تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :بررسی جامع کوین مارکت کال CoinMarketCal؛ تقویم آنلاین رایگان رویدادهای کریپتویی

  • کد خبر : 2622420
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
لورس :بررسی جامع کوین مارکت کال CoinMarketCal؛ تقویم آنلاین رایگان رویدادهای کریپتویی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بازار ارزهای دیجیتال بازاری است که خواب ندارد. کوین‌ها، محصولات، خدمات و اعلامیه‌های جدیدی که بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، در هر لحظه پدیدار می‌شوند و همراهی با آخرین پیشرفت‌ها و رویدادها در فضای پویای کریپتو نیازمند صرف زمان زیادی است. اینجاست که کوین مارکت کال (CoinMarketCal) وارد صحنه می‌شود. کوین مارکت کال (CoinMarketCal) یک تقویم آنلاین رایگان است که رویدادهای آتی ارزهای دیجیتال، اطلاعیه‌ها، انتشار محصولات و سایر پیشرفت‌هایی را که می‌توانند به طور بالقوه بر قیمت کوین‌ها و توکن‌ها تأثیر بگذارند، ردیابی می‌کند. کوین مارکت کال به معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال برنامه‌ای جامع از اتفاقات پیش‌رو در فضای کریپتو، از پیش‌فروش‌ها و تغییرات شبکه گرفته تا کنفرانس‌ها و به‌روزرسانی‌های پلتفرم، ارائه می‌دهد. کوین مارکت کال با رابط کاربری خوب، فیلترگذاری مناسب و پایگاه داده‌ای جامع از رویدادهای کریپتو، قصد دارد مرجع مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند از رویدادهایی تاثیرگذار بازارهای پرنوسان کریپتو آگاه باشند. در این مقاله از مجله نوبیتکس به بررسی امکانات و قاب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بازار ارزهای دیجیتال بازاری است که خواب ندارد. کوین‌ها، محصولات، خدمات و اعلامیه‌های جدیدی که بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارند، در هر لحظه پدیدار می‌شوند و همراهی با آخرین پیشرفت‌ها و رویدادها در فضای پویای کریپتو نیازمند صرف زمان زیادی است. اینجاست که کوین مارکت کال (CoinMarketCal) وارد صحنه می‌شود. کوین مارکت کال (CoinMarketCal) یک تقویم آنلاین رایگان است که رویدادهای آتی ارزهای دیجیتال، اطلاعیه‌ها، انتشار محصولات و سایر پیشرفت‌هایی را که می‌توانند به طور بالقوه بر قیمت کوین‌ها و توکن‌ها تأثیر بگذارند، ردیابی می‌کند. کوین مارکت کال به معامله‌گران، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان ارزهای دیجیتال برنامه‌ای جامع از اتفاقات پیش‌رو در فضای کریپتو، از پیش‌فروش‌ها و تغییرات شبکه گرفته تا کنفرانس‌ها و به‌روزرسانی‌های پلتفرم، ارائه می‌دهد. کوین مارکت کال با رابط کاربری خوب، فیلترگذاری مناسب و پایگاه داده‌ای جامع از رویدادهای کریپتو، قصد دارد مرجع مناسبی برای کسانی باشد که می‌خواهند از رویدادهایی تاثیرگذار بازارهای پرنوسان کریپتو آگاه باشند. در این مقاله از مجله نوبیتکس به بررسی امکانات و قابلیت‌های سایت کوین مارکت کال و نحوه استفاده از آن خواهیم پرداخت.

کوین مارکت کال (CoinMarketCal) چیست؟

کوین مارکت کال (CoinMarketCal) پلتفرمی است که دسترسی کاربران را به اطلاعاتی مانند رویدادهای آینده و اخبار کوین‌ها، توکن‌ها و مجموعه‌های NFT تسهیل می‌کند و همچنین کاربران می‌توانند اطلاعات رویدادهای گذشته را نیز دریافت کنند. کوین مارکت کال در واقع وب سایتی است که مانند تقویم عمل می‌کند و این تقویم شامل رویدادها و اخبار، کنفرانس‌ها، ادغام پروژه‌ها، سمینارها، اعلامیه‌های پروژه‌های جدید، جشن‌ها و سایر توسعه‌ها در حوزه کریپتو است. رویدادهای پروژه‌های کریپتو بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر می‌گذارد، بنابراین با ردیابی این رویدادها، کاربران می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های بالقوه را برای تصمیم‌گیری بهتر در مورد ارزهای دیجیتال پیدا کنند. کاربران می‌توانند به اعتبار و صحت رویداد رای دهند و سایر کاربران نیز می‌توانند نتایج را بر اساس این نتایج رای گیری تجزیه و تحلیل کنند.

کوین مارکت کال برای رویدادهای ذکر شده در وب سایت خود منبع و مدرک ارائه می‌دهد. بنابراین کاربران می‌توانند منبع رویداد را که اغلب صفحه رسمی توییتر پروژه است را اعتبارسنجی کنند. کوین مارکت کال تلاش بسیاری می‌کند تا برای جامعه معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به عنوان مرجعی معتبر شناخته شود و برای رسیدن به این هدف اعتبار پلتفرم خود را به خطر نمی‌اندازد. در کوین مارکت کال گزینه‌های فیلتر و مرتب‌سازی برای کاربران بر اساس سال، ماه و تاریخ و دسته‌بندی وجود دارد. تقویم رویداد کوین مارکت کال به کاربران این امکان را می‌دهد که به اخبار و تحولات جدید در بازار ارز دیجیتال نیز دسترسی داشته باشند. این تحولات عمدتاً در مورد مسائل نظارتی مهم، مسائل مربوط به پولشویی دولتی یا ایالتی، کوین‌ها و توکن‌ها و NFTهای جدید لیست شده است.

تاریخچه کوین مارکت کال (CoinMarketCal)

کوین مارکت کال (CoinMarketCal) در سال ۲۰۱۷ معرفی شد تا مکانی جامع برای یافتن همه رویدادهای مهم مرتبط با کریپتو ایجاد کند. در آن زمان، بازار روند صعودی قابل توجهی را طی می‌کرد. علاوه بر این در این بازه استانداردهای توکن و تعداد کوین‌ها در بازار به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

متأسفانه، سرمایه‌گذاران بسیاری رویدادهای آغاز فعالیت پروژه‌ها و ایردراپ‌ها را از دست دادند و این عمدتاً به دلیل بی‌خبری سرمایه‌گذاران از رویدادها بود. این شرایط موجود خیلی زود مشخص کرد که بازار ارزهای دیجیتال به نوعی سیستم تقویم نیاز دارد، تقویمی که افراد را در جریان اتفاقات و رویدادها نگه می‌دارد.

اولین نسخه‌های این پلتفرم‌ها، شرکت‌های واحد یا حتی عملیات شخصی بودند. به این ترتیب، آنها فاقد داده‌ها و سیستم‌های راستی آزمایی بودند. این منجر به بسته شدن بیشتر این عملیات متمرکز در عرض چند ماه شد. در پاسخ به این نیاز، توسعه دهندگان پشت پلتفرم Coinmarketcal روشی غیرمتمرکز برای مقابله با این مشکل ابداع کردند.

روش عملکرد کوین مارکت کال

کوین مارکت کال راه حلی با استفاده از فناوری بلاک چین برای این مشکل ارائه می‌دهد. پلتفرم کوین مارکت کال به کاربران امکان می‌دهد تا رویدادهای مرتبط با کریپتو را به صورت رایگان و مستقیم در یک تقویم عمومی ثبت کنند. بنابراین، با این روش کوین مارکت کال راهی برای حل اولین مشکلی که پلتفرم‌های قبلی را آزار می‌داد، یعنی کمبود داده، ارائه می‌دهد.

بازار کریپتو امروز به قدری بزرگ است که یک فرد هرگز ن می‌تواند کل آن را پیگیری و نظارت کند. ایجاد این امکان برای کاربران و پروژه‌ها در فهرست کردن داده‌هایشان باعث می‌شود که همیشه رویدادهای جدیدی در تقویم وجود داشته باشد.

اعتبارسنجی

کوین مارکت کال برای حل دومین مشکل، یعنی تقویم‌های اولیه نامعتبر و شامل اطلاعات غلط و اسپم، فرآیندهای تایید اطلاعات جالبی را ارائه می‌دهد. برای اطمینان از اینکه فقط داده‌های صحیح در تقویم رویدادها قرار می‌گیرند، کوین مارکت کال یک سیستم رای‌گیری از جامعه را اجرا می‌کند. همه رویدادها از طریق این فرآیند تأیید و با رای‌گیری اعتبارسنجی می‌شوند و رویدادهایی که نمی‌توانند تایید اعتبار شوند حذف می‌شوند. این روش ساده و در عین حال مؤثر برای تایید داده‌ها همان چیزی است که کوین مارکت کال را نسبت به پلتفرم‌های پیش از خود دقیق‌تر می‌کند.

از ثبت رویدادها کسب درآمد کنید

هر کسی می‌تواند رویدادی را در کوین مارکت کال ثبت کند و پاداش دریافت کند. فقط نیاز است که هنگام ثبت رویداد آدرس کیف پول بیت کوین خود را نیز قرار دهید تا بتوانید واجد شرایط دریافت پاداش باشید. با این حال، این طرح تشویقی دلیل اصلی استفاده افراد از این پلتفرم نیست. جذابیت واقعی پلتفرم کوین مارکت کال این است که اطلاعاتی که در آن نمایش داده می‌شود به موقع و دقیق است.

ربات کوین مارکت کال

کاربران می‌توانند با استفاده از ربات کوین مارکت کال نیز آخرین رویدادهای کریپتو را پیگیری کنند. این ربات رویدادها را به محض دریافت تاییدیه در اکانت توییتر منتشر می‌کند، بنابراین سرمایه گذاران می‌توانند به سرعت از رویدادها باخبر شوند و از سایرین جلوتر باشند. از مزایای استفاده از ربات این است که داده‌ها در تایملاین توییتر شما ظاهر می‌شود و خیلی زود از رویدادهای کریپتو آگاه می‌شوید. همچنین می‌توانید به صفحه ربات بروید و در آنجا آخرین رویدادها را پیمایش کنید.

API کوین مارکت کال

توسعه دهندگان Dappها (Decentralized application-برنامه غیرمتمرکز) همچنین می‌تواند از کویت مارکت کال با استفاده از API بهره ببرند. این امکان راه قابل اعتمادی در دسترسی به اطلاعات تقویم برای برنامه‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این، API کوین مارکت کال باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان برنامه‌ها بتوانند ارزش‌های بیشتری به کاربران خود ارائه دهند.

اپلیکیشن موبایل

یکی دیگر از امکانات جالب پلتفرم کوین مارکت کال، اپلیکیشن موبایل آن است. کاربران می‌توانند با دانلود و استفاده رایگان از این برنامه، به‌روزرسانی‌های بازار کریپتو را مستقیماً در دستگاه‌های اندرویدی یا iOS خود دریافت کنند. همچنین می‌توانید اپلیکیشن را را برای ارسال پوش نوتیفیکیشن تنظیم کنید. به این ترتیب، هرگز رویدادهای مهم بازار کریپتو را از دست نخواهید داد.

ویژگی‌های کوین مارکت کال

هنگامی که وارد سایت کوین مارکت کال می‌شوید، متوجه می‌شوید که این پلتفرم دارای ناوبری ساده و کاربرپسندی است. صفحه اصلی قابلیت جستجو دارد و به شما امکان می‌دهد پروژه‌ها را بر اساس مشخصات فنی و تاریخ آنها مرتب کنید. همچنین می‌توانید رویدادها را بر اساس صرافی، کوین‌های برتر، نوع رویداد و کلمات کلیدی مرتب‌سازی کنید.

رایگان بودن

کوین مارکت کال منبعی رایگان است که می‌تواند دید کلی شما به بازار کریپتو را بهبود دهد. این پلتفرم داده‌های رویداد‌های کریپتو را به صورت روزانه در اختیار جامعه ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد. هر کسی از سراسر جهان می‌تواند به این داده‌ها دسترسی داشته باشد و حتی آنها را در اپلیکیشن خود ادغام کند.

ایجاد هشدار در کوین مارکت کال، 2 coinmarketcal alert

هشدارهای NFT

همچنین کوین مارکت کال پشتیبانی از جامعه توکن غیر مثلی (NFT) را نیز به امکانات خود اضافه کرده است. این شبکه دارای تاریخ‌ و اطلاعات به‌روز انتشار NFTها است. حتی یک ویجت پرطرفدار NFT نیز در صفحه اصلی وجود دارد که تاریخ انتشار و آرای کاربران سایت را لیست می‌کند.

ویجت‌های کوین مارکت کال، 3 coinmarketcal widgets

ویجت Significant

ویجت Significant پروژه‌هایی را نمایش می‌دهد که احتمالاً روی یک توکن یا کل بازار تأثیر قابل توجهی خواهند داشت. در این بخش، می‌توانید داده‌های مربوط به لیست شدن در صرافی‌ها یا راه‌اندازی‌ شبکه‌های اصلی را بیابید. معمولاً به دنبال این رویدادها افزایش قابل توجهی در ارزش توکن‌ها رخ می‌دهد.

داغ‌ (HOT)

ویجت داغ (Hot) اطلاعاتی در مورد رویدادها و اجلاس آینده ارائه می‌دهد. این اطلاعات برای پروژه‌های جدیدی که به دنبال معرفی شبکه‌های خود در بازار هستند اهمیت بالایی دارد. همچنین می‌توانید تعداد آرای مخاطبان را روی جعبه هر رویداد مشاهده کنید.

کوین‌های با پتانسیل

در بخش کوین‌های با پتانسیل (Coin With Potential)، پلتفرم کوین مارکت کال پروژه‌هایی را فهرست می‌کند که شتاب زیادی در بازار دارند. این ویجت پروژه‌ها را بر اساس عوامل مختلفی شناسایی و معرفی می‌کند. این عوامل می‌تواند شامل رویدادهای آینده، ارتقاهای پیشِ‌ رو، لیست شدن در صرافی‌ها و … باشد.

هشدارها (Alerts)

کوین مارکت کال برای کاربران راه‌های متعددی ایجاد کرده تا از بازار کریپتو باخبر بمانند. یکی از موثرترین راه‌ها برای نظارت بر بازار ویژگی هشدارها (Alerts) در کوین مارکت کال از است. کاربران می‌توانید در پلتفرم کوین مارکت کال بر اساس استراتژی سرمایه‌گذاری خود هشدارهایی را ایجاد و تنظیم کنند.

خبرنامه (Newsletter)

خبرنامه کوین مارکت کال نیز ارزش‌های این پلتفرم را دوچندان می‌کند. این خبرنامه بینش بیشتری در مورد پروژه‌های مورد جذاب و روندهای بازار ارائه می‌دهد. همچنین این خبرنامه به کوین مارکت کال این امکان را می‌دهد تا با کاربران خود به طور مستقیم و با لحنی شخصی‌تر ارتباط برقرار کند.

رتبه‌بندی کوین‌ها

در نوار منوی اصلی، کاربران می‌توانند برگه‌ای را پیدا کنند که “رتبه بندی کوین‌ها” نام دارد. کاربران می‌توانند با کلیک بر روی لینک این برگه، جدول کوین‌ها را که شامل قیمت، ارزش بازار و حجم معاملات است، مشاهده کنند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند صرافی‌ها و دارایی‌های کریپتویی فهرست‌شده‌شان را مشاهده کنند.

ثبت نام در کوین مارکت کال

برای کاربرانی که می‌خواهند فقط اطلاعات و اخبار کریپتو را مشاهده کنند، این یک پلتفرم رایگان است و نیازی به ثبت نام نیست. در وب سایت رسمی کوین مارکت کال، و در پایین صفحه اصلی، دکمه‌ای با متن اشتراک (Subscribe) قرار دارد. با وارد کردن ایمیل و ثبت نام، می‌توانید ۳ ارز دیجیتال پیشنهادی کوین مارکت کال را برای قرار دادن در واچ لیست خود به صورت هفتگی دریافت کنید. همچنین کاربران می‌توانند برای یک حساب توسعه‌دهنده در بخش API در پایین صفحه ثبت نام کنند.

 ارائه API در سایت کوین مارکت کال، 4 coinmarketcal api

ساخت حساب توسعه‌دهنده

  • در صفحه اصلی، بر روی API در بخش پاورقی سایت در دسته «خدمات ما» کلیک کنید.
  • پس از کلیک بر روی لینک، وارد صفحه API و تعرفه‌های آن می‌شوید. بر روی Get Access کلیک کنید.
  • در صفحه لاگین، بر روی ثبت نام اکانت توسعه‌دهنده کلیک کنید.
  • در فرم موجود اطلاعات خود را وارد کنید، مانند نام، آدرس ایمیل، رمز عبور و وب سایت (در صورت داشتن)، و سپس بر باکس “I am not robot” کلیک کنید.
  • برای تکمیل مراحل ثبت نام، روی دکمه “ثبت نام” کلیک کنید.

ساخت حساب توسعه‌دهنده در کوین مارکت کال، 5 coinmarketcal developer account

اضافه کردن رویدادها به تقویم

هنگامی که به صفحه اصلی رسیدید، در سمت راست بالای صفحه، دکمه «افزودن رویداد» قرار دارد. با کلیک بر روی این دکمه، یک فرم کامل برای اعتبارسنجی نمایش داده می‌شود. دو تب برای افزودن رویدادها وجود دارد: Coins & Tokens و NFTs Collections که کاربران با توجه به پروژه‌ مورد نظر خود از میان آن‌ها انتخاب می‌کنند. همچنین با قرار دادن آدرس کیف پول خود، در صورت صحت اطلاعات وارد شده، پاداش دریافت خواهید کرد.

پیگیری رویدادهای کریپتو

کوین مارکت کال پلتفرمی است که به کاربران اجازه می‌دهد رویدادهای مرتبط با ارزهای دیجیتال را دنبال کنند و از آن‌ها مطلع باشند. با استفاده از این پلتفرم، کاربران به راحتی می‌توانند تاریخ‌ها، رویدادها و اطلاعیه‌های مهم در صنعت کریپتو را پیگیری کنند. کوین مارکت کال همچنین شواهدی از هر رویدادی که در پلتفرمش لیست شده ارائه می‌دهد.

مزایای کوین مارکت کال

پلتفرمی مبتنی بر جامعه ( Community-Based)

یکی از مزیت‌های اصلی کوین مارکت کال سیستم ثبت نام قابل اعتماد و شفاف آن است که به کاربران اجازه میٰ‌دهد نه تنها رویدادهای رمزنگاری را ردیابی کنند بلکه رویدادهای جدیدی را نیز به تقویم اضافه کنند. از این رو، اکوسیستم را قادر می‌سازد که از چالش‌های مرتبط با تقویم‌های رمزنگاری متمرکز دوری کند، تقویم‌هایی که کاربران را به اعتماد به آن تقویم متمرکز و باور سوگیری نداشتن تقویم ملزم می‌کنند.

داشتن رابط کاربرپسند

کوین مارکت کال با استفاده از عناصری ساده در وب‌سایتی که داده‌های آن مرتباً به‌روز می‌شود توانسته رابط کاربری مناسبی ایجاد کند . ردیابی رویدادها در آن آسان است، زیرا وب سایت دارای یک سیستم فیلترگذاری جامع است که به کاربران امکان می‌دهد پایگاه داده پلتفرم را از طریق ویژگی‌های مختلفی از جمله کلمات کلیدی، تاریخ، کوین و صرافی پایش کنند. همچنین، در سایت آیکون‌هایی وجود دارد که کاربران را به سمت رویدادهای پرطرفدار یا بحث برانگیز هدایت می‌کند.

پشتیبانی از سیستم هشدار

با کوین مارکت کال می‌توانید هر زمان که رویدادهای مربوط به کلمه کلیدی یا ارز دیجیتال خاصی به وب سایت اضافه می‌شود، هشدار تنظیم کنید و در صورت وقوع اعلان دریافت کنید. این هشدار از طریق ایمیل ارسال می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد تا برای حداکثر ۳ ارز دیجیتال هشدار ایجاد کنند.

رایگان بودن استفاده شخصی

کوین مارکت کال چارچوب تجاری خود را به گونه ای طراحی کرده است که به افراد اجازه می‌دهد بدون پرداخت هزینه اضافی به خدمات آن برای ردیابی رویدادهای روزمره دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، برنامه‌های اشتراک آن برای کسانی است که قصد دارند از خدمات کوین مارکت کال به صورت تجاری استفاده کنند.

ارائه API

کاربران می‌توانند از پایگاه داده قوی و جامع کوین مارکت کال به عنوان منبعی برای داده‌های تحقیقات یا سایر فعالیت‌های خود با استفاده از API برای اتصال سریع بهره ببرند. با این حال، توجه داشته باشید که استفاده بدون محدودیت این خدمات هزینه دارد. هزینه اشتراک شما نیز بستگی به نوع فعالیت‌ها و محدوده خدماتی که دریافت می‌کنید دارد.

معایب کوین مارکت کال

سیستم اعتبارسنجی مستعد خطا

پیشتر توضیح دادیم که کوین مارکت کال بر پایه یک سیستم رای‌گیری استوار است که که صحت رویدادهای اضافه شده به وب سایت را بررسی می‌کند. طراحی این چارچوب به شکلی است که کاربران به اثربخشی محتوای پلتفرم کمک می‌کنند. هرچه افراد بیشتری تمایل به رای دادن داشته باشند، فرایند اعتبارسنجی رویداد معتبرتر است.بنابراین، در مواردی که افراد کافی برای رای دادن به موارد جعلی در وب سایت وجود ندارد، هیچ راه دقیقی برای ریشه کن کردن اطلاعات غلط وجود ندارد. گرچه سیستم اعتبارسنجی مبتنی بر جامعه کوین مارکت کال سیستم خوبی است، اما این روش باعث نمی‌شود که سیستم کمتر مستعد دستکاری باشد.

جمع‌بندی

کوین مارکت کال یک پلتفرم قدرتمند است که برای کاربران بینش و اطلاعات ارزشمند و در مورد رویدادهای اینده حوزه کریپتو فراهم می‌کند. همچنین در این سایت به اخبار و اطلاعیه‌های حوزه کریپتو نیز پرداخته می‌شود. کوین مارکت کپ با ارائه یک تقویم رویداد جامع، واچ لیست‌های سفارشی‌سازی‌شده و … به سرمایه‌گذاران و معامله گران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌ای بگیرند و در یک بازار به سرعت در حال تحول از سایرین پیشی بگیرند.

ویژگی‌های این پلتفرم مانند فیلتر کردن، مرتب‌سازی و جستجو کار را برای کاربران آسان می‌کند. همچنین، امکاناتی مانند هشدارها و ربات‌ها به کاربران این امکان را می‌دهد که کاملاً به‌روز بمانند. برنامه موبایل کوین کپ هم باعث شده که دسترسی به این اطلاعات در هرجا و هر مکان ممکن باشد. در فضایی که همه به دنبال اطلاع از آخرین اخبار و رویدادهای دنیای ارزهای دیجیتال هستند، کوین مارکت کپ یکی از ابزارهای ارز دیجیتال است که ضروری و پرکاربرد به نظر می‌رسد.

منبع : نوبیتکس مگ

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2622420

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها