تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :بات‌های کریپتویی تلگرام برای نگهداری دارایی امن نیستند

  • کد خبر : 2601664
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
لورس :بات‌های کریپتویی تلگرام برای نگهداری دارایی امن نیستند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بات‌های کریپتویی تلگرام برای نگهداری دارایی امن نیستند استفاده از بات‌های کریپتویی تلگرام برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. اما آیا این بات‌ها از امنیت لازم برخوردار هستند و آیا می‌توان برای نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال به آن‌ها اعتماد کرد؟
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، مدت زمان زیادی از معرفی بات‌های کریپتویی تلگرام نگذشته بود که آمارهای خیره‌کننده‌ای از میزان استفاده کاربران از این ربات‌ها منتشر شد. همین مساله باعث ایجاد نگرانی‌های امنیتی در بین کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال شده چرا که هنوز ابعاد مختلف این بات‌ها ناشناخته است.
بیشتر بخوانید: رشد معاملات در ربات‌های کریپتویی تلگرام به گفته شرکت‌های امنیتی فعال در حوزه بلاکچین، بات‌های معامله گر تلگرام که این پیام‌رسان را به یک پلتفرم کریپتویی تبدیل کرده‌اند خطرات امنیتی قابل‌توجهی برای کاربران به همراه دارند و لازم است تحقیقات بیشتری درباره آن‌ها انجام شود.
شرکت امنیت بلاکچین CertiK می‌گوید این بات‌های معامله گر از مدت‌ها قبل وجود داشته‌اند اما ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بات‌های کریپتویی تلگرام برای نگهداری دارایی امن نیستند

استفاده از بات‌های کریپتویی تلگرام برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. اما آیا این بات‌ها از امنیت لازم برخوردار هستند و آیا می‌توان برای نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال به آن‌ها اعتماد کرد؟

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، مدت زمان زیادی از معرفی بات‌های کریپتویی تلگرام نگذشته بود که آمارهای خیره‌کننده‌ای از میزان استفاده کاربران از این ربات‌ها منتشر شد. همین مساله باعث ایجاد نگرانی‌های امنیتی در بین کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال شده چرا که هنوز ابعاد مختلف این بات‌ها ناشناخته است.

بیشتر بخوانید: رشد معاملات در ربات‌های کریپتویی تلگرام

به گفته شرکت‌های امنیتی فعال در حوزه بلاکچین، بات‌های معامله گر تلگرام که این پیام‌رسان را به یک پلتفرم کریپتویی تبدیل کرده‌اند خطرات امنیتی قابل‌توجهی برای کاربران به همراه دارند و لازم است تحقیقات بیشتری درباره آن‌ها انجام شود.

بخوانید  ویتالیک بوترین: اتریوم با اثبات سهام امن‌تر از بیت کوین خواهد شد!

شرکت امنیت بلاکچین CertiK می‌گوید این بات‌های معامله گر از مدت‌ها قبل وجود داشته‌اند اما اخیرا حجم معاملات آن‌ها به طور چشم‌گیری افزایش یافته و قیمت توکن‌های مرتبط با این بات‌ها هم روند صعودی را در پیش گرفته است.

طبق گفته کوین گکو (CoinGecko) تا زمان نگارش این مقاله مجموع ارزش بازار توکن‌های مرتبط با ربات‌های کریپتویی تلگرام به ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر Unibot بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پروژه در این حوزه است. Wagie Bot و Mizar نیز از جمله بات‌های محبوب و معروفی هستند که کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بات‌های معامله‌گر تلگرام که از طریق همین پلتفرم اجرا می‌شوند به کاربران این امکان را می‌دهند تا به طور خودکار و با ارسال دستوراتی کوتاه و سریع، در صرافی‌های غیرمتمرکز معاملات خود انجام دهند.

نوشته های مشابه

  • بات معامله‌گر تلگرام بات‌های کریپتویی تلگرام برای نگهداری دارایی امن نیستند ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
  • صورت جلسه فدرال رزرو صورتجلسه نشست کمیته FOMC فدرال رزرو نسبت به کدام ریسک‌ها هشدار می‌دهد؟ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
بخوانید  مدیر Nasdaq: اولین رد ETF بیت کوین بلک راک صرفاً رویه ای بود و نه نهایی

استفاده از بات‌ها برای انجام معاملات بسیار جذاب است اما مساله مهم و حیاتی حفظ حریم خصوصی و معاملاتی است. پلتفرم تلگرام برای حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار تلاش کرده و در این زمینه از سایر رقبای خوب بهتر عمل کرده است اما این ارتباطی به بات‌های فعال در این پلتفرم ندارد. درواقع هر بات ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

بیشتر بخوانید: تلگرام همان چیزی است که ایلان ماسک می‌خواهد؟

شرکت امنیتی CertiK هشدار می‌دهد که بسیاری از ربات‌های تلگرام کیف پول‌های رمزنگاری را برای کاربران ایجاد می‌کنند اما تنها تعداد کمی از آن‌ها کلید‌های خصوصی را ارائه می‌دهند. مشخص نیست که کارکنان پروژه‌های کریپتویی تلگرام چقدر به اطلاعات کاربران دسترسی دارند.

این شرکت امنیتی اعلام کرده است که بات‌ها و پروژه‌های تلگرامی برای ذخیره‌سازی دارایی‌ها بسیار خطرناک هستند و نباید جذابیت بات‌ها باعث شود که افراد برای مدت زمان طولانی پول خود را در آن‌ها نگه‌داری کنند.

بخوانید  چشم‌اندازی از آینده اکوسیستم اتریوم؛ در نمایشگاه EthCC پاریس چه گذشت؟

ارزش بازار توکن Unibot بیش از ۱۸۵ میلیون دلار است که با این حساب بزرگترین توکن ربات تلگرام براساس ارزش بازار به حساب می‌آید. طبق اطلاعات Dune Analytics، آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که کاربران Unibot با استفاده از این ربات در بیش از ۲۳۰ هزار معامله، حجمی معادل ۱۵۵ میلیون دلار را معامله کرده‌اند.

telegram-trading-bots
حجم معاملات روزانه کاربران Unibot

شرکت Beosin نیز که در زمینه امنیت بلاکچین فعالیت می‌کند، خطرات امنیتی استفاده از بات‌های کریپتویی تلگرام را برجسته کرده است. این شرکت به طور مستقیم به مساله دسترسی به کلیدهای کیف‌پول کاربران در این بات‌ها پرداخته و از آن به عنوان یک مشکل بزرگ یاد کرده است.

نکته مهم دیگر این است که اگر حساب کاربری افراد در تلگرام هک شود و یا شخصی دیگر به تلفن ما برای مدت زمان کوتاهی دسترسی داشته باشد آن وقت کل سرمایه‌ای که در تلگرام قرار داده‌ایم را از دست می‌دهیم. برای حفظ دارایی‌های خود لازم است همه نکات امنیتی را مورد توجه قرار دهیم تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنیم. استفاده از فناوری‌ها جدید بسیار جالب است اما همیشه امنیت باید اولویت اول باشد.

بخوانید  ایمپلنت دیجیتال چیست؟

برچسب هاامنیت

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2601664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها