تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین، آپتیمیزم، یونی سواپ، سلستیا و استکس

  • کد خبر : 2632404
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
لورس :بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین، آپتیمیزم، یونی سواپ، سلستیا و استکس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین، آپتیمیزم، یونی سواپ، سلستیا و استکس در این مطلب به بررسی چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین در کنار ۴ آلت کوین یعنی یونی سواپ، آپتیمیزم، سلستیا و استکس می‌پردازیم و حمایت‌ها و مقاومت‌های آنها را بررسی خواهیم کرد.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، شاخص S&P 500 (SPX) هفته گذشته به بالاترین کلوز قیمتی خود در طی یک سال گذشته دست یافت و بیت کوین نیز به بالاترین سطح خود در ۵۲ هفته گذشته رسید که نشان می‌دهد دارایی های پرخطر در روزهای پایانی سال قدرتمند ظاهر شده‌اند.
برخی از تحلیلگران بر این باورند که رالی بیت کوین در کوتاه‌مدت بزودی تمام می‌شود و قیمت ممکن است سقوط کند. متیو هایلند (Matthew Hyland)، تحلیلگر و مفسر محبوب بازارهای مالی در رسانه‌های اجتماعی، طی پست خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) هشدار داد که کاهش دامیننس بیت کوین به زیر ۵۱/۸۱ درصد می‌تواند نشان‌دهنده پایان روند صعودی «همراه با ساخت یک سقف احتمالی جدید» باشد.
همانطور که امروز دیدیم قیمت بیت کوین با کاهش یکباره به ۴۰٬۴۰۰ دلار سقوط کرده و اکنون در محدوده نزدیک به ۴۲۰۰۰ دلار د رنوس..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی حمایت‌ها و مقاومت‌های بیت کوین، آپتیمیزم، یونی سواپ، سلستیا و استکس

در این مطلب به بررسی چشم‌انداز کوتاه‌مدت بیت کوین در کنار ۴ آلت کوین یعنی یونی سواپ، آپتیمیزم، سلستیا و استکس می‌پردازیم و حمایت‌ها و مقاومت‌های آنها را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، شاخص S&P 500 (SPX) هفته گذشته به بالاترین کلوز قیمتی خود در طی یک سال گذشته دست یافت و بیت کوین نیز به بالاترین سطح خود در ۵۲ هفته گذشته رسید که نشان می‌دهد دارایی های پرخطر در روزهای پایانی سال قدرتمند ظاهر شده‌اند.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که رالی بیت کوین در کوتاه‌مدت بزودی تمام می‌شود و قیمت ممکن است سقوط کند. متیو هایلند (Matthew Hyland)، تحلیلگر و مفسر محبوب بازارهای مالی در رسانه‌های اجتماعی، طی پست خود در پلتفرم X (توئیتر سابق) هشدار داد که کاهش دامیننس بیت کوین به زیر ۵۱/۸۱ درصد می‌تواند نشان‌دهنده پایان روند صعودی «همراه با ساخت یک سقف احتمالی جدید» باشد.

همانطور که امروز دیدیم قیمت بیت کوین با کاهش یکباره به ۴۰٬۴۰۰ دلار سقوط کرده و اکنون در محدوده نزدیک به ۴۲۰۰۰ دلار د رنوسان است.

معمولاً، اولین مرحله از رالی قیمت‌ها در بازار صعودی جدید توسط رهبران آن بخش هدایت می‌شود، اما پس از اتمام یک حرکت قابل‌توجه، برداشت سود معامله‌گران از بازار شروع خواهد شد و آنها بررسی فرصت‌های جایگزین را آغاز می‌کنند.

آیا بیت کوین می‌تواند روند صعودی خود را از سر گیرد؟ آیا این امر باعث افزایش محبوبیت و رشد آلت کوین‌های بازار می‌شود؟ در ادامه نمودار ۵ ارز دیجیتال معروف بازار را که ممکن است در کوتاه‌مدت شرایط خود را حفظ کنند بررسی خواهیم کرد. ذکر این نکته ضروریست که از زمان آماده‌سازی این تحلیل، نوسانات قیمت رمزارزها ممکن است بخش‌هایی از حمایت‌ها یا مقاومت‌های ذکر شده را پشت سر گذاشته باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در محدوده باریکی نزدیک به مقاومت جزئی ۴۴،۷۰۰ دلار تثبیت شده بود و با ریزش امروز به اولین حمایت خود در سطح ۴۰٬۶۰۰ دلار معادل منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه واکنش نشان داد و به سطح ۴۲۰۰۰ دلار بازگشت.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین
نمودار روزانه قیمت بیت کوین

میانگین‌های متحرک به سمت بالا شیب گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید قرار دارد. اگر قیمت از سطح فعلی به سمت اهداف بالاتر افزایش یابد و به بالای ۴۴،۷۰۰ دلار برسد، سیگنالی مبنی بر از سرگیری روند صعودی خواهد بود. جفت ارز BTC/USDT سپس می‌تواند تا ۴۸ هزار دلار نیز رشد کند.

برعکس این فرضیه، اگر قیمت سقوط خود را ادامه دهد، ممکن است این جفت ارز در یک روند نزولی به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به نرخ ۴۰،۶۰۸ دلار حرکت داشته باشد. این سطح بسیار مهمی محسوب می‌شود که باید آن را زیر نظر داشته باشیم، چرا که یک جهش رو به بالا از آن نشان می‌دهد که روند صعودی دست نخورده باقی مانده، اما سقوط قیمت به زیر آن نشان‌دهنده شروع اصلاح عمیق‌تری به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به نرخ ۳۷،۱۵۲ دلار خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین

نمودار ۴ ساعته بیت کوین نشان می‌دهد که گاوها در تلاش هستند تا قیمت را در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای حفظ کنند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز BTC/USDT ممکن است به بالای سطح ۴۴،۷۰۰ دلار صعود کند. این حرکت صعودی سپس می‌تواند قیمت را به ۴۸ هزار دلار برساند که احتمالاً به عنوان یک مقاومت بزرگ در نظر گرفته می‌شود.

قیمت که اکنون به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در نمودار ۴ ساعته کاهش یافته است، به معنای برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت از بازار است. این جفت ارز در این حالت می‌تواند تا سطح ۳۸/۲ درصد اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی خود به نرخ ۴۱،۹۹۳ دلار و پس از آن به سطح ۵۰ درصد اصلاحی به نرخ ۴۱،۱۵۷ دلار سقوط کند.

تحلیل بیت کوین

تحلیل قیمت یونی سواپ

قیمت یونی سواپ (UNI) در تاریخ ۹ دسامبر به بالاتر از مقاومت سربار ۶/۷۰ دلاری خود افزایش یافت و الگوی کف دوگانه این آلت کوین تکمیل گردید.

نمودار روزانه قیمت یونی سواپ
نمودار روزانه قیمت یونی سواپ

خرس‌ها تلاش می‌کنند با عقب راندن قیمت به زیر سطح بریک اوت ۶/۷۰ دلاری، برخی از خریداران نوسان‌گیر و کوتاه‌مدت را به دام بیندازند. آنها موفق شده‌اند جفت ارز UNI/USDT را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۶/۱۰ دلار کاهش دهند. ۶/۱۰ دلار سطحی است که باید آن را به دقت زیر نظر داشته باشیم. در زمان نگارش این تحلیل قیمت یونی سواپ به ۶.۲۴ دلار رسیده است.

اگر قیمت با برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به سمت بالا بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای سطح مقاومت ۶/۷۰ دلاری برسانند. اگر آنها در انجام این امر موفق باشند، این جفت ارز ممکن است به سمت سطح ۷/۷۰ دلار و در نهایت به هدف الگوی خود یعنی ۹/۶۰ دلار یک حرکت صعودی را آغاز کند.

در مقابل، سقوط قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد که این بریک اوت تنها یک تله گاوی بوده است. این جفت ارز ممکن است در این حالت به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود به نرخ ۵/۳۲ دلار سقوط کند.

نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ
نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ

در نمودار ۴ ساعته یونی سواپ مشاهده می‌کنیم که پولبک قیمت در تلاش است تا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای خود حمایت کند. اگر قیمت افزایش یابد و در بالای سطح ۶/۷۰ دلار باقی بماند، احتمال رشد توکن UNI به بالای سطح ۷/۱۳ دلار افزایش پیدا می‌کند. این امر ممکن است مرحله بعدی روند صعودی یونی سواپ را به سمت سطح ۷/۷۰ دلار آغاز کند.

از طرف دیگر، اگر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای استقامت کافی را نداشته باشد و در برابر فشار خرس‌ها شکست بخورد، توقف بعدی احتمالاً سطح ۵/۸۰ دلار خواهد بود. این یک حمایت ضروری برای گاوها محسوب می‌شود و باید از آن دفاع کنند، چرا که در صورت نقض این سطح، جفت ارز UNI/USDT ممکن است به سطح ۴/۸۰ دلار هم سقوط کند.

تحلیل یونی سواپ

تحلیل قیمت آپتیمیزم

گاوها پس از چندین روز تلاش، بالاخره در تاریخ ۷ دسامبر قیمت آپتیمیزم (OP) را به بالای مقاومت سربار سفت و سخت خود یعنی ۱/۸۷ دلار رساندند که نشان‌دهنده شروع یک روند صعودی جدید است.

نمودار روزانه قیمت آپتیمیزم
نمودار روزانه قیمت آپتیمیزم

معمولاً قیمت قبل از شروع یک روند جدید سطح بریک اوت را مجدداً تست می‌کند. خرس‌ها تلاش خواهند کرد که قیمت را به زیر سطح ۱/۸۷ دلار بازگردانند، در حالی که گاوها قصد دارند این سطح را به یک حمایت تبدیل کنند. اگر قیمت از ۱/۸۷ دلار به سمت بالا بازگردد، جفت ارز OP/USDT می‌تواند تا ۲/۳۰ دلار رشد کند. شکست رو به بالای این مقاومت می‌تواند قیمت را به ۲/۶۰ دلار برساند.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر سطح ۱/۸۷ دلار سقوط کند، این دیدگاه خوش‌بینانه احتمالاً در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. خرس‌ها با کاهش قیمت به زیر سطح ۱/۶۰ دلار، برتری بیشتری در بازار کسب خواهند کرد.

نمودار ۴ ساعته قیمت آپتیمیزم
نمودار ۴ ساعته قیمت آپتیمیزم

نمودار ۴ ساعته آپتیمیزم نشان می‌دهد که قیمت پس از برخورد به میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای افزایش پیدا کرده و این امر بدان معناست که احساسات معامله‌گران در بازار مثبت باقی مانده و گاوها با رسیدن قیمت به هر کف به خرید می‌پردازند. خریداران تلاش خواهند کرد تا قیمت را به بالای سطح محلی ۲/۳۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز ممکن است مرحله بعدی روند صعودی خود را آغاز کند.

برعکس این قضیه، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای برسد، به معنای برداشت سود گاوها از بازار خواهد بود. این امر ممکن است قیمت را به سطح بریک اوت ۱/۸۷ دلاری برساند. در این سطح احتمالا شاهد نبرد سختی بین گاوها و خرس‌ها خواهیم بود.

تحلیل آپتیمیزم

تحلیل قیمت سلستیا

سلستیا (TIA) در این مدت در یک روند صعودی قدرتمند قرار داشته و قیمت آن از ۱/۹۰ دلار در ۳۱ اکتبر به ۱۱/۵۰ دلار در تاریخ ۶ دسامبر رسیده است. این رشد شدید ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را به برداشت سود در نزدیکی سطح ۱۱/۵۰ دلاری وسوسه کند و این امر منجر به یک پولبک می‌شود. در زمان نگارش این تحلیل قیمت TIA با رشد ۵.۱۲ درصدی در شبانه‌روز گذشته به ۱۰.۰۳ دلار رسیده است.

نمودار روزانه قیمت سلستیا
نمودار روزانه قیمت سلستیا

گاوها در تلاش هستند تا از سطح ۳۸/۲ درصد فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۹/۰۱ دلار دفاع کنند. خریداران باید قیمت را به بالای ۱۰/۵۰ دلار برسانند تا مسیر برای تست مجدد سطح ۱۱/۵۰ دلار هموار شود. شکست این سطح و کلوز قیمت در بالاتر از آن می‌تواند آغازگر مرحله بعدی از روند صعودی سلستیا باشد. جفت ارز TIA/USDT در این حالت ممکن است تا ۱۴ دلار و متعاقباً ۱۶ دلار رشد کند.

برعکس چنین چیزی، اگر سطح ۹/۰۱ دلار مقاومت چندانی را از خود نشان ندهد، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۷/۷۵ دلار سقوط کند. اگر قیمت پس از برخورد به این سطح دوباره به سمت بالا بازگردد، نشان می‌دهد که روند صعودی دست نخورده باقی مانده، اما شکست رو به پایین آن احتمالاً سیگنالی مبنی بر تغییر روند در کوتاه‌مدت خواهد بود.

نمودار ۴ ساعته قیمت سلستیا
نمودار ۴ ساعته قیمت سلستیا

نمودار ۴ ساعته سلستیا نشان می‌دهد که گاوها برای محافظت از میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای تمام تلاش خود را می‌کنند، اما عدم موفقیت معامله‌گران در حفظ بازگشت مجدد از این سطح می‌تواند احتمال سقوط قیمت را افزایش دهد. اگر میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای شکسته شود، این جفت ارز می‌تواند تا سطح ۵۰ درصد فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۸/۲۵ دلار سقوط کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای مسطح شده و اندیکاتور RSI در نزدیکی ناحیه میانی خود قرار گرفته که نشان‌دهنده ادامه‌دار بودن معاملات رنج در کوتاه‌مدت است.

خریداران باید قیمت را به سمت بالای خط روند نزولی هدایت کنند تا این مومنتوم مثبت حفظ شود. این جفت ارز در ادامه می‌تواند یک رالی به سطح ۱۱/۵۰ دلار داشته باشد.

تجزیه و تحلیل قیمت استکس

قیمت استکس (STX) در حال حاضر در حال اصلاح در میانه یک روند صعودی است. گاوها در تلاش بودند که پولبک فعلی را در نزدیکی سطح ۳۸/۲ درصد فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۰/۹۹ دلار متوقف کنند ولی از این امر ناکام بودند و قیمت استکس به ۰.۹۰ دلار سقوط کرده است.

نمودار روزانه قیمت استکس
نمودار روزانه قیمت استکس

یک پولبک جزئی و کم‌ عمق نشان می‌دهد که گاوها مشتاق خرید در کف‌های بازار هستند. این امر احتمال تست مجدد بالاترین سقف محلی استکس در سطح ۱/۲۵ دلار را افزایش می‌دهد. انتظار می‌رود که خرس‌ها یک دفاع همه‌جانبه در منطقه بین ۱/۲۵ تا ۱/۳۱ دلار داشته باشند، اما اگر خریداران این ناحیه مقاومتی را از پیش‌ روی خود بردارند، جفت ارز STX/USDT می‌تواند حرکت صعودی فعلی را تا ۱/۶۰ دلار گسترش دهد.

اولین حمایت قیمت در روند نزولی در سطح ۰/۹۶ دلار قرار دارد. اگر این سطح استقامت چندانی را از خود نشان ندهد، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود به نرخ ۰/۸۷ دلار اصلاح شود. چنین سقوط عمیقی می‌تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی را به تاخیر بیندازد.

نمودار ۴ ساعته قیمت استکس
نمودار ۴ ساعته قیمت استکس

این جفت ارز حمایت خود در میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای در نمودار ۴ ساعته را از دست داده که نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر همچنان برای خریداران جذاب هستند. مقاومتی که باید در روند صعودی آن را زیر نظر داشته باشیم سطح ۱/۰۸ دلار است. اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، این جفت ارز ممکن است بالاترین سقف محلی خود یعنی ۱/۲۶ دلار را دوباره تست کند.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای به تدریج به سمت پایین شیب گرفته و RSI نزدیک به ناحیه میانی خود قرار دارد که نشان‌دهنده برتری جزئی خرس‌ها در بازار است. شکست سطح ۰/۹۶ دلار و کلوز قیمت زیر آن درها را برای ریزش بیشتر قیمت به سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی اصلاحی به نرخ ۰/۹۲ دلار باز کرده است و رشد مجدد قیمت منوط به بازپس‌گیری این سطح است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

برچسب هاآلت کوین بیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2632404

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها