تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :بهترین صرافی های غیر متمرکز (DEX) در سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 2637186
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۲
لورس :بهترین صرافی های غیر متمرکز (DEX) در سال ۲۰۲۴
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از راه‌های مبادله ارزهای دیجیتال با یکدیگر و با ارزهای فیات، استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز است. این صرافی‌ها، بسیار ساده‌تر از صرافی‌های متمرکز طراحی شده‌اند. در واقع، در ابتدای طراحی و راه اندازی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بایننس کوین و فایل کوین، هدف آنها تمرکز زدایی بود. این هدف، با روند فعالیت صرافی‌های متمرکز کاملا مخالف بود و به همین منظور، صرافی‌های تحت عنوان صرافی‌های غیرمتمرکز راه اندازی شدند تا تمرکززدایی داشته باشند. بهترین صرافی های غیر متمرکز از نظر هر کاربری متفاوت است. ما در ادامه این مقاله، به برخی از بهترین صرافی‌ها می‌پردازیم و ویژگی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.
معرفی بهترین صرافی های غیر متمرکز برای ایرانی‌ها صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) تقریبا از سال‌های اولیه طراحی ارزهای دیجیتال، به وجود آمدند. دقیقا آن زمانی که بیت کوین ظاهر شد، این صرافی‌های غیرمتمرکز نیز برای بهبود فرایند نقل و انتقالات، راه اندازی شدند. از صرافی‌های غیرمتمرکز برای مبادله ارزهای دیجیتال و تبدیل آنها به ارزهای فیات استفاده می‌شود. از آن‌جایی که بسیاری از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، اتصال ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از راه‌های مبادله ارزهای دیجیتال با یکدیگر و با ارزهای فیات، استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز است. این صرافی‌ها، بسیار ساده‌تر از صرافی‌های متمرکز طراحی شده‌اند. در واقع، در ابتدای طراحی و راه اندازی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین بایننس کوین و فایل کوین، هدف آنها تمرکز زدایی بود. این هدف، با روند فعالیت صرافی‌های متمرکز کاملا مخالف بود و به همین منظور، صرافی‌های تحت عنوان صرافی‌های غیرمتمرکز راه اندازی شدند تا تمرکززدایی داشته باشند. بهترین صرافی های غیر متمرکز از نظر هر کاربری متفاوت است. ما در ادامه این مقاله، به برخی از بهترین صرافی‌ها می‌پردازیم و ویژگی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

معرفی بهترین صرافی های غیر متمرکز برای ایرانی‌ها

صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) تقریبا از سال‌های اولیه طراحی ارزهای دیجیتال، به وجود آمدند. دقیقا آن زمانی که بیت کوین ظاهر شد، این صرافی‌های غیرمتمرکز نیز برای بهبود فرایند نقل و انتقالات، راه اندازی شدند. از صرافی‌های غیرمتمرکز برای مبادله ارزهای دیجیتال و تبدیل آنها به ارزهای فیات استفاده می‌شود. از آن‌جایی که بسیاری از کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، اتصال مستقیم به این صرافی‌ها را دارند، مبادله خیلی ساده و سریع و با کامزد کمتر انجام می‌شود. در این قسمت پیشنهاد میشود مقاله بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید را نیز مطالعه کنید.

۱- یونی سواپ

صرافی یونی سواپ (UniSwap) در تاریخ نوامبر سال ۲۰۱۸ بر روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شد. کارمزد تراکنش‌های این صرافی، تقریبا ۰٫۳ درصد است. شما می‌توانید کارمزد تراکنشات این صرافی را با توکن‌های مبتنی بر اتریوم و با استاندارد ERC-20 پرداخت کنید. صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز است و همین موضوع، باعث شده که حجم معاملات آن، روز به روز افزایش پیدا کند.
این صرافی دارای امکانات مختلفی است و استفاده از آن، تنها محدود به مبادله و تبدیل به ارز فیات نمی‌شود. در این صرافی، استخر نقدینگی وجود دارد و کاربران با تامین نقدینگی این استخرها، می‌توانند به کسب درآمد مشغول شوند. در واقع، شما با استفاده از این صرافی، نه تنها می‌توانید مبادلات خود را به راحتی انجام دهید، بلکه از طریق استخر نقدینگی کسب درآمد کنید.

۲- پنکیک سواپ

صرافی پنکیک سواپ برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و در مدت زمان کمی، به حجم معاملات بالایی رسید. توکن حاکمیتی این صرافی غیرمتمرکز، توکن Cake است و تمام کارمزد معاملات از طریق این توکن باید پرداخت شود. یکی از بهترین صرافی های غیر متمرکز، پنکیک سواپ است که با پروتکل بازارساز خودکار در بلاکچین بایننس اسمارت چین مجهز شده است.
امکان مبادله تمام توکن‌های BEP-20 در این صرافی وجود دارد و همچنین، کاربران با شرکت در قرعه کشی NFTها، تامین نقدینگی و فروش توکن می‌توانند درآمد غیرفعال داشته باشند.

۳- بایننس دکس

صرافی غیرمتمرکز بایننس دکس، همان صرافی غیرمتمرکز مربوط به صرافی بایننس است. در واقع، صرافی بایننس این نسخه غیرمتمرکز از صرافی خودش را با نام بایننس دکس در سال ۲۰۱۹ راه اندازی کرد. سرعت معاملات و کارمزد آنها، تقریبا با صرافی بایننس برابر است و تفاوت چندانی ندارد. البته، اگر مبادله ارز دیجیتال بایننس کوین که همان توکن اختصاصی این صرافی است را انجام دهید، کارمزد کمتری از شما دریافت می‌شود. بسیاری از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری، از این صرافی پشتیبانی می‌کنند و استفاده از آن بسیار ساده است.
البته، نباید فراموش کنید که ما، به عنوان کاربران ایرانی در لیست سیاه صرافی بایننس قرار داریم. به دلیل تحریم‌های موجود، حساب کاربری کاربران ایرانی در صرافی بایننس مسدود می‌شود. صرافی بایننس اعلام کرده است که تمام کشورهایی که در لیست سیاه صرافی قرار دارند، نمی‌توانند از بایننس دکس نیز استفاده کنند.

۴- برگر سواپ

یکی دیگر از بهترین صرافی های غیر متمرکز، صرافی برگر سواپ (Burger Swap) است. این صرافی روی بستر بلاکچین بایننس اسمارت چین قرار دارد. همچنین، امکان انجام مبادلات توسط بازارساز خودکار در این صرافی وجود دارد. در صرافی برگر سواپ، کاربران می‌توانند با تامین نقدینگی این صرافی، مقداری پاداش به صورت توکن اختصاصی دریافت کنند. این صرافی با هدف انجام مبادلات با کارمزد کم و سرعت بالا، راه اندازی شد و تاکنون تقریبا به هدف اولیه خودش رسیده است.

صرافی برگر سواپ

۵- بالانسر

صرافی غیرمتمرکز بالانسر برای اولین بار در تاریخ مارس سال ۲۰۲۰ روی بلاکچین اتریوم راه اندازی شد. این صرافی، تقریبا یکی از جدیدترین صرافی‌های غیرمتمرکز محسوب می‌شود ولی در همین مدت زمان کوتاه، به یکی از بهترین صرافی های غیر متمرکز تبدیل شد. این صرافی دارای یک توکن اختصاصی به نام BAL است که تنها ۱۰۰ میلیون از آن ضرب شده است و تنها به دلیل تورم زدایی صرافی از آن استفاده می‌شود.
صرافی بالانسر نیز مانند دیگر صرافی‌های غیرمتمرکز، دارای استخر نقدینگی است که شما می‌توانید ۲ تا ۸ توکن را در این استخر نگه داری کنید و از آن سود بگیرید. در حال حاضر، حجم معاملات این صرافی تقریبا ۱۰ میلیون دلار است که عدد کمی برای یک صرافی نوپا نیست و این عدد، اعتبار و محبوبیت صرافی بالانسر را نشان می‌دهد.

۶- وان اینچ

صرافی غیرمتمرکز وان اینج، یک صرافی پلتفرم تجمیع‌گر است. در واقع، این صرافی، چندین صرافی دیگر را در خود جای داده و از مجموع چند صرافی تشکیل شده است. به همین دلیل، شما می‌توانید سفارشات نامحدودی را در این صرافی ثبت کنید. اگر سفارش مورد نظر شما در بستر صرافی‌های پشتیبانی شده وان اینج باشد، می‌توانید سفارش خود را با هزینه کم انجام دهید. این صرافی دارای یکی توکن اختصاصی به نام ۱ INCH است که بسیاری از کارهای انجام شده در صرافی، به کمک این توکن انجام می‌شود.

۷- کرو فایننس

شاید برای شما هم جالب باشد که صرافی کرو فایننس، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین صرافی های غیر متمرکز است که تقریبا ۱۹ میلیارد دلار دارایی قفل شده در خود دارد. این صرافی بر بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده و بیشتر برای انجام معاملات استیبل کوین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صرافی دقیقا مانند لونا کلاسیک، بیشتر برای مبادله استیبل کوین‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان کرو را یک صرافی معادل با یونی سواپ برای استیبل کوین‌ها دانست. شما می‌توان با هزینه کم و سرعت بالا، استیبل کوین‌های خود را در این صرافی مبادله کنید یا ارز دیجیتال خود را به استیبل کوین تبدیل کنید.

صرافی کرو فایننس

۸- صرافی IDEX

صرافی IDEX نیز یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین اتریوم است و یک صرافی نسبتا جدید و تازه تاسیس محسوب می‌شود. این صرافی، شباهت زیادی با صرافی‌های متمرکز دارد. چرا که تراکنشات به صورت همتا به همتا در این صرافی انجام می‌شود. همچنین، صرافی IDEX، امکان ذخیره سازی دارایی داخل سیستم را به کاربران می‌دهد. از ویژگی‌های مهم این صرافی، رابط کاربری ساده، کارمزد بسیار پایین، امکان انجام چند تراکنش به صورت همزمان، کلیدهای خصوصی و دسترسی به ابزارهای تحلیلی بازار ارز دیجیتال است.

۹- کایبر سواپ

صرافی کایبر سواپ، از بهترین صرافی های غیر متمرکز، بر بستر بلاکچین اتریوم است. این صرافی، دو نسخه تحت وب و نسخه مخصوص موبایل دارد. همچنین، دارای یک توکن حاکمیتی به نام KNC است که تمام فعالیت‌های این صرافی به کمک توکن آن انجام می‌شود. سرعت انجام تراکنشات در این صرافی بسیار بالا است و این موضوع، یک مزیت برای کایبر سواپ محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌ها و امکانات مهم کایبر سواپ، امکان ذخیره داینامیک دارایی است. ذخیره داینامیک یعنی شما یک سپرده گذاری در صرافی غیرمتمرکز انجام دهید و از طریق آن سپرده گذاری، بتوانید از امکانات صرافی، با هزینه کمتر استفاده کنید.

۱۰- بیسکو

صرافی غیرمتمرکز بیسکو، یکی دیگر از بهترین صرافی های غیر متمرکز است که در سال ۲۰۱۴ فعالیتش را آغاز کرد. این صرافی، یکی از قدیمی‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز است که از ارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کند. از آن‌جایی که این صرافی، صرافی قدیمی‌تری نسبت به دیگر صرافی‌ها است، سرعت انجام تراکنش در آن خیلی پایین است. در واقع، شما بعد از ثبت سفارش، باید تا مدت‌ها در انتظار انجام تراکنش خود باشید. همین موضوع باعث شده است که بیسکو، در مقایسه با رقبای خودش، رتبه کمتری را دریافت کند.

ویژگی یک صرافی غیر متمرکز خوب

ویژگی‌های یک صرافی غیرمتمرکز خوب

احتمالا پس از معرفی بهترین صرافی های غیر متمرکز، با برخی از ویژگی‌های خوب آنها آشنا شده‌اید. به طور کلی، یک صرافی غیرمتمرکز خوب، باید خدمات بسیار خوب و امکانات زیادی را برای کاربرانش فراهم کند. همچنین، حجم معاملاتی بالا در یک صرافی غیرمتمرکز، نشان از محبوبیت آن در میان کاربران است. چند ویژگی مهم که باید هر صرافی غیرمتمرکز خوب آن را داشته باشد، عبارت‌اند از:

  • حجم معاملات بالا
  • سرعت تراکنش بالا
  • کارمزد کم در مقایسه با دیگر صرافی‌ها
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات مختلف
  • پشتیبانی از کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری
  • ناشناس باقی ماندن معاملات
  • امکان کسب درآمد از طریق استخرهای نقدینگی

مزایای معامله در بهترین صرافی غیر متمرکز

قبل از انجام یک معامله در یک صرافی غیرمتمرکز، ابتدا باید بهترین صرافی های غیرمتمرکز و ویژگی‌های هر یک را بررسی کنید. زمانی که تنها به یک صرافی می‌رسید و آن را برتر از دیگر صرافی‌ها می‌دانید، می‌توانید معامله خود را در آن انجام دهید. این صرافی انتخابی شما باید تمام ویژگی‌های یک صرافی غیرمتمرکز خوب را داشته باشد. در این صورت، تراکنش شما با سرعت بالا و کارمزد، انجام می‌شود. همچنین، پس از انجام تراکنش، با دارایی خود می‌توانید در استخرهای نقدینگی کسب درآمد کنید.

چگونه بهترین صرافی غیر متمرکز را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین صرافی های غیر متمرکز

بهترین روش برای پیدا کردن یک صرافی غیرمتمرکز خوب، مقایسه آنها با یکدیگر است. از آن‌جایی که بسیاری از صرافی‌های غیرمتمرکز، برای ما کاربران ایرانی در دسترس نیستند، انتخاب‌های ما کمی محدود می‌شود. در بین این محدوده، تمام ویژگی‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید. ویژگی‌های قابل مقایسه صرافی‌های غیرمتمرکز، عبارت‌اند از:

  • حجم معاملات
  • کارمزد
  • سرعت
  • امکان کسب درآمد غیرفعال

جمع بندی نهایی

پس از بررسی و مطالعه این مقاله، قطعا می‌توانید یک صرافی غیرمتمرکز خوب را برای تراکنشات خود انتخاب کنید. در هنگام انتخاب، تمام فاکتورهای مهم را در نظر بگیرید و از هیچ یک چشم پوشی نکنید. اگر در میان اطرافیان خود، فردی را می‌شناسید که تجربه استفاده از این صرافی‌ها را دارد، از او بپرسید که بهترین صرافی های غیر متمرکز کدام هستند؟ با توجه به نظر و تجربه او، می‌توانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید.

نوشته بهترین صرافی های غیر متمرکز (DEX) در سال ۲۰۲۴ اولین بار در صرافی آنلاین اریترون. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها