تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :باینری آپشن چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با باینری آپشن آلپاری

  • کد خبر : 2615393
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
لورس :باینری آپشن چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با باینری آپشن آلپاری
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

باینری آپشن چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با باینری آپشن آلپاری در دنیای اقتصاد امروزی، موارد متعددی اضافه شده‌اند که معنای جدیدی به این بازارها داده‌اند. باینری آپشن، یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین ابزارهای موجود در بازارهای مالی است که در بروکر آلپاری و تعداد دیگری از بروکرهای معتبر بازار، از آن پشتیبانی می‌شود. همانطور که از نام این روش معاملاتی مشخص است، با باینری آپشن، تریدر می‌تواند به صورت اختیاری، مقدار سود و ضرر پوزیشن را پیش از انجام معامله مشخص کند. در نتیجه با پایان معامله، دو حالت پیش روی معامله‌گر قرار می‌گیرد؛ یا سود می‌کند یا ضرر.
اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا بخواهیم در این مقاله شما را به طور کامل با مفهوم باینری آپشن و خصوصا در بروکر آلپاری آشنا کنیم؛ با ما تا انتها همراه باشید.
باینری آپشن چیست؟ باینری آپشن که در زبان فارسی با نام‌های گزینه‌های باینری یا گزینه‌های دودویی نیز شناخته می‌شود، یک روش معاملاتی نوین است که توسط تریدرهای بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان، آلپاری نیز به عنوان یکی از بروکرهای پیشرو، از این روش معاملاتی، پشتیبانی می‌کند.
در ا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

باینری آپشن چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با باینری آپشن آلپاری

در دنیای اقتصاد امروزی، موارد متعددی اضافه شده‌اند که معنای جدیدی به این بازارها داده‌اند. باینری آپشن، یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین ابزارهای موجود در بازارهای مالی است که در بروکر آلپاری و تعداد دیگری از بروکرهای معتبر بازار، از آن پشتیبانی می‌شود. همانطور که از نام این روش معاملاتی مشخص است، با باینری آپشن، تریدر می‌تواند به صورت اختیاری، مقدار سود و ضرر پوزیشن را پیش از انجام معامله مشخص کند. در نتیجه با پایان معامله، دو حالت پیش روی معامله‌گر قرار می‌گیرد؛ یا سود می‌کند یا ضرر.

اهمیت این موضوع ما را بر آن داشت تا بخواهیم در این مقاله شما را به طور کامل با مفهوم باینری آپشن و خصوصا در بروکر آلپاری آشنا کنیم؛ با ما تا انتها همراه باشید.

بخوانید  غول بازی‌سازی جهان، بیت کوین را برای بازی متاورسی جدید خود انتخاب کرد!

باینری آپشن چیست؟

باینری آپشن که در زبان فارسی با نام‌های گزینه‌های باینری یا گزینه‌های دودویی نیز شناخته می‌شود، یک روش معاملاتی نوین است که توسط تریدرهای بازارهای مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این میان، آلپاری نیز به عنوان یکی از بروکرهای پیشرو، از این روش معاملاتی، پشتیبانی می‌کند.

در این روش معاملاتی ساده و سریع، تریدر می‌تواند با ایجاد یک قرارداد binary option، کالای مورد نظر را بر اساس یک قیمت از پیش تعیین شده در بازه زمانی مشخص& خریداری کرده یا به فروش برساند. به طورکلی، معاملات باینری آپشن صفر و یکی بوده و هیچ حد وسطی در انجام معامله وجود ندارد.

اگر بخواهید به شکل مختصر با بروکر آلپاری نیز آشنا شوید، باید بدانید که ااین بروکر، به عنوان یکی از معتبرترین و قدیمی‌ترین بروکرهای موجود در بازار فارکس، در سال ۱۹۹۸ توسط یک بنیان‌گذار روسی افتتاح شد. پس از مدتی نیز با دریافت تأییدیه‌های لازم از نهادهای ناظر، به یک بروکر رگوله و معتبر تبدیل شد. در حال حاضر، علی‌رغم تحریم‌ها، آلپاری امکانی را فراهم کرده تا کاربران ایرانی بتوانند به صورت رسمی از امکانات این بروکر استفاده کنند.

بخوانید  واچ لیست هفته سوم شهریور؛ بلاتکلیفی بازار به نفع کدام تمام خواهد شد؛ خرس‌ها یا گاوها؟

مزایای binary option

  • ارائه برنامه آموزشی
  • امکان کسب سود تا ۹۰٪
  • پشتیبانی ۲۴/۷ از کاربران
  • پشتیبانی از کاربران فارسی زبان
  • امکان شروع معامله با سرمایه کم
  • پشتیبانی از روش‌های واریز و برداشت ریالی

شباهت‌های فارکس و باینری آپشن

  • وجود ریسک بالا
  • امکان دسترسی به سود با پیش‌بینی درست بازار
  • نیاز به آموزش و صرف زمان برای رسیدن به موفقیت
  • نیاز به دانش تحلیل بازارهای مالی و قیمت برای رسیدن به موفقیت

شباهت‌های فارکس و باینری آپشن

۳ فاکتور مهم در معاملات

قبل از انجام معاملات باینری آپشن، باید به سه فاکتور مهم زمان، میزان سود مشخص و توانایی پیش‌بینی بازار توجه داشته باشید. در ادامه فاکتورهای پیش‌بینی وضعیت بازار و میزان سود را به شکل دقیق‌تری مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • پیش‌بینی وضعیت آینده بازار

برای اینکه بتوانید در این معاملات به سود برسید، باید بتوانید به درستی وضعیت آینده بازار را تحلیل کنید. در نتیجه باید با تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی بازارهای مالی به خوبی آشنا شده و آموزش دیده باشید.

  • میزان سود مشخص

برای اینکه در انجام این معاملات به موفقیت رسیده و سوددهی داشته باشید، می‌توانید از استراتژی‌های معاملاتی مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، بر اساس یکی از ساده‌ترین استراتژی‌های موجود، می‌توانید پیش‌بینی کنید که در یک زمان مشخص در آینده، قیمت کالا یا جفت ارز مورد نظر شما نسبت به ارزش فعلی آن افزایش خواهد داشت یا کاهش.

بخوانید  میکر و تیکر چیست؟ 0 تا 100 میکر (Maker) و تیکر (Taker)

در نهایت، اگر پیش‌بینی شما درست باشد، مقداری سود از پیش تعیین شده به تریدر تعلق می‌گیرد. اما اگر پیش‌بینی شما اشتباه باشد، سرمایه‌ای که در معامله وارد کرده‌اید را از دست خواهید داد.

مراحل ثبت معامله باینری آپشن در آلپاری

پس از ثبت نام و احراز هویت در بروکر آلپاری، به معاملات باینری آپشن دسترسی پیدا می‌کنید. به یاد داشته باشید که میزان سود شما در بازه‌های زمانی مختلف، توسط بروکر آلپاری مشخص می‌شود.

در هنگام ثبت معامله باینری آپشن آلپاری باید مراحل زیر را طی کنید:

  • نوع معامله: در این قسمت، باید وضعیت آینده قیمت جفت ارز یا کالای مورد نظر را مشخص کنید؛ آیا در آینده قیمت جفت ارز مورد نظر بالا می‌رود یا خیر.
  • زمان: در این قسمت، باید بازه زمانی که در آن تغییرات قیمت اتفاق می‌افتد را مشخص کنید.
  • سرمایه: در این قسمت نیز باید سرمایه‌ای را که وارد معامله می‌کنید، مشخص کنید.

ثبت معامله باینری آپشن در آلپاری

انواع معامله

در سال‌های ابتدایی تاسیس باینری آپشن، تنها از یک نوع معامله یعنی معامله Call/Put پشتیبانی می‌شد. اما در حال حاضر، با افزایش محبوبیت این روش معاملاتی، انواع دیگری از آن با ویژگی‎‌های جدیدتر در دسترس تریدرها قرار گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • معامله اول Call/Put
  • آپشن تاچ Touch
  • آپشن رنج Range
  • آپشن اسپرد Spread
  • آپشن توربو Turbo
  • آپشن اکسپرس Express
بخوانید  متا ایپز Meta Apes PEEL (PEEL) به زودی در صرافی MEXC

بررسی آپشن CALL/PUT

اولین و معروف‌ترین نوع معامله در باینری آپشن، روش call/put است که در آن، تریدر می‌تواند وضعیت آینده معامله را با دو گزینه High–Low یا Call–Put مشخص کند. در این روش، اگر بتوانید وضعیت آینده قیمت نماد مورد نظر را درست تحلیل کنید، به سود می‌رسید.

فرض کنید بر اساس تحلیل‌ها، به این نتیجه می‌رسید که یک نماد معاملاتی در آینده کاهش قیمت خواهد داشت؛ در این صورت، باید گزینه Put یا Low را انتخاب کنید. در مقابل، اگر پیش‌بینی شما این است که قیمت این نماد در آینده افزایش پیدا می‌کند، باید گزینه call یا High را انتخاب کنید.

بررسی آپشن CALL/PUT

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، برای ثبت یک معامله باینری آپشن کال و پوت، باید ۱۱ مرحله زیر را طی کنید:

  1. مشخص کردن نوع معامله
  2. انتخاب نوع نماد معاملاتی مورد نظر
  3. مشخص کردن زمان پایان معامله
  4. مشخص کردن نوع نمودار قیمت (شمعی، حجمی، میله‌ای)
  5. استفاده از اندیکاتور مورد نیاز خود
  6. تغییز تایم فریم معامله از یک دقیقه تا یک ساعت
  7. آغاز معامله با کلیک بر روی یکی از گزینه‌های BUY یا SELL
  8. با فعال کردن این گزینه معامله شما باز شده و نیازی برای تأیید شروع معامله ندارید.
  9. کل موجودی شما در پلتفرم باینری آپشن آلپاری نمایش داده شده است.
  10. در این بخش می‌توانید سرمایه هر معامله را تغییر دهید.
  11. در ابن بخش می‌توانید وضعیت معامله‌های باز خود را مشاهده کنید.
بخوانید  سرمایه‌ گذاری بیت کوین در سال ۲۰۲۰؛ هر آنچه باید بدانید

آپشن تاچ Touch در آلپاری

در این نوع معامله باینری آپشن، شما به عنوان تریدر باید پیش‌بینی کنید که قیمت نماد مورد نظر تا قبل از پایان زمان مشخص شده، به قیمتی که بروکر تعیین کرده می‌رسد یا خیر. این بخش، دو قسمت Touch و No Touch را شامل می‌شود.

در این شرایط، اگر پیش‌بینی کنید که قیمت نماد مورد نظر، در زمان مشخص، به سطح تعیین شده می‌رسد، باید گزینه (Touch) را انتخاب کنید. اما اگر پیش‌بینی کنید که قیمت نماد مورد نظر در زمان مشخص به سطح موردنظر نمی‌رسد (آن سطح را لمس نمی‌کند)، باید گزینه No Touch را انتخاب کنید.

در تصویر بالا یک معامله تاچ باینری انجام شده است؛ بر اساس این معامله، تریدر پیش‌بینی می‌کند که EURUSD تا قبل از ۱۵ دقیقه سطح ۱٫۱۹۰۲۶ را تاچ خواهد کرد. به این ترتیب، معامله‌گر با انتخاب گزینه buy وارد معامله می‌شود. در صورتی که قیمت به این مقدار مشخص شده برسد، تریدر ۹۰٪‌ سود می‌کند؛ در غیر این صورت، سرمایه اولیه خود را از دست می‌دهد.

بخوانید  تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم در محدوده صعود یا شکست آن

معامله رنج Range در باینری آپشن

یکی دیگر از انواع روش‌های معامله باینری آپشن، معامله range یا همان boundary است. در این نوع معامله، تریدر پیش‌بینی می‌کند که در یک زمان معین، قیمت نماد مورد نظر در یک محدوده مشخص بسته خواهد شد. فاکتورهایی مانند قیمت در لحظه کنونی، قیمت در مرز بالایی و همچنین قیمت در مرز پایینی، از جمله موارد موجود در این نوع معامله باینری آپشن هستند.

معامله رنج Range در باینری آپشن

در تصویر بالا نمونه‌ای معامله range باینری آپشن را مشاهده می‌کنید که در آن، قیمت EURUSD در ۱۵ دقیقه آینده باید بین ۱٫۱۹۰۳۵ و ۱٫۱۸۹۳۵ بسته شود.

آپشن اسپرد Spread

یکی دیگر از روش‌های معاملاتی در پنل باینری آپشن آلپاری، معامله اسپرد است. برخلاف مورد قبلی، در این نوع معامله، قیمت بیرون محدوده تعیین شده بسته خواهد شد. همچنین در این نوع معامله باید قیمت از مرز مشخص شده توسط بروکر بگذرد.

به عنوان مثال، در یک معامله اسپرد، اگر گزینه خرید (buy) را انتخاب کرده باشید و در زمان تعیین شده توسط شما، قیمت از مرز بالایی عبور کند، به سود می‌رسید. اما اگر گزینه فروش (sell) را انتخاب کرده باشید، باید در بازه زمانی مشخص شده از طرف شما، قیمت از مرز پایینی عبور کند تا به سود برسید.

بخوانید  بررسی ۴ رمزارز که برخلاف روند بازار پتانسیل رشد قیمت دارند

آپشن اسپرد Spread

آپشن توربو Turbo

این روش معاملاتی در باینری آپشن، بسیار پرهیجان بوده و ممکن است استرس زیادی را به شما وارد کند. از نظر روش انجام معامله، روش Turbo، مشابه مورد اول یعنی call/put است؛ با این تفاوت که در این روش، زمان معامله ۵ ثانیه است.

آپشن توربو Turbo

آپشن اکسپرس Express

در این نوع معامله، همزمان سه نوع جفت ارز معامله می‌شود. در واقع در این روش، معامله‌گر باید همزمان مسیر حرکت سه نوع جفت ارز مخالف را در یک بازه زمانی را پیش‌بینی کند.

مراحل این روش معامله عبارتند از:

  • انتخاب گزینه CONFIRM
  • انتخاب بازه زمانی معامله
  • انتخاب سرمایه هر معامله
  • انتخاب نوع و جهت حرکت جفت ارزها

اکسپرس Express در باینری آپشن

انواع حساب معاملاتی باینری آپشن در آلپاری

در سیستم معاملات باینری آپشن آلپاری، دو نوع حساب معاملاتی باینری وجود دارد:

  • حساب معاملاتی Binary: این نوع حساب معاملاتی باینری، یک حساب معمولی است که فرد پس از ایجاد حساب کاربری، به آن دسترسی پیدا خواهد کرد.
  • حساب معاملاتی حرفه‌ای Pro: در صورتی که حجم معاملات باینری آپشن شما به بیش از ۳۰ هزار دلار یا ۳۰ هزار یورو برسد، حساب شما به حساب معاملاتی حرفه‌ای (pro) ارتقا پیدا می‌کند. با ارتقا حساب، سود حاصل از هر معامله باینری ۳٪ افزایش پیدا می‌کند.
بخوانید  یک «پامپ جعلی» برای بیت‌کوین، قبل از افت شدید پیش بینی می شود

پلتفرم‌های معاملاتی بروکر Alpari آپشن

پلتفرم معاملاتی بروکر آلپاری در نسخه‌های متنوعی در دسترس کاربران موبایل و دسکتاپ قرار می‌گیرد. با این حال، با توجه به آمار و ارقام موجود، اکثریت کاربران، نسخه تحت وب را به اپلیکیشن‌های موبایلی آن ترجیح می‌دهند.

  • پلتفرم موبایلی نسخه iOS
  • پلتفرم موبایلی نسخه Android
  • پلتفرم معاملاتی تحت وب Web based

تفاوت Binary Option با قمار

شاید در ابتدا و پیش از شناحت کامل تصور کنید که معاملات باینری آپشن، تفاوتی با قمار ندارند. اما این یک باور غلط است که در میان برخی از افراد ناآشنا با این روش معاملاتی وجود دارد.

همانطور که تا به اینجا اشاره کردیم، در معاملات باینری آپشن، تریدر باید بتواند با استفاده از روش‌های تحلیلی، وضعیت آینده بازار را پیش‌بینی کرده و بررسی کند. در نتیجه، برخلاف قمار که در آن فرد تنها با احساسات و شانس روی سرمایه خود ریسک می‌کند، معامله باینری آپشن بر اساس منطق و تحلیل انجام می‌شود.

افتتاح حساب باینری آپشن آلپاری

حال که با مفهوم معاملات باینری آپشن آلپاری آشنا شدیم، وقت آن است که نحوه ورود به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم. در بروکر آلپاری، تریدرها می‌توانند با هر سرمایه‌ای هرچند اندک، وارد سیستم باینری آپشن شده و معاملات خود را شروع کنند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم که اگر در ثبت این روش معاملاتی تجربه کافی ندارید، با یک سرمایه کم شروع کنید.

  1. ایجاد حساب کاربری
بخوانید  سرمایه‌ گذاری بیت کوین در سال ۲۰۲۰؛ هر آنچه باید بدانید

برای آنکه بتوانید به معاملات باینری آپشن آلپاری دسترسی پیدا کنید، باید ابتدا در سایت رسمی این بروکر حساب کاربری ایجاد کنید. پس از افتتاح حساب کاربری نیز باید با ارائه مدارک خواسته شده، مراحل احراز هویت را طی کنید تا حساب شما تأیید شود.

  1. ایجاد حساب باینری آپشن

پس از ایجاد و تأیید حساب کاربری از طریق کابین خود، به پنل Binary Option رفته و در این بخش نیز یک حساب ایجاد کنید.

  1. شارژ حساب کاربری

در این مرحله قبل از شروع معامله، باید حساب خود را شارژ کنید. برای شارژ حساب آلپاری روش‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • شارژ دلاری حساب با کیف پول آنلاین مانند پرفکت مانی
  • شارژ ریالی از طریق یکی صرافی‌های مورد تأیید آلپاری مانند ویشارژ
  1. ایجاد حساب باینری

در این مرحله، مطابق تصویر زیر با انتخاب گزینه fix contracts، یک حساب حقیقی باینری آپشن ایجاد می‌کنید. پس از افتتاح حساب، می‌توانید موجودی حساب خود را از کیف پول به حساب باینری منتقل کنید.

بخوانید  تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم در محدوده صعود یا شکست آن

ایجاد حساب باینری

وریفای کردن حساب در بروکر Alpari آپشن

برای تأیید حساب کاربری یا به اصطلاح وریفای کردن حساب بروکر آلپاری، باید از طریق کابین خود اقدام کنید. با توجه به نوع حساب کاربری، مراحل وریفای حساب نیز متفاوت خواهد بود. به طور کلی، تأیید حساب آلپاری با ارائه مدارک هویتی و محل سکونت انجام می‌شود.

حساب دمو باینری آپشن آلپاری

برخلاف بسیاری از بروکرهای باینری آپشن، در کارگزاری آلپاری این امکان فراهم شده تا کاربران بتوانند با افتتاح حساب دمو باینری آپشن، با این روش معاملاتی بهتر آشنا شوند. از آنجایی که امکانات و ظاهر حساب دمو باینری آپشن کاملاً شبیه به نسخه واقعی آن است، کاربران می‌توانند در یک محیط واقعی انواع روش‌های باینری آپشن را تست کرده و استراتژی خود را تمرین کنند.

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر آلپاری به شما پیشنهاد میکنیم: binary-option باینری آپشن چیست؟ آشنایی ۰ تا ۱۰۰ با باینری آپشن آلپاری alpari-windsor مقایسه بروکر آلپاری و ویندوزور | مناسبت ترین گزینه برای ایرانیان alpari-accounts انتخاب بهترین حساب بروکر آلپاری | راهنمای کامل انواع حساب‌ها alpari-spread بررسی اسپرد بروکر آلپاری | نکات کلیدی alpari-broker-fraud کلاهبرداری بروکر آلپاری | آیا بروکر آلپاری معتبر است؟ alpari-tutorial آموزش گام به گام بروکر آلپاری (Alpari) و ترید در آن (آپدیت شهریور ۱۴۰۲) هدیه ویژه :منبع : خانه سرمایه

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2615393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها