تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :بررسی ۲ نوع تحلیل کاربردی برای خرید ارز دیجیتال از دیدگاه والکس

  • کد خبر : 2637372
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
لورس :بررسی ۲ نوع تحلیل کاربردی برای خرید ارز دیجیتال از دیدگاه والکس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :بازارهای مالی به رفتارهای خاص و اغلب دور از انتظار مشهور هستند. بازار کریپتوکارنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر از چندگاهی شاهد بروز رفتارهای خاص و غیرمنتظره‌ای در آن هستیم. این موضوع اهمیت تحلیل‌های کاربردی در چنین بازارهایی را مشخص می‌کند. از سوی دیگر، یکی […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بازارهای مالی به رفتارهای خاص و اغلب دور از انتظار مشهور هستند. بازار کریپتوکارنسی نیز از این قاعده مستثنی نیست و هر از چندگاهی شاهد بروز رفتارهای خاص و غیرمنتظره‌ای در آن هستیم. این موضوع اهمیت تحلیل‌های کاربردی در چنین بازارهایی را مشخص می‌کند. از سوی دیگر، یکی از مشخصه‌های عملکرد حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال، انجام تحلیل و اقدام و عمل براساس آن‌هاست. در این مطلب ضمن بررسی دو نوع تحلیل کاربردی در خرید ارز دیجیتال، به معرفی صرافی ارز دیجیتال والکس نیز خواهیم پرداخت.

تحلیل چیست و چه مزایایی در بازار کریپتوکارنسی دارد؟

تحلیل یک نوع رویکرد، شناختی از بازار و وضعیت معیارهای تأثیرگذار بر آن است که تحلیل‌گر با گردآوری و بررسی تمامی اطلاعات پیرامون یک بازار یا یک نوع سرمایه خاص، متوجه مثبت یا منفی بودن آن‌ها می‌شود. تحلیل را باید چراغ راهی دانست که به سرمایه‌گذاران در انجام یک سرمایه‌گذاری مطمئن و تضمین‌شده کمک فراوانی می‌کند.

به‌طور کلی، انجام تحلیل با مزایای فراوانی روبرو است؛ اما مهم‌ترین و اساسی‌ترین مزیت آن را باید درک رفتار و عوامل تأثیرگذار بر آن دانست که چنین موضوعی، دید بهتری به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در خرید ارز دیجیتال می‌دهد تا به شکلی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر در بازار عمل کنند. در ادامه به بررسی انواع تحلیل‌ها می‌پردازیم.

انواع تحلیل‌ها در بازار ارزهای دیجیتال را بشناسید

در هر بازار مالی، علی‌الخصوص بازار ارزهای دیجیتال با ۳ روش تحلیل روبرو هستیم که شامل موارد زیر است:

  • تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)
  • تحلیل بنیادی (Fundamental analysis)
  • تحلیل درون زنجیره‌ای (OnCahin analysis)

در هریک از روش‌های فوق، تحلیل‌گر با یک بخش و وجه خاص از اطلاعات مربوط به بازار یا سرمایه موردنظر روبروست و برای هرکدام از این ۳ روش، ابزارهای مختلفی در دسترس است تا یک تحلیل دقیق و قابل پیش‌بینی را رقم بزند. در ادامه این مطلب، به بررسی دو مورد اول یعنی تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال می‌پردازیم:

خرید ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین روش در تحلیل وضعیت یک بازار، پیش از خرید ارز دیجیتال را باید تحلیل تکنیکال دانست. پیشینه استفاده از این روش به قرن هفدهم و هجدهم میلادی در آمستردام و ژاپن بر‌می‌گردد. درواقع، باید چارلز داو (Charles Dow) را پدر انجام این نوع تحلیل دانست، زیرا آن را به‌شکل مدرن و ساختار یافته‌ای ارائه کرد.

تحلیل تکنیکال درواقع روشی در تحلیل قیمت بازار رمزارزها است که به کمک آن می‌توان از وضعیت آینده یک ارز یا خود بازار اطلاع پیدا کرد. در این روش، تحلیل‌گر با تحقیق، بررسی و تحلیل اطلاعات موجود، همچون نمودارها، الگوریتم‌ها و روندهای قیمتی و تاریخچه قیمت‌ها، یک وضعیت احتمالی را برای آینده بازار متصور می‌شود. از نکات مهم تحلیل تکنیکال در خرید ارز دیجیتال باید به این مورد اشاره کرد که به کمک آن، نحوه تغییر قیمت یک ارز، قابل پیش‌بینی شده و می‌توان در موعد مناسب جهت سرمایه‌گذاری روی آن از طریق یک صرافی ارز دیجیتال اقدام کرد. جالب است بدانید این نوع تحلیل هم توسط افراد حرفه‌ای و هم توسط افراد تازه‌کار به‌عنوان یک روش مطمئن شناخته شده است.

روش‌ها و ابزارهای تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال اصولا با استفاده از ابزارهای متنوعی انجام می‌شود و برای تشخیص آینده یک ارز، بسیار حائز اهمیت است. مهم‌ترین روش‌ها و ابزارهایی که در تحلیل تکنیکال مورد استفاده هستند شامل روندشناسی، اندیکاتورها، کندل شناسی، بررسی خطوط مقاومتی و حمایتی، ایچیموکو، فیبوناچی و امواج الیوت است.

مزایا و معایب تحلیل تکنیکال

ازجمله مزایای تحلیل تکنیکال در خرید ارز دیجیتال می‌توان به یادگیری راحت و آسان، وجود منابع مختلف برای آن، عدم وجود محدودیت زمانی در تحلیل، منعطف و پویا بودن، امکان تحلیل لحظه‌ای و سرعت بالا در انجام آن اشاره کرد. همچنین، معایب این نوع تحلیل نیز شامل دخالت بیجای احساسات تحلیلگران، وجود سیگنال‌های متفاوت، امکان ایجاد سردرگمی و تشویش و عدم امکان درک ارزش واقعی یک ارز در اغلب مواقع است.

تحلیل بنیادی (Fundamental analysis)

روش مهم دیگری که در تحلیل ارزهای دیجیتال یا بازارهای مالی مورد استفاده عموم سرمایه‌گذاران است، تحلیل بنیادین نام دارد. تحلیل فاندامنتال یا بنیادی، بهترین و دقیق‌ترین روش برای انجام یک تحلیل و درک ارزش واقعی یک ارز است. این روش تحلیلی در خرید ارز دیجیتال، با بررسی و آنالیز عوامل مهم و موثر بر ارزش یک ارز، اطلاعاتی جامع و کامل درباره ارزش واقعی قیمت یک سرمایه ارائه می‌دهد.

روش‌ها و معیارهای تحلیل بنیادی

تحلیل فاندامنتال با استفاده از معیارهایی مانند ارزش کلی بازار (مارکت کپ)، میزان نقدینگی و حجم معاملات روزانه، حجم توکن‌های در گردش، وایت پیپر و نقشه راه (رود مپ)، بررسی رقبای احتمالی، ویژگی‌های خاص یک ارز، هزینه‌های ماین کردن آن و وضعیت تیم توسعه‌دهنده ارز به تحلیل و پیش‌بینی آینده یک سرمایه می‌پردازد.

مزایا و معایب تحلیل بنیادی

از مزایای مهم تحلیل فاندامنتال باید به‌دقت بالای آن، امکان درک ارزش واقعی یک سرمایه و تأثیرات مثبت آن در بلندمدت اشاره کرد. همچنین، معایب اصلی این نوع تحلیل در خرید ارز دیجیتال عبارت است از دشوار بودن فرآیند یادگیری آن، بی‌فایده بودن برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت، زمان‌بر و پر هزینه بودن و همچنین عدم‌توجه به ارزهای نوپا و تازه وارد بازار.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال والکس

برای خرید ارز دیجیتال صرافی والکس نامی آشنا و معتبر در بازار ارزهای دیجیتال است؛ صرافی ارز دیجیتال والکس را می‌توان هوشمندانه‌ترین راهکار ممکن برای سرمایه‌گذاران ایرانی دانست که به هر دلیلی قادر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های خارجی نیستند. ازجمله ویژگی‌های جذاب و مهم والکس می‌توان به برخورداری از ۱۳۰ بازار معاملاتی پیشرفته، امکان خرید و فروش آنی بیش از ۱۲۰ رمزارز مهم و معتبر، دسترسی به بات معامله‌گر، ذخیره دارایی در کیف پول سرد و امکانات بسیار پیشرفته در انجام معاملات اشاره کرد. خرید ارز دیجیتال از صرافی ارز دیجیتال والکس، به تمام ایرانیان علاقه‌مند به دنیای رمزارزها توصیه می‌شود.

صرافی والکس

سخن نهایی

در این مطلب ضمن بررسی موضوع تحلیل کاربردی در دنیای رمزارزها، با دو نوع از تحلیل‌های مورد استفاده نیز آشنا شدیم و به بررسی مزایا و معایب آن‌ها پرداختیم. در دنیای رمزارزها، تحلیل‌ها جایگاه بسیار بالایی دارند و استقبال زیادی از آن‌ها می‌شود. در پایان مطلب باید به این نکته اشاره کنیم که محتوای ارائه‌شده هیچ توصیه‌ای مبنی‌بر خرید یا سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال ندارد و هرگونه معامله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال باید توسط افراد حرفه‌ای و آشنا با دنیای کریپتوکارنسی صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها