تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :بلک‌راک به دنبال راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم

  • کد خبر : 2630632
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
لورس :بلک‌راک به دنبال راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بلک‌راک به دنبال راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : بلک‌راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان بر اساس پرونده ۱۹b-۴ ارسال‌شده توسط بورس نزدک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به دنبال راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله بورسی (ETF) اسپات‌اتریوم است. به نقل از د بلاک و کوین دسک، روز پنج‌شنبه بورس نزدک به نمایندگی از شرکت مدیریت دارایی بلک راک درخواست این شرکت برای راه‌اندازی یک ETF اسپات اتریوم با نام «آی‌شیرز اتریوم تراست» (iShares Ethereum Trust) را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرد. پیش از ارسال این درخواست نیز بلک‌راک در همان روز شرکتی با نام آی‌شیرز اتریوم تراست در ایالت دلاور ثبت کرد. iShares نام بخش ETF بلک‌راک است. این حرکت یادآور iShares Bitcoin Trust است که هفت روز قبل از ثبت درخواست ETF در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به روشی مشابه ثبت شد. بلک‌راک در ماه‌های اخیر علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال نشان داده و در حال حاضر نیز منتظر تصمیم کمیسیون بورس برای راه‌اندازی صندوق ETF اسپات بیت‌کوین خود است. بر اس..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بلک‌راک به دنبال راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم بزرگنمایی متن خبر میهن بلاک‌چین : بلک‌راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی جهان بر اساس پرونده ۱۹b-۴ ارسال‌شده توسط بورس نزدک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به دنبال راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله بورسی (ETF) اسپات‌اتریوم است. به نقل از د بلاک و کوین دسک، روز پنج‌شنبه بورس نزدک به نمایندگی از شرکت مدیریت دارایی بلک راک درخواست این شرکت برای راه‌اندازی یک ETF اسپات اتریوم با نام «آی‌شیرز اتریوم تراست» (iShares Ethereum Trust) را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرد. پیش از ارسال این درخواست نیز بلک‌راک در همان روز شرکتی با نام آی‌شیرز اتریوم تراست در ایالت دلاور ثبت کرد. iShares نام بخش ETF بلک‌راک است. این حرکت یادآور iShares Bitcoin Trust است که هفت روز قبل از ثبت درخواست ETF در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) به روشی مشابه ثبت شد.

بلک‌راک در ماه‌های اخیر علاقه زیادی به ارزهای دیجیتال نشان داده و در حال حاضر نیز منتظر تصمیم کمیسیون بورس برای راه‌اندازی صندوق ETF اسپات بیت‌کوین خود است. بر اساس پرونده ارسال‌شده به کمیسیون بورس آمریکا، ETF اسپات اتریوم شرکت بلک‌راک از شرکت کوین بیس کاستدی تراست (Coinbase Custody Trust) به‌عنوان متولی استفاده خواهد کرد و برای قیمت‌گذاری مبتنی بر نرخ مرجع CME CF اتر-دلار واریانت نیویورک خواهد بود. همچنین، نهاد ثالثی که نامش فاش نشده است، از پول نقد این صندوق نگهداری خواهد کرد. علاوه بر این، بلک‌راک یک توافق‌نامه نظارت اشتراکی با صرافی کوین‌بیس منعقد خواهد کرد. به نظر می‌رسد این توافق‌نامه‌ها معیار کلیدی در تصمیم‌گیری نهایی توسط کمیسیون بورس باشند. آن‌طور که از شواهد پیداست، این پرونده سعی می‌کند از اعتراضات احتمالی SEC به جنبه نظارت اشتراکی جلوگیری کند؛ ضمن اینکه بلک راک معتقد است قیمت‌های آتی در بازار اتر گروه CME (که در حال حاضر ETFهایی در آن وجود دارند) با قیمت‌های اسپات بازار ETH مطابقت دارد.

بورس نزدک در این درخواست در رابطه با هدف ETF اسپات اتریوم بلک راک می‌گوید: هدف این صندوق منعکس کردن عملکرد کلی قیمت اتریوم است. به دنبال انتشار خبر ثبت شرکت آی‌شیرز اتریوم تراست در دلاور، قیمت اتریوم گارد صعودی به خود گرفت و با ۹.۹درصد افزایش، از ۲۰۰۰دلار فراتر رفت و به ۲۱۳۲دلار رسید. در حال حاضر، شرکت‌های مدیریت دارایی دیگری از جمله گری اسکیل، آرک اینوست، پرو شیرز و والکری نیز درخواست‌های خود برای راه‌اندازی ETF اسپات‌اتریوم را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارسال کرده‌اند. با این حال، تصمیم‌گیری در رابطه با این درخواست‌ها ممکن است ماه‌ها زمان ببرد و به زمانی بعد از مشخص شدن نتیجه درخواست‌های ETF اسپات بیت‌کوین موکول شود. در درخواست بورس نزدک به پیروزی اخیر شرکت گری‌اسکیل در دادگاه و تصمیم قضات برای بازبینی دوباره درخواست ETF بیت‌کوین این شرکت اشاره شده است.

نزدک معتقد است ازآنجاکه کمیسیون بورس پیش از این با راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم موافقت کرده است، می‌تواند در آینده درخواست‌های ETF اسپات را نیز تایید کند. در این درخواست آمده است: یا نظارت CME می‌تواند هرگونه تقلب و دستکاری در بازار اسپات را که بر هر دو نوع ETF اسپات و فیوچرز اتریوم تاثیر می‌گذارد، شناسایی کند یا نمی‌تواند این کار را برای هر دو نوع صندوق انجام دهد. با توجه به تایید ETFهای فیوچرز، کمیسیون بورس تا حدودی مشخص کرده است که نظارت CME می‌تواند تقلب در بازار اسپات را شناسایی کند. بنابراین، ما معتقدیم باید ETFهایی که مبتنی بر بازار اسپات هستند نیز مثل این درخواست تایید شوند. در شرایطی که صنعت کریپتو با پیش‌بینی تایید ETF بیت‌کوین پر از هیجان شده است، این اقدام شرکت بلک‌راک به‌طور بالقوه برای اتریوم سرنوشت‌ساز است و وضعیت آن را به‌عنوان یک کلاس دارایی در پرتفوی‌ سرمایه‌گذاران سازمانی روشن می‌کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2630632

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها