تاریخ : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 4 May , 2024
1

لورس :بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز (مدیریت دقیق دارایی شما)

  • کد خبر : 2627405
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
لورس :بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز (مدیریت دقیق دارایی شما)
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در بازارهای مالی به خصوص ارز دیجیتال، قیمت‌ها همواره در حال تغییر هستند و نوسان لحظه‌ای قیمت زیاد است. به همین خاطر یک معامله گر و یا سرمایه گذار برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها و تحلیل و بررسی میزان سود و ضرر به یک نرم افزار پورتفولیو نیاز دارد. این برنامه به معامله گر ارز دیجیتال این امکان را می‌دهد تا از جزئیات سرمایه گذاری‌های خود آگاه شده و با دقت بیشتری به معامله ادامه دهد. یا اگر ضرر کرده بود، خیلی زود از معامله خارج شده و جلوی ضررهای بیشتر را بگیرد. برای آشنایی شما عزیزان با برنامه مدیریت سرمایه قصد داریم در ادامه این نوشته به معرفی بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز بپردازیم تا معاملات خوبی را در ارز دیجیتال تجربه کنید.
نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال چیست؟ کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باورند که مدیریت سرمایه حرف اول را در بازارهای مالی می‌زند. سرمایه گذاری در این بازار ریسک‌های خاص خود را دارد و برای کم کردن میزان ریسک‌ها، لازم است چند ارز مختلف را بخریم تا اگر در یکی ضرر کردیم با سود دیگری آن را جبران کنیم. هنگامی که شما سرمایه خود را بین چند ارز دیجیتال تقسیم می‌کنید د..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در بازارهای مالی به خصوص ارز دیجیتال، قیمت‌ها همواره در حال تغییر هستند و نوسان لحظه‌ای قیمت زیاد است. به همین خاطر یک معامله گر و یا سرمایه گذار برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها و تحلیل و بررسی میزان سود و ضرر به یک نرم افزار پورتفولیو نیاز دارد. این برنامه به معامله گر ارز دیجیتال این امکان را می‌دهد تا از جزئیات سرمایه گذاری‌های خود آگاه شده و با دقت بیشتری به معامله ادامه دهد. یا اگر ضرر کرده بود، خیلی زود از معامله خارج شده و جلوی ضررهای بیشتر را بگیرد. برای آشنایی شما عزیزان با برنامه مدیریت سرمایه قصد داریم در ادامه این نوشته به معرفی بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز بپردازیم تا معاملات خوبی را در ارز دیجیتال تجربه کنید.

نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال چیست؟

کارشناسان بازار ارز دیجیتال بر این باورند که مدیریت سرمایه حرف اول را در بازارهای مالی می‌زند. سرمایه گذاری در این بازار ریسک‌های خاص خود را دارد و برای کم کردن میزان ریسک‌ها، لازم است چند ارز مختلف را بخریم تا اگر در یکی ضرر کردیم با سود دیگری آن را جبران کنیم. هنگامی که شما سرمایه خود را بین چند ارز دیجیتال تقسیم می‌کنید در واقع یک پورتفولیو می‌سازید.

به عنوان مثال پورتفولیو شما می‌تواند شامل ۲۵ درصد بیت کوین، ۲۵ درصد اتریوم و ۵۰ درصد ارزهای دیگر باشد. با اینکار اگر یکی از ارزهای شما روند نزولی داشته باشد، سود ارزهای دیگر آن را جبران کرده و دچار زیان نخواهید شد. در حقیقت متنوع کردن سبد سرمایه گذاری یک روش مطمئن برای کاهش ریسک است.

Portfolio Tracker نرم افزاری است که معامله گران ارز دیجیتال با استفاده از آن می‌توانند به صورت لحظه‌ای از قیمت دارایی‌های خود مطلع شده و با بررسی آن در جریان سود و زیان خود قرار بگیرند. همچنین این برنامه به معامله گران تازه کار این امکان را می‌دهد تا ارزهای مختلف را تحت نظر داشته و آزمون و خطا کنند. به عنوان مثال این افراد می‌توانند سبدی فرضی تشکیل داده و استراتژی‌های مختلف خود را روی آن امتحان کنند و اگر استراتژی آن‌ها موفق بود به صورت واقعی آن را انجام دهند.

بنابراین یک معامله گر برای موفقیت در بازار ارز دیجیتال به برنامه مدیریت سرمایه نیاز دارد. البته این قابلیت‌ها را برخی از کارگزاری‌ها و کیف پول‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما داشتن یک نرم افزار پورتفولیو ساز جداگانه می‌تواند کار شما را راحت‌تر کند.

چه نیازی به برنامه مدیریت سرمایه داریم؟

با خواندن مطلب بالا شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چرا باید از این برنامه‌ها استفاده کنیم؟ آیا خودمان نمی‌توانیم سرمایه را مدیریت کنیم؟ به همین خاطر در ادامه بیشتر با مزایای استفاده از نرم افزار پورتفولیو ساز آشنا خواهیم شد.

۱٫ امکان نظارت بر دارایی‌های مختلف در یک مکان

برخی از معامله گران حرفه‌ای معاملات خود را در چند صرافی انجام می‌دهند. یعنی سرمایه خود را چند بخش کرده و با هر کدام در یک کارگزاری معامله می‌کنند. حتی ممکن است در هر کارگزاری چندین ارز دیجیتال مختلف را خریداری کرده باشد. این موضوع باعث می‌شود تا آمار آن‌ها از دست او خارج شده و مدیریتشان کار سخت و زمان‌بری باشد. اما استفاده از یک برنامه پرتفولیو این امکان را به شما می‌دهد تا همه دارایی‌های خود را در یکجا مدیریت نمایید.

۲٫ امکان ثبت سوابق معاملات

معامله گر ارز دیجیتال برای اطلاع از میزان سود و زیان و همچنین بررسی اشکالات معاملات، لازم است به سوابق خرید و فروش خود دسترسی داشته باشد. در برنامه مدیریت سرمایه جزئیات همه معامله‌ها به طور کامل ثبت می‌شود.

۳٫ امکان ساخت سبد سرمایه گذاری تستی

معامله گران بازار سرمایه دوست دارند علاوه بر دارایی‌های خود، ارزهای دیگر را نیز تحت نظر داشته باشند. ساخت سبد تستی یکی دیگر از امکانات نرم افزارهای پورتفولیو ساز بوده و امکان اضافه کردن همه ارزها در آن وجود دارد؛ بنابراین برای بررسی ارزها به چندین صرافی و یا پلتفرم نیاز ندارید.

همچنین میتوانید مقاله : چگونه بهترین سبد سرمایه گذاری را بسازیم؟ (آموزش ساخت سبد ارز دیجیتال) را مطالعه نمایید

۴٫ نمایش دقیق قیمت‌ها و میزان سود و زیان

این برنامه‌ها قیمت را به صورت دقیق و لحظه‌ای دریافت کرده و با توجه به میزان دارایی که مشخص کردید، میزان سرمایه، سود و زیان را بر اساس درصد محاسبه می‌کنند. این اطلاعات همواره در دسترس هستند و هر زمان که نیاز داشتید کافی است به برنامه مدیریت سرمایه مراجعه نمایید.

۵٫ دسترسی همیشگی به اطلاعات

یکی دیگر از مزیت‌های نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال حفظ اطلاعات است. یعنی لازم نیست نگران از بین رفتن اطلاعات باشید. حتی اگر برنامه از گوشی شما حذف شده باشد، کافی است دوباره آن را نصب کرده و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب خود شوید.

۶٫ مدیریت سرمایه با استفاده از گوشی

بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز دارای نسخه‌های اندروید و IOS هستند. به همین خاطر با نصب آن‌ها بر روی گوشی می‌توانید در هر لحظه دارایی خود را بررسی کرده و مدیریت نمایید. البته این برنامه‌ها ممکن است نسخه دسکتاپ و یا تحت وب نیز داشته باشند.

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار پورتفولیو ساز

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین نرم افزار پورتفولیو ساز

نرم افزارهای زیادی برای مدیریت پورتفولیو ارز دیجیتال وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. این مساله باعث می‌شود تا انتخاب بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز کار بسیار دشواری باشد. در میان این برنامه‌ها برخی بسیار مناسب بوده و برخی دیگر حتی ارزش دانلود کردن را ندارند. اولین کاری که برای انتخاب برنامه پورتفولیو ساز باید انجام دهید، مشخص کردن معیارهای خودتان است. بعد از آن می‌توانید نرم افزار مطابق با معیارهای خود را دانلود و نصب نمایید.

برای انتخاب بهترین برنامه مدیریت سرمایه ارز دیجیتال لازم است یکسری فاکتورها را در نظر بگیرید که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  • امنیت: برخی از برنامه‌های پورتفولیو ساز به حساب کارگزاری و یا کیف پول متصل می‌شوند. به همین خاطر قبل از استفاده باید از امنیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. همچنین نباید اطلاعات کلیدهای خصوصی خود را در این نرم افزارها به اشتراک بگذارید.
  • پشتیبانی از ارزهای دیجیتال: دومین فاکتور، بررسی تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده است. هر چقدر طیف ارزها بیشتر باشد، نیازی به استفاده از برنامه‌های دیگر نخواهید داشت.
  • کاربر پسند بودن: ظاهر برنامه و امکان استفاده آسان از آن نیز می‌تواند یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نرم افزار پورتفولیو ساز باشد.
  • خدمات کاربردی: ممکن است شما به دنبال یک ویژگی و یا خدمت کاربردی در این نرم افزارها باشید. به همین خاطر قبل از انتخاب باید مطمئن شوید که برنامه مورد نظر می‌تواند در تهیه استراتژی و مدیریت سرمایه به شما کمک کند.

بهترین برنامه مدیریت سرمایه ارز دیجیتال

هر نرم افزار پورتفولیو ساز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و نمی‌توان به طور دقیق بهترین آن‌ها را مشخص کرد. با این وجود در ادامه برخی از محبوب‌ترین برنامه‌های مدیریت سرمایه را معرفی می‌کنیم تا اگر برای کار شما مناسب بودند، آن را دانلود و نصب نمایید.

۱٫ نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال FTX

نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال FTX

نام این برنامه در ابتدا بلاکفولیو بود که بعد از خریداری توسط صرافی FTX در سال ۲۰۲۰ نام آن به FTX تغییر کرد. در این برنامه تقریبا تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شود و کاربران می‌توانند کیف پول و یا اکانت صرافی مورد نظر را به آن متصل کنند.

در FTX موجودی و قیمت به صورت لحظه‌ای محاسبه شده و میزان سود و زیان به شما نمایش داده می‌شود. علاوه بر ارز دیجیتال امکان خرید و فروش NFT ها، سهام‌های توکنیزه شده و استیکینگ وجود دارد. امروزه بیش از ۶ میلیون نفر از نرم افزار پورتفولیو ساز FTX استفاده می‌کنند که نشان دهنده محبوبیت آن است.

در این برنامه می‌توانید برای ارزهای دیجیتال هشدار قیمتی یا Price Alerts تعیین کنید تا هر وقت قیمت به مقدار تعیین شده رسید با نوتیفیکیشن آن را به شما اطلاع دهد. از امکانات دیگر این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت نصب بر روی اندروید و IOS
  • وجود نمودار ارزهای دیجیتال
  • وجود بخش News برای آگاهی از اخبار مربوط به رمز ارزها
  • قیمت: رایگان

۲٫ نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال CoinMarketCap

نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال CoinMarketCap

کوین مارکت کپ یکی دیگر از محبوب‌ترین ابزارهای پورتفولیو ارز دیجیتال به شمار می‌رود و اگر در این حوزه فعال باشید حتما نام آن را شنیده‌اید. این برنامه از بیشترین تعداد ارز دیجیتال پشتیبانی کرده و می‌توانید آن‌ها را در سبد سرمایه گذاری خود قرار دهید.

در نرم افزار CoinMarketCap امکان اتصال به کارگزاری وجود نداشته و سوابق مالی شما به صورت خودکار ثبت نمی‌شود. برخی از ویژگی‌های مهم این برنامه عبارتند از:

  • وجود نسخه‌های اندروید، وب و IOS
  • ارائه قیمت‌های لحظه‌ای
  • دریافت اخبار رمز ارزها، سازمان و شرکت‌های مرتبط
  • امکان مشاهده ارزش دارایی بر اساس ۹۰ ارز فیات (یورو، پوند، دلار و…)
  • قیمت: رایگان

۳٫ برنامه مدیریت سرمایه ارز دیجیتال CoinTracking

برنامه مدیریت سرمایه ارز دیجیتال CoinTracking

کوین ترکینگ لیستی از ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار داده و می‌توانید قیمت آن‌ها را به صورت لایو و لحظه‌ای مشاهده کنید. همچنین این برنامه امکان معامله و گزارش‌گیری را نیز داشته و سود و زیان را نشان می‌دهد. از مهمترین ویژگی‌های نرم افزار پورتفولیو کوین ترکینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان اشتراک گذاری داده‌ها با دیگران
  • وجود نمودارهای تعاملی برای رمز ارزها
  • نمایش تاریخچه همه ارزهای دیجیتال
  • در دسترس برای سیستم عامل‌های اندروید و IOS
  • قیمت: تا ۲۰۰ معامله اول رایگان بوده ولی برای بیشتر از آن باید هزینه پرداخت نمایید.

۴٫ برنامه مدیریت سرمایه ارز دیجیتال CoinStats

برنامه مدیریت سرمایه ارز دیجیتال CoinStats

در نرم افزار پورتفولیو ساز کوین استیت بیش از ۸۰۰۰ رمز ارز، ۲۶ صرافی و ۳۴ کیف پول پشتیبانی می‌شود؛ بنابراین علاوه بر مشاهده قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای، می‌توانید خرید و فروش را نیز انجام دهید. CoinStats ویژگی‌ها و امکانات زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • امکان نصب در سیستم عامل‌های اندروید، IOS، مک، اپل واچ، اکستنشن کروم، Apple TV، IPad و iWatch
  • دریافت اخبار ارز دیجیتال از ۴۰ سایت خبری معتبر
  • امکان اتصال به کیف پول‌های لجر، تراست ولت، متامسک و… از طریق API
  • قیمت: تا ۷ روز رایگان بوده و برای نسخه Pro باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

۵٫ نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال Coin Market Manager

نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال Coin Market Manager

یکی دیگر از بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز ارز دیجیتال، برنامه کوین مارکت منیجر است که با استفاده از آن می‌توانید همه معاملات خود را تجزیه و تحلیل کرده و تصمیمات بهتری را اخذ نمایید. همچنین در این برنامه می‌توانید به یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال متصل شده و خرید و فروش‌های خود را انجام دهید. برخی از مهمترین ویژگی‌های Coin Market Manager عبارتند از:

  • ایمپورت تاریخچه معاملات و خرید و فروش‌ها
  • وجود ابزارهای تحلیل تکنیکال
  • قابلیت اشتراک گذاری تحلیل‌ها با افراد دیگر
  • قیمت: تا ۱۴ روز رایگان بوده و برای نسخه حرفه‌ای باید هزینه آن را پرداخت نمایید.

۶٫ برنامه Shrimpy

برنامه Shrimpy

در شریمپی علاوه بر مشاهده دارایی‌های ارز دیجیتال خود، می‌توانید با استفاده از قابلیت بک تستینگ، استراتژی‌های مختلف را تست کنید. از مهمترین ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پشتیبانی از اکثر رمز ارزها
  • پشتیبانی از ۳۰ صرافی و کیف پول
  • وجود قابلیت معامله خودکار
  • قیمت: برای استفاده از این برنامه باید ابتدا آن را خریداری نمایید.

۷٫ نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال CryptoCompare

نرم افزار پورتفولیو ساز ارز دیجیتال CryptoCompare

کریپتو کامپر یک برنامه همه فن حریف بوده و در آن می‌توانید به آمار لحظه‌ای رمز ارزها دسترسی داشته و اطلاعات جامعی از ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها، ماینینگ و دیفای به دست آورید. این برنامه اطلاعات را از چند صرافی مختلف به دست آورده و دقیق‌ترین آمار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید پرتفوی خود را هم به صورت خصوصی و هم به صورت عمومی ایجاد نمایید تا کاربران دیگر نیز بتوانند آن را مشاهده کنند. از مهمترین مشخصات این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارائه جدیدترین اخبار ارز دیجیتال
  • در دسترس برای سیستم عامل‌های اندروید، IOS و وب
  • قابلیت اشتراک گذاری اطلاعات با کاربران
  • وجود نمودارها و ابزارهای تحلیلی پیشرفته
  • قیمت: رایگان

جمع بندی

مدیریت سرمایه در بازارهای مالی به شما این امکان را می‌دهد تا زمان ورود، مقدار حجم خرید و نقطه خروج را مشخص کرده و سرمایه گذاری کم ریسکی انجام دهید. به همین خاطر برای مدیریت سرمایه به ابزارهای مختلفی نیاز دارید که یکی از مهمترین آن‌ها پورتفولیو سازها هستند. در این نوشته سعی کردیم اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با ابزارهای مدیریت سرمایه در اختیار شما قرار داده و بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز ارز دیجیتال را معرفی کنیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

Originally posted 2023-02-14 20:25:11.

The post بهترین نرم افزارهای پورتفولیو ساز (مدیریت دقیق دارایی شما) appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2627405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها