن است بسته به نوسانات بازار، شرایط زیر در بازار ایجاد شود:

  • اگر مقدار ذخیره شده در صندوق امکان پوشش ۱۰۰ درصد از استیبل کوین‌های موجود در بازار را داشته باشد، این حلقه آربیتراژ نامحدود خواهد بود. در نتیجه امکان خرید استیبل کوین‌ها از بازار و ذخیره آن‌ها با ارزش ۱ دلار وجود دارد. در یک وضعیت عادی، این شرط در اکوسیستم Gyroscope حاکم خواهد بود.
  • در حالتی که ارزش دارایی صندوق ذخیره امکان پوشش ۱۰۰ درصد از استیبل کوین‌های در گردش را نداشته باشد، متدهای تنظیم قیمت الگوریتمی برای همسویی انگیزه کاربران و معامله‌گران در یک شرایط بازی‌گونه مورد استفاده قرار خواهند گرفت. هدف از این کار، جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش تا زمان افزایش قیمت و عادی شدن شرایط است.
بخوانید  لیست‌شدن رمز ارز CYBER و SEI در صرافی ارزینجا!
ویژگی ارز دیجیتال Gyro

تیم توسعه‌دهنده Gyroscope

هسته اولیه توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال Gyroscope را سه دانشجوی مقطع دکتری از دانشگاه‌های Cornell و Imperial College لندن تشکیل داده‌اند. این سه نفر به صورت تخصصی در حوزه بلاکچین فعالیت داشته و به صورت جدی به توسعه محصول در حوزه امور مالی غیرمتمرکز علاقه دارند. با افزایش محبوبیت و آگاهی کاربران از ارز دیجیتال ژیروسکوپ به تعداد توسعه‌دهندگان آن نیز افزوده شد و به مرور زمان شرکتی با عنوان FTL Labs شکل گرفت. در حال حاضر پروژه Gyroscope یکی از محصولات مهم و اصلی این شرکت به شمار می‌رود.

FTL Labs برای دستیابی به آرزوهای جاه‌طلبانه خود، با برخی شرکت‌های بزرگ و نام‌آشنای دیگر نیز همکاری دارد. به عنوان مثال این شرکت برای پیاده‌سازی بازارهای خودکار در پلتفرم خود، با شرکت Balancer همکاری دارد. همچنین توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال در حال بررسی شرایط ورود به حوزه‌هایی نظیر قرارداد هوشمند بوده و شرکای احتمالی خود در این مورد را ارزیابی کرده‌اند. توسعه‌دهندگان Gyro تمام منابع مالی اولیه مورد نیاز خود را از طریق جامعه کاربران به دست آورده و تاکنون به دنبال سرمایه‌گذار برای پیشبرد اهداف خود نبوده‌اند. به عبارت دیگر استیبل کوین Gyro را می‌توان یک پروژه مستقل دانست.

بخوانید  لیست‌شدن رمز ارز اپتیمیسم (OP) در صرافی اکسیر

نقشه راه Gyroscope

در دسامبر سال ۲۰۲۰ وایت پیپر پروژه Gyroscope منتشر شد. در ادامه و در آوریل ۲۰۲۱ شبکه آزمایشی Kovan از همین پروژه کار خود را آغاز کرد. این شبکه آزمایشی محیطی همانند یک بازی را برای کاربران خود فراهم می‌کرد. در این محیط، کاربران (بازیکنان) محیطی همانند یک بازار واقعی را تجربه کرده و مسئولیت بررسی انعطاف‌پذیری استیبل کوین Gyroscope را تحت شرایط مختلف داشتند. این طرح آزمایشی به مراحل مختلفی نظیر پیاده‌سازی تهدیدات امنیتی، دست‌کاری بازار، شبیه‌سازی حملات و مواردی از این قبیل تقسیم شده بود.

کاربران با تکمیل هر مرحله، امتیازی به عنوان پاداش مشارکت در شبکه و پذیرش اولیه را به دست می‌آوردند. البته این طرح تا حدودی برنامه‌های آتی و احتمالی پروژه را نیز نمایان می‌کرد. به عنوان مثال در سطح دوم، کاربران امکان جمع‌آوری دلار Gyro برای خرید توکن‌های غیرمثلی (NFT) با همین نام بودند. این دسته از NFTها به عنوان تکرار مکانیسم رای‌گیری پروتکل مورد استفاده قرار گرفتند. هر کاربر با استفاده از توکن غیرمثلی خود، امکان شرکت در تصمیم‌گیری‌های اساسی پروتکل را داشت. از همین رو می‌توان گفت که اولین اعضای جامعه غیرمتمرکز پروژه ژیروسکوپ را مشارکت‌کنندگان اولیه آن ایجاد کردند.

بخوانید  غول مالی بلک‌راک بیت کوین را به نفع ریپل کنار می‌گذارد؛ شایعه یا واقعیت؟!

اولین رای‌گیری با استفاده از توکن حاکمیتی در این شبکه با حضور ۶۹۴۵ شرکت‌کننده برگزار شد. این رأی‌گیری که با اکثریت ۹۹.۸ درصدی آرا به تصویب رسید، موارد زیر را دنبال می‌کرد:

  • محققان و تیم توسعه‌دهنده استیبل کوین Gyroscope با نام FTL Labs شناخته شده و اجازه انتشار نسخه اولیه از این ارز دیجیتال را یافتند.
  • نحوه توزیع توکن حاکمیتی در سطوح بالا با تقسیم‌بندی ۶۵ درصد برای اعضای جامعه و ۳۵ درصد برای تیم توسعه‌دهندگان اصلی تایید شد.
  • سازمان غیرمتمرکز Gyroscope با مشارکت اعضای توسعه‌دهنده و شرکت‌کنندگان اولیه این پروژه در کنار برخی از بازیگران اصلی حوزه دیفای راه‌اندازی شد.

در حال حاضر نیز تصمیم‌گیری‌های اصلی این شبکه توسط اعضای سازمان غیرمتمرکز آن انجام شده و سرمایه‌گذاران حق شرکت در این رأی‌گیری‌ها برای تعیین مسیر آینده استیبل کوین Gyro را دارند.

مزایا و معایب استیبل کوین Gyro

توکنومیک استیبل کوین Gyro

علی‌رغم برنامه‌ریزی توسعه‌دهندگان استیبل کوین ژیروسکوپ برای راه‌اندازی آن بر روی شبکه اتریوم تا پایان سال ۲۰۲۲، در زمان نگارش این مقاله همچنان این اتفاق بزرگ رخ نداده است. در حال حاضر این موضوع با تاخیر مواجه و به تاریخ نامعلومی انتقال یافته است. با این حال جامعه این ارز دیجیتال امیدوارند در طی ماه‌های آتی، شاهد این تحول بزرگ باشند.

بخوانید  توقف پشتیبانی از BUSDتا سال ۲۰۲۴ | اخبار داغ 🔥🔥

باتوجه به این موضوع، تیم توسعه‌دهنده استیبل کوین Gyroscope تحقیقاتی در زمینه غیرمتمرکزسازی نحوه توزیع ارزهای دیجیتال انجام داده و نتیجه آن را در قالب یک مقاله منتشر کرده‌اند. به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتالی که در حوزه دیفای مورد استفاده قرار می‌گیرند، جهت‌گیری جالبی در خصوص عرضه اولیه سکه‌های خود دارند. در این پروژه‌ها معمولاً ۵۹ درصد از توکن‌ها در اختیار جامعه قرار گرفته و ۴۱ درصد از آن به توسعه‌دهندگان، مشاوران و سرمایه‌گذاران اولیه اختصاص داده می‌شود. با توجه به این مسئله، FTL Labs با درک اهمیت تمرکززدایی استیبل کوین خود، تصمیم گرفت تا این دارایی را به صورت زیر توزیع کند:

  • ۶۵ درصد از کل دارایی در اختیار جامعه قرار خواهد گرفت.
  • ۳۵ درصد باقی‌مانده به تیم توسعه‌دهنده اصلی ارائه خواهد شد تا از آن برای توسعه هرچه بیشتر پروتکل استفاده کنند.

علاوه بر تقسیم‌بندی فوق، یک برنامه تورمی نیز برای ژیروسکوپ در نظر گرفته شده است. به این صورت که پس از ۴ سال، هر سال این ارز دیجیتال ۲ درصد تورم خواهد داشت که سود ناشی از آن به صندوق اصلی ذخیره‌سازی بازگشت داده می‌شود. این تصمیم برای توزیع توکن توسط اعضای سازمان غیرمتمرکز و دارندگان Gyro NFT مورد تصویب قرار گرفته است.

بخوانید  تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال هدرا؛ آیا فرصت فروش فراهم شده؟

کاربران هدف استیبل کوین Gyroscope

در حالت کلی، استیبل کوین ژیروسکوپ می‌تواند برای دو دسته از کاربران بسیار مهم و حیاتی باشد. دسته اول شامل کسب‌وکارهای بومی در حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال است. این دسته از کسب‌وکارها بدون نیاز به تکیه به زیرساخت‌های بانکی یا سایر استیبل کوین‌ها، می‌توانند از Gyroscope به عنوان یک سپر امنیتی در برابر خطرات مختلف استفاده کنند.

دسته دوم نیز شامل افرادی است که در مناطق جغرافیایی محروم یا ناپایدار از لحاظ اقتصادی، به دنبال برقراری ارتباط مالی با کسب‌وکارهای بین‌المللی هستند. در چنین شرایطی ممکن است تحریم‌های اقتصادی باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران شود. با این حال استفاده از یک استیبل کوین مطمئن قادر به حل تمام این مشکلات خواهد بود. Gyroscope با هدف رفع موانع و مشکلات مالی بین‌المللی، بر روی کاربرانی که از این موضوع رنج می‌برند متمرکز شده است.

بهترین کیف پول برای استیبل کوین Gyro

در صورتی که قصد خرید و نگهداری استیبل کوین Gyroscope را داشته باشید، پیش از هر چیزی نیاز به یک کیف پول برای ذخیره‌سازی آن خواهید داشت. خوشبختانه در حال حاضر کیف پول‌های مختلفی امکان ذخیره‌سازی این ارز دیجیتال را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. برخی از بهترین کیف‌های موجود برای ذخیره‌سازی ارز دیجیتال Gyro عبارتند از:

  • متامسک (MetaMask): کیف پول متامسک یک والت نرم‌افزاری با قابلیت ادغام با کیف‌های سخت‌افزاری است. این کیف پول یک پیشنهاد عالی برای سرمایه‌گذاران با سبد متنوع به شمار می‌رود.
  • سیف‌پال (SafePal): اگر طرفدار کیف‌های سخت‌افزاری و با ایمنی بالا باشید، احتمالاً سیف‌پال بهترین گزینه برای ذخیره‌سازی استیبل‌کوین‌های ژیروسکوپ شما خواهد بود.
  • کیف پول بایننس (Binance Wallet): این کیف پول مبتنی بر وب بوده و در هر زمان و مکانی در دسترس قرار دارد. با این حال برای استفاده از مزایای آن، نیازمند استفاده از ابزارهای عبور از تحریم خواهید داشت.
بخوانید  سرقت 15 میلیون دلاری توسط اعضای سابق؛ آیا پپه‌کوین کلاهبرداری است؟
بهترین کیف پول Gyro

بهترین صرافی برای خرید ارز دیجیتال Gyro

استیبل کوین Gyroscope در نوع خود یک ارز دیجیتال جدید به شمار می‌رود. به همین علت در حال حاضر از بین صرافی‌های شناخته شده، تنها تعداد محدودی حاضر به لیست کردن این ارز و ارائه خدمات مربوط به خرید و فروش آن شده‌اند. در میان تمام صرافی‌های مطرح جهان، بایننس (Binance) امکان خرید و معامله استیبل کوین Gyro را برای کاربران خود فراهم کرده است. با این حال استفاده از خدمات این صرافی، مستلزم عبور از تحریم‌های مالی بین‌المللی است. همچنین برای استفاده از خدمات بیشتر در بایننس، نیاز به احراز هویت خواهید داشت و متأسفانه در حال حاضر چنین امکانی برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

در حال حاضر هیچ یک از صرافی‌های معتبر ایرانی از خرید و فروش ارز دیجیتال Gyroscope پشتیبانی نکرده‌اند. با این حال طرفداران این استیبل‌کوین در ایران امیدوارند که با رشد و فراگیرتر شدن این پروژه، به زودی شاهد لیست‌شدن آن در صرافی‌های داخلی مثل والکس نیز باشیم.

بخوانید  از نفت به بیت کوین؛ برنامه عمان برای تصاحب ۷ درصد هش ریت شبکه

آینده‌ ارز دیجیتال Gyro

از نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیل‌گران حوزه کریتو، استیبل کوین Gyroscope تنها یک ارز دیجیتال باثبات ساده نیست! این دارایی به لطف ویژگی‌ها و ساختار خاص خود، توانسته تاکنون تمام وعده‌های خود در مورد حفاظت کاربران در برابر خطرات بازار را عملی کند. البته با توجه به ثبات قیمت ژیروسکوپ، برای بررسی وضعیت پیشرفت این ارز نیاز به بررسی تعداد کاربران فعال آن خواهیم داشت. داده‌های به دست آمده از تحلیل‌های On-chain این ارز نیز نشان از افزایش تعداد آدرس‌های فعال کاربران آن داشته و امیدها برای پذیرش گسترده آن را افزایش می‌دهند.

به نظر شما استیبل کوین Gyro در برابر رقبایی نظیر تتر چه عملکردی از خود به نمایش خواهد گذاشت؟ نظرات ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها