تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :اکانت توییتر مایکرواستراتژی هک شد!

  • کد خبر : 2636634
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
لورس :اکانت توییتر مایکرواستراتژی هک شد!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

شرکت تحلیلگری کسب‌وکار MicroStrategy در حساب X خود مورد حمله قرار گرفته و لینک‌های مخرب به یک ایردراپ جعلی به اصطلاح “رسمی” از توکن MSTR مبتنی بر اتریوم ارسال شده است.
دزدی به بهانه ایردراپ کاربری که روی لینک کلیک می‌کند، به صفحه‌ای کپی‌شده از MicroStrategy هدایت می‌شود که آنها را به اتصال کیف پول و کلیم ایردراپ جعلی $MSTR راهنمایی می‌کند. پس از آنکه کاربران مجوزهای مختلفی در کیف پول وب۳ خود را قبول می‌کنند، مهاجمان می‌توانند به طور خودکار توکن‌ها را از کیف پول کاربر خالی کنند.
حساب MicroStrategy از تاریخ ۲۵ فوریه شروع به ارسال لینک‌های مخرب کرده است. منبع: X طبق گفته‌های ZachXBT، کارآگاه مستقل بلاکچین و پلتفرم ضدکلاهبرداری Scam Sniffer، ضررهای وارده از این کلاهبرداری تاکنون بیش از ۴۴۰,۰۰۰ دلار برآورد شده است.
سرقت ۴۲۰,۰۰۰ دلار فقط در یک تراکنش Scam Sniffer گفته است که تنها یک کاربر بیش از ۴۲۰,۰۰۰ دلار را در حدود ساعت ۱۲:۴۳ صبح به وقت جهانی (UTC)، تنها چند دقیقه پس از ارسال اولین لینک مخرب به حساب MicroStrategy در X، به دلیل کلاهبرداری فیشینگ از دست داده است.
این کاربر ناشناس مجموع..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

شرکت تحلیلگری کسب‌وکار MicroStrategy در حساب X خود مورد حمله قرار گرفته و لینک‌های مخرب به یک ایردراپ جعلی به اصطلاح “رسمی” از توکن MSTR مبتنی بر اتریوم ارسال شده است.

دزدی به بهانه ایردراپ

کاربری که روی لینک کلیک می‌کند، به صفحه‌ای کپی‌شده از MicroStrategy هدایت می‌شود که آنها را به اتصال کیف پول و کلیم ایردراپ جعلی $MSTR راهنمایی می‌کند. پس از آنکه کاربران مجوزهای مختلفی در کیف پول وب۳ خود را قبول می‌کنند، مهاجمان می‌توانند به طور خودکار توکن‌ها را از کیف پول کاربر خالی کنند.

حساب MicroStrategy از تاریخ ۲۵ فوریه شروع به ارسال لینک‌های مخرب کرده است. منبع: X

طبق گفته‌های ZachXBT، کارآگاه مستقل بلاکچین و پلتفرم ضدکلاهبرداری Scam Sniffer، ضررهای وارده از این کلاهبرداری تاکنون بیش از ۴۴۰,۰۰۰ دلار برآورد شده است.

سرقت ۴۲۰,۰۰۰ دلار فقط در یک تراکنش

Scam Sniffer گفته است که تنها یک کاربر بیش از ۴۲۰,۰۰۰ دلار را در حدود ساعت ۱۲:۴۳ صبح به وقت جهانی (UTC)، تنها چند دقیقه پس از ارسال اولین لینک مخرب به حساب MicroStrategy در X، به دلیل کلاهبرداری فیشینگ از دست داده است.

این کاربر ناشناس مجموعاً ۴۲۴,۷۸۶ دلار آلت‌کوین‌ را از دست داده است، که یک انتقال به حساب هکر MicroStrategy و دو انتقال به طور خودکار به کیف پول دومی که با گروه هکری بدنام PinkDrainer مرتبط است، هدایت شده است.

قربانی ناشناس برای یک تراکنش امضا کرده است که در آن مجموعاً ۱۳۴,۰۰۰ دلار ارزش wBAI، ۱۲۲,۰۰۰ دلار ارزش CHEX و ۴۵,۰۰۰ دلار ارزش wPOKT به آدرس کیف پول هکر فرستاده شده است.

بر اساس اطلاعات Ethereum DeBank در زمان انتشار مقاله، آدرس کیف پول هکر MicroStrategy مجموعاً ۳۲۹,۰۰۰ دلار توکن‌های مبتنی بر اتریوم را در خود دارد.

کلاهبرداری مشخص است

کارشناسان صنعت رمزارز به سرعت به طبیعت نسبتاً آشکار کلاهبرداری اشاره کردند، با اینکه سرمایه‌گذار بریتانیایی ناشناس در حوزه رمزارز، Cobie، خاطرنشان کرد که MicroStrategy، شرکتی که به طور انحصاری روی بیت‌کوین تمرکز دارد، احتمالاً هرگز یک توکن را روی اتریوم راه‌اندازی نخواهد کرد.

“واضح است که سعی می‌کنیم اینجا قربانی را سرزنش نکنیم اما باید واقعاً خاص باشید تا فکر کنید MicroStrategy در حال راه‌اندازی یک توکن ETH است، در حالی که Saylor چندین سال است به طور معروف گفته است ‘بهترین دومی وجود ندارد’ و صحبت‌هایی از این قبیل.”

منبع: Cointelegraph

نوشته اکانت توییتر مایکرواستراتژی هک شد! اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها