تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :بانک‌مرکزی فقط تنظیم‌‌‌‌‌‌‌گر رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها و ابزارهای پرداخت است

  • کد خبر : 2632151
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
لورس :بانک‌مرکزی فقط تنظیم‌‌‌‌‌‌‌گر رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها و ابزارهای پرداخت است
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس: بانک‌مرکزی فقط تنظیم‌‌‌‌‌‌‌گر رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها و ابزارهای پرداخت است بزرگنمایی متن خبر ارز دیجیتال : پس از ابلاغ قانون بانک‌مرکزی در ۱۱ آذر توسط رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهور، انجمن فین‌تک ابهامات خود را درباره تعریف رمزپول و نقش بانک‌مرکزی در حوزه تنظیم‌گری و نظارت بر این دارایی‌ها با مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مطرح کرده‌بود. روز گذشته، توانگر با در نامه‌‌‌‌‌‌‌ای خطاب به محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد که بانک‌مرکزی صرفا تنظیم‌‌‌‌‌‌‌گر رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها و ابزارهای پرداخت است. او ضمن تاکید بر عدم‌واگذاری اختیارات تنظیم‌گری سایر دارایی‌های رمزنگاری‌‌‌‌‌‌‌شده به بانک‌مرکزی از تصویب کلیات طرح ساماندهی رمزدارایی‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت. در متن نامه مجتبی توانگر آمده است: پیرو نامه ۱۰۱۷۷ انجمن فین‌تک ایران درخصوص اختلاف‌نظرات موجود در فهم برخی احکام قانون بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی ایران (مصوب ۲۹آبان ۱۴۰۲) نیاز به توضیح است که در ابتدا و در مصوبه تاریخ ۱۵ آبان۱۴۰۱ مجلس شورای‌اسلامی، تنظیم‌گری رمزارزها و رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها به بانک‌..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس:

بانک‌مرکزی فقط تنظیم‌‌‌‌‌‌‌گر رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها و ابزارهای پرداخت است بزرگنمایی متن خبر ارز دیجیتال : پس از ابلاغ قانون بانک‌مرکزی در ۱۱ آذر توسط رئیس‌‌‌‌‌‌‌جمهور، انجمن فین‌تک ابهامات خود را درباره تعریف رمزپول و نقش بانک‌مرکزی در حوزه تنظیم‌گری و نظارت بر این دارایی‌ها با مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس مطرح کرده‌بود. روز گذشته، توانگر با در نامه‌‌‌‌‌‌‌ای خطاب به محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد که بانک‌مرکزی صرفا تنظیم‌‌‌‌‌‌‌گر رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها و ابزارهای پرداخت است.

او ضمن تاکید بر عدم‌واگذاری اختیارات تنظیم‌گری سایر دارایی‌های رمزنگاری‌‌‌‌‌‌‌شده به بانک‌مرکزی از تصویب کلیات طرح ساماندهی رمزدارایی‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت. در متن نامه مجتبی توانگر آمده است: پیرو نامه ۱۰۱۷۷ انجمن فین‌تک ایران درخصوص اختلاف‌نظرات موجود در فهم برخی احکام قانون بانک‌مرکزی جمهوری‌اسلامی ایران (مصوب ۲۹آبان ۱۴۰۲) نیاز به توضیح است که در ابتدا و در مصوبه تاریخ ۱۵ آبان۱۴۰۱ مجلس شورای‌اسلامی، تنظیم‌گری رمزارزها و رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها به بانک‌مرکزی محول شده‌بود، اما در اصلاحیه‌‌‌‌‌‌‌ای که پس از ابهام شورای محترم نگهبان نسبت به تعریف مفاهیم مذکور، به تصویب رسید، تصمیم مجلس شورای‌اسلامی بر آن شد تا فقط مقرره‌‌‌‌‌‌‌گذاری رمزپول‌‌‌‌‌‌‌ها (به‌عنوان یکی از گروه‌های رمزارزها) را به بانک‌مرکزی محول کند که تنظیم‌‌‌‌‌‌‌گر پولی‌‌‌‌‌‌‌بانکی کشور است و از این‌رو با دقت‌نظر نسبت به تنوع ماهیت رمزارزها، تمامی احکام مربوط به رمزارزها را از مصوبه حذف کرد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2632151

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها