تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
1

لورس :انواع سبک ترید در ارز دیجیتال و ۴ روش معامله کردن در بازار

  • کد خبر : 2610585
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
لورس :انواع سبک ترید در ارز دیجیتال و ۴ روش معامله کردن در بازار
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :با گسترش روزافزون بازار ارزهای دیجیتال، تعداد زیادی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران وارد این بازار پویا شده‌اند. انتخاب سبک معامله مناسب یکی از عوامل کلیدی موفقیت در این بازار است. هر سبک معامله واکنش‌ها، زمان‌بندی‌ها و استراتژی‌های خاص خود را دارد که باید با دقت مورد بررسی قرار […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

با گسترش روزافزون بازار ارزهای دیجیتال، تعداد زیادی از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران وارد این بازار پویا شده‌اند. انتخاب سبک معامله مناسب یکی از عوامل کلیدی موفقیت در این بازار است. هر سبک معامله واکنش‌ها، زمان‌بندی‌ها و استراتژی‌های خاص خود را دارد که باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اهمیت آشنایی با انواع معاملات ارز دیجیتال به این خاطر است که هر فردی می‌تواند نسبت به شخصیتی ودرجه هیجانی روحیه ی  خود، این سبک‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و به یک استراتژی بهینه برای انجام معاملات دست یابد. معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال به چهار روش مختلف در بازارهای اسپات و فیوچرز قابل انجام است.

در این مقاله، به چهار سبک معامله مهم در بازار ارزهای دیجیتال اشاره خواهیم کرد: ترید روزانه، سوئینگ تریدینگ، اسکالپینگ و پوزیشن تریدینگ.

همیار کریپتو با تمرکز بر ترید در بازارهای مالی جهانی در دو حوزه ارز دیجیتال و فارکس، یکی از برترین موسسات آموزشی کشور است که دانشجویان مختلفی از اقصی نقاط ایران و جهان را به عرصه ترید و کسب درآمد دلاری معرفی کرده است.

بخوانید  قیمت بیت‌کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

۱ترید روزانه (Day Trading)

ترید روزانه یک سبک معامله است که معامله‌گران به طور فعال در طول روز در بازار حضور دارند و تمام معاملات خود را تا پایان روز بسته می‌کنند. این سبک به معامله‌گران نیازمند تحلیل تکنیکال و رصد مستمر بازار است.

ترید روزانه یک روش محبوب در انواع معاملات ارز دیجیتال است که فرد در تایم فریم‌های پایین مثل ۳۰ دقیقه، ۱۵ دقیقه، ۵ دقیقه و یا حتی ۱ دقیقه به ثبت معاملات خرید و فروش رمزارزها می‌پردازد و تمرکز خود را روی کسب سود از نوسان روزانه قیمت ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد. اگر به Day Trading علاقه دارید می‌بایست یک واچ لیست اختصاصی برای خود در نظر بگیرید و سر خود را با رمزارزهای مختلف شلوغ نکنید.

فراموش نکنید که هر چه تعداد آیتم‌های واچ لیست شما بالاتر باشد، عمیق‌تر شدن روی حرکت نمودارها دشوارتر خواهد بود. ضمنا برای داشتن معاملات روزانه موفق لازم است نسبت به اخبار فاندامنتال پروژه‌های رمزارزی بی‌تفاوت نباشید! لذا توصیه ما به شما این است که حداقل روزی دو بار اخبار بازار را از منابع معتبری همچون کوین‌تلگراف دنبال کنید. مورد دیگری که می‌تواند شما را در این مورد یاری کند، دنبال کردن هشتگ‌های مربوط به ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی است.

بخوانید  آسیب به کاربران شرکت معروف تجزیه و تحلیل رمزارزها و بلاکچین! ماجرا چیست؟

توجه داشته باشید که ترید روزانه یک فعالیت زمان‌بر بوده و لازم است زمان زیادی را به نگاه‌ کردن به نمودار و واکنش قیمت به سطوح مهم اختصاص دهید. ضمنا همواره به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در معاملات روزانه لازم است مهارت بالایی در کنترل احساساتی همچون خشم، ترس، طمع و غرور هنگام ترید داشته باشید.

نکته دیگر هم این که به هیچ عنوان قرار دادن حد سود و حد ضرر برای معاملات دی تریدینگ را فراموش نکنید و در صورت نزدیک شدن قیمت به حد ضرر، آن معامله را به یک سرمایه‌گذاری بلند مدت تبدیل نکنید!

۲٫ سوئینگ تریدینگ (Swing Trading):

در سوئینگ تریدینگ، معامله‌گران به دنبال بهره‌گیری از تغییرات قیمتی در میان‌مدت می‌باشند. آنها معمولاً معاملات خود را برای چند روز یا حتی چند هفته باز نگه می‌دارند. این سبک نیازمند هم تحلیل‌های تکنیکال و هم تحلیل بنیادی است.

دومین روش معامله‌گری در انواع معاملات ارز دیجیتال، سویینگ‌ تریدینگ است. کلمه “Swing” در زبان انگلیسی به معنای «تاب خوردن» است. ورود به موقعیت خرید در ضلع پایینی یک کانال صعودی و خروج از آن موقعیت در ضلع بالایی کانال، یک نمونه واضح از سویینگ تریدینگ است. به بیان بسیار ساده در سویینگ تریدینگ شما روی یک موج از حرکت قیمت سوار می‌شوید.

بخوانید  معرفی عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان

معاملاتی که به این روش انجام می‌شوند می‌توانند بین چند روز تا چند ماه زمان‌بر باشند. بنابراین سویینگ تریدینگ یک روش معاملاتی در بازه‌های زمانی میان مدت و بلند مدت است. یک معامله در روش دی تریدینگ تا پایان روز بسته شده و تکلیف سود و ضرر آن مشخص می‌شود. در صورتی که به روش سویینگ تریدینگ، بسته شدن یک معامله ممکن است تا چند ماه هم طول بکشد.

۳٫ اسکالپینگ (Scalping):

اسکالپینگ یک سبک معامله فوق‌سریع است که معامله‌گران تلاش می‌کنند از تغییرات کوچک و سریع قیمت‌ها سود جویی کنند. آنها معمولاً به صورت مکرر در طول روز معامله می‌کنند و معاملات را به سرعت بسته می‌کنند.

معاملات اسکالپ به آن دسته از معاملاتی گفته می‌شود که در تایم فریم‌های ۱ دقیقه و ۵ دقیقه انجام می‌شوند و یک استراتژی ترید روزانه ارز دیجیتال هستند. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که بازه زمانی و بازه تغییرات قیمتی یک معامله اسکلپ بسیار کوچک است. برای مثال باز شدن و بسته شدن یک کندل در تایم فریم ۵ دقیقه می‌تواند نمونه‌ای از یک معامله اسکلپ باشد.

بخوانید  اولین ETF بیت کوین اروپا برچسب ESG را دریافت کرد

به فردی که از روش اسکالپ در معاملات خود استفاده می‌کند اصطلاحا اسکلپر (Scalper) گفته می‌شود. بنابراین اسکلپر فردی است که در طول یک روز تعداد معاملات زیادی انجام می‌دهد که هر یک ممکن است تنها ۵ دقیقه طول بکشد. در نهایت برآیند کل این معاملات اسکلپ، نتیجه کل روز معاملاتی او را مشخص می‌کند. آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال در روش اسکلپ بسیار اهمیت دارد.

۴٫ پوزیشن تریدینگ (Position Trading)

پوزیشن تریدینگ یک سبک معامله بلندمدت است که معامله‌گران به دنبال بهره‌گیری از تغییرات طولانی مدت قیمت‌ها می‌باشند. آنها معاملات خود را برای مدت‌های طولانی، مانند ماه‌ها یا حتی سال‌ها نگه می‌دارند و نیازمند تحلیل‌های بنیادی و رصد دقیق بازار هستند.

یکی دیگر از روش‌هایی که در انواع معاملات ارز دیجیتال به کار برده می‌شود، پوزیشن تریدینگ است. کلمه “Position” در زبان انگلیسی به معنای «موقعیت» است. بنابراین در پاسخ به این سوال که «پوزیشن تریدینگ چیست؟» می‌توانیم بگوییم شرایطی است که معامله‌گر بر حفظ یک موقعیت معاملاتی به مدت چند ماه یا حتی چند سال تاکید داشته و نوسان‌های روزانه قیمت، تغییری در دیدگاه معاملاتی او ایجاد نمی‌کند و فرد نیازی به مشاهده روزانه نمودار قیمت نیز ندارد.

در پوزیشن تریدینگ شما یک روند بلند مدت مهم در مارکت را شناسایی می‌کنید و در سطوح مناسب وارد موقعیت‌های هماهنگ با آن روند می‌شوید. در صورتی که می‌خواهید این روش معامله‌گری را در بازار کریپتو برگزینید می‌بایست علاوه‌بر مباحث تکنیکال در نمودار قیمت، به تحلیل فاندامنتال و همچنین تحلیل اقتصاد در سطح کلان تسلط داشته باشید. در این روش تریدر حواشی کوتاه مدت بازار را فاکتور گرفته و بر مسائل بنیادی در تحلیل رمزارزها تمرکز دارد.

بخوانید  ریپل با درخواست تجدیدنظر SEC در مورد رای Crypto به عنوان غیرامنیتی مخالف است

انتخاب سبک معامله مناسب به عوامل مختلفی مثل تجربه، تحلیل بازار، زمان مناسب و میزان ریسک‌پذیری شخصی فرد بستگی دارد. هر کدام از این سبک‌ها دارای ویژگی‌ها و چالش‌های خود هستند که معامله‌گران باید با آنها آشنا باشند تا تصمیمات خود را با اطمینان بیشتری بگیرند.

انواع سبک ترید در ارز دیجیتال

انواع معاملات ارز دیجیتال از دیدگاه اسپات  فیوچرز

معاملات ارز دیجیتال به دو شکل اصلی به نام‌های اسپات و فیوچرز انجام می‌شوند. این دو شکل معامله ارز دیجیتال دارای ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی هستند.

یکی از صرافی های معتبری که برای اسپات و فیوچرز میتوانید با خیال راحت در آن حساب باز کنید صرافی مکسی MAXC هست. می‌توانید برای آشنایی با این صرافی آموزش صفر تا صد صرافی مکسی را حتما ببینید.

در زیر، هر دو شکل معامله را با مثال کاربردی توضیح می‌دهیم:

معاملات اسپات (Spot Trading):

معاملات اسپات به معنای خرید و فروش عملیاتی و درست در زمان فعلی ارزهای دیجیتال هستند. در این نوع معامله، ارز دیجیتال وجودی واقعی شما می‌شود و تبادل ارز به صورت فوری انجام می‌شود. معاملات اسپات به عنوان یک شکل سنتی معامله و دریافت ارز دیجیتال توسط معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخوانید  مرورگر معروف ایردراپ، هدف جدید هکرهای رمزارزی!

برای مثال فرض کنید که شما می‌خواهید یک بیت کوین (BTC) بخرید. در قسمت spot trading  صرافی خود وارد می‌شوید و به میزان دلاری که می‌خواهید سرمایه گزاری کنید (مثلا ۱۰۰ دلار) بیت کوین می‌خرید. دیگر بالا یا پایین رفتن قیمت بیت کوین سود و ضرری به حساب شما وارد نمی‌کند و در صورت ضرر هم مبلغی از حساب شما کسر نمی‌شود.

درست مثل اینکه شما مقداری طلا خریده اید و آن را برای سود کردن در آینده مدتی نگه ‌می‌دارید. در آینده دور یا نزدیک – بسته به نیاز خود- میتوانید در قیمت بالاتر بیت کوین خود را دوباره در همان بخش اسپات spot صرافی آنلاین خود بفروشید.

معاملات فیوچرز (Futures Trading):

در بازار فیوچرز (Futures) داستان کمی متفاوت است. کلمه «Future» در زبان انگلیسی به معنای «آینده» بوده و معاملات فیوچرز نوعی قرارداد و تعهد میان خریدار و فروشنده برای خرید و فروش یک دارایی در آینده است. در بازار فیوچرز موقعیت‌های معاملاتی خرید اصطلاحا معاملات لانگ (Long) نامیده شده و موقعیت‌های معاملاتی فروش نیز اصطلاحا شورت (Short) نامیده می‌شوند. برای تجسم بهتر انواع معاملات ارز دیجیتال در بازار فیوچرز مثال زیر را در نظر بگیرید:

بخوانید  پیروزی ریپل در دادگاه/ قیمت ریپل پرواز کرد

فرض کنید قیمت بیت کوین برابر با ۲۵,۰۰۰ دلار بوده و شما دیدگاه صعودی نسبت به بیت‌کوین دارید و معتقدید تا یک ماه آینده قیمت آن به ۳۷,۰۰۰ دلار می‌رسد. در چنین شرایطی می‌توانید در بازار فیوچرز وارد یک معامله لانگ (Long) شوید. در مقابل شما فرد دیگری وجود دارد که دیدگاهی نزولی داشته و معتقد است قیمت بیت کوین طی یک ماه آینده به ۱۵,۰۰۰ دلار می‌رسد. این فرد وارد معامله شورت (Short) می‌شود.

شما دو نفر با دیدگاه‌های معاملاتی متفاوتی که دارید وارد یک قرارداد آتی یا همان فیوچرز می‌شوید که این قرارداد دارای یک تاریخ سررسید است. اگر تا زمان سررسید قرارداد، قیمت بیت‌کوین به ۳۷,۰۰۰ دلار برسد شما برنده این معامله هستید.

همانطور که احتمالا تا به این جای کار متوجه شده‌اید، در این معامله فیوچرز خرید و فروشی انجام نشد و هیچ انتقال مالکیتی از فروشنده به خریدار صورت نگرفت. بلکه خریدار و فروشنده تنها برای قیمت بیت‌کوین در آینده توافقی انجام دادند. از همین رو، بسیاری از افراد ماهیت بازار و معاملات فیوچرز را نوعی شرط بندی و قمار می‌دانند.

بخوانید  نسبت کارمزد به پاداش بیت کوین چیست؟

نکته جالب در مورد انواع معاملات ارز دیجیتال به روش فیوچرز دو طرفه بودن آن است. اما منظور از دو طرفه بودن چیست؟ اگر دقت کنید در معاملات اسپات شما تنها در صورتی می‌توانید وارد معامله فروش شوید که یک دارایی را از قبل خریداری کرده‌اید و حال قصد فروش و نقد کردن آن را دارید. طبعا کسب سود از معاملات اسپات نیز تنها در صورتی محقق می‌شود که قیمت فروش دارایی از قیمت خرید آن بالاتر باشد.

در نهایت، انتخاب بین معاملات اسپات و فیوچرز باید بر اساس هدف و استراتژی شما در بازار ارزهای دیجیتال صورت گیرد. هر دو نوع معامله دارای مزایا و معایب خود هستند و باید با دقت انتخاب شوند تا به بهره‌گیری مطلوب از این بازار پر رونق برسید.

استراتژی هولد HODL

تا به اینجای مطلب انواع معاملات ارز دیجیتال و همچنین انواع روش‌های معامله‌گری رمزارزها را به طور کامل برایتان توضیح دادیم. یکی دیگر از روش‌هایی که بین افراد بسیاری محبوبیت دارد، هولد کردن ارزهای دیجیتال است. کلمه “Hold” در زبان انگلیسی به معنای «نگه داشتن» است.

وقتی می‌گویید ارز دیجیتال بیت‌کوین را هولد می‌کنید یا هولدر بیت‌کوین هستید، به این معنا است که شما بیت‌کوین را با هدف یک سرمایه‌گذاری کاملا بلند مدت (مثلا ۱۰ سال) خریداری کرده‌اید و در این میان با وقوع ریزش در قیمت، درگیر احساس ترس نشده و دست به فروش دارایی نمی‌زنید!

بخوانید  بیت کوین 1 میلیون دلاری: در چه صورت چنین رویایی محقق می‌شود؟

استراتژی هولد کردن یکی از پر بازده‌ترین روش‌های معاملاتی در ارز دیجیتال است که می‌تواند در بازه‌های زمانی بلند مدت سود کلانی به شما برساند، به شرط آن که بدانید باید چه رمزارزی را هولد کنید و سراغ پروژه‌های قدرتمند بروید.

پربازده بودن هولد به این معنا نیست که سایر روش های معاملاتی ارزهای دیجیتال مفید نیستند، بلکه به این معنا است که شما می‌بایست سود حاصل از معاملات روزانه ترید را در پروژه‌های معتبر سرمایه‌گذاری کرده و هولد کنید. استراتژی DCA می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد.

پراپ تریدینگ (Proprietary Trading) به معنی معامله‌گری با سرمایه‌ای است که توسط مؤسسات مالی بزرگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. هدف اصلی پراپ تریدینگ، کسب سود از طریق معامله‌گری در بازارهای مالی با حداقل ریسک ممکن است. چرا که در این روش معامله‌گر با سرمایه خود ترید نکرده و اگر حسابی که در آن معامله می‌کند، بیش‌تر از یک حد خاصی متضرر شود، فقط دسترسی معامله‌گر به حساب بسته می‌شود.

پراپ تریدینگ، در بازارهای مالی مختلفی انجام می‌شود، از جمله: بازار سهام، بازار فارکس، بازار ارز دیجیتال، بازار جهانی کالا مانند طلا و غیره.

بخوانید  چگونه در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ + نکات کلیدی

انواع سبک ترید در ارز دیجیتال

چطور یک سبک معاملاتی انتخاب کنیم؟

در این مقاله، به تفصیل درباره انواع معاملات ارز دیجیتال صحبت کردیم. اگر به دنبال تحقق درآمد واقعی در بازار ارزهای دیجیتال هستید، باید معنی “هولد کردن” را در لیست اولویت‌های مالی‌تان قرار دهید. بنابراین، توصیه ما به شما این است که ابتدا هر یک از چهار روش معاملاتی که در پاراگراف‌های قبلی مطرح شد را در حساب دمو یک صرافی دیجیتال تست کنید تا بتوانید به یک استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال که با شخصیت شما سازگار است، دست یابید.

پس از اینکه استراتژی معاملاتی و میزان “هولد کردن” خود را برای ورود و خروج از معاملات مشخص کردید، می‌توانید به سوار شدن بر روی موج‌های کوتاه مدت و میان مدت قیمت ارزهای دیجیتال فکر کنید و سودآوری خود را در زمان‌های مناسب به پیشرفته‌ترین پروژه‌های بازار سرمایه گذاری کنید. در واقع، بهترین رویکرد ترید ارز دیجیتال تبدیل کردن سود معامله‌گری به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت و موفق است.

 

برای ارتباط با همیار کریپتو می‌توانید:

به سایت همیارکریپتو به آدرس زیر مراجعه و یا همیارکریپتو را در گوگل سرچ کنید.

www.hamyarcrypto.com

تماس و مشاوره: ۰۲۱۹۱۶۹۱۶۱۴  –  ۰۹۳۰۹۱۲۷۴۷۴

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها