تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :بازی های بلاکچینی در سال ۲۰۲۳ چه سرنوشتی دارند؟ سال موفقیت یا شکست

  • کد خبر : 2610652
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
لورس :بازی های بلاکچینی در سال ۲۰۲۳ چه سرنوشتی دارند؟ سال موفقیت یا شکست
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بازی های بلاکچینی در سال ۲۰۲۳ چه سرنوشتی دارند؟ سال موفقیت یا شکست بازی‌های بلاکچینی حالا دیگر به محبوبیت بالایی رسیده‌اند. مخصوصا زمانی که بازی های move to earn به مجموعه بازی‌های کریپتویی اضافه شدند. این گیم‌ها به کاربران امکان کسب درآمد از طریق تحرک را می‌دهند. بیشتر بازی‌های Move to earn، اپلیکیشن‌های ورزشی و پیاده‌روی هستند که در ازای هر قدم یا هر دقیقه پیاده‌روی و ورزش به کاربران درآمدی می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، جوایز این بازی‌ها به صورت ارز دیجیتال است. معمولا بازی‌های بلاکچینی، توکن مخصوص خود را دارند. با این حال، به نظر شما در سال ۲۰۲۳، چه آینده‌ای در انتظار بازی‌های بلاکچینی است؟ آیا آینده بازی های بلاکچین موفقیت آمیز خواهد بود؟
آینده بازی های بلاکچین در پایان سال ۲۰۲۳ نشانه‌های متفاوتی از آینده بازی های بلاکچین وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که بازی Axie Infinity به طور کلی، از بین خواهد رفت و بازیکنان دیگر نمی‌توانند از آن کسب درآمد کنند. در حال حاضر، بازیکنان بازی‌های Web3 هم اعلام کردند که هنوز مشکلات و کارایی گیم برای آنها برطرف نشده است. با وجود تمام این موار..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بازی های بلاکچینی در سال ۲۰۲۳ چه سرنوشتی دارند؟ سال موفقیت یا شکست

بازی‌های بلاکچینی حالا دیگر به محبوبیت بالایی رسیده‌اند. مخصوصا زمانی که بازی های move to earn به مجموعه بازی‌های کریپتویی اضافه شدند. این گیم‌ها به کاربران امکان کسب درآمد از طریق تحرک را می‌دهند. بیشتر بازی‌های Move to earn، اپلیکیشن‌های ورزشی و پیاده‌روی هستند که در ازای هر قدم یا هر دقیقه پیاده‌روی و ورزش به کاربران درآمدی می‌دهد. همان‌طور که می‌دانید، جوایز این بازی‌ها به صورت ارز دیجیتال است. معمولا بازی‌های بلاکچینی، توکن مخصوص خود را دارند. با این حال، به نظر شما در سال ۲۰۲۳، چه آینده‌ای در انتظار بازی‌های بلاکچینی است؟ آیا آینده بازی های بلاکچین موفقیت آمیز خواهد بود؟

بخوانید  این نهنگ در واکنش به پیام تازه رهبر تیم توسعه این میم‌کوین، ۳۸ میلیون دلار شیبا اینو را جابجا کرد!/جزئیات

آینده بازی های بلاکچین در پایان سال ۲۰۲۳

نشانه‌های متفاوتی از آینده بازی های بلاکچین وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود که بازی Axie Infinity به طور کلی، از بین خواهد رفت و بازیکنان دیگر نمی‌توانند از آن کسب درآمد کنند. در حال حاضر، بازیکنان بازی‌های Web3 هم اعلام کردند که هنوز مشکلات و کارایی گیم برای آنها برطرف نشده است. با وجود تمام این موارد، پیش‌بینی دقیقی برای آینده این بازی‌ها وجود ندارد. نقطه روشنی که در آینده بازی های بلاکچین وجود دارد، ظهور بازی‌های AAA در Web3 است. پروژه Illuvium که یکی از این موارد است، در حال حاضر محبوبیت بالایی دارد. گیم‌های Web3 در سال ۲۰۲۲، ۴٫۵ میلیارد و پروژه‌های متاورس ۱٫۹ میلیارد دلار جذب کرده‌اند.

نوشته های مشابه

  • معرفی بلاکچین اترنیتی معرفی اترنیتی چین و مزایای پروژه Ethernity برای هنرمندان و دنیای nft ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • ارز دیجیتال شیباریوم چیست معرفی شیباریوم (shibarium) راهکار لایه دو با هدف توسعه شیبا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲

جف رنو (Geoff Renaud)، از بنیان‌گذاران و مدیر ارشد بازاریابی شرکت Invisible North می‌گوید:

مهم‌ترین برد برای یک بازی بلاکچینی، مربوط به بخش توکونومیک آن می‌شود. یک بازی بلاکچینی خوب، باید طوری باشد که بازیکنان، وجود بلاکچین را حس نکنند و انگیزه‌های پایدار دیگری برای آنها وجود داشته باشد.

کایران وارویک (Kieran Warwick)، بنیان‌گذار بازی ایلوویوم می‌گوید: بهترین حالت برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال، ورود از طریق بازی‌های بلاکچینی است. چرا که ساده‌تر از محصولات پیچیده DeFi هستند و این موضوع، برای افراد مبتدی بسیار مهم است.

بخوانید  غیبت تعجب‌برانگیز سرمایه‌گذاران بزرگ در بازار شیبا؛ نهنگ‌ها کجا هستند؟
بازی های play to earn

بازی های play to earn نیز می‌توانند نقش مهمی در آینده بازی های بلاکچینی داشته باشند. آنها در حال حاضر نیز محبوبیت بالایی دارند و بازیکنان می‌توانند به ازای بازی، درآمد کسب کنند. کسب درآمد از طریق این گیم‌ها نسبتا ساده است و ممکن است در آینده، از این ویژگی در بازی‌های Web3 به شیوه دیگری استفاده شود.

موفقیت تجاری در آینده بازی های بلاکچین

بسیاری بر این باورند که بخش GameFi می‌تواند آینده بسیار روشنی داشته باشد. طبق گزارشات و پیش بینی‌های شرکت MarketsandMarkets، بازار جهانی بازی‌های بلاکچینی که ۴٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ بوده، تا سال ۲۰۲۷ به ۶۵٫۷ میلیارد دلار خواهد رسید. شرکت‌های دیگری مانند Naavik و Bitkraft Ventures نیز پیش‌بینی می‌کنند که بازار جهانی این بازی‌ها تا سال ۲۰۲۵ به ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد. به نظر شما، چند درصد از این پیش‌بینی‌ها می‌تواند درست باشد و به وقوع بپیوندد؟

طبق آمار DappRadar، GameFi در سال ۲۰۲۲، تقریبا ۴۹ درصد از کل فعالیت‌های برنامه‌های غیرمتمرکز را به خود اختصاص داده است. همچنین، تقریبا ۳ میلیارد بازیکن دارد که حدود نیمی از آنها در منطقه آسیا و اقیانوسیه زندگی می‌کنند. این دستاورد در کشورهای در حال توسعه، بسیار مهم و بزرگ به حساب می‌آید.

بخوانید  خرید ۳۸۴ میلیارد شیبا توسط یک نهنگ در آستانه راه‌اندازی شیباریوم

با وجود تمام این موفقیت‌ها، بازی‌های بلاکچینی، مشکلاتی هم برای ورود انبوه بازیکنان دارند. در واقع، هنوز هیچ کس به طور دقیق با مفهوم توکنومیک آشنایی ندارد و نمی‌داند باید چگونه با آن کار کند. همچنین، بسیاری از گیمرها، نسبت به آینده بازی های بلاکچین شک دارند و هنوز هم آنها را پروژه‌هایی برای کلاهبرداری می‌دانند. در نهایت نیز هیچ داستان موفقیت‌آمیزی برای بازی‌های بلاکچینی وجود ندارد. البته ناگفته نماند، بازی‌های Axie Infinity و MIR4 تقریبا از بازی‌های موفقیت‌آمیز بلاکچینی هستند.

از این رو، توسعه‌دهندگان در تلاش هستند که گیم‌های Web3 را هر چه سریع‌تر در آینده به بازی های بلاکچینی اضافه کنند. در واقع هدف این است که گیمرها بتوانند دارایی‌های استفاده نشده خودشان را بفروشند یا با آنها معامله کنند. همچنین، می‌توانند دارایی‌های خود را در صورت آفلاین شدن بازی، حفظ کرده و ضرر نکنند. ویژگی‌های دیگری از جمله ارائه پاداش به بازیکنان تازه ورود یا وفادار در بازی‌های Web3 وجود دارد که می‌تواند محبوبیت این بازی‌ها را را در میان گیمرها بیشتر کند.

بخوانید  شیبا اینو از توسعه دهندگان برای کار روی شیباریوم استقبال می‌کند
بازی‌های بلاکچینی

بازی‌های موفق بلاکچینی در آینده

معمولا بازی مستقلی که در اهدافش به دنبال یک ویژگی متفاوتی باشد و فرصتی را برای درک و لمس بهتر بازی‌های بلاکچینی ایجاد کند، به موفقیت بیشتری می‌رسد. کریس دیکسون (Chris Dixon) می‌گوید که صنعت بازی‌های ویدئویی سالانه تقریبا ۱۲۰ میلیارد دلار فروش دارند که بخش بزرگی از آنها را کالاهای مجازی تشکیل می‌دهد. زمانی که بازی‌های Web3 به طور رسمی وارد بازار شوند، این درآمد را به طور چشمگیری کاهش می‌دهند. بنابراین، با تغییر اقتصادی در صنعت بازی‌ها، آینده روشن به نظر می‌رسد؛ ولی رسیدن به آن، ساده نیست.

صنعت بازی‌سازی بسیار سخت و تخصصی است. به همین دلیل، شرکت‌های بلاکچینی نمی‌توانند به تنهایی دست به ساخت بازی بزنند. در واقع، آنها باید در استودیوهای بازی سازی ساخته شده و سپس، به دست متخصصان بلاکچین برسند. تنها در این صورت، آینده بازی های بلاکچین می‌تواند روشن باشد. در مراحل ساخت گیم، مکانیسم‌های پیچیده‌ای مانند برنامه‌های انتشار وجود دارد. به عنوان مثال، آیا این بازی مناسب برای اجرا روی کنسول است؟ یا باید روی سیستم‌های شخصی اجرا شود؟ در نهایت، تکونومیک به عنوان آخرین عوامل پیچیده به بازی‌های بلاکچینی اضافه می‌شود.

بخوانید  لیست ارز های هوش مصنوعی؛ معرفی کامل و بررسی ویژگی ها

مشکلات اصلی بازی‌های بلاکچینی

یکی از مشکلات اصلی بازی‌های بلاکچینی، عدم پایداری و اثبات توکنومیک است. در واقع، همه آنها از توکن‌های بازی Axie کپی کردند و هیچ یک طور دقیق روش‌های توکنومیک درون بازی را نمی‌دانند.

وارویک (Warwick)، بنیانگذار Illuvium، می‌گوید: تقریبا چند سال پیش Axie Infinity به عنوان یک پانزی (نوعی کلاهبرداری) شناخته شد. چرا که کمپانی آن نیاز داشت تا کاربران بیشتری وارد اکوسیستم آن شوند. از این رو، محورهای بازی که خواص تورمی داشتند، منجر به کاهش ارزش دارایی‌های داخلی آن شدند. فراوانی دارایی‌های درون بازی باعث ایجاد کمبود و کاهش ارزش آنها شد. در واقع، آنها تصور می‌کردند که برای برقراری اقتصاد توکن‌ها، به بازیکنان جدیدی نیاز دارند. وارویک توانسته این مشکل را در محصول خودش حل کند و از رویکردهای جدیدی برای اقتصاد گیم استفاده کند.

بررسی بازی‌های بلاکچینی

علاوه بر این موضوع، یک مفهوم به نام بازده واقعی (Actual Return) یا درآمد پایدار برای بازیکنان در بازی‌های نوظهور وجود دارد. آینده گیم‌ها بلاکچینی در این مفهوم شکل می‌گیرند که بسیاری از مشکلات را حل می‌کند. این مفهوم، سیستمی است که توزیع درآمد را انجام می‌دهد. در واقع، تمام هزینه‌های درون بازی میان سهام‌داران آن تقسیم می‌شود. در حال حاضر، Illuvium تنها موردی است که از این سیستم استفاده می‌کند.

بخوانید  تعداد کیف پول‌های شبکه شیباریوم مرز یک میلیون عدد را رد کرد!/جزئیات

ویژگی یک بازی بلاکچینی خوب

همه ما در طول زندگیمان، به بازی‌های متفاوتی علاقه‌مند شده‌ایم. از گزینه‌های کلاسیک مانند Space Invaders و Mortal Kombat گرفته تا Fortnite و Halo می‌توانند بازی‌های مورد علاقه برای هر سن و سلیقه‌ای باشند. داستان، شخصیت‌ها، گیم پلی، پاداش‌های فریبنده، سطوح، سلاح‌ها و دستاوردهای خاص درون هر کدام، ویژگی‌هایی هستند که آنها را به یک بازی خوب و محبوب تبدیل می‌کنند. بلاکچین نیز قصد دارد با ارائه مالکیت دیجیتالی، به بازیکنان پاداش دهد.

گرافیک خوب نیز می‌تواند یکی از ویژگی‌های اساسی در بازی‌ها باشد ولی همیشه اینطور نیست. بسیاری از بازی‌های پیکسلی با گرافیک پایین، با بازی‌های گرافیک بالای AAA رقابت می‌کنند. بازی‌ها با داشتن خط داستانی خوب و قوی، امکان جبران گرافیک ضعیف را دارند. میزان سختی در انجام مراحل نیز یکی دیگر ویژگی‌های بازی خوب است.

طبق بررسی‌های موجود، پیشنهاد شده که بهتر است بازی‌های Web3، تغییرات تدریجی داشته باشند تا بتوانند با بازی‌های Web2 رقابت کنند. در واقع، باید ویژگی‌های مازادی در بازی‌های Web3 وجود داشته باشد که گیمرها از Web2 به آن منتقل شوند. اگر واقعا قصد پذیرفته شدن گیم‌های Web3 توسط گیمرهای Web2 وجود داشته باشد، باید تمرکز را روی بخش فناوری صرف کرد.

بخوانید  نظام حقوقی کلمبیا برگزاری دادگاه در متاورس را آزمایش کرد
گیم بلاکچینی

بازی‌های Play To Earn و Move To Earn در آینده

طبق گفته‌های یک گیمر معروف به نام الیزابت هار (Elisabeth Hare)، گیمرها در آینده به بازی‌های قوی‌تری نیاز دارند که از طریق بلاکچین می‌توان به آنها رسید. یک تغییر پارادایم (تغییر اساسی در الگوها و مفاهیم) می‌تواند قدرت کامل را به گیمرها بازگرداند. وضعیت بازی‌های امروزی به گونه‌ای است که بازیکنان مالک چیزی نیستند. آنها هر چیزی را که به دست می‌آورند، باید برای خرید آیتم‌های جدید خرج کنند. همچنین، او می‌گوید که انتشار بازی‌های باگ‌دار که بر اساس درآمدزایی ساخته شده‌اند، اشتها و انگیزه برای انجام بازی‌های بلاکچینی را کاهش داده است.

به عنوان مثال، بازی Overwatch را در نظر بگیرید. کمپانی Activision Blizzard که ادامه این بازی را طراحی و منتشر کرد، اساساً آن را به نابودی کشاند. این کمپانی، از این گیم درآمد زیادی کسب کرد و همین موضوع، باعث سقوط آن شد. به همین دلیل، بسیاری از گیمرها نسبت به کسب درآمد از بازی‌ها شک دارند.

بخوانید  استقبال بالای ارتش شیبا از راه‌اندازی شیباریوم: ۲۰ میلیون توکن BONE استیک شد!

Hare معتقد است که بازی‌ها به مکانیسم‌های گیم پلی نیاز دارند و نباید فقط بر اساس درآمدزایی باشند. NFTها می‌توانند راه‌های بیشتری برای کسب درآمد ارائه کنند. زمانی که AAA Ubisoft، NFTهای خودش را منتشر کرد، واکنش‌های شدیدی از سوی گیمرها دریافت کرد. این کمپانی معتقد بود که گیمرها در حال حاضر نمی‌توانند نقش ان اف تی را درک کنند. در آینده بازی های بلاکچین، کسب درآمد نقش مهمی دارد ولی نمی‌توان بازی‌ها را تنها بر اساس کسب درآمد طراحی کرد.

به نظر شما آیا بازی های بلاکچینی می‌توانند تجربه بازی را بهبود ببخشند و چگونه می‌توانند این کار را انجام دهند؟

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610652

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها