تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :انقضای ۴/۵ میلیارد دلار قراردادهای آپشن بیت کوین تا ۲ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازار ارز دیجیتال چیست؟

  • کد خبر : 2635726
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
لورس :انقضای ۴/۵ میلیارد دلار قراردادهای آپشن بیت کوین تا ۲ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازار ارز دیجیتال چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

انقضای ۴/۵ میلیارد دلار قراردادهای آپشن بیت کوین تا ۲ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازار ارز دیجیتال چیست؟ قیمت بیت کوین در پایین‌تر از سطوحی که تحلیلگران انتظار داشتند معامله می‌شود. آیا انقضای ۴/۵ میلیارد دلار قراردادهای آپشن در این هفته می‌تواند به تغییر روند قیمت کمک کند؟
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) برای اولین بار در ۶۰ روز گذشته زیر حمایت ۴۰ هزار دلاری قرار گرفت. در این هفته ۴/۵ میلیارد دلار قرارداد آپشن ماهانه بیت کوین که در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) منقضی می‌شوند، ممکن است کلید ادامه روند نزولی باشند. برخلاف انتظارات، بازار سهام ایالات متحده در ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) به بالاترین سطح تاریخی خود رسید. چنین چیزی نشان می‌دهد هر چیزی که مانع عملکرد بیت کوین شود احتمالاً به اقتصاد کلان مرتبط نیست.
خروج سرمایه از GBTC باعث ایجاد احساسات نزولی شده است برخی از تحلیلگران می‌گویند که بیشتر فشار فروش این روزها ناشی از صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل بوده است. صندوق GBTC از زمانی که در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) به یک صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

انقضای ۴/۵ میلیارد دلار قراردادهای آپشن بیت کوین تا ۲ روز دیگر؛ تاثیر آن بر بازار ارز دیجیتال چیست؟

قیمت بیت کوین در پایین‌تر از سطوحی که تحلیلگران انتظار داشتند معامله می‌شود. آیا انقضای ۴/۵ میلیارد دلار قراردادهای آپشن در این هفته می‌تواند به تغییر روند قیمت کمک کند؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، قیمت بیت کوین در تاریخ ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) برای اولین بار در ۶۰ روز گذشته زیر حمایت ۴۰ هزار دلاری قرار گرفت. در این هفته ۴/۵ میلیارد دلار قرارداد آپشن ماهانه بیت کوین که در ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) منقضی می‌شوند، ممکن است کلید ادامه روند نزولی باشند. برخلاف انتظارات، بازار سهام ایالات متحده در ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) به بالاترین سطح تاریخی خود رسید. چنین چیزی نشان می‌دهد هر چیزی که مانع عملکرد بیت کوین شود احتمالاً به اقتصاد کلان مرتبط نیست.

خروج سرمایه از GBTC باعث ایجاد احساسات نزولی شده است

برخی از تحلیلگران می‌گویند که بیشتر فشار فروش این روزها ناشی از صندوق GBTC شرکت گری‌اسکیل بوده است. صندوق GBTC از زمانی که در تاریخ ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) به یک صندوق قابل معامله در بورس (صندوق ETF) اسپات تبدیل شد، خروج سرمایه قابل‌توجهی را تجربه کرده است. GBTC بیش از ۲۵ میلیارد دلار سرمایه دارد و علیرغم اینکه از سال ۲۰۱۵ در قالب یک صندوق تراست لیست شده، اما سرمایه‌گذاران آن قبلاً قادر به درخواست بازخرید نبودند.

اینفلوئنسر بیت کوین که با حساب کاربری alanbwt در توییتر فعالیت می‌کند، این وضعیت را به عنوان «بزرگترین فرصت از دست رفته در تاریخ بیت کوین» توصیف می‌کند. او به این نکته اشاره دارد که GBTC گری‌اسکیل در ۱۱ ژانویه با سرمایه ۲۷ میلیارد دلاری آغاز به کار کرد و این امر به GBTC برتری قابل‌توجهی نسبت به رقبای خود همچون بیت‌وایز (Bitwise)، فیدلیتی (Fidelity)، بلک راک (BlackRock) و سایرین داد، چرا که آن‌ها باید از صفر شروع می‌کردند. با این حال، گری‌اسکیل کارمزد سالانه ۱/۵ درصدی را برای صندوق خود انتخاب کرد. این کارمزد بسیار بالاتر از بقیه متصدیان بود و باعث فشار فروش زیادی بر سهام GBTC شد.

روند نزولی بیت کوین از زمان شروع معاملات ETF اسپات در تاریخ ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) با رسیدن سود ۲ ساله خزانه‌داری ایالات متحده به کف ۴/۱۲ درصد مصادف بوده است. پس از آن، سرمایه‌گذاران دیگر به دنبال پوشش ریسک خود با درآمد ثابت نبودند چرا که بازدهی اوراق خزانه به سطح ۴/۳۹ درصد فعلی رسید و این نشان‌دهنده معکوس شدن روند سه ماهه آن است. Yahoo Finance می‌گوید که محتمل‌ترین توضیح برای تغییرات بازار، آخرین شاخص‌های اقتصادی هستند که نشان می‌دهند فدرال رزرو ممکن است به همان سرعتی که قبلاً پیش‌بینی می‌شد، به سمت مواضعی با سخت‌گیری کمتر حرکت نکند.

پاسخ به این سوال که آیا فدرال رزرو طی چند ماه آینده کاهش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد یا خیر به داده‌های تولید ناخالص داخلی در سه ماهه چهارم برای ۲۵ ژانویه (۵ بهمن) و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) برای ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) بستگی دارد. اگر نرخ بهره همچنان بالا بماند، سرمایه‌گذاران انگیزه کمتری برای روی آوردن به کالاها خواهند داشت. به عنوان مثال، در شرایطی که نرخ بهره بالاست، بازار سهام برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر می‌شود، زیرا سهام اغلب سود ارائه می‌کند و یک جریان درآمد بالقوه برای سرمایه‌گذار فراهم می‌شود.

به زبان ساده، سرمایه‌گذاران بیت کوین باید تا ساعت ۸ صبح به وقت جهانی (۱۱:۳۰ به وقت تهران) منتظر بمانند تا ببینند که آیا افزایش قیمت مورد انتظار آن‌ها پس از تایید ETF بیت کوین منجر به از دست رفتن میلیاردها دلار کال آپشن (قرارداد اختیار خرید) شده است یا خیر.

گاوها نسبت به تایید ETF بسیار خوش‌بین بودند

سود باز قراردادهای آپشن که در تاریخ ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) منقضی می‌شود، ۴/۵ میلیارد دلار برآورد شده است. با این حال، مبلغ نهایی احتمالاً بسیار کمتر خواهد بود زیرا معامله‌گران انتظار داشتند که قیمت به ۴۲ هزار دلار یا حتی بالاتر هم برسد. اصلاح غیرمنتظره ۱۵ درصدی قیمت بیت کوین از ۱۱ ژانویه (۲۱ دی) تا ۲۲ ژانویه (۲ بهمن)، سرمایه‌گذاران صعودی را غافلگیر کرد و این امر در نمودار سود قراردادهای آپشن Deribit Bitcoin نیز مشهود است.

نسبت قراردادهای اختیار فروش به اختیار خرید (پوت به کال) بیت کوین در Deribit برابر با ۰/۵۵ است. این یعنی بین سود باز ۲/۴۲ میلیارد دلاری قراردادهای کال (خرید) و ۱/۳۲ میلیارد دلاری قراردادهای پوت (فروش) تعادلی وجود ندارد. قراردادهای آپشن CME بیت کوین نیز با مجموع سود باز ۶۵۰ میلیون دلاری نسبت مشابهی را ارائه کرده‌اند. در همین حین، صرافی OKX نسبت متعادل‌تری را بین قراردادهای خرید و فروش خود حفظ کرده که به مجموعاً ۲۹۰ میلیون دلار رسیده است. در نهایت، صرافی‌های بای‌بیت (Bybit) و بایننس روی هم ۲۹۰ میلیون دلار برای قراردادهای آپشن بیت‌ کوین با تاریخ انقضای ۲۶ ژانویه سود باز داشتند.

سود باز قراردادهای آپشن بیت کوین Deribit برای ۲۶ ژانویه
سود باز قراردادهای آپشن بیت کوین Deribit برای ۲۶ ژانویه

به طور کلی، اگر بیت کوین در تاریخ انقضای این قراردادها در ماه ژانویه با قیمت ۳۹،۹۰۰ دلار معامله شود، تنها ۵۵ میلیون دلار از این قراردادهای اختیار خرید در دسترس خواهد بود. چنین تغییری به این دلیل رخ می‌دهد که اگر قیمت واقعی بیت کوین در زمان انقضا قراردادها کمتر از این سطوح باشد، حق خرید بیت کوین با قیمت ۴۰ هزار دلار یا ۴۲ هزار دلار عملاً‌ بی‌ارزش می‌شود. از طرف دیگر، سود باز قراردادهای اختیار فروش ۴۰ هزار دلاری یا بالاتر در مجموع ۲۷۰ میلیون دلار است. در نتیجه، قراردادهای آپشن بیت‌ کوین که در ۲۶ ژانویه منقضی می‌شوند فرصتی مهم برای خرس‌ها محسوب می‌شود و می‌تواند در کوتاه‌مدت به گاوها فشار وارد کنند.

بیت کوین زیر سطوح مدنظر تحلیلگران قرار گرفته و انقضای ۴/۵ میلیارد دلار قراردادهای آپشن در هفته جاری ممکن است تغییراتی را در روند قیمت ایجاد کند. انقضاء این قراردادها همراه با خروج سرمایه از GBTC و افزایش فشار فروش، بازار بیت کوین را تحت تأثیر قرار داده است.

تحلیل بیت کوین این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

برچسب هابیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635726

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها