تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :بازار فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟

  • کد خبر : 2635080
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۰
لورس :بازار فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بازار فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟ آموزش خرید و فروش در صرافی هاارز دیجیتالبازار فیوچرزهمه معامله گران بازارهای مالی در مقطعی از معاملات خود ضررهایی متحمل شده‌اند که فکرش را هم نمی‌کردند. فکر نکنید که همه معامله‌گران در بازار هر روز سود می‌برند و شما تنها کسی هستید که وقتی روند خلاف تحلیل شما باشد ضرر می‌کنید. معاملات فیوچرز یکی از معدود روش‌هایی است که با انجام آن ضرر کمتری متحمل می‌شوید و حتی اگر اصول معاملات فیوچرز را یاد بگیرید، می‌توانید ضرر خود را به سود تبدیل کنید. فیوچرز ارز دیجیتال از سودآورترین معاملات در بازارهای مالی هستند.
درست است، معاملات فیوچرز شگفتی بازارهای مالی برای استفاده از روند نزولی است. استفاده از معاملات فیوچرز زمانی سودآور می‌شود که در مورد معاملات اهرمی اطلاعات کسب کنیم. اهرم در معاملات فیوچرز سود و زیان شما را چند برابر می‌کند و قبل از استفاده از آن، باید یاد بگیرید که چگونه معاملات فیوچرز را به خوبی انجام دهید.
فیوچرز چیست؟اصطلاح فیوچرز به کلمه انگلیسی “futures” اشاره دارد که به معنای آینده است. در بازارهای مالی، قراردادهای فیوچرز نوعی معامله بین خریدار و فرو..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بازار فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟

  • آموزش خرید و فروش در صرافی ها
  • ارز دیجیتال
  • بازار فیوچرز

همه معامله گران بازارهای مالی در مقطعی از معاملات خود ضررهایی متحمل شده‌اند که فکرش را هم نمی‌کردند. فکر نکنید که همه معامله‌گران در بازار هر روز سود می‌برند و شما تنها کسی هستید که وقتی روند خلاف تحلیل شما باشد ضرر می‌کنید. معاملات فیوچرز یکی از معدود روش‌هایی است که با انجام آن ضرر کمتری متحمل می‌شوید و حتی اگر اصول معاملات فیوچرز را یاد بگیرید، می‌توانید ضرر خود را به سود تبدیل کنید. فیوچرز ارز دیجیتال از سودآورترین معاملات در بازارهای مالی هستند.

ایکس چیف

درست است، معاملات فیوچرز شگفتی بازارهای مالی برای استفاده از روند نزولی است. استفاده از معاملات فیوچرز زمانی سودآور می‌شود که در مورد معاملات اهرمی اطلاعات کسب کنیم. اهرم در معاملات فیوچرز سود و زیان شما را چند برابر می‌کند و قبل از استفاده از آن، باید یاد بگیرید که چگونه معاملات فیوچرز را به خوبی انجام دهید.

فیوچرز چیست؟

اصطلاح فیوچرز به کلمه انگلیسی “futures” اشاره دارد که به معنای آینده است. در بازارهای مالی، قراردادهای فیوچرز نوعی معامله بین خریدار و فروشنده است که در آن تاریخ تحویل کالا به تاریخ دیگری در آینده موکول می‌شود. بنابراین، در چنین شرایطی، کاربران با خرید یا فروش یک کالا، سهام یا دارایی در تاریخی در آینده موافقت می‌کنند. خریدار هزینه خرید خود را هنگام ثبت قرارداد پرداخت می‌کند و کالای خود را در زمان توافق شده از فروشنده تحویل می‌گیرد. این نوع تراکنش با تراکنش‌های معمولی نقطه‌ای(اسپات) متفاوت است، جایی که در زمان حال هم پرداخت و هم تحویل کالا انجام می‌شود.

در اکثر بازارهای مالی جهانی، معاملات فیوچرز به عنوان یکی از انواع اصلی معاملات پذیرفته شده است، زیرا این نوع معاملات ریسک نوسانات قیمت را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان پوشش می‌دهد و فرصتی برای برنامه‌ریزی برای آینده فراهم می‌کند. قیمت معامله و تاریخ تعیین شده برای معاملات فیوچرز به هیچ وجه تغییر نمی‌کند و فعالیت در این بازار محدود به تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان عمده نمی‌شود. معامله گران با فعالیت در این بازار نقدینگی را تامین می‌کنند و از کاهش یا افزایش قیمت دارایی مورد معامله سود می‌برند. فیوچرز ارز دیجیتال نیز نوعی معامله فیوچرز محسوب می‌شود.

چگونه در بازار فیوچرز معامله کنیم؟

بسیاری از صرافی‌های معتبر بین‌المللی از معاملات فیوچرز ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. معاملات فیوچرز به دلیل استفاده از اهرم، در کنار سود بالایی که به همراه دارد، ریسک بالایی برای سرمایه گذاران خواهد داشت. از آنجایی که خرید دارایی در این بازار اتفاق نمی‌افتد و فقط قرارداد معامله می‌شود، استراتژی هولدینگ و سرمایه گذاری در این بازار چندان منطقی نیست. بنابراین برای کاهش ریسک فعالیت در این بازار بهتر است به چندین نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اولین نکته داشتن یک استراتژی مدون و آزمایش شده است. یک استراتژی سودآور با نرخ برد بالا و نسبت برد به باخت بالا، معامله گر را برای موفقیت طولانی مدت تضمین می‌کند. بنابراین به عنوان اولین قدم باید سعی کنید استراتژی خود را پیدا کنید و به هیچ وجه قوانین استراتژی تدوین شده را زیر پا نگذارید. برای این کار می‌توانید از هر روش تحلیل تکنیکال مانند پرایس اکشن استفاده کنید. سودآوری استراتژی در اینجا مهم است.

قدم دوم استفاده از اهرم منطقی برای تکمیل تراکنش‌هاست. ترجیحاً بهتر است تمام معاملات با اهرم ثابت انجام شود تا نرخ برد در معاملات بالا رود.

سومین نکته مربوط به معاملات در بازار فیوچرز، مدیریت ریسک و سرمایه است. با توجه به وجود مشکلاتی مانند لیکویید شدن، بهتر است سرمایه‌ای که به هر معامله فیوچرز تعلق می‌گیرد به ۲ تا ۴ درصد کل سرمایه محدود شود. در چنین شرایطی حتی اگر تراکنش‌های شما نقد شود، آسیب جدی نخواهید دید و با یک استراتژی سودآور، حساب شما در بلندمدت سودآور خواهد شد.

موضوع نهایی مربوط به معاملات در بازار فیوچرز ارز دیجیتال این است که قبل از انجام معامله باید از گزینه‌های مختلف موجود در بازار و قوانین عملکرد در این بازار مطلع شوید.

معاملات فیوچرز در بازار ارزهای دیجیتال

در قسمت‌های قبل به این سوال که معاملات فیوچرز به صورت کلی چیست پاسخ دادیم و گفتیم که امکان انجام معاملات فیوچرز با ارزهای دیجیتال نیز وجود دارد. معامله گران می‌توانند معاملات فیوچرز ارز دیجیتال را با مراجعه به صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال مانند Binance و Kucoin آغاز کنند. تقریباً تمام شرایط و ضوابط معاملات فیوچرز در بازارهای مالی سنتی برای معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال نیز اعمال می‌شود، با این تفاوت که بسیاری از این صرافی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند مدت بیشتری در معاملات خود باقی بمانند، که می‌تواند منجر به ضرر بیشتر برای کاربران شود.

بازار فیوچرز ارز دیجیتال چیست؟

مفاهیم اساسی معاملات فیوچرز ارز دیجیتال

با وجود شباهت‌ها، معاملات فیوچرز دقیقاً مانند معاملات عادی نیست. در این بخش به بررسی برخی از مهمترین جنبه‌های معاملات در بازار فیوچرز می‌پردازیم.

مارجین مورد نیاز

برای ورود به معاملات فیوچرز ارز دیجیتال، باید حاشیه اولیه داشته باشید. مارجین اولیه درصدی از ارزش نظری یک موقعیت قرارداد فیوچرز است که هنگام استفاده از حساب فیوچرز باید توسط وجه نقد یا وثیقه پوشش داده شود. از سوی دیگر، مارجین اولیه روی حداقل مقدار لازم برای باز نگه داشتن موقعیت فیوچرز تنظیم می‌شود.

اهرم

اهرم یک ویژگی مهم در معاملات مارجین است که توسط اکثر پلتفرم‌های معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال ارائه می‌شود. با استفاده از اهرم، معامله گران می‌توانند سود بالقوه خود را افزایش دهند، اما ریسک‌های موجود به همان اندازه زیاد است. صرافی‌های ارز دیجیتال اغلب اهرمی تا ۵۰ برابر ارائه می‌دهند. معامله با اهرم بالا سود بالقوه‌ای را برای معامله گران پیشرفته به ارمغان می‌آورد، اما خطر لیکویید شدن را نیز افزایش می‌دهد.

تازه واردها باید از انتخاب اهرم بالا اجتناب کنند و هنگام معامله قراردادهای فیوچرز از اهرمّای پایین استفاده کنند. اهرم انتخاب شده میزان مارجین مورد نیاز برای معامله را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، اگر اهرم ۱۰ را انتخاب کنید، موقعیت مربوطه شامل ۱۰٪ از وجوه کاربر خواهد بود و مابقی از طرف مقابل قرض گرفته می‌شود. این طرف مقابل می‌تواند خود صرافی یا سایر معامله گران فعال باشد.

نرخ تامین مالی

قراردادهای فیوچرز دائمی مانند قراردادهای فیوچرز معمولی تسویه نمی‌شوند. بنابراین صرافی‌ها به سیستمی نیاز دارند که همگرایی منظم قیمت‌های شاخص و قیمت‌های آتی را تضمین کند. این مکانیسم نرخ تامین مالی نامیده می‌شود. نرخ سرمایه بر اساس تفاوت قیمت بین بازارهای نقدی و فیوچرز محاسبه می‌شود. بر اساس موقعیت‌های باز، سرمایه‌گذاران نیز هزینه‌هایی را بر اساس نرخ سرمایه دریافت می‌کنند یا می‌پردازند.

نرخ تامین مالی می‌تواند تاثیر مخربی بر معامله گران داشته باشد. برای مثال، نرخ تامین مالی می‌تواند بر اساس مبانی بسیار صعودی افزایش یابد و هزینه‌های سنگینی را به معامله‌گران تحمیل کند تا موقعیت‌های خرید خود را باز نگه دارند.

ارزیابی نقدینگی

هنگام معامله در فیوچرز ارزهای دیجیتال، ۳ معیار اصلی وجود دارد که نقدینگی را تعیین می‌کند. این معیارها شامل دارایی‌ها، صرافی و نقدینگی بازار است. یک معامله همیشه باید حضور تعداد کافی از خریداران، فروشندگان، تیکرها و میکرها و همچنین وضعیت کلی یک دارایی و بازار را تأیید کند.

به طور کلی، بیشتر بازارهای معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال به دلیل تسویه نقدی قراردادهای فیوچرز نقدشوندگی بیشتری نسبت به صرافی‌ها دارند. به لطف نقدینگی کافی، ریسک لغزش تا حد زیادی کاهش می‌یابد. البته همیشه باید عوامل اساسی برای کاهش ریسک در نظر گرفته شود.

پوشش ریسک

معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال یک راه عالی برای محافظت در برابر دارایی‌ یا در برابر احتمال افت شدید قیمت خود ارز دیجیتال است. اکثر سرمایه گذاران معاملات فیوچرز بیت کوین را به عنوان یک ابزار پوشش ریسک ترجیح می‌دهند. از آنجایی که معاملات فیوچرز ارز دیجیتال در زمان انقضا دارای قیمت از پیش تعیین شده‌ای است، هنگامی که معاملات فیوچرز بیت کوین را انجام می‌دهید، با ضرر شدید ناشی از افت قیمت بیت کوین در بازار نقدی مواجه نمی‌شوید.

تنوع بخشی

علاوه بر پوشش ریسک، معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که به سبد سرمایه خود تنوع بدهید. بر کسی پوشیده نیست که تنوع بخشی یکی از بهترین تکنیک‌های مدیریت پول برای معامله گران و سرمایه گذاران است. می‌توانید با باز کردن موقعیت‌های مختلف در ارزهای دیجیتال مختلف، مجموعه‌ای متنوع از قراردادهای فیوچرز را ایجاد خواهید کرد. این ویژگی به شما امکان می‌دهد زمانی که نرخ به طور غیرمنتظره‌ای کاهش می‌یابد، ریسک را تنها با یک ارز کاهش دهید.

نوسانات بازار

یکی از مهمترین موارد در مورد معاملات ارزهای دیجیتال و معاملات فیوچرز، نوسانات بالا است. اگرچه نوسانات در درجه اول به عنوان یک ریسک در نظر گرفته می‌شود، اما فرصت‌های بیشتری را نیز به همراه دارد. این مورد به ویژه برای معامله گران کوتاه مدت که ترجیح می‌دهند بر اساس حرکات سریع بازار معامله کنند، مفید خواهد بود. ارزهای دیجیتال در مقایسه با بازارهای سهام و فارکس همچنان بازار کوچکی محسوب می‌شوند. به این ترتیب، دارایی‌های دیجیتال مستعد نوسانات ناشی از فعالیت نهنگ‌ها یا رویدادهای مختلفی هستند که بر صنعت تأثیر می‌گذارند.

تاریخ انقضا

فرض کنید قرارداد فیوچرز شما به صورت نقدی تسویه شده است. در این مورد، باید به تاریخ انقضا توجه کنید، زیرا این تاریخی است که پول نقد یا معادل آن را دریافت خواهید کرد. با این حال، فروش قرارداد باز در هر زمانی قبل از تاریخ انقضا امکان‌پذیر است.

بازار فیوچرز ارز دیجیتال

مزایا و خطرات معاملات فیوچرز ارزهای دیجیتال

فعالیت‌های سودآور مانند معاملات فیوچرز ارز دیجیتال دارای مزایا و معایب مختلفی است که به شرح زیر هستند:

مزایای فیوچرز ارز دیجیتال

قراردادهای فیوچرز ارز دیجیتال به دلایل زیادی بسیار محبوب شده‌اند. در این بخش، برخی از دلایل استفاده از معاملات فیوچرز با ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم:

  • راحتی: معاملات فیوچرز آسان‌تر از معامله با خود ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل، حجم معاملات در بازار فیوچرز ارزهای دیجیتال ۲ تا ۳ برابر حجم معاملات بازار نقدی است.
  • سود بالقوه بالاتر: هنگام معامله قراردادهای فیوچرز با اهرم، سودآوری بسیار قابل توجه خواهد بود. برای مثال تنها با ۱۰ دلار، می‌توانید موقعیتی به ارزش ۱۰۰۰ دلار باز کنید. با این حال، باید بدانید که با افزایش اهرم، خطر ضرر نیز افزایش می‌یابد.
  • استراتژی‌های معاملاتی انعطاف‌پذیر: اجرای استراتژی‌های معاملاتی در بازار فیوچرز کارآمدتر از معاملات معمول ارزهای دیجیتال به خصوص در معاملات روزانه است. در فیوچرز زمینه بیشتری برای به کارگیری استراتژی‌های معاملاتی مختلف برای به حداکثر رساندن سود وجود دارد.

معایب فیوچرز ارزهای دیجیتال

به طور کلی، به گفته برخی کارشناسان، بازار ارزهای دیجیتال به اندازه کافی برای استفاده از معامله فیوچرز بالغ نیست. به گفته این منتقدان، بی ثباتی بیت کوین می‌تواند به سایر بخش‌های بازار فیوچرز سرایت کند. ریسک‌های مرتبط با نوسانات بازار، استراتژی‌های معاملاتی ضعیف و ناکارآمد برگرفته از بازارهای سنتی و استفاده از اهرم بالا می‌توانند برای معامله گران خطرناک باشند.

معاملات فیوچرز ارز دیجیتال، راهی برای کسب سود بیشتر

معامله فیوچرز بین دو سرمایه گذار انجام می‌شود که قراردادی را در مورد قیمت آینده یک ارز دیجیتال امضا کرده‌اند. بازار معاملات فیوچرز ارز دیجیتال می‌تواند برای سرمایه گذارهایی که دانش مناسب و استراتژی مدیریت ریسک قوی دارند بسیار سودآور باشد. بازار فیوچرز به دلیل نوسانات بالای ارزهای رمزپایه دارای ریسک بالایی است، بنابراین هنگام انجام تراکنش‌های خود، محدودیت‌های ضرر و سود را در نظر داشته باشید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها