تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :تأثیر بیت کوین بر انقلاب مالی و اقتصادی جهان

  • کد خبر : 2606082
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
لورس :تأثیر بیت کوین بر انقلاب مالی و اقتصادی جهان
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تصور کنید یکی از اقوامتان در کشوری دیگر زندگی می‌کند و می‌خواهد به شما کمک مالی کند. در چنین شرایطی برای انتقال پول از یک کشور به کشوری دیگر، باید عملیات گسترده‌ای انجام شود. به احتمال زیاد این مسیر آنقدر سخت است که دو طرف را خسته می‌کند. حال تصوری کنید ارزی وجود داشته باشد که بدون هیچ دردسری و تنها با چند کار اینترنتی، از این سردنیا به آن سردنیا منتقل شود. بیت کوین دقیقاً همین نقش را ایفا می‌کند و چه چیزی از این بهتر؟ اما تاثیرات BTC تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود؛ در ادامه بیشتر دربارهٔ تاثیرات جهانی Bitcoin برایتان می‌گوییم.
بیت کوین چیست؟ بگذارید مطلب را با تحلیل بیت کوین شروع کنیم؛ اولین ارز دیجیتالی که در دنیا معرفی شد و زمینه‌ای برای معرفی بسیاری دیگر از رمزارزها بود، BTC است. این ارز از همان ابتدا چند مزیت بزرگ داشت:
هیچ بانک مرکزی آن را کنترل نمی‌کرد.
کاملاً مجازی بود.
با وجود مجازی بودن، قابل‌معامله بود و همه آن را به‌عنوان یک ارز به رسمیت می‌شناختند.
همهٔ این موضوعات باعث شد واکنش‌های مختلفی دریافت کند. در ابتدا دولت‌ها مقاومت بالایی نسبت‌به این ارز داشتند، اما حالا بع..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تصور کنید یکی از اقوامتان در کشوری دیگر زندگی می‌کند و می‌خواهد به شما کمک مالی کند. در چنین شرایطی برای انتقال پول از یک کشور به کشوری دیگر، باید عملیات گسترده‌ای انجام شود. به احتمال زیاد این مسیر آنقدر سخت است که دو طرف را خسته می‌کند. حال تصوری کنید ارزی وجود داشته باشد که بدون هیچ دردسری و تنها با چند کار اینترنتی، از این سردنیا به آن سردنیا منتقل شود. بیت کوین دقیقاً همین نقش را ایفا می‌کند و چه چیزی از این بهتر؟ اما تاثیرات BTC تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود؛ در ادامه بیشتر دربارهٔ تاثیرات جهانی Bitcoin برایتان می‌گوییم.

بخوانید  بازی‌های زیر رادار اتریوم آلت‌کوین با رکود و افزایش ۴۲ درصدی بازار کریپتو در این هفته مقابله می‌کند.

بیت کوین چیست؟

بگذارید مطلب را با تحلیل بیت کوین شروع کنیم؛ اولین ارز دیجیتالی که در دنیا معرفی شد و زمینه‌ای برای معرفی بسیاری دیگر از رمزارزها بود، BTC است. این ارز از همان ابتدا چند مزیت بزرگ داشت:

  • هیچ بانک مرکزی آن را کنترل نمی‌کرد.

  • کاملاً مجازی بود.

  • با وجود مجازی بودن، قابل‌معامله بود و همه آن را به‌عنوان یک ارز به رسمیت می‌شناختند.

همهٔ این موضوعات باعث شد واکنش‌های مختلفی دریافت کند. در ابتدا دولت‌ها مقاومت بالایی نسبت‌به این ارز داشتند، اما حالا بعداز سال‌ها همه‌چیز در حال تغییر است. السالوادور و جمهوری آفریقای مرکزی جزو اولین دولت‌های اقتصادی جهان بودند که BTC را پذیرفتند و برای معاملهٔ آن اقدام کردند (به‌طور قطع در روزهای اولیه، مشکلات زیادی در رابطهٔ این ارز داشتند و بعدها کامل و ‌کامل‌تر شدند) درمقابل، کشورهایی مانند چین یا روسیه، تجارت این ارز را ممنوع اعلام کردند. کشور دیگری چون ایالات‌متحدهٔ آمریکا نیز به‌تازگی در حال پذیرش این ارز و سرمایه‌گذاری بر روی آن است. جالب است بدانید در این میان، کشورهایی مانند هند هم وجود دارند که برای خرید بیت‌ کوین یا فروش آن، ۳۰ درصد مالیات دریافت می‌کند. با این توضیحات اولیه، احتمالاً متوجهٔ تاثیرات عمیق این ارز بر اقتصاد جهانی شده‌اید.

بخوانید  داستان عجیب تترهایی که در مرز روسیه و چین معامله می‌شوند

مهم‌ترین تأثیرات اقتصادی بیت کوین بر جهان

در ادامه سعی کردیم به‌صورت خلاصه، اثر BTC بر اوضاع مالی دنیا را بررسی کنیم:

تسهیل در پرداخت پول

با وجود BTC، نقش بانک‌ها در دنیای اقتصاد کمرنگ شد. در گذشته انتقال یک مبلغ از جایی به جایی دیگر بسیار سخت و طاقت‌فرسا بود، زیرا انجام این کار به زمان زیادی نیاز داشت. حال اگر مقصود ارسال پول از کشوری به کشور دیگر بود، ماجرا سخت‌تر هم می‌شد، اما BTC این مشکل را حل کرد. با رونمایی از این ارز، دیگری نیاز به بانک نیست، زیرا افراد مختلف می‌توانند حتی از خانهٔ خود مبلغ موردنظر خود را از جایی به جایی دیگر انتقال دهند. این موضوع موجب سرعت بخشیدن به انجام تراکنش‌ها نیز شده‌است.

افزایش سرمایه‌گذاری

با رونمایی از بیت کوین، افراد بیشتری برای سرمایه‌گذاری مالی علاقه نشان دادند. اولین دلیل این موضوع عایق بودن BTC در برابر تورم‌هاست. از طرفی دیگر، نظارت جهانی بر این ارز وجود ندارد. از این رو معامله‌گران با آرامش خاطر بیشتری می‌توانند به سرمایه‌گذاری بر روی آن بپردازند.

بخوانید  آماده شدن بیت کوین برای حرکت تاریخی به سمت بالا

بیت کوین

کاهش نقش اقتصادهای اول دنیا

بیت کوین با دلار و یورو و هیچ ارز فیات دیگری در ارتباط نیست و از آن‌ها جهت نمی‌گیرد. همین موضوع باعث شده‌است شرایط سرمایه‌گذاران بهتر باشد. BTC مسیر را برای فعالیت سرمایه‌گذاران گوناگون از نقاط مختلف دنیا را فراهم کرده‌است، بدون این‌که آن‌ها نگران شرایط دلار یا یورو باشند. این موضوع به تنهایی می‌تواند موجب تحول در اقتصاد جهانی شود.

ایجاد یک بازار کار پررونق

تا پیش از این، متخصصان ارزدیجیتال هیچ نقشی بر اقتصاد جهان نداشتند، زیرا تخصص آن‌ها موردنیاز جامعه نبود. در حال حاضر این شرایط به‌طورکلی تغییر کرده‌است. با گسترش جهانی بازاررمزارزها، به تدریج تقاضا برای شغل‌های مرتبط با این صنعت نیز افزایش یافت. حالا بسیاری از کمپانی‌های دنیا به متخصصانی نیاز دارند که اطلاعات کافی از بیت کوین و سایر رمزارزها داشته باشد.

راه‌حلی عالی برای فرار از بی‌ثباتی اقتصادی در کشورهای مختلف

دولت‌هایی که پول بی‌ارزشی دارند و دائما بی‌ثباتی مالی را تجربه می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند از BTC برای فرار از این شرایط استفاده کنند. این ارز هیچ نظارت دولتی ندارد؛ با بالاپایین شدن ارزهای مهمی چون دلار و یورو، تغییر عظیم ندارند؛ معامله‌گران می‌توانند با سرمایه‌گذاری در آن، خود را از تورم جهانی نجات دهند. همهٔ این موضوعات باعث شده‌است BTC یکی از بهترین راهکارهای نجات دولت‌ها از بی‌ثباتی مالی باشد. کشورهایی که برای سرمایه‌گذاری BTC اقدام می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند اقتصاد خود را به روزهای اوج خود برگردانند.

بخوانید  بیت کوین، اتریوم و تتر بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید هستند؟

امکان پولشویی در آن وجود ندارد

اگر همین حالا برای سرمایه‌گذاری ارز رایج کشور خود اقدام کنید، متوجه می‌شوید که به‌راحتی می‌توان در مراحل سرمایه‌گذاری آن تقلب کرد. متاسفانه هیچ سیستم حسابرسی درستی در سیستم‌های مالی رایج وجود ندارد و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را دستکاری کرد، اما این مشکل در رابطه با بیت کوین وجود ندارد. BTC فرایندی بسیار دقیق و شفا دارد. هیچ فردی نمی‌تواند در روند سرمایه‌گذاری این ارز دخالت کند. بنابراین سرمایه‌گذاران به‌راحتی می‌توانند به مسیر پیش‌روی خود اطمینان کنند.

کاهش هزینه‌های تراکنش

با سرمایه‌گذاری بر BTC، همهٔ واسطه‌ها حذف شده‌اند. همین موضوع باعث کاهش هزینهٔ تراکنش‌ها شده‌است. نکتهٔ دیگر این‌که کاهش هزینه‌های تراکنش، افزایش حجم مبادله‌ها را در پی دارند و همهٔ این موضوعات یعنی بروز اتفاقات مثبت در اقتصادی جهانی.

images 1692267977 64ddf5c95a8dc

والکس؛ بهترین صرافی ایرانی برای سرمایه‌گذاری در BTC

اگر بعد از خواندن این مقاله برای معاملهٔ این ارز علاقه‌مند شده‌اید، می‌توانید کار خود را با صرافی ارز دیجیتال والکس شروع کنید. این پلتفرم آنلاین بروزترین تحلیل بیت کوین را از این صفحه در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین یک کیف‌پول اختصاصی هم برایتان طراحی می‌کند. والکس در حال حاضر بیش از ۱ میلیون کاربر فعال دارد. پس با آسودگی خاطر می‌توانید به این صرافی اطمینان کنید و مبادلات خود را از طریق آن پیش ببرید.

بخوانید  ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟تحلیل بیت کوین و اتریوم

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2606082

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها