تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :بررسی خبر فروش دارایی‌های صرافی FTX و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین، سولانا و سایر آلت کوین‌ها

  • کد خبر : 2611909
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
لورس :بررسی خبر فروش دارایی‌های صرافی FTX و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین، سولانا و سایر آلت کوین‌ها
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی خبر فروش دارایی‌های صرافی FTX و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین، سولانا و سایر آلت کوین‌ها صرافی رمزارزی ورشکسته FTX منتظر موافقت دادگاه برای نقد کردن احتمالی ۳/۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال است. تبعات احتمالی این فروش برای بیت کوین و آلت کوین‌ها، به ویژه سولانا و FTT چیست؟
به گزارش والکس و به نقل از beincrypto و bitcoinist، بازار ارزهای دیجیتال مملو از حدس و گمان شده، چرا که حواشی پیرامون ۲ روز آینده (۲۲ شهریور) نوید تحولات قابل‌توجهی را می‌دهد. صرافی رمزارزی FTX که این روزها بیش از هر زمان دیگر تحت فشار قرار گرفته مرکز توجه است و انتظار می‌رود موافقت دادگاه برای لیکوئید تقریباً ۳/۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال را به دست آورد.
در حالی که این پیشنهادات هنوز از نظر قانونی لازم‌الاجرا نیستند، اما انتظار می‌رود که در ۱۳ سپتامبر توسط دادگاه ورشکستگی دلاور مورد بررسی و تایید قرار گیرند. سهامداران نگران تبعات احتمالی آن بر بازار هستند.
نگرانی اصلی بازار تاثیر بالقوه این فروش است. میلیاردها کوین ممکن است در طی فروش طلبکاران وارد بازار شوند و این امر از آنجایی نگران‌کننده است که بازار تن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی خبر فروش دارایی‌های صرافی FTX و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین، سولانا و سایر آلت کوین‌ها

صرافی رمزارزی ورشکسته FTX منتظر موافقت دادگاه برای نقد کردن احتمالی ۳/۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال است. تبعات احتمالی این فروش برای بیت کوین و آلت کوین‌ها، به ویژه سولانا و FTT چیست؟
به گزارش والکس و به نقل از beincrypto و bitcoinist، بازار ارزهای دیجیتال مملو از حدس و گمان شده، چرا که حواشی پیرامون ۲ روز آینده (۲۲ شهریور) نوید تحولات قابل‌توجهی را می‌دهد. صرافی رمزارزی FTX که این روزها بیش از هر زمان دیگر تحت فشار قرار گرفته مرکز توجه است و انتظار می‌رود موافقت دادگاه برای لیکوئید تقریباً ۳/۴ میلیارد دلار ارز دیجیتال را به دست آورد.

بخوانید  قیمت مولتی استایل در سال 1402 افزایش می یابد؟

در حالی که این پیشنهادات هنوز از نظر قانونی لازم‌الاجرا نیستند، اما انتظار می‌رود که در ۱۳ سپتامبر توسط دادگاه ورشکستگی دلاور مورد بررسی و تایید قرار گیرند. سهامداران نگران تبعات احتمالی آن بر بازار هستند.

نگرانی اصلی بازار تاثیر بالقوه این فروش است. میلیاردها کوین ممکن است در طی فروش طلبکاران وارد بازار شوند و این امر از آنجایی نگران‌کننده است که بازار تنها زمانی بهبود پیدا می‌کند که این دارایی مازاد به تدریج از بین برود. با این حال، جدا کردن واقعیت از مفروضات در این سناریو بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

  • تقویم اقتصادی تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی این هفته؛ همه نگاه‌ها به CPI ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • افزایش مجدد نرخ بهره نرخ بهره در نشست پیش روی فدرال رزرو چه سرنوشتی خواهد داشت؟ ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
  • اولا، بعید است که این کوین‌ها به صورت انبوه در بازار آزاد فروخته شوند.
  • دوما، محدودیتی برای فروش هفتگی آنها وجود خواهد داشت.
  • سوما، این احتمال هم وجود دارد که اکثر کوین‌ها به صورت فرابورس (OTC) فروخته شوند، و آنهایی که نگهداری شده‌اند به تدریج از طریق بازارسازها به فروش می‌رسند.
بخوانید  مقایسه لپ‌تاپ‌های ایسوس و لنوو

احساسات نزولی بر بازار سایه‌ انداخته‌اند

آژانس تجزیه و تحلیل رمزارزی شناخته‌شده IntoTheBlock تاکید کرده که لیکوئیدیشن FTX در حال حاضر می‌تواند توانایی تخریب گام‌های مثبت اتریوم و سولانا در هفته گذشته را داشته باشد.

این شرکت توضیح داد:

با وجود اخبار مثبت مربوط به ویزا و راه‌اندازی یک ETF اتریوم احتمالی، نقدسازی ۳ میلیارد دلار دارایی توسط FTX ممکن است تعیین‌کننده جهت حرکت بازار باشد.

با این حال، ممکن است هنوز برای نگرانی زود باشد. Hitesh.eth، یکی از مفسران برجسته بازار رمزارزها، اشاره کرده که حتی اگر FTX تا تاریخ ۱۳ سپتامبر این مجوز را دریافت کند،

  • لیکوئیدیشن دارایی‌ها ممکن است فوراً آغاز نشود
  • انتظار می‌رود نهادهای نظارتی مانند SEC و CFTC بر این فروش نظارت داشته باشند و اطمینان حاصل کنند آنها به گونه‌ای فروخته می‌شوند که به سرمایه‌گذاران آسیبی نرسد
  • یک کارگزار احتمالاً فرآیند لیکوئیدیشن را مدیریت و از رعایت تمامی قوانین و مقررات اطمینان حاصل می‌کند.
بخوانید  شیبا اینو به عمومی شدن Shibarium به زودی اشاره می کند

انتظار می‌رود این فرآیند که شامل ارزیابی ریسک و یافتن خریداران مناسب باشد و چندین ماه طول بکشد.

در ۲۴ آگوست، FTX طرحی را برای انتصاب شرکت گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) مایک نووگراتز (Mike Novogratz) به عنوان مدیر سرمایه‌گذاری مسئول نظارت بر فروش و مدیریت این دارایی‌های بازیابی شده پیشنهاد داد. باید به این نکته توجه داشته باشیم که اسناد دادگاه نشان می‌دهند FTX قصد لیکوئیدیشن ۱۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های دیجیتال را به صورت هفتگی دارد. این سقف ممکن است گاهی تا ۲۰۰ میلیون دلار هم افزایش پیدا کند.

چه آلت کوین‌هایی در سبد دارایی Ftx قرار دارد؟

این فروش فوری می‌تواند نگرانی‌هایی را به ویژه در مورد آلت کوین‌های تحت مدیریت FTX ایجاد کند. سوابق موجود نشان می‌دهند که سولانا بخشی بسیار بزرگی از دارایی‌های این شرکت را تشکیل می‌دهد و ارزش آن تقریباً به ۶۸۵ میلیون دلار می‌رسد. شایان ذکر است که دارایی‌های سولانا FTX قفل شده‌اند و در سال ۲۰۲۵ یا بعد از آن (تا سال ۲۰۲۵) به طور کامل آزاد خواهد شد. هرگونه فروش مستلزم آن است که خریدار آنها قرارداد واگذاری FTX را بر عهده بگیرد.

این بلاتکلیفی که با گذشت زمان بیشتر هم می‌شود، باعث سراسیمگی سرمایه‌گذاران SOL شده و با کاهش قابل‌توجه ۵/۱ درصدی قیمت آن در ۲۴ ساعت گذشته هم مشهود است.

بخوانید  پشتیبانی صرافی تبدیل از بروز رسانی شبکه‌ی BEP20
هولدینگ اف تی ایکس
لیست دارایی‌های صرافی FTX در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱

در حال حاضر، قیمت سولانا در حدود ۱۸/۵۲ دلار حرکت می‌کند. این روند نزولی به شکل آشکاری با دیگر دارایی‌ها که تا حد زیادی وضعیت خود را حفظ کرده‌اند یا ریزش کمی داشته‌اند در تضاد است.

علاوه بر این، FTT که توکن بومی صرافی FTX محسوب می‌شود، حدود ۵۲۹ میلیون دلار از دارایی‌هایی تحت تصمیم لیکوئیدیشن را تشکیل می‌دهد. محدودیت‌های نقدینگی و عمق بازار FTT سوالاتی را در مورد استراتژی FTX برای نقد کردن این توکن‌ها ایجاد کرده است.

سبد دارایی‌های FTX همچنین شامل رمزارزهای شناخته شده دیگری مانند ۲۶۸ میلیون دلار بیت کوین، ۹۰ میلیون دلار اتریوم، ۶۷ میلیون دلار آپتوس، ۴۲ میلیون دلار دوج کوین، ۳۹ میلیون دلار متیک و ۲۹ میلیون دلار ریپل و استیبل کوین‌ها هم می‌شود. ۱/۲ میلیارد دلار ارزهای دیجیتال هم در صرافی‌های شخص ثالث نگهداری می‌شود.

در مورد بیت‌ کوین و اتریوم باید گفت با وجود اینکه مقادیر نگهداری شده توسط FTX زیاد است، اما به اندازه‌ای نیست که باعث اختلال در بازار شود. آپتوس، با مارکت کپ ۱/۱۷ میلیارد دلار و همانطور که گفته شد ۶۷ میلیون دلار آماده برای فروش، تنها دارایی است که به طور بالقوه می‌تواند نگران‌کننده باشد. اما این تنها در صورتی است که همه آپتوس‌ها به یکباره فروخته شوند، که با توجه به هدف حداکثرسازی ارزش آن، بعید به نظر می‌رسد.

FTX تدابیر خود را برای بازیابی وجوه افزایش می‌دهد

FTX در بحبوحه مشکلات مالی‌ پی در پی خود دائماً به دنبال راه‌هایی برای بازیابی دارایی‌های خود می‌گردد، که منجر به ایجاد سلسله مراتبی از حرکت‌های قانونی علیه شرکت‌‌های مختلف شده است.

بخوانید  ویتالیک بوترین کیست؟ بیوگرافی کامل سازنده اتریوم

اخیراً این صرافی علیه شرکت LayerZero، پلتفرم تعامل‌پذیری omnichain، با یک «دادخواست استرداد اموال» به امید بازیابی ۲۱ میلیون دلار دارایی‌، اقدام قانونی انجام داد. دادخواست استرداد اموال تدارکاتی در پرونده ورشکستگی است که به متولی اجازه می‌دهد تا انواع خاصی از معاملات، مانند نقل و انتقالات متقلبانه را باطل و دارایی‌ها را بازیابی یا «بازپس‌گیری» کند.

در ضمن این صرافی پرونده‌ای را علیه آری لیتان (Ari Litan)، مدیر عملیاتی LayerZero به جریان انداخته و قصد دریافت ۱۳ میلیون دلار را از این شرکت دارد. همچنین FTX فرآیند بازپس‌گیری مبلغ ۶/۵ میلیون دلار از شرکت Skip & Goose که متعلق به لیتان است را نیز دنبال می‌کند.

علاوه بر این، ادعا می‌شود که FTX دستمزد‌های تبلیغاتی که به ستارگان حوزه ورزش مانند نائومی اوساکا (Naomi Osaka) و شکیل اونیل (Shaquille O’Neal) پرداخت کرده را نیز مجدداً مورد بررسی قرار داده است. این شرکت ورشکسته در دوران اوج خود مقادیر قابل‌توجهی را برای تبلیغات به افراد مشهور پرداخت کرده بود. به عنوان مثال، اوساکا مبلغ ۳/۲ میلیون دلار را برای همکاری و تبلیغات خود برای FTX به جیب زده است.

بخوانید  Canto برای مهاجرت به لایه ۲ مبتنی بر ZK در اتریوم
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2611909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها