تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :برنده‌ها و بازنده‌های دادگاه جنایی سم بنکمن، چه کسانی بودند؟

  • کد خبر : 2629129
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
لورس :برنده‌ها و بازنده‌های دادگاه جنایی سم بنکمن، چه کسانی بودند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

برنده‌ها و بازنده‌های دادگاه جنایی سم بنکمن، چه کسانی بودند؟ همه چیز تمام شد! سم بنکمن در هر هفت مورد اتهام وارده به خود، مجرم شناخته شد و در بهار سال آینده حکم قطعی او صادر خواهد شد و می‌تواند نهایتاً تا ۱۱۰ سال از عمر خود را در زندان سپری کند.
برای بسیاری از طرفداران کریپتو، محکومیت سم بنکمن اولین مورد از بسیاری از مواردی است که باید حتماً رخ دهد تا این صنعت از شر بازیگران بد و کلاهبرداران خلاص شود. در درازمدت، این می‌تواند این لکه‌های زشت را از چهره بازار کریپتو پاک کند.
البته، سم بنکمن با این استدلال که دسترسی کافی به داروهای ADHD و تیم حقوقی خود نداشته و همچنین شاید سخت‌گیری قاضی کاپلان نسبت به روند رسیدگی به پرونده خود، شکایت دارد.
اما کارشناسان حقوقی تا حد زیادی موافق هستند که این ادعاها بی‌اساس هستند و وی احتمالاً چند دهه آینده را در زندان سپری خواهد کرد. بنکمن طبق عادت خود قمار کرد و این ذهنیت را داشت که می‌تواند از سرمایه مشتری و سرمایه‌گذار، برای هر چیزی که در آن لحظه می‌خواهد، به طور غیرقانونی استفاده کند و این کار تبعاتی برایش نداشته باشد.
رای کامل، سریع و قاطع هیئت‌من..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

برنده‌ها و بازنده‌های دادگاه جنایی سم بنکمن، چه کسانی بودند؟

همه چیز تمام شد! سم بنکمن در هر هفت مورد اتهام وارده به خود، مجرم شناخته شد و در بهار سال آینده حکم قطعی او صادر خواهد شد و می‌تواند نهایتاً تا ۱۱۰ سال از عمر خود را در زندان سپری کند.

برای بسیاری از طرفداران کریپتو، محکومیت سم بنکمن اولین مورد از بسیاری از مواردی است که باید حتماً رخ دهد تا این صنعت از شر بازیگران بد و کلاهبرداران خلاص شود. در درازمدت، این می‌تواند این لکه‌های زشت را از چهره بازار کریپتو پاک کند.

البته، سم بنکمن با این استدلال که دسترسی کافی به داروهای ADHD و تیم حقوقی خود نداشته و همچنین شاید سخت‌گیری قاضی کاپلان نسبت به روند رسیدگی به پرونده خود، شکایت دارد.

اما کارشناسان حقوقی تا حد زیادی موافق هستند که این ادعاها بی‌اساس هستند و وی احتمالاً چند دهه آینده را در زندان سپری خواهد کرد. بنکمن طبق عادت خود قمار کرد و این ذهنیت را داشت که می‌تواند از سرمایه مشتری و سرمایه‌گذار، برای هر چیزی که در آن لحظه می‌خواهد، به طور غیرقانونی استفاده کند و این کار تبعاتی برایش نداشته باشد.

رای کامل، سریع و قاطع هیئت‌منصفه روشن است: بنکمن بازنده است! اما در نهایت خروجی چنین مجازاتی چیست؟ در حالی که زندان نوعی تسکین خاطر برای ده‌ها هزار قربانی سم بنکمن است، اما ضرر کسی را جبران نمی‌کند یا بوی بد بزرگ‌ترین نمایش عمومی در بازار رمزارزها در سال گذشته را از بین نمی‌برد.

ابتدا باید در مورد بازنده‌ها صحبت کنیم

سم بنکمن: سم بنکمن برای تمامی اتهامات و پول‌شویی‌های خود متهم شناخته شد. در طول محاکمه مشخص شد که او اساساً FTX را به عنوان منبع جدیدی از سرمایه برای هج فاند، Alameda Research تاسیس کرده بود، که در زمانی که سم بنکمن سکان هدایت آن را در دست داشت (در حالی که او وانمود می‌کرد که چنین نیست)، کاملاً زیان‌ده بود.

طرح سم بنکمن برای سرقت پول از کاربران FTX و حامیان وال‌استریتی و سرمایه‌گذاران خطرپذیر برای خرید املاک لوکس، تامین منافع سیاسی و سهام FTX از رقیب خود، بایننس، و همچنین سرمایه‌گذاری‌های مخاطره‌آمیز اکنون محرز شده است. بدتر از آن، سم بنکمن، در حالی که گاهی اعتراف می‌کرد که «بهم ریخته»، هرگز ابراز پشیمانی نکرد و تا آخر با اتهامات نفرین‌کننده خود مبارزه کرد، شاید فکر می‌کرد که می‌تواند یکبار برای همیشه از آن‌ها خلاص شود.

برنده‌ها و بازنده‌های دادگاه جنایی سم بنکمن، چه کسانی بودند؟

دانلود ماهنامه آبان ماه

هوش مصنوعی و معامله‌گری: آیا امکان پیش‌بینی قیمت وجود دارد؟

Please leave this field empty.

خانواده بنکمن: پدر سم بنکمن، جوزف بنکمن، استاد حقوق و کارشناس مالیاتی استنفورد، از روزهای اولیه در FTX مشغول به فعالیت بود. او به سم بنکمن کمک کرد تا شرکت‌های پوسته‌ای را ایجاد کند و در مورد تصمیمات مالیاتی مشاوره می‌داد. او فعالیت‌های زیادی در صرافی داشت. در شهادت از حلقه داخلی سم بنکمن (یعنی کارولین الیسون، گری وانگ و نیشاد سینگ) و همچنین اسناد دادگاه، نام وی بارها و بارها مطرح شد. او توصیه کرد که دن فریدبرگ، «حل‌کننده مشکلات FTX» را استخدام کنند، که سم بنکمن بعداً سعی کرد در دفاعیات نهایی خود، مشاوره‌های حقوقی او را عامل شکست خود بداند.

خانواده بنکمن

تصور می‌شود که والدین سم بنکمن تا حدی هزینه حقوقی دفاعیات پسرشان را تامین کرده‌اند و خانه خود را به عنوان وثیقه گذاشته‌اند. در حالی که هنوز مشخص نیست که آیا آنها به طور کامل در این کلاهبرداری چند میلیون دلاری دخیل هستند یا خیر، اما توسط املاک ورشکستگی FTX از آنها شکایت شده است. باربارا فرید، موسس «کمیته اقدام سیاسی» که سم تا حدی با استفاده از سرمایه مشتریان تامین مالی می‌کرد، پیش از این بیشتر به خاطر دیدگاه‌های نامتعارفش در مورد عدالت شناخته می‌شد، که به نظر می‌رسد بر حس اخلاقی خود سم تأثیر گذاشته است.

به احتمال زیاد والدین وی، حرفه‌های خود را از دست بدهند. در نهایت، گیب سم بنکمن، پسر کوچک‌تر، احتمالاً تحت‌الشعاع جنایات برادرش قرار خواهد گرفت. در حالی که گیب یک کارمند FTX نبود، یک سازمان غیرانتفاعی پیشگیری از بیماری‌های همه‌گیر را اداره می‌کرد که از طریق خیریه سم تأمین مالی می‌شد و ظاهراً ایده‌هایی به همان اندازه بزرگ، در مورد خرج کردن پول دیگران داشت – حتی در یک زمان به فکر خرید یک جزیره خصوصی بود.

نوع‌دوستی: اگرچه وزارت دادگستری ایالات متحده موافقت کرد تا این ایده که سم بنکمن «نیت خیر» داشته، خارج از این دادگاه باشد، استدلال کمک‌های خیریه و تصویر او به عنوان یک میلیاردر فداکار هیئت‌منصفه را گیج کرد و می‌توانست او را به عنوان فردی نوع‌دوست معرفی کند. جنبش EA هم چارچوب اخلاقی سم بنکمن بود و هم زمینه جذب نیرو. EA که در نیمه دوم دهه ۲۰۰۰ به عنوان شاخه‌ای از فایده‌گرایی ادغام شد، می‌تواند به عنوان «کسب درآمد برای دادن» خلاصه شود.

این جنبش از افراد با دستاوردهای چشمگیر حمایت می‌کند تا مشاغلی را دنبال کنند که آنها را قادر می‌سازد «تاثیر خود را به حداکثر برسانند» و اگر در نهایت منجر به نتیجه بهتر شود، می‌تواند به عنوان بخشش جرم تفسیر شود. طرفداران همچنین تمایل دارند «عقل‌گرا» باشند و بر این باورند که نتایج را می‌توان از قبل با محاسبه «ارزش مورد انتظار» تصمیمات خاص سنجید. به عنوان مثال، سم بنکمن از کوتاه‌کردن مو خودداری کرد، زیرا ظاهراً نام تجاری نامطلوب او، به او کمک می‌کرد تا سرمایه جمع‌آوری کند.

صرف نظر از اینکه سم بنکمن نماینده EA باشد، اعتقاد او این جنبش را خدشه‌دار می‌کند، جنبشی که اکنون بیشتر به خاطر باورهای حاشیه‌ای آن (مانند تلاش برای جلوگیری از آخرالزمان هوش مصنوعی) شناخته شده است تا مثلاً ارسال پشه‌بند در سراسر جهان. نویسنده زیک فاکس از آن به عنوان فلسفه‌ای یاد می‌کند که در آن معتقدان وانمود می‌کنند که ابرقهرمان هستند.

سرمایه‌گذاران خطرپذیر: ساعاتی پس از محکومیت سم بنکمن، آلفرد لین، شریک شرکت خطرپذیر Sequoia Capital و مدیر عامل سابق Zappos، پست کرد که شرکتی که نزدیک به یک‌چهارم میلیارد دلار در FTX سرمایه‌گذاری کرده است، «عمداً گمراه شده و به او دروغ گفته شده است.» او پس از «بررسی گسترده» رابطه ۱۸ ماهه شرکت با سم بنکمن به این نتیجه رسید.

Sequoia در زمان اوج خود، تصویری از سم بنکمن منتشر کرد – از جمله جزئیاتی مبنی بر اینکه مدیر عامل FTX در حین برگزاری جلسه خود در حال بازی “League of Legends” بود و برنامه‌هایی برای تبدیل FTX به یک «اپلیکیشن همه‌کاره» که در آن کاربران می‌توانستند هر چیزی از سهام گرفته تا موز را خریداری کنند، داشت. این شرکت از آن زمان سرمایه‌گذاری خود را به ۰ دلار کاهش داده است.

رگولاتورهای ایالات متحده: اگرچه FTX از نظر فنی یک صرافی خارج از کشور بود، سم بنکمن شکی نداشت که در نهایت می‌خواهد بازار ایالات متحده را تصرف کند. او به تنظیم مقررات موسوم به «قانون حمایت از مصرف‌کننده کالاهای دیجیتال» کمک کرد و آن را به کنگره و قانونگذارانی مانند کمیسیون معاملات آتی کالا ارائه کرد. کریستی گلد اسمیت رومرو، کمیسر CFTC، که طبق گزارش‌ها سه بار با سم بنکمن ملاقات کرده است، از آن زمان گفته است که این «مقررات سفارشی» تلاشی برای درخواست «برای رفتار ویژه» برای «مدل اساساً غارتگرانه» خود است.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، که پدر کارولین الیسون، مدیر عامل آلامدا را می‌شناخت، نیز گزارش شده است که با FTX رابطه کاری داشته است. این آژانس‌ها به‌عنوان قانونگذارانی شناخته می‌شوند که تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که شرکت‌ها از قانون پیروی می‌کنند، نه اینکه جرم را تعقیب کنند.

اگرچه FTX بسیار بزرگ شده بود و ارتباطات بسیار زیادی با ایالات متحده داشت (از جمله حساب‌های بانکی ایالات متحده، سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی ایالات متحده)، بدون اینکه این آژانس‌ها به آن توجه کنند، یک نقطه سیاه است. همچنین گویای این است که یکی از معدود واحدهای FTX که تقریباً سالم ماند، FTX ژاپن بود که تحت مقررات مالی سخت‌گیرانه آن کشور کار می‌کرد.

حلقه درونی صرافی: کارولین الیسون، گری وانگ و نیشاد سینگ همگی به اتهامات کلاهبرداری اعتراف و با دادستان‌های فدرال همکاری کردند. بعید بود که این محکومیت به این سرعت (یا اصلاً) بدون شهادت آنها اتفاق بیفتد.

کارولین الیسون، گری وانگ و نیشاد سینگ

با این حال، آنها نیز در یکی از بزرگ‌ترین جنایات مالی تاریخ مشارکت داشتند و آن را تسهیل کردند، و این اشتباه است که باور کنیم سم بنکمن به تنهایی عمل کرده است. آنها منتظر ماندند تا کلاهبرداری آشکار شود تا حرف خود را بزنند، و هرکدام فرصت‌های متعدد برای انجام کار درست و تماس با مقامات، در حین این کلاهبرداری را نادیده گرفتند. الیسون وام‌دهندگان را گمراه کرد، گزارش‌های تقلبی نوشت و سپس به مردم دروغ گفت. وانگ و سینگ تغییراتی در کد ایجاد کردند که کلاهبرداری را تسهیل کرد.

برندگان

امور مالی متمرکز: صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال اساساً شرکت‌های TradFi هستند، و به نظر می‌رسد که قوانین سخت‌گیرانه بنا به دلایلی باید وجود داشته باشد. صرافی‌های رمزارز باید وجوه شرکت‌ها را از سپرده‌های مشتریان جدا کنند. آنها نیاز به جداسازی بخش نگهداری و معاملات خود دارند. آنها باید افشای مناسب را ارائه دهند (اثبات ذخیره کافی نیست). شرکت‌ها به هیئت‌مدیره فعال، تیم‌های انطباق و افسران ارشد مدیریت ریسک نیاز دارند.

وکلای FTX: طبق گزارش‌ها، هر یک ۲۱۶۵ دلار در ساعت برای کار خود درآمد دارند. طبق گزارش نیویورک تایمز، املاک ورشکستگی در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون دلار در هزینه‌های حقوقی و بیش از ۵۰۰,۰۰۰ دلار هزینه ثبت کرده است.

ایان آلیسون: خبرنگار کوین‌دسک داستان درگیر شدن PayPal در کریپتو را در ابتدای روند صعودی اعلام کرد و گزارش جنجالی درباره توکن‌های FTT آلامدا نوشت. کارهای او برنده جوایز برتر گزارشگری مالی از جمله جایزه پولک و لوب شده است. اما شاید لذت‌بخش‌ترین تجربه این بود که سم بنکمن دقیقاً یک سال پس از آن که آلیسون داستان خود را درباره ترازنامه آلامدا منتشر کرد، محکوم شد.

سیستم قضایی ایالات متحده: چندین خبرنگار که پنج هفته گذشته را در دادگاه فدرال دانیل پاتریک مونیهان در نیویورک گذرانده‌اند، گفته‌اند که این تجربه را با احترام به سیستم حقوقی ایالات متحده ترک می‌کنند. دادستان ایالات متحده، دامیان ویلیامز، اتهامات وزارت دادگستری علیه سم بنکمن را در ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد و کمتر از یک سال بعد محاکمه به پایان رسید و یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداران تاریخ پشت میله‌های زندان است.

قاضی لوئیس کاپلان اتاق دادگاه را به خوبی اداره کرد و دادستان‌های ایالات متحده، دانیل ساسون و نیکلاس روس، به دلیل توانایی آنها در ساختن داستان و ارائه شواهد به عنوان قهرمان ظاهر شدند. همه حق دارند محاکمه عادلانه و سریع داشته باشند و این محاکمه – که در انظار عمومی آشکار شد – از این قاعده مستثنی نبود.

طرف‌های خنثی

سولانا: یکی از به اصطلاح «سم کوین‌ها» یا توکن‌هایی بود که بنیانگذار FTX سهم زیادی در آن داشت. شهرت سولانا که به عنوان یک بلاک چین فوق‌العاده سریع مطرح شده بود، مدت‌هاست که خدشه‌دار شده است. به عنوان مثال، گزارش شده است که سم بنکمن فرصتی برای خرید SOL به قیمت حدود ۰٫۲۰ دلار داشته است. او همچنین بسیاری از برنامه‌های ساخته شده بر روی سولانا، از جمله صرافی غیرمتمرکز Serum و برنامه تناسب‌اندام STEPN را تامین مالی یا پشتیبانی کرد. پروتکل سولانا هنوز در حال پیشرفت است و البته گاهی با مشکلاتی نیز روبرو شده است.

این اکوسیستم توسعه‌دهنده، اندکی پس از دستگیری سم بنکمن، از سوی اتریوم، ویتالیک بوترین رای اعتماد ضعیفی دریافت کرد و ظاهراً توانسته است ارتباط خود را با FTX از بین ببرد. اخیراً قیمت سولانا افزایش یافته است، اگرچه در درازمدت این نگرانی وجود دارد که ۵۵٫۸ میلیون توکن SOL که در دارایی FTX نگهداری می‌شود، برای سال‌ها فشار نزولی بر روی این پروژه وارد کند، زیرا این ذخایر عظیم احتمالاً نقد خواهند شد.

مقاله‌ای از کوین‌دسک

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2629129

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها