تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :بزرگان رمزارز ایران، مسئولیت اجتماعی خود را چگونه تعریف می‌کنند؟

  • کد خبر : 2636660
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
لورس :بزرگان رمزارز ایران، مسئولیت اجتماعی خود را چگونه تعریف می‌کنند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تکنولوژی بزرگان رمزارز ایران، مسئولیت اجتماعی خود را چگونه تعریف می‌کنند؟ محسن صالح، سرپرست آکادمی بیت‌پین در این مصاحبه از وضعیت بازار کریپتو در ایران می‌گوید.
اشتراک گذاری: کپی لینک محسن صالح، سرپرست آکادمی بیت‌پین است که البته در شبکه‌های اجتماعی با نام گریزلی شناخته می‌شود. محسن در حال حاضر در کنار آکادمی بیت‌پین، به عنوان تحلیلگر رسمی آن‌چین، در کمپانی کریپتوکوآنت هم مشغول به فعالیت است. از این رو به جهت فعالیت‌های او در جهت گسترش سواد کریپتو در ایران، با او مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت کریپتو در ایران و رویکرد شرکت‌های کریپتویی نسبت به این مسئولیت اجتماعی مهم داشته‌ایم.
وضعیت بازار کریپتو، خصوصا در بازار ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا این بازار در ایران جا خواهد افتاد؟ بازار رمزارزها نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان، بازاری نوپا و نوظهور است. رویدادهای مربوط به بورس تهران در سال ۹۹ و سقوط آن، سبب شد تا سرمایه‌های سرگردان مردمی ک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تکنولوژی بزرگان رمزارز ایران، مسئولیت اجتماعی خود را چگونه تعریف می‌کنند؟

محسن صالح، سرپرست آکادمی بیت‌پین در این مصاحبه از وضعیت بازار کریپتو در ایران می‌گوید.

اشتراک گذاری: کپی لینک

محسن صالح، سرپرست آکادمی بیت‌پین است که البته در شبکه‌های اجتماعی با نام گریزلی شناخته می‌شود. محسن در حال حاضر در کنار آکادمی بیت‌پین، به عنوان تحلیلگر رسمی آن‌چین، در کمپانی کریپتوکوآنت هم مشغول به فعالیت است. از این رو به جهت فعالیت‌های او در جهت گسترش سواد کریپتو در ایران، با او مصاحبه‌ای در خصوص وضعیت کریپتو در ایران و رویکرد شرکت‌های کریپتویی نسبت به این مسئولیت اجتماعی مهم داشته‌ایم.

بزرگان رمزارز ایران، مسئولیت اجتماعی خود را چگونه تعریف می‌کنند؟

وضعیت بازار کریپتو، خصوصا در بازار ایران را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا این بازار در ایران جا خواهد افتاد؟

بازار رمزارزها نه تنها در ایران، بلکه در کل جهان، بازاری نوپا و نوظهور است. رویدادهای مربوط به بورس تهران در سال ۹۹ و سقوط آن، سبب شد تا سرمایه‌های سرگردان مردمی که به خاطر کرونا خانه‌نشین شده بودند، بیش از قبل به بازار کریپتو روانه شود. در ابتدا آشنایی زیادی با این حوزه در ایران وجود نداشت و کمتر کسی می‌دانست که بلاک‌چین چیست یا حتی بیتکوین چه کارکرد‌هایی دارد؛ اما رفته‌رفته شرایط تغییر کرد. روند صعودی بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال و رسیدن به سقف‌های تاریخی، جذابیت این بازار را دوچندان کرد و طبیعتاً محتواهای آموزشی هم زیاد شد؛ زیرا یکی از نیازهای اولیه کاربران بود. من فکر می‌کنم افرادی که از بازار نزولی اخیر زنده بیرون آمدند و در این مدت دانش خود را گسترش دادند، اکنون با بلوغ بیشتری در این بخش فعالیت می‌کنند – هرچند عده‌ای از افراد تازه‌کار هنوز با دید قمار یا بازی به ارزهای دیجیتال نگاه می‌کنند.

از آنجایی که صنعت کریپتو بر لبه تکنولوژی حرکت می‌کند، وجود زیرساخت‌های لازم و افراد متخصص و آگاه، نقش مهمی در ادامه حیات آن در ایران خواهد داشت. من عقیده دارم با تمام محدودیت‌هایی که چه از داخل و چه از خارج برای فعالین بازارهای مالی ایجاد شده، پیشرفت‌هایی که صورت گرفته، امیدوارکننده است. در کامیونتی فارسی افراد زیادی هستند که در کمپانی‌های بزرگ داخلی و جهانی فعالیت دارند و امید دارم این روند رشد ادامه داشته باشد. در بخش کاربران نیز طبق آمارها حدود ۳۰٪ ایرانیان سابقه معامله رمزارزی را دارند که این عدد نشان از پذیرش این حوزه در میان مردم دارد.

هدف بیت‌پین از ایجاد آکادمی چه بوده است؟ این آکادمی تاکنون چه کارهایی را انجام داده است؟

من به‌عنوان کسی که چندین سال است در فضای کریپتو فعالیت دارم و به نوعی شغل اصلی من است، همیشه پیگیر اخبار و مقالات برای بالا بردن سطح دانش خودم بوده و هستم. بعد از راه‌اندازی رسانه سیگما و استقبالی که از آن شد، تصمیم گرفتیم این رسانه را با آکادمی بیت‌پین ادغام کنیم تا بتوانیم آگاهی بخشی را در سطحی وسیع‌تر ادامه دهیم. با این کار و با امکانات گسترده بیت‌پین در زمینه فنی و تعداد بالای کاربر، توانستیم قدمی بزرگ‌تر برای آموزش افراد فارسی‌زبان فعال در بازار کریپتو برداریم. با توجه به پتانسیلی که هر دو طرف داشتند، بازطراحی آکادمی بیت پین را شروع کردیم و خیلی زود و در کمتر از یک سال، آکادمی بیت‌پین تبدیل به یکی از مراجع آموزشی اصلی کریپتو در ایران شد. با توجه‌ به پوشش اخبار و تولید مقالات کاربردی از بازار ارزهای دیجیتال و همچنین ارائه ویدیوها و پادکست‌های متنوع، بازدید از این سایت رشد بسیار زیادی داشت و هر روز به کاربران آکادمی افزوده شد. رفته‌رفته تیم آکادمی بزرگ‌تر شد و محصولات بیشتری برای استفاده فعالین بازار فراهم شد، که آخرین مورد آن ماهنامه تخصصی کریپتویی «دامیننس» است.

ماهنامه دامیننس چه هدفی را در جامعه رمزارز ایران دنبال می‌کند؟

از آنجایی که پیش از این، تجربه آماده‌سازی هفته‌نامه برای کامیونتی کریپتو را داشتیم، تصمیم گرفتیم ماهنامه‌ای تخصصی را منتشر کنیم که تمرکز آن فقط بر روی پوشش اخبار و مقالات به‌روز بازار کریپتو باشد.

شاید افراد زیادی که درگیر بازار رمزارزها هستند، وقت کافی برای پیگیری اخبار و مقالات را نداشته باشند. یکی از اهداف دامیننس، آگاه‌سازی این دسته از افراد، و ارائه مطالب تخصصی به آنهاست. از سوی دیگر، در تلاش هستیم تا با بالا بردن کیفیت و کمیت ماهنامه، محصولی بی‌نظیر برای اکوسیستم کریپتویی ایران ارائه دهیم. تا الان ۵ شماره از این مجله منتشر شده است و در هر شماره به مهم‌ترین موضوعات مورد بحث بازار پرداختیم.

برای ورود به حوزه معامله‌گری و یادگیری کریپتو چه راه‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟

از نظر من ترید یا معامله‌گری، یکی از مشاغل پرریسک است. در حالی که در شبکه‌های اجتماعی در باغ سبز به مردم نشان می‌دهند و به‌شکلی تداعی می‌کنند که هرکس با ورود سرمایه به این بازار سودهای بزرگ کسب خواهد کرد، اما حقیقت چیز دیگری است و حضور در بازار به‌سرعت در حال تحول کریپتو، نیازمند کسب دانش و به‌روزرسانی آن است و کسب سود بدون یادگیری و آموزش ممکن نخواهد بود.

در قدم اول، هرکس باید مشخص کند که هدفش از حضور در این بازار پرنوسان چیست. معامله‌گری یا سرمایه‌گذاری؟ کوتاه‌مدت یا بلندمدت؟ پس از آن می‌تواند برای ادامه مسیر تعیین تکلیف کند. در حالی که بیشتر افراد به دنبال منبعی آماده و به نوعی میان‌بر هستند، اما چنین چیزی وجود ندارد. سرعت تغییرات در این بازار زیاد است و باید با آن وفق پیدا کرد.

یکی از اهداف بزرگ ما در آکادمی بیت پین، بحث آموزش دقیق است. در تلاش هستیم که این روند را ادامه دهیم و منابعی ارزشمند برای کاربران فارسی‌زبان آماده کنیم و رسالت خود را در مسیر ارتقای سواد ایرانیان در حوزه کریپتو به انجام برسانیم.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636660

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها