تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :ای تی ام بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

  • کد خبر : 2612528
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۵۲
لورس :ای تی ام بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

ای تی ام بیت کوین در ظاهر همانند یک کیوسک الکترونیکی طراحی شده که با آن می‌توان تراکنش‌های مالی انجام داد؛ به‌طوری‌که به‌جای پول نقد مختص ارزهای دیجیتال است. به‌عبارت‌دیگر، کاربران می‌توانند با استفاده از این ابزارها اقدام به ارسال، دریافت، فروش و خرید بیت کوین کنند. این دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین که گاهی به آن‌ها بی تی ام (BTM) نیز می‌گویند، به اینترنت متصل هستند و اغلب از کدهای QR برای ارسال و دریافت رمزارزها به کیف پول دیجیتال کاربران استفاده می‌کنند.
مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال
بر اساس گزارش کوین ای تی ام ریدار (Coin ATM Radar)، در لحظه نوشتن این متن تقریباً ۳۳٬۷۲۹ دستگاه ای تی ام بیت کوین فعال در سراسر جهان وجود دارند. ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، به طور کامل ای تی ام‌ بیت‌کوین را معرفی کرده است. همچنین نحوه عملکرد این ابزارها و مزیت استفاده از آن‌ها را شرح خواهد داد.
ای تی ام بیت کوین چیست؟ در هر صنعت پررونقی هنگامی که یک محصول ایجاد می‌شود، هزاران کسب‌و‌کار و ابزار جانبی برای حمایت از آن صنعت و محصول ظاهر می‌شوند. به‌عنوان‌مثا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ای تی ام بیت کوین در ظاهر همانند یک کیوسک الکترونیکی طراحی شده که با آن می‌توان تراکنش‌های مالی انجام داد؛ به‌طوری‌که به‌جای پول نقد مختص ارزهای دیجیتال است. به‌عبارت‌دیگر، کاربران می‌توانند با استفاده از این ابزارها اقدام به ارسال، دریافت، فروش و خرید بیت کوین کنند. این دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین که گاهی به آن‌ها بی تی ام (BTM) نیز می‌گویند، به اینترنت متصل هستند و اغلب از کدهای QR برای ارسال و دریافت رمزارزها به کیف پول دیجیتال کاربران استفاده می‌کنند.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

بر اساس گزارش کوین ای تی ام ریدار (Coin ATM Radar)، در لحظه نوشتن این متن تقریباً ۳۳٬۷۲۹ دستگاه ای تی ام بیت کوین فعال در سراسر جهان وجود دارند. ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، به طور کامل ای تی ام‌ بیت‌کوین را معرفی کرده است. همچنین نحوه عملکرد این ابزارها و مزیت استفاده از آن‌ها را شرح خواهد داد.

بخوانید  بنیانگذار اتریوم 1 میلیون دلار اتریوم خود را به صرافی فرستاد!

ای تی ام بیت کوین چیست؟

در هر صنعت پررونقی هنگامی که یک محصول ایجاد می‌شود، هزاران کسب‌و‌کار و ابزار جانبی برای حمایت از آن صنعت و محصول ظاهر می‌شوند. به‌عنوان‌مثال می‌توانید تمام برندهای لوازم جانبی آیفون را در نظر بگیرید که پس از اوج‌گرفتن محبوبیت محصولات این شرکت به بازار عرضه شدند. این قاعده در دنیای ارزهای دیجیتال نیز صدق می‌کند.

در طول چند سال گذشته، با رشد چشمگیر محبوبیت بازار رمزارزها و بیت‌کوین هر روز پلتفرم‌های جدیدی برای حمایت از این فضا ظاهر می‌شوند. از کیف پول‌ها و صرافی‌های خرید‌وفروش ارزهای دیجیتال گرفته تا رسانه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی، همگی در این راستا طوفان کرده‌اند. یکی از جالب‌ترین ابزارهای جانبی صنعت رمزارزها، دستگاه‌های ای تی ام بیت‌کوین (Bitcoin ATMs) هستند که در چند سال اخیر پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته‌اند.

مشابه دستگاه‌‎های خودپرداز بانکی، یک ای تی ام بیت کوین دارای سیستمی است که از طریق آن کاربران می‌توانند در یک تراکنش مالی شرکت کنند؛ با این تفاوت که خودپردازهای سنتی به کاربران امکان برداشت و واریز وجه نقد را می‌دهند، اما ATM ‌های بیت کوین به کاربران امکان خرید و فروش رمزارزها با استفاده از پول نقد را فراهم آورده‌اند.

بخوانید  چرا بیت مین بزرگترین فارم استخراج بیت کوین دنیا را در تگزاس می‌سازد؟

اگرچه برخی از نسخه‌های اولیه دستگاه‌های ای تی ام بیت‌کوین به کاربران خود امکان فروش نمی‌دادند. اما مدل‌های مدرن این دستگاه‌ها به نام Coin Cloud ATMs به کاربران این امکان را می‌دهند که علاوه بر خرید بیت کوین با پول نقد، بتوانند این رمزارز را به‌صورت نقدی به فروش برسانند. از نظر ظاهری، یک ای تی ام بیت کوین شبیه به یک کیوسک الکترونیکی هست که از یک مانیتور، اسکنر QR کد، پذیرنده و ارسال‌کننده وجه تشکیل شده است. در باطن نیز این اجزا از طریق اینترنت و نرم‌افزارهای خاص به یکدیگر متصل می‌شوند. سپس خرید و فروش بیت کوین را سریع، آسان و ایمن می‌کنند.

باوجوداینکه دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین و ATMهای سنتی ظاهر و اسم مشابهی دارند، اما در اصل تفاوت‌های زیادی با همدیگر دارند؛ زیرا خودپرداز‌های بیت کوین به حساب بانکی متصل نیستند. در عوض، آنها مستقیماً از طریق اینترنت به یک صرافی ارزهای دیجیتال وصل می‌شوند و ازاین‌جهت امکان خریدوفروش فوری بیت کوین را برای کاربران فراهم می‌آورند. جزئیات بیشتر نحوه عملکرد این نوع ابزارها را در ادامه مقاله مطالعه کنید.

بخوانید  ایسلند بالاترین هش ریت بیت کوین را به نام خود زد

ای تی ام بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

مراحل استفاده و کار با یک دستگاه ای تی ام بیت‌کوین و در نتیجه خرید‌وفروش رمزارزها با این نوع ابزارها را می‌توان به دو مرحله ساده زیر تقسیم کرد:

۱. تأیید هویت: اولین مرحله استفاده هر کاربر از یک دستگاه خودپرداز (چه بانکی و چه رمزارزی)، قسمت احراز هویت کاربر به دستگاه است. این کار را می‌توان بسته به نوع دستگاهی که استفاده می‌کنید به چند روش انجام دهید. برای مثال، هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بانکی زمانی که کارت‌بانکی خود را در دستگاه قرار می‌دهید، تأیید رمز کارت عملاً هویت شما را تأیید می‌کند. در دستگاه‌های ای تی ام بیت‌کوین نیز به همین صورت است. به‌عنوان نمونه در مدل‌های Coin Cloud، کاربران باید شماره‌تلفن همراه خود را به دستگاه بدهند. سپس یک کد تأیید که از طریق پیام متنی دریافت کرده‌اند را در دستگاه وارد کنند. پس از تأیید کاربران می‌توانند مراحل انجام تراکنش را ادامه دهند.

بخوانید  لیست‌شدن ۳ رمز ارز جدید در صرافی بیت ۲۴
عملکرد ای تی ام بیت کوین

۲. انجام تراکنش خرید یا فروش: بعد از اینکه کاربر توسط ای تی ام بیت کوین تأیید شد، باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد بیت کوین بخرد یا بفروشد؟ برای خرید بیت‌کوین، کاربر پول نقد را وارد دستگاه می‌کند. سپس آدرس دریافت بیت کوین در کیف پول خود را به دستگاه می‌دهد که کوین‌های خریداری شده معادل وجه نقد به آن آدرس منتقل شوند. در زمان فروش بیت کوین نیز کاربر یک QR کد که آدرس دریافت بیت‌کوین است، از ای تی ام بیت‌کوین می‌گیرد و کوین‌های BTC موجود در کیف پول خود را به آن آدرس ارسال می‌کند. سپس وجه نقد معادل را از دستگاه دریافت می‌کند.

ریسک و مزیت ای تی ام بیت کوین چیست؟

اگر علاقه‌مند به خرید‌وفروش بیت کوین به‌صورت نقدی هستید، دستگاه‌های ای تی ام بیت‌کوین گزینه مناسبی به نظر می‌رسند. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر ایران جزو کشور‌هایی که این دستگاه‌ها در آن فعال باشند، نیست. بااین‌وجود در ۷۱ کشور جهان از جمله؛ ایالات متحده ATMهای بیت‌کوین قابل‌استفاده هستند.

بخوانید  استیکینگ ترون چیست و چگونه از آن کسب درآمد کنیم؟

استفاده از این دستگاه‌ها نیاز به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب بانکی شما ندارد، بلکه تنها یک کیف پول رمزنگاری شده لازم است. به‌طورکلی، استفاده از دستگاه‌های ای تی ام بیت‌کوین دارای مزایا و خطراتی است که در ادامه به تشریح آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از ای تی ام بیت کوین

  • سهولت در استفاده: برخلاف صرافی‌های آنلاین که می‌توانند کاربران خود را مجبور کنند ساعت‌ها برای تأیید تراکنش‌ها منتظر بمانند، تراکنش‌های انجام شده با ATMهای بیت کوین تقریباً فوری هستند. همچنین اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال از کاربران خود KYC مبتنی بر ثبت اطلاعات و مدارک هویتی می‌خواهند. درحالی‌که روند احراز هویت در دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین خیلی ساده و سریع است. به‌ویژه در مدل‌های Coin Cloud، کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن وابسته پول نقد را قبل از رفتن به‌پای ای تی ام در آن رزرو کنند و روند انجام تراکنش را خیلی ساده‌تر کنند.
امنیت ای تی ام بیت کوین
  • پشتیبانی: در دنیای جدید و پیچیده‌ای مانند رمزارزها، داشتن یک تیم پشتیبانی قوی برای اطمینان از اینکه شما به‌درستی مراحل کارها را انجام می‌دهید بسیار مهم هست. اغلب دستگاه‌های ای تی ام بیت کوین به مشتریان خود برای کمک به کاربران در مورد هر گونه نگرانی که ممکن است داشته باشند، خدمات پشتیبانی ارائه می‌دهند.
  • حفظ حریم خصوصی: در صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز، کاربران باید اطلاعات حساب بانکی و برخی دیگر از اطلاعات خصوصی خود را برای خریدوفروش بیت کوین به صرافی ارائه دهند. درحالی‌که استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین نیازی به ارائه این دسته اطلاعات ندارد؛ بنابراین ATMهای شرایط حفظ حریم خصوصی قوی‌تری را ارائه می‌دهند.
  • معامله بیت‌کوین: اغلب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین دارای عملکرد دوطرفه هستند؛ یعنی مشتریان می‌توانند از آنها برای خریدوفروش بیت‌کوین استفاده کنند.
بخوانید  مدیر عامل بیت‌گت: KYC ارز های دیجیتال ممکن است به طور فزاینده ای سختگیرانه شود

کیف پول بیت کوین؛ بهترین ابزار برای ذخیره کوین‌های BTC

معایب استفاده از ای تی ام بیت کوین

  • میزان زیاد کارمزد تراکنش: هنگام مبادله رمزارز‌ها در دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین، کارمزد تراکنش می‌تواند از ۵ تا ۲۰ درصد حجم معامله متغیر باشد. درحالی‌که صرافی‌های آنلاین ارزهای دیجیتال می‌توانند حتی کمتر از ۱ درصد کارمزد تراکنش، برای انجام یک معامله مشابه داشته باشند. به‌عنوان‌مثال، استفاده از ربات‌های معامله‌گر صرافی ایرانی ارز دیجیتال او ام پی فینکس این امکان را به معامله‌گر می‌دهد که فقط ۰.۰۰۱ درصد حجم معامله خود کارمزد پرداخت کنند.
  • عدم پشتیبانی از رمزارزهای متنوع: اغلب دستگاه‌های خودپرداز ای تی ام بیت‌کوین فقط به کاربر اجازه می‌دهند پول نقد را با بیت‌کوین معامله کنند و برعکس. اگر قصد خرید دیگر ارزهای دیجیتال را داشته باشید، احتمالاً باید به یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال مراجعه کنید.
  • مناسب برای کلاهبرداری: یکی از معایب استفاده از دستگاه‌های ای تی ام بیت‌کوین، ناشناس بودن و مناسب‌بودن آن‌ها برای اهداف کلاهبرداری است که کلاهبرداران به‌راحتی می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند. در سال ۲۰۲۱، سازمان اف‌بی‌آی (FBI) ایالات متحده به افزایش تعداد کلاهبردارانی اشاره کرد که با بهانه‌های واهی قربانیان را به بازیابی یا ارسال پول از طریق ATMهای بیت کوین هدایت می‌کردند. این موضوع بیشتر به آن دلیل است که اگر شخصی با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین کلاهبرداری کند، ردیابی کلاهبردار و بازیابی وجوه بسیار دشوار خواهد بود.
بخوانید  افزایش ۵۰ درصدی تعداد میلیونرهای توکن BONE شیبا به لطف شیباریوم!
کارمزد استفاده از ای تی ام بیت کوین
  • عدم حمایت قانون: بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال توسط دولت‌ها پشتیبانی نمی‌شوند. این بدان معنا است که وقتی از طریق یک ای تی ام بیت‌کوین تراکنش انجام می‌دهید و دارایی را به کیف پول دیجیتال خود اضافه می‌کنید. دارایی شما همانند موجودی یک حساب بانکی از نظر محافظت در برابر سرقت یا ازدست‌دادن وجه، توسط هیچ نهادی از جمله؛ شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در ایالات متحده بیمه نمی‌شود.

سوالات پرتکرار درباره ای تی ام بیت کوین

  • ای تی ام بیت کوین به چه معنا است؟

    مشابه دستگاه‌های خودپرداز بانکی، یک ای تی ام بیت کوین دارای سیستمی است که از طریق آن کاربران می‌توانند یک تراکنش مالی مبتنی بر ارز دیجیتال مانند؛ خرید و فروش بیت‌کوین با پول نقد را انجام دهند.

  • دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین چگونه کار می‌کنند؟

    دستگاه‌های ای تی ام بیت کوین به اینترنت متصل هستند و اغلب از کدهای QR برای ارسال و دریافت رمزارزها به کیف پول دیجیتال کاربران استفاده می‌کنند.

  • آیا دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین ایمن هستند؟

    کیف پول‌های رمزنگاری شده از طریق رمزگذاری و کلید خصوصی ایمن می‌شوند. باتوجه‌به میزان امنیت کیف پول‌های رمزنگاری شده، استفاده از دستگاه خودپرداز بیت‌کوین نیز ایمن است؛ زیرا با استفاده از این ابزارهای خودپرداز تنها زمانی می‌توان از یک کیف پول ارز دیجیتال برداشت کرد که کلید خصوصی آن را داشته باشید.

  • آیا استفاده از ای تی ام بیت کوین نیاز به احراز هویت دارد؟

    به‌منظور جلوگیری از کلاهبرداری، برخی از دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین برای همه تراکنش‌ها نیاز به تأیید یک شماره‌تلفن، گرفتن عکس یا اسکن مدارکی مانند؛ گواهینامه رانندگی یا پاسپورت دارند. بااین‌حال، نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال متمرکز روند تأیید هویت ساده‌ و سریع‌تری دارند.

بخوانید  چهار نشانه افزایش قیمت بیت کوین

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها