تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0

لورس :انتقال آرام در شبکه‌ای شلوغ

  • کد خبر : 2637795
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۰
لورس :انتقال آرام در شبکه‌ای شلوغ
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ بیت‌کوین چگونه می‌تواند بر امنیت شبکه تاثیر بگذارد؟ انتقال آرام در شبکه‌ای شلوغ بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد-گروه بلاکچین : پس از کاهش پاداش بلاک به ۳.۱۲۵بیت‌کوین، ماینرها ممکن است ماشین‌های کمتر بهینه را خاموش کنند. علاوه بر نگرانی‌های قیمتی، سوالاتی درباره امنیت شبکه در دنیای پس از هاوینگ به‌وجود آمده است. به‌دلیل احتمال خروج ماینرهای کوچک‌تر از بازار، زمزمه‌هایی از نگرانی‌ها درباره کاهش نرخ هش و امنیت کلی شنیده می‌شود. تخمین زده می‌شود که ۵۱درصد از قدرت هش ممکن است در برابر حملات آسیب‌پذیر شود. با این حال، رویدادهای هاوینگ قبلی کمترین تاثیر را بر امنیت کلی شبکه داشته‌اند و بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شبکه انتقال آرامی را تجربه خواهد کرد. هاوینگ آینده بیت‌کوین مورد انتظارترین هاوینگ شبکه است. «نصف شدن»، کاهش برنامه‌ریزی‌شده در پاداش بلاکی که استخراج‌کنندگان برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و اضافه کردن آنها به بلاک‌چین دریافت می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود به‌طور قابل توجهی بر صنعت استخراج بیت‌کوین (BTC) تاثیر بگذارد. صنعت استخراج بیت‌کوین در حال حاضر بسیار رقابتی است و ماینرها ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

هاوینگ بیت‌کوین چگونه می‌تواند بر امنیت شبکه تاثیر بگذارد؟

انتقال آرام در شبکه‌ای شلوغ بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد-گروه بلاکچین : پس از کاهش پاداش بلاک به ۳.۱۲۵بیت‌کوین، ماینرها ممکن است ماشین‌های کمتر بهینه را خاموش کنند. علاوه بر نگرانی‌های قیمتی، سوالاتی درباره امنیت شبکه در دنیای پس از هاوینگ به‌وجود آمده است. به‌دلیل احتمال خروج ماینرهای کوچک‌تر از بازار، زمزمه‌هایی از نگرانی‌ها درباره کاهش نرخ هش و امنیت کلی شنیده می‌شود. تخمین زده می‌شود که ۵۱درصد از قدرت هش ممکن است در برابر حملات آسیب‌پذیر شود. با این حال، رویدادهای هاوینگ قبلی کمترین تاثیر را بر امنیت کلی شبکه داشته‌اند و بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند شبکه انتقال آرامی را تجربه خواهد کرد.

هاوینگ آینده بیت‌کوین مورد انتظارترین هاوینگ شبکه است. «نصف شدن»، کاهش برنامه‌ریزی‌شده در پاداش بلاکی که استخراج‌کنندگان برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و اضافه کردن آنها به بلاک‌چین دریافت می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود به‌طور قابل توجهی بر صنعت استخراج بیت‌کوین (BTC) تاثیر بگذارد. صنعت استخراج بیت‌کوین در حال حاضر بسیار رقابتی است و ماینرها گاهی اوقات برای حاشیه سود ناچیزی ادامه می‌دهند. رویداد هاوینگ برنامه‌ریزی‌شده در طی ماه آینده، حدود ۱۵آوریل، پاداش فعلی ۶.۲۵بیت‌کوین در هر بلوک را به ۳.۱۲۵بیت‌کوین کاهش می‌دهد. سوال اینجاست هاوینگ چه تاثیری بر صنعت ماینینگ بیت‌کوین می‌تواند داشته باشد؟

سوال اول: آیا صنعت ماینینگ بیت‌کوین برای کاهش پاداش بلوک در موقعیت مناسبی قرار دارد؟

رویداد «هاوینگ» که تقریبا هر چهار سال یک‌بار اتفاق می‌افتد، سرعت ایجاد بیت‌کوین‌های جدید را کاهش می‌دهد، در نتیجه از عرضه آن کاسته و به‌طور بالقوه باعث افزایش ارزش ارز دیجیتال می‌شود. با این حال، برای ماینرها، این به معنای نصف شدن فوری درآمد حاصل از بلاک‌های استخراج شده است؛ با این فرض که قیمت بیت‌کوین به‌طور متناسب افزایش نیابد. چنین شرایطی می‌تواند منجر به افزایش فشار مالی بر عملیات‌های استخراج کم‌بازده شود، حتی برخی را مجبور به ترک کسب‌وکار کند که می‌تواند باعث انقباض موقت در قدرت هش شبکه شود.

همان‌طور که در گزارش کوین‌دسک اشاره شده است کاهش پاداش بلاک‌ها همچنین پیامدهایی برای امنیت شبکه بیت‌کوین دارد. امنیت شبکه بیت‌کوین به شبکه جهانی غیرمتمرکز از ماینرها متکی است که برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایمن‌سازی بلاک‌چین با یکدیگر رقابت می‌کنند. فرآیند ماینینگ، که توان محاسباتی قابل توجهی را مصرف می‌کند، با پاداش بلوک به اضافه کارمزد تراکنش تشویق می‌شود. کاهش در پاداش بلاک به این معنی است که بدون افزایش جبرانی قیمت بیت‌کوین یا کارمزد تراکنش، ماینرها به‌طور پیش‌فرض درآمد کمتری در ازای تلاش‌های خود به‌دست خواهند آورد و به این ترتیب محتمل است انگیزه ماینینگ برای بسیاری کاهش یابد. با این فرض: اگر تعداد زیادی از ماینرها شبکه را ترک کنند، این امر می‌تواند به‌طور قابل ملاحظه‌ای امنیت شبکه را تضعیف کند و به‌طور بالقوه و حداقل در کوتاه‌مدت، شبکه را در برابر حملات آسیب‌پذیرتر کند تا زمانی که شبکه با تغییرات جدید همگام شود.

سوال دوم: آیا پروتکل‌های امنیتی برای نصف کردن به درستی پیکربندی شده‌اند؟

کاهش پاداش بلاک پیش‌رو به ۳.۱۲۵بیت‌کوین از ۶.۲۵بیت‌کوین فعلی ویژگی کاهنده تورم است که به ارزش پیشنهادی و کمیاب بیت‌کوین کمک می‌کند؛ اگرچه چالش‌هایی نیز برای ماینرها ایجاد می‌شود. همان‌طور که «استخر»ها و شرکت‌های ماینینگ ماشین‌های جدیدی را برای آمادگی برای پیش‌بینی رویداد اضافه کرده‌اند، احتمالا سرعت ایجاد بلاک‌های جدید تسریع خواهد شد. با این حال در صورت کاهش درآمد ماینرها و در پی آن خاموش شدن ماشین‌های کمتر بهینه می‌تواند باعث شود دقیقا صورت مخالف این اتفاق رخ دهد.

اگر تعداد قابل توجهی از ماینرها ماشین‌های خود را به‌دلیل کاهش سودآوری خاموش کنند، کل توان محاسباتی ایمن شبکه که به‌عنوان نرخ هش شناخته می‌شود، کاهش می‌یابد. نرخ هش کمتر به این معنی است که شبکه از امنیت کمتری برخوردار است و در برابر انواع خاصی از حملات آسیب‌پذیرتر است، مانند حمله ۵۱درصدی که در آن یک مهره بد به‌طور بالقوه می‌تواند کنترل اکثریت نرخ هش را برای دستکاری زنجیره بلوکی به‌دست آورد.

علاوه بر این، در سناریویی که نرخ هش به‌طور قابل توجهی کاهش یافته و استخراج‌کنندگان تراکنش‌های با کارمزد بالا را در اولویت قرار داده‌اند، زمان پردازش در شبکه بیت‌کوین ممکن است کندتر شود. این کاهش سرعت می‌تواند بر قابلیت‌های استفاده بیت‌کوین تا‌ثیر بگذارد؛ به‌ویژه در مواردی که تسویه به موقع تراکنش حیاتی است.

با تمام این اوصاف و با توجه به تجربه صنعت از هاوینگ‌های قبلی به نظر می‌رسد کاهش قابل توجه و طولانی‌مدت در نرخ هش بعید است؛ زیرا پروتکل بیت‌کوین شامل تنظیمات سختگیرانه‌ای برای اطمینان از تولید بلوک‌های جدید تقریبا در هر ۱۰دقیقه است. با این حال، نرخ هش پایین‌تر همچنان می‌تواند به‌طور موقت آسیب‌پذیری شبکه را در برابر حملات افزایش دهد و به‌طور بالقوه اعتماد به امنیت شبکه بیت‌کوین، قیمت و نرخ پذیرش آن را تضعیف کند.

شایان ذکر است که از لحاظ تاریخی، بیت‌کوین در مواجهه با رویدادهای هاوینگ، تاب‌آوری نشان داده است؛ به‌طوری‌که قیمت بیت‌کوین اغلب در ماه‌های پس از رویداد هاوینگ افزایش می‌یابد که می‌تواند به‌طور بالقوه برخی از اثرات منفی را که متوجه ماینرهاست را کاهش دهد. با این حال، پویایی صنعت در زمان هرکدام از هاوینگ‌ها می‌تواند بر اساس شرایط بازار گسترده‌تر و عوامل تکنولوژیک متفاوت باشد و به این ترتیب انتظار می‌رود رویداد فعلی هاوینگ بسیار متفاوت از سه مورد قبلی تجربه شود.

سوال سوم: آیا می‌توان انتظار نتایج مفیدی را برای صنعت ماینینگ داشت؟

بهترین سناریو برای صنعت ماینینگ پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین حول مجموعه‌ای از نتایج مثبت متمرکز است که نه تنها چالش‌های مرتبط با کاهش پاداش بلوک را کاهش می‌یابد، بلکه قدرت و تاب‌آوری کلی شبکه بیت‌کوین نیز افزایش می‌یابد. مهم‌ترین نتیجه مثبت می‌تواند افزایش قابل توجه قیمت بیت‌کوین باشد.

با کاهش پاداش‌های بلوک، کارمزد تراکنش‌ها بخش مهمی از درآمد ماینرها خواهد شد. بهترین سناریو شاهد افزایش متوازن در کارمزد تراکنش است که پاداش کاهش یافته بلوک را بدون بازدارندگی کاربران به‌دلیل هزینه‌های بالا جبران می‌کند و می‌تواند از طریق ترکیبی از افزایش پذیرش بیت‌کوین، تراکنش‌های بیشتر در هر بلوک از طریق بهبود کارآیی، موارد استفاده جدید مانند Ordinals و اتفاقاتی از جمله شبکه لایتنینگ که ابزار و تقاضای بیت‌کوین را برای تسویه متفاوت آماده می‌کند، پی گرفته شود. مطابق این سناریو با وجود کاهش پاداش بلاک، نرخ هش به‌دلیل قیمت بالاتر بیت‌کوین و عملیات استخراج کارآمدتر، ثابت می‌ماند یا حتی افزایش می‌یابد. در حال حاضر، نرخ هش بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است که نشان می‌دهد ماینرها با وجود چشم‌انداز کاهش پاداش بلوک آینده عقب ننشسته‌اند. نرخ هش پایدار یا رو به رشد، امنیت شبکه را در برابر حملات تضمین می‌کند و اعتماد به استحکام بیت‌کوین را به‌عنوان یک سیستم مالی غیرمتمرکز حفظ می‌کند.

افزایش شهرت بیت‌کوین به‌عنوان دارایی دیجیتال ارزشمند توسط سرمایه‌گذاران نهادی می‌تواند تقاضا را افزایش دهد و در تثبیت بازار موثر باشد. سرمایه‌گذاری نهادی نه تنها از قیمت‌های بالاتر بیت‌کوین حمایت می‌کند، بلکه می‌تواند منجر به محصولات و خدمات مالی نوآورانه‌تر شود که حول بیت‌کوین ساخته می‌شوند و آن را بیشتر در سیستم مالی جهانی ادغام می‌کنند. راه‌اندازی اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین در ایالات متحده یکی از این نمونه‌ها از تاثیر پذیرش نهادی بر تقاضای بیت‌کوین است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637795

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها