تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال | صفر تا صد

  • کد خبر : 2605042
  • ۰۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
لورس :بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال | صفر تا صد
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال | صفر تا صد آموزش بلاکچینارز دیجیتالدر حال حاضر تعداد قابل توجهی از کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال دارای بلاک چین خاص خود هستند. به این ترتیب، برخی از آنها یک شبکه انتقال ویژه برای خود و توکن‌های فعال در پلت فرم بلاک چین ایجاد کرده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید انواع شبکه‌های ارز دیجیتال چیست؟ باید بگوییم که در حال حاضر شبکه‌های انتقال مختلفی مانند ERC20، BEP2، BEP20، TRC20 و غیره وجود دارند که هر کدام دارای هزینه‌های متفاوتی هستند.
آگاهی از این موضوع بسیار مهم و ضروری است که صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف بر اساس هر یک از این شبکه‌ها از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کنند. زیرا در صورتی که این نقل و انتقالات به صورت دقیق و آگاهانه انجام نشود منجر به پرداخت هزینه‌های بالا و در برخی موارد حتی انتقال اشتباه و از بین رفتن دارایی خواهد شد. برای درک کامل موضوع شبکه انتقال ارز دیجیتال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.
فهرست مطالب
انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتالهمانطور که پیشتر اشاره کردیم، انواع مختلفی از شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال وجود دارند که به ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی انواع شبکه انتقال ارز دیجیتال | صفر تا صد

  • آموزش بلاکچین
  • ارز دیجیتال

در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال دارای بلاک چین خاص خود هستند. به این ترتیب، برخی از آنها یک شبکه انتقال ویژه برای خود و توکن‌های فعال در پلت فرم بلاک چین ایجاد کرده‌اند. اگر می‌خواهید بدانید انواع شبکه‌های ارز دیجیتال چیست؟ باید بگوییم که در حال حاضر شبکه‌های انتقال مختلفی مانند ERC20، BEP2، BEP20، TRC20 و غیره وجود دارند که هر کدام دارای هزینه‌های متفاوتی هستند.

بخوانید  گزارش جدید: انرژی استخراج بیت‌ کوین از کجا تأمین می‌شود؟

آگاهی از این موضوع بسیار مهم و ضروری است که صرافی‌ها و کیف پول‌های مختلف بر اساس هر یک از این شبکه‌ها از ارزهای دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کنند. زیرا در صورتی که این نقل و انتقالات به صورت دقیق و آگاهانه انجام نشود منجر به پرداخت هزینه‌های بالا و در برخی موارد حتی انتقال اشتباه و از بین رفتن دارایی خواهد شد. برای درک کامل موضوع شبکه انتقال ارز دیجیتال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، انواع مختلفی از شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال وجود دارند که به شرح زیر هستند:

شبکه انتقال بیت کوین(Bitcoin)

این شبکه مربوط به بلاک چین بیت کوین است و به دلیل مکانیزم قدیمی شبکه بلاک چین بیت کوین، کارمزد بالاتری نسبت به سایر شبکه‌های انتقال دریافت می‌کند. با این حال این شبکه هنوز بهترین شبکه انتقال بیت کوین محسوب می‌شود.

شبکه انتقال ERC20

شبکه ERC20 مربوط به سیستم بلاک چین اتریوم(Ethereum) است. برای استفاده از این شبکه باید هزینه بیشتری نسبت به سایر شبکه‌های انتقال پرداخت کرد. همچنین سرعت انتقال ارزهای دیجیتال در این شبکه کند است. اما گاهی برای انجام تراکنش‌ها نیاز به استفاده از این شبکه داریم.

بخوانید  آخرین تلاش‌های متا برای نجات متاورس،آیا تلاش‌ها کافی خواهند بود؟

شبکه انتقال BEP2

BEP2 شبکه بومی بایننس کوین(BNB) یا بلاک چین خصوصی بایننس است. کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال در این شبکه در مقایسه با ERC20 کمتر است. BEP2 صرافی بایننس و بسیاری از پروژه‌های دیگر که بر روی پلتفرم بلاک چین بایننس اجرا می‌شوند را تقویت می‌کند.

شبکه انتقال BEP20 در بلاکچین

تفاوت شبکه انتقال bep2 و bep20 در این است که هزینه و سرعت انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه BEP20 مناسبتر از شبکه BEP2 است. نماد این شبکه BSC (Binance Smart Chain) است. یکی از خوبی‌های این بلاک چین، سازگاری آن با شبکه‌های BEP2 و ERC20 است. شبکه بلاک چین BSC به موازات بلاک چین بایننس با هدف پشتیبانی از قراردادهای هوشمند در حال شکل گیری است.

شبکه انتقال TRC20

کارمزد تراکنش در شبکه TRC20 بسیار ارزان و مقرون به صرفه است و ارزانترین شبکه انتقال ارز دیجیتال محسوب می‌شود. این شبکه متعلق به پلتفرم انحصاری بلاک چین ارز دیجیتال TRON است.

بخوانید  استخراج ار وی ان؛ جامع‌ترین راهنمای ماینینگ ریون کوین در ۲۰۲۳

انتقال ارز دیجیتال

مهم ترین نکات هنگام انتقال ارز دیجیتال

در این قسمت به دو نکته بسیار مهم و اساسی اشاره می‌کنیم. متأسفانه بسیاری از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال به دلیل عدم توجه به این نکات ظریف و کوچک سرمایه خود را از دست داده‌اند. توصیه می‌کنیم هنگام انتقال ارزهای دیجیتال خود این نکات را در نظر داشته باشید.

سازگاری شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال و استاندارد ارز دیجیتال مورد نظر در صرافی یا کیف پول دیجیتال

برای درک بهتر این موضوع با مثالی به بررسی آن می‌پردازیم. فرض کنید مقداری Tether را از یک صرافی ارز دیجیتال در کشور خریداری کرده و آن را به کیف پول دیجیتال Trust Wallet منتقل می‌کنیم. برای این کار ابتدا مبلغ مورد نظر را به ریال به حساب صرافی واریز می‌کنیم تا اعتبار کافی برای تهیه تتر مورد نیاز را داشته باشیم.

پس از گذراندن این مراحل و خرید تتر، نوبت به انتقال آن به کیف پول می‌رسد. برای مثال صرافی از دو شبکه TRC20 و ERC20 برای انتقال تتر پشتیبانی می‌کند. در این صورت، اگر شبکه TRC20 را برای انتقال Tether انتخاب کنیم، باید آدرس دریافت کننده Tether را که دارای استاندارد TRC20 است، در کیف پول تراست ولت کپی کرده و وارد صرافی کنیم. هنگام انتقال ارز از کیف پول به حساب صرافی، رعایت این نکته ضروری است و عدم توجه به تفاوت شبکه ‌های ارز دیجیتال برای انتقال ارز، باعث از بین رفتن کل دارایی خواهد شد.

بخوانید  اخبار صرافی‌های ارز دیجیتال (۲۸ مرداد ۱۴۰۲)

هزینه کارمزد انتقال ارزهای دیجیتال در شبکه

یکی از مهم ترین سوالاتی که قبل از انتقال ارزهای دیجیتال باید از خود بپرسیم و در مورد آن تحقیق کنیم این است کارمزد کدام شبکه انتقال ارز دیجیتال کمتر است؟

از آنجایی که معامله گران از این موضوع مهم غفلت می‌کنند، در نهایت مبالغ زیادی را برای هزینه انتقال دارایی‌های دیجیتال خود پرداخت خواهند. فرض کنید می‌خواهیم ۲۵ تتر را از صرافی به کیف پول خود منتقل کنیم. برای این کار می‌توانیم از دو شبکه TRC20 و ERC20 استفاده کنیم.

با استفاده از شبکه TRC20 فقط ۱ به عنوان هزینه پرداخت می‌کنیم. اما اگر بخواهیم ۲۵ تتر خود را از طریق شبکه ERC20 انتقال دهیم باید ۲۰ تتر هزینه کنیم. اکنون اهمیت انتخاب شبکه مناسب برای انتقال ارز دیجیتال را بهتر درک می‌کنید.

هزینه انتقال ارز دیجیتال

ارزان ترین راه برای انتقال ارزهای دیجیتال چیست؟

یکی از مسائلی که همیشه باعث نگرانی معامله گران در بازار می‌شود این است که چگونه دارایی‌های خود را با پرداخت کمترین هزینه انتقال دهند.

بخوانید  بررسی نمودار قیمت اتریوم، بایننس کوین، ریپل، کاردانو، دوج کوین، سولانا و متیک

در بازار ارز دیجیتال، ما با چندین شبکه انتقال اصلی سر و کار داریم که در میان آنها بیشترین کارمزد در شبکه انتقال ERC20 که متعلق به بلاک چین اتریوم است دریافت می‌شود. شبکه ERC20 به دلیل مقیاس پذیری پایین، هزینه بالایی را برای انتقال ارز دیجیتال دریافت می‌کند.

شبکه‌های BEP2 و BEP20 به ترتیب مربوط به زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس هستند. در همین حال، زنجیره هوشمند بایننس گزینه مناسب تری برای پرداخت هزینه‌های کمتر هنگام انتقال ارزهای دیجیتال است.

شبکه TRC20 که مربوط به بلاک چین ارز دیجیتال ترون است نیز یکی از ارزان ترین شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال محسوب می‌شود. به دلیل مقیاس پذیری بالا، بلاک چین ارز دیجیتال TRON هزینه انتقال بسیار کمی را دریافت می‌کند.

هزینه شبکه اساساً به ساختار این شبکه و الگوریتم توافقی که شبکه با آن کار می‌کند بستگی دارد. مقیاس پذیری یکی از معیارهایی است که در انتخاب شبکه باید به آن توجه کنیم. مقیاس پذیری تعداد تراکنش‌های انجام شده در ثانیه بوده که برای شبکه بیت کوین هفت تراکنش در ثانیه است و نشان می‌دهد شبکه بیت کوین از نظر مقیاس پذیری عملکرد ضعیفی دارد.

بخوانید  «دونالد ترامپ مرده است» اکانت پسر ترامپ هک شد!

انواع شبکه های انتقال ارز دیجیتال

کدام شبکه انتقال ارز دیجیتال برای تراکنش‌ها بهترین است؟

شبکه‌های ارز دیجیتال مانند فروشگاه‌های آنلاین هستند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. همانطور که فروشگاه‌های آنلاین هر روز سعی در بهبود کیفیت خدمات خود دارند تا مشتریان خود را افزایش دهند، شبکه‌های ارز دیجیتال نیز با بهبود خدمات خود، کاهش کارمزدها، سرعت بخشیدن به معاملات یا حمایت از سایر ارزهای رایج سعی می‌کنند کاربران بیشتری را جذب کنند.

بررسی نهایی انواع شبکه‌های انتقال ارزهای دیجیتال

شناخت کافی از انواع شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال و اطلاع از کارمزد هر یک از آنها یکی از مهم ترین موضوعاتی است که هر معامله گر در بازار ارز دیجیتال باید به آن تسلط داشته باشد. زیرا اگر نکات ظریف و کاربردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم را رعایت نکنید، ممکن است متحمل پرداخت هزینه‌های بسیار بالایی شوید یا دارایی‌های ارز دیجیتال خود را به طور کامل از دست بدهید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها