تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
0

لورس :بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد جهانی از دید جی‌پی مورگان چیست؟

  • کد خبر : 2620729
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
لورس :بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد جهانی از دید جی‌پی مورگان چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد جهانی از دید جی‌پی مورگان چیست؟ کریستیان مالک (Christyan Malek)، رئیس بخش تحقیقات سهام انرژی EMEA در جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۶، قیمت‌ هر بشکه نفت خام ممکن است به ۱۵۰ دلار برسد. مالک باور دارد که یک سوپرچرخه انرژی در آینده نزدیک می‌تواند نیروی محرکی برای رشد قیمت نفت خام باشد. عامل مهم دیگری که مالک به آن اشاره کرده «فشارهای نهادی و سیاست‌گذاری‌شده» است که روگردانی از هیدروکربن‌ها را تسریع می‌کند.
استراتژیست سهام انرژی EMEA جی‌پی‌مورگان از یک «سوپرچرخه» خبر می‌دهد به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin و dailyhodl، بعد از تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت یا همان اوپک (OPEC) برای کاهش تولید نفت، قیمت‌ نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) از مرز ۹۰ دلار به ازای هر بشکه عبور کرد. سال ۲۰۲۳ با تاثیرات غیرقابل‌انکار دلارزدایی، تنش بین روسیه و اوکراین و همکاری‌های شکل گرفته میان کشورهای عضو بریکس (BRICS) در حوزه انرژی، یک سال پرتکاپو بوده است.
نمودار ماهانه نفت برنت خبرگزاری Tass روسیه همین هفته گذشته بود که از یک تحول..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بزرگ‌ترین تهدید برای اقتصاد جهانی از دید جی‌پی مورگان چیست؟

کریستیان مالک (Christyan Malek)، رئیس بخش تحقیقات سهام انرژی EMEA در جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۲۶، قیمت‌ هر بشکه نفت خام ممکن است به ۱۵۰ دلار برسد. مالک باور دارد که یک سوپرچرخه انرژی در آینده نزدیک می‌تواند نیروی محرکی برای رشد قیمت نفت خام باشد. عامل مهم دیگری که مالک به آن اشاره کرده «فشارهای نهادی و سیاست‌گذاری‌شده» است که روگردانی از هیدروکربن‌ها را تسریع می‌کند.

استراتژیست سهام انرژی EMEA جی‌پی‌مورگان از یک «سوپرچرخه» خبر می‌دهد

به گزارش والکس و به نقل از news.bitcoin و dailyhodl، بعد از تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت یا همان اوپک (OPEC) برای کاهش تولید نفت، قیمت‌ نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) از مرز ۹۰ دلار به ازای هر بشکه عبور کرد. سال ۲۰۲۳ با تاثیرات غیرقابل‌انکار دلارزدایی، تنش بین روسیه و اوکراین و همکاری‌های شکل گرفته میان کشورهای عضو بریکس (BRICS) در حوزه انرژی، یک سال پرتکاپو بوده است.

نمودار نفت
نمودار ماهانه نفت برنت

خبرگزاری Tass روسیه همین هفته گذشته بود که از یک تحول مهم خبر داد: گازپروم نفت (Gazprom Neft)، یکی از بزرگترین توزیع‌کنندگان نفت روسیه، به طور کامل استفاده از دلار آمریکایی و یورو را متوقف کرده است. کریستیان مالک، رهبر تحقیقات سهام انرژی EMEA در جی‌پی‌مورگان، در گفتگوی اخیر خود با رسانه بلومبرگ گفت که نفت ممکن است ظرف ۳ سال آینده به آستانه ۱۵۰ دلار به ازای هر بشکه دست یابد.

مالک به بلومبرگ گفت:

کمربندهای خود را محکم ببندید. این یک سوپرچرخه بسیار پرتنش خواهد بود.

تحلیلگر جی‌پی‌مورگان طی یادداشتی به سرمایه‌گذاران در مورد تئوری سوپرچرخه انرژی توضیح داد.

مالک در ادامه افزود:

به نظر می‌رسد که در بلندمدت توازن تنگاتنگی بین عرضه و تقاضا و افزایش تراز شرکتی وجود داشته باشد. این در حالی است که کاهش ظرفیت مازاد اوپک افزایش حق بیمه به میزان تقریباً ۲۰ دلار به ازای هر بشکه را بر اساس دوره‌های گذشته که سطوح کمتری از ظرفیت اضافی را تجربه کردند، ایجاد می‌کند.

براساس پیش‌بینی مالک، تا سال ۲۰۲۵ با کاهش عرضه ۱/۱ میلیون بشکه نفت در روز مواجه خواهیم شد که تا سال ۲۰۳۰ به ۷/۱ میلیون بشکه هم خواهد رسید. او تنها فردی نیست که زنگ خطر را در این باره به صدا درآورده است. گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در ماه آگوست نیز مسیر صعودی قیمت نفت را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، داده‌های اداره آمار کار ایالات متحده در ماه آگوست نیز رشد ۰/۶ درصدی را نشان می‌دهد که تا حد زیادی با افزایش هزینه‌های انرژی مرتبط است. در سال گذشته، یکی از تحلیلگران گلدمن ساکس (Goldman Sachs) پیش‌بینی کرده بود که قیمت نفت برنت تا اواسط سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه می‌رسد، چیزی که توسط کارشناسان حوزه کالا مورگان استنلی (Morgan Stanley) نیز تکرار شده است.

اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و در ادامه به سخنان جیمی دیمون (Jamie Dimon) در این باره می‌پردازیم.

مدیرعامل جی‌پی‌مورگان: اقتصاد جهانی با یک ریسک بسیار بزرگتر از تورم یا نرخ‌ بهره بالا روبرو است

دیمون، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان، طی مصاحبه جدید خود با شبکه CNBC India، گفته که مردم باید خود را در کنار تبعات نرخ‌ بهره بالاتر، برای افزایش قیمت‌ نفت و گاز نیز آماده کنند.

در حالی که دیمون از مردم و کسب‌وکارها خواسته برای هزینه‌های بالاتر انرژی به همراه سیاست‌های پولی فشرده‌تر آمادگی داشته باشند، همچنین تاکید کرده که مهم‌ترین نگرانی او وضعیت ژئوپلیتیک کنونی است.

به گفته دیمون، جنگ روسیه در اوکراین بر روی قیمت‌ نفت، گاز و مواد غذایی تاثیر منفی داشته است. او همچنین اشاره کرده که این موضوع «تمامی روابط جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.»

وی خاطرنشان کرد:

نوشته های مشابه

  • تقویم اقتصادی تقویم مهم‌ترین رویدادهای اقتصادی در هفته دوم مهر ۱۴۰۲ ۰۸ مهر ۱۴۰۲
  • بلاک چین ماژولار ایردراپ ۶۰ میلیون توکن TIA شبکه سلستیا آغاز شد ۰۸ مهر ۱۴۰۲

من فکر می‌کنم وضعیت ژئوپلیتیک چیزی است که بیشترین نگرانی من را به خود اختصاص داده و ما از تاثیر آن بر اقتصاد اطلاعی نداریم. باز هم فکر می‌کنم قسمت بشردوستانه این موضوع اهمیت بیشتری دارد. به نظر من چنین چیزی برای آینده دنیای آزاد دموکراتیک بسیار مهم است. ممکن است در نقطه عطف دنیای آزاد دموکراتیک باشیم. من تا این حد این موضوع را جدی می‌گیرم…

مدیرعامل جی‌پی مورگان افزود:

ما قبلاً هم با تورم مواجه شده‌ایم، قبلاً با کسری‌های مختلف [و] با رکودها هم مواجه شده‌ایم. تقریباً از جنگ جهانی دوم به بعد چیزی شبیه به این را ندیده‌ایم… و هیچ شیوه‌نامه‌ای برای این شرایط وجود ندارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۰ / ۵. مجموع امتیازها: ۰

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620729

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها