تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :با ثبات قیمت بیت‌ کوین، توجه معامله‌گران به این آلت کوین‌ها جلب شده است

  • کد خبر : 2618988
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۵
لورس :با ثبات قیمت بیت‌ کوین، توجه معامله‌گران به این آلت کوین‌ها جلب شده است
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

با ثبات قیمت بیت‌ کوین، توجه معامله‌گران به این آلت کوین‌ها جلب شده است حرکات قیمت بیت‌ کوین در محدوده باریک خود باعث شده است تا توجه معامله‌گران به رمزارزهایی مانند LINK ،MKR ،ARB و THETA جلب شود.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت‌ کوین در طی سه روز گذشته در یک محدوده باریک معاملاتی قرار گرفته و این در حالی است که شاخص S&P 500 در چهار روز اخیر هفته در روند نزولی بوده است. این یک سیگنال مثبت محسوب می‌شود چرا که نشان می‌دهد معامله‌گران ارزهای دیجیتال بابت این شرایط نگرانی ندارند و برای خروج از بازار عجله نمی‌کنند.
عرضه بیت‌ کوین به آرامی در دستان قدرتمندتر بازار قرار می‌گیرد. تحلیلگر CryptoCon با استناد به داده‌های گلس نود (Glassnode) اعلام کرد که هولدرهای کوتاه‌مدت بیت‌ کوین (STHs)، یعنی سرمایه‌گذارانی که کوین‌های خود را برای ۱۵۵ روز یا کمتر نگه داشته‌اند، در حال حاضر کمترین مقدار عرضه بیت‌ کوین در بیش از یک دهه‌ گذشته را در اختیار دارند.
در کوتاه‌مدت، ابهامات معامله‌گران در مورد جهت حرکت بعدی بیت‌ کوین ممکن است باعث توقف آنها در بازار شود. این امر می‌تواند یکی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

با ثبات قیمت بیت‌ کوین، توجه معامله‌گران به این آلت کوین‌ها جلب شده است

حرکات قیمت بیت‌ کوین در محدوده باریک خود باعث شده است تا توجه معامله‌گران به رمزارزهایی مانند LINK ،MKR ،ARB و THETA جلب شود.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، بیت‌ کوین در طی سه روز گذشته در یک محدوده باریک معاملاتی قرار گرفته و این در حالی است که شاخص S&P 500 در چهار روز اخیر هفته در روند نزولی بوده است. این یک سیگنال مثبت محسوب می‌شود چرا که نشان می‌دهد معامله‌گران ارزهای دیجیتال بابت این شرایط نگرانی ندارند و برای خروج از بازار عجله نمی‌کنند.

عرضه بیت‌ کوین به آرامی در دستان قدرتمندتر بازار قرار می‌گیرد. تحلیلگر CryptoCon با استناد به داده‌های گلس نود (Glassnode) اعلام کرد که هولدرهای کوتاه‌مدت بیت‌ کوین (STHs)، یعنی سرمایه‌گذارانی که کوین‌های خود را برای ۱۵۵ روز یا کمتر نگه داشته‌اند، در حال حاضر کمترین مقدار عرضه بیت‌ کوین در بیش از یک دهه‌ گذشته را در اختیار دارند.

در کوتاه‌مدت، ابهامات معامله‌گران در مورد جهت حرکت بعدی بیت‌ کوین ممکن است باعث توقف آنها در بازار شود. این امر می‌تواند یکی از دلایل عملکرد کاهشی قیمت برخی از ارزهای دیجیتال بزرگ باشد. اما چنین چیزی به طور کلی منفی تلقی نمی‌شود. تعدادی از آلت کوین‌ها سیگنال‌هایی از یک ریکاوری را در کوتاه‌مدت صادر کرده‌اند.

آیا بیت‌کوین می‌تواند از خواب سنگین‌ خود بیدار شود و حرکت رو به رشدی را آغاز کند؟ آیا حرکت پادشاه ارزهای دیجیتال می‌تواند به عنوان محرکی برای رالی آلت کوین‌ها عمل کند؟ در این مطلب نمودار پنج ارز دیجیتال برتر بازار که ممکن است رهبر روند صعودی بعدی باشند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل قیمت بیت‌ کوین

گاوها توانسته‌اند قیمت بیت کوین را در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۲۶،۵۲۳ دلار نگه دارند، اما قادر به آغاز یک رشد قدرتمند نبودند. این امر نشان می‌دهد که در سطوح بالاتر تقاضای کافی وجود ندارد.

نمودار روزانه BTC/USDT
نمودار روزانه BTC/USDT

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریباً افقی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار دارد و این نشانگر تعادل بین خریداران و فروشندگان است. شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اهرم برتری را به نفع خرس‌ها کج می‌کند. در این صورت، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به حمایت قدرتمند خود در سطح ۲۴،۸۰۰ دلار کاهش قیمت داشته باشد.

اما در عوض اگر قیمت از سطوح فعلی خود به سمت بالا حرکت کند و به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۲۶،۹۴۸ دلار برسد، نشان می‌دهد که خریداران دوباره بازار را تحت کنترل خود گرفته‌اند. در این حالت، بیت کوین ممکن است تلاشی برای یک رالی قیمتی به مقاومت سربار در سطح ۲۸،۱۴۳ دلار داشته باشد.

نمودار ۴ ساعته BTC/USDT
نمودار ۴ ساعته BTC/USDT

بیت‌ کوین در نمودار ۴ ساعته زیر میانگین‌های متحرک معامله شده، اما خرس‌ها نتوانستند یک حرکت نزولی را آغاز کنند. این امر نشان می‌دهد که فروش در سطوح پایین‌تر کاهش یافته است. گاوها سعی خواهند کرد تا قیمت بیت‌ کوین را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، بیت کوین می‌تواند یک رالی احتمالی به ۲۷،۴۰۰ دلار و سپس به ۲۸،۱۴۳ دلار داشته باشد.

اگر خرس‌ها می‌خواهند کنترل را در دست بگیرند، باید قیمت بیت‌ کوین را به زیر سطح ۲۶،۲۰۰ دلار کاهش دهند و در آنجا حفظ کنند. این کاهش قیمت در ابتدا ممکن است بیت کوین را به سطح ۲۵،۷۵۰ دلار بکشاند و سپس قیمت به حمایت ۲۴،۸۰۰ دلار سقوط کند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل قیمت چین لینک

قیمت چین لینک در تاریخ ۲۲ سپتامبر خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکست، که نشان‌دهنده تغییر احتمالی روند در کوتاه‌مدت است.

نمودار روزانه LINK/USDT
نمودار روزانه LINK/USDT

میانگین‌های متحرک یک کراس اور صعودی را تکمیل کردند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد خریداران دست بالا را در بازار دارند. گاوها در هر اصلاح تمایل دارند که در کف قیمت یعنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۶/۵۵ دلار خرید کنند. یک بازگشت قیمتی قدرتمند از این سطح نشان‌دهنده تغییر احساسات معامله‌گران از فروش در رالی‌ها به خرید در کف است.

نوشته های مشابه

  • رشد بیت کوین خالق اندیکاتور باندهای بولینگر، سناریوهای پیش روی بیت کوین را اینگونه ارزیابی می‌کند ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
  • اعلام نرخ بهره و قیمت بیت کوین چند ساعت تا اعلام نرخ بهره و سخنرانی رییس فدرال رزرو؛ نوسان قیمت بیت کوین در راه است؟ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲

گاوها سپس تلاش می‌کنند که حرکت صعودی خود را به ۸ دلار و در نهایت به ۸/۵۰ دلار گسترش دهند. اگر خرس‌ها می‌خواهند جلوی این حرکت مثبت را بگیرند، باید جفت ارز LINK/USDT را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و در همان‌جا تثبیت کنند.

نمودار ۴ ساعته LINK/USDT
نمودار ۴ ساعته LINK/USDT

در نمودار ۴ ساعته هر دوی میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و RSI در منطقه مثبت قرار دارد. اینکه گاوها از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در کف خرید می‌کنند نشان‌دهنده احساسات مثبت معامله‌گران است. اگر قیمت LINK از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای یک جهش رو به بالا داشته باشد، می‌توان سطح ۷/۶۰ دلار را به عنوان یک هدف صعودی در نظر گرفت.

در جهت مقابل این فرضیه، اگر قیمت چین لینک به کاهش خود ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای سقوط کند، به معنای خروج سود گاوها از بازار خواهد بود. LINK ممکن است در ادامه سطح شکست خود را مجدداً از خط روند نزولی تست کند. خرس‌ها باید چین لینک را به زیر ۶/۶۰ دلار کاهش دهند تا مجدداً کنترل را در دست بگیرند.

تحلیل چین لینک

تحلیل قیمت میکر

قیمت میکر در تاریخ ۲۱ سپتامبر از مقاومت سربار در سطح ۱۳۷۰ دلار به سمت پایین بازگشت، که نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاش‌اند تا از این سطح دفاع کنند.

نمودار روزانه MKR/USDT
نمودار روزانه MKR/USDT

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۱۲۲۶ دلار حمایتی است که باید آن را در روند نزولی در نظر داشته باشیم. اگر قیمت از این سطح یک جهش رو بالا داشته باشد، نشان‌دهنده این است که سطوح پایین‌تر همچنان خریداران را به خود جذب می‌کنند. گاوها سپس یک تلاش دیگر برای هدایت قیمت میکر به بالای مقاومت سربار خواهند داشت. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، حرکت جفت ارز MKR/USDT ممکن است به سمت ۱۷۵۹ دلار شتاب بگیرد.

به عبارت دیگر، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش دهند، بیانگر آن است که مومنتوم مثبت تضعیف شده است. این امر می‌تواند میکر را برای چند روز در محدوده‌ای بین ۹۸۰ دلار و ۱۳۷۰ دلار نگه دارد.

نمودار ۴ ساعته MKR/USDT
نمودار ۴ ساعته MKR/USDT

میانگین‌های متحرک در نمودار ۴ ساعته به حالت افقی درآمده‌اند و RSI درست زیر ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار است. اگر خریداران قیمت را به بالای سطح ۱۳۰۶ دلار انتقال دهند، قیمت MKR می‌تواند به سمت ۱۳۷۰ دلار شتاب بگیرد.

از طرف دیگر، اگر قیمت به سمت پایین بازگردد و به زیر ۱۲۶۴ دلار سقوط کند، بدان معنا خواهد بود که فشار فروش در حال افزایش است. این امر می‌تواند مسیر را برای ادامه کاهش قیمت به سمت ۱۲۲۵ دلار هموار کند. یک زیرش به زیر این حمایت ممکن است برتری کوتاه‌مدتی را به خرس‌ها بدهد.

تحلیل میکر

تحلیل قیمت آربیتروم

آربیتروم در یک روند نزولی قرار دارد. خرس‌ها در رالی‌ها با برخورد قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۸۵ دلار دارایی‌های خود را می‌فروشند، اما سیگنال مثبت این است که گاوها بخش‌های زیادی از مناطق تحت سلطه خود را تسلیم خرس‌ها نکرده‌اند. این امر نشان می‌دهد که گاوها سعی دارند پوزیشن‌های خود را نگه دارند و منتظر حرکت مثبتی از سوی آربیتروم به سمت بالا هستند.

نمودار روزانه ARB/USDT
نمودار روزانه ARB/USDT

RSI به بالاتر از سطح ۴۰ رسیده است و چنین چیزی بیانگر آن است که مومنتوم به تدریج مثبت می‌شود. اگر خریداران قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، نشان‌دهنده شروع یک ریکاوری پایدار است. جفت ارز ARB/USDT ممکن است ابتدا به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۹۵ دلار و سپس به ۱/۰۴ دلار رالی داشته باشد.

در حرکت نزولی سطوح ۰/۸۰ دلار و سپس ۰/۷۸ دلار حمایت محسوب می‌شوند. فروشندگان باید قیمت ARB را به زیر این منطقه انتقال دهند تا شرایط برای تست مجدد حمایت قیمت در نزدیکی ۰/۷۴ دلار فراهم شود. شکست قیمت به زیر این سطح نشان‌دهنده ادامه روند نزولی است.

نمودار ۴ ساعته ARB/USDT
نمودار ۴ ساعته ARB/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌های قیمت به سمت خط روند نزولی دارایی‌های خود را به فروش می‌رسانند. خرس‌ها قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک رسانده‌اند، اما نتوانستند ARB را به زیر اولین حمایت خود در سطح ۰/۸۱ دلار برسانند. این امر نشان می‌دهد که گاوها سعی دارند تا یک کف بالاتر تشکیل دهند.

خریداران دوباره تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای خط روند نزولی برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، احتمالاً قیمت آربیتروم یک ریکاوری قدرتمند به سمت سطح روانی ۱ دلار خواهد داشت. به عبارت دیگر، شکست قیمت به زیر ۰/۸۱ دلار می‌تواند قیمت ARB را به سمت ۰/۷۸ دلار و سپس ۰/۷۴ دلار بکشاند.

تحلیل آربیتروم

تحلیل قیمت تتا نتورک

تتا نتورک در تاریخ ۲۳ سپتامبر یک جهش قیمتی را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۰/۶۱ دلار تجربه کرد، که نشان‌ می‌دهد گاوها عرضه را جذب کرده و برای بازگشت به بازار تلاش می‌کنند.

نمودار روزانه THETA/USDT
نمودار روزانه THETA/USDT

خرس‌ها دوباره قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۰/۶۴ دلار رسانده‌اند، اما انتظار می‌رود که گاوها از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه محافظت کنند. اگر قیمت THETA از سطح فعلی به سمت بالا برود و به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسد، احتمال تست مجدد سطح ۰/۷۰ دلار افزایش می‌یابد.

این سطح مهمی محسوب می‌شود که باید آن را به دقت زیر نظر داشته باشیم، زیرا اگر قیمت آن را پشت سر بگذارد، جفت ارز THETA/USDT ممکن است به ۰/۷۶ دلار هم برسد. این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت با شکست قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اعتبار خود را از دست می‌دهد. چنین چیزی درها را برای تست مجدد سطح ۰/۵۷ دلار باز می‌کند.

نمودار ۴ ساعته THETA/USDT
نمودار ۴ ساعته THETA/USDT

نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد که خرس‌ها در حال دفاع از مقاومت سربار در سطح ۰/۶۵ دلار هستند. اگر خریداران می‌خواهند که مومنتوم صعودی را حفظ کنند، باید قیمت THETA را به بالای ۰/۶۵ دلار برسانند. اگر آنها این کار را با موفقیت انجام دهند، این جفت ارز احتمالاً حرکت صعودی جدیدی را به سمت ۰/۷۰ دلار آغاز خواهد کرد.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای حمایت مهمی است که باید به آن توجه داشته باشیم. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر این حمایت کاهش دهند، بدان معنا خواهد بود که گاوها به تدریج پوزیشن‌های خود را می‌بندند. در این حالت تتا نتورک ممکن است به سمت حمایت خود در سطح ۰/۵۸ دلار سقوط کند.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۰ / ۵. مجموع امتیازها: ۰

برچسب هاآلت کوین بیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2618988

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها