تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
1

لورس :اسلیپ مینتینگ (Sleep Minting) چیست؟و چگونه آن را شناسایی کنیم؟

  • کد خبر : 2608270
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
لورس :اسلیپ مینتینگ (Sleep Minting) چیست؟و چگونه آن را شناسایی کنیم؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

هرچند تکنولوژی فرصت‌های زیادی را در اختیار ما گذاشته است و این روزها چیزهایی مانند رمزارزها و NFTها در دسترس‌ هستند از سوی دیگر موضوعاتی مانند کلاهبرداری و هک هم گسترش پیدا کرده است و امکان ضرر و زیان زیادی را برای افراد ایجاد کرده است.یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران و جاعلان از آن استفاده می‌کنند اسلیپ مینتینگ (Sleep minting) نام دارد. در این مطلب درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنیم و از این می‌گوییم که چگونه می‌توان با این روش کلاهبرداری مقابله کرد.
اسلیپ مینتینگ چیست؟ NFTها یا توکن‌های قابل‌تعویض یکی از دارایی‌هایی هستند که می‌توانند ارزش‌های متفاوتی داشته باشند و بخش بزرگی از این ارزش به اصالت آن‌ها برمی‌گردد. به‌عنوان یک کلکسیونر NFT باید به منشأ روی زنجیره اهمیت دهید. معتبرترین منشأ برای یک NFT این است که مستقیماً از کیف پول سازنده یا قرارداد هوشمندی که سازنده مالک آن است به شما منتقل شده باشد.
بااین‌حال این امکان وجود دارد با روشی که به آن اسلیپ مینتینگ می‌گوییم منشأ NFT را دست‌کاری کرد. این روش زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداری یک NFT را در آدرس کیف پول یک سازنده‌ی مشهور مینت می‌ک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

هرچند تکنولوژی فرصت‌های زیادی را در اختیار ما گذاشته است و این روزها چیزهایی مانند رمزارزها و NFTها در دسترس‌ هستند از سوی دیگر موضوعاتی مانند کلاهبرداری و هک هم گسترش پیدا کرده است و امکان ضرر و زیان زیادی را برای افراد ایجاد کرده است.یکی از روش‌هایی که کلاهبرداران و جاعلان از آن استفاده می‌کنند اسلیپ مینتینگ (Sleep minting) نام دارد. در این مطلب درباره‌ی این موضوع صحبت می‌کنیم و از این می‌گوییم که چگونه می‌توان با این روش کلاهبرداری مقابله کرد.

اسلیپ مینتینگ چیست؟

روش های جلوگیری از اسلیپ مینتینگ

NFTها یا توکن‌های قابل‌تعویض یکی از دارایی‌هایی هستند که می‌توانند ارزش‌های متفاوتی داشته باشند و بخش بزرگی از این ارزش به اصالت آن‌ها برمی‌گردد. به‌عنوان یک کلکسیونر NFT باید به منشأ روی زنجیره اهمیت دهید. معتبرترین منشأ برای یک NFT این است که مستقیماً از کیف پول سازنده یا قرارداد هوشمندی که سازنده مالک آن است به شما منتقل شده باشد.

بخوانید  پای والدین مدیرعامل سابق FTX هم به دادگاه باز شد؛ جزییات یک اختلاس بزرگ خانوادگی!

بااین‌حال این امکان وجود دارد با روشی که به آن اسلیپ مینتینگ می‌گوییم منشأ NFT را دست‌کاری کرد. این روش زمانی اتفاق می‌افتد که کلاهبرداری یک NFT را در آدرس کیف پول یک سازنده‌ی مشهور مینت می‌کند؛ اما اجازه بازپس‌گیری آن را برای خود نگه می‌دارد. با این روش به نظر می‌رسد که ارائه‌دهنده‌ی اثر یک هنرمند اصیل است؛ اما درحالی‌که این طور نیست.

اسلیپ مینتینگ چگونه انجام می‌شود؟

در ادامه می‌خواهیم بدانید اسلیپ مینتینگ چگونه کار می‌کند. در درجه‌ی اول ضروری است که بدانید چگونه یک قرارداد هوشمند منشأ و مالکیت NFT را ذخیره می‌کند. هرکسی می‌تواند به کمک یک کوئری مشخص کند که مالک فعلی یک NFT از یک تابع مالک (tokenld) با استاندارد ERC-721 استفاده می‌کند یا نه.

حتی می‌توانید با تغییر پارامترهای روش eth-call PRC ، شماره بلوک خاص را هم مورد سؤال قرار دهند. بااین‌حال ساده‌ترین راه برای مشاهده تغییرات مالکیت این است که گزارش‌های رویداد انتقال ERC-721 را مشاهده کنید.

بخوانید  استخراج مونرو؛ آشنایی با سه روش اصلی ماینینگ XMR

روش Sleep Minting از این واقعیت ناشی می‌شود که شما می‌توانید هر قطعه‌ای از داده را در یک گزارش رویداد منتشر کنید. انتظار می‌رود که اگر تراکنشی را برای انتقال یک NFT ارسال می‌کنید آدرس شما باید در گزارش رویداد به‌عنوان فیلد FROM ثبت شود.

بااین‌حال زمانی که کلاهبردار یک NFT اسلیپ مینت شده را از خالق مشهور پس می‌گیرد این طور نیست. کلاهبردار می‌تواند به شکل تقلبی آدرس خالق معروف را در قسمت FROM یک رویداد انتقال قرار دهد.

مراحل انجام اسلیپ مینتینگ

  1. کلاهبردار یک NFT را به کیف پول سازندگان مشهور مینت می‌کند؛ اما مجوزهای لازم برای بازپس‌گیری یا بیرون‌کشیدن آن از کیف پول مذکور را برای خودش نگه می‌دارد.
  2. کلاهبردار تراکنشی را ثبت می‌کند که در آن NFT را از خالق مشهور پس می‌گیرد. حتی اگر خود کلاهبردار و نه سازنده این تراکنش را انجام دهد آن‌ها می‌توانند آدرس سازنده را به‌صورت تقلبی در قسمت FROM قرار دهند و در نتیجه در ظاهر این طور به نظر خواهد رسید که سازنده در یک تراکنش کاملاً قانونی NFT را به کلاهبردار منتقل کرده است.
  3. کلاهبردار اکنون یک NFT دارد که ظاهراً از یک سازنده‌ی معروف به دستش رسیده و ارزش بالایی دارد و می‌تواند آن را با قیمت موردنظرش معامله کند.
بخوانید  بیانیه جدید انجمن بلاکچین ایران: ۶ نکته مهمی که هنگام انتخاب پلتفرم معاملاتی باید در نظر بگیرید!

چگونه کلاهبرداری اسلیپ مینتینگ را شناسایی کنیم؟

چگونه کلاهبرداری اسلیپ مینتینگ را شناسایی کنیم؟

راه‌های مختلفی برای فهمیدن کلاهبرداری اسلیپ مینتیگ وجود دارد. اولین راه این است که هر NFT را قبل از پذیرش آن بررسی کنید. باتوجه‌به اینکه هکر به کلید خصوصی هنرمند دسترسی ندارد؛ بنابراین بهتر است تراکنش‌ها را در اتر اسکن بررسی کنید. در اینجا می‌توانید بفهمید که یک تراکنش واقعاً از کجا شروع شده است. NFT که از منشأ ناشناس آمده باشد قطعاً با مشکل مواجه است. همچنین اگر از یک قرارداد هوشمند استفاده می‌کنید مطمئن شوید که این قرارداد verified شده است.

روش‌های جلوگیری از کلاهبرداری اسلیپ مینتینگ

کلاهبرداری اسلیپ مینتینگ روشی است که می‌تواند خیلی پیچیده باشد و شاید به‌سختی بتوانید آن را حدس بزنید. اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها خطرات چنین حملاتی را کاهش دهید، بخشی از این موضوع برعهده‌ی خریداران است و بخشی از آن را سازندگان برعهده دارند:

  • سازندگان بهتر است از اجازه دادن به افراد مشکوک برای ساخت NFT خودداری کنند و هر نوع فعالیت مشکوک در کیف پول خود را بررسی کند و نسبت به آن‌ها آگاه باشد.
  • بلاک‌چین و اتر اسکن را بررسی کنید تا مطمئن شوید اسلیپ مینت رخ نداده است و همه چیز درباره‌ی تراکنش و منشأ آن کاملاً سالم است.
  • اگر درباره‌ی یک NFT مشکوک هستید با مالک اصلی ارتباط برقرار کنید و از او بخواهید همه چیز را تأیید کند.
  • همواره به‌خاطر داشته باشید که ممکن است یک NFT به دلایل مختلف ارزش خود را از دست بدهد یا نتوانید برای آن مشتری پیدا کنید.
بخوانید  تحلیل بیت کوین | پیش بینی قیمت BTC

جمع‌بندی

درست است که این روزها فرصت‌های زیاد و متفاوتی در دسترس کسانی که می‌خواهند کار تجارت انجام دهند وجود دارد؛ اما خطرات بالقوه به‌خصوص در حوزه‌ی توکن‌های غیرقابل‌تعویض یا همان NFT وجود دارد؛ بنابراین برای حضور در این بازار به دانش زیادی نیاز دارید و لازم است با افرادی که دانش کافی دارند مشورت کنید تا متحمل ضرر نشوید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608270

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها