تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :بایننس تا ۲ هفته دیگر شبکه لایه دوم opBNB را راه‌اندازی می‌کند

  • کد خبر : 2598822
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
لورس :بایننس تا ۲ هفته دیگر شبکه لایه دوم opBNB را راه‌اندازی می‌کند
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بایننس تا ۲ هفته دیگر شبکه لایه دوم opBNB را راه‌اندازی می‌کند بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی متمرکز جهان، در حال آماده‌سازی خود برای راه‌اندازی opBNB، یک راه‌حل مقیاس‌پذیر لایه دوم طراحی شده برای بهبود چشمگیر توان عملیاتی پلتفرم قراردادهای هوشمند لایه اول خود، یعنی زنجیره BNB است. کاربران اولیه می‌توانند NFT پیدایش آن را دریافت کنند.
به گزارش والکس و به نقل از thedefiant، در تاریخ ۱۰ آگوست، بایننس اعلام کرد که قصد دارد opBNB را در ماه جاری بر روی شبکه اصلی خود راه‌اندازی کند، به این معنا که تقریباً در دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد. بایننس برای اولین بار در تاریخ ۱۹ ژوئن opBNB را در کنار راه‌اندازی شبکه آزمایشی آن معرفی کرده بود.
بایننس در تاریخ ۹ آگوست از آغاز یک کمپین تبلیغاتی به نام «اودیسه» خبر داد، که کاربران اولیه با شرکت در آن NFTهای پیدایش opBNB را دریافت خواهند کرد و شانس برنده شدن بخشی از جوایز این کمپین به ارزش ۵۰ هزار دلار را بدست می‌آورند. این صرافی اعلام کرد که NFTهای پیدایش opBNB «مجموعه‌ای از مزایا و کاربردهای مختلفی را برای هولدرهای آنها ارائه خواهند ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بایننس تا ۲ هفته دیگر شبکه لایه دوم opBNB را راه‌اندازی می‌کند

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارزی متمرکز جهان، در حال آماده‌سازی خود برای راه‌اندازی opBNB، یک راه‌حل مقیاس‌پذیر لایه دوم طراحی شده برای بهبود چشمگیر توان عملیاتی پلتفرم قراردادهای هوشمند لایه اول خود، یعنی زنجیره BNB است. کاربران اولیه می‌توانند NFT پیدایش آن را دریافت کنند.

به گزارش والکس و به نقل از thedefiant، در تاریخ ۱۰ آگوست، بایننس اعلام کرد که قصد دارد opBNB را در ماه جاری بر روی شبکه اصلی خود راه‌اندازی کند، به این معنا که تقریباً در دو هفته آینده آغاز به کار خواهد کرد. بایننس برای اولین بار در تاریخ ۱۹ ژوئن opBNB را در کنار راه‌اندازی شبکه آزمایشی آن معرفی کرده بود.

بخوانید  چگونه ووچر پرفکت مانی آنلاین بخریم؟

بایننس در تاریخ ۹ آگوست از آغاز یک کمپین تبلیغاتی به نام «اودیسه» خبر داد، که کاربران اولیه با شرکت در آن NFTهای پیدایش opBNB را دریافت خواهند کرد و شانس برنده شدن بخشی از جوایز این کمپین به ارزش ۵۰ هزار دلار را بدست می‌آورند. این صرافی اعلام کرد که NFTهای پیدایش opBNB «مجموعه‌ای از مزایا و کاربردهای مختلفی را برای هولدرهای آنها ارائه خواهند داد.»

کاربران برای اینکه واجد شرایط دریافت این NFTها شوند، باید یک سری از وظایف را انجام دهند، که از جمله آنها می‌توان به بریج (پل) زدن دارایی‌ها بین شبکه‌های آزمایشی opBNB و زنجیره BNB و ایجاد توکن NFT خود با استفاده از opBNBScan اشاره کرد. opBNB بر پایه فناوری زیرساختی OP از آپتیمیزم (Optimism) ساخته شده، که یک تکنولوژی برای راه‌اندازی لایه‌ دوم‌های سفارشی‌ است.

به نظر می‌رسد opBNB روند نزولی زنجیره BNB را معکوس کند

راه‌اندازی opBNB به دنبال روند نزولی طولانی‌مدت ارزش کل قفل شده (TVL) و سهم بازار زنجیره BNB انجام می‌شود.

بخوانید  اتمیک والت برای آیفون
TVL زنجیره BNB
TVL زنجیره BNB

بایننس اولین شبکه قرارداد هوشمند خود، یعنی زنجیره بایننس را در ماه آوریل ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد. این شبکه از پذیرش ضعیف و نقص‌های فنی رنج می‌برد که باعث راه‌اندازی زنجیره BNB (که در آن زمان به نام بایننس اسمارت چین (Binance Smart Chain) شناخته می‌شد) در ماه سپتامبر ۲۰۲۰ و در طی تابستان دیفای (DeFi) شد. کوین اصلی این شبکه‌ها بایننس کوین است.

نوشته های مشابه

  • زنجیره BNB بایننس تا ۲ هفته دیگر شبکه لایه دوم opBNB را راه‌اندازی می‌کند ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
  • رکود اقتصادی در آمریکا شرط بندی گرگ وال استریت روی رکود اقتصادی آمریکا؛ بازار سهام سقوط می‌کند؟ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲

زنجیره BNB با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار بود، به این معنا که توسعه‌دهندگان می‌توانستند کدهای خود را بدون ایجاد تغییرات گسترده از اتریوم به این زنجیره منتقل کنند. با رشد سریع دیفای و افزایش هزینه‌های تراکنش در اتریوم، زنجیره BNB خود را به عنوان یک جایگزین مقرون بصرفه برای انجام تراکنش‌ها معرفی کرد که توسط فورک‌های پروتکل‌های معتبر اتریوم مورد استفاده قرار گرفته است.

بخوانید  رشد بازار ارزهای دیجیتال؛ بهترین عملکرد برای ترون

زنجیره BNB با توجه به داده‌های دیفای لاما (DeFi Llama)، سال ۲۰۲۱ را با ارزش کل قفل شده ۱۵۲ میلیون دلاری آغاز کرد و سپس در ماه می همان سال، TVL آن به رکورد تاریخی ۲۲ میلیارد دلار رسید، و در ماه‌های باقیمانده سال بین ۹ تا ۱۶ میلیارد دلار نوسان داشت. زنجیره BNB تا دسامبر ۲۰۲۱ به طور مداوم در جایگاه دومین شبکه قرارداد هوشمند بزرگ در دنیای ارزهای دیجیتال قرار داشت تا اینکه جایگاه خود را در دسامبر ۲۰۲۱ به بلاک چین ترا (Terra) داد.

با وجود اینکه ترا در ماه می ۲۰۲۲ به طور ناگهانی به بن‌بست رسید، اما زنجیره BNB نیز در سال گذشته دو سوم ارزش کل قفل شده خود را از دست داد. این روند نزولی تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته، به طوری که ترون نیز در سه ماهه اول سال جاری این شبکه را کنار زد و TVL آن به ۳/۱ میلیارد دلار کاهش یافت.

بخوانید  کاربرد ارز دیجیتال ورج چیست؟

آربیتروم (Arbitrum)، بزرگترین شبکه لایه دوم اتریوم نیز در ماه مارس پس از ایردراپ توکن ARB خود به کاربران اولیه، از زنجیره BNB پیشی گرفت. به گزارش L2beat، این ایردراپ باعث افزایش TVL آربیتروم از ۳/۸ میلیارد دلار به ۵/۸ میلیارد دلار تنها در یک روز شد. آربیتروم در حال حاضر میزبان ۵/۹ میلیارد دلار دارایی‌ است که بیش از ۱۵ درصد نسبت رکورد ۷ میلیارد دلاری آن در ماه آوریل کاهش یافته است.

لایه دوم‌های اتریوم لایه اول‌های جایگزین را تحت‌الشعاع قرار می‌دهند

زنجیره BNB و دیگر شبکه‌های لایه اول ارزان‌ قیمت نیز با رقابت سختی برای غلبه بر اکوسیستم لایه دوم محبوب اتریوم روبرو هستند.

لایه دوم‌ها با ارائه هزینه‌های تراکنش کمتر و رقابتی و با بهره‌گیری از مزیت ضمانت‌های امنیتی الگوریتم اجماع اثبات سهام ۴۳ میلیارد دلاری اتریوم، ارزش پیشنهادی شبکه‌های لایه اول جایگزین را تضعیف می‌کنند.

با این حال، برخی از اعضای جامعه رمزارزی نگرانی‌هایی را در مورد عدم وجود اثبات‌ تقلب (Fraud Proof) کارآمد که مخاطراتی را برای شرکت‌کنندگان اولیه شبکه‌های لایه دوم ایجاد می‌کنند، مطرح کرده‌اند.

بخوانید  دستورالعمل استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) توسط وزارت صنعت ابلاغ شد
توییت مارتین کوپلمن

لایه دوم‌های اتریوم در سال ۲۰۲۳ در مسیر پیشرفت خود به خوبی رشد کردند و مجموع ارزش کل قفل شده آنها با افزایش ۱۵۶ درصدی به ۱۰/۶ میلیارد دلار رسیده‌ است.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها