تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :بازی سندباکس چیست؟

  • کد خبر : 2610479
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۳۲
لورس :بازی سندباکس چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

Sandbox یک بازی برای کسب درآمد و ارز دیجیتال است که فناوری بلاک چین، DeFi و NFT را در یک متاورس سه بعدی ترکیب می‌کند. دنیای مجازی آن به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با ابزارهای طراحی رایگان بسازند و آن را سفارشی‌‌سازی کنند. سپس کالاهای مجازی ایجاد شده خود را می‌توانند به‌عنوان توکن‌های NFT بفروشند و کسب درآمد کنند.
توکن ارز دیجیتال SAND، توکن اصلی بازی The Sandbox است. این ارز دیجیتال به عنوان پایه تمام تراکنش‌ها و تعاملات در بازی استفاده می‌شود. ارز دیجیتال SAND را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات در The Sandbox به دست آورد یا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Binance خریداری کرد.
ورود به بازی سندباکس
صنعت گیم در حال سرمایه ‌گذاری منابع بیشتری برای ارائه پروژه‌های خود در فناوری بلاک چین است. پس از تغییر نام فیس بوک به متا در اکتبر ۲۰۲۱، محبوبیت بازی سند باکس و متاورسی افزایش یافت. متاورس در بلاک چین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر می‌دهد و مالکیت دارایی‌های دیجیتال درون بازی را توسعه می‌بخشد. یکی از داغ‌ترین پروژه‌های بازی بلاک چین که تجرب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

Sandbox یک بازی برای کسب درآمد و ارز دیجیتال است که فناوری بلاک چین، DeFi و NFT را در یک متاورس سه بعدی ترکیب می‌کند. دنیای مجازی آن به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌ها و دارایی‌های دیجیتال خود را با ابزارهای طراحی رایگان بسازند و آن را سفارشی‌‌سازی کنند. سپس کالاهای مجازی ایجاد شده خود را می‌توانند به‌عنوان توکن‌های NFT بفروشند و کسب درآمد کنند.

بخوانید  به کدام دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشود؟

توکن ارز دیجیتال SAND، توکن اصلی بازی The Sandbox است. این ارز دیجیتال به عنوان پایه تمام تراکنش‌ها و تعاملات در بازی استفاده می‌شود. ارز دیجیتال SAND را می‌توان از طریق انجام بازی‌ها و مسابقات در The Sandbox به دست آورد یا در صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند Binance خریداری کرد.

ورود به بازی سندباکس

صنعت گیم در حال سرمایه ‌گذاری منابع بیشتری برای ارائه پروژه‌های خود در فناوری بلاک چین است. پس از تغییر نام فیس بوک به متا در اکتبر ۲۰۲۱، محبوبیت بازی سند باکس و متاورسی افزایش یافت. متاورس در بلاک چین نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تغییر می‌دهد و مالکیت دارایی‌های دیجیتال درون بازی را توسعه می‌بخشد. یکی از داغ‌ترین پروژه‌های بازی بلاک چین که تجربه منحصر به ‌فردی را به گیمر ارائه می‌دهد، بازی Sandbox است.

سندباکس چگونه کار می کند؟

Sandbox یک دنیای مجازی پویا با خلاقیت‌های تولید شده توسط کاربر است. بازیکنان می‌توانند NFTهای خود را بسازند، از جمله آواتارها، کالاهای مجازی و حتی بازی‌ها با استفاده از VoxEdit و Game Maker توسعه داده می‌شوند. گیمر‌ها نه تنها می‌توانند از کالاهای مجازی خود برای تعامل با سایر بازیکنان استفاده کنند، بلکه می‌توانند از طریق معامله در Sandbox Marketplace از توکن‌های NFT نیز کسب درآمد کنند.

بخوانید  اقدامات سیرکل و OKX چگونه آینده USDC را تغییر خواهد داد؟

◾ مشاهده قیمت لحظه ای سندباکس ◾

VoxEdit در بازی سند باکس چیست؟

VoxEdit یک نرم افزار کاربرپسند برای گیمرها و بازیکنان است تا NFTهای مبتنی‌بر واکسل را ایجاد کنند. در واقع واکسل‌ها، نوعی پیکسل‌های سه بعدی مربعی هستند که شبیه بلوک‌های لگو هستند. آنها را می‌توان در VoxEdit ویرایش کرد تا شبیه اشکال مختلف شوند. به عنوان مثال، کاربران می‌توانند تجهیزات آواتار خود را مانند لباس یا سلاح ایجاد کنند. از طرفی هم می‌توانند حیوانات، فضای سبز، ابزار بازی و کالاها را برای استفاده در The Sandbox طراحی کنند. سپس این کالاهای مجازی را می‌توان به عنوان NFT صادر و در Sandbox Marketplace به فروش برسانند.

Game Maker در بازی سند باکس چیست؟

Game Maker به کاربران این امکان را می‌دهد تا بازی‌های سه بعدی منحصر به‌ فرد خود را در metaverse Sandbox بسازند و آزمایش کنند. Game Maker یک برنامه ساده است که برای استفاده نیازی به دانش کدنویسی و برنامه نویسی ندارد. کاربران می‌توانند عناصر و اشیاء مختلف از جمله NFTهای ایجاد شده با VoxEdit را در محیطی به نام LAND طراحی و سازماندهی کنند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند زمین بازی خود را ویرایش کنند، کاراکترها و ساختمان‌ها را توسعه دهند یا ماموریت‌های خود را مدیریت کنند.

بخوانید  آموزش خرید پولکادات در ایران | چگونه پولکادات بخرم

بیشتر بخوانید :

  • متاورس چیست
  • بلاک چین چیست
  • NFT چیست
  • ارز دیجیتال چیست

بازار بازی سندباکس

The Sandbox Marketplace که در آوریل ۲۰۲۱ راه اندازی شد، یک بازار NFT برای کاربران است تا دارایی‌های درون بازی (ASSETS) را با ارز دیجیتال SAND و ارز دیجیتال اصلی یعنی The Sandbox معامله کنند. این توکن‌های NFT می‌تواند شامل آواتار‌ها، ساختمان‌ها، لباس‌ها و موارد دیگر باشد. همانطور که گفته شد، The Sandbox از چندین توکن مختلف در اکوسیستم خود برای تعامل بازیکنان با پلتفرم استفاده می‌کند، از جمله این ارزهای دیجیتال می‌توان به SAND ،LAND و ASSETS اشاره کرد.

گیم پلی بازی‌ سند باکس

Sandbox می‌تواند چندین نوع مختلف از مکانیک و ساختار را مانند جهان‌های باز، داستان‌سرایی غیرخطی، رفتارهای خاص و خودکارسازی عوامل باورپذیر را در بر داشته باشد. این آزادی انتخاب، همیشه یک نکته حائز اهمیت است، زیرا طراحی بازی‌ سند باکس، این احساس را به بازیکن می‌دهد که دارند خودشان بازی را کنترل می‌کنند و پیش می‌برند، در حالی که اینگونه نیست. یک گیمر سند باکس ترکیبی از مکانیک‌ها و آزادی‌ها را در اختیار خواهد داشت که این امر می‌تواند منجر به تولید گیم‌پلی خاص شود.

بخوانید  دامیننس بیت کوین خبر از شروع یک آلت سیزن غافلگیر کننده می‌دهد

ایده و سبک بازی sandbox

بازی sandbox یک بازی ویدیویی با یک گیم پلی بسیار کاربر پسند است که مراحل زیادی را همراه با خلاقیت در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد. این سبک از بازی به نوعی بدون هیچ هدف خاص و از پیش تعیین شده‌ای است یا به طور متناوب با هدفی که بازیکن برای خود تعیین می‌کند، توسعه یافته است.

این بازی‌‌ معمولا فاقد هدف خاصی است و از سبک بازی‌های استوری مود پیروی نمی‌کند. بیشتر اوقات، بازی‌ sandbox از ترکیب این عناصر خلاقانه در ژانرهای دیگر، برای توسعه، استفاده کرده است. بازی‌ سندباکس اغلب با مفهوم جهان باز همراه است که به بازیکن آزادی حرکت و پیشرفت در دنیای مجازی بازی را می‌دهد.

بازی‌ های جهان باز را با بازی‌ های سند باکس اشتباه نگیرید!!!

برای مثال بازی‌ های جهان باز مانند تجارت فضایی، بازی‌های رزمی مانند Elite (1984)، شبیه سازی‌های شهرسازی، بازی‌های سرمایه داری مانند SimCity (1989) و… با بازی سند باکس اشتباه گرفته می‌شوند. انتشار The Sims و Grand Theft Auto III به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ نشان داد که بازی‌هایی با سیستم‌های تعاملی بسیار دقیق که توانایی‌های بازیکنان را تشویق می‌ کنند، می‌‌‌توانند به‌ عنوان بازی‌ های sandbox نیز دیده شوند.

بخوانید  کریپتو کوانت: گاوهای اتریوم می‌توانند بزودی کنترل بازار را در دست بگیرند

بازی‌ های Sandbox همچنین با قابلیت تعامل اجتماعی و اشتراک‌ گذاری محتوای تولید شده توسط کاربر در اینترنت مانند Second Life (2003)، بیشتر پیشرفت کردند. بازی‌ های Sandbox قابل توجه‌‌تر عبارتند از Garry’s Mod و Dreams که در آن بازیکنان از سیستم‌های بازی برای ایجاد محیط‌ها و حالت‌هایی برای بازی استفاده می‌کنند. همچنین بازی معروف و دوست داشتنیه Minecraft یکی از موفق‌ترین نمونه‌های بازی sandbox است.

معنی کلمه‌ی سندباکس چیست؟

زمانی به یک بازی سندباکس می‌گویند که مجموعه‌ای از سیستم‌های بازی و بعضی از مراحل بازی به صورت جهان باز باشد. بازی‌ Sandbox می‌تواند یک بازی یا یک حالت بازی با تأکید بر گیم پلی آزاد، قوانین ساده و حداقل اهداف خاص باشد.

آموزش بازی سندباکس
آموزش بازی سندباکس

همچنین بازی سند باکس می‌ تواند نوعی توسعه بازی را توصیف کند که در آن یک طراح به سادگی، ویژگی‌های خاصی را به حداقل تجربه بازی اضافه می‌کند؛ بنابراین، اصطلاح سند باکس اغلب، تعریف دقیق و خاصی از یک بازی ندارد.

بخوانید  استیکینگ چیست؟ همه چیز درباره staking ارز دیجیتال

طراحی بازی‌ های sandbox اغلب با مکانیک گیم‌پلی جهان باز همراه است. جهان‌های باز به بازی‌هایی می‌گویند که حرکت بازیکن در دنیای مجازی معمولاً توسط قوانین بازی محدود نمی‌شود و به بازیکن اجازه می‌ دهد آزادانه در آن پرسه بزند. ماجراجویی در بازی معروف GTA به نوعی یک بازی جهان باز در نظر گرفته می‌شود، زیرا بازیکن می‌تواند تمام دنیای بازی را از همان ابتدا کاوش کند.

همچنین بازی‌هایی مانند Microsoft Flight Simulator نیز جهان باز هستند؛ زیرا بازیکن می‌تواند هواپیمای خود را در هر نقطه از دنیای مجازی بازی که دلش می‌خواهد ببرد، اما از آنجایی که هیچ جنبه خلاقانه‌‌ای در این بازی وجود ندارد، به عنوان سند باکس در نظر گرفته نمی‌شود.

Sandbox به چه معناست؟

سندباکس سبکی از بازی است که در آن حداقل محدودیت‌‌های شخصیتی روی گیمر قرار می‌‌گیرد و به گیمر اجازه می‌دهد تا دنیای مجازی را به دلخواه تغییر دهد. برخلاف یک بازی به سبک داستانی، یک بازی sandbox بر آزادی و خلاقیت تاکید دارد و به گیمر اجازه می‌دهد تا وظایفش را خودش انتخاب کند. به جای نمایش قسمت‌های تقسیم‌ بندی شده یا لول بازی، یک بازی sandbox معمولاً در «جهانی باز» رخ می‌دهد. بازی‌های سند باکس معمولا به عنوان یک بازی جهان باز یا رومینگ آزاد نیز شناخته می‌شوند.

بخوانید  کلاهبرداری 24 میلیون دلاری، یکی از بزرگترین سرقت های ارز دیجیتال را رقم زد!

انتقادی بر بازی سند باکس

بازی‌ سندباکس به دلیل فراهم نکردن اهداف رضایت بخش برای بازیکنان مورد انتقاد قرار گرفته است. به گفته ارنست آدامز، “گم‌شدن داستان بازی در سند باکس و تنها خوش گذرانی، به اندازه کافی خوب نیست. به خصوص در ابتدای شروع بازی، بازیکن باید درک روشنی از کارهای بعدی خود انجام دهد.”

کریستوفر تاتن اظهار می‌کند که ” بازی‌ سند باکس به تنهایی خسته کننده است و کم کم جابیت خود را از دست می‌دهد.” همچنین وی اشاره می‌کند که کیفیت گیم پلی بازی‌ sandbox به نوعی متفاوت است.

بررسی نهایی بازی‌ سند باکس

بازی‌ سندباکس علی‌ رغم جهان باز بودن، همچنان ممکن است محدودیت‌هایی را در برخی از مراحل محیط بازی اعمال کند. این محدودیت‌ها می‌تواند به دلیل نوع طراحی بازی یا محدودیت‌های کوتاه‌مدت درون بازی باشد، مانند برخی از مناطق قفل شده در بازی‌ که پس از دستیابی به لول‌های خاصی از گیم، باز می‌شوند.

بخوانید  چرا هاوینگ بیت کوین برای ماینرها به یک چالش تبدیل می‌شود؟

همچنین برخلاف سایر بازی‌های محبوب، برای کسب درآمد و دریافت ارز دیجیتال، The Sandbox دنیای بازی از پیش تعیین‌ شده‌ای ندارد. این نوع سبک یک امرمنعطف برای کاربران ایجاد می‌کند تا همه چیز را با ابزارهای رایگان و آسان برای استفاده خودشان به صورت شخصی، سفارشی سازی کنند. کالا‌های ایجاد شده توسط گیمرها می‌تواند به عنوان توکن‌های NFT به فروش برسد.

سوالات متداول:

۱) بزرگترین بازی sandbox چیست؟

Minecraft بزرگترین جهان باز زمینی را برای کاوش در بین هر بازی در این لیست دارد. دنیای Minecraft تقریباً ۱٫۵ میلیارد مایل مربع است.

۲) سندباکس امن است یا خیر؟

به طور کلی sandboxing یک نوع بدافزار نیست. برعکس، ممکن است از شما در برابر بدافزارها محافظت کند. این محیطی است که می‌توانید نرم‌افزار را اجرا کنید یا به فایل‌ها دسترسی داشته باشید، بدون اینکه اجازه دهید روی سیستم‌عامل تأثیر بگذارد. این بدان معناست که می‌توانید هر برنامه مشکوکی را در جعبه شنی آزمایش کرده تا از ایمن بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بخوانید  دعوای سگ‌ها بالا گرفت: گلدن اینو، رقیب سرسخت شیبا اینو خواهد شد؟

۳) آیا سندباکس یک استیبل کوین است؟

از سوی دیگر، توکن Sandbox (SAND) یک استیبل کوین نیست و جهت ترویج محیط مجازی Sandbox به منظور کمک به ایجاد دنیای مجازی برای بازی‌ها، تعاملات و سایر فعالیت‌ها طراحی شده است.

Originally posted 2023-05-09 21:30:57.

The post بازی سندباکس چیست؟ appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610479

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها