تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :بیمه ارز دیجیتال چیست؟ حفاظت از ارزهای دیجیتالی خود

  • کد خبر : 2636574
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۷
لورس :بیمه ارز دیجیتال چیست؟ حفاظت از ارزهای دیجیتالی خود
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بیمه ارز دیجیتال پوششی برای دارایی‌های رمزارزی ارائه می‌دهد که در شرایط خاصی از دست رفته یا دزدیده شده‌اند. بیشتر سیاست‌های بیمه‌ به گونه‌ای است که فعالیت و معاملات معمول ارز دیجیتال را پوشش نمی‌دهند، مگر اینکه ارز دیجیتال آن‌ها با مشکلاتی مانند هک صرافی، اختلال در سیستم‌‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روبه‌رو باشد. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به پرسش بیمه ارز دیجیتال چیست، چه کاربردی برای سرمایه‌گذاران و کاربران ارز دیجیتال دارد مو نحوه عملکرد آن پاسخ می‌دهیم.
بیمه ارز دیجیتال چیست؟ بیمه ارز دیجیتال یک نوع جدیدی از پوشش برای صنعت بیمه، صرافی‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال تلقی می‌شود. این نوع پوشش در حال توسعه و معرفی است تا حفاظت مالی برای افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند را فراهم آورد. اما در حاضر بیمه ارز دیجیتال هیچ تضمینی در برابر تغییرات قیمت ارز دیجیتال ارائه نمی‌دهد.
از دسامبر ۲۰۲۳ بیمه ارز دیجیتال کار خود را آغاز کرد اما این پوشش به اندازه انواع دیگر بیمه‌نامه‌ها جامع نیست، زیرا ارزهای دیجیتال و بلاک چین هنوز به عنوان یک فناوری جدید شن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بیمه ارز دیجیتال پوششی برای دارایی‌های رمزارزی ارائه می‌دهد که در شرایط خاصی از دست رفته یا دزدیده شده‌اند. بیشتر سیاست‌های بیمه‌ به گونه‌ای است که فعالیت و معاملات معمول ارز دیجیتال را پوشش نمی‌دهند، مگر اینکه ارز دیجیتال آن‌ها با مشکلاتی مانند هک صرافی، اختلال در سیستم‌‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روبه‌رو باشد. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به پرسش بیمه ارز دیجیتال چیست، چه کاربردی برای سرمایه‌گذاران و کاربران ارز دیجیتال دارد مو نحوه عملکرد آن پاسخ می‌دهیم.

بیمه ارز دیجیتال چیست؟

بیمه ارز دیجیتال یک نوع جدیدی از پوشش برای صنعت بیمه، صرافی‌ها و سایر ارائه‌دهندگان خدمات ارز دیجیتال تلقی می‌شود. این نوع پوشش در حال توسعه و معرفی است تا حفاظت مالی برای افرادی که در این فضا فعالیت می‌کنند را فراهم آورد. اما در حاضر بیمه ارز دیجیتال هیچ تضمینی در برابر تغییرات قیمت ارز دیجیتال ارائه نمی‌دهد.

از دسامبر ۲۰۲۳ بیمه ارز دیجیتال کار خود را آغاز کرد اما این پوشش به اندازه انواع دیگر بیمه‌نامه‌ها جامع نیست، زیرا ارزهای دیجیتال و بلاک چین هنوز به عنوان یک فناوری جدید شناخته می‌شوند.

بیشتر ارائه‌دهندگان بیمه، بیمه‌نامه‌ها را به صرافی‌های ارز دیجیتال یا سایر کسب‌وکارها با پول سرمایه‌گذاری شده در عملیات مرتبط با رمزارز ارائه می‌دهند. خسارت مشتریان تنها در صورتی مورد پوشش قرار می‌گیرد که رمزارزهای آن‌ها در برابر مشکلات سخت‌افزار، نرم‌افزار یا خدمات شرکت قرار بگیرند. به عنوان مثال، اگر یک صرافی که در آن کلیدهای خصوصی خود را ذخیره مورد هک و حمله قرار بگیرد و شما همه موجودی‌های خود را از دست دهید، در صورتی که صرافی برای آن نوع اتفاق بیمه‌نامه داشته باشد، بیمه ارز دیجیتال خسارت مالی شما را پوشش می‌دهد.

نحوه کار بیمه ارز دیجیتال

بیمه برای یک اقتصاد پر رونق فرایندی ضروری شناخته می‌شود، زیرا با پذیره نویسی ریسک، تأثیر مشکلات مالی کاهش پیدا می‌کند. ایده اصلی بیمه انتقال ریسک از افرادی است که قادر به مقابله با مشکلات مالی برنامه ریزی نشده، نیستند. بلاک چین در ارتباط با بیمه از دو روش اصلی استفاده می‌کند، روش اول که توسط شرکت‌های بیمه سنتی برای افزایش کارایی و شفافیت کاربرد دارد و از روش دوم در دیفای (DeFi) برای از بین بردن نیاز یک شخص ثالث قابل اعتماد، مانند شرکت‌های بیمه سنتی، بهره می‌برند.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

کریپتو در بیمه سنتی

شرکت‌های بیمه سنتی برای کمک به حل مشکلات کارایی و شفافیت از فناوری مبتنی بر بلاک چین بهره می‌برند. در زیر چند مثال از شرکت‌های بیمه که از فناوری بلاک چین برای انجام کارهای خود کمک می‌گیرند، آورده شده است:

شرکت استیت فارم (State Farm) و یواس‌ای‌ای (USAA) از یک سیستم مبتنی بر بلاک چین برای درخواست‌های جبران خسارت خودکاری که بین دو شرکت وجود دارد، استفاده می‌کنند.

آنتم (Anthem) دومین شرکت بزرگ بیمه سلامت در ایالات متحده، شروع به استفاده از فناوری بلاک چین برای کمک به بیماران برای دسترسی امن و به اشتراک‌گذاری داده‌های پزشکی خود کرده است. دسترسی امن و جزئی به داده‌های پزشکی یکی از نقاط مهم و همراه با چالش در صنعت بیمه و پزشکی محسوب می‌شود.

شرکت بیمه بلوکراس (Blue Cross) هنگ‌کنگ از تاریخ آوریل ۲۰۱۹ از فناوری بلاک چین برای افزایش سرعت پردازش درخواست‌های بیمه پزشکی و جلوگیری از تقلب کمک می‌گیرد. فرایند پردازش و اعتبارسنجی درخواست‌ها زمان‌بر و پرهزینه بود که با بهره‌گیری از فناوری بلاکچین این مشکل حل شد.

بیمه دیفای

بیمه DeFi به افراد اجازه می‌دهد تا از دارایی‌های خود از طریق قراردادهای هوشمند که وجوه چند نفر را برای پوشش زیان‌های احتمالی جمع‌آوری می‌کند برای پوشش دادن به زیان‌های ممکن محافظت کنند. حق بیمه پرداخت شده توسط مردم برای ایجاد مجموعه ای از وجوه استفاده می‌شود که می‌تواند برای پرداخت مطالبات در صورت خسارت تحت پوشش استفاده شود. همه اینها به صورت شفاف در زنجیره بلوکی مانند اتریوم اتفاق می‌افتد.

در حال حاضر، بیمه DeFi اصولا برای محافظت در برابر خطراتی مانند باگ‌های قراردادهای هوشمند، شکست‌های پروتکل، از هم پاشیدگی‌های (de-pegs) ارز استبل‌کوین و رویدادهای دیگری که ممکن است باعث زیان مالی در اکوسیستم DeFi شود، استفاده می‌شود. پروژه‌ها در حال گسترش استفاده از بیمه DeFi در موارد جدیدی مانند بیمه هواپیما (تاخیرها و لغوها)، بیمه خشکسالی و بیمه طوفان هستند.

با گذشت زمان، به نظر می‌رسد که شرکت‌های بیمه سنتی و شرکت‌های جدید DeFi، بخش‌های بیشتری از حوزه‌های مشابه را پوشش خواهند داد. شرکت‌های بیمه سنتی بیشتر به سمت حوزه ارز دیجیتال حرکت خواهند کرد و پروتکل‌های DeFi پوشش خود را به حوزه‌هایی که به طور معمول توسط شرکت‌های بیمه سنتی پوشش داده می‌شود، گسترش خواهند داد.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید شیبا در صرافی ارز دیجیتال

مزایای بیمه ارز دیجیتال

مزایا بیمه ارز دیجیتال

بلاک چین از پیش توسط شرکت‌های بیمه سنتی بزرگ برای افزایش کارایی و شفافیت استفاده می‌شود، همچنین با کاهش هزینه‌های بالا و زمان‌های پردازش طولانی مرتبط با شرکت‌های بیمه سنتی، کارایی را افزایش می‌دهد.

برنامه‌های غیر متمرکز (DApps) می‌توانند به افزایش بیشتر کارایی و شفافیت نسبت به شرکت‌های بیمه سنتی کمک کنند. آن‌ها از نظر هزینه‌ای کارآمدتر هستند زیرا به دلیل نیاز کمتر به منابع انسانی، مواد و املاک، هزینه‌های بالا را کاهش می‌دهند. DApps سریع‌تر هستند زیرا به کمک قراردادهای هوشمند، همیشه فعال هستند یعنی ساعات کاری یا تعطیلی برای DeFi وجود ندارد. آن‌ها از شفافیت بیشتری برخوردار هستند زیرا ارزیابی‌ها توسط اعضای زنجیره بلاک چین DeFi انجام می‌شود و از طریق جامعه رأی‌گیری صورت می‌گیرد. در مقابل شرکت‌های بیمه سنتی، هنوز به صورت داخلی تصمیم‌گیری‌ها را انجام می‌دهند که ابهامات زیادی به وجود می‌آورد.

به علاوه، برخلاف بسیاری از شرکت‌های بیمه سنتی، اهداف پروتکل‌های بیمه DeFi با بیمه‌شدگان آن‌ها هماهنگ هستند. به عنوان مثال، صنعت بیمه آمریکا که بسیار ناکارآمد است، زمان و تلاش قابل توجهی را برای تأخیر یا رد پوشش درخواست‌های بیمه صرف می‌کند، زیرا می‌داند که هر دقیقه تأخیر یا هر دلار رد شده، برای شرکت بیمه سودآوری به همراه دارد. از آنجا که تمامی شرکت‌های بیمه این کار را انجام می‌دهند، هیچ معایبی برای رد کردن درخواست‌های مشتری وجود ندارد زیرا جایی دیگر برای رفتن وجود ندارد. این شرکت‌های برای سود سهامداران خود تلاش می‌کنند و اهمیت کافی به هزینه مشتریان خود قائل نیستند. این ساختار باعث مخالفت بیمه‌گذاران با شرکت بیمه می‌شود، در صورتی که DeFi این موضوع را به‌ خوبی می‌کند از طریق هماهنگی پروتکل با دارندگان بیمه، حل کرده است.

معایب بیمه ارز دیجیتال

معایب بیمه ارز دیجیتال

یکی از مسائل کلیدی در مورد بیمه کریپتو این است که ایجاد سیاست‌های جامع همراه با چالش خواهد بود. بسیاری از عناصر مختلف بلاک چین و ارزهای دیجیتال هنوز توسط شرکت‌های بیمه در حال تجزیه و تحلیل و ارزیابی هستند.

به عنوان مثال، عملیات استخراج ارز دیجیتال فرایندی است که نیاز به تجهیزات پیشرفته و گران قیمت دارد. انتظار می‌رود هر دکل ماینینگ در طول عمر خود مقدار تخمینی درآمد ایجاد کند که به ارزش آن می‌افزاید. از آنجایی که دستگاه‌های استخراج تجهیزات فیزیکی هستند، ارزش آن‌ها در طول زمان کاهش می‌یابد. پذیره نویسان باید تمام هزینه‌ها، استهلاک و درآمد مورد انتظار را هنگام ایجاد بیمه نامه‌ها در نظر بگیرند، اما از آنجایی هنوز این فناوری به عنوان یک فناوری جدید شناخته می‌شود، بسیاری از اطلاعات مورد نیاز در مورد آن‌ها در دسترس نیست.

بنابراین، پذیره نویسان دارای اطلاعات معتبری برای استفاده در هنگام تخمین ارزش‌ها، حق بیمه‌ها و انواع پوشش نیستند. با این اوصاف، صنعت بیمه از دسامبر ۲۰۲۳ در حال پیشرفت است. شرکت‌هایی مانند اورتاس (Evertas) صنعت ارزهای دیجیتال را مورد مطالعه قرار داده‌ و شروع به ارائه بیمه‌های مرتبط برای کسب‌وکارهای درگیر در این فضا کرده‌اند.

با این حال، بیمه برای کاربران خرده‌فروشی و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال هنوز وجود ندارد. برخی از صرافی‌ها مانند جمینی (Gemini)، با یک شرکت بیمه قرارداد می‌بندند تا اطمینان حاصل شود که وجوه مشتری در صورت نقض یا شکست سیستم‌ها یا برنامه‌های آن‌ها بیمه شده است.

برخی شرکت‌ها طرح‌هایی دارند که ارز دیجیتال را پوشش می‌دهند برای مثال در صورتی که کلیدها در یک کیف پول نگهداری شوند مانند کیف پول سرد یک صرافی، کاربر زیان مالی نمی‌بیند. ارائه‌دهنده‌گان بیمه برای کاربران ارز دیجیتالی وجود دارند که کلیدهای خود را ذخیره می‌کنند یا از کیف پول‌های شخص ثالث استفاده می‌کنند.

از کجا می‌توانم بیمه کریپتوکارنسی بخرم؟

خرید بیمه ارز دیجیتال

گرفتن بیمه می‌تواند همراه با چالش باشد زیرا گزینه‌های بسیار کمی وجود دارد که بیمه ارز دیجیتال ارائه می‌دهند هم‌چنین شرایط و ضوابط خاص خود را دارند. کاربران حوزه کریپتو می‌توانند دارایی‌های رمزارزی خود را در برابر سرقت از طریق هک کیف پول صرافی با استفاده از بیمه تخلف بیمه کنند. اما این سرویس تنها از تعداد کمی از ارزهای دیجیتال محافظت می‌کند و فقط در ایالت‌های خاصی در ایالات متحده در دسترس است.

چالش‌های مشابه برای کسب‌ و کارهایی که به دنبال محافظت از پلتفرم‌های دارایی دیجیتال خود هستند نیز وجود دارد. این سوال مطرح می‌شود که اگر بیمه کردن ارز دیجیتال کار پیچیده‌ای است، آیا استفاده از آن راه حل منطقی به نظر می‌رسد؟ اگر هدف جلوگیری از دزدیده شدن رمزارز باشد، ما باید به جای راه حل درمانی به دنبال راه حلی پیشگیرانه باشیم. محافظت در برابر جرم و سرقت قطعا چیزی است که ما به آن نیاز داریم.

هزینه بیمه ارز دیجیتال چقدر است؟

عواملی وجود دارد که بر هزینه بیمه ارز دیجیتال و حتی این که اینکه آیا بیمه صورت می‌گیرد یا خیر، تاثیر می‌گذارند.

عدم نظارت تنظیمی و استانداردهای امنیتی مشترک برای انواع ذخیره‌سازی از جمله عواملی هستند که باعث می‌شوند برای بیمه‌گران ارزیابی خطر دشوار شود، به این معنا که بیمه‌نامه‌ها ممکن است بسیار پرهزینه باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که بیمه ارز دیجیتال برای افراد حدود ۲.۵ درصد از سرمایه‌گذاری را در بر خواهد داشت. به عنوان مثال، بیمه معادل ۱۰۰,۰۰۰ دلار ارز دیجیتال، ۲,۴۵۴ دلار خواهد بود، که به طور قابل توجهی بیشتر از هزینه فناوری محافظت در برابر سرقت برای جلوگیری از سرقت در ابتدا خواهد بود.

ارزش بر اساس ۱۰۰,۰۰۰ دلار برابر با ۲.۴۶ بیتکوین در تاریخ ۱۶ مارس ۲۰۲۲ است. هزینه بیمه بر اساس ۲.۴۶ بیتکوین با قیمت پایه ماهانه ۲۰۴.۴۲ دلار در Breach اعلام شد.

آینده بیمه ارزهای دیجیتال

شرکت‌های بیمه سنتی دارای زیرساخت کافی برای صدور بیمه نامه و پوشش زیان ارزهای دیجیتال نیستند. آن‌ها پوشش خود را به مشتریان کسب‌وکارهای ارز دیجیتال محدود کرده‌اند.

از آنجایی که بیمه متمرکز یکی از اهداف پروژه‌های بلاک چین است، می‌توانید سازمان‌هایی را پیدا کنید که ادعا می‌کنند دارایی‌های ارز دیجیتال کاربران را بیمه می‌کنند. هم‌چنین امکان دارد در سطح اینترنت برنامه و پروژه بیمه غیرمتمرکز معتبر نیز وجود داشته باشد، اما با این حال توصیه می‌شود منتظر بمانید و ببینید صنعت چگونه به مشکلات مربوط به این موضوع رسیدگی می‌کند.

بیمه غیرمتمرکز به اشتراک‌گذاری ریسک توسط مشارکت‌کنندگان شبکه گفته می‌شود. یکی از تئوری‌های پشت به اشتراک گذاری ریسک از طریق تامین مالی غیرمتمرکز این است که شرکت‌کنندگان در شبکه می‌توانند وثیقه‌ای بگذارند که در صورت ادغام آن‌ها، برای پوشش ریسک‌ همه شرکت کنندگان در شبکه کافی باشد.

بیمه غیرمتمرکز معمولا شامل قراردادهای هوشمند است که در صورت وقوع رویدادهای خاص آغاز می‌شوند. به عنوان مثال، اگر کلیدهای ارز دیجیتال خود را در یک صرافی ذخیره کرده باشید و آن‌ها در یک هک به سرقت رفته باشند، ممکن است یک قرارداد هوشمند به طور خودکار وجوه را بدون فرایند ادعا به حساب صرافی شما منتقل کند.

پرسش‌های پر تکرار درباره بیمه ارز دیجیتال

  • بیمه ارز دیجیتال چیست؟

    بیمه ارز دیجیتال مانند خدمات بیمه سنتی عمل می‌کند و باعث حفظ سرمایه کاربران در‌برابر خطرها و اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده، می‌شود.

  • آیا بیمه کریپتوکارنسی وجود دارد؟

    بیمه ارزهای دیجیتال معمولا به عنوان بخشی از یک بیمه نامه تجاری سایبری یا جرایم تلقی می‌شود. حق بیمه به اندازه و نوع معاملات رمزارزی، پوشش خط مشی انتخاب شده و منطقه‌ای که شرکت در آن فعالیت می‌کند بستگی دارد.

  • آیا می‌توان برای ارزهای دیجیتال بیمه شخصی گرفت؟

    خیر در حال حاضر بیمه ارز دیجیتال برای پوشش زیان‌های سازمانی طراحی شده است.

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها