تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی – معرفی ۱۰ صرافی معتبر و معیارهای انتخاب

  • کد خبر : 2603217
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴
لورس :بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی – معرفی ۱۰ صرافی معتبر و معیارهای انتخاب
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام صرافی است؟ کدام صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند در عین ارائه خدمات کافی، امنیت دارایی‌های ما را تضمین کرده و تریدهای سودمند برایمان در پی داشته باشد؟ اصلاً شناسایی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چقدر اهمیت دارد و لازم است؟ همه این‌ها، سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب از ارزجدید تحت عنوان «بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی» به آن‌ها پاسخ دهیم.
بازار ارزهای دیجیتال، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین بازارهای مالی جهان است. بازاری که اگرچه قدمتی به اندازه دیگر بازارها ندارد، اما در همین فرصت کم توانسته توجه حجم گسترده‌ای از مردم جهان را به سمت خود جذب کرده و با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران، سهم بزرگی از تراکنش‌های مالی روزانه جهان را به خودش اختصاص دهد. این بازار بزرگ، مانند هر نقطه دیگر جهان، در ایران نیز طرفداران خودش را دارد. به‌ویژه طی چند سال اخیر، حجم گسترده‌ای از کاربران ایرانی به سمت بازار ارزهای دیجیتال سوق پیدا کرده‌اند تا بتوانند از این بازار تازه‌نفس و پرسود، کسب درآمد کنند. همین امر، باعث شده تا این کاربران به دنبا..

فهرست مطالب

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام صرافی است؟ کدام صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی می‌تواند در عین ارائه خدمات کافی، امنیت دارایی‌های ما را تضمین کرده و تریدهای سودمند برایمان در پی داشته باشد؟ اصلاً شناسایی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چقدر اهمیت دارد و لازم است؟ همه این‌ها، سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب از ارزجدید تحت عنوان «بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی» به آن‌ها پاسخ دهیم.

بازار ارزهای دیجیتال، در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و موفق‌ترین بازارهای مالی جهان است. بازاری که اگرچه قدمتی به اندازه دیگر بازارها ندارد، اما در همین فرصت کم توانسته توجه حجم گسترده‌ای از مردم جهان را به سمت خود جذب کرده و با استقبال بی‌نظیر سرمایه‌گذاران، سهم بزرگی از تراکنش‌های مالی روزانه جهان را به خودش اختصاص دهد. این بازار بزرگ، مانند هر نقطه دیگر جهان، در ایران نیز طرفداران خودش را دارد. به‌ویژه طی چند سال اخیر، حجم گسترده‌ای از کاربران ایرانی به سمت بازار ارزهای دیجیتال سوق پیدا کرده‌اند تا بتوانند از این بازار تازه‌نفس و پرسود، کسب درآمد کنند. همین امر، باعث شده تا این کاربران به دنبال یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باشند.

صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، با وجود این‌که سابقه اندکی در زمینه ارائه خدمات مبتنی بر رمزارز داشته و اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها نیز طی همین چند سال اخیر راه‌اندازی شده‌اند، اما در حال حاضر حجم بالایی از تراکنش‌های مبتنی بر ارز دیجیتال کاربران ایرانی را مدیریت می‌کنند. بر همین اساس، به‌عنوان یک نیاز اساسی برای کاربران بازار کریپتو، موضوع این مطلب از ارز جدید را به معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و معرفی ۱۰ صرافی معتبر ارز دیجیتال اختصاص داده‌ایم. با ما همراه باشید.

لزوم معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

قبل از هرچیز، لازم است به این سوال پاسخ داده شود که لزوم معرفی یا در کل شناخت بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چیست؟ چرا باید با وجود این حجم از صرافی های متمرکز و غیرمتمرکز خارجی، که همه مردم جهان به آن‌ها اعتماد کرده‌اند، دارایی‌های دیجیتال خود را به آن‌ها سپرده‌اند و بدون محدودیت و مشکل به فعالیت و ترید در پلتفرم‌های آن‌ها مشغول هستند، دنبال یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی بگردیم؟

سوال بسیار به جایی است… اگر از جمله کاربران نسبتاً قدیمی بازار ارز دیجیتال بوده باشید، احتمالاً به خاطر می‌آورید که در مهر ماه سال ۱۳۹۶ چه اتفاقی برای دارایی‌های کاربران ایرانی بازار کریپتو افتاد. در تاریخ مذکور، وب‌سایت صرافی آمریکایی بیترکس (Bittrex)، بدون هیچ‌گونه اخطاری حساب‌های کاربری کاربران ایرانی خود را مسدود کرده و کل دارایی‌های آن‌ها را بلوکه کرد. اگرچه در ابتدای امر، برخی رسانه‌ها اعلام کردند که تنها حساب کاربری کاربران ایرانی با دارایی بالای ۱۰۰۰ دلار مسدود شده تا فرایند احراز هویت آن‌ها صورت بپذیرد، اما بعداً کاشف به عمل آمد که این خبرها نبوده و کاربران با دارایی کمتر از ۱۰۰۰ دلار نیز با مشکل مشابه مواجه شده‌اند.

بخوانید  دویچه بانک از Taurus برای خدمات نگهداری رمزارز جهانی استفاده می کند

بحث تحریم‌ها، سال‌ها است که در ایران جریان دارد و همین امر باعث شده تا بسیاری از صرافی های متمرکز ارزهای دیجیتال خارجی، به اجبار سیستم‌های رگولاتوری یا به‌صورت خودجوش، حساب‌های کاربران ایرانی را مسدود کرده یا درصورت نیاز به افتتاح حساب، فرایند احراز هویت را در اختیار آن‌ها نگذارند. همین الان، اگر بخواهید در بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال حال حاضر جهان، یعنی بایننس ثبت‌نام کنید، به دلیل همین ممنوعیت‌ها موفق به دسترسی به وب‌سایت نخواهید شد.

دقیقاً از زمان مسدود شدن حساب و بلوکه شدن دارایی‌ها توسط بیترکس بود که صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، درست مثل قارچ، یکی پس از دیگری سربرآوردند تا خود، ارائه دهنده خدمات مبتنی بر ارز دیجیتال به کاربران ایرانی باشند. رویکردی که در مورد کاربران نیز صادق بود و آن‌ها را واداشت، تا در سایه ترس از دست دادن سرمایه، آن‌هم در شرایطی که هیچ سازمان یا نهاد یا دولتی حاضر به احقاق حقوق آن‌ها و رسیدگی به وضعیت دارایی‌هایشان درصورت بروز اتفاقات مشابه نیست، درصدد استفاده از پلتفرم‌های داخلی و صرافی های ارز دیجیتال ایرانی بیافتند.

مورد دیگری که در مورد صرافی های خارجی وجود دارد، این است که این صرافی‌ها، حتی اگر شما را به‌عنوان یک کاربر ارز دیجیتال ایرانی احراز هویت کرده یا بدون احراز هویت امکان استفاده از پلتفرم را به شما بدهند، باز هم در واریز و برداشت وجوه خود با مشکل مواجه خواهید بود. کاربران ایرانی، به کارت‌های پرداخت بین‌المللی نظیر مسترکارت و ویزا و غیره دسترسی ندارند و به‌صورت دلاری نیز امکان تراکنش برای آن‌ها وجود ندارد.

با این حساب، حتی اگر قرار باشد در یک صرافی خارجی ترید خود را انجام دهید، برای واریزها و برداشت‌های خود در قالب ارز فیات – ریال یا تومان خودمان – نیاز به یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی خواهید داشت. پس بدیهی است که در هر صورت، به دنبال یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای خود بگردید تا بتوانید وارد بازار شده و سودآوری کنید.

اما انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، مستلزم این است که بدانیم چنین صرافی چه ویژگی‌هایی دارد و اصولاً نیازهای ما در بازار ارزهای دیجیتال چیست که این صرافی باید پاسخگوی آن‌ها باشد؟

ویژگی‌های صرافی برتر و معتبر ارز دیجیتال ایرانی

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، بدون شک صرافی است که خدماتی که ارائه می‌دهد، نسبت به رقبای دیگرش کامل‌تر و بهتر است و از طرفی، مزیت‌هایی که دارد در قبال معایب احتمالی‌اش کمتر است. معیارهای اصلی برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، موارد زیر هستند:

امنیت (Security)

امنیت، که هم در بحث بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و هم معتبرترین صرافی حرف اول را می‌زند، یکی از کلیدی‌ترین فاکتورها و معیارها برای انتخاب صرافی است. معیاری که نه تنها درمورد بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، که در خصوص صرافی های خارجی و هر نهاد یا مجموعه‌ دیگری که قرار است بخشی از مدیریت اموال ما را در اختیار داشته باشد حائز اهمیت است.

به‌طور قطع، امنیت حرف اول را در بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌زند. تصور کنید یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی پیدا کرده‌اید که کلی کاربر فعال دارد، طیف گسترده‌ای از خدمات خارق‌العاده مبتنی بر ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد و هرچه که دوست دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما خبری از امنیت در آن نیست! واقعاً حاضر خواهید بود ریسک سرمایه‌گذاری در آن را به جان خریده و در ازای خدمات و قابلیت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌دهد، دارایی‌های نازنین خود را به پای چنین پلتفرمی بریزید؟

با این حساب، وضعیت معیار امنیت و دلیل اهمیت آن در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کاملاً روشن و ملموس است. اما از کجا باید بفهمیم که یک صرافی از این معیار مهم برخودار است یا نه؟ برای دستیابی به این مهم، چه معیارهای دیگری را باید بررسی کنیم؟

برای این منظور، لازم است درخصوص چند موضوع تحقیق کرده، حسابی پرس‌وجو کنید و تا به پاسخ هریک از آن‌ها نرسیده‌اید، ریسک نکنید و به سراغ صرافی موردنظر نروید. این موضوعات عبارتند از:

  • سابقه هک صرافی ارز دیجیتال
  • سابقه سرقت دارایی‌های کاربران از صرافی، به دلیل هک یا کلاهبرداری
  • پرداخت خسارت کاربرانی که دارایی‌های خود را به هر دلیل – با قصور صرافی – از دست داده‌اند
  • روش‌های مورداستفاده برای ذخیره‌سازی داده‌ها
  • نوع پروتکل‌های امنیتی مورد استفاده در پلتفرم صرافی
  • و مواردی از این دست…

رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX)

رابط کاربری (User interface) که به اختصار UI نیز خطاب می‌شود، به همان فضایی اطلاق می‌شود که ارتباط شما به عنوان کاربر و ماشین صورت می‌گیرد. درواقع، کل تجربه‌ای که شما از برخورد با پلتفرم یا اپلیکیشن بهترین صرافی ارز دیجیتال به دست می‌آورید به این رابط کاربری مربوط است.

اگر از جمله کاربرانی باشید که تازه وارد دنیای کریپتو شده‌اند و خیلی با روش‌های ترید و اصطلاحات و غیره آشنایی ندارند، این موضوع تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب شما خواهد گذاشت. صرافی می‌تواند بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی لقب بگیرد، که بتواند با استفاده از یک رابط کاربری خوب، تجربه کاربری (User Experience) خوب یا همان UX فوق‌العاده‌ای را برای شما خلق کند.

وقتی دارید با یک اپلیکیشن موبایلی به ترید ارزهای دیجیتال می‌پردازید، یا روی گوشی و لپ‌تاپ‌تان از پلتفرم و وب‌سایت صرافی استفاده می‌کنید، یا کیف پول ارز دیجیتال خود را مورد استفاده قرار می‌دهید:

  • چقدر با آن احساس راحتی می‌کنید؟
  • چقدر ابزارها و آپشن‌های تعبیه شده در این فضاها را می‌شناسید؟
  • چقدر می‌توانید از این ابزارها برای سودآوری بیشتر و کاهش حاشیه ضرر و زیان خود استفاده کنید؟
  • اصلاً پلتفرم یا اپلیکیشنی که صرافی در اختیار شما قرار داده است، نیازهای شما را پاسخ می‌دهد؟
  • سرعت و کیفیت آن به اندازه‌ای هست که اذیت نشوید؟
  • دوستش دارید؟
بخوانید  در آخرین هک متامسک مارک کوبان میلیارد ۸۷۰۰۰۰ دلار از دست داد!

همه این‌ها، سوالاتی هستند که باید هنگام انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال از خودتان بپرسید.

میزان کارمزد (Commission)

کارمزد، نه فقط در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، که در مورد همه صرافی های جهان از اهمیت بالایی برخوردار است. شاید به این فکر کنید که حالا چند درصد کارمزد که این حرف‌ها را ندارد!

اما در نظر داشته باشید که برای کاربران طولانی‌مدت صرافی های ارز دیجیتال، که سال‌ها است با این صرافی‌ها کار می‌کنند و خرید و فروش ارز دارند، بالا بودن کارمزد می‌تواند در نهایت منجر به رقم‌های بالا در کاهش سرمایه و سود شود. ۰٫۵ درصد، وقتی ۰٫۵ درصد است که فقط برای یک معامله یا برای یک دوره در نظر گرفته شود. وقتی پنج سال از این صرافی استفاده می‌کنید، آن ۰٫۵ درصد را ۵ برابر در نظر بگیرید؛ قطعاً قانع می‌شوید.

از طرف دیگر، این ۰٫۵ درصد در صورتی که حجم تراکنش‌های صورت گرفته پایین باشند شاید خیلی به چشم نیاید. اما وقتی پای میلیون‌ها ریال یا تومان تراکنش در میان است، همین ۰٫۵ درصد تبدیل به یک رقم کلان می‌شود. به همین دلیل نیز کاربران حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال، که رقم‌های هنگفتی را در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند، روی کارمزد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال حساب باز کرده‌اند.

پشتیبانی (Support)

اگر از کاربران با سابقه بازار ارزهای دیجیتال بوده باشید، احتمالاً برای شما نیز پیش آمده باشد که وجهی را از طریق پلتفرم صرافی انتقال داده‌اید، اما آن را در مقصد ندیده‌اید. درواقع، وجه از حساب کاربری یا کیف پول ارز دیجیتال شما خارج شده، اما هنوز در مقصد خبری از آن نیست.

« حتما بخوانید » نقد شوندگی یا لیکوییدیتی در صرافی چیست و چرا اهمیت دارد؟

درست مثل این‌که بخواهید از این کارت به آن کارت‌تان پول انتقال دهید، اس‌ام‌اس برداشت اولی بیاید، اما خبری از اس‌ام‌اس واریز دومی نباشد! وضعیت خیلی دردناک و ترسناکی است!!

در چنین مواقعی است که می‌توانید اهمیت پشتیبانی در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را با گوشت و پوست و استخوان خود درک کنید. پلتفرم‌هایی را می‌توان یک صرافی خوب ارز دیجیتال نامید، که واحد پشتیبانی قوی و آنلاینی را همه ساعته و همه روزهای هفته، آماده به خدمت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، تا در آنِ واحد و اولین فرصت، هر سوال یا مشکلی که کاربران داشته باشند را پاسخگو بوده و آن را حل کنند.

احراز هویت (KYC)

احراز هویت (Know Your Customer) که آن را به اختصار KYC هم می‌گویند، یکی دیگر از مهم‌ترین معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. این، همان فرایند و معیاری است که چون نمی‌توانستید در صرافی های خارجی بزرگ مثل بایننس انجامش دهید، به سراغ صرافی های داخلی آمده‌اید. به همین دلیل نیز باید با آغوش باز از آن استقبال کنید.

فرایندهای احراز هویت، علاوه بر این‌که به صرافی‌ها کمک می‌کنند تا از پول‌شویی و جرایم مالی نظایر آن جلوگیری کنند، یکی از ویژگی‌های مهم صرافی‌ها از نظر رگولاتوری نیز هستند. با وجود این‌که انجام فرایندهای احراز هویت، مخصوصاً برای کاربران ایرانی که هیچ تمایلی به چنین فرایندهایی ندارند و آن را مثل نصب نرم‌افزار فقط با فشاردادن چند Ok و ‌YES و دکمه سبز به اتمام می‌رسانند (!)، از جمله معیارهای مهم در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

با وجود این‌که به قطع یقین هنگام انجام این فرایند، نه دستورالعمل‌ها را مطالعه می‌کنید، نه برای زدن دکمه «موافق هستم» متن و مفاد طولانی آن را می‌خوانید، اما کمی برای احراز هویت در صرافی معتبر ارز دیجیتال خود وقت و حوصله خرج کنید تا خیال‌تان از بابت هم خودتان، هم صرافی‌تان و هم دارایی که به دست آن می‌سپارید راحت باشد.

اعتبار (Validity)

اعتبار، یکی دیگر از اصلی‌ترین معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. وقتی می‌گوییم، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، بدیهی است که اعتبار اهمیت زیادی در انتخاب چنین صرافی دارد. برای این‌که اعتبار یک صرافی را بسنجید، لازم است چند سوال ساده از خودتان بپرسید:

  • تعداد کاربرانی که از این صرافی استفاده می‌کنند چقدر است؟
  • کاربران صرافی در بخش نظرات در مورد آن چه می‌گویند؟
  • نظرات کارشناسان و تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال در مورد صرافی چه بوده است؟
  • صرافی موردنظر در چه شبکه‌ها و رسانه‌هایی فعالیت دارد؟
  • این فعالیت‌های خارج از پلتفرم و اپلیکیشن چقدر سازنده هستند و طرفدار دارند؟
  • و مواردی از این دست…

شفافیت (Transparency)

شفافیت، اولین چیزی است که بیت کوین و بلاکچین آن را وعده داده‌اند. اصولاً یکی از دلایل این‌که بلاکچین توانست با وجود نرخ نفوذ فوق‌العاده اینترنت، برای خود جایگاهی دست و پا کند، ماهیت شفاف و غیرمتمرکز آن بود. کاربران، به این دلیل به فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال علاقه‌مند هستند که جدای از بحث سرمایه‌گذاری و منافع مالی، شفافیت در شبکه آن موج می‌زند و همه کاربران می‌توانند از آن‌چه که برای دارایی‌هایشان اتفاق افتاده خبر داشته باشند و دست اشخاص ثالث و همین‌طور بانک‌ها و دولت‌ها و غیره را نیز از دارایی‌های خود قطع کنند.

مورد دوم، که حذف واسطه‌ها و اشخاص ثالث است، عملاً با ماهیت و نحوه عملکرد صرافی های ارزهای دیجیتال در تناقض آشکار است؛ البته، در صرافی های متمرکز (Centralized Exchange) که صرافی های ارزهای دیجیتال ایرانی نیز از آن دسته‌اند. این صرافی‌ها، به‌عنوان شخص ثالث، ماهیت غیرمتمرکز و توزیع‌شده ارزهای دیجیتال و بلاکچین را کمی خدشه‌دار کرده‌اند. اما دست کم در مورد ماهیت اول می‌توان صرافی را انتخاب کرد که بتواند شفافیت لازم و درخور را در اختیار شما قرار دهد.

شما، به‌عنوان کاربران یک صرافی، که قرار است دارایی و سرمایه زندگی خود را به دست آن بسپارید، باید بدانید:

  • دارایی خود را به دست چه کسانی سپرده‌اید؟
  • چه افراد و تیمی در پشت پرده این صرافی قرار گرفته‌اند؟
  • دفتر مرکزی صرافی در کجا واقع شده است؟
  • ماهیت، نحوه عملکرد و فعالیت‌های سیستم به چه صورتی است؟
  • سیستم به لحاظ قانونی چقدر انطباق دارد؟
  • و مواردی از این دست…
بخوانید  گزارش جدید: کنگره هرگز اختیار تنظیم ارزهای دیجیتال را به SEC نداده است! پیروزی در انتظار صنعت رمزارزها؟

حداقل مبلغ سفارش (Minimum Order Amount)

این نکته را در نظر داشته باشید که کاربران ایرانی، بر اساس ریال در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی سرمایه‌گذاری می‌کنند اما توکن‌ها و ارزهای دیجیتال مورد معامله در این صرافی‌ها، اغلب ارزش دلاری دارند. ممکن است برای کاربران صرافی های خارجی، تعیین ۱۰۰ دلار برای حداقل مبلغ سفارش رقم مناسبی به نظر برسد، چون به دلار حقوق می‌گیرند و خبری از تورم عجیب و غریب ما ندارند. اما در مورد کاربران ایرانی، اگر قرار باشد چنین رقمی به‌عنوان حداقل مبلغ سفارش در نظر گرفته شود، شاید بیشتر از ۸۰ درصد از کاربران، عملاً توان انجام سفارش را نداشته باشند. با این حساب، نمی‌توان روی چنین صرافی اسم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را گذاشت.

بر همین اساس، با توجه به ارزش بسیار پایین ریال، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، حداقل مبلغ سفارش خود را زیر یک میلیون تومان در نظر می‌گیرد. این رقم برای برخی صرافی‌ها کمتر و برای برخی بیشتر است. به‌عنوان مثال، حداقل مبلغ سفارش برای صرافی ایرانی نوبیتکس، ۳۰۰ هزار تومان است، درحالی‌که صرافی بیت‌پین تنها ۱۰۰ هزار تومان برای این‌منظور در نظر گرفته است.

حجم معاملات (Trading Volume)

کاربران حرفه‌ای و باسابقه بازار ارزهای دیجیتال، که نیاز به حجم بالای معاملات دارند، این معیار را در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی دخیل می‌کنند. این قبیل کاربران، درصورتی که صرافی موردنظرشان حجم معاملاتی پایین‌تر از معاملات موردنظر آن‌ها را داشته باشد، مجبور خواهند بود معامله خود را به چند معامله کوچک‌تر تقسیم کنند. این کار، به دو دلیل منطقی نخواهد بود:

  • اول این‌که باعث افزایش کارمزد معاملات می‌شود
  • و دوم این‌که زمان و انرژی بیشتری را صرف می‌کند و ممکن است کاربر زمان طلایی معامله را برای بخشی از سرمایه خود از دست بدهد

با این حساب، اگر قرار است در این به اصطلاح بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، معامله‌های کلان داشته باشید، قبل از انتخاب آن به حجم معاملات صرافی نگاهی بیاندازید. در مورد تریدرهای خردتر، خیلی هم نیاز نیست روی این موضوع پافشاری کنید. حجم معمولی معاملات هم کار ما را راه می‌اندازد.

تعداد ارزهای مورد پشتیبانی (Number of Coins)

تعداد ارزهای مورد پشتیبانی توسط صرافی، نکته مهمی در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. فرض کنید عضو یکی از کانال‌های VIP سیگنال ارز دیجیتال، مثل کانال تریدرهای ایرانی ارزجدید خودمان شده‌اید تا بتوانید با دریافت سیگنا‌ل‌ها و پامپ‌ها، ارزهای دیجیتالی که فرصت رشد خوب و سودآوری دارند را پیدا کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید یا به خرید و فروش آن‌ها بپردازید.

برای این کار، لازم است که این بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آن توکن را در پلتفرم خود داشته باشد یا نه؟!

بسیاری از ارزهای دیجیتال، در اوایل معرفی خود و زمانی که توسط صرافی های بزرگ خارجی مثل بایننس یا کوکوین و کوینکس و غیره تحت پشتیبانی قرار می‌گیرند، با افزایش شدید قیمت مواجه می‌شوند. کاربرانی موفق خواهند بود و به سودآوری بیشتر دست خواهند یافت که صرافی ایرانی مورد استفاده آن‌ها نیز سریعاً این توکن‌ها را پشتیبانی کرده و قابلیت ترید آن‌ها را فراهم کنند.

در حالت کلی، هرچه تعداد توکن‌‌های تحت پشتیبانی صرافی موردنظر بیشتر باشند، به این معنی است که کاربران صرافی شانس بیشتری برای پیدا کردن فرصت‌های طلایی دارند و دست‌شان برای ترید ارزهای دیجیتال مختلف بازتر است. در حقیقت، بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، صرافی است که بیشترین ارزها و جفت ارزهای تحت پشتیبانی را نیز دارد.

ارائه قیمت‌های واقعی (Real Prices)

اگر با چند صرافی معتبر ارز دیجیتال به‌طور هم‌زمان کار کرده باشید، شاید متوجه این موضوع شده باشید که قیمت یک ارز دیجیتال در آنِ واحد، ممکن است در دو صرافی متفاوت اعلام شده باشد. مخصوصاً وقتی با یک صرافی خارجی و یک صرافی ایرانی کار می‌کنید. این موضوع، به‌ویژه وقتی هم زمان در حال کار روی نمودارهای قیمتی صرافی های معتبر و مطر خارجی و صرافی های ارز دیجیتال ایرانی هستید، بیشتر هم نمود پیدا می‌کند.

یک صرافی، زمانی می‌تواند بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نام بگیرد، که قیمت‌های ارزها را به‌صورت واقعی نمایش دهد. وقتی در نمودارهای قیمتی، یک قیمت را مشاهده می‌کنید اما در صرافی ارز دیجیتال ایرانی، قیمتی پایین‌تر از آن در آنِ واحد درج شده است، احتمالاً باید در انتخاب‌ خود تجدید نظر کنید.

اگرچه ممکن است این موضوع، در حد رقم‌هایی بسیار ناچیز و اندک باشد و به نظر برسد که مثلا، ۰٫۰۲ دلار رقم چندان مهمی نیست، اما در نظر داشته باشید که چنین رویه‌ای، دو هشدار به شما انتقال می‌دهد:

  • اول این‌که ممکن است اختلاف قیمتی در برخی ارزهای دیگر بیشتر بوده، یا در معاملات کلان، رقم قابل توجهی را از دست بدهید
  • و دوم این‌که وقتی یک صرافی چنین اشتباه عامدانه یا سهوی را مرتکب شده، خیلی نمی‌توان روی آن، داده‌ها و اطلاعات و الگوریتم‌هایش حساب باز کرد. درواقع، اعتبار صرافی عملاً زیر سوال می‌رود و دیگر نمی‌تواند بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باشد.

ارائه معاملات جفت ارز

بیایید فرایند ترید یا خرید و فروش یک ارز دیجیتال خاص را در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی مرور کنیم. فرض کنیم بر اساس تحلیل تکنیکال نمودارهای قیمتی ارز دیجیتال کاردانو (ADA)، و تحلیل فاندامنتال بازار، به این نتیجه رسیده‌ایم که این ارز در بازه زمانی مثلا یکی دو روزه قرار است حسابی بترکاند. اگر نمی‌دانید تحلیل تکنیکال و فاندامنتال چیست، بهتر است سری به مطالب «تحلیل تکنیکال» و «تحلیل فاندامنتال» ارزجدید بزنید.

البته، قرار هم نیست حتماً خودتان به این نتیجه برسید و تحلیل‌گر بازار باشید؛ ممکن است جایی خوانده باشید، از دوست یا کارشناسی شنیده باشید، یا سیگنال ارز دیجیتال کاردانو را دریافت کرده باشید. در هر صورت، برای خرید این ارز یا فروش آن، نیاز خواهید داشت تا آن را با دلار معاوضه کنید. اگر فروش را در نظر بگیریم، شما مجبور خواهید بود کاردانوهای خود را به دلار ارزش‌گذاری کرده، به فروش برسانید، بعد دلارهای دریافت شده را در ازای خرید بیت‌کوین بپردازید تا بتوانید به آن میزان به جای کاردانوها بیت‌کوین بخرید.

بخوانید  ارز فلوکی floki چیست؟

« حتما بخوانید » سیگنال کوینکس – معرفی کانال سیگنال اسپات و فیوچرز کوینکس

خوب… چه کاری است؟!

بهتر نبود از همان ابتدا، به جای صرف این‌همه زمان و انرژی و اعصاب، مستقیماً کاردانوها را با بیت‌کوین – با ارزش متناسب با آن – تعویض می‌کردید؟ این فرایند، دقیقاً همان چیزی است که معاملات جفت‌ارز انجام می‌دهند.

برخی از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، قابلیت معاملات جفت ارزها را برای شما مهیا کرده‌اند. در این قبیل صرافی‌ها، کافی است دو جفت ارز – مثلاً کاردانو با نماد ADA و بیت‌کوین با نماد BTC یا تتر با نماد USDT – را انتخاب کنید تا معامله به‌صورت مستقیم انجام شود. در این حالت، هم انرژی و زمان شما اتلاف نمی‌شود و هم مجبور به پرداخت کارمزد برای یک تراکنش بیشتر نمی‌شوید.

رتبه صرافی (Ranking)

با وجود این‌که رتبه وب‌سایت نمی‌تواند امنیت و عملکرد صرافی های آنلاین ارز دیجیتال ایرانی را تضمین کند، اما معیاری در دسترس و قابل اعتماد برای اعتبارسنجی و ارزیابی حجم کاربرانی است که از پلتفرم صرافی استفاده می‌کنند. این معیار، به این صورت است که هرچه مقدار آن به عدد ۱ نزدیک‌تر می‌شود، به این معنی است که تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت و کاربران پلتفرم و اپلیکیشن بیشتر است.

با توجه به این‌که الکسا (Alexa) مدتی است از دسترس خارج شده، سیمیلاروب (Similar Web) سرویسی است که می‌تواند به شما در ارزیابی اعتبار و حجم استقبال از پلتفرم صرافی های ارز دیجیتال کمک کند.

برای دستیابی به رتبه یک صرافی ایرانی در سیمیلاروب، کافی است وارد وب‌سایت آن شده و آدرس وب‌سایت صرافی موردنظر خود را در کادر مربوطه وارد کنید. پس از این مرحله، پلتفرم به‌صورت خودکار کلیه اطلاعات موردنظر در مورد وب‌سایت صرافی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برخی از مهم‌ترین این اطلاعات که در تصویر بالا نیز قابل مشاهده هستند عبارتند از:

  • رتبه وب‌سایت در ایران
  • رتبه وب‌سایت در رنکینگ جهانی
  • تعداد کل بازدید‌های صورت از وب‌سایت گرفته توسط کاربران
  • و سایر اطلاعات تخصصی پیرامون وب‌سایت…

که می‌توانید در بخش‌های پایین‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید. هرچه رتبه یک صرافی در سیمیلار وب بالاتر باشد، به این معنی است که اعتبار و کاربری بیشتری دارد و بهتر می‌تواند در نقش بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی ظاهر شود.

قابلیت پیگیری و شکایت (Compliant)

این مورد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. در مورد صرافی های خارجی، همان‌طور که در بالا نیز در مثال جریان بیترکس خواندید، امکان پیگیری و شکایت از صرافی به هیچ‌عنوان – دست کم برای کاربران تحریم‌شده ایرانی – وجود ندارد. هرچند که همان کاربران غیرایرانی نیز در مورد صرافی بزرگ اف‌تی‌ایکس (FTX) نتوانستند کاری از پیش ببرند و هنوز هم بعد از مدت‌ها، میلیاردها دلار از دارایی‌هایشان روی هوا است.

این در حالی است که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، از ویژگی انطباق برخوردار است؛ به این معنی که کاربران درصورت نیاز می‌توانند از آن‌ شکایت کرده و مطالبات خود را به‌صورت قانونی از مراجع قضایی پیگیری کنند.

طبق ماده ۲ قانون مجازات عمومی:

«هر فعل یا ترک فعلی که مطابق قانون، مستحق مجازات یا مستلزم اقدامات تأمینی یا تربیتی باشد، جرم محسوب شده و هیچ امری را نمی‌توان جرم دانست، مگر آن‌که به‌موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تأمینی یا تربیتی تعیین‌شده باشد».

۱۰ صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی ۲۰۲۳

اکنون که با ویژگی‌هایی که یک صرافی را به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل می‌کند آشنا شدید، نوبت به معرفی لیست بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌رسد. در زیر، ۱۰ مورد از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایران، به همراه مزیت‌ها و ویژگی‌هایشان معرفی شده‌اند.

نکته: این لیست بدون اولویت خاصی بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی را معرفی کرده و ترتیب معرفی، دال بر ارجحیت یا امتیاز خاصی برای صرافی موردنظر نسبت به سایر رقبا نیست.

رتبه اول بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی نوبیتکس (NOBITEX)

رتبه اول بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی نوبیتکس (NOBITEX)

نوبیتکس، که نام آن از سه کلمه نو، بیت (برگرفته از بیت‌کوین) و اکس (برگرفته از اکسچنج به معنی صرافی) تشکیل شده است، نخستین صرافی ارز دیجیتال ایرانی با تأییدیه رسمی معاونت فناوری ریاست‌جمهوری است. این صرافی معتبر ارز دیجیتال، که در زمستان ۱۳۹۶ راه‌اندازی شده است، به دلیل فرایند بسیار ساده و سریع احراز هویت خود، یکی از محبو‌ب‌ترین صرافی‌ها و شاید بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است.

صرافی معتبر ارز دیجیتال نوبیتکس در یک نگاه:

صرافی نوبیتکس
رتبه سیمیلار وب ایران ۱۷۰
رتبه سیمیلار وب جهان ۹,۱۶۵
سرعت پاسخگویی پشتیبانی ۱ دقیقه
بازدید ماهانه ۷,۶۰۰,۰۰۰
کارمزدها ۰٫۲ الی ۰٫۳۵ درصد
تعداد ارز ۷۵ ارز
تعداد جفت ارز ۱۴۵ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن دارد
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
سرعت لود سایت رده سوم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://nobitex.ir
ثبت نام در صرافی نوبیتکس با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال نوبیتکس:

  • احراز هویت آسان و سریع (حدود ۴ ساعت)
  • دارا بودن اپلیکیشن موبایلی ساده و کاربرپسند
  • پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی‌اواس (iOS)
  • قابلیت معامله تمامی ارزها
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • ارائه حساب کاربری جدا با کارمزد مناسب برای شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • طرح ویژه با کارمزد پایین، برای معاملات جفت ارزها
  • طرح ویژه با کارمزد پایین، برای کاربرانی که توسط افراد دیگر دعوت شده‌اند

در مورد طرح‌های ویژه با کارمزد پایین‌تر، فرض کنید که وارد بازاری مخصوص تریدرها شده‌اید که تریدرهای دیگر نیز می‌توانند با ثبت درخواست، وارد آن شوند. درصورتی که بخواهید در این بازار تریدی را انجام بدهید، ۰٫۱ کارمزد به ترید شما تعلق خواهد گرفت که رقمی منطقی و معقول است.

در این بازار، میکر (Maker) کسی است که به‌عنوان بازارساز، ارزهای دیجیتالی که برای فروش می‌گذارد را ارزش‌گذاری می‌کند. فرض کنید یکی از تریدرهای بازار، یک عدد بیت‌کوین دارد که می‌خواهد آن را به ارزش n دلار بفروشد؛ این مبلغ را در قالب سفارش فروش به ثبت می‌رساند و منتظر می‌ماند تا یک مشتری، متناسب با آن سفارش خرید ثبت کرده و بین این دو، معامله سر بگیرد. به این فرد خریدار نیز تیکر (Taker) گفته می‌شود. تریدری که با همان قیمت n دلار قصد دارد یک عدد بیت‌کوین خریداری کند.

بخوانید  خریداران مراقب این سیگنال نزولی اتریوم باشند

اکنون اگر شما، پس از ثبت درخواست، به واسطه یکی از تریدرها وارد این بازار شده و شروع به ترید ارزهای دیجیتال کنید، بسته به نوع تراکنشی که دارید، می‌توانید از تخفیفی ۵ الی ۳۰ درصدی روی مبلغ کارمزدها برخوردار شوید.

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال نوبیتکس:

  • کارمزد بالا (۰٫۲ الی ۰٫۳۵ درصد)
  • احراز هویت بر اساس تصویر آخرین قبض

ممکن است قبض کاغذی نداشته باشید، یا از تاریخ آخرین قبضی که دریافت کرده‌اید ۳ ماه گذشته باشد. در این‌صورت، در فرایند احراز هویت نوبیتکس با مشکل مواجه خواهید شد.

رتبه دوم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی والکس (WALLEX)

رتبه دوم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی والکس (WALLEX)

صرافی والکس، صرافی آنلاین دیگری است که می‌توان آن را بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی خطاب کرد. صرافی که توسط گروهی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده و مدعی است که برای حدود ۸۶ هزار کاربر فعال خود ارائه خدمات دارد. این صرافی معتبر ارز دیجیتال، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که تیمی متشکل از ۳۰۰ نفر در آن مشغول به فعالیت هستند. نکته مهم در مورد صرافی والکس که وجه تمایز نسبت به دیگر رقبای آن در بازار ارزهای دیجیتال ایران نیز هست، فرایند سخت‌گیرانه احراز هویت آن است.

شما برای ثبت نام در صرافی والکس، نیاز به احراز هویت دارید و برای آن لازم است یک شماره تلفن ثابت معرفی کنید تا با استفاده از آن با شما تماس گرفته شده و به صورت دقیق شما را احراز هویت کنند.

صرافی معتبر ارز دیجیتال والکس در یک نگاه:

صرافی والکس
رتبه سیمیلار وب ایران ۱,۰۷۸
رتبه سیمیلار وب جهان ۸۳,۱۲۳
سرعت پاسخگویی پشتیبانی ۱ الی ۲ دقیقه
بازدید ماهانه ۱,۵۵۰,۰۰۰
کارمزدها ۰٫۲ الی ۰٫۴ درصد
تعداد ارز ۱۰۰ ارز
تعداد جفت ارز ۲۳۸ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن دارد
رابط کاربری متوسط
سرعت لود سایت رده چهارم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://wallex.ir
ثبت نام در صرافی والکس با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال والکس:

  • امکان خرید و فروش آنی بیش از ۱۰۰ کوین
  • امکان ترید حرفه‌ای و پیشرفته بیش از ۴۷ کوین
  • بات معامله‌گر یا تریدینگ بات (Trading Bot) برای کاربران
  • ابزارهای مدرن معاملاتی و تحلیلی
  • دارای پایگاه کاربری فعال و بزرگ (بیش از ۶۰۰ هزار کاربر)
  • سبد محصولات متنوع برای کاربران حرفه‌ای
  • احراز هویت سریع (البته کمی سخت‌گیرانه)
  • ذخیره امن دارایی کاربران در کیف پول‌های سرد
  • فرایند تایید هویت دو عاملی یا دو مرحله‌ای
  • ارائه کیف پول رایگان برای کاربران
  • امنیت بالای کیف پول والکس به دلیل سخت‌افزاری بودن آن
  • پشتیبانی حرفه‌ای و ۲۴ ساعته (آنلاین یا تماس تلفنی)
  • دانلود و نصب و استفاده آسان اپلیکیشن موبایلی والکس
  • پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی‌اواس (iOS)
  • طرح ویژه با کارمزد پایین
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال والکس:

  • احراز هویت دو مرحله‌ای و نیاز به ثبت تلفن ثابت
  • کارمزد بالا (۰٫۲ الی ۰٫۴ درصد)
  • ارزیابی بر اساس سابقه سه ماهه تراکنش‌های کاربران

درواقع، تراکنش‌هایی که شما در پلتفرم والکس انجام می‌دهید، بر اساس سابقه سه ماهه مورد ارزیابی قرار گرفته و بر مبنای آن، سطح کاربری شما تعیین می‌شود. کارمزدی که برای معاملات هر کاربر در نظر گرفته می‌شود نیز وابسته به سطحی است که هر کاربر در آن قرار دارد. این سطوح و کارمزدهای مربوط به آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • سطح برنزی – ۰٫۴۰ درصد
  • سطح نقره‌ای – ۰٫۳۵ درصد
  • سطح طلایی – ۰٫۳۰ درصد
  • سطح پلاتینیوم – ۰٫۲۵ درصد
  • و سطح اورانیوم – ۰٫۲۰ درصد

تخفیف کارمزد عنوان ‌شده در صرافی نوبیتکس، در صرافی والکس نیز جریان دارد (البته با اندکی تغییر)؛ زمانی که شما به واسطه یکی از کاربران فعال در شبکه وارد والکس می‌شوید، علاوه بر این‌که بلافاصله صرف‌نظر دو سطح برنزی و نقره‌ای به سطح طلایی می‌رسید، دو معامله اول شما نیز بدون کارمزد انجام می‌شود.

رتبه سوم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی بیت پین (BITPIN)

رتبه سوم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی بیت پین (BITPIN)

بیت پین، صرافی دیگری است که می‌تواند بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی قلمداد شود. صرافی که وب‌سایتی بسیار زیبا و کاربرپسند دارد. این صرافی معتبر ارز دیجیتال، به رغم سابقه کم خود در بازار ارزهای دیجیتال، حجم گسترده‌ای از خدمات آنلاین مبتنی بر رمزارز را در اختیار کاربران خود قرار داده و توانسته خودش را به لیست بهترین‌ها و برترین‌ها برساند.

« حتما بخوانید » آشنایی با تاخیر در معاملات صرافی‌های رمز ارز!

مهم‌ترین ویژگی بیت پین که باعث استقبال گسترده کاربران ارزهای دیجیتال و تریدرهای ایرانی از آن شده، امنیت بالای شبکه آن است که در عین سادگی و کاربرپسند بودن، سطح بالایی از خدمات حرفه‌ای را در کمال امنیت ارائه می‌دهد. بیت پین، این سطح بالای امنیت را مرهون مجموعه ابزارهای فنی و تکنیک‌هایی مانند ذخیره سرد یا کولد استوریج (Cold Storage) است، که باعث شده فرایند احراز هویت دو مرحله‌ای آن، یکی از بهترین و قابل اطمینان‌ترین فرایندهای احراز در میان رقبا باشد.

صرافی معتبر ارز دیجیتال بیت پین در یک نگاه:

صرافی بیت پین
رتبه سیمیلار وب ایران ۴۹۸
رتبه سیمیلار وب جهان ۱۳,۵۷۰
سرعت پاسخگویی پشتیبانی ۲ دقیقه
بازدید ماهانه ۱,۶۰۰,۰۰۰
کارمزدها ۰٫۰۶ الی ۰٫۳۲ درصد
تعداد ارز ۱۶۰ ارز
تعداد جفت ارز ۳۱۵ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن دارد
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
سرعت لود سایت رده سوم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://bitpin.ir
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال بیت پین:

  • پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی‌اواس (iOS)
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال معتبر
  • امکان معامله با جفت ارزهای متنوع
  • امکان ثبت سفارش به صورت معمولی و شرطی
  • امکان مشخص کردن حد ضرر و سود
  • دارای آکادمی بیت پین، برای آموزش کاربران برای تحلیل، ترید و سرمایه‌گذاری
  • رابط کاربری آسان و کاربر پسند
  • اعمال تخفیف در کارمزدها
بخوانید  بررسی انواع مختلف ارز استیبل کوین تتر و جلوگیری از کلاهبرداری تتر

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال بیت پین:

  • احراز هویت در مراحل بالاتر دشوار است
  • فاقد محیط آزمایشی

صرافی بیت پین، که می‌توان آن را بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی خطاب کرد، برای ارتقای سطح ارائه خدمات به کاربران و افزایش سطح ایمنی پلتفرم، کاربران خود را بر اساس سابقه فعالیت‌شان به چند سطح کاربری رده‌بندی کرده است. این سطوح کاربری، تعیین‌کننده میزان کارمزد دریافتی در ازای تراکنش‌های مختلف و همین‌طور سقف برداشت‌های روزانه است.

رتبه چهارم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی آبان تتر (ABAN TETHER)

رتبه چهارم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی آبان تتر (ABAN TETHER)

صرافی آبان تتر که به معنای واقعی کلمه می‌تواند بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در نظر گرفته شود، دیگر صرافی آنلاینی است که به دست جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف راه‌اندازی شده است. این صرافی معتبر ارز دیجیتال، که در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شده است، در حال حاضر لیست بلندبالایی از ارزهای دیجیتال معتبر جهان، از بیت کوین و اتریوم و تتر گرفته تا ارزهای بی‌نام‌و‌نشان و گمنام اما آینده‌دار را برای ترید در پلتفرم خود گرد آورده است.

اگر به دنبال یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی با رابط کاربری آسان هستید تا به راحتی و در نهایت سرعت، تریدهای خود را انجام دهید، صرافی آنلاین آبان تتر می‌تواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد.

صرافی معتبر ارز دیجیتال آبان تتر در یک نگاه:

صرافی آبان تتر
رتبه سیمیلار وب ایران ۹۳۳
رتبه سیمیلار وب جهان ۴۸,۰۳۶
سرعت پاسخگویی پشتیبانی بیشتر از ۳۰ دقیقه
بازدید ماهانه ۱,۵۰۰,۰۰۰
کارمزدها ۰٫۰ درصد (بدون کارمزد)
تعداد ارز ۳۲۴ ارز
تعداد جفت ارز ۶۴۵ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن ندارد
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
سرعت لود سایت رده چهارم
پلتفرم آموزشی ندارد
آدرس وب‌سایت https://abantether.com
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال آبان تتر:

  • پشتیبانی از بیش از ۴۰ هزار کاربر و تریدر حوزه ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال معتبر
  • سرعت بسیار بالای تراکنش‌ها
  • قیمت‌های بسیار مناسب در مقایسه با سایر رقبا
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته
  • امکان ثبت سفارش و ترید به صورت حضوری
  • امکان ترنسفر ارز به‌صورت داخلی بدون محدودیت و کارمزد
  • احراز هویت بسیار اسان و سریع
  • رابط کاربری آسان و کاربر پسند
  • کارمزد بسیار پایین در مقایسه با رقبا
  • امنیت فوق‌العاده پلتفرم

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال آبان تتر:

  • فاقد پلتفرم آموزشی
  • فاقد اپلیکیشن موبایلی
  • مدت زمان طولانی پاسخگویی واحد پشتیبانی به کاربران (بیشتر از ۳۰ دقیقه)

صرافی آبان تتر، یکی از معدود صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که در ازای تریدهای داخل شبکه، هیچ کارمزدی را از کاربران خود دریافت نمی‌کند. در مورد تراکنش‌های برون شبکه نیز قبل از تایید و نهایی شدن تراکنش‌ها، کارمزد اعمالی طی یک فاکتور در اختیار تریدرها قرار می‌گیرد که مبلغ این کارمزد نیز معمولاً نسبت به کارمزدهای ارائه شده توسط صرافی های ارز دیجیتال دیگر، بسیار پایین و حتی می‌توان گفت ناچیز است. موضوعی که این صرافی معتبر ارز دیجیتال را به کم کارمزدترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در میان رقبا تبدیل کرده است.

رتبه پنجم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی اوکی اکسچنج (OK EXCHANGE)

رتبه پنجم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی اوکی اکسچنج (OK EXCHANGE)

صرافی اوکی اکسچنج، که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرده است، در ابتدای راه‌اندازی تنها چند ارز دیجیتال خاص را خرید و فروش می‌کرد. ارزهای دیجیتال معتبر و مشهوری نظیر بیت کوین، بیت کوین کش و لایت کوین، از جمله تنها ارزهای دیجیتالی بودند که کاربران می‌توانستند در پلتفرم اوکی اسکچنج، به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی به تبادل آن‌ها بپردازند و سودآوری کنند.

با رشد صرافی و حمایت طیف گسترده‌ای از کاربران ارزهای دیجیتال، این صرافی معتبر ارز دیجیتال نیز به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، خدمات و ارزهای بیشتری را به پلتفرم خود افزود و تا به امروز نیز از روند روبه‌رشد خود عقب‌نشینی نکرده و همه‌ساله، شاهد افزایش سطح کیفی خدمات، و ارتقای سطح امنیت در این پلتفرم معاملاتی هستیم.

صرافی معتبر ارز دیجیتال اوکی اکسچنج در یک نگاه:

صرافی اوکی اکسچنج
رتبه سیمیلار وب ایران ۱,۳۸۱
رتبه سیمیلار وب جهان ۶۴,۳۷۶
سرعت پاسخگویی پشتیبانی فاقد چت آنلاین
بازدید ماهانه ۳۷۴,۴۰۰
کارمزدها ۰٫۲۶ الی ۰٫۳۶ درصد
تعداد ارز ۴۷۷ ارز
تعداد جفت ارز ۵۲۳ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن دارد
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
سرعت لود سایت رده سوم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://ok-ex.io/login
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال اوکی اکسچنج:

  • قابلیت پرداخت از کلیه کارت‌های شتاب
  • پرداخت ۲۵ درصد حق کمیسیون برای کاربرانی که دوستان خود را دعوت می‌کنند
  • امنیت بالا و استفاده از منابع ذخیره سرد یا کولد استوریج، به منظور نگهداری از دارایی‌ها به‌صورت آفلاین
  • پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی‌اواس (iOS)
  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • ارائه کیف پول گرم برای ارزهای دیجیتال ارائه شده در پلتفرم
  • امکان برداشت آنی ارز از کیف پول
  • رابط کاربری ساده و کاربردی
  • ارائه وبلاگ آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال
  • ارائه خدمات به بیش از ۴۰۰ هزار کاربر

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال اوکی اکسچنج:

  • فاقد چت آنلاین برای پشتیبانی کاربران و پاسخگویی
  • عدم پشتیبانی از معاملات مارجین و فیوچرز
  • حجم معاملات پایین‌تر نسبت به صرافی های رقیب

رتبه ششم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی تبدیل (TABDEAL)

رتبه ششم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی تبدیل (TABDEAL)

صرافی تبدیل که در عین این‌که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی قلمداد می‌شود، جزو صرافی های آنلاین جدید و تازه‌وارد بازار کریپتوی ایران نیز هست، این صرافی معتبر ارز دیجیتال با ارائه پشتیبانی فوق‌العاده و ۲۴ ساعته خود، و در عین حال ارائه یک رابط کاربری ایمن و به‌شدت کاربرپسند، توانسته کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند.

بخوانید  NFTها که زمانی میلیاردها ارزش داشتند، اکنون با ادامه رکود بازار فلج شده اند

شما می‌توانید در این صرافی معتبر ارز دیجیتال، کیف پول دیجیتال خود را ایجاد کرده و با شارژ ریالی کیف پول‌تان، اقدام به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال متنوع کنید. نکته قابل توجه در مورد این صرافی، پلتفرم آن است که درست مثل یک آکادمی، وقتی واردش می‌شوید، حتی اگر هیچ پیش‌زمینه‌ای هم از ارزهای دیجیتال و تحلیل و ترید آن‌ها نداشته باشید، به راحتی می‌توانید یاد بگیرید و تریدهای موفق داشته باشید.

طبق ادعای مدیر این صرافی، این مجموعه در سه حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و فناوری، گروهی زبده از متخصصین بازار را گرد هم آورده تا بتواند با ادغام دو حوزه فناوری و مالی، شبکه‌ای کارآمد و ایمن در اختیار کاربران خود قرار دهد که از ابزارهای قدرتمند و نوین بهره گفته است. کاربران تبدیل، با هر سطح دانش و تجربه در حوزه فناوری‌های مالی و ارزهای دیجیتال، به راحتی می‌توانند در پلتفرم تبدیل فعالیت کنند و سرمایه‌گذاری و تعاملات مالی پرسود داشته باشند. همان چیزی که می‌توان از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی انتظار داشت.

صرافی معتبر ارز دیجیتال تبدیل در یک نگاه:

صرافی تبدیل
رتبه سیمیلار وب ایران ۸۳۳
رتبه سیمیلار وب جهان ۵۱,۷۷۷
سرعت پاسخگویی پشتیبانی فاقد چت آنلاین
بازدید ماهانه ۷۲۳,۶۰۰
کارمزدها ۰٫۱۵ الی ۰٫۴ درصد
تعداد ارز ۹۸ ارز
تعداد جفت ارز ۱۱۷ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن ندارد
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
سرعت لود سایت رده سوم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://tabdeal.org
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال تبدیل:

  • پلتفرم حرفه‌ای با قابلیت دسترسی به بازارهای جهانی
  • اعطای حق کمیسیون به کاربران در ازای دعوت از دوستان
  • ارائه مشاوره توسط کارشناسان حرفه‌ای در وب‌سایت
  • پشتیبانی کیف پول تبدیل از کلیه ارزهای دیجیتال
  • امکان تبادل ارز با صرافی بایننس بدون دریافت هزینه مازاد
  • خرید و فروش آنی کلیه ارزهای دیجیتال
  • مجهز به ابزارهای حرفه‌ای مدیریت ریسک

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال تبدیل:

  • فاقد چت آنلاین برای پشتیبانی کاربران و پاسخگویی
  • فاقد اپلیکیشن موبایلی
  • فرایند نسبتاً طولانی احراز هویت (نیاز به تماس و تایید تلفنی)

نکته قابل توجه درخصوص کارمزدهای تراکنش‌ها در صرافی معتبر ارز دیجیتال تبدیل، نوع معاملات – از لحاظ ریالی یا ارزی – است که برای تراکنش‌های غیرریالی، کارمزد ثابت ۰٫۲ درصد در نظر گرفته می‌شود، اما برای تراکنش‌های ریالی، کارمزد معاملات می‌تواند بسته به حجم معاملات صورت گرفته طی ۶۰ روز گذشته، به‌صورت پله‌ای از ۰٫۱۵ درصد الی ۰٫۴ درصد متغیر باشد.

رتبه هفتم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی تترلند (TETHERLAND)

رتبه هفتم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی تترلند (TETHERLAND)

صرافی تترلند، یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین صرافی های ارز دیجیتال ایران است که می‌توان آن را به نوعی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی و بهترین صرافی برای ایرانی ها نیز خطاب کرد. این صرافی معتبر ارز دیجیتال، در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود در زمینه ارزهای دیجیتال را در ایران آغاز کرده و در حال حاضر، قابلیت خرید و فروش بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال با استفاده از پلتفرم آن فراهم است.

« حتما بخوانید » کارمزد صرافی های ایرانی – مقایسه کارمزدها و معرفی کم کارمزدترین صرافی ایرانی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های تترلند نسبت به صرافی های آنلاین دیگر ایرانی، تترهایی است که از سوی این صرافی برای کاربران ارسال می‌شوند. با وجود این‌که اغلب صرافی های ارز دیجیتال ایرانی دیگر، نقل و انتقال تتر با ای‌پی‌آی (API) صرافی های خارجی – از جمله در بیشتر موارد صرافی خارجی بایننس – انجام می‌دهند، تتر های تترلند از طریق ناد اختصاصی این صرافی در خارج از ایران پردازش می‌شوند. همین قابلیت، وجه تمایز این صرافی نسبت به رقبا است که باعث می‌شود برخی کاربران آن را به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی انتخاب کنند.

صرافی معتبر ارز دیجیتال تترلند در یک نگاه:

صرافی تترلند
رتبه سیمیلار وب ایران ۱,۲۸۳
رتبه سیمیلار وب جهان ۵۴,۸۲۶
سرعت پاسخگویی پشتیبانی بیشتر از ۳۰ دقیقه
بازدید ماهانه ۱,۱۰۰,۰۰۰
کارمزدها ۰٫۱۵ الی ۰٫۲۹ درصد
تعداد ارز ۲۵۵ ارز
تعداد جفت ارز ۲۵۵ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای ندارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن دارد
رابط کاربری متوسط
سرعت لود سایت رده سوم
پلتفرم آموزشی ندارد
آدرس وب‌سایت https://tetherland.com
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال تترلند:

  • نقل و انتقال تتر با استفاده از ناد اختصاصی خود صرافی
  • ارائه مشاوره توسط کارشناسان حرفه‌ای در وب‌سایت
  • پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی‌اواس (iOS)
  • سرعت بالای تراکنش‌ها
  • رابط کاربری ساده و کاربردی
  • امنیت بالا و ارائه کیف پول‌های متنوع
  • ارائه وبلاگ آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال تترلند:

  • فاقد فضای تست نت
  • سخت‌گیری در فرایند احراز هویت

رتبه هشتم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی اکسکوینو (EXCOINO)

رتبه هشتم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی اکسکوینو (EXCOINO)

این صرافی، به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، با دریافت مجوز از معاونت علمی ریاست جمهوری در اواخر سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده است. صرافی معتبر ارز دیجیتال اکسکوینو، به این علت که مجوز ساماندهی ارشاد را دارد، یک شرکت دانش‌بنیان قلمداد می‌شود. البته، دانش‌بنیان بودن این صرافی، به معنی مجاز بودن آن برای ترید ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین نیست، و صرفاً برای ایجاد اطمینان در کاربران و جلب حمایت و اعتماد آن‌ها لوگوی مربوط به این مجوز در بخش‌هایی از وب‌سایت به نمایش درمی‌آید.

در مورد لوگوی وب‌سایت پلیس فتا نیز دقیقاً همین‌طور است. وب‌سایت و فعالیت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال آن، مورد تایید پلیس فتا نیست، اما مجوز لازم برای شرکت از سوی اکسکوینو دریافت شده است. با این وجود، چنین مجوزهایی باعث می‌شوند تا صرافی، از اعتبار بیشتری نزد کاربران برخوردار باشد و طیف گسترده‌ای از کاربران، آن را به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای تریدها و سرمایه‌گذاری‌های خود انتخاب کنند.

صرافی معتبر ارز دیجیتال اکسکوینو در یک نگاه:

صرافی اکسکوینو
رتبه سیمیلار وب ایران ۱,۱۷۱
رتبه سیمیلار وب جهان ۷۱,۴۲۱
سرعت پاسخگویی پشتیبانی فاقد چت آنلاین
بازدید ماهانه ۸۱۴,۴۰۰
کارمزدها ثابت؛ اختلاف قیمت خرید و فروش
تعداد ارز ۹۷ ارز
تعداد جفت ارز ۱۷۱ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه دارد
اپلیکیشن ندارد
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
سرعت لود سایت رده پنجم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://www.excoino.com
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال اکسکوینو:

  • ارائه کارمزد ثابت برای تراکنش‌ها (۰٫۲ درصد)
  • پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی‌اواس (iOS)
  • رابط کاربری ساده و کاربردی
  • امنیت بالا و دارای مجوز از پلیس فتا و معاونت علمی ریاست جمهوری
  • ارائه وبلاگ آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال (در حد متوسط)
بخوانید  خبر فروش بیت کوین های ایلان ماسک

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال اکسکوینو:

  • فاقد چت آنلاین برای پشتیبانی کاربران و پاسخگویی
  • احراز هویت دو مرحله‌ای (مستلزم ارسال تصویر فیش)

درواقع، با ثبت ‌نام در وب‌سایت صرافی معتبر ارز دیجیتال اکسکوینو، شما یک کاربر نقره‌ای خواهید بود که حداکثر می‌توانید تا سقف ۵۰ میلیون تومان در روز تراکنش داشته باشید. کاربرانی که حرفه‌ای‌تر بوده و حجم بالاتری از تراکنش را نیاز دارند، برای ارتقا به سطح طلایی لازم است تصویر فیش، شماره تلفن ثابت و آدرس محل سکونت خود را وارد فرایند احراز هویت کنند تا بتوانند سقف تراکنش‌های خود را به ۱۰۰ میلیون تومان در روز، با افزایش تعداد ۹ تراکنش ارتقا دهند.

رتبه نهم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی رمزینکس (RAMZINEX)

رتبه نهم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی رمزینکس (RAMZINEX)

صرافی رمزینکس، دیگر صرافی آنلاینی است که می‌تواند به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی در اختیار شما باشد. این صرافی معتبر ارز دیجیتال، از دو بخش ترید و صرافی تشکیل شده است که در بخش صرافی آن می‌توانید قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال موردنظر خود را مشاهده کنید و در بخش ترید نیز به خرید و فروش و سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار ارزهای دیجیتال بپردازید. رمزینکس نیز از جمله برترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که برخی از کاربران در آن، کارمزدهای بسیار پایینی در ازای خدمات دریافتی پرداخت می‌کنند. از جمله مهم‌ترین معیارهای این صرافی به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که بیشتر به سطح کاربری شما در آن ارتباط دارد. نکته دیگر در خصوص این صرافی معتبر ارز دیجیتال ایرانی، بخش بلاگ یا آموزشی آن است که طیف گسترده‌ای از مقالات آموزشی را برای مطالعه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

صرافی معتبر ارز دیجیتال رمزینکس در یک نگاه:

صرافی رمزینکس
رتبه سیمیلار وب ایران ۱,۸۷۶
رتبه سیمیلار وب جهان ۸۶,۵۲۶
سرعت پاسخگویی پشتیبانی بیشتر از ۳۰ دقیقه
بازدید ماهانه ۶۹۹,۰۰۰
کارمزدها ۰٫۱۲ الی ۰٫۲۳ درصد
تعداد ارز ۱۴۷ ارز
تعداد جفت ارز ۱۸۰ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه دارد
اپلیکیشن دارد
رابط کاربری متوسط
سرعت لود سایت رده پنجم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://ramzinex.com
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال رمزینکس:

  • ارائه کارمزد پایین نسبت به صرافی های ارز دیجیتال رقیب
  • پشتیبانی از نسخه وب، اندروید و آی‌اواس (iOS)
  • رابط کاربری ساده و کاربردی
  • ارائه وبلاگ آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال
  • ارائه سطح بالایی از امنیت برای کاربران

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال رمزینکس:

  • پشتیبانی ضعیف و پاسخگویی دیر به سوالات و مشکلات
  • رابط کاربری نسبتاً دشوار برای مبتدی‌ها
  • کندی سرورها در برخی ساعات شلوغی

رتبه دهم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی بیت ۲۴ (BIT24)

رتبه دهم بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی: صرافی بیت 24 (BIT24)

صرافی بیت ۲۴، یکی دیگر از صرافی هایی است که عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را به خودش اختصاص داده است. این صرافی معتبر ارز دیجیتال، توسط تعدادی از نخبگان کشور راه‌اندازی شده است تا بتواند با حذف واسطه‌ها، به کاربران و تریدرهای ارزهای دیجیتال این امکان را بدهد تا در محیطی ایمن و به‌دور از کنترل، به خرید و فروش ارزهای دیجیتال پرداخته و در حوزه کریپتو سرمایه‌گذاری کنند.

مهم‌ترین نکته درخصوص صرافی بیت ۲۴، که آن را از دیگر صرافی های برتر و معتبر ارز دیجیتال ایرانی متمایز می‌کند، فرایند فوق‌العاده سریع و آسان آن است. با این فرایند، کلیه کاربران در هر سطحی به‌راحتی می‌توانند در صرافی بیت ۲۴ ثبت نام کرده و ترید و سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند.

صرافی معتبر ارز دیجیتال بیت ۲۴ در یک نگاه:

صرافی بیت ۲۴
رتبه سیمیلار وب ایران ۲,۳۱۶
رتبه سیمیلار وب جهان ۱۲۳,۱۲۸
سرعت پاسخگویی پشتیبانی بیشتر از ۵ دقیقه
بازدید ماهانه ۵۲۶,۸۰۰
کارمزدها ۰٫۰ درصد (بدون کارمزد)
تعداد ارز ۴۰۰ ارز
تعداد جفت ارز ۷۹۸ جفت ارز
امنیت دو مرحله ای دارد
معامله دو طرفه ندارد
اپلیکیشن ندارد
رابط کاربری ساده و کاربرپسند
سرعت لود سایت رده دوم
پلتفرم آموزشی دارد
آدرس وب‌سایت https://bit24.cash
ثبت نام در صرافی بیت پین با تخفیف کارمزد: کلیک کنید

مزیت‌های صرافی معتبر ارز دیجیتال بیت ۲۴:

  • کارمزد پایین نسبت به صرافی های ارز دیجیتال رقیب
  • پشتیبانی از نسخه وب و اندروید
  • رابط کاربری ساده و کاربردی برای کاربران مبتدی
  • امکان فروش فوری رمزارز به خود صرافی
  • ارائه وبلاگ آموزشی در حوزه ارزهای دیجیتال
  • امکان واریز و برداشت ریالی برای تمامی کاربران

معایب صرافی معتبر ارز دیجیتال بیت ۲۴:

  • عدم پشتیبانی از نسخه آی‌اواس (iOS)
  • عدم پشتیبانی از معاملات مارجین و فیوچرز
  • عدم ارائه ابزارهای تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال برای کاربران

انتخاب معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

همان‌طور که عنوان شد، کم نیستند صرافی های ارز دیجیتال ایرانی که خدمات درخور به کاربران خود ارائه می‌دهند و می‌توانند معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نام بگیرند. اما این‌که از میان لیست ۱۰صرافی برتر و معتبر ارز دیجیتال ایرانی بالا، یا از بین لیست‌های دیگری که ممکن است پیشنهاد داده‌ شوند، کدام صرافی معتبر ارز دیجیتال را باید انتخاب کنید، بسته به معیارهایی دارد که در انتخاب خود دخیل می‌کنید.

علاوه بر چند معیار اصلی، که در بخش اول مقاله تحت عنوان ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نام برده شده و صرافی موردنظر را به بهترین صرافی برای ایرانی ها تبدیل می‌کند، برخی معیارهای دیگر نیز می‌توانند در انتخاب شما دخیل باشند. تعدادی از این معیارها، عبارتند از:

  • حداقل خرید ارز دیجیتال در صرافی های ایرانی
  • کارمزد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی
  • صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران
  • صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا
  • کدام صرافی ایرانی فیوچرز یا اهرم دارد؟
  • و این‌که کدام صرافی ایرانی بیشترین ارز دیجیتال را دارد؟
بخوانید  تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت ورلد کوین، احتمال سقوط بیشتر چقدر است؟

حداقل خرید ارز دیجیتال در صرافی های ایرانی

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی - معرفی 10 صرافی معتبر - حداقل خرید ارز دیجیتال در صرافی های ایرانی

ممکن است پس از ورود به وب‌سایت یا اپلیکیشن بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، با «حداقل خرید» یا «حداقل سفارش» روبه‌رو شده باشید. موردی که نه تنها در مورد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، که در خصوص همه صرافی‌های داخلی و خارجی وجود دارد. اما منظور از این حداقل خرید یا حداقل سفارش چیست؟

واقعیت این است که شبکه بلاکچین، به‌گونه‌ای طراحی شده است که عملاً چنین محدودیتی برای کاربران شبکه وجود ندارد. درواقع، وقتی یک صرافی برای پلتفرم خودش حداقل سفارش یا حداقل خرید ارز دیجیتال تعریف کرده است، بنابه دلایلی و برای دستیابی به یک‌سری اهداف و منافع این کار را کرده و از لحاظ علمی و عملی، دلیل خاصی برای آن وجود ندارد.

با این اوصاف، تصور کنید مبلغی که برای شروع ترید و ورود به بازارهای ارزهای رمزنگاری شده در نظر گرفته‌اید، پانصد هزار تومان است، اما صرافی که با کلی مشقت و با بررسی و ارزیابی بر مبنای معیارهای بالا انتخاب کرده‌اید، کمتر از یک میلیون تومان ارز در اختیار شما قرار نمی‌دهد! به عبارت بهتر، حداقل خرید بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که انتخاب کرده‌اید، یک میلیون تومان تعیین شده است. پس باید چکار کرد؟

برای این‌که این مشکل به وجود نیاید، لازم است معیار حداقل خرید یا سفارش ارز دیجیتال را نیز در انتخاب یک صرافی برای خود به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی دخیل کنید. برای این منظور، در مورد ده صرافی معتبر و برتری که در این مقاله پیشنهاد داده شدند، حداقل مقادیر خرید در جدول زیر آماده‌اند.

« حتما بخوانید » آشنایی با دیوار خرید و فروش (Buy Wall و Sell Wall) در صرافی ها!

نام صرافی حداقل سفارش لینک ثبت‌نام
صرافی نوبیتکس ۳۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی والکس ۱۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی بیت پین ۱۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی آبان تتر ۳۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی اوکی اکسچنج ۳۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی تبدیل ۱۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی تترلند ۱۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی اکسکوینو ۱۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی رمزینکس ۱۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی بیت ۲۴ ۵۰۰ هزار تومان ثبت‌نام با تخفیف کارمزد

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، حداقل خرید برای صرافی‌های ایرانی، بین ۱۰۰ هزار تومان الی یک میلیون تومان متغیر است. صرافی‌هایی مثل والکس، بیت پین، تبدیل و غیره… با کف مبلغ، یعنی ۱۰۰ هزار تومان اجازه ترید را به کاربران خود می‌دهند و این در حالی است که صرافی بیت ۲۴ کف مبلغ سفارش را ۵۰۰ هزار تومان تعیین کرده است.

صرافی بیتستان (Bittestan) که در این مقاله مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است، یکی از معدود صرافی های ارز دیجیتال ایرانی است که با تعیین حداقل سفارش خرید روی ۱ میلیون تومان، بالاترین کف خرید را در میان دیگر صرافی‌ها دارد.

گفتنی است، کاربرانی که به دنبال حداقل خرید پایین‌تر از مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هستند، نمی‌توانند در حال حاضر در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی فعالیت داشته باشند. برای این دسته از کاربران، برخی صرافی‌های متمرکز خارجی با حداقل سفارش‌های پایین و همین‌طور صرافی‌های غیرمتمرکز می‌توانند انتخاب بهتری باشند.

کم کارمزد ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی؛ مقایسه کارمزد صرافی ها

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی - معرفی 10 صرافی معتبر - کم کارمزد ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی؛ مقایسه کارمزد صرافی ها

همان‌طور که در بخش ویژگی‌های بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی اشاره شد، کارمزد نیز از جمله مواردی است که حتماً باید قبل از انتخاب یک صرافی به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، به آن توجه کنید.

با وجود این‌که در بخش «صرافی در یک نگاه» هریک از ده صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی، کارمزد آن‌ها عنوان شده است، اما برای این‌که بتوانید مقایسه کارمزد صرافی‌ها را بهتر و راحت‌تر انجام دهید، در جدول زیر کارمزد ده مورد از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی آورده شده است.

نام صرافی کارمزد معاملات لینک ثبت نام
صرافی نوبیتکس ۰٫۱ الی ۰٫۳۵ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی والکس ۰٫۱ الی ۰٫۳۵ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی بیت پین ۰٫۰۶ الی ۰٫۳۲ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی آبان تتر ۰٫۰ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی اوکی اکسچنج ۰٫۲۶ الی ۰٫۳۶ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی تبدیل ۰٫۱۵ الی ۰٫۴ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی تترلند ۰٫۱۵ الی ۰٫۲۹ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی اکسکوینو ۰٫۲ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی رمزینکس ۰٫۱۲ الی ۰٫۲۳ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی بیت ۲۴ ۰٫۰ درصد ثبت‌نام با تخفیف کارمزد

البته، کارمزد معیاری است که باید در کنار سایر پارامترها مورد بررسی قرار گیرد. به‌عنوان مثال، ممکن است کارمزد یک صرافی برای تراکنش‌ها بالا بوده باشد، اما در عوض معاملات آن از سرعت بسیار بالایی برخوردار باشند و این کارمزد مازاد، از نظر شما ارزشش را داشته باشد. در حقیقت، پایین‌تر بودن کارمزد یک صرافی به این معنی نیست که آن صرافی لزوماً بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باشد.

از طرفی، دلیل این‌که کارمزد برخی صرافی های ارز دیجیتال ایرانی صفر منظور می‌شود، مثل صرافی آبان تتر، این است که این صرافی ها صرافی های فروشگاهی هستند. درواقع، در این صرافی ها خبری از معاملات تیکر و میکر نیست و شما صرفاً قادرید با خود صرافی ارز دیجیتال موردنظر را خریدوفروش کنید. به همین دلیل نیز این صرافی‌ها، کارمزدی در ازای این خریدوفروش دریافت نمی‌کنند و سود خود را روی قیمت ارز دیجیتال اعمال می‌کنند. هنگام خرید ارز از این صرافی‌ها، آن را اندکی بالاتر از قیمت بازار خریداری می‌کنید، اما کارمزدی در ازای این خرید پرداخت نمی‌کنید.

دسته دیگر، که اغلبِ بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نیز جزو آن هستند، صرافی‌های بازار معاملاتی‌اند. صرافی هایی مثل نوبیتکس و والکس و غیره، که دارای بازار معاملاتی تیکر و میکر هستند و کارمزدی که در جدول فوق به آن اشاره شده است، مربوط به همین معاملات است.

بخوانید  ارز فلوکی floki چیست؟

برای این‌که بیشتر با این فاکتور مهم آشنا شده، لیست کامل صرافی‌های ایرانی به همراه کارمزدشان را مشاهده کنید و بتوانید کم کارمزدترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیز هست را پیدا کنید، توصیه می‌کنیم به مطلبی که به صورت تخصصی، در قالب «کارمزد صرافی های ایرانی – مقایسه کارمزدها و معرفی کم کارمزدترین صرافی ایرانی» ارزجدید به مبحث کارمزد صرافی های ایرانی پرداخته است را مطالعه کنید.

صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران

واقعیت این است که بسیاری از صرافی های داخلی، حتی آن‌ها که به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی هم قبول‌شان داریم، هیچ مجوزی برای فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتال از سوی بانک مرکزی دریافت نکرده‌اند.

البته، این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مبحث رگولاتوری در حوزه ارزهای دیجیتال، نه تنها در ایران، که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته جهان نیز در حال حاضر به بلوغ نرسیده و ایران نیز جزو آن دسته از کشورهایی است که مقررات و چهارچوب‌های رگولاتوری جامع و روشنی برای ارزهای دیجیتال ندارد.

با‌این‌حال، در مورخه ششم شهریور سال ۱۴۰۱، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با معرفی بانک مرکزی به‌عنوان تنظیم‌گر حوزه ارزهای دیجیتال، دریافت مجوز برای صرافی‌های داخلی را در دستور کار قرار داده‌اند.

این‌که کدام صرافی های ارز دیجیتال ایرانی دارای مجوز از سوی بانک مرکزی ایران هستند و چگونه می‌توان در مورد یک صرافی مشخص، استعلام وجود یا عدم وجود مجوز بانک مرکزی ایران را گرفت، موضوع بسیار مهمی است که در مطلب «صرافی های مجاز ارز دیجیتال بانک مرکزی ایران» به‌صورت کامل و مفصل به آن پرداخته شده است. می‌توانید در کنار سایر معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، این مورد را نیز مدنظر قرار دهید.

صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فراجا یا به اختصار پلیس فتا، اخیراً سندی را منتشر کرده است مبنی بر «الزامات انتظامی و امنیتی فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی»، که تحت عنوان الزامات انتظامی – سایبری در اختیار فعالان حوزه ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

این سند، حاوی برخی باید و نبایدها، یک‌سری الزامات مدیریتی و برخی الزامات سخت‌گیرانه ریالی – رمزارزی است، که صرافی‌های ایرانی ارزهای دیجیتال را ملزم می‌کند تا با رعایت برخی چهارچوب‌ها، پایبندی به برخی الزامات و همین طور انجام یک‌سری دستورالعمل‌ها، با دریافت تاییدیه از پلیس فتا، بستری امن و قابل اعتماد برای کاربران خود مهیا کنند.

به‌عنوان مثال، یکی از الزامات جالب توجه در این سند، الزام به نگهداری سوابق ده ساله کاربرانی است که در یک صرافی فعالیت داشته‌اند. فرایندی که می‌تواند به حفظ امنیت و بهبود تجربه کاربری کمک کند. البته، در این سند، در مورد این الزام به‌خصوص تاکید شده که اصل بر امانت‌داری بوده و قابلیت بازیابی اطلاعات و سوباق کاربران در صورت لزوم وجود داشته باشد. بدیهی است که الزام و پایبندی به همین یک مورد، تا حدود زیادی می‌تواند یک صرافی را به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی نزدیک‌تر کند.

برای آشنایی بیشتر با الزامات و بندهای اشاره شده در این سند، و همین طور نحوه استعلام تاییدیه پلیس فتا برای بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، می‌توانید از مطلب «صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا» کمک بگیرید. این مطلب، سیر تا پیاز تایید بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی توسط پلیس فتا را توضیح داده و در ادامه، صرافی های موردتایید را نیز برای کاربرانی که به دنبال امنیت و پایبندی به مقررات هستند معرفی کرده است.

کدام صرافی ایرانی فیوچرز (اهرم) دارد؟

معاملات فیوچرز (Futures)، یکی از روش‌های معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال است که کاربران ایرانی بسیاری نیز تمایل دارند در آن ترید کنند. از این رو، اگر می‌خواهید یک صرافی معتبر ارز دیجیتال را به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای ترید و سرمایه‌گذاری‌های خود انتخاب کنید، بهتر است صرافی را انتخاب کنید که فیوچرز یا اهرم نیز داشته باشد.

این معاملات، به تحلیل‌گران و کاربران ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهند تا بدون نیاز به خرید یک توکن در زمان واقعی – که به آن معامله اسپات (Spot) گفته می‌شود – روی کاهش یا افزایش بهای همان توکن یا ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. درواقع، شما تحلیل می‌کنید که ارز مثلاً کاردانو، در یک بازه زمانی خاص قرار است افزایش قیمت داشته باشد – یا کاهش – و روی همین پیش‌بینی سرمایه‌گذاری می‌کنید. با افزایش قیمت توکن کاردانو، بدون این‌که آن را خریداری کرده باشید و در کیف پول ارز دیجیتال خود داشته باشیدش، از آن کسب سود می‌کنید.

برای این‌که بتوانید در صرافی‌های خارجی به معاملات فیوچرز دسترسی داشته باشید، نیاز به تغییر آی‌پی (IP) خواهید داشت. آن‌هم اگر قابلیت انجام معامله در این صرافی‌ها برای شما وجود داشته باشد. از این رو، بهترین کار است که هنگام انتخاب یک صرافی داخلی به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برای تریدهایتان، توجه کنید تا صرافی موردنظر معاملات فیوچرز یا اهرم را نیز ارائه دهد.

برای آشنایی بیشتر با این گزینه، اهمیت آن و نحوه استفاده از آن، و همین‌طور معرفی صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی که فیوچرز یا اهرم دارند، می‌توانید به مطلب «کدام صرافی ایرانی فیوچرز (اهرم) دارد» ارزجدید مراجعه کنید.

کدام صرافی ایرانی بیشترین ارز دیجیتال را دارد؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی - معرفی 10 صرافی معتبر - کدام صرافی ایرانی بیشترین ارز دیجیتال را دارد؟

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که کاربران ایرانی استفاده کننده از صرافی های ارز دیجیتال داخلی دارند، این است که معمولاً تعداد ارزهای ارائه شده در بسیاری از صرافی های ایرانی، کم است. اگر مقاله «تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال» ارزجدید را مطالعه کرده باشید، حتماً به این نکته برخورده‌اید که بسیاری از ارزهای دیجیتال تازه‌وارد، دقیقاً زمانی که توسط صرافی‌های بزرگ جهان پشتیبانی می‌شوند، با رشد فزاینده قیمت مواجه می‌شوند.

آن دسته از کاربرانی که به‌عنوان مثال، در صرافی‌های بزرگ و بنامی همچون بایننس فعالیت دارند، معمولاً می‌توانند به این ارزها دسترسی داشته و بلافاصله با دریافت سیگنال ارزهای دییجتال موردنظر، اقدام به خرید و فروش آن‌ها و کسب سودهای چند صد درصدی کنند. بله… چند صد درصد…

این در حالی است که اغلب صرافی های داخلی، حتی آن‌ها که بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی خطاب می‌شوند هم تعداد اندکی از توکن‌ها را در پلتفرم خود ارائه می‌دهند. از این رو، پیدا کردن صرافی‌هایی که تعداد بیشتری ارز و جفت ارز برای ارائه داشته باشند، اهمیت بالایی برای کاربران دارد. در خصوص ۱۰ مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی بررسی شده در این مطلب، مجدداً تعداد ارز و جفت ارز ارائه شده توسط صرافی را قید می‌کنیم:

نام صرافی تعداد ارز تعداد جفت ارز لینک ثیت نام
صرافی نوبیتکس ۷۴ ارز ۱۴۵ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی والکس ۱۰۰ ارز ۲۳۸ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی بیت پین ۱۶۰ ارز ۳۱۵ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی آبان تتر ۳۲۵ ارز ۶۴۵ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی اوکی اکسچنج ۴۷۷ ارز ۵۲۳ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی تبدیل ۹۸ ارز ۱۱۷ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی تترلند ۲۵۵ ارز ۲۵۵ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی اکسکوینو ۹۷ ارز ۱۷۱ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی رمزینکس ۱۴۷ ارز ۱۸۰ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد
صرافی بیت ۲۴ ۴۰۰ ارز ۷۹۸ جفت ارز ثبت‌نام با تخفیف کارمزد

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، از بین این ۱۰ صرافی داخلی، که نام بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را به یدک می‌کشند، صرافی بیت ۲۴ بیشترین تعداد ارز را پشتیبانی می‌کند. برای این‌که بتوانید لیست کامل‌تر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی به همراه تعداد ارزها و جفت ارزهای ارائه شده توسط آن‌ها را مشاهده کنید، توصیه می‌کنیم مطلب «کدام صرافی ایرانی بیشترین ارز دیجیتال را دارد» را مطالعه فرمایید.

در حالت کلی، همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، لازم است همه ویژگی‌ها و معیارها را مدنظر قرار دهید و بر اساس اولویت‌بندی، صرافی معتبر ارز دیجیتال موردنظر خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

در کنار تمام موارد عنوان شده در خصوص بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، ممک است هنوز هم یک‌سری سوال پیرامون انتخاب معتبرترین، بزرگ‌ترین، امن‌ترین یا بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی داشته باشید که این مطلب نتوانسته پاسخگوی آن باشد. از این رو، در این بخش از مطلب، تعدادی از متداول‌ترین و پرتکرارترین سوالات پیرامون موضوع بهترین ارز دیجیتال ایرانی را مطرح می‌کنیم.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پاسخ به این سوال، بستگی به شرایط کاربری شما دارد. اگر در خارج از ایران فعالیت دارید، بالطبع می‌توانید از صرافی‌های غیرایرانی و بزرگ نظیر بایننس، کوکوین و غیره استفاده کنید. این صرافی‌ها، حجم بسیار بالاتری و بهتری از کیفیت، خدمات، امنیت، تجربه و رابط کاربری و ویژگی‌هایی که برای برتر بودن یک صرافی عنوان کردیم را ارائه می‌دهند. حجم معاملات و نقدینگی و ارزهای مورد پشتیبانی در این صرافی‌ها نیز قابل مقایسه با صرافی‌های ایرانی نیست.

اما برای کابران ایرانی، که قرار است از ارز فیات ریالی و تومانی استفاده کنند، درصورت مشکل به سیستم‌های حمایتی ایران وابسته هستند تا شکایات خود را پیگیری کنند و اصولاً قابلیت احراز هویت در پلتفرم‌های خارجی را نیز ندارند، بهترین و درواقع تنها گزینه، همین صرافی‌های ایرانی است.

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی قابلیت اتصال به بات تریدینگ را دارند؟

در حال حاضر، از میان صرافی‌های معرفی شده به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی، ‌دو صرافی بزرگ نوبیتکس و والکس قابلیت اتصال و استفاده از بات تریدینگ یا ربات‌های معامله‌گر را دارند.

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی پربازده‌ترین سیستم درآمدزایی را دارد؟

در حال حاضر، صرافی اکسکوینو، با ارائه سه اکسکوین (معادل تقریبی ۱۰۰ هزار تومان) به دعوت کننده و دعوت شونده در پلتفرم آن، به‌عنوان پربازده‌ترین سیستم درآمدزایی در میان سایر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معرفی می‌شود.

البته، در کنار مورد عنوان شده، لازم است کارمزدهای صرافی‌ها را نیز باهم مقایسه کرده و به قیمت‌های ارائه شده برای ارزهای دیجیتال و همین‌طور شرایط و سطوح کاربری و طرح‌های تخفیفی آن‌ها نیز توجه داشته باشید. همه این موارد می‌توانند در بلندمدت روی میزان سوددهی و بازدهی سیستم تاثیر بسزایی داشته باشند.

قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی کدام است؟

صرافی‌های نوبیتکس، والکس و رمزینکس، با حدود سه الی چهار سال سابقه کار در حوزه ارزهای دیجیتال، باسابقه‌ترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی برشمرده می‌شوند. البته، به غیر از صرافی‌های معرفی شده در این مطلب به‌عنوان بهترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی، صرافی‌هایی همچون ارزپایا، اکسیر و رابکس نیز از قدمت نسبتاً بالایی برخودار هستند.

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی نیاز به احراز هویت ندارد؟

تمام صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، معمولاً بر اساس احراز هویت فعالیت دارند. در حالت کلی، هر صرافی که به‌صورت متمرکز یا نیمه متمرکز فعالیت داشته باشد، نیاز به احراز هویت دارد و از آن‌جا که صرافی‌های ایرانی نیز به‌صورت متمرکز فعالیت دارند، طبعاً برای ترید در آن‌ها و سرمایه‌گذاری نیاز به احراز هویت خواهید داشت.

با این حال، دو صرافی نوبیتکس و اریترون، بدون احراز هویت نیز برخی خدمات را – با اعمال یک‌سری محدودیت‌ها و سقف‌ها مثل سقف معامله تا ۵۰۰ هزار تومان در روز برای نوبیتکس – به شما ارائه می‌دهند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی‌ها کدام صرافی است؟

در حال حاضر، به دلیل تحریم، بسیاری از صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال خارجی، نظیر بایننس و کوکوین و غیره، حاضر به ارائه خدمات به کاربران ایرانی نیستند. در صورت مشاهده آی‌پی شما به‌عنوان یک کاربر ایرانی در این صرافی‌ها، ممکن است حساب کاربری‌تان مسدود شده و دارایی‌هایتان بلوکه شوند. البته، این در مورد صرافی‌هایی مثل کوکوین است که برای سقف مشخصی از خدمات احراز هویت ندارند. صرافی‌هایی مثل بایینس، عملاً بدون احراز هویت – که ایرانیان نمی‌توانند انجام دهند – خدماتی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهند.

تنها تعداد معدودی از صرافی‌های متمرکز بدون احراز هویت قابلیت استفاده برای کاربران ایرانی را دارند. صرافی‌های غیرمتمرکز اما می‌توانند انتخاب خوبی برای کاربران ایرانی باشند. برای آشنایی بیشتر با صرافی‌های خارجی که می‌توانید استفاده کنید، به مطلب «بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز برای ایرانی‌ها» مراجعه کنید.

کدام‌یک از ویژگی‌های برشمرده شده برای صرافی برتر ارز دیجیتال مهم‌تر است؟

برای این‌که در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی موفق باشید، باید دو ویژگی امنیت و اعتبار را بر دیگر ویژگی‌ها اولویت دهید. صرافی را می‌توان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی خطاب کرد که قبل از هرچیز، معتبر بوده و در عین حال، سطح بالاتری از امنیت را به شما، به‌عنوان کاربر پلتفرم ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها