تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :اسلیپیج  چیست و چه مفهومی در بازار اقتصاد دیجیتال دارد؟

  • کد خبر : 2626702
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
لورس :اسلیپیج  چیست و چه مفهومی در بازار اقتصاد دیجیتال دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

slippage یا اسلیپیج چیست؟ در پاسخ کلی ما با یک مفهوم کلی مواجه هستیم که می‌تواند بسته به این که در چه حوزه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد تعاریف متفاوتی داشته باشد. این یک عبارت لاتین است اما بیشتر در دنیای معاملات، بانکداری و اقتصاد و صدالبته ارز دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد. تفاوت قیمت مورد انتظار یک معامله و قیمتی که به‌هرحال معامله بر مبنای آن انجام می‌گردد خواهد بود. این سبب می‌شود که نوسانات تأثیر مستقیم روی سود و نرخ بهره‌وری داشته باشد.
هرکسی که در هر بازار مالی معامله کرده باشد از اسلیپیج و تأثیر آن بر تجارت آگاه خواهد بود اما اثرات لغزش به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خاص، بیشتر در معاملات کریپتو احساس می‌شود. برای معامله گران، چه جدید و چه حرفه‌ای که مایل به کاهش خطر ضرر هنگام معامله ارزهای دیجیتال هستند درک لغزش و چگونگی تأثیر آن بر معاملات بسیار مهم است.
در پاسخ به این سوال که اسلیپیج چیست باید بگوییم که همه چیز بستگی به نوع خریدوفروش شما خواهد داشت این که شما چه مبنایی را برای این فهم کلی در نظر می‌گیرید اهمیت دارد اما سعی می‌کنیم که در ادامه تعریف مشخص آن را در دنیای رم..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

slippage یا اسلیپیج چیست؟ در پاسخ کلی ما با یک مفهوم کلی مواجه هستیم که می‌تواند بسته به این که در چه حوزه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد تعاریف متفاوتی داشته باشد. این یک عبارت لاتین است اما بیشتر در دنیای معاملات، بانکداری و اقتصاد و صدالبته ارز دیجیتال مورداستفاده قرار می‌گیرد. تفاوت قیمت مورد انتظار یک معامله و قیمتی که به‌هرحال معامله بر مبنای آن انجام می‌گردد خواهد بود. این سبب می‌شود که نوسانات تأثیر مستقیم روی سود و نرخ بهره‌وری داشته باشد.

هرکسی که در هر بازار مالی معامله کرده باشد از اسلیپیج و تأثیر آن بر تجارت آگاه خواهد بود اما اثرات لغزش به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد خاص، بیشتر در معاملات کریپتو احساس می‌شود. برای معامله گران، چه جدید و چه حرفه‌ای که مایل به کاهش خطر ضرر هنگام معامله ارزهای دیجیتال هستند درک لغزش و چگونگی تأثیر آن بر معاملات بسیار مهم است.

در پاسخ به این سوال که اسلیپیج چیست باید بگوییم که همه چیز بستگی به نوع خریدوفروش شما خواهد داشت این که شما چه مبنایی را برای این فهم کلی در نظر می‌گیرید اهمیت دارد اما سعی می‌کنیم که در ادامه تعریف مشخص آن را در دنیای رمز ارزها و یکی از مهم‌ترین آن‌ها یعنی بیت‌کوین بررسی کنیم.

slippage یا لغزش در معاملات چیست؟

اسلیپیج زمانی اتفاق می‌افتد که معامله با قیمتی متفاوت از آنچه در ابتدا سفارش داده شده بود انجام شود. در این مورد اسلیپیج به تفاوت بین قیمتی که معامله‌گر برای یک معامله انتظار دارد و قیمتی که معامله در آن انجام می‌شود اشاره دارد. به‌عنوان‌مثال معامله‌گر X می‌خواهد ۵۰ واحد از یک سکه را به قیمت ۱۰ دلار بخرد و انتظار دارد ۵۰۰ دلار بپرداز اما قبل از اجرای سفارش آنها، قیمت چنین سکه‌ای به ۱۱ دلار افزایش می‌یابد. معامله‌گر X به‌جای پرداخت ۵۰۰ دلار همان‌طور که انتظار می‌رود اکنون باید ۵۵۰ دلار بپردازد.

بااین‌حال، این پایان تعریف نیست زیرا اسلیپیج را می‌توان به دودسته اصلی تقسیم کرد. هر دوی آنها می‌توانند بر استراتژی‌های معاملاتی شما و نحوه معامله شما تأثیر بگذارند. اولین مورد، اسلیپیج مثبت است که به معامله گران، هنگام خرید مزیت می‌دهد. برای اسلیپیج مثبت، قیمت واقعی که یک معامله در آن انجام می‌شود کمتر از قیمت مورد انتظار است که به معامله گران نرخ خرید بهتری می‌دهد و به معامله گران اجازه می‌دهد تا سود بیشتری کسب کنند.

در اسلیپیج منفی، قیمت خرید بالاتر از حد انتظار معامله‌گر است و بدون اقدامات کافی، معامله‌گر را به روی ریسک‌های بزرگ باز می‌کند. مهم است که به یاد داشته باشید که اسلیپیج هیچ حرکت منفی یا مثبتی را برای ارزهای دیجیتال نشان نمی‌دهد. تنها کاری که انجام می‌دهد این است که تفاوت بین قیمت موردنظر و قیمت واقعی یک معامله را نشان می‌دهد.

انواع اسلیپیج در بازارهای اقتصادی

البته باید بدانید که اسلیپیج در بازار انواع مختلفی دارد که بیانگر زمینه تأثیر آن روی قیمت‌ها خواهد بود. این می‌تواند مثبت، منفی یا حالت دوم باشد. از یک‌روی دیگر، بدانید که می‌تواند خریدوفروش شما را حتی در آینده و پس از معامله تحت‌تأثیر قرار دهد.

به‌طورکلی یکی از کلیدی‌ترین پرسش‌هایی که در این حوزه مطرح می‌گردد این است که اسلیپیج در دنیای ارز دیجیتال چیست و چه مفهومی را درپی می‌گیرد؟ می‌توان به ساده‌ترین شکل گفت که این تفاوت بین قیمتی است که انتظار دارید روی کریپتویی که می‌خرید و می‌فروشید دریافت کنید و قیمتی که در هنگام اجرای سفارش دریافت می‌کنید.

اکثر معامله گران‌قیمت خاصی را در نظر دارند که می‌خواهند با آن بخرند یا بفروشند اما به دلیل سرعت حرکت بازار کریپتو، قیمت سکه‌ها می‌تواند بین زمانی که سفارش شما وارد بازار می‌شود تا پایان معامله افزایش یا کاهش یابد.

در نتیجه این نوسانات می‌توانید در نهایت به خرید یا فروش کریپتو با قیمتی بالاتر یا پایین‌تر از آنچه در نظر داشتید بپردازید. لغزش در واقع در همه بازارهای معاملاتی مانند سهام، اوراق قرضه، ارزها و معاملات آتی رخ می‌دهد اما این لغزش بیشتر است و تأثیر بیشتری بر قیمت نهایی در بازارهای کریپتو دارد. بسته به قیمتی که می‌خواهید به آن دست پیدا کنید و جهتی که بازار نسبت به آن قیمت حرکت کرده است لغزش به سه دسته تقسیم می‌شود:

  1. لغزش مثبت
  2. لغزش خنثی
  3. لغزش منفی

منظور از لغزش مثبت چیست؟

به عبارت ساده اسلیپیج مثبت زمانی رخ می‌دهد که موضوع به نفع شما باشد و صرفه‌جویی در پول شما صورت گیرد. برای سفارش خریدی که به‌هرحال در سبد خود دارید این مسئله زمانی پدید می‌آید که قیمت واقعی کم‌تر شده و در این صورت برای همان مقدار، شما بر اساس آنچه برنامه‌ریزی‌شده است پول کم‌تری را پرداخت می‌کنید. برای سفارش‌های مرتبط با فروش البته زمان و فرم اسلیپیج مثبت شکل دیگری دارد. زمانی رخ می‌دهد که قیمت واقعی اجراءشده بالاتر از آن چیزی باشد که شما برای فروش تعیین کرده بودید.

در این وضعیت، شما کسب درآمد خواهید داشت که با مفهوم کلی اسلیپیج مثبت یا اسلیپیج + آشنا می‌شوید.

اسلیپیج منفی یا لغزش منفی

فرم بعدی، نوسانی است که باعث می‌شود برای شما ضرر یا نوسان منفی ایجاد گردد. در سفارش خرید برعکس حالت قبل، این موضوع زمانی رخ می‌دهد که قیمت تعیین شده از قیمتی که شما قرار بود برای خرید پرداخت کنید بیشتر شود. برای سفارش‌های فروش نیز زمانی رخ می‌دهد که شما مبلغی را تعیین کرده بودید اما رقم نهایی پایین‌تر از چیزی است که انتظار داشتید و به طبع باعث می‌شود سود شما کم‌تر شود یا حتی در برخی موارد با ضرر هم مواجه می‌شوید.

اسلیپیج خنثی یا لغزش خنثی

حالت سومی نیز وجود دارد که رسمیت ندارد. برای همه مقاصد این احتمال وجود دارد که شما مبلغ موردنظر را بر اساس رقمی که خودتان مشخص کردید فروختید و نه سود خاصی داشتید و نه این موضوع موجب ضرر شما شده است. اسلیپیج خنثی البته همان‌طور که از نامش مشخص است به یک مفهوم تکنیکال در دنیای ارزهای دیجیتال مرتبط نیست.

چرا اسلیپیج در ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد؟

اسلیپیج به دلیل تغییرات چشمگیر در قیمت بازارها اتفاق می‌افتد که به‌ویژه هنگام معامله ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات بالای آن رایج است. قیمت ارزهای رمزنگاری شده دائماً در نوسان است و این بدان معناست که احتمال تغییر نرخ پیشنهادی یک سکه قبل از انجام معامله بسیار زیاد است. این تغییر می‌تواند مطلوب باشد یا غیر از این. نوسانات ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت سوداگرانه و وجود نسبتاً کوتاه آنها است و هرگونه اعلام در اخبار جهانی یا تغییر ناگهانی در ارزش بیت‌کوین باعث تغییرات چشمگیر قیمت می‌شود.

یکی دیگر از دلایلی که لغزش، هنگام معامله ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد نقدینگی پایین برخی از ارزهای دیجیتال است. برخی از ارزها به دلیل محبوبیت کم، به‌اندازه سایر ارزها مورد معامله قرار نمی‌گیرند و همین امر منجر به کاهش نقدینگی می‌شود. هنگامی که یک ارز دیجیتال نقدینگی پایینی دارد خریداران و فروشندگان کمی وجود دارد بنابراین اگر سفارش بزرگی را ثبت کنید قیمت تغییر زیادی خواهد کرد؛ زیرا سفارش شما محدودیت‌های سفارش‌های چند نفر را برآورده می‌کند و قیمت را از نقطه اصلی دورتر می‌کند.

محاسبه اسلیپیج در کریپتو

محاسبه لغزش در هر معامله مهم است؛ زیرا به شما ایده‌ای از ضررهای متحمل شده و نحوه محدودکردن آن در آینده می‌دهد که به دلیل ماهیت نوسان ارز دیجیتال می‌تواند دشوار باشد. به‌طورکلی، لغزش را می‌توان با استفاده از این فرمول محاسبه کرد:

$ of slippage/ (limit price – expected price) x 100 = slippage %.

اکثر پلتفرم‌های معاملاتی اسلیپیج را به‌صورت درصد نشان می‌دهند اما می‌توان آن را به‌صورت دلار نیز بیان کرد. برای محاسبه میزان لغزش دلار، تنها کاری که باید انجام دهید این است که قیمت مورد انتظار را از میانگین قیمت اجراء کم کنید و با استفاده از فرمول داده شده درصد نشان‌داده‌شده در پلتفرم معاملاتی خود را تأیید کنید. همچنین این فرمول فرض می‌کند که یک معامله‌گر در هنگام معامله از یک سفارش محدود به‌جای سفارش بازار استفاده می‌کند.

چگونه از اسلیپیج یا لغزش معاملاتی در کریپتو جلوگیری کنیم؟

ساده‌ترین راه برای جلوگیری از اسلیپیج این است که هنگام خرید یا فروش رمزنگاری، بر خلاف سفارش بازار، یک سفارش محدود قرار دهید. سفارش‌های بازار همیشه بلافاصله انجام می‌شود به این معنی که در بازار نقدینگی، قیمت با اجرای سفارش شما تغییر می‌کند. هنگامی که یک سفارش محدود می‌گذارید.

از قبل، حداکثر قیمتی را که مایل به پرداخت آن هستید (کمترین قیمتی که خوشحال هستید بفروشید) تعیین کرده‌اید بنابراین به‌جای اینکه با لغزش مواجه شوید ممکن است انجام سفارش شما بیشتر طول بکشد یا ممکن است انجام شود و به طور کامل برآورده نشود.

اسلیپیج در فارکس چگونه است؟

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید فارکس، بازار جهانی معاملات است که در ایالات متحده و اروپا انجام می‌گردد. پروسه کلی لغزش و اسلیپیج در این بازار زمانی اتفاق می‌افتد که یک سفارش در مارکت در حال جریان و اجراء بوده و یک سفارش با حالت استاپ‌لاس، یک پوزیشن با نرخ متفاوت از سفارش تعیین شده شکل بگیرد. احتمال لغزش در این حالت در بازار فارکس زمانی دیده می‌شود که بی‌ثباتی زیادی را شاهد باشیم. در واقع این می‌تواند بسته به این که شما از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنید کمی دگرگون‌تر باشد اما موضوع این است که ورود به پوزیشن‌ها اولین رخدادی است که سبب می‌شود بازار فارکس تحت‌تأثیر لغزش قرار بگیرد.

نحوه کنترل اسلیپیج هنگام معامله کریپتو

همیشه در مورد نحوه مدیریت و کنترل اسلیپیج در بازار ارزهای دیجیتال سؤالات زیادی مطرح می‌شود به همین منوال ما ترجیح دادیم که در یک بخش کلی در مورد آن توضیح دهیم. البته مفهومی که ما در این مورد شرح می‌دهیم به طبع اصلی‌ترین و مهم‌ترین مضمون موردبحث نیست.

اسلیپیج‌ها ممکن است برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جدید یک اتفاق فوق‌العاده ترسناک از سرمایه‌گذاری در کریپتو باشنداما کنترل‌هایی برای به‌حداقل‌رساندن تأثیر آن وجود دارد و فقط باید بدانید که چگونه تحمل لغزش خود را تنظیم کنید.

اکثر کارگزاران ارز دیجیتال یک کنترل تحمل لغزش را به‌عنوان بخشی از سیستم سفارش بازار خود ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاران می‌توانند سطح لغزشی را که مایل به تحمل آن هستند تعیین کنند (مثبت یا منفی)، و کارگزار سفارش‌ها را فقط در محدوده این میزان تحمل تکمیل می‌کند. اگر نقدینگی یا تحمل قیمت فراتر از آستانه حرکت کند سفارش پر نمی‌شود. اکثر معامله‌گران برای محافظت از خود در برابر بی‌ثباتی، هر روز معاملاتی تلورانس را روی ۰٫۱۰٪ یا کمتر تنظیم می‌کنند.

راه دیگر برای به‌حداقل‌رساندن اسلیپیج در بازار این است که از معامله در دوره‌های پرنوسان خودداری کنید. وقتی صحبت از رمزنگاری به میان می‌آید، گفتن این کار آسان‌ و صدالبته پیش‌بینی در مورد اسلیپیج، در دنیای صفر و یک‌ها بسیار سخت است!

روزهای روان و نرمال که نرخ مثبت به شما می‌دهند بسیار اندک هستند اما دوره‌هایی وجود دارد که نوسانات موجود در بازار، کمتر نگران‌کننده است. مانند ساعات معاملاتی اوایل بعدازظهر یا در “روزهای بدون اخبار سیاسی و اقتصادی یا تغییرات مدنی کشورها ” که معمولاً در اروپا سه‌شنبه و چهارشنبه است. بااین‌حال، بهتر است در این زمان‌ها هنگام ثبت سفارش‌های بازار، می‌توانید اسلیپیج را تا حد زیادی کنترل کنید.

لغزش یا اسلیپیج چه زمانی وجود ندارد؟

ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که لغزش چه زمانی رخ نمی‌دهد و آیا می‌توان جلوی آن را بخصوص در بازار ارزهای دیجیتال و رمزارزها گرفت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، باتوجه‌به نوساناتی که وجود دارد و تقاضای شدید در مورد بازار بلاک‌چین، لغزش بخشی از سرمایه‌گذاری به‌حساب می‌آید.

البته شما باید بتوانید آن را در موعد مقرر کنترل کرده و یک درک کلی از مفهومش داشته باشید. همین‌طور آستانه‌های خود را تنظیم کرده و به این مسئله دقت کنید که خارج از دوره‌های بی‌ثبات معامله‌کردن، اصلی‌ترین رازی است که می‌توانید از این اتفاق مهم فراری باشید. از یک‌سوی دیگر، لغزش اثراتی بر چشم‌انداز شما از معاملات خواهد انداخت که باید بتوانید جلوی آن‌ها را بگیرید.

درصورتی‌که می‌خواهید ریسک معاملات را کاهش دهید، ضروری است که هوشمندانه در اولین قدم‌های خود، خریدوفروش‌ها را با پایین‌ترین دامنه ریسک انجام دهید. در نتیجه به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان جلوی این مفهوم را در بازار رمز ارزها گرفت.

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله در مورد مفهوم اسلیپیج در رمز ارزها و بازار کریپتو صحبت کردیم و به این مسئله اشاره داشتیم که هم نوع مثبت، منفی و خنثی آن به‌هرحال ممکن است برای معامله گران حرفه‌ای تا مبتدی رخ دهد. در واقع اسلیپیج یا لغزش یک تعریف کلی است و در بازار ارز دیجیتال به مواردی اطلاق می‌گردد که سود شما دستخوش تغییری می‌شود که انتظارش را نداشتید یا حداقل ورای چیزی بود که شما در ذهن و تحلیل‌های خود می‌پروراندید.

اسلیپیج قیمت اجرایی موردنظر و قیمت اجرایی واقعی را مدیریت و با هم مقایسه می‌کند. صرفاً هم نمی‌تواند بیانگر یک موضوع مثبت یا منفی در بازار کریپتو کارنسی باشد. البته که با یک مفهوم مهم، تخصصی و پیچیده مواجه هستیم که علاوه بر تجربه، نیاز به دامنه وسیع تخصص دارد.

Originally posted 2023-02-14 20:17:04.

The post اسلیپیج چیست و چه مفهومی در بازار اقتصاد دیجیتال دارد؟ appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2626702

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها