تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :تجربه نوستالژی بر بستر بیت‏‏‌کوین

  • کد خبر : 2636703
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
لورس :تجربه نوستالژی بر بستر بیت‏‏‌کوین
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در اتفاقی عجیب اما واقعی، بیت‏‏‌کوین به میزبانی برای اجرای بازی‌های خاطره‏‏‌انگیز و قدیمی تبدیل شده است تجربه نوستالژی بر بستر بیت‏‏‌کوین بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : ساتوشی ناکاموتو، بیت‌‌‌کوین را در سال۲۰۰۹ با هدف ارائه ابزار و ارز دیجیتالی برای انجام تراکنش‌‌‌ها بر بستر یک شبکه بلاک‌چینی و غیرمتمرکز عرضه کرد. از آن زمان تا به امروز، بیت‌‌‌کوین در دستیابی به این هدف موفق بوده است و هم اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن و فناوری بلاک‌چین برای ذخیره سرمایه، تبادل مالی و تراکنش‌‌‌های ارزی استفاده می‌‌‌کنند.همراه با رشد بیت‌‌‌کوین، بازار ارز‌‌‌های دیجیتال نیز با عرضه پروژه‌ها و شبکه‌های جدید گسترش پیدا کرده است. امروزه کاربرد ارز‌‌‌های دیجیتال و شبکه‌های بلاک‌چینی به تراکنش‌‌‌های مالی محدود نیست و به کمک آنها، انجام بسیاری از فعالیت‌‌‌های روزمره از جمله بازی و سرگرمی بر بستر یک محیط غیرمتمرکز امکان‌‌‌پذیر شده است. با وجود اینکه بازار ارز‌‌‌های دیجیتال طی یک دهه گذشته تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است، بیت‌‌‌کوین تقریبا همان شبکه اصلی خود را دارد و تغییر و پیشرفت چندا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در اتفاقی عجیب اما واقعی، بیت‏‏‌کوین به میزبانی برای اجرای بازی‌های خاطره‏‏‌انگیز و قدیمی تبدیل شده است

تجربه نوستالژی بر بستر بیت‏‏‌کوین بزرگنمایی متن خبر دنیای اقتصاد : ساتوشی ناکاموتو، بیت‌‌‌کوین را در سال۲۰۰۹ با هدف ارائه ابزار و ارز دیجیتالی برای انجام تراکنش‌‌‌ها بر بستر یک شبکه بلاک‌چینی و غیرمتمرکز عرضه کرد. از آن زمان تا به امروز، بیت‌‌‌کوین در دستیابی به این هدف موفق بوده است و هم اکنون میلیون‌ها نفر در سراسر جهان از آن و فناوری بلاک‌چین برای ذخیره سرمایه، تبادل مالی و تراکنش‌‌‌های ارزی استفاده می‌‌‌کنند.همراه با رشد بیت‌‌‌کوین، بازار ارز‌‌‌های دیجیتال نیز با عرضه پروژه‌ها و شبکه‌های جدید گسترش پیدا کرده است. امروزه کاربرد ارز‌‌‌های دیجیتال و شبکه‌های بلاک‌چینی به تراکنش‌‌‌های مالی محدود نیست و به کمک آنها، انجام بسیاری از فعالیت‌‌‌های روزمره از جمله بازی و سرگرمی بر بستر یک محیط غیرمتمرکز امکان‌‌‌پذیر شده است.

با وجود اینکه بازار ارز‌‌‌های دیجیتال طی یک دهه گذشته تغییرات و پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است، بیت‌‌‌کوین تقریبا همان شبکه اصلی خود را دارد و تغییر و پیشرفت چندانی در نحوه فعالیت و بلاک‌چین آن اعمال نشد. یکی از دلایل اصلی این موضوع، محدودیت‌‌‌های فنی و عدم مقیاس‌‌‌پذیری شبکه بیت‌‌‌کوین به شمار می‌‌‌رود. علاوه بر آن، بیت‌‌‌کوین به خوبی در ارائه کاربرد و اهداف اصلی خود موفق بود و به‌عنوان یک شبکه ایمن و کاربردی برای انجام تراکنش‌‌‌های مالی، نیازی به تغییر در آن احساس نمی‌شد.

با این حال، با رشد بازار ارز‌‌‌های دیجیتال توسعه‌‌‌دهندگان بلاک‌چینی نیز در تلاش برای افزایش کاربرد‌‌‌ها و خدمات بیت‌‌‌کوین هستند که به عرضه پروتکل جدیدی به نام اردینال منجر شده است؛ پروتکلی که عرضه آن علاوه بر امکان‌‌‌پذیر کردن عرضه توکن‌‌‌های غیرمثلی بر بستر بیت‌‌‌کوین، به رویداد‌‌‌های جالبی مانند اجرای بازی‌های خاطره‌‌‌انگیز در شبکه بیت‌‌‌کوین منجر شده است. درحالی‌که تغییرات اخیر شبکه بیت‌‌‌کوین با استقبال بخشی از جامعه ارز‌‌‌های دیجیتال همراه بود، اما مخالفان خود را نیز داشته و ممکن است که در طی سال‌های آینده برخی چالش‌‌‌ها و مشکلات در انتظار محبوب‌‌‌ترین ارز دیجیتال بازار باشد.

میزبانی بیت‌‌‌کوین از بازی‌ها

طی چند ماه اخیر اخبار جالبی پیرامون اجرای بازی‌های خاطره‌‌‌انگیز و محبوب جهانی مانند پک-من و تتریس در شبکه بیت‌‌‌کوین منتشر شد که برای کاربران این شبکه محبوب بلاک‌چینی تعجب‌‌‌آور بود. درحالی‌که هم اکنون پروتکل‌‌‌های مختلفی برای پشتیبانی و فعالیت بازی‌ها بر بستر شبکه‌های بلاک‌چینی عرضه شده‌‌‌اند، اما بیت‌‌‌کوین به‌عنوان یک شبکه بلاک‌چینی قدیمی توان پشتیبانی از چنین داده‌هایی را نداشت و با مقیاس‌‌‌پذیری ضعیف آن، کمتر کسی می‌توانست پیش‌‌‌بینی کند که روزی بازی‌ها به شبکه بیت‌‌‌کوین نیز اضافه شوند. با این حال به نظر می‌‌‌رسد که ساخت و عرضه پروتکل اردینال در این زنجیره بلاک‌چینی شبکه بیت‌‌‌کوین را برای همیشه تغییر داده و رخ دادن چنین اتفاقی را امکان‌‌‌پذیر کرده است. بنابراین قبل از بررسی چرایی و چگونگی اجرای بازی‌ها بر بستر شبکه بیت‌‌‌کوین، درک ماهیت پروتکل اردینال اهمیت دارد‌.

در زمانی که توکن‌‌‌های غیرمثلی در اوج محبوبیت خود قرار داشتند، بیت‌‌‌کوین از جمله شبکه‌های بلاک‌چینی بود که نمی‌توانست از عرضه و معاملات این توکن‌‌‌ها پشتیبانی کند. در نتیجه، برخی توسعه‌‌‌دهندگان بلاک‌چینی تلاش خود را برای اضافه کردن این توکن‌‌‌ها به محبوب‌‌‌ترین ارز دیجیتال بازار آغاز کردند. شبکه بیت‌‌‌کوین از ویژگی قرارداد‌‌‌های هوشمند بهره‌‌‌مند نیست و بنابراین برخلاف برخی شبکه‌ها مانند اتریوم، نمی‌توان به راحتی توکن‌‌‌های غیرمثلی را در آن پیاده‌‌‌سازی کرد. در نتیجه ذخیره داده و عرضه توکن‌‌‌های غیرمثلی بر بستر شبکه بیت‌‌‌کوین نیازمند خلاقیت و ایده‌های جدیدی بود که فردی به نام کیسی رودرمور آنها را داشت و در ابتدای سال۲۰۲۳، پروتکلی به نام اردینال را ساخت‌. این پروتکل به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر روی کوچک‌ترین واحد شمارش بیت‌‌‌کوین یعنی ساتوشی اطلاعاتی از جمله متن، عکس و دیگر داده‌ها را ذخیره کنند. در نتیجه این فرآیند، اردینال‌‌‌ها یا اردینالز ایجاد می‌شوند که ‌مانند توکن‌‌‌های غیرمثلی عمل می‌‌‌کنند و انتقال و معامله آنها امکان‌‌‌پذیر است‌.

درحالی‌که امروزه پروتکل اردینال برای عرضه و معاملات آثار هنری و مجموعه‌های محبوب توکن‌‌‌های غیرمثلی شناخته می‌شود، اما کاربرد این پروتکل تنها محدود به ذخیره و معاملات عکس‌‌‌ها نیست و داده‌های مختلفی را به کمک آن می‌توان در شبکه بیت‌‌‌کوین ذخیره و از آنها استفاده کرد‌. با عرضه این پروتکل، به نوعی خدماتی مشابه قرارداد‌‌‌های هوشمند به شبکه بیت‌‌‌کوین اضافه شده و درحالی‌که محدودیت‌‌‌های بیشتری دارد و از مقیاس‌‌‌پذیری بسیار کمتری نسبت به دیگر شبکه‌ها برخوردار است، اما ساخت و عرضه برنامه، ذخیره و انتقال داده و حتی اجرای بازی بر بستر شبکه بیت‌‌‌کوین را امکان‌‌‌پذیر کرده است.

ساخت و اجرای بازی‌های بیت‌‌‌کوین

با عرضه پروتکل اردینال، اجرای بازی‌ها در شبکه بیت‌‌‌کوین دیگر فرآیند غیرممکن و پیچیده‌‌‌ای به شمار نمی‌‌‌رود. در واقع هم اکنون ذخیره داده‌های مرتبط با بازی و اجرای آنها بر بستر شبکه بیت‌‌‌کوین اکثرا توسط کاربران عادی و علاقه‌‌‌مند به شبکه بیت‌‌‌کوین انجام می‌شود‌. برای اجرای بازی بر بستر بلاک‌چین بیت‌‌‌کوین، تنها کافی است تا داده‌های بازی را به کمک پروتکل اردینال در شبکه بیت‌‌‌کوین ذخیره کرد و سپس آدرس اردینالز را در اختیار دیگر کاربران قرار داد. حجم تنها محدودیت مهم در این فرآیند است؛ زیرا شبکه بیت‌‌‌کوین محدودیت قابل توجهی در میزان سایز ذخیره‌‌‌سازی داده‌ها دارد.

در نتیجه تا به امروز تنها برخی بازی‌های ساده و کم حجم مانند تتریس و پک-من در شبکه بیت‌‌‌کوین اجرا شده‌‌‌اند. در زمان اجرا، این بازی‌ها تفاوت خاصی با بازی‌های تحت وب ندارند و کاربران با گوشی‌‌‌های هوشمند یا از طریق یک مرورگر می‌توانند به آدرس اردینال بازی مراجعه کرده و سپس به تجربه بازی بپردازند. مراحل تجربه بازی بر بستر شبکه بیت‌‌‌کوین بسیار آسان و سریع است و حتی الزامی به اتصال یک کیف پول بلاک‌چینی و دیگر موارد وجود ندارد. مهم‌ترین تفاوت این بازی‌ها با دیگر بازی‌های مشابه بلاک‌چینی در این است که به‌‌‌طور مستقیم در شبکه بیت‌‌‌کوین اجرا می‌شوند و به یک پلتفرم خارجی وابسته نیستند. بیت‌‌‌کوین تنها میزبان جدید بازی‌های خاطره‌‌‌انگیز نبوده است و توسعه‌‌‌دهندگان با عرضه پروتکلی مشابه اردینال در شبکه دوج‌کوین، اجرای بازی شوتر دوم و دیگر بازی‌های کم حجم را بر بستر شبکه محبوب‌‌‌ترین میم‌کوین بازار امکان‌‌‌پذیر کرده‌‌‌اند.

چرایی ذخیره و اجرای بازی‌ها بر بستر بلاک‌چین

با توجه به اینکه پروتکل اردینال به‌‌‌طور آزادانه در اختیار تمام کاربران و علاقه‌‌‌مندان قرار گرفته است، هرکسی می‌تواند بازی، ویدئو و دیگر اطلاعات را در شبکه بیت‌‌‌کوین ذخیره کند و به اشتراک بگذارد. بنابراین انتقال بازی‌های خاطره‌‌‌انگیز به شبکه بیت‌‌‌کوین و ساخت اوردینال‌‌‌ها توسط هر کاربری امکان‌پذیر است و به اهداف مختلفی انجام می‌شود. با عرضه پروتکل اردینال، برخی کاربران تنها با هدف امتحان این پروتکل و مشاهده محدودیت‌‌‌های آن بازی‌ها را بر بستر شبکه بیت‌‌‌کوین اجرا کردند. در این بین برخی کاربران نیز در تلاش برای ذخیره و محافظت از بازی‌های خاطره‌‌‌انگیز هستند. بلاک‌چین بیت‌‌‌کوین یک فضای ذخیره‌‌‌سازی ایده‌‌‌آل برای این هدف به شمار می‌‌‌رود و تا زمانی که بیت‌‌‌کوین به فعالیت خود ادامه می‌دهد، داده‌های ذخیره شده در شبکه آن نیز غیرقابل حذف یا تغییر خواهند بود.

در نتیجه، با انتقال و ذخیره بازی‌های رایانه‌‌‌ای کلاسیک بر بستر این شبکه بلاک‌چینی، این اطمینان ایجاد می‌شود که این بازی‌ها در هر دوره زمانی قابل اجرا هستند و کاربران در سال‌های آینده نیز می‌توانند تنها با مراجعه به یک آدرس در شبکه بیت‌‌‌کوین، بازی‌های نوستالژی و جذاب را تجربه کنند. درحالی‌که ذخیره این داده‌ها و تجربه بازی‌ها بر بستر شبکه بیت‌‌‌کوین آسیب‌‌‌های قابل توجهی را به این بلاک‌چین نمی‌‌‌زند؛ اما فعالیت پروتکل اردینال تاثیرات خود را بر این شبکه و به‌ویژه در بخش کارمزد‌‌‌ها به همراه دارد. با عرضه و محبوبیت پروتکل اردینال، بلاک‌‌‌های شبکه بیت‌‌‌کوین به جای داده‌های تراکنش با داده‌های دیگری مانند بازی‌ها پر می‌شوند و در نتیجه حجم کار و فعالیت استخراج‌‌‌کنندگان شبکه افزایش پیدا می‌‌‌کند.

این شرایط می‌تواند افزایش کارمزد‌‌‌ها و حتی کاهش سرعت تراکنش‌‌‌ها را به همراه داشته باشد و باعث شود بیت‌‌‌کوین دیگر برای تراکنش‌‌‌های خرد و روزمره کاربرد خود را از دست دهد. در نتیجه درحالی‌که پروتکل اردینال جذابیت‌‌‌های خود را دارد و کاربرد‌‌‌های شبکه قدیمی بیت‌‌‌کوین را افزایش داده است، اما مخالفان خود را نیز دارد و هنوز مشخص نیست که دقیقا چه آینده‌‌‌ای را برای بیت‌‌‌کوین رقم خواهد زد.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

  • اینستاگرم
  • تلگرام
  • ایکس
  • لینکدین
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636703

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها