تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :به مناسبت هالووین: ترسناک‌ترین لحظات کریپتو در سال ۲۰۲۳ کدام بودند؟

  • کد خبر : 2628782
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۴
لورس :به مناسبت هالووین: ترسناک‌ترین لحظات کریپتو در سال ۲۰۲۳ کدام بودند؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به مناسبت هالووین: ترسناک‌ترین لحظات کریپتو در سال ۲۰۲۳ کدام بودند؟ در حالی که هالووین فقط برای یک روز ترسناک است، رویدادهای بازار کریپتو، گاهی می‌توانند تبدیل به کابوس شوند: چه یک هک چند میلیون دلاری باشد یا دعوای حقوقی با SEC و یا حتی جمع کردن عنبیه چشم‌ها!
اما جایی که ترس هست، شجاعت هم هست. مهم نیست که بازار چه وحشت‌هایی به ما تحمیل می‌کند، به نظر می‌رسد که کامیونتی کریپتو همیشه راهی برای بازگشتی قوی‌تر از گذشته، پیدا می‌کند.
بیایید برخی از ترسناک‌ترین لحظات ارزهای دیجیتال امسال را مرور کنیم و در پایان دستورالعمل‌هایی برای غلبه بر ترس‌های بازار کریپتو به شما خواهیم داد.
فهرست مطالب
Toggle ترسناک‌ترین لحظات امسال در بازار کریپتو هک، هک و هک‌های بیشترشکار عنبیه چشم با ورلد کوین (Worldcoin)شیباریوم (Shibarium) راه‌اندازی نشدکمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مقابل صرافی کوین بیسچگونه با ترس‌های خود در بازار کریپتو روبرو شوید ترسناک‌ترین لحظات امسال در بازار کریپتو مانند هر فیلم ترسناک هالووین، فضای کریپتو نیز گاهی با لحظات دلهره‌آوری همراه بوده است. ما در سال ۲۰۲۳ شا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به مناسبت هالووین: ترسناک‌ترین لحظات کریپتو در سال ۲۰۲۳ کدام بودند؟

در حالی که هالووین فقط برای یک روز ترسناک است، رویدادهای بازار کریپتو، گاهی می‌توانند تبدیل به کابوس شوند: چه یک هک چند میلیون دلاری باشد یا دعوای حقوقی با SEC و یا حتی جمع کردن عنبیه چشم‌ها!

اما جایی که ترس هست، شجاعت هم هست. مهم نیست که بازار چه وحشت‌هایی به ما تحمیل می‌کند، به نظر می‌رسد که کامیونتی کریپتو همیشه راهی برای بازگشتی قوی‌تر از گذشته، پیدا می‌کند.

بیایید برخی از ترسناک‌ترین لحظات ارزهای دیجیتال امسال را مرور کنیم و در پایان دستورالعمل‌هایی برای غلبه بر ترس‌های بازار کریپتو به شما خواهیم داد.

فهرست مطالب

Toggle

  • ترسناک‌ترین لحظات امسال در بازار کریپتو
  • هک، هک و هک‌های بیشتر
  • شکار عنبیه چشم با ورلد کوین (Worldcoin)
  • شیباریوم (Shibarium) راه‌اندازی نشد
  • کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مقابل صرافی کوین بیس
  • چگونه با ترس‌های خود در بازار کریپتو روبرو شوید

ترسناک‌ترین لحظات امسال در بازار کریپتو

مانند هر فیلم ترسناک هالووین، فضای کریپتو نیز گاهی با لحظات دلهره‌آوری همراه بوده است. ما در سال ۲۰۲۳ شاهد نقض‌های امنیتی و خرابی‌های بی‌رحمانه‌ای بوده‌ایم، و برخی از آن‌ها بذر تردید را حتی در دلیرترین حامیان بلاک چین می‌کارد.

هک، هک و هک‌های بیشتر

شرورترین شیاطین کریپتو، امسال بیش از هر زمان دیگری فعال بودند و فضای بلاک چین را غارت کردند و پروتکل‌ها را از همه طرف هک کردند. سرتیک، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیتی، تخمین می‌زند که بیش از ۱٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ به دلیل هک‌ها و کلاهبرداری‌ها از دست رفته است.

با توجه به اینکه هنوز دو ماه از سال ۲۰۲۳ را در پیش داریم، این آمار می‌تواند حتی بیشتر شود؛ زیرا فصل تعطیلات، یک شکارگاه پر از طعمه، برای کلاهبردارانی است که به دنبال سوءاستفاده از قربانیان خود هستند.

دو هک خاص در میان ده‌ها نقض امنیتی در سال ۲۰۲۳ برجسته هستند: Multichain و Euler Finance.

دانلود ماهنامه آبان ماه

هوش مصنوعی و معامله‌گری: آیا امکان پیش‌بینی قیمت وجود دارد؟

Please leave this field empty.

هک مولتی چین: در ماه جولای، تراکنش‌های مشکوک در پروتکل پل مولتی چین شناسایی شد. بیش از ۱۲۵ میلیون دلار دارایی‌های کریپتویی و ارزهای دیجیتال از این پل خارج شد. تیم توسعه‌دهنده اعلام کرد که در حال بررسی این موضوع هستند و یک روز بعد سرویس دهی را متوقف کردند.

اکثر کارآگاهان بلاک چین «هک» چند زنجیره‌ای را یک کار داخلی می‌دانند، و آن را با راگ پول مرتبط کردند. در این بین، پلیس چین مدیر عامل شرکت مولتی چین را دستگیر کرد.

هک اویلر فاینانس: این پروتکل وام دهی محبوب دیفای، که بر روی بلاک چین اتریوم (ETH) مستقر است، در ماه مارس امسال قربانی یک حمله وام فلش شد. هکر مستعار «جیکوب» توانست از یک تقش امنیتی استفاده و ۱۹۷ میلیون دلار از این پلتفرم برداشت کند.

هک اویلر فاینانس

خوشبختانه این داستان پایان خوشی داشت. جیکوب که احساس پشیمانی می‌کرد و شاید می‌خواست از زندگی در حال فرار اجتناب کند، وجوه دزدیده شده را پس داد. همچنین یکی از کیف پول‌های درگیر در هک به گروه Lazarus، گروه جنایت سایبری کره شمالی که پشت مخرب‌ترین هک‌های دیفای قرار دارد، مرتبط است.

شکار عنبیه چشم با ورلد کوین (Worldcoin)

ورلد کوین (WLD) مفهومی را معرفی کرد که به نظر می‌رسد مستقیماً از یک فیلم ترسناک علمی – تخیلی دیستوپیایی اقتباس شده است. سم آلتمن، بنیانگذار OpenAI و ChatGPT، با خلق این استارت‌آپ با هدف ایجاد «اثبات انسانیت (Proof-of-Humaness) و تضمین اصالت انسان در دنیایی پر از ربات‌ها و هوش مصنوعی»، سروصدای زیادی به پا کرد.

این یک ایده ناب است، اما مشارکت در اکوسیستم ورلد کوین با چالش‌های زیادی همراه بود. کاربران باید عنبیه خود را اسکن کنند، داده‌های بیومتریک خود را بگیرند و آن‌ها را به کد بلاک چین هش‌شده تبدیل کنند که ثابت کند، انسان هستند.

شکار عنبیه چشم با ورلد کوین (Worldcoin)

ورلد کوین قول داده است که اسکن‌های عنبیه بلافاصله پس از ایجاد هش حذف می‌شوند، اما این پروژه انتقادات زیادی را از سوی ناظران حفظ حریم خصوصی به دنبال داشته است. آن‌ها عقیده دارند که نقض‌های امنیتی و داده‌های بیومتریک، یک ترکیب مخرب ایجاد می‌کنند.

این واقعیت که شرکت‌کنندگان در ازای اسکن عنبیه خود، مشوق‌های مالی دریافت کردند، بسیاری از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال را نسبت به اتفاقات بعدی ترساند.

بیشتر بخوانید: اگر پروژه ورلد کوین (Worldcoin) می‌تواند شرایط جهان را بهبود بخشد، چرا به آن فرصت ندهیم؟

شیباریوم (Shibarium) راه‌اندازی نشد

شیباریوم، بلاک چین لایه ۲ شیبا اینو، وعده داده بود که دستاورد بزرگ بعدی برای کامیونتی شیبا باشد. در حالی که هیجانات در این زمینه فروکش کرد، زمان روبروشدن با واقعیت بود.

اشکالات فنی در زمان راه‌اندازی، بلاک چین را از مسیر خارج کرد و حدود ۱٫۷ میلیون دلار اتریوم را در پل کراس‌چین شیباریوم برای چندین ساعت قفل کرد. به همین منظور، کاربران با قطعی شبکه که چندین روز به طول انجامید، مواجه شدند.

معماری شیباریوم مستحکم بود؛ اما شاتوشی کوساما و بقیه تیم توسعه‌دهنده شیبا، حجم عظیم ترافیک شبکه را دست کم گرفتند. شیباریوم توسط کاربران مشتاق مورد استقبال شدیدی قرار گرفته بود و هر یک از آنها می‌خواستند یکی از اولین کاربران شبکه جدید باشند.

خوشبختانه این داستان پایان خوشی داشت؛ اما لحظاتی دلهره‌آور برای کامیونتی شیبا ایجاد کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مقابل صرافی کوین بیس

گری جنسلر و کمیسیون بورس و اوراق بهادار سال ۲۰۲۳ را صرف جنگ و خونریزی بر علیه بازار کریپتو کردند. علاوه بر نبرد حقوقی طولانی مدت خود با ریپل، SEC علیه صرافی برایان آرمسترانگ، کوین بیس، نیز شکایت کرد.

این نهاد، کوین‌بیس را متهم کرد که پلتفرم معاملات کریپتویی تحت مدیریت آنها، یک اوراق بهادار، کارگزار و آژانس تسویه ثبت نشده است. علاوه بر این، سربازان گری جنسلر کوین‌بیس را به عدم ثبت برنامه استیکینگ دارایی‌های کریپتو به‌عنوان یک سرویس متهم کردند.

کوین بیس به طور گسترده به عنوان یکی از «آدم‌های خوب» فضای کریپتو در نظر گرفته می‌شود. این صرافی ارزهای دیجیتال همیشه سعی کرده در سمت راست رگولاتورها باقی بماند و از ترس، عدم اطمینان و شک که گریبان پلتفرم‌های دیگری مانند بایننس را می‌گیرد، اجتناب کرده است.

SEC با شکایت علیه یکی از ستون‌های یکپارچگی این صنعت، سعی کرد وجهه کریپتو را در مقیاس جهانی پایین بیاورد. حرکت SEC باعث ترس در دل مشتریان کوین بیس و علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال در سراسر جهان شد.

چگونه با ترس‌های خود در بازار کریپتو روبرو شوید

هک‌های کریپتویی، شکار عنبیه چشم، و شکایت‌های قانونی، برای منجمدکردن خون در رگ‌های شما کافی است. در این لحظات، احساس نابودی و غرق شدن و تصمیم‌گیری احساسی، آسان است. اما چگونه می‌توانید بر این لحظات ترس و وحشت غلبه کنید؟

  • دانش خود را افزایش دهید: دانش قوی‌ترین سلاح شما در برابر ترس و عدم اطمینان است. به حقایق منابع رسمی مورد اعتماد خود تکیه کنید و شایعات و اظهارنظرهای احساسی که در رسانه‌های اجتماعی بیداد می‌کنند را نادیده بگیرید.
  • به آرمان‌ها و عقاید خود ایمان داشته باشید: به تحقیقات خود اعتماد کنید و به اعتقادات خود وفادار بمانید. هولدرهای معتقد سولانا، که به آینده این شبکه اعتقاد داشتند، علی‌رغم اینکه شبکه در رسانه‌های اجتماعی مورد اتهامات زیادی قرار گرفته و در گل‌ولای کشیده شده است، اکنون حدود ۲۰۰ درصد سود کردند.
  • اقدامات امنیتی را رعایت کنید: با اجتناب استفاده از برنامه‌های مشکوک و قراردادهای هوشمند، وجوه خود را ایمن نگه دارید. از کیف پول سخت افزاری سرد برای کاهش خطر سرقت یا به خطر افتادن کلیدهای خصوصی خود استفاده کنید.

گفتار پایانی

با وجود سهم قابل توجه بازار کریپتو از بلایای ترسناک، بسیاری اخبار خوب و پیشرفت‌های مثبت نشان می‌دهد که صنعت در مسیر درستی قرار دارد. فضای کریپتو سرانجام پس از یک بازار نزولی به ظاهر بی‌پایان، که توسط رویدادهای فاجعه باری؛ مانند سقوط مرگبار لونا و صرافی FTX تقویت شد، در حال رشد و افزایش است.

در هر بازاری همیشه اخبار بد و لحظات ترسناک وجود خواهد داشت. نوسانات ذاتی کریپتو فقط این احساسات را تقویت می‌کند. غلبه بر این ترس‌ها به شما کمک می‌کند از تصمیم‌گیری‌های احساسی، ناشی از ترس و وحشت جلوگیری کنید.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2628782

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها