تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

لورس :استیکینگ اتریوم چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

  • کد خبر : 2612445
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۷:۰۳
لورس :استیکینگ اتریوم چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بعد از بیت‌کوین، حجم بالایی از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و یکی از روش‌های جدید کسب درآمد از رمزارز اتریوم، استیکینگ آن است.
اگر به روشی آسان و بدون نیاز به دانش تحلیلی، برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال علاقه‌مندید، در این مقاله، همراه ما باشید تا به‌طور کامل این موضوع را بررسی کنیم و روش‌های مختلف استیک اتریوم را گام‌به‌گام آموزش دهیم.
استیک اتریوم چیست؟ در جواب به پرسش استیک اتریوم چیست، باید بگوییم سپرده‌گذاری یا اصطلاحا استیکینگ اتریوم، یک روش جدید برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال است که در آن افراد در ازای نگه‌داری رمزارز اتریوم در داخل نودهای اعتبارسنجی، به‌صورت دوره‌ای سود دریافت می‌کنند.
به زبان ساده، این روش کسب درآمد منفعلانه مشابه سپرده‌گذاری پول در بانک‌ها و دریافت سود از آن است.
در واقع افراد با نگه‌داری از اتریوم در نودهای اعتبارسنجی شبکه این ارز دیجیتال، از ثبات شبکه بلاک‌چین آن پشتیبانی می‌کنند و در ازای این کار، جایزه دریافت می‌کنند.
سپرده‌گذاری رمزارزهای مختلف از جمله اتریوم بر اساس الگوریتم اثبات ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

اتریوم به عنوان دومین رمزارز بزرگ بعد از بیت‌کوین، حجم بالایی از کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است و یکی از روش‌های جدید کسب درآمد از رمزارز اتریوم، استیکینگ آن است.

اگر به روشی آسان و بدون نیاز به دانش تحلیلی، برای کسب درآمد از بازار ارز دیجیتال علاقه‌مندید، در این مقاله، همراه ما باشید تا به‌طور کامل این موضوع را بررسی کنیم و روش‌های مختلف استیک اتریوم را گام‌به‌گام آموزش دهیم.

استیک اتریوم چیست؟

در جواب به پرسش استیک اتریوم چیست، باید بگوییم سپرده‌گذاری یا اصطلاحا استیکینگ اتریوم، یک روش جدید برای کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال است که در آن افراد در ازای نگه‌داری رمزارز اتریوم در داخل نودهای اعتبارسنجی، به‌صورت دوره‌ای سود دریافت می‌کنند.

بخوانید  گرین (Grin) چیست؟ + آموزش قدم‌به‌قدم کیف پول‌ گرین

به زبان ساده، این روش کسب درآمد منفعلانه مشابه سپرده‌گذاری پول در بانک‌ها و دریافت سود از آن است.

در واقع افراد با نگه‌داری از اتریوم در نودهای اعتبارسنجی شبکه این ارز دیجیتال، از ثبات شبکه بلاک‌چین آن پشتیبانی می‌کنند و در ازای این کار، جایزه دریافت می‌کنند.

سپرده‌گذاری رمزارزهای مختلف از جمله اتریوم بر اساس الگوریتم اثبات سهام یا اصطلاحا Proof of Stake است که در آن نودهای اعتبارسنجی، امکان استخراج بلاک جدید و کسب درآمد از آن را دارند.

نحوه کسب درآمد از استیکینگ اتریوم

سپرده‌گذاری اتریوم یکی از روش‌های جذاب کسب درآمد منفعلانه است که بسیاری از افراد برای درآمدزایی از آن استفاده می‌کنند؛ ولی سوال پرتکراری که بسیاری از افراد مبتدی دارند این است که چطور می‌توان از این روش درآمد کسب کرد.

برای کسب درآمد از سپرده‌گذاری یا استیکینگ اتریوم کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: برای فعالیت در بازار جذاب کریپتو کارنسی، اولین گام انتخاب یک کیف پول دیجیتال یا صرافی معتبر و احراز هویت در آن است تا همین ولت یا صرافی، پلتفرم شما برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال باشد.

بخوانید  جنون رو به فروپاشی، ۹۵ درصد NFTها بی ارزش شدند!

در انتخاب ولت یا صرافی، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که آن ولت باید از استیکینگ اتریوم پشتیبانی کند.

گام دوم: برای سپرده‌گذاری اتریوم باید در کیف پول دیجیتالی یا حساب صرافی خود، مقداری از این رمزارز را داشته باشید، پس گام دوم، خرید اتریوم است.

گام سوم: برای استیک کردن رمزارز، باید آن را در یک نود اعتبار سنجی یا اصطلاحا استخر، بلوکه کنید. پس در این مرحله باید استخری که می‌خواهید سپرده خود را به آن بسپارید، انتخاب کنید.

البته الزامی به سپردن رمزارز به استخرهای عمومی نیست و شما می‌توانید یک نود اعتبارسنجی اختصاصی برای خود ایجاد کنید؛ ولی این روش نیاز به تجهیزات سخت‌افزاری و دانش تخصصی دارد و به همین دلیل امکان ایجاد استخر خصوصی برای بسیاری از افراد وجود ندارد.

به‌علاوه، برای ایجاد استخر اختصاصی و سپرده‌گذاری اتریوم در آن، باید حداقل ۳۲ اتریوم داشته باشید؛ ولی برای سپرده‌گذاری در استخرهای عمومی، نیازی به داشتن این میزان اتریوم ندارید.

گام چهارم: هر استخر طرح‌های متنوعی برای استیک کردن رمزارز در اختیار افراد قرار می‌دهد، پس بعد از انتخاب استخر، باید یکی از طرح‌های ارائه‌شده توسط آن را برای سپرده‌‌گذاری انتخاب کنید.

پس از اجرای مراحلی که در این بخش بیان کردیم، رمزارز شما با موفقیت استیک خواهد شد و سود حاصل از آن، به‌صورت دوره‌ای و در قالب رمزارز، به کیف پول شما اضافه می‌شود.

بخوانید  وایت پیپر ارز دیجیتال چیست؟ هر آنچه که باید بدانید

استخر استیکینگ چیست؟

استخر استیکینگ یا اصطلاحا pool staking، بستری است که افراد با بلوکه‌کردن دارایی ارز دیجیتال خود در آن، از ثبات شبکه بلاک‌چین آن رمزارز پشتیبانی کرده و به ازای این کار پاداش دریافت می‌کنند.

کارگزاران هر استخر بخشی از سود حاصل از استیک کردن را به‌عنوان هزینه‌های جاری استخر و پورسانت سود تریدرها به خود اختصاص می‌دهد و از این طریق درآمد دارند.

میزان سودی که استخرهای استیکینگ در دوره‌های زمانی مختلف، به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کنند، متفاوت است. پس انتخاب یک استخر مناسب برای سرمایه‌گذاری و کسب سود بیشتر بسیار مهم است.

در ادامه به شما می‌گوییم در صرافی راستین چطور می‌توانید استیکینگ انجام دهید.

آموزش گام‌به‌گام استیکینگ اتریوم در صرافی راستین

صرافی راستین یکی از معتبرترین صرافی‌ها برای سپرده‌گذاری اتریوم است. برای استیک کردن اتریوم در صرافی راستین کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

گام اول: وارد سایت صرافی راستین شوید و به‌صورت کاملا آنلاین در آن ثبت‌نام و احراز هویت کنید.

گام دوم: در صفحه اصلی سایت این صرافی، مطابق شکل زیر در بالای صفحه، روی گزینه استیکینگ کلیک کنید.

انتخاب گزینه استیکینگ

گام سوم: امکان سپرده‌گذاری رمزارزهای متنوعی در صرافی راستین وجود دارد. در این مرحله باید از بین ارزهای دیجیتالی که برای استیکینگ در این صرافی وجود دارد، ارز دیجیتال اتریوم را انتخاب کنید.

بخوانید  پشتیبانی صرافی تبدیل از به‌روزرسانی شبکه‌ی لونا کلاسیک (LUNC)

گام چهارم: صرافی راستین برای هر رمزارز طرح‌های سپرده‌گذاری متنوعی ارائه می‌دهد. در این مرحله از بین طرح‌هایی که برای استیکینگ اتریوم در این صرافی ارائه می‌شود، یکی را انتخاب کنید.

برای انتخاب یک طرح سپرده‌گذاری خوب، باید به معیارها و نکات زیر توجه کنید:

مدت‌زمان طرح

مدت‌زمان سپرده‌گذاری یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که برای انتخاب یک طرح مناسب در نظر داشته باشید.

بیشتر طرح‌هایی که توسط صرافی راستین ارائه می‌شوند ۹۰ روزه هستند؛ البته امکان برداشت رمزارز قبل از پایان این دوره برای افراد وجود دارد؛ ولی فرآیند این کار نیاز به چند روز زمان دارد. سود حاصل از سپرده‌گذاری هم تا مدت زمان برداشت رمزارز، توسط این صرافی پرداخت می‌شود.

میانگین سود سالانه

میانگین سودی که برای هر طرح پرداخت می‌شود، یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید به آن توجه داشته باشید.
میزان سودی که برای طرح‌های سپرده‌گذاری رمزارز پرداخت می‌شود، برای دوره‌های زمانی مختلف، متفاوت است؛ ولی می‌توان به طور میانگین میزان این سود را تخمین زد.

حداکثر ظرفیت طرح

برای هر طرح، سقفی توسط این صرافی تعیین شده است که بعد از پر شدن گنجایش آن، امکان ثبت درخواست جدید وجود ندارد. در هنگام انتخاب طرح سپرده‌گذاری مورد نظر خود، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید.

بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

سقف میزان توکن مورد نیاز برای طرح

در صرافی راستین برای هر طرح استیکینگ برای هر فرد، تا سقف مشخصی، توکن سپرده‌گذاری‌شده تعیین شده است. در هنگام انتخاب طرح، توجه به این موضوع هم ضروری است.

گام پنجم: بعد از انتخاب نوع طرح، در این مرحله باید میزان رمزارزی را که می‌خواهید استیک کنید، تعیین کنید، البته باید این میزان توکن را در حساب خود داشته باشید.

اگر موجودی توکن شما کافی نیست می‌توانید روی گزینه رید انی در این بخش کلیک کنید و میزان رمزارز مورد نیاز خود را خریداری کنید.

گام ششم: در این مرحله قوانین و مقررات صرافی راستین برای سپرده‌گذاری ارز دیجیتال نمایش داده می‌شود. پس از مطالعه آن‌ها، روی گزینه ثبت نهایی کلیک کنید تا درخواست شما ثبت شود. پس از ثبت نهایی درخواست، فرایند سپرده‌گذاری حداکثر ظرف مدت ۳ روز آغاز خواهد شد.

نحوه استیک کردن اتریوم در ولت‌های معتبر

ولت‌های زیادی از استیکینگ رمزارز اتریوم پشتیبانی می‌کنند؛ ولی مهم است کیف پولی را انتخاب کنیم که معتبر و مطمئن باشد و شرایط خوبی برای استیکینگ فراهم کرده باشد.

در ادامه این بخش، ضمن معرفی چند ولت معتبر، نحوه استیک کردن اتریوم در هر یک از آن‌ها را به صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

بخوانید  تحلیل آنچین بیت کوین با بررسی عملکرد سابق قیمت؛ ۱ شهریور

آموزش گام‌به‌گام استیکینگ اتریوم در بایننس

بایننس یکی دیگر از صرافی‌های معتبر برای سپرده‌گذاری رمزارزها است. برای این منظور کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

گام اول: وارد سایت صرافی بایننس شوید و با کلیک روی دکمه Register، در آن ثبت‌نام و احراز هویت کنید.

ثبت‌نام در صرافی بایننس

گام دوم: در این مرحله مقدار رمزارزی که قصد سپرده‌گذاری آن را دارید، خریداری کنید.

انتخاب رمزارز اتریوم

گام سوم: در صفحه اصلی سایت این صرافی، مطابق شکل زیر روی دکمه stake now کلیک کنید.

انتخاب استیکینگ

گام چهارم: میزان رمزارزی را که می‌خواهید استیک کنید، تعیین کنید و مطابق شکل زیر، روی دکمه confirm، برای تایید سپرده‌گذاری کلیک کنید.

واردکردن میزان اتریوم

اگر روی گزینه max، در سمت راست کادر متنی مربوط به مقدار رمزارز سپرده‌گذاری شده، کلیک کنید، تمامی موجودی رمزارز مورد نظر که در کیف پول شما وجود دارد، استیک خواهد شد.

گام پنجم: در این مرحله اطلاعات مربوط به سپرده‌گذاری نمایش داده می‌شود. پس از بررسی این اطلاعات و اطمینان از صحت آن‌ها، روی دکمه confirm کلیک کنید تا درخواست شما ثبت نهایی شود.

متاسفانه به دلیل تحریم‌، صرافی بایننس حساب کاربری کسانی را که ساکن ایران هستند، مسدود می‌کند. پس اگر در ایران اقامت دارید این صرافی، انتخاب خوبی برای سپرده‌گذاری رمزارز برای شما نیست.

بخوانید  مایکروسافت و اینتل از سیستم پاداش‌دهی کنسرسیوم اتریوم پشتیبانی می‌کنند

آموزش گام‌به‌گام استیکینگ اتریوم در تراست ولت

تراست ولت یکی از کیف پول‌های محبوب در بازار کریپتو کارنسی است که امکان سپرده‌گذاری رمزارز در آن وجود دارد.

این صرافی معتبر بین‌المللی، به کاربران ایرانی هم خدمات ارائه می‌دهد. به همین دلیل بسیاری از تریدرهای ایرانی، از trust wallet برای مدیریت دارایی‌های دیجیتالی خود استفاده می‌کنند.

برای استیک کردن اتریوم در این ولت، مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

گام اول: اپلیکیشن trust wallet را از سایت آن دانلود کرده و پس از نصب آن، احراز هویت کنید.

گام دوم: در صفحه اصلی اپلیکیشن تراست ولت، رمزارز Ethereume را انتخاب کنید.

گام سوم: در صفحه مربوط به ارزهای دیجیتال، روی گزینه more کلیک کنید.

کلیک روی گزینه more

گام چهارم: بعد از کلیک روی دکمه more، یک پنجره پاپ آپ نمایش داده می‌شود. در این پنجره روی گزینه stake کلیک کنید.

انتخاب استیکینگ

گام پنجم: در این مرحله باید مقدار ارز دیجیتالی را که می‌خواهید سپرده‌گذاری کنید، تعیین کنید. برای این کار کافی است میزان رمزارز را در کادر متنی اول در بالای صفحه وارد کنید.

تعیین میزان اتریوم برای استیک کردن

با کلیک روی گزینه max در گوشه سمت راست کادر متنی، همه موجودی اتریوم کیف پول، برای سپرده‌گذاری در کادر متنی وارد می‌شود.

گام ششم: در گام آخر، اطلاعات مربوط به درخواست سپرده‌گذاری شما نمایش داده می‌شود. آن‌ها را بررسی کنید و پس از اطمینان از درست بودنشان، درخواست را تایید نهایی کنید.

بخوانید  نحوه میزبانی یک رویداد در متاورس

آموزش گام‌به‌گام استیکینگ اتریوم در کوین بیس

کوین بیس، یکی از صرافی‌های شناخته شده در بازار کریپتو کارنسی است که امکان سپرده‌گذاری چندین رمزارز از جمله Ethereume در آن وجود دارد.

برای سپرده‌گذاری اتریوم در این صرافی بین‌المللی کافی است مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

گام اول: وارد سایت صرافی کوین بیس شوید و در آن ثبت‌نام کنید.

گام دوم: در این مرحله باید مقدار رمزارز اتریومی را که می‌خواهید سپرده‌گذاری کنید، خریداری کنید.

گام سوم: پس از خرید اتریوم، آن را به شبکه بلاک‌چین Ethereume 2.0 منتقل کنید.

گام چهارم: پس از خریداری ارز دیجیتال اتریوم در صرافی کوین بیس و انتقال آن به Ethereume 2.0، به‌صورت خودکار، شما به صف انتظار برای سپرده‌گذاری این رمزارز منتقل می‌شوید؛ چون درخواست استیک Ethereume در این صرافی زیاد است.

گام پنجم: بعد از اتمام زمان انتظار برای استیک اتریوم، صرافی کوین بیس به‌صورت خودکار همه مراحل سپرده‌گذاری را انجام می‌دهد و در این مرحله، نیازی نیست شما کار خاصی انجام دهید.

‌مزایای استیکینگ اتریوم

از جمله مهم‌ترین مزایای استیکینگ ارز دیجیتالی Ethereume می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کسب درآمد منفعل در بازار با حفظ سرمایه دیجیتال

با سپرده‌گذاری رمزارز اتریوم، افراد بدون این‌که کار خاصی انجام دهند (مثلا رمزارز خرید و فروش کنند) می‌تواند با حفظ رمزارز موجود در ولت خود، درآمد منفعلانه کسب کنند.

بخوانید  چگونه از نوسانگر مهیب برای یافتن سیگنال خرید و فروش استفاده کنیم؟

دریافت سود تضمین‌شده به‌صورت ارز دیجیتال

افراد با استیک کردن رمزارز در استخرهای استیکینگ در هر دوره زمانی به‌طور تضمینی سودی به‌صورت ارز دیجیتال دریافت می‌کنند. هر چند میزان این سود متغیر است.

ایجاد تعامل سازنده بین شبکه بلاک‌چین و تریدرها

با سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال یک تعامل سازنده بین شبکه بلاک‌چین رمزارز و تریدرها ایجاد می‌شود، در واقع تریدرها با استیک کردن دارایی دیجیتال خود، از ثبات بلاک‌چین رمزارز استیک‌شده پشتیبانی می‌کنند و در ازای این حمایت، سود دریافت می‌کنند.

مصرف انرژی کمتر نسبت به استخراج رمزارز

با استیک ارز دیجیتال، دیگر نیازی به استخراج رمزارز با استفاده از دستگاه‌های ماینر وجود ندارد و به همین دلیل مقدار کمتری انرژی مصرف می‌شود.

ایجاد امنیت پایدار در شبکه بلاک‌چین Ethereume

با استیکینگ اتریوم، افراد از شبکه بلاک‌چین این رمزارز پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه این شبکه بلاک‌چین ثبات و پایداری بیشتری خواهد داشت.

میزان سود استیکینگ ارز دیجیتال اتریوم

میزان سود استیک اتریوم عدد ثابت و مشخصی نیست و نمی‌توان به‌طور قطعی میزان سودی را که از این روش نصیب افراد می‌شود تعیین کرد.
سود حاصل از سپرده‌گذاری اتریوم با توجه به عواملی مثل میزان رمزارز استیک‌شده و عملکرد استخر متفاوت است؛ ولی به طور میانگین میزان سود این روش می‌تواند ماهیانه از ۰٫۳% تا ۰٫۸% متغیر باشد.

بخوانید  سفارش محدود چیست؟ آشنایی کامل با Limit Order

وضعیت استیکینگ اتریوم در آینده

بازار کریپتو کارنسی بسیار پرنوسان و متغیر است و هیچ کس به طور دقیق نمی‌تواند از آینده این بازار و وضعیت سپرده‌گذاری اتریوم صحبت کند.

با این وجود، سپرده‌گذاری اتریوم یک روش نوظهور و جذاب است که افراد می‌توانند بدون نیاز به ترید، کسب درآمد کنند و به دلیل مزایای ویژه‌ای که این روش کسب درآمد دارد، بسیاری از کارشناسان، آینده این روش درآمدزایی را مثبت ارزیابی می‌کنند.

جمع‌بندی

ما در این مقاله، ضمن بیان مفهوم استیکینگ اتریوم و مزایا و معایب آن، روش‌های سپرده‌گذاری این رمزارز در چند صرافی و کیف پول معتبر را آموزش دادیم.

استیکینگ رمزارز اتریوم یک روش جذاب برای کسب درآمد منفعل در بازار ارزهای دیجیتال است که نظر مساعد بسیاری از علاقه‌مندان بازار ارزهای دیجیتال را جلب کرده است.

بسیاری از کارشناسان آینده روشنی را برای سپرده‌گذاری اتریوم متصور هستند. به همین دلیل استقبال از این روش کسب درآمد بین تریدها بسیار زیاد است.

The post استیکینگ اتریوم چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟ appeared first on وبلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها