تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران؛کدام بازار مالی بهتر است؟ (۲۰۲۳)

  • کد خبر : 2617100
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
لورس :بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران؛کدام بازار مالی بهتر است؟ (۲۰۲۳)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران؛کدام بازار مالی بهتر است؟ (۲۰۲۳) آیا تا کنون به بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری فکر کرده‌اید؟ بازارهای مختلفی مثل بازار ارز دیجیتال، فارکس و بورس گزینه‌هایی هستند که ممکن است عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری را از آن خود کنند. اما این موضوع برای افراد مختلف می‌تواند کاملا متفاوت باشد؛ زیرا بهترین بودن در این مورد کاملا نسبی است و با توجه به شرایط فرد سرمایه‌گذار مشخص می‌شود. برای مثال سرمایه‌گذاری که روحیه ریسک‌پذیری ندارد و اساسا به عنوان فردی محتاط شناخته می‌شود، بهترین راه سرمایه گذاری را ورود به بازار بورس می‌داند.
زمانی که درباره سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی مطالعه کنید متوجه خواهید شد که پارامترهایی مثل دامنه نوسان، حریم خصوصی، امنیت، کارمزد تراکنش و … در هر کدام از آن‌ها کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و در نهایت این شما هستید که پس از شناخت کافی باید تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله به معرفی بازارهای مالی مختلف و بررسی وی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران؛کدام بازار مالی بهتر است؟ (۲۰۲۳)

آیا تا کنون به بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری فکر کرده‌اید؟ بازارهای مختلفی مثل بازار ارز دیجیتال، فارکس و بورس گزینه‌هایی هستند که ممکن است عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری را از آن خود کنند. اما این موضوع برای افراد مختلف می‌تواند کاملا متفاوت باشد؛ زیرا بهترین بودن در این مورد کاملا نسبی است و با توجه به شرایط فرد سرمایه‌گذار مشخص می‌شود. برای مثال سرمایه‌گذاری که روحیه ریسک‌پذیری ندارد و اساسا به عنوان فردی محتاط شناخته می‌شود، بهترین راه سرمایه گذاری را ورود به بازار بورس می‌داند.

زمانی که درباره سرمایه گذاری در ارز دیجیتال و دیگر بازارهای مالی مطالعه کنید متوجه خواهید شد که پارامترهایی مثل دامنه نوسان، حریم خصوصی، امنیت، کارمزد تراکنش و … در هر کدام از آن‌ها کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد و در نهایت این شما هستید که پس از شناخت کافی باید تصمیم بگیرید. در ادامه این مقاله به معرفی بازارهای مالی مختلف و بررسی ویژگی‌های آن‌ها می پردازیم.

بازارهای مالی مختلف

بازارهای مالی فضای بین‌المللی و در سطح ملی و جهانی هستند که امکان معامله اوراق بهادار مالی را برای افراد فراهم می‌کند. استفاده از بازارهای مالی با توجه به گسترش کرونا در چند سال اخیر بیشتر شده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ و سرمایه گذاران می‌توانند با مراجعه به بازارهای مالی و سرمایه گذاری درست در آن‌ها، کسب درآمد کنند. بازارهای مالی انواع مختلف دارد. اما انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در هر فرد باید با توجه به هدف، میزان سرمایه، استراتژی و شرایط جغرافیایی خود انجام شود.

بخوانید  واچ لیست هفته سوم شهریور؛ بلاتکلیفی بازار به نفع کدام تمام خواهد شد؛ خرس‌ها یا گاوها؟
بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری

بازارهای مالی ارز دیجیتال، بورس و فارکس جزو نمونه‌های اصلی هستند. فردی که تازه شروع به کار در این حوزه کرده باشد ممکن است این سوال را بپرسد که تفاوت بورس و ارز دیجیتال در چیست؟ یا چطور بفهمیم که کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب‌تر است. برای اینکه پاسخ این سوال‌ها را بدانید باید شناخت کاملی از هر کدام از این بازارها داشته باشید. دقیقا شبیه به کاری که معامله گران حرفه‌ای انجام می‌دهند.

بازار فارکس

هنگام انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری، شناخت بازار فارکس باید به طور دقیق و کامل انجام شود. سرمایه گذاری در فارکس (Foreign Exchange Market) در واقع حضور در فضایی برای تبادل ارزهای خارجی است. به همین دلیل است سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب درآمد دلاری هستند عموما به سراغ این بازار می‌روند. موارد مختلف زیادی مثل نفت، ارز، سهام‌های آمریکا و طلا در بازار فارکس معامله می‌شود و شما به عنوان کاربر با هر واحد پولی مثل پوند، ین، یورو، دلار و … می‌توانید وارد معامله شوید.

بازار فارکس می‌تواند یکی از چندین نمونه بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری باشد. اما نکته مهمی که درباره این بازار وجود دارد، لزوم وجود شرکت‌های کارگزاری برای انجام معاملات فارکس است. در واقع این شرکت‌ها مانند یک واسطه بین فروشنده و خریدار عمل می‌کنند. فراموش نکنید که بازار فارکس ماهیتی غیر متمرکز دارد اما عوامل سیاسی، مناسبت‌ها، تورم، نرخ بیکاری و مواردی از این قبیل روی آن تأثیرگذار خواهد بود. یکی از چندین تفاوت ارز دیجیتال با فارکس نیز دقیقا به همین موضوع مربوط می‌شود.

بخوانید  کمک‌ های بایننس به کاربران زلزله‌زده خود در مراکش
بررسی بازار فارکس

بی‌شک یکی از انتخاب‌های شما برای انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری، بازار فارکس خواهد بود. این بازار به طور بیست‌وچهارساعته در پنج روز از هفته در حال فعالیت است و امکان انجام معاملات فرابورس در آن وجود دارد. حجم معاملات روزانه در بازار فارکس حدود ۵ تریلیون دلار است. به همین دلیل است که از آن به عنوان بزرگ‌ترین بازار معاملاتی جهان نیز یاد می‌شود. بسیاری از بانک‌ها، مشاغل، مؤسسات مالی و سرمایه‌گذاران جزو افرادی هستند که برای کسب سود در این بازار به مبادله ارزهای بین‌المللی کشورهای مختلف می‌پردازند.

بازار فارکس به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری بعد از پیدایش و گسترش معاملات اینترنتی در دهه ۹۰، محبوبیت زیادی پیدا کرد و در سطح جهانی مطرح شد. ابتدا طلا در قرن نوزدهم میلادی به عنوان استاندارد جهانی انتخاب شد و یک قرن بعد از آن دلار ایالات متحده آمریکا به عنوان ارز ذخیره جهانی شناخته شد؛ دقیقا در همین موقع بود که بازار فارکس ظهور کرد.

شرایط بازار فارکس

بسیاری از افراد هنگام انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در دو راهی بازار ارز دیجیتال و بازار فارکس می‌مانند. دلیل این موضوع شباهت بسیار زیاد این بازار به یکدیگر است. بازار فارکس مانند بازار ارز دیجیتال، شرایطی نسبتا بی‌ثبات دارد. اتفاقا همین موضوع است که معامله گران و سرمایه گذاران را جذب بازار فارکس کرده است؛ این نوسانات قیمتی می‌تواند باعث ایجاد فرصت‌هایی طلایی برای کسب درآمد باشد.

فارکس بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری

در این میان نکته مهمی وجود دارد، این که عواملی که روی ایجاد نوسانات قیمتی بازار فارکس تأثیرگذار است با عوامل تأثیرگذار در نوسانات قیمتی بازار ارزهای دیجیتال متفاوت است. بازار فارکس تحت تأثیر اخبار اقتصادی و سیاسی، اختلاف نرخ بهره، روابط بین‌المللی و قدرت اقتصادی کشورهای مختلف قرار دارد. به همین دلیل است که شما به عنوان یک معامله‌گر در بازار فارکس علاوه بر نمودارهای قیمت باید به موارد دیگری مثل آخرین اخبار مهم جهانی، تقویم سیاسی و اقتصادی و … توجه کنید.

بخوانید  سرویس صرافی غیر‌متمرکز (DEX) صرافی فرهاد اکسچنج راه‌اندازی‌شد!

سودی که می‌توان از بازار فارکس انتظار داشت

اگر تا کنون در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کرده باشید، احتمالا می‌دانید که کسب درآمد و سود در این بازار تا حد زیادی با خودتان بستگی دارد. بازار فارکس نیز از این نظر شباهت زیادی به بازار ارزهای دیجیتال دارد. بازار فارکس بازار فرصت‌ها است. اما این شما هستید که باید آن‌ها را پیدا کنید و آن را به بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری تبدیل کنید. بازار فارکس یکی از قدیمی‌ترین بازارهای مالی جهانی است و بیشترین حجم معاملات را در جهان به خود اختصاص داده است؛ بنابراین احتمال کسب درآمد در آن نیز زیاد است.

بیشترین حجم معاملات جهان در بازار فارکس

اگر قصد سرمایه گذاری کلان را دارید بهترین بازار مالی برای سرمایه‌گذاری برای شما فارکس خواهد بود. نوسانات این بازار به گونه‌ای است که برای کسب سودی چشمگیر لازم است مقدار سرمایه اولیه شما نسبتا زیاد باشد. ضمن اینکه مقدار سودی که انجام معامله در بازار فارکس انتظار دارید تا حد زیادی به روش مدیریت، استراتژی، روحیات و میزان ریسک‌پذیری شما بستگی دارد.

نوشته های مشابه

  • انتخاب استراتژی معاملاتی استراتژی معاملاتی چیست؟ معرفی انواع استراتژی معاملاتی و تدوین آن ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
  • بیت کوین دامیننس بیت کوین چیست؟ مشاهده نمودار لحظه ای دامیننس بیت کوین ۲۱ شهریور ۱۴۰۲

بازار فارکس برای چه سرمایه گذارانی مناسب است؟

سرمایه گذارانی که به انجام معاملات فرابورس علاقه‌مند هستند می‌توانند فارکس را به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. نکته مهم دیگری که وجود دارد کارمزد معاملات است. این موضوع در ایران به شکلی ویژه باید مورد بررسی قرار بگیرد. بازار فارکس بر خلاف بازار ارزهای دیجیتال معاملات را از طریق واسطه‌ها که همان کارگزاری‌های مختلف هستند انجام می‌دهد؛ بنابراین کاربران هنگام انجام معامله باید درصدی از معامله را به عنوان کارمزد به واسطه‌ها پرداخت کنند.

بخوانید  سولانا چیست؟ آشنایی با بلاکچین Solana و ارز دیجیتال SOL

ویژه بودن این داستان جایی مشخص می‌شود که تحریم‌ها و محدودیت‌های ایران را می‌بینیم. کاربران و معامله‌گران ایرانی به دلیل این محدودیت‌ها نمی‌توانند معاملات خود را به طور مستقیم انجام دهند. بنابراین تعداد واسطه‌ها به مراتب بیشتر خواهد شد و کارمزد بیشتری هم باید پرداخت شود. به همین دلیل است که بازار فارکس برای افرادی می‌تواند بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری باشد که معاملات خود را در حجم بالا انجام می‌دهند.

بیمه دارایی‌های فارکس توسط دولت

علاوه بر این موارد بازار فارکس برای افرادی که خیلی به امنیت اهمیت می‌دهند و اصطلاحا افراد محافظه‌کاری هستند نیز مناسب است؛ زیرا تمام دارایی‌های موجود در آن توسط دولت بیمه شده است. ضمن اینکه تمام معاملات و تراکنش‌هایی که در آن صورت می‌گیرد توسط دولت کنترل می‌شود و به عبارتی نظارت کامل روی معاملات دارد.

افرادی که به محیط رقابتی برای کار علاقه‌مند هستند نیز می‌توانند فارکس را به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری انتخاب کنند. زیرا فضای این بازار برخلاف بازار ارز دیجیتال به گونه‌ای است که تمام سرمایه گذاران و شرکت‌های مختلف در آن به شدت مشغول رقابت با یکدیگر هستند.

بازار بورس

یکی دیگر از بازارها برای کسب درآمد که هنگام انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری باید با آن آشنا شد، بازار بورس است. این بازار بر مبنای شراکت و تقسیم سود شکل گرفت. برای مثال اگر شما سهامی از یک شرکت را خریداری کنید به میزان سهمی که دارید می‌توانید از درآمد شرکت سود خود را برداشت کنید. ضمن اینکه در بسیاری از شرایط امکان شراکت در تصمیم‌گیری‌های شرکت مورد نظر نیز برای فرد ایجاد می‌شود.

بازار بورس برای سرمایه گذاری

بازار بورس مکانی برای خرید و فروش و قیمت گذاری است. فقط باید توجه داشته باشید که امکان خرید و فروش هر کالایی در آن وجود ندارد. در اصل این شرکت‌ها هستند که در بازار بورس خرید و فروش می‌شوند. با این تفاوت که همه افراد توانایی خرید یک شرکت کامل را ندارد. به همین دلیل است که شرکت‌های متنوع در این بازار به تعدادهای مختلف تقسیم می‌شوند و افراد می‌توانند بر اساس سرمایه خود سهام آن‌ها را خریداری کنند.

بخوانید  تغییر موضع بلک راک از بیت کوین به نفع ریپل صحت دارد؟

شاید جالب باشد بدانید که بورس به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری برای اولین بار در شهر آمستردام هلند و در قرن هفدهم میلادی تشکیل شد. اما در حال حاضر اکثر کشورهای جهان بازار بورس مخصوص خود را دارند. بازار بورس ایران نیز از تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۴۶ شروع به کار کرد.

بازار بورس ایران

شما به عنوان یک کاربر ایرانی حق دارید که درباره انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری سردرگم باشید. به‌هرحال محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد شرایط فعالیت در بازارهایی مثل بازار ارزهای دیجیتال یا فارکس را کمی سخت کرده است. در این میان بازار بورس ایران به عنوان فضایی مناسب برای سرمایه گذاری شناخته شده است و می‌توان از آن به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران یاد کرد.

تأسیس بازار بورس ایران در سال ۱۳۴۶

طی پنج سال گذشته بازار بورس ایران در مقایسه با بازارهای دیگری که برای سرمایه گذاری در دسترس بود، بهترین عملکرد را از خود نشان داده است. بازدهی ۱۷۱۴ درصدی آن در پنج سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰ گویای همین موضوع است. پس از بورس به ترتیب بازارهای سکه بهار آزادی با بازدهی ۹۱۴ درصدی، دلار با بازدهی ۶۷۵ درصدی و مسکن با بازدهی ۶۳۰ درصدی قرار دارند. بنابراین می‌توانید بازار بورس را به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

نکته جالب دیگری که درباره بورس ایران وجود دارد این است که چیزی حدود ۷۰۰ نماد در آن برای معامله وجود دارد. در این میان نمادهایی مثل اوراق خزانه اسلامی بازدهی ثابت و ریسک کمی دارد و نمادهایی مثل سهام شرکت‌ها ریسک بیشتر و بازدهی نسبتا بالایی دارد. به طور کلی تنوع اوراق بهادار در بازار بورس به شکلی است که شما همیشه می‌توانید ریسک سرمایه گذاری خود را مدیریت کنید. ضمن اینکه ساعت کاری بورس در ایران از ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ ظهر است و فقط در روزهای کاری امکان انجام معامله وجود دارد.

بخوانید  آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
محدودیت زمان انجام معامله در بازار بورس

سودی که می‌توان از بازار بورس انتظار داشت

میزان سود حاصل از فعالیت در بازار بورس قبل از هر چیز به توقع شما بستگی دارد. در شرایط اقتصادی کنونی ایران که سرمایه گذاری در مواردی مثل طلا، مسکن و … به کاری سخت تبدیل شده است، انجام معامله در بورس می‌تواند مانند یک راه نجات باشد. ضمن اینکه نقدینگی بالایی که در این بازار وجود دارد باعث می‌شود نگرانی شما بابت انجام راحت خرید و فروش سهام‌های مختلف برطرف شود. به همین دلیل است که بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در ایران می‌تواند بازار بورس باشد.

برای مثال فرض کنید که شما با مقدار دارایی خود یک زمین می‌خرید تا با گذشت زمان و افزایش قیمتی که شامل حال آن می‌شود به سود برسید. اما شرایط اقتصادی در ایران به گونه‌ای است که فروش آن قطعه زمین و تبدیل آن به پول نقد به هیچ عنوان کار راحتی نخواهد بود. اما خرید یک سهام در بازار بورس به این شکل نیست. شما می‌توانید با داشتن سهام یک شرکت از سود آن بهره‌مند شوید یا در صورت نیاز آن را با قیمتی بیشتر و به راحتی بفروشید.

 نقدینگی بالای بازار بورس

بازار بورس برای چه سرمایه گذارانی مناسب است؟

افرادی که به عنوان سرمایه گذار در ایران قصد فعالیت دارند می‌توانند به بورس ایران به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری نگاه کنند. در این میان افرادی که دارایی زیادی ندارند ولی مایل به سرمایه گذاری هستند، بهترین انتخاب برای آن‌ها بازار بورس خواهد بود. برای مثال شما با حداقل ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید به عنوان یک معامله‌گر وارد بازار بورس شوید.

بخوانید  سرمایه گذاری روی دامنه اتریوم

همچنین سرمایه‌گذارانی که ریسک‌پذیر نیستند و به محیط‌های استیبل و ثابت برای سرمایه گذاری علاقه دارند نیز می‌توانند بورس را به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری ببینند. زیرا نوسانات قیمت در این بازار هرگز بیشتر از ۵ الی ۱۰ درصد نمی‌شود. این موضوع در حالی است که در بازارهایی مثل فارکس یا ارزهای دیجیتال طی چند ساعت نوسانات قیمتی سهمگینی را شاهد خواهیم بود.

ضمن اینکه سرمایه گذاری در بورس از یک لحاظ مانند این است که شما دارایی خود را در بانک گذاشته باشید و ماهانه سودی را دریافت کنید. سود سهام جزو درآمدی است که به هر صورت شامل حال سرمایه گذار می‌شود در حالی که در بازارهای ارز دیجیتال و فارکس چنین چیزی وجود ندارد.

دریافت سود سهام در بازار بورس

بازار ارز دیجیتال

زمانی که حرف از انتخاب بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری به میان بیاید، اشاره به بازار ارز دیجیتال جزو الزامات خواهد بود. بازار ارز دیجیتال فضایی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. عموما ارزهای دیجیتال رمزنگاری شده که رمز ارز نام دارند در این بازار مبادله می‌شوند. نکته مهمی که درباره این فضا وجود دارد، غیرمتمرکز بودن آن است. در واقع می‌توان این گونه گفت که هیچ نهاد نظارتی یا سازمانی روی امور بازار ارز دیجیتال کنترل نخواهد داشت.

با این تفاسیر مدیریت سرمایه، انجام معاملات ارزی، تعیین ارزش دارایی‌ها و تمام مواردی از این قبیل تحت تأثیر کاربران این بازار انجام خواهد گرفت. کاربران بازار ارز دیجیتال بدون نیاز به هیچ گونه واسطه‌ای، به طور کاملا مستقیم می‌توانند معاملات ارزی خود را انجام دهند. از جمله ارزهای دیجیتالی که در این فضا مبادله می‌شود می‌توان به بیت کوین، لایت کوین، استلار، ریپل، اتریوم و … اشاره کرد.

بخوانید  نمایش طرح اولیه از برج بیت کوین در دبی

بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری در بسیاری از مواقع بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. این موضوع بر اساس شرایط جغرافیایی، میزان دارایی، هدف از سرمایه گذاری، روحیات و میزان ریسک‌پذیری افراد مشخص خواهد شد. صرافی‌ ارز دیجیتال و کیف پول‌های دیجیتال جزو الزامات انجام یک معامله در این بازار هستند.

بازار ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

بازار ارز دیجیتال برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ شکل گرفت؛ درست زمانی که از رمز ارز بیت کوین رونمایی شد. اما امروزه حجم معاملات روزانه بازار ارزهای دیجیتال چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد دلار است و این موضوع نشان‌ از افزایش محبوبیت آن بین مردم جهان دارد.

سودی که می‌توان از بازار ارز دیجیتال انتظار داشت

اگر بازار ارزهای دیجیتال را به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری انتخاب کرده باشید احتمالا تا حدودی با شرایط حاکم بر آن نیز آشنا هستید. سودی که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار از بازار ارز دیجیتال به دست خواهید آورد به هیچ عنوان قابل پیش بینی نیست. محدوده انتظار شما را با توجه به عوامل مختلفی که روی آن تأثیر دارد می‌توان مشخص کرد. در همین راستا می‌توان این گونه گفت که سود سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به عواملی مثل استراتژی سرمایه گذاری، میزان مهارت، هدف سرمایه گذاری، دارایی، نوع ارز انتخابی، شرایط بازار، موقعیت جغرافیایی و روحیات سرمایه گذار بستگی دارد.

گستردگی این بازار به قدری زیاد است که شما با هر میزان دارایی می‌توانید شروع به سرمایه گذاری کنید. استراتژی‌های مختلفی برای سرمایه گذاری کوتاه مدت و بلند مدت در این بازار وجود دارد که با یادگیری آن‌ها می‌توانید بر اساس میزان دارایی خود درآمد خوبی کسب کنید.

بازار ارز دیجیتال، پرنوسان‌ترین بازار مالی

یکی از عواملی که ممکن است بازار ارز دیجیتال را به بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری تبدیل کند، کارمزدهای نسبتا پایین معاملات است. انجام معامله در این بازار بر خلاف بازارهای بورس و فارکس کارمزد زیادی ندارد. این موضوع روی سودی که ممکن است از یک معامله کسب کنید تأثیر زیادی خواهد داشت.

بخوانید  تجزیه و تحلیل انعطاف پذیری 5 استیبل کوین برتر در بازار کریپتو طی 2 سال گذشته

شاید چندین سال پیش سرمایه گذاری در بازاری مثل ارزهای دیجیتال کار عاقلانه‌ای به نظر نمی‌رسید. اما اکنون با گسترش فناوری‌های به کار رفته در این بازار و رمز ارزهای موجود در آن و همچنین افزایش محبوبیت آن‌ها بین مردم، سرمایه گذاری در آن اگر با آگاهی و از راهی اصولی انجام شود، قطعا نتایج خوبی برای فرد سرمایه گذار به همراه خواهد داشت.

ضمن اینکه مطالعه تحلیل‌ فاندامنتال و تکنیکال از یک رمز ارز می‌تواند تا حد زیادی احتمال کسب سود بیشتر را برای سرمایه گذاران افزایش دهد. بنابراین میزان سود حاصل از سرمایه گذاری در این بازار تا حد زیادی در گرو خود فرد خواهد بود. به همین دلیل بعضی افراد ممکن است بازار ارز دیجیتال را بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری بدانند.

توسعه بازار ارزهای دیجیتال و فناوری‌های آن

بازار ارز دیجیتال برای چه سرمایه گذارانی مناسب است؟

بازار ارزهای دیجیتال یکی از پرنوسان‌ترین و پرریسک‌ترین بازارهای مالی است که امکان سرمایه گذاری و کسب سود در آن وجود دارد. نوسانات این بازار به قدری زیاد است که یک دارایی در عرض چند ساعت ممکن است فراز و فرودهای سهمگینی را تجربه کند. بنابراین سرمایه گذاران حرفه‌ای که اهل ریسک کردن هستند می‌توانند با فراغ خاطر در این بازار سرمایه گذاری کنند.

یکی دیگر از مواردی که ممکن است بازار ارز دیجیتال را به بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری تبدیل کند، فضای خصوصی و حریم شخصی کاربران در آن است. غیر متمرکز بودن این بازار باعث شده تا کاربران بدون نیاز به احراز هویت و بدون نظارت نهادهای دولتی به انجام معاملات ارزی خود بپردازند. بنابراین سرمایه گذاری در این بازار برای کاربرانی که به حریم شخصی خود حین کار اهمیت زیادی می‌دهند نیز می‌تواند مناسب باشد.

بخوانید  گزارش پنتا از هک کوینکس: احتمال مشارکت کلاهبردار ایرانی

در کنار همه این موارد بعضی از افرادی که به سرمایه گذاری علاقه دارند با قانون‌ها و محدودیت‌هایی که به واسطه آن‌ها ایجاد می‌شود کنار نمی‌آیند. یکی از این محدودیت‌ها تایم کاری بازارهای مالی مختلف است. این تایم در بازارهایی مثل بورس و فارکس محدود است اما برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال هیچ محدودیت زمانی وجود ندارد. بنابراین این افراد می‌توانند بازار ارز دیجیتال را به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری خود انتخاب کنند.

بازار غیرمتمرکز برای انجام معاملات ارزی

به طور کلی افرادی که به دنیای دیجیتال و شگفتی‌های آن علاقه دارند بهتر است به سمت بازار ارزهای دیجیتال بروند. با کمی مطالعه و تحقیق خواهید دید که جذابیت‌های این بازار به قدری زیاد است که روند سرمایه گذاری در آن هیچگاه تبدیل به کاری خسته کننده و تکراری نخواهد شد. اگر به دنبال یک سرمایه گذاری پرماجرا و هیجان‌انگیز هستید، انتخاب این بازار به عنوان بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری به شدت به شما توصیه می‌شود.

سرمایه گذاری در بازارهای مالی مختلف

بازارهای مالی متنوع در پارامترهای مختلف شرایط متفاوتی دارند. برای مثال بیشترین نوسان را بازار ارزهای دیجیتال دارد و پس از آن بازار فارکس و در نهایت بازار بورس قرار دارد. همچنین بیشترین میزان نظارت و کنترل نیز در بازار بورس وجود دارد و پس از آن بازار فارکس و در نهایت بازار ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرند.

این موضوع که بهترین بازار مالی برای سرمایه گذاری کدام یک از این موارد هستند، کاملا به روحیات فرد سرمایه گذار، هدف، آگاهی و میزان دارایی او و همچنین شرایط جغرافیایی بستگی دارد. برای انتخاب نهایی بهتر است به تمام این عوامل توجه کنید و هر کدام از بازارهای مالی را به تفکیک مورد بررسی قرار دهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟

میانگین امتیازها: ۳.۹ / ۵. مجموع امتیازها: ۸

برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2617100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها