تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :اسلامیک کوین (Islamic Coin)؛ ارز دیجیتال اسلامی چیست؟

  • کد خبر : 2625683
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۲۳
لورس :اسلامیک کوین (Islamic Coin)؛ ارز دیجیتال اسلامی چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

زمستان ارز دیجیتال منجر به افت ۶۰ درصدی ارزش ارزهای دیجیتال از اوج بازار گاوی در نوامبر ۲۰۲۱ شده است. اما در حالی که بازار خرسی برای اکثر سرمایه‌گذاران ایده‌آل نیست، اما آرامش کامل برای تیم‌های پروژهایی است که راه‌حل‌های جدید ایجاد می‌کنند. آنها می‌توانند پیشرفت قابل توجهی در متحول کردن صنعت مالی و حل مشکلات جهانی مانند محرومیت و نابرابری ناشی از ناکارآمدی‌های مالی سنتی داشته باشند.
بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در ۲۰۲۳ از جمله این پروژه‌ها، اسلامیک کوین (ISLM) است که علی‌رغم روند نزولی چندماهه در جمع‌آوری کمک‌های مالی ارز دیجیتال، موفق شده است ۲۰۰ میلیون دلار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ جذب کند. این پروژه اخیرا در کوکوین لیست شد که نشان‌دهنده ورود رسمی آن به بازار است.
فهرست مطالباسلامیک کوین (Islamic Coin) چیست؟۵ نکته‌ای که باید بدانیداسلامیک کوین (Islamic Coin) چه کاربردهایی دارد؟اسلامیک کوین (Islamic Coin) چگونه قوانین اسلامی را رعایت می‌کند؟حامیان مالی اسلامیک کوین (Islamic Coin) چه کسانی هستند؟توکنومیک اسلامیک کوینHAQQ: شبکه بلاک‌چین پشتیبان اسلامیک کوینچه کیف پولی ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

زمستان ارز دیجیتال منجر به افت ۶۰ درصدی ارزش ارزهای دیجیتال از اوج بازار گاوی در نوامبر ۲۰۲۱ شده است. اما در حالی که بازار خرسی برای اکثر سرمایه‌گذاران ایده‌آل نیست، اما آرامش کامل برای تیم‌های پروژهایی است که راه‌حل‌های جدید ایجاد می‌کنند. آنها می‌توانند پیشرفت قابل توجهی در متحول کردن صنعت مالی و حل مشکلات جهانی مانند محرومیت و نابرابری ناشی از ناکارآمدی‌های مالی سنتی داشته باشند.

  • بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در ۲۰۲۳

از جمله این پروژه‌ها، اسلامیک کوین (ISLM) است که علی‌رغم روند نزولی چندماهه در جمع‌آوری کمک‌های مالی ارز دیجیتال، موفق شده است ۲۰۰ میلیون دلار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۳ جذب کند. این پروژه اخیرا در کوکوین لیست شد که نشان‌دهنده ورود رسمی آن به بازار است.

فهرست مطالب

  • اسلامیک کوین (Islamic Coin) چیست؟
  • ۵ نکته‌ای که باید بدانید
  • اسلامیک کوین (Islamic Coin) چه کاربردهایی دارد؟
  • اسلامیک کوین (Islamic Coin) چگونه قوانین اسلامی را رعایت می‌کند؟
  • حامیان مالی اسلامیک کوین (Islamic Coin) چه کسانی هستند؟
  • توکنومیک اسلامیک کوین
  • HAQQ: شبکه بلاک‌چین پشتیبان اسلامیک کوین
  • چه کیف پولی از اسلامیک کوین پشتیبانی می‌کند؟
  • اپلیکیشن‌های منطبق با ارزش‌های اسلامی
  • برنامه‌های آینده اسلامیک کوین (Islamic Coin) چیست؟
  • کلام آخر
  • سوالات پرتکرار

اسلامیک کوین (Islamic Coin) چیست؟

اسلامیک کوین ارز بومی بلاکچین HAQQ است و نیروی محرکه‌ای است برای اکوسیستم مالی حلال. اسلامیک کوین پروژه مالی اخلاقی و خیرخواهانه را ترویج می‌کند و هدف آن ارائه ابزار مالی دیجیتال به مسلمان جهان است. ۱۰ درصد از هر ISLM به صورت خودکار به Evergreen DAO واریز می‌شود تا از طریق کمک‌های خیریه مسلمانان و سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای مرتبط با اسلام، جامعه توانمند شود.

ویژگی‌های کلیدی

  • انطباق با شریعت: اسلامیک کوین برای انطباق کامل با قوانین اسلامی که ربا و سودجویی را ممنوع می‌کند و معاملات مالی اخلاقی را تضمین می‌نماید، طراحی شده است.
  • پایداری: پلتفرم بلاک‌چینی HAQQ که میزبان اسلامیک کوین است، تأکید قوی بر پایداری دارد و توسعه‌دهندگان و ولیدیتورهایی را جذب می‌کند که به این ارزش پایبند هستند.
  • جامعه محور: اسلامیک کوین بر حمایت از جامعه مسلمانان با ارائه ابزار مالی مخصوص عصر دیجیتال تمرکز دارد.
  • همکاری‌ها و مشارکت‌ها: اسلامیک کوین با کوین‌ ایندکس‌ها به منظور بحث درباره محصولات و خدمات مالی مطابق با شریعت پیمان اتحاد بسته است. این اقدام نشان‌دهنده قصد این ارز دیجیتال برای گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) است.

۵ نکته‌ای که باید بدانید

  1. ارز بومی: اسلامیک کوین ارز بومی بلاک‌چین HAQQ است.
  2. اولویت اخلاق: این ارز و بلاک‌چین آن با رویکرد اخلاق‌محور طراحی شده‌اند.
  3. مطابقت با شریعت: این ارز به اصول مالی اسلام پایبند است.
  4. پایداری: HAQQ به دنبال پلتفرمی پایدار است.
  5. دامنه جهانی: اسلامیک کوین قصد دارد بیش از ۱٫۸ میلیارد مسلمان را به اکوسیستم مالی دیجیتال ملحق کند.

اسلامیک کوین (Islamic Coin) چه کاربردهایی دارد؟

دارندگان می‌توانند از ISLM برای تسویه پرداخت‌ها، مشارکت در حاکمیت جامعه، پرداخت هزینه‌های تراکنش در HAQQ و کسب درآمد غیرفعال از طریق استیک کردن استفاده کنند. ISLM همچنین با ارزش‌های اسلام و آموزه‌های قرآن سازگار است. در حالی که ربا در آن ممنوع است، اکوسیستم اسلامیک کوین شامل نسخه‌های غیرمتمرکز سکوک، معادل اسلامی اوراق قرضه، و سایر ابزارهای سنتی مالی اسلامی خواهد بود.

اسلامیک کوین تمام معیارهای یک دارایی حلال را برآورده می‌کند و در ژوئن ۲۰۲۲ (خرداد ۱۴۰۱) فتوایی از یک کمیته متشکل از مراجع برجسته مسلمان و دانشمندان با تجربه گسترده در مالی اسلامی دریافت کرده است.

اسلامیک کوین (Islamic Coin) چگونه قوانین اسلامی را رعایت می‌کند؟

هم بنیان‌گذار اسلامیک کوین، محمد الکف الهاشمی گفت:

“اصول شرعی بر محور جامعه چرخش دارند، بنابراین مالی شرعی یک سیستم جامعه‌محور است. در مالی شرعی، دریافت سود ممنوع شده است که برای حمایت از جامعه طراحی شده است. فشار آوردن به افرادی که در وضعیت مالی آسیب‌پذیری قرار دارند و به دنبال کمک هستند با هزینه‌های سود، اصلا منطقی نیست.”

حامیان مالی اسلامیک کوین (Islamic Coin) چه کسانی هستند؟

از حامیان مالی اسلامیک کوین می‌توان به ABO Digital از آلفا بلو اوشن، DF101، فیوچرکرفت ونچرز، اپتیک کپیتال، A195 کپیتال و سرمایه‌گذاران ثروتمند از صنایع مختلف اشاره کرد.

توکنومیک اسلامیک کوین

ساختار توزیع توکن اسلامیک کوین (ISLM) به شرح زیر است:

  1. کل عرضه: فروش ISLM به ۱۰۰ میلیارد توکن محدود شده است.
  2. سطح انتشار: سطح انتشار ISLM هر دو سال ۵ درصد کاهش می‌یابد. انتشار ۱۰۰ سال پس از شروع اولین دوره متوقف می‌شود.
  3. عرضه اولیه: در روز راه‌اندازی شبکه، عرضه اولیه ۲۰ میلیارد توکن در بلوک پایه ایجاد می‌شود.
  4. ساختار توزیع:
  • بنیاد Ever green: دو میلیارد
  • شرکا: هیئت مدیره، حامی اولیه، ترویج کننده و دلال بازار؛ ۵٫۵ میلیارد.
  • فروش اولیه خصوصی: ۴ میلیارد
  • ذخیره کسب و کار و صندوق توسعه اکوسیستم: ۵٫۵ میلیارد
  • جبران خدمات بنیان‌گذاران: ۳ میلیارد

۵٫ برنامه Vesting: تخصیص‌های فروش اولیه خصوصی و شرکا در راه‌اندازی شبکه قفل نمی‌شوند. آنها طی هفته‌های اولیه پس از راه‌اندازی شبکه میان خریداران فروش خصوصی و شرکا توزیع می‌شوند. برنامه Vesting اعمال شده بر بنیان‌گذاران همچنان برای توکن‌های هر خریدار و شرکا اعمال می‌شود.

HAQQ: شبکه بلاک‌چین پشتیبان اسلامیک کوین

بلاکچین لایه ۱ HAQQ نماینده ستون فقرات اکوسیستم مالی حلال اسلامیک کوین است. این شبکه بر پایه مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) ساخته شده و با شبکه‌های مبتنی بر کازماس یا اتریوم سازگار است. به گفته تیم اسلامیک کوین، کاربران بیش از ۲٫۵ میلیون حساب اصلی شبکه را ایجاد کرده‌اند که با HAQQ تعامل دارند.

چه کیف پولی از اسلامیک کوین پشتیبانی می‌کند؟

در عین حال، کیف پول HAQQ یک کیف پول غیرمتمرکز پرچمدار است که به کاربران امکان مدیریت آسان ذخایر ISLM و تعامل با پروژه‌های HAQQ را می‌دهد. این کیف پول با بیش از ۵۰۰ هزار بار دانلود، در گوگل پلی امتیاز متوسط ۴٫۶ از ۵ دارد. همچنین در اپ استور در دسترس است و برای دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ عرضه شده است.

اپلیکیشن‌های منطبق با ارزش‌های اسلامی

به منظور تضمین امنیت کاربر و انطباق با ارزش‌های اسلامی، یک ثبت رسمی بلاکچین از گواهینامه‌های حلال به نام شریعت اوراکل فقط با قراردادهای هوشمند و dApps از طریق کیف پول HAQQ که گواهی حلال دریافت کرده‌اند، تعامل دارد. فرایند دو مرحله‌ای برای تأیید هویت وجود دارد. در حالی که در سطح اول جامعه رای‌گیری می‌کند تا اپلیکیشن‌ها را وارد فهرست سفید کند، انطباق کامل شرعی از طریق ارزیابی هیئت شرعی حاصل می‌شود.

برنامه‌های آینده اسلامیک کوین (Islamic Coin) چیست؟

بر اساس نقشه راه اسلامیک کوین، تیم قصد دارد با ارائه راه حل‌های جدید اکوسیستم را گسترش دهد که شامل بازار HAQQ، کارت اعتباری مسترکارت پشتوانه دار ISLM، خدمات پردازش ارز دیجیتال-فیات و استیبل کوین پیوسته به طلا در همکاری با بانک‌های امارات می‌شود. این پروژه همچنین به دنبال ایجاد HAQQPad و HAQQLabs برای پرورش پروژه‌های اخلاقی و پشتیبانی از توسعه دهندگان با برنامه کمک مالی ۴۰ میلیون دلاری است.

اسلامیک کوین قراردادهای مهمی با Holiday Swap بزرگترین پلتفرم تعویض خانه در جهان، گروه DDCAP که شامل ائتلافی از بیش از ۳۰۰ بانک جهانی است و ۲۵ شریک دیگر در اکوسیستم بسته است.

کلام آخر

اسلامیک کوین در مقابله با زمستان ارز دیجیتال و بازاری که در حال حاضر تحت تسلط روندهای خرسی است، تلاش‌های خود را بر ایجاد چشم‌انداز مالی که اخلاق و خیرخواهی را ترویج می‌کند، متمرکز کرده است.

با بیش از ۴۰۰ میلیون دلار تأمین مالی و اخیراً راه‌اندازی ISLM در کوکوین، این پروژه پتانسیل بالایی برای دستیابی به این هدف دارد. منتظریم ببینیم اسلامیک کوین با پیشرفت در نقشه راه، چه راه حل‌هایی ارائه خواهد داد.

سوالات پرتکرار

اسلامیک کوین (Islamic Coin) چیست؟

اسلامیک کوین ارز بومی بلاکچین HAQQ است و نیروی محرکه‌ای است برای اکوسیستم مالی حلال. اسلامیک کوین پروژه مالی اخلاقی و خیرخواهانه را ترویج می‌کند و هدف آن ارائه ابزار مالی دیجیتال به مسلمان جهان است.

اسلامیک کوین (Islamic Coin) چه کاربردهایی دارد؟

دارندگان می‌توانند از ISLM برای تسویه پرداخت‌ها، مشارکت در حاکمیت جامعه، پرداخت هزینه‌های تراکنش در HAQQ و کسب درآمد غیرفعال از طریق استیک کردن استفاده کنند.

نوشته اسلامیک کوین (Islamic Coin)؛ ارز دیجیتال اسلامی چیست؟ اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2625683

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها