تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :بررسی پیامد شکست‌های اخیر کمیسیون بورس

  • کد خبر : 2608161
  • ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
لورس :بررسی پیامد شکست‌های اخیر کمیسیون بورس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی پیامد شکست‌های اخیر کمیسیون بورس بزرگنمایی متن خبر میهن‌ بلاک‌چین : سال۲۰۲۳ تا به اینجا برای گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) سال موفقی نبوده است. این نهاد رگولاتوری در چند ماه گذشته در برخی از پرونده‌های مهم مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال شکست خورده‌ است و همین امر باعث شده تا به اعتبار این کمیسیون خدشه وارد شود. در حقیقت اتفاقات اخیر آینده شغلی گنسلر را با ابهاماتی روبه‌رو کرده است. اما آیا گنسلر پیش از پایان رسمی سمت خود در سال۲۰۲۶ از سکان هدایت کمیسیون بورس برکنار خواهد شد؟ آخرین ضربه به کمیسیون بورس زمانی وارد شد که دادگاه فدرال حکم داد رد پیشنهاد شرکت گری‌اسکیل مبنی بر تبدیل تراست بیت‌کوین به صندوق قابل معامله در بورس «تخلیه» شود. این حکم به آن معناست که SEC باید رد تلاش‌های شرکت گری‌اسکیل برای تبدیل تراست بیت‌کوین گری اسکیل به یک ETF اسپات را بازبینی کند. کمیسیون بورس پیش از این با راه‌اندازی ETFهای آتی بیت‌کوین موافقت کرده بود. با این حال، در چند سال اخیر این نهاد رگولاتوری بدون دلیل مشخصی با درخواست شرکت‌های مختلف برای راه‌اندازی ETF ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بررسی پیامد شکست‌های اخیر کمیسیون بورس بزرگنمایی متن خبر میهن‌ بلاک‌چین : سال۲۰۲۳ تا به اینجا برای گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) سال موفقی نبوده است. این نهاد رگولاتوری در چند ماه گذشته در برخی از پرونده‌های مهم مرتبط با صنعت ارزهای دیجیتال شکست خورده‌ است و همین امر باعث شده تا به اعتبار این کمیسیون خدشه وارد شود. در حقیقت اتفاقات اخیر آینده شغلی گنسلر را با ابهاماتی روبه‌رو کرده است. اما آیا گنسلر پیش از پایان رسمی سمت خود در سال۲۰۲۶ از سکان هدایت کمیسیون بورس برکنار خواهد شد؟

آخرین ضربه به کمیسیون بورس زمانی وارد شد که دادگاه فدرال حکم داد رد پیشنهاد شرکت گری‌اسکیل مبنی بر تبدیل تراست بیت‌کوین به صندوق قابل معامله در بورس «تخلیه» شود. این حکم به آن معناست که SEC باید رد تلاش‌های شرکت گری‌اسکیل برای تبدیل تراست بیت‌کوین گری اسکیل به یک ETF اسپات را بازبینی کند. کمیسیون بورس پیش از این با راه‌اندازی ETFهای آتی بیت‌کوین موافقت کرده بود. با این حال، در چند سال اخیر این نهاد رگولاتوری بدون دلیل مشخصی با درخواست شرکت‌های مختلف برای راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین مخالفت کرده است. همین امر باعث شد تا شرکت گری اسکیل از کمیسیون SEC شکایت کند و در نهایت پیروز این پرونده شود.

بخوانید  چین بزرگترین بازار بایننس با وجود غیرقانونی بودن کریپتو

ضربه بزرگ‌تر به کمیسیون بورس در پرونده شکایت آن علیه شرکت ریپل وارد شد. دادگاه در ماه ژوئیه در حکمی اختصاری با تصمیم اولیه SEC مبنی بر اوراق بهادار بودن توکن XRP مخالفت و اعلام کرد فروش این توکن در صرافی‌ها و از طریق الگوریتم‌ها اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. البته این پرونده هنوز به پایان نرسیده است؛ اما در صورتی که کمیسیون بورس در نهایت در این پرونده شکست بخورد، ایرادات مدیریت گنسلر و استراتژی‌های اجرایی وی در قبال صنعت کریپتو مشخص خواهد شد. در واکنش به شکست‌های اخیر SEC، سناتور وارن دیویدسون (Warren Davidson) از گنسلر خواست تا استعفای خود را اعلام و از کرسی ریاست این کمیسیون کناره‌گیری کند.

گنسلر بارها تلاش کرده نشان دهد اقدامات اجرایی کمیسیون بورس بر اساس قوانین کنونی آمریکاست. با این حال، احکام اخیر از نظر فعالان حوزه رمزارزها مبنی بر به‌روزرسانی فوری قوانین قدیمی پشتیبانی می‌کند. در حقیقت این افراد معتقدند قوانین کنونی آمریکا، چندان با صنعت مدرنی مثل کریپتو سازگار نیست و باید مطابق با آن به‌روزرسانی شود. SEC به زودی در دادگاه علیه دو صرافی بایننس و کوین بیس حاضر خواهد شد. به نظر می‌رسد این صرافی‌ها قصد دارند با تمام توان خود در مقابل این کمیسیون بایستند.

بخوانید  هشدار بنیانگذار سولانا درباره روش اشتباه رقابت با اتریوم

این اولین‌بار نیست که SEC از یک صرافی ارز دیجیتال شکایت می‌کند. پیش از این نیز کمیسیون بورس آمریکا از صرافی بیترکس شکایت کرده بود که این پرونده با توافق طرفین به پایان رسید. با این حال، احتمالا بایننس و کوین‌بیس تصمیم دارند تا شانس خود را در دادگاه امتحان کنند. SEC پیش از این تصمیم داشت تا دارایی‌های صرافی بایننس را به‌طور کامل مسدود کند که در تحقق این خواسته ناکام ماند. علاوه بر این، این آژانس قصد دارد تا به نحوی پای وزارت دادگستری آمریکا را به پرونده بایننس باز کند تا شاید بتواند از شکست احتمالی خود در این پرونده جلوگیری کند. سلسله شکست‌های اخیر کمیسیون بورس در پرونده‌های مختلف نشان‌دهنده میزان آسیب‌پذیری این آژانس است. در حقیقت، شرکت‌های مختلف ممکن است پس از این اتفاقات در به چالش کشیدن اختیارات و دستورات SEC با دست بازتری عمل کنند. در نتیجه، این شرکت‌ها ممکن است به جای تن دادن به خواسته‌های کمیسیون بورس، در دادگاه از خود دفاع کنند.

بخوانید  رستوران Wendy پذیرش شیبا را آغاز کرد

رئیس کمیسیون بورس توسط رئیس‌جمهور آمریکا معرفی می‌شود و باید تاییدیه نهایی سنا را اخذ کند. دوره ریاست کمیسیون بورس ۵سال است. به گفته هوگو ولز اولیویورا (Hugo Volz Oliveira)، دبیر و عضو انجمن اقتصاد جدید، گنسلر فعال‌ترین رئیس SEC از سال ۲۰۰۹ بوده است. وی در این رابطه گفت: به ویژه، او رئیسی بوده که در مدت اخیر بدون اجازه کنگره بیشترین فعالیت را داشته است. این اقدامات نه تنها درباره ارزهای دیجیتال، بلکه درباره همه بازارها صورت گرفته و بسیاری از افراد از ریاست وی ناراضی هستند. وی افزود: این امر از شکست‌های متعدد اخیر در دادگاه در پرونده‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال مهم‌تر است.

در سراسر جهان و خارج از فضای کریپتو، بسیاری بر این باورند گنسلر کارآمد نیست و تنها به مسائلی می‌پردازد که هیچ تاثیری در دنیای واقعی ندارند. اما مارک لوری (Mark Lurie)، مدیرعامل شرکت شیپ‌یارد سافت‌ور (Shipyard Software) معتقد است احتمال برکناری گنسلر چندان زیاد نیست. وی در این رابطه گفت: گنسلر جایی نمی‌رود چون که دستورات ضد کریپتویی از جانب او نیستند و فقط دستورات دولت بایدن را اجرا می‌کند. تنها راه برای اینکه که او برکنار شود این است که یک دولت جدید با دستور کار متفاوت انتخاب شود. بایدن و جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا تا به اینجای کار بارها از گنسلر حمایت کرده‌اند و به همین خاطر بعید است وی در دوران ریاست جمهوری بایدن برکنار شود.

بخوانید  چگونه حتی در بازار نزولی NFT سود کنید؟ استراتژی موفق در بازار ان اف تی‌ها
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2608161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها