تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :تئوری پوشش تورمی بیت کوین در حالی مورد آزمایش قرار گرفت که افزایش نرخ بهره باعث آشفتگی بازارها می شود

  • کد خبر : 2620790
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
لورس :تئوری پوشش تورمی بیت کوین در حالی مورد آزمایش قرار گرفت که افزایش نرخ بهره باعث آشفتگی بازارها می شود
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تئوری پوشش تورمی بیت کوین در حالی مورد آزمایش قرار گرفت که افزایش نرخ بهره باعث آشفتگی بازارها می شود به گزارش زوم ارز، اقتصاد ایالات متحده اخیراً با دوران پرتلاطمی روبرو بوده است، به طوری که شاخص تورم هزینه مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) به میزان قابل توجهی ۳.۵ درصد در ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است. حتی وقتی بخش‌های بی‌ثبات غذا و انرژی را کنار بگذاریم، بدیهی است که تلاش‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار تورم کمتر از نرخ هدف ۲ درصدی خود بوده است.
ایالات متحده اوراق خزانه داری ۱.۵ تریلیون دلار ارزش خود را از دست داده اند که عمدتاً به دلیل افزایش نرخ بهره بوده است. این امر سرمایه گذاران را به این سوال واداشته است که آیا بیت کوین (BTC) و دارایی های ریسک پذیر، از جمله بازار سهام، در برابر افزایش نرخ بهره و سیاست پولی با هدف کاهش رشد اقتصادی تسلیم خواهند شد یا خیر.
زیان نظری دارندگان خزانه داری ایالات متحده، USD. منبع: @JoeConsorti از آنجایی که خزانه داری ایالات متحده همچنان بازار را با بدهی پر می کند، این خطر واقعی وجود دارد که نرخ ها حتی بالاتر رفته و ضرر سرمایه گذاران با درآمد ثابت ر..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تئوری پوشش تورمی بیت کوین در حالی مورد آزمایش قرار گرفت که افزایش نرخ بهره باعث آشفتگی بازارها می شود

به گزارش زوم ارز، اقتصاد ایالات متحده اخیراً با دوران پرتلاطمی روبرو بوده است، به طوری که شاخص تورم هزینه مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) به میزان قابل توجهی ۳.۵ درصد در ۱۲ ماه گذشته افزایش یافته است. حتی وقتی بخش‌های بی‌ثبات غذا و انرژی را کنار بگذاریم، بدیهی است که تلاش‌های فدرال رزرو ایالات متحده برای مهار تورم کمتر از نرخ هدف ۲ درصدی خود بوده است.

ایالات متحده اوراق خزانه داری ۱.۵ تریلیون دلار ارزش خود را از دست داده اند که عمدتاً به دلیل افزایش نرخ بهره بوده است. این امر سرمایه گذاران را به این سوال واداشته است که آیا بیت کوین (BTC) و دارایی های ریسک پذیر، از جمله بازار سهام، در برابر افزایش نرخ بهره و سیاست پولی با هدف کاهش رشد اقتصادی تسلیم خواهند شد یا خیر.

زیان نظری دارندگان خزانه داری ایالات متحده، USD. منبع: @JoeConsorti
زیان نظری دارندگان خزانه داری ایالات متحده، USD. منبع: @JoeConsorti

از آنجایی که خزانه داری ایالات متحده همچنان بازار را با بدهی پر می کند، این خطر واقعی وجود دارد که نرخ ها حتی بالاتر رفته و ضرر سرمایه گذاران با درآمد ثابت را تشدید کند. انتظار می‌رود که ۸ تریلیون دلار دیگر از بدهی‌های دولتی در ۱۲ ماه آینده سررسید شود که به بی‌ثباتی مالی کمک می‌کند.

همانطور که دانیل پورتو، رئیس دیگلو لندن در اظهاراتی به رویترز اشاره کرد:

“(فدرال رزرو) یک بازی را انجام خواهد داد که تورم در آن پیشرو خواهد بود، اما سوال واقعی این است که آیا می‌توانیم این مسیر را بدون آسیب رساندن زیادی ادامه دهیم؟

نظرات پورتو با نگرانی فزاینده در محافل مالی طنین انداز می شود – ترس از اینکه بانک مرکزی ممکن است سیاست های خود را به حدی تشدید کند که باعث اختلالات شدید در سیستم مالی شود.

نرخ‌های بهره بالا در نهایت عواقب مخربی به همراه دارد

یکی از محرک های اصلی آشفتگی اخیر در بازارهای مالی، افزایش نرخ بهره است. با افزایش نرخ ها، قیمت اوراق قرضه موجود کاهش می یابد، پدیده ای که به عنوان ریسک نرخ بهره یا مدت زمان شناخته می شود. این خطر به گروه های خاصی محدود نمی شود. این بر کشورها، بانک ها، شرکت ها، افراد و هر کسی که دارای ابزارهای با درآمد ثابت است تأثیر می گذارد.

شاخص صنعتی داوجونز تنها در ماه سپتامبر افت ۶.۶ درصدی را تجربه کرده است. علاوه بر این، بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده در ۲۸ سپتامبر به ۴.۷ درصد رسید که بالاترین سطح خود را از اوت ۲۰۰۷ نشان می دهد. حتی آنهایی که توسط خود دولت صادر شده است.

بانک‌هایی که معمولاً ابزارهای کوتاه‌مدت وام می‌گیرند و برای بلندمدت وام می‌دهند، به‌ویژه در این محیط آسیب‌پذیر هستند. آنها به سپرده‌ها متکی هستند و اغلب اوراق خزانه را به عنوان دارایی ذخیره نگه می‌دارند.

وقتی اوراق خزانه‌داری ارزش خود را از دست می‌دهند، بانک‌ها ممکن است کمبود بودجه لازم برای پاسخگویی به درخواست‌های برداشت را پیدا کنند. این امر آنها را وادار به فروش خزانه‌داری و سایر دارایی‌های ایالات متحده می‌کند و آنها را به طور خطرناکی به ورشکستگی نزدیک می‌کند و نیاز به نجات توسط موسساتی مانند FDIC یا بانک‌های بزرگ‌تر دارد. سقوط بانک Silicon Valley (SVB)، First Republic Bank و Signature Bank به عنوان هشداری در مورد بی ثباتی سیستم مالی عمل می کند.

مداخله سایه فدرال رزرو ممکن است به فرسودگی نزدیک شود

در حالی که مکانیسم‌های اضطراری مانند برنامه وام اضطراری BTFP فدرال رزرو می‌تواند با اجازه دادن به بانک‌ها برای ارسال اوراق خزانه ضعیف به عنوان وثیقه، کمک کند، این اقدامات باعث نمی‌شود که زیان‌ها به طور جادویی ناپدید شوند.

بانک ها به طور فزاینده ای دارایی های خود را به اعتبارات خصوصی و صندوق های تامینی تخلیه می کنند و این بخش ها را با دارایی های حساس به نرخ پر می کنند. اگر سقف بدهی برای جلوگیری از تعطیلی دولت، افزایش بیشتر بازدهی و افزایش زیان در بازارهای با درآمد ثابت افزایش یابد، این روند بدتر خواهد شد.

تا زمانی که نرخ‌های بهره بالا باقی می‌مانند، خطر بی‌ثباتی مالی افزایش می‌یابد و باعث می‌شود که فدرال رزرو با استفاده از خطوط اعتباری اضطراری از سیستم مالی حمایت کند. این برای دارایی های کمیاب مانند بیت کوین بسیار سودمند است، با توجه به تورم فزاینده و بدتر شدن ترازنامه فدرال رزرو که با زیان ۱.۵ تریلیون دلاری اوراق در خزانه داری ایالات متحده اندازه گیری می شود.

زمان‌بندی این رویداد تقریباً غیرممکن است، چه رسد به اینکه چه اتفاقی می‌افتد اگر بانک‌های بزرگ‌تر سیستم مالی را ادغام کنند یا اگر فدرال رزرو به طور مؤثر نقدینگی را برای مؤسسات مالی مشکل‌دار تضمین کند. با این حال، به سختی سناریویی وجود دارد که در آن شرایط نسبت به بیت کوین بدبین باشد.

این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری تلقی شود. دیدگاه‌ها، افکار و نظرات بیان‌شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس‌کننده یا بیانگر دیدگاه‌ها و نظرات Cointelegraph نیست.

منبع: cointelegraph.com

مقاله اصلی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2620790

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها