تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :به کدام دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشود؟

  • کد خبر : 2605971
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
لورس :به کدام دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به هر میزان که بر توجه افراد به بازار کریپتوکارنسی افزوده شده و تعداد تریدرها بیشتر می‌شود، توسعه‌دهندگان بیشتری وارد این بازار شده و برای ارائه رمز ارزها و پلتفرم‌های کاربردی‌تر تلاش می‌کنند. همواره ابداعاتی در این زمینه رخ می‌دهد که ایرادات و مشکلات موجود را برطرف کرده و کار را برای تریدرها تسهیل می‌کنند.
چنین مسائلی منجر به درآمدزایی بیشتر برای توسعه‌دهندگان و همچنین تریدرها خواهند شد. یکی از ابداعات حوزه کریپتو که سبب بهبود وضعیت آن شد، طراحی استیبل کوین‌ها بود در واقع نوسانات دائمی بازار رمزارزها منجر به شکل‌گیری کوین‌هایی شد که از این مشکل دور باشند. در ادامه درباره استیبل کوین‌ها صحبت خواهیم کرد.
آشنایی با مفهوم استیبل کوین استیبل کوین یا ارز دیجیتال باثبات همان طور که از نامش پیداست، نسبت به سایر رمزارزها پایداری بیشتری دارد. در واقع نوسانات دائمی که بخشی از بازار کریپتو محسوب می‌شوند، در استیبل کوین‌ها مهار شده‌اند تا معاملات با خیال آسوده‌تری انجام گیرند. هر استیبل کوین یک پشتوانه پایدار خواهد داشت که ارزش آن مستقیماً به این پشتوانه متصل است. در واقع به هر میزان که تغییراتی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به هر میزان که بر توجه افراد به بازار کریپتوکارنسی افزوده شده و تعداد تریدرها بیشتر می‌شود، توسعه‌دهندگان بیشتری وارد این بازار شده و برای ارائه رمز ارزها و پلتفرم‌های کاربردی‌تر تلاش می‌کنند. همواره ابداعاتی در این زمینه رخ می‌دهد که ایرادات و مشکلات موجود را برطرف کرده و کار را برای تریدرها تسهیل می‌کنند.

چنین مسائلی منجر به درآمدزایی بیشتر برای توسعه‌دهندگان و همچنین تریدرها خواهند شد. یکی از ابداعات حوزه کریپتو که سبب بهبود وضعیت آن شد، طراحی استیبل کوین‌ها بود در واقع نوسانات دائمی بازار رمزارزها منجر به شکل‌گیری کوین‌هایی شد که از این مشکل دور باشند. در ادامه درباره استیبل کوین‌ها صحبت خواهیم کرد.

بخوانید  کاردانو پتانسیل زیادی برای حضور فعال در آینده دارد

آشنایی با مفهوم استیبل کوین

استیبل کوین یا ارز دیجیتال باثبات همان طور که از نامش پیداست، نسبت به سایر رمزارزها پایداری بیشتری دارد. در واقع نوسانات دائمی که بخشی از بازار کریپتو محسوب می‌شوند، در استیبل کوین‌ها مهار شده‌اند تا معاملات با خیال آسوده‌تری انجام گیرند. هر استیبل کوین یک پشتوانه پایدار خواهد داشت که ارزش آن مستقیماً به این پشتوانه متصل است. در واقع به هر میزان که تغییراتی در ارزش کالا، ارز و هر پشتوانه دیگر ایجاد شود، استیبل‌کوین نیز دچار تغییر قیمت خواهد شد. تفاوت اصلی در این است که چنین پشتوانه‌هایی کمتر از ارزهای دیجیتال دیگر دچار نوسانات ارزش و قیمت خواهند شد.

همان طور که پیشتر نیز گفته شد، هدف از طراحی ارزهای باثبات، مقابله با نوسانات دائمی بازار کریپتو است. از آنجا که این نوسانات به طور دائم در حال رخ دادن هستند، پیدا کردن راهکاری برای رفع این مشکل کمک بزرگی به دنیای کریپتو کرد.

بخوانید  چه زمانی بیت کوین به 100هزار دلار می رسد؟

کاربردهای استیبل کوین را بشناسید

ارز دیجیتال با ثبات یا استیبل کوین کاربردهای مختلفی در زمینه‌های گوناگون دارد. یکی از نکات مهم درباره ارزهای باثبات، افزایش سرعت معاملات مالی و تراکنش‌ها در سرتاسر دنیاست و همین مسئله توانسته کاربردهای این ارزها را تا حدود زیادی افزایش دهد. چند مورد از این کاربردها در ادامه بیان شده‌اند.

  • ساده‌ترین کاربرد ارز دیجیتال با ثبات، انجام خرید و فروش‌های روزمره است. می‌توانید به راحتی از این کوین‌ها برای زندگی روزمره استفاده کنید.
  • قراردادهای هوشمند دسته‌ای از قراردادها هستند که به طور خودکار و بدون نیاز به شخص ثالث در دوره‌های مشخص تمدید می‌شوند‌. برای این قراردادهای هوشمند نیز می‌توان از ارزهای باثبات استفاده کرد.
  • پرداخت حقوق کارمندان و کارگران یکی از کارهایی است که می‌توانید به واسطه قراردادهای هوشمند به کمک stablecoinها در کسری از ثانیه انجام دهید. این کار به صورت خودکار انجام خواهد شد.
  • یکی دیگر از کاربردهای استیبل کوین، محافظت از سرمایه در برابر دارایی ملی است. در واقع با استفاده از این رمز ارزها دارایی شما نسبت به نوسانات شدید قیمت دلار و سایر ارزها ارزش خود را از دست نمی‌دهد.
بخوانید  این شاخص آنچین نشان می‌دهد بیت‌ کوین همچنان در یک چرخه گاوی جدید قرار دارد

مزایا و معایب استیبل کوین

ارزهای باثبات نیز همچون سایر مفاهیم در دنیای کریپتو مزایا و معایبی دارند که باید از آن‌ها مطلع باشید. ابتدا به بیان مزایای این ارزها می‌پردازیم:

  • یکی‌ از مزایای stablecoinها، هزینه پایین انجام تراکنش‌هاست. برای معاملات ارزهای باثبات، نیازی به پرداخت کارمزد سنگین نخواهید داشت.
  • سرعت انجام معاملات stablecoinها بسیار بالاست.
  • معاملات ارزهای باثبات امنیت بالایی دارند و به همین دلیل، هیچ گونه نگرانی از بابت تأمین امنیت نخواهید داشت.
  • یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ارزهای با ثبات دور بودن از نوسانات شدید است.
  • همانطور که گفته شد استیبل کوین‌ها از دوره‌های شما در برابر افت ارزش پول ملی محافظت خواهند کرد.

با این حال معایبی نیز برای ارزهای باثبات بیان می‌شود که باید آن‌ها را نیز در نظر داشته باشید:

  • نهادهای مالی واسط باید مقدار کافی ارز را برای ارزش‌گذاری stablecoinها داشته باشند.
  • از آنجا که استیبل‌ کوین‌ها ماهیت ارز دیجیتال را دارند، همواره امکان سقوط شدید ارزش آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین نباید از این نکته غافل بود.
بخوانید  ظهور یک پدیده نادر در نمودار بیت کوین؛ آیا این یک فرصت خرید است؟

انواع استیبل کوین کدام‌اند؟

استیبل کوین‌ها انواع گوناگونی دارند که هر یک از آن‌ها برای موقعیت‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ممکن است برخی از آن‌ها طرفداران بیشتری از سایرین داشته باشند. در ادامه انواع ارزهای باثبات را معرفی کرده‌ایم.

ارزهایی با پشتوانه فیات

ارزهای با پشتوانه فیات یکی از محبوب‌ترین انواع ارزهای با ثبات هستند که در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ارزها ارزشی برابر با نوعی ارز فیات دارند. به عنوان مثال تتر به عنوان محبوب‌ترین استیبل کوین، ارزشی برابر با یک دلار دارد و نوسانات قیمت این رمزارز به طور مستقیم وابسته به نوسانات قیمت دلار خواهد بود. باید بدانید که همواره یک تتر ارزشی برابر با یک دلار دارد. این رمز ارزها برای آن دسته از تریدرها که به تازگی وارد بازار کریپتو شده و ریسک پذیری زیادی ندارند، مناسب هستند.

ارزهایی با پشتوانه کالا

برخی از کالاهای با ارزش نیز می‌توانند نقش ارزهای فیات ماند دلار را بازی کنند. در واقع در این حالت هر ارز باثبات می‌تواند ارزشی برابر با مقدار معینی از یک کالای قیمتی داشته باشد. به عنوان مثال هر واحد از نوعی استیبل کوین ممکن است ارزش برابر با یک گرم طلا داشته باشد.

بخوانید  رونالدینیو، ستاره دنیای فوتبال کلاه‌بردار رمزارزی است؟

ارزهای باثبات با پشتوانه رمزارز

ارزهایی که مقدار قابل قبولی سرمایه در بازار داشته باشند، می‌توانند به عنوان پشتوانه برای ارزهای دیگر در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال بیت کوین و اتریوم می‌توانند به گونه‌ای پشتوانه ارزهای دیگر باشند. در این حالت ریسک نوسانات میان چند رمز ارز توزیع می‌شود. دو مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های ارزهای با پشتوانه رمز ارز، نقدشوندگی بالا و عدم تمرکز است.

ارزهای باثبات بدون پشتوانه

برخی از استیبل کوین‌ها نیز عملکردی مشابه بانک مرکزی داشته و هیچ پشتوانه‌ای ندارند. ثبات قیمت این ارزهای باثبات به واسطه الگوریتم‌های پیچیده و قراردادهای هوشمند تامین می‌شود. با وجود آن‌ که سیستم این استیبل کوین‌ها پیچیده است، اما فرآیند استفاده از آن‌ها کار آسانی خواهد بود.

به کدام دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشود؟

کلام آخر

با وجود آن که تتر به عنوان معروف‌ترین و محبوب‌ترین ارز با ثبات بازار شناخته می‌شود، اما با بررسی stablecoinهای موجود می‌توانید بهترین آن‌ها را بر حسب شرایط و نیازهای خودتان پیدا کنید. در این مورد نیز بهتر است ابتدا تحقیقات خود را تکمیل کرده و سپس اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید.

بخوانید  پیش‌بینی حرکت بعدی بیت کوین توسط تحلیلگران؛ بهترین سطح قیمت برای خرید کجاست؟

منابع :

https://www.investopedia.com/terms/s/stablecoin.asp

Originally posted 2023-04-30 00:24:40.

The post به کدام دسته از ارزهای دیجیتال استیبل کوین گفته میشود؟ appeared first on بیتمینو.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2605971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها