تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :بررسی تخصصی تتر شبکه TRC20

  • کد خبر : 2633197
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
لورس :بررسی تخصصی تتر شبکه TRC20
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :آشنایی با استیبل کوین‌ها، برای افرادی که به سرمایه‌گذاری و ترید در بازار رمزارزها علاقه خاصی دارند، تأثیر بسیار خوبی در تصمیم‌گیری‌ها و تراکنش‌های آن‌ها می‌گذارد. Tether یکی از استیبل‌ کوین‌هایی است که قیمتی هماهنگ با دلار دارد و ممکن است برخی اوقات، تفاوت کمی بین آن دو ایجاد […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

آشنایی با استیبل کوین‌ها، برای افرادی که به سرمایه‌گذاری و ترید در بازار رمزارزها علاقه خاصی دارند، تأثیر بسیار خوبی در تصمیم‌گیری‌ها و تراکنش‌های آن‌ها می‌گذارد. Tether یکی از استیبل‌ کوین‌هایی است که قیمتی هماهنگ با دلار دارد و ممکن است برخی اوقات، تفاوت کمی بین آن دو ایجاد شود. به همین دلیل، Tether موردتوجه معامله‌گران بسیاری در بازار کریپتو قرار گرفته است. این موضوع موجب شد شرکت Tether از این استیبل کوین، در شبکه‌های مختلف استفاده کند تا بتواند پاسخگوی نیاز تمام معامله‌گران این بازار باشد. ترون، اتریوم، بیت کوین (امنی) و بی‌ان‌بی چین جزو پرکاربردترین شبکه‌هایی به شمار می‌روند که USDT را لانچ کرده‌اند. در ادامه مقاله، به معرفی انواع تتر و بررسی تخصصی Tether شبکه TRC20 می‌پردازیم.

معرفی Tether

همان طور که در گذشته در مقاله “مقایسه انواع تتر بر روی شبکه‌های مختلف” صحبت شد، در حقیقت USDT همان دلار دیجیتالی است که بسیاری از معامله‌گران، در بازار کریپتو از آن بهره می‌برند. ارزش این StableCoin معادل دلار افزایش و کاهش پیدا می‌کند. در سال ۲۰۱۵ برای اولین‌بار این رمزارز، برای کمک به سرمایه‌گذاران بازار کریپتو ایجاد شد؛ چرا که در گذشته معامله‌گران هنگام نزولی بودن بازار، از طریق تبدیل سرمایه خود به دلار فیزیکی، جلوی ضرر را می‌گرفتند و به‌صورت کامل از بازار کریپتو خارج می‌شدند؛ اما بعد از اجرای طرح اولیه دلار دیجیتالی، تبدیل دارایی سرمایه‌گذاران در زمان نزولی شدن بازار به USDT صورت می‌گرفت.

شبکه‌های Tether

انواع تتر روی شبکه‌های مختلفی ارائه می‌شود؛ به همین جهت، شما در زمان مواجه با این آن‌ها کمی گیج می‌شوید. این نکته را فراموش نکنید که USDT یک توکن بدون بلاک‌چین اختصاصی است. در نتیجه، برای فعالیت‌های گوناگون باید از شبکه‌های مختلفی استفاده کرد. در متن ذیل، به‌صورت مختصر انواع این رمزارز در شبکه‌های مختلف را شرح می‌دهیم.

Tether شبکه امنی (Omni)

Tether امنی، اولین نسخه تولید شده از USDT بود که روی بلاک‌چین بیت کوین قرار داشت. به همین منظور، معامله‌گران این مدل Tether را با نام تتر بیت کوین می‌شناختند.Tether امنی، به جهت آن که از اولین انواع تتر بود، با مشکلات بسیاری روبه‌رو شد و پس از مدتی، یک Tether جدید به‌عنوان جایگزین آن معرفی شد.

Tether شبکه اتریوم (ERC20)

به جهت ادامه‌دار بودن مشکلاتی که سرمایه‌گذاران با Tether امنی در سال ۲۰۱۷ داشتند، USDT جدیدی با نام اتریوم روی بلاک‌چین اتریوم راه‌اندازی شد و به دلیل کارمزد پایین و سرعت بالا در تراکنش، در مدت‌زمان کوتاهی جای Tether امنی را گرفت.

TRC20 چیست؟

همان طور که والکس نیز درباره TRC20 چیست اشاره کرده است، TRC20 برای برنامه‌های غیر متمرکز، توکن‌ها و رمز ارزهای جدید استانداردها و قوانین مشخصی را تعریف کرده است. مهم‌ترین ویژگی‌های این شبکه، کاهش هزینه‌ی تراکنش، افزایش سرعت تبادل و امنیت است. همچنین شبکه TRC20 به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد قرارداد هوشمند ترون را می‌دهد. به دلیل همین ویژگی‌ها در حال حاضر این شبکه، به عنوان یکی از شبکه‌های برتر بلاکچین به شمار می‌رود.

Tether اتریوم تا سال ۲۰۲۰ به روند مثبت خود ادامه داد و با رشد پروژه‌های دیفای و شلوغی شبکه در همان سال، کارمزد تراکنش‌های ERC20 هم افزایش پیدا کرد. به همین دلیل، معامله‌گران دیگر علاقه‌ای به آن نداشتند و به دنبال گزینه بهتری در انواع تتر برای جایگزین‌کردن بودند. در آن زمان، تتر TRC-20 که یکی از پرکاربردترین استیبل کوین‌های دنیای کریپتو بود، راه‌اندازی شد. ترون، دارای یک بلاک‌چین جداگانه بود و به جهت ارائه کارمزد انتقال پایین‌تر نسبت به اتریوم و سرعت بالا در تراکنش‌ها، به‌سرعت جایگاه ویژه‌ای را بین سرمایه‌گذاران کریپتو پیدا کرد. جدای از این خصوصیات، شبکه ترون امکان استیکینگ و ایردراپ را به USDT افزود. توکن‌های شبکه TRC20 هم دقیقا شبیه شبکه ERC20، از استاندارد توکن‌سازی خصوصی ترون با نام TRC20 استفاده می‌کنند.

Tether شبکه بی‌ان‌بی چین (BEP20)

توکن BEP20 برای تراکنش‌های کم‌هزینه، سریع‌تر و ارائه مزایای توکن Tether طراحی شد و اغلب کاربران، به‌منظور تجارت و انتقال ارزش در اکوسیستم زنجیره هوشمند بایننس از آن استفاده می‌کنند.

بررسی تخصصی تتر شبکه TRC20

Tether شبکه ایاس (EOS)

یکی از کامل‌ترین و جدیدترین نسخه‌های USDT ارائه شده، Tether ایاس است که در مقایسه با انواع تتر در شبکه‌های دیگر، کامل و بی‌نقص نیست. این شبکه ادعا می‌کند تراکنش‌ در نقل‌وانتقالات را حذف و بالاترین حد سرعت تراکنش را به کاربرانش ارائه می‌دهد.

دیگر شبکه‌های Tether

شبکه‌های دیگری نظیر: آلگورند (ASA)، سولانا (SPL) و اوالانچ (AVAX) این رمزارز را پشتیبانی می‌کنند؛ اما کاربران زیادی ندارند.

مقایسه USDT شبکه ترون با انواع دیگر Tether

شبکه‌های متنوع USDT در موارد متعددی با یکدیگر متفاوت هستند. سرعت تراکنش و کارمزد، بیشترین اختلاف میان آن‌هاست که در متن ذیل، بیشتر به شرح آن می‌پردازیم:

سرعت تراکنش و میزان کارمزد Tether شبکه TRC20

Tether ترون در انجام تراکنش‌ها، سرعت بسیار بالاتری نسبت به گونه‌های دیگر USDT دارد. در شبکه ترون، سرعت انجام تراکنش نهایتا ۳۰ دقیقه است؛ اما در انواع تتر شبکه‌های امنی و اتریوم، این تراکنش ۱ الی ۲ ساعت زمان می‌برد. به همین دلیل، این موضوع برای Tether شبکه TRC20 یک ویژگی خاص محسوب می‌شود. ارزان‌ترین کارمزد تراکنش USDT هم مربوط به شبکه ترون است. این کارمزد، چیزی حدود ۶۰ سنت الی ۱ دلار اعلام شده که با بالارفتن قیمت ترون، می‌تواند کمی افزایش پیدا کند؛ اما در شرایط فعلی، چیزی حدود ۸۰ سنت، کارمزد این شبکه است.

بررسی امنیت شبکه‌های Tether

موضوع امنیت در گونه‌های مختلف این استیبل کوین، کاملا وابسته به بلاک‌چینی است که این رمزارز روی آن قرار دارد.USDT شبکه‌های بیت کوین و اتریوم، یکی از امن‌ترین تترها شناخته می‌شوند؛ ولی باتوجه‌به بالابودن کارمزد این شبکه‌ها، استفاده از Tether شبکه ترون با داشتن امنیت مناسب، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

انتقال Tether شبکه TRC20 به کیف پول

ازآنجایی‌که انواع تتر در شبکه‌های متنوعی وجود دارند، آدرس‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است و معامله‌گران در زمان انتقال Tether به کیف پول، باید توجه و دقت لازم را به خرج دهند. آدرس Tether شبکه TRC20، با TX شروع می‌شود. پس به یاد داشته باشید که اگر آدرس را به‌صورت صحیح وارد کنید، انتقال شما به درست‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود.

کیف پول‌های Tether شبکه TRC20

سرمایه‌گذاران به‌منظور نگهداری Tether خود در یک محل امن، نیاز به کیف پول دیجیتال دارند. در حال حاضر، کیف پول‌های بسیاری از Tether شبکه TRC20 پشتیبانی می‌کنند که عبارت‌اند از:

  •  تراست ولت (Trust Wallet)
  •  تتر (Tether wallet)
  •  کوینومی (Coinomi)
  •  تتر فری ولت (Tether Free Wallet)
  •  اتمیک ولت (Atomic Wallet)
  •  لجر (Ledger)
  •  ترزور (Trezor)

بررسی تخصصی تتر شبکه TRC20

سخن پایانی

در این مقاله، به معرفی انواع تتر و مقایسه آن‌ها با یکدیگر پرداختیم و سپس، به‌صورت تخصصی Tether شبکه TRC20 را مورد ارزیابی قرار دادیم. همان‌ گونه که بیان شد، USDT شبکه Tron کمترین میزان کارمزد و بهترین سرعت تراکنش را شامل می‌شود. به همین منظور معامله‌گران، علاقه بسیاری به این گزینه برای انجام تراکنش‌های خود دارند. لازم به ذکر است که متن خوانده شده هیچ‌گونه پیشنهادی جهت سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیست؛ زیرا این کار باید توسط افرار باتجربه و آموزش‌دیده انجام شود.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2633197

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها