تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :بررسی تحولات اخیر اکوسیستم سولانا؛ قاتل اتریوم جان تازه می‌گیرد؟

  • کد خبر : 2612699
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
لورس :بررسی تحولات اخیر اکوسیستم سولانا؛ قاتل اتریوم جان تازه می‌گیرد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی تحولات اخیر اکوسیستم سولانا؛ قاتل اتریوم جان تازه می‌گیرد؟ می‌توان گفت تابستانی که گذشت بهترین فصل برای بازارهای ارز دیجیتال نبوده، اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود.
به گزارش والکس، امروز نگاهی به تمامی تحولات اخیر اکوسیستم سولانا خواهیم داشت و یک تجزیه و تحلیل سریع از برخی اتفاقات مثبت موجود در آن انجام می‌دهیم. در ادامه متوجه می‌شویم که چرا سولانا دوست‌داشتنی‌ترین آلت کوین بازار است و در آخر هم کاهش TVL پروژه‌های این پلتفرم را بررسی خواهیم کرد. پس بدون فوت وقت شروع می‌کنیم!
در اعماق یک بازار خرسی در دنیای کریپتو، شما از هر فرصتی برای برد استفاده می‌کنید و سولانا هم در هفته‌های اخیر چندین پیروزی مهم کسب کرده است.
ابتدا به برخی از رویدادهای خبری مثبت سولانا می‌پردازیم تا ببینیم آیا واقعا چیز هیجان‌انگیزی در این شبکه وجود دارد یا خیر!
🪙 ویزا خدمات تسویه حساب با استیبل‌ کوین‌ها را گسترش می‌دهد شرکت پرداخت‌های جهانی ویزا (VISA) به تازگی اعلام کرده که خدمات تسویه حساب به واسطه استیبل‌ کوین خود را به سولانا گسترش خواهد داد.
این گسترش خدمات در ابتدا با همکاری شرکت‌های پذ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی تحولات اخیر اکوسیستم سولانا؛ قاتل اتریوم جان تازه می‌گیرد؟

می‌توان گفت تابستانی که گذشت بهترین فصل برای بازارهای ارز دیجیتال نبوده، اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود.

به گزارش والکس، امروز نگاهی به تمامی تحولات اخیر اکوسیستم سولانا خواهیم داشت و یک تجزیه و تحلیل سریع از برخی اتفاقات مثبت موجود در آن انجام می‌دهیم. در ادامه متوجه می‌شویم که چرا سولانا دوست‌داشتنی‌ترین آلت کوین بازار است و در آخر هم کاهش TVL پروژه‌های این پلتفرم را بررسی خواهیم کرد. پس بدون فوت وقت شروع می‌کنیم!

بخوانید  گلس نود: خطرات تبادل کریپتو با این ۳ شاخص در معرض خطر قرار می گیرند🖊️

در اعماق یک بازار خرسی در دنیای کریپتو، شما از هر فرصتی برای برد استفاده می‌کنید و سولانا هم در هفته‌های اخیر چندین پیروزی مهم کسب کرده است.

ابتدا به برخی از رویدادهای خبری مثبت سولانا می‌پردازیم تا ببینیم آیا واقعا چیز هیجان‌انگیزی در این شبکه وجود دارد یا خیر!

🪙 ویزا خدمات تسویه حساب با استیبل‌ کوین‌ها را گسترش می‌دهد

شرکت پرداخت‌های جهانی ویزا (VISA) به تازگی اعلام کرده که خدمات تسویه حساب به واسطه استیبل‌ کوین خود را به سولانا گسترش خواهد داد.

این گسترش خدمات در ابتدا با همکاری شرکت‌های پذیرنده Nuvei و Worldpay آغاز خواهد شد. ویزا به طور ویژه از حساب سرکل (Circle) خود استفاده خواهد کرد تا تسویه حساب‌ها را با استفاده از استیبل‌ کوین USDC در سولانا برای این پذیرنده‌ها تسهیل کند.

توییت ویزا

این حرکت بر اساس نتایج آزمایش‌هایی صورت گرفته که ویزا برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ با همکاری Crypto.com آغاز کرده بود و بر پرداخت‌های فرامرزی USDC در اتریوم نظارت داشت. هدف از این ابتکار جدید سولانا، ارائه راه‌حل‌های سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر برای کسب‌وکارهایی است که با فناوری بلاک چین سروکار دارند.

بخوانید  نقش تتر، دوج و ترون در پذیرش ارزهای دیجیتال

🫂 پذیرش پایگاه کد میکر

میکر (Maker) یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌های پیاده‌سازی‌شده بر بستر اتریوم است و در حال حاضر، بزرگترین برنامه دیفای (DeFi) این اکوسیستم پس از لیدو دائو (Lido Dao) محسوب می‌شود. به این ترتیب، میکر به یک نهاد غیرمتمرکز در اتریوم و نمونه بارزی از بهترین‌های ارائه شده در روزهای اولیه دیفای تبدیل شده است.

میکر در حال اجرای برنامه Endgame است که یک ارتقاء حاکمیتی و توکنومیک چند‌ساله محسوب می‌شود و مدتی است که مشخص شده Endgame مستلزم ایجاد یک بلاک چین جدید با نام NewChain خواهد بود.

نوشته های مشابه

  • فاز نزولی آلت کوین ها آیا آلت کوین ها در آستانه خروج از فاز نزولی هستند؟ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
  • پپه ۳ دلیل برای ادامه کاهش قیمت پپه در ماه سپتامبر ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

بیشتر افراد فکر می‌کردند که این یک راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم (L2) خواهد بود، به همین دلیل وقتی رون کریستنسن (Rune Christensen)، موسس میکر، در تاریخ ۱ سپتامبر برای بررسی امکان فورک سولانا به عنوان پایه‌ NewChain فراخوان داد، بسیاری از اعضای جامعه آن شگفت‌زده شدند.

بخوانید  استلار ۲۳ درصد افزایش یافته است
توییت میکر

در حالی که تمام محصولات در ارتباط با کاربر مانند DAI روی اتریوم و بلاک چین‌های لایه دوم‌ باقی می‌مانند، اما کریستنسن گفته که NewChain می‌تواند به عنوان لایه پشتیبان میکر عمل کند و «به این اکوسیستم اجازه دهد تا از طریق هاردهورک‌ها آسیب‌پذیری خود در برابر شدیدترین حملات حاکمیتی یا مشکلات فنی را به حداقل برساند.

حالا سوال این است که چرا سولانا؟ برای پاسخ باید گفت که لایه دوم‌ها نمی‌توانند از هاردفورک‌ها استفاده کنند، که کلیدی برای آینده Endgame محسوب می‌شوند. به علاوه، کریستنسن به کیفیت فنی کدهای سولانا و امکان استفاده از توسعه‌دهندگان بااستعداد جامعه این اکوسیستم برای چنین حرکتی نیز اشاره کرده است.

چه خوشتان بیاید چه نیاید، اگر برنامه‌های کریستنسن برای فورک NewChain در مسیر صحیحی باقی بمانند، Endgame میکر یک نکته مثبت برای سولانا محسوب می‌شود. حداقلش این است که این یک مهر تأیید بزرگ بر زیرساخت فناوری سولانا خواهد بود و کاربران و منابعی که میکر در طول زمان می‌تواند به سمت اکوسیستم سولانا جذب کند، قابل‌توجه است.

بخوانید  استیبل کوین FDUSD؛ توکنی جدید یا جایگزینی برای BUSD؟

✅ Shopify x Solana Pay

«تا وقتی که توانش رو داری با سولانا و شاپیفای خرید کن!» این جمله را اخیراً آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، هم‌بنیانگذار سولانا لبز (Solana Labs) بیان کرده است.

دلیل آن هم این است که Solana Pay، پروتکل پرداخت توسعه‌یافته توسط سولانا لبز، به عنوان یک برنامه توسط شاپیفای (Shopify)، یکی از بزرگترین شرکت‌های تجارت الکترونیک جهان، تأیید و ادغام شده است.

این ادغام مسیر را برای میلیون‌ها کسب‌وکاری که از شاپیفای برای بهره‌گیری از یک راهکار پرداخت کریپتویی ساده‌تر استفاده می‌کنند، هموار خواهد کرد. این پروتکل کارمزد بانک واسطه، بازپرداخت وجه و زمان‌های نگهداری را حذف می‌کند و امکان تسویه مستقیم پرداخت‌ها بواسطه استیبل کوین‌های USD سازگار با سولانا فراهم می‌شود.

یکی از مزیت‌های Solana Pay این است که به کسب‌وکارهای شاپیفای اجازه می‌دهد تا محیط‌های تجارت وب ۳ (web3)، از پیشنهادهای توکنی گرفته تا برنامه‌های وفاداری NFT را برای خود راه‌اندازی کنند.

تمامی این قابلیت‌ها نه تنها سولانا را در خط مقدم راهکارهای تجارت الکترونیک کریپتویی قرار می‌دهد، بلکه نشان می‌دهد که یک تغییر جهت گسترده‌ به سمت پذیرش سیستم‌های پرداخت مبتنی بر بلاک چین برای کاربران خُرد در حال انجام است.

بخوانید  شیباریوم همچنان می تازد؛ آیا قیمت شیبا اینو صعود می کند؟

سولانا دوست‌داشتنی‌ترین آلت‌ کوین در میان سرمایه‌گذاران است

جذابیت آلت‌ کوین‌ها ممکن است رو به کاهش باشد، اما یکی از آنها هنوز هم برای مردم هیجان‌‌انگیز است و آن چیزی نیست جز سولانا.

CoinShares، شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال اروپایی در گزارشی اعلام کرد که طی هفته‌های گذشته، سرمایه‌گذاران به طور عمده از محصولات سرمایه‌گذاری کریپتویی خارج شده‌اند.

اما در ۹ هفته‌ گذشته، سرمایه‌گذاران نهادی پول خود را به دهمین دارایی دیجیتال بزرگ بازار از لحاظ مارکت کپ یعنی سولانا وارد کرده‌اند.

CoinShares اعلام کرد که در هفته‌ گذشته ۷۰۰ هزار دلار از طریق ارائه‌دهندگان خدمات سرمایه‌گذاری کریپتویی وارد سولانا شده است؛ اقدامی که باعث شد این رمزارز تا به این لحظه «محبوب‌ترین آلت‌ کوین در میان سرمایه‌گذاران» باشد.

جریان ورودی‌های متمرکز بر SOL از ابتدای سال جاری تاکنون به مبلغ ۲۶ میلیون دلار می‌رسد.

در مقابل، سرمایه‌گذاران در هفته‌ گذشته ۸/۶ میلیون دلار از محصولات سرمایه‌گذاری متیک و ۳/۲ میلیون دلار از اتریوم خارج کرده‌اند.

بخوانید  ریپل لبز می گوید با اقدام SEC برای درخواست تجدید نظر مخالفت می کند

همچنین حجم معاملات سولانا در مقایسه با حد متوسط بسیار بیشتر بوده و جمعاً به ۲/۸ میلیارد دلار رسیده است.

البته تکلیف دارایی‌های صرافی ورشکسته FTX هم به زودی مشخص خواهد شد و ممکن است تاثیر منفی بر قیمت سولانا داشته باشد.

بیشتر بخوانید: فروش دارایی‌های صرافی FTX و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین، سولانا

کاهش TVL سولانا

اکوسیستم دیفای سولانا از ابتدای سال ۲۰۲۳ رشد خوبی را تجربه کرده و این امر در رشد مداوم ارزش کل قفل شده (TVL) آن در طی ماه‌های اخیر مشهود است. با این حال، یک سری از داده‌‌ها به نقطه‌ توقفی در رشد این بلاک چین اشاره کرده‌اند.

آیا اکوسیستم دیفای سولانا در معرض خطر است؟

داده‌های دیفای لاما (DeFiLlama) نشان می‌دهند که ارزش کل قفل شده (TVL) این بلاک چین از ابتدای سال جاری در مسیر رشد قرار داشته و تا به اینجا تقریباً ۱/۰۵۹ میلیارد دلار است.

TVL سولانا
TVL سولانا

اما این روند در هفت روز گذشته دستخوش تغییراتی شده است. Solana Daily، حسابی در X که بروزرسانی‌های مربوط به اکوسیستم سولانا را دنبال می‌کند، گفته که در این مدت تقریباً همه پروژه‌های موجود در این پلتفرم کاهش دو رقمی در رشد TVL را تجربه کرده‌اند.

بخوانید  داعش از فناوری بلاک چین برای ارتباطات خود استفاده می‌کند!

TVL پروژه‌های برجسته‌ای مانند Marinade Finance تقریباً ۶٪ کاهش یافته است. جالب اینجاست که UXD یکی از معدود پروژه‌هایی بوده که طی در هفت روز گذشته به رشد خود ادامه داده و بیش از ۱۴ میلیون دلار به اکوسیستم سولانا اضافه کرده است.

NFT‌های سولانا مورد اقبال قرار می‌گیرند

در حالی که اکوسیستم دیفای با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند، اما به گزارش CryptoSlam، فضای NFT سولانا در وضعیت خوبی قرار دارد؛ به طوری که تعداد معامله‌گران NFT سولانا در هفت روز گذشته بیش از ۲۴٪ افزایش یافته است.

علاوه بر این، تعداد کل معاملات NFT سولانا و حجم آنها به دلار نیز در این مدت بیشتر شده است.

هیستوگرام حجم و تعداد NFTهای معامله شده سولانا
هیستوگرام حجم و تعداد NFTهای معامله شده سولانا

سولانا راه روشنی در پیش دارد؟

در تابستانی که سپری شد، با وجود چالش‌های خود برای بازار ارزهای دیجیتال، سولانا به عنوان یک بلاک چین توانمند و پرپتانسیل معرفی می‌شود. از جمله تحولات اخیر آن می‌توان به گسترش خدمات تسویه حساب ویزا با کمک سولانا و ادغام آن با شاپیفای اشاره کرد که نشان از تلاش‌های جدی در جهت توسعه اکوسیستم پرداخت‌های دیجیتال آن دارد. همچنین، حالا سولانا به عنوان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آلت‌ کوین‌ها در میان سرمایه‌گذاران شناخته می‌شود و جذب سرمایه‌ به این بلاک چین نقش مهمی را در افزایش اعتماد به آن ایفا کرده است. با این حال، باید به کاهش موقت TVL پروژه‌های دیفای سولانا توجه داشته باشیم تا با تحلیل دقیق آن به درک بهتری از دلایل احتمالی و زمان رشد دوباره ارزش قفل شده در این بلاک چین دست پیدا کنیم. همچنین، فعالیت‌های مثبت در فضای NFT سولانا بیانگر اهمیت و محبوبیت این بلاک چین در بخش‌های دیگر کریپتو است و می‌تواند به جلب توجه کاربران و سرمایه‌گذاران بیشتری منجر شود.

بخوانید  تون کوین چیست؟ معرفی ارز دیجیتال تون کوین تلگرام

برچسب هاآلت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2612699

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها