تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :بمب سختی اتریوم چیست؟ و دلایل ایجاد آن چیست؟

  • کد خبر : 2637549
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
لورس :بمب سختی اتریوم چیست؟ و دلایل ایجاد آن چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مفهوم سختی شبکه یا سختی مربوط به استخراج رمز ارز اتریوم، بمب سختی آن نام دارد. این اصطلاح نشان دهنده ناگهانی و عامدانه سختی استخراج ارز دیجیتال اتریوم در PoW است. این اتفاق باعث افزایش زمان معمول استخراج ارزهای اتریوم می شود. با این حال ماینرها اتر کمتری را نیز به عنوان پاداش دریافت می کردند. همین مکانیزم سختی کار استخراج اتر را به صورت نمایی افزایش می دهد. بنابراین کار ماینرها به شدت دشوار می شود و تولید بلوک های جدید متوقف خواهد شد. در ادامه مقاله با مفهوم بمب سختی اتریوم، مزایا و معایب و دلیل ایجاد بمب سختی اتریوم آشنا خواهیم شد.
آشنایی با مفهوم بمب سختی اتریوم (Ethereum Difficulty Bomb) اصطلاح سختی اتریوم مکانیزمی است که سطح دشواری محاسبات ریاضیاتی را در هر ۱۰۰۰۰۰ بلاک، در الگوریتم اثبات کار (PoW) افزایش می دهد. بمب سختی اتریوم باعث افزایش زمان انجام پروسه اعتبار سنجی الگوریتم استخراج اثبات کار اتریوم می شود.با وقوع سختی اتریوم، کار استخراج ارز دیجیتال اتریوم سخت تر شده و زنجیر منجمد می شود. با این حال با طولانی شدن انجام استخراج اتریوم، سود کمتری نصیب کاربران شده و ماینرها الگوری..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مفهوم سختی شبکه یا سختی مربوط به استخراج رمز ارز اتریوم، بمب سختی آن نام دارد. این اصطلاح نشان دهنده ناگهانی و عامدانه سختی استخراج ارز دیجیتال اتریوم در PoW است. این اتفاق باعث افزایش زمان معمول استخراج ارزهای اتریوم می شود. با این حال ماینرها اتر کمتری را نیز به عنوان پاداش دریافت می کردند. همین مکانیزم سختی کار استخراج اتر را به صورت نمایی افزایش می دهد. بنابراین کار ماینرها به شدت دشوار می شود و تولید بلوک های جدید متوقف خواهد شد. در ادامه مقاله با مفهوم بمب سختی اتریوم، مزایا و معایب و دلیل ایجاد بمب سختی اتریوم آشنا خواهیم شد.

آشنایی با مفهوم بمب سختی اتریوم (Ethereum Difficulty Bomb)

اصطلاح سختی اتریوم مکانیزمی است که سطح دشواری محاسبات ریاضیاتی را در هر ۱۰۰۰۰۰ بلاک، در الگوریتم اثبات کار (PoW) افزایش می دهد. بمب سختی اتریوم باعث افزایش زمان انجام پروسه اعتبار سنجی الگوریتم استخراج اثبات کار اتریوم می شود.با وقوع سختی اتریوم، کار استخراج ارز دیجیتال اتریوم سخت تر شده و زنجیر منجمد می شود. با این حال با طولانی شدن انجام استخراج اتریوم، سود کمتری نصیب کاربران شده و ماینرها الگوریتم PoW را کنار می گذارند.

هدف از معرفی بمب سختی اتریوم چیست؟

بمب سختی اتریوم یک عامل بازدارنده در عملکرد ماینرها به حساب می آید. بنابراین ممکن است ماینرها حتی بعد از انتقال شبکه بلاک چین به اثبات سهام (PoS)، از اثبات کار( PoW) استفاده کنند. دلیل اصلی برای انجام این کار را می توان تغییر توازن در قدرت و سود از ماینرها به دست سرمایه گذاران بلاک چین دانست. بمب سختی اتریوم را می توان انگیزه ای برای ارتقای شبکه هارد فورک در توسعه دهندگان به حساب آورد. در ادامه اهداف اصلی معرفی بمب سختی اتریوم را با هم مورد بررسی قرار می دهیم:

تامین امنیت و کاهش عدم تمرکز شبکه

ارتقای پروتکل PoS به طور کامل الگوریتم PoW را حذف می کند. بعد از این که بمب سختی اتریوم اجرا شد، اعتبارسنج های شبکه بر روی وسایل الکترونیکی و حتی دستگاه های کم مصرف فعالیت می کنند.

بنابراین برای مشارکت در شبکه با هزینه کمتر، کاربران بیشتری در فرآیند اعتبار سنجی فعالیت خواهند کرد. بنابراین بمب سختی اتریوم، امنیت شبکه را افزایش می دهد و عدم تمرکز آن را برطرف می کند. از طرفی اتریوم با کاهش مصرف انرژی به میزان ۹۹٫۹۵ درصد، برای محیط زیست بهتر خواهد بود.

مقیاس پذیری

اتریوم نوع ۲.۰ با اجرای کامل فرآیند شاردینگ می تواند راه حل بهینه ای برای بهبود مقیاس پذیری شبکه اتریوم باشد. هر یک از بلاک ها، اطلاعاتی را در خود دارند که وظیفه آن ها فعالیت در زمینه پردازش و اعتبار سنجی تراکنش ها است. چیزی که مورد انتظار است، پشتیبانی اتریوم ۲.۰ تا سقف ۱۰۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: Ethscriptions اتریوم چیست؟چگونه می‌توان اتراسکریپشن را معامله کرد؟

آشنایی با روند تکامل بمب سختی

بمب سختی اتریوم در شبکه بلاک چین از بلاک ۲۰۰۰۰۰ در تاریخ نوامبر ۲۰۱۶ آغاز شد. مدیر ارشد تجاری اتریوم در آگوست ۲۰۱۵ خبری از افزایش سختی استخراج اتریوم را منتشر کرد. او گفت در نقطه شروع بمب سختی اتریوم، شاهد افزایش چشمگیر سختی خواهیم بود که این مرحله Serenity نام دارد. همچنین این مدیر ارشد اعلام کرد که Serenity مرحله تکامل یافته ای پس از Metropolis است.

جدول زمانی اولیه در این مورد نشان می دهد که کاهش سرعت استخراج بلاک چین اتریوم، در مدت زمان کمتر از یک ماه دیگر اتفاق می افتد. با این حال، تاخیرهای بعدی در انتشار اتریوم، زمان انتشار نهایی آن را بیشتر به تعویق می اندازد. ویتالیک بوترین که یکی از بنیانگذاران اتریوم است، “عذاب نهایی” را از نظر افزایش زمان استخراج اتریوم، سال ۲۰۲۱ تخمین زده است.

مزایا و معایب بمب سختی اتریوم

بمب سختی اتریوم برخلاف ظاهری که دارد، مزایایی نیز دارد. در ادامه مهم ترین مزایا و معایب بمب سختی اتریوم را با هم بررسی می کنیم:

کاربرد بمب سختی اتریوم

مزایای بمب سختی اتریوم:

مهم ترین مزیت اجرایی شدن بمب سختی اتریوم، کاهش قابل توجه مصرف انرژی است. همچنین بمب سختی اتریوم مزایای دیگری نیز دارد که در ادامه برای شما نام می بریم:

  • هموار شدن انتقال اتریوم از الگوریتم PoW به PoS
  • افزایش تعداد تراکنش های اتریوم در هر ثانیه
  • افزایش سرعت انجام تراکنش ها در بلاک چین اتر
  • حل مشکلات سه گانه مرتبط با شبکه بلاک چین

معایب بمب سختی اتریوم:

حالا باید معایب اجرا شدن بمب سختی اتریوم را با هم مورد بررسی قرار دهیم. معایب و مشکلات آن عبارتند از:

  • کاهش پاداش استخراج بلوک ها برای ماینرها
  • بلا استفاده شدن تجهیزات ماینرها پس از بمب سختی

دلیل ایجاد بمب سختی اتریوم

بمب سختی اتریوم یک عامل بازدارنده برای ماینرها به حساب می آید. حتی این امکان وجود دارد که پس از انتقال بلاک چین به PoS به استفاده از الگوریتم PoW ادامه دارند. دلیل اصلی برای انجام این کار، تغییر در توازن قدرت و سود حاصل از ماینرها به دست سرمایه گذاران بلاک چین است. در واقع اگر همه ماینرها به Proof of Stake تغییر مسیر ندهند، خطر بلاک چین اتریوم فورک وجود خواهد داشت.

بمب سختی اتر باعث می شود تا تثبیت کنندگان کار در این شبکه از یک هارد فورک برای به روزرسانی استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت که این اتفاق از اختلال شبکه و همچنین به صفر رسیدن حجم معاملات جلوگیری می کند.

اتریوم ۱٫۰ و اتریوم ۲٫۰ و بررسی مشکلات آن

حدود سال ۲۰۱۵ بود که متخصصان و مهندسان اتریوم پروژه‌ای را آغاز کردند که روی انتقال از ETH ۱.۰ PoW به ETH ۲.۰ PoS کار کند. در دسامبر Beacon Chain یا «لایه اجماع» ایجاد شد و به صورت موازی و مستقل از Mainnet یا «لایه اجرا» اجرا می‌شد. برای این که پتانسیل کامل اتریوم آزاد شود، الگوریتم PoW فعلی در Mainnet به پروتکل اجماع PoS که Beacon Chain ارائه می‌دهد جایگزین می‌شود.

تاثیرات و دلایل وجود بمب سخت اتریوم

اتریوم بعد از بیت کوین بزرگترین ارز دیجیتال از نظر ارزش قیمتی است. اتریوم هم مانند بسیاری از بلاک چین‌های دیگر برای رفع مشکلات بلاک چین مثل مقیاس پذیری، امنیت و تمرکززدایی تلاش می‌کند. در بحث مقیاس پذیری بلاک چین اتریم با دو مشکل بزرگ موجه است. مشکل اول هزینه تراکنش بالا و مشکل دوم تعداد تراکنش پایین در ثانیه است. علاوه بر این مشکلات مکانیسم اجماع اثبات کار بلاک چین اتریوم تأثیر زیست محیطی بسیار زیادی دارد.

مهم‌ترین مشکلات و چالش های اتریوم ۱٫۰ و اتریوم ۲٫۰

در ادامه برخی از مهم‌ترین مشکلات اتریوم ۱٫۰ و اتریوم ۲٫۰ را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

کارمزد تراکنش بالا

افزایش محبوبیت بلاک چین تقاضا را برای برنامه‌های اتریوم مانند DeFi، ICO و NFT بسیار بالا برده است. همین تقاضای بالا باعث بالا رفتن کارمزد تراکنش‌ها شده و اتریوم را برای کاربران گران کرده است. به طور مثال در آوریل ۲۰۲۲، فروش زمین متاورس «BAYC’s Otherside» از Yuga Labs شروع شد‌.

این پروژه چیزی حدوده ۶۰۰ میلیون دلار برای تیم یوگا لبز درآمد به همراه داشت. در این پروژه برخی از بالاترین هزینه‌های تراکنش در تاریخ اتریوم پرداخت شد. خیلی ساده حدود ۱۷۵ میلیون دلار اتریوم هزینه تراکنش برای پروتکل کاهش تورم زنجیره اتریوم سوزانده شد.هزینه‌های بالای تراکنش باعث شده تا بیشتر افراد درنهایت تا ۲.۱۲۵ ETH برای تراکنش های ناموفق پرداخت کنند. الیته خوشبختانه یوگا لبز هزینه‌های اضافی را به افرادی که متضرر شده بودند برگرداند.

تعداد تراکنش کم بر ثانیه (TPS)

مانند پروتکل اجماع اثبات کار (PoW) بیت کوین که توانایی مدیریت ۷ تراکنش در ثانیه را دارد، بلاک چین اتریوم می‌تواند تا ۱۵ TPS را مدیریت کند. با این که میزان تراکنش‌های اتریوم در ثانیه بیش از دو برابر بیت کوین است اما این تعداد تراکنش در مقایسه با سیستم های پرداخت متمرکز مانند Visa و Mastercard که به ترتیب توانایی مدیریت ۱۷۰۰ و ۵۰۰۰ تراکنش در ثانیه را دارد بسیار کند است. پایین بودن تعداد تراکنش در اتریوم ۱٫۰ و اتریوم ۲٫۰ یکی از مشکلات این بلاک چین است.

مصرف بالای انرژی

الگوریتم PoW به خاطر وجود ردپای کربن در آن، تهدید بزرگی برای محیط زیست به حساب می‌آید. اتریوم برای حفظ امنیت شبکه خود به ۷۳٫۲ تراوات ساعت انرژی نیاز دارد که معادل انرژی برق مورد نیاز کشوری همچون اتریش است.

تاثیرات بمب سختی اتریوم

سختی بلاک چین اتریوم تاثیر چشمگیری بر روی قیمت رمز ارز اتریوم دارد. در واقع وقتی سختی شبکه اتر افزایش پیدا می کند، استخراج این ارز دیجیتال سخت تر می شود. همین موضوع عرضه اتر را کاهش خواهد داد، چرا که افراد کمتری می توانند اتر استخراج کنند. بنابراین با کاهش میزان عرضه اتریوم، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند چرا که تقاضا برای آن همچنان بالا می باشد.

وقتی هم که سختی شبکه کاهش یابد، استخراج رمز ارز اتریوم آسان تر خواهد شد. بنابراین عرضه این رمز ارز افزایش یافته و ماینرهای بیشتری می توانند آن را استخراج نمایند. افزایش استخراج و در نتیجه عرضه بیشتر آن، قیمت آن را کاهش خواهد داد.

آیا در اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟

احتمالا شمایی که الان در حال مطالعه این مقاله هستید، این سوال را دارید که آیا در اتریوم سرمایه گذاری کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما باید دلایل سرمایه گذاری برای انجام معاملات در حوزه رمز ارز اتر را بررسی کنید. در ادامه مهم ترین دلایلی که نشان می دهد که شما باید در این حوزه وارد شوید را با هم بررسی می کنیم:

  • بهبود وضعیت اتریوم از نظر مقیاس پذیری، کاربرد، امنیت شبکه اتر و کاهش مصرف انرژی
  • اتریوم جامعه توسعه دهنده فعالی دارد که به صورت پیوسته پروتکل‌های جدید را برای شبکه بلاک چین ایجاد می‌کند. بزرگ بودن مجموعه توسعه دهندگان شبکه بلاک چین اتریوم نشان دهنده رشد و نوآوری آینده این ارز هستند.
  • شبکه بلاک چین اتر یک پلتفرم برای توکن های غیر قابل تعویض می باشد. این نوع توکن ها دارایی های دیجیتال بی نظیری هستند که می توانند آیتم های مختلفی را به کاربران نشان دهند.

مواردی که بیان کردیم نشان می دهند که چرا اتریوم یک روش سرمایه گذاری خوب برای سال جدید است. با این حال، تعداد زیادی از متخصصان ارز دیجیتال، افزایش چشمگیر این رمز ارز را پیش بینی کرده اند. بنابراین باید ببینیم این پیش بینی ها تا چه حدی می تواند درست باشد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد یکی از مهم ترین وقایع در شبکه بلاک چین رمز ارز اتریوم صحبت کردیم. همچنین ویژگی ها، مشکلات و تاثیرات آن بر بازار اتریوم را با هم مورد بحث و بررسی قرار دادیم. امیدواریم این مقاله توانسته باشد، سوالات شما را در مورد بمب سختی اتریوم پاسخ داده باشد و بتوانید با شناخت از آن، سرمایه گذاری پرسودی را تجربه کنید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها