تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :تحلیل آنچین (On Chain) هفتگی | اختصاصی پول نو

  • کد خبر : 2606929
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶
لورس :تحلیل آنچین (On Chain) هفتگی | اختصاصی پول نو
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

از آنجایی که بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال بر بستر بلاک چین منتقل شده و جزئیات تمام تراکنش‌ها به طور لحظه‌ای در بلاک چین ثبت می‌شود، می‌توانیم از این داده‌‌ها برای پیش بینی قیمت بیت کوین استفاده کنیم. سایت‌هایی مانند گلس نود و کریپتو کوانت داده‌های آنچین مختلف را در قالب چارت‌های تحلیل‌پذیر در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهند. تحلیل آنچین BTC در کنار تحلیل تکنیکال بیت کوین می‌تواند نقاط ورود و خروج ما را از بازار دقیق‌تر کند. قطعا در هنگام خرید بیت کوین باید به این نکته توجه داشته باشیم که عوامل فاندامنتالی و رویدادهای دیگری چون عرضه اولیه (ICO)، می‌توانند تحلیل ما از روند بازار را معکوس کنند، اما هرچه خود را به ابزارهای قدرتمندتری مجهز کنیم، در بلند مدت سودهای بیشتری به دست خواهیم آورد. بررسی شاخص‌‌های ارز دیجیتال مختلف بازار مانند دامیننس‌ بیت کوین، تتر و… نیز می‌تواند ثمربخش باشد.
تحلیل آنچین (On Chain) چیست؟ تحلیل آنچین به بررسی داده‌های درون بلاک چین می‌پردازد و براساس آن تصمیمات لازم برای سرمایه‌گذاری را اتخاذ می‌کند. به بیان ساده‌تر تحلیل‌گران در تحلیل تکنیکال قیمت و رفتار..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

از آنجایی که بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال بر بستر بلاک چین منتقل شده و جزئیات تمام تراکنش‌ها به طور لحظه‌ای در بلاک چین ثبت می‌شود، می‌توانیم از این داده‌‌ها برای پیش بینی قیمت بیت کوین استفاده کنیم. سایت‌هایی مانند گلس نود و کریپتو کوانت داده‌های آنچین مختلف را در قالب چارت‌های تحلیل‌پذیر در اختیار فعالان بازار قرار می‌دهند. تحلیل آنچین BTC در کنار تحلیل تکنیکال بیت کوین می‌تواند نقاط ورود و خروج ما را از بازار دقیق‌تر کند. قطعا در هنگام خرید بیت کوین باید به این نکته توجه داشته باشیم که عوامل فاندامنتالی و رویدادهای دیگری چون عرضه اولیه (ICO)، می‌توانند تحلیل ما از روند بازار را معکوس کنند، اما هرچه خود را به ابزارهای قدرتمندتری مجهز کنیم، در بلند مدت سودهای بیشتری به دست خواهیم آورد. بررسی شاخص‌‌های ارز دیجیتال مختلف بازار مانند دامیننس‌ بیت کوین، تتر و… نیز می‌تواند ثمربخش باشد.

تحلیل آنچین (On Chain) چیست؟

تحلیل آنچین به بررسی داده‌های درون بلاک چین می‌پردازد و براساس آن تصمیمات لازم برای سرمایه‌گذاری را اتخاذ می‌کند. به بیان ساده‌تر تحلیل‌گران در تحلیل تکنیکال قیمت و رفتار آن را بررسی می‌کنند، در تحلیل فاندامنتال به ارزش‌مند بودن یا نبودن یک سهام، کالا یا ارز می‌پردازند و در تحلیل آنچین به دنبال بررسی رفتار هولدرهای ارز دیجیتال مورد نظر هستند.

تحلیل آنچین رفتار و احساسات خریداران و معامله‌گران یک ارز دیجیتال را بررسی و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند. در تحلیل آنچین می‌توان رفتار هولدرهای خرد، نهنگ‌ها، فروشندگان، خریداران، تیم توسعه‌دهنده ارز دیجیتال مورد نظر همچنین سلامت شبکه و … را بررسی کرد.

اکثر شاخص‌ها و داده‌های آنچین تاثیر بلند مدت دارند، اما می‌توان از برخی شاخص‌های آنچین برای تحلیل کوتاه مدت نیز استفاده کرد. در ادامه با بررسی تازه‌ترین تحلیل آنچین بیت کوین همراه ما باشید.

بخوانید  فروش تترtrc20

این مقاله در تاریخ ۱۸ آذر ۱۴۰۲ آپدیت شد

تحلیل آنچین بیت کوین (۱۸ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در هفته قبل انتظار رشد قیمت بیت کوین را داشتیم که بازار طبق پیشبینی ما پیش رفت و بیت کوین از محدوده ۳۸,۶۰۰ دلار تا ۴۴,۷۰۰ دلار رشد کرد.

در تحلیل آنچین این هفته اخبار سهم بسیار پررنگی دارند چرا که شاهد انتشار شاخص CPI و نرخ بهره خواهیم بود.

پیشبینی‌ها نشان از کاهش شاخص تورمی CPI دارند به همین دلیل در روز جمعه با انتشار پیشبینی شاهد رشد قیمت تا محدوده ۴۴,۷۸۰ دلار بودیم و می‌توان گفت که تاثیر این شاخص کمی پیشخور شده است. با توجه به این موضوع اگر در زمان اعلام شاخص CPI و نرخ بهره شاهد تغییری نباشیم، می‌توان انتظار داشت که بازار حرکت خاصی نداشته باشد و صرفا شاهد نوساناتی باشیم؛ اما اگر اعداد اعلام شده نسبت به پیش بینی تغییر زیادی داشته باشد، می‌توان انتظار داشت که بیت کوین و دیگر بازارها در جهت خبر حرکت شارپی داشته باشند. پس در این هفته بیشتر از تمام هفته‌ها چشم به این دو شاخص یعنی شاخص CPI و نرخ بهره داشته باشید.

در تحلیل آنچین این هفته به سراغ شاخص MVRV برای هولدرهای کوتاه مدت خواهیم رفت.

بررسی شاخص آنچین mvrv و تحلیل آنچین بیت کوین 

همان‌طور که در تصویر نیز مشخص است، شاخص mvrv برای هولدرهای کوتاه مدت همواره تا محدوده‌ای رشد داشته و بعد از آن شاهد در جا زدن بازار و یا کاهش قیمت بودیم. علت این موضوع آن است که هولدرهای کوتاه مدت بیشتر از یک محدوده سود را بیشتر نمی‌توانند تحمل کنند و پس از آن شروع به جابه‌جا کردن و یا فروش کوین‌های خود می‌کنند. حال شاخص mvrv برای کوین‌های کمتر از ۱۵۵ روز به حد زیادی رشد داشته است و باید کم کم منتظر واکنش هولدرهای کوتاه مدت بود. فروش این کوین‌های می‌تواند فشار فروشی را وارد مارکت کند.

شاخص آنچین بعدی که امروز بررسی خواهیم کرد Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر ۲ الی ۳ سال است.

بررسی Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر 2 الی 3 سال و تحلیل قیمت بیت کوین با کمک داده‌های آنچین

بسیار واضح است که Realized Price و قیمت در حال نزدیک شدن به هم هستند و هولدرهایی که کوین‌های خود را ۲ الی ۳ سال پیش خریداری کرده‌اند، اکنون در حال نزدیک شدن به قیمت سربه‌سر هستند. این موضوع می‌تواند باعث خروج هولدرهای خسته و افزایش فشار فروش شود.

بخوانید  حذف استیبل‌کوین‌ها از اتحادیه اروپا: مدیرعامل بایننس در این مورد پاسخ می‌دهد

نتیجه تحلیل آنچین: اگر اخبار را فاکتور بگیریم و تغییرات زیادی در شاخص‌های اقتصادی نداشته باشیم قیمت بیت کوین در نزدیکی یک مقاومت قرار گرفته است که می‌تواند باعث کاهش این ارز دیجیتال شود.

تحلیل آنچین بیت کوین (۱۱ تا ۱۸ آذر ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در تحلیل هفته قبل بیان شد که بازار سردرگم است؛ اما کفه ترازو به سمت صعود سنگین‌تر است. بازار نیز کمی درجا زد و به محدوده حمایتی که مشخص کرده بودیم رسید و پس از رسیدن به حمایت، رشد کرد و به ۳۹ هزار دلار سید.

در تحلیل آنچین این هفته مانند تمام تحلیل‌ها ابتدا به سراغ شاخص‌های اقتصادی خواهیم رفت.

بررسی داده‌های اقتصادی و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین 

هفته گذشته شاخص Unemployment Claims نسبت به پیشبینی کاهش داشت؛ اما در کل نسبت به هفته قبل رشدی را ثبت کرد. این هفته پیشبینی‌ها نیز بر افزایش این شاخص است. این موضوع در کنار شاخص Unemployment Rate که در ماه‌های گذشته شروع به رشد کرده است، می‌تواند خبر خوبی برای بازارهای پرریسک باشد. رشد این دو شاخص می‌تواند باعث شود که فدرال رزرو از سیاست‌ها انقباضی خود بکاهد. کاهش سیاست‌های انقباضی نیز باعث رشد بازارهای پرریسک مانند طلا، بورس و کریپتو خواهد شد.

از اخبار و شاخص‌های اقتصادی که بگذریم، نوبت به بررسی جریان نقدینگی است. جریان نقدینگی در هفته گذشته به صورت زیر بوده است.

بررسی جریان نقدینگی در بازار کریپتو و تحلیل آن چین بیت کوین 

اگر به تصویر بالا دقت داشته باشید، متوجه خواهید شد که در هفته‌ای که گذشت، جریان نقدینگی زیاد به USDT وارد شده است. علاوه بر USDT مقداری نقدینگی نیز به بیتکوین و اتریوم نیز وارد شده است که نشان از سردرگمی بازار داشته است. اصولا زمانی که نقدینگی به استیبل کوین‌ها وارد می‌شود، در بیت کوین و اتریوم شاهد خروج نقدینگی هستیم؛ اما هفته گذشته اینگونه نبود.

نکته مهم دیگر آن است که از سمت USD حدودا ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه به بازار وارد شده و هنوز هم وارد می‌شود. این یک نکته مثبت برای بازار محسوب می‌شود.

در تحلیل آنچین این هفته شاخص Net Realized Profit/Loss را بررسی خواهیم کرد.

بررسی شاخص Net Realized Profit/Loss و تحلیل انچین بیت کوین 

همان‌طور که در تصویر نیز مشخص است، قیمت رشد داشته؛ اما Net Realized Profit/Loss به مرور کاهشی شده است که می‌تواند چند دلیل داشته باشد.

  1. افرادی که در سود زیادی قرار دارند تمایل به فروش ندارند
  2. افراد در ضرر تمایل به فروش و خارج شدن دارند
  3. حجم جابه‌جایی کم شده است
بخوانید  انفجار بیت کوین نزدیک است

این دلایل نشان از کاهش عرضه و یا پیشی گرفتن تقاضا نسبت به عرضه دارد که هر دو نشانه ی خوبی برای بیت کوین است. اگر فرض را بر کاهش عرضه بگذاریم، در صورتی که تقاضا وارد مارکت شود می‌تواند باعث تداوم روند صعودی شود. میزان تقاضا در جریان نقدینگی به وضوح قابل مشاهده است، پس احتمالا این هفته نیز شاهد رشد قیمت بیت کوین باشیم.

نتیجه تحلیل آنچین: این هفته احتمالا شاهد رشد قیمت بیت کوین خواهیم بود، ولی بهتر است در نواحی حمایت بیت کوین وارد معامله خرید شوید. این نواحی در تصویر زیر مشخص شده است.

بررسی نواحی حمایتی بیت کوین

تحلیل آنچین بیت کوین (۴ تا ۱۱ آذر ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در تحلیل آنچین هفته قبل بیان شد که اگر قیمت کاهشی تا محدوده ۳۵ هزار دلار داشته باشد، برای خرید مناسب است. بیت کوین تا محدوده ۳۵,۵۰۰ دلار کاهش داشت؛ اما به ۳۵,۰۰۰ دلار نرسید و رشدش را آغاز کرد.

از اخبار مهم این هفته می‌توان به سخنرانی جروم پاول در روز جمعه ۱ دسامبر اشاره کرد.

اخبار هم اقتصاد آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین

سخنرانی پاول می‌تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد؛ زیرا اخبار دیگر از قبل پیش خور خواهند شد ولی سخنرانی پاول اینگونه نخواهد بود. پس در آن روز بیشتر مراقب معاملات خود باشید.

در هفته‌ای که گذشت جریان نقدینگی به صورت زیر بوده است:

نمودار جریان نقدینگی در بازار کریپتو

بیشترین نقدینگی به ارزهای دیجیتال ROA و AGI وارد شده‌اند که می‌تواند باعث رشد آن‌ها شود. اگر از نظر تکنیکالی این ارزهای دیجیتال اجازه ورود به معامله خرید را دادند، می‌توانید ریسک ورود به آن‌ها را داشته باشید.

این هفته به سراغ Open Interest و ASOL خواهیم رفت.

بررسی Open Interest و تحلیل آنچین بیت کوین 

اگر به شاخص Open Interest نگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شد که قیمت در روزهای گذشته ثابت بوده ولی تمایل برای باز نگه‌داشتن معاملات کاهش یافته است و این موضوع نشان از عدم اطمینان از آینده بیت کوین دارد.

شاخص ASOL نیز نشان از این دارد که کوین‌هایی با طول عمر زیاد و یا تعداد تراکنش‌هایی با حجم زیاد کاهش داشته است و این موضوع نیز از عدم اطمینان فعالان بازار دارد. البته آرام گرفتن ASOL می‌تواند نکته‌ی مثبتی باشد و باعث کاهش عرضه شود.

بررسی شاخص ASOL و تحلیل آنچین بیت کوین

اگر این دو موضوع را در کنار جریان ورودی به بیت کوین در سه روز گدشته قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که کفه ترازو به سمت رشد بیت کوین سنگین‌تر است و احتمالا باید شاهد رشد قیمت بیت کوین باشیم.

بخوانید  نحوه فعالسازی ربات اسپات گرید در صرافی او ام پی فینکس
جریان نقدینگی بیت کوین در سه روز گذشته

نتیجه تحلیل آنچین این هفته: در این هفته بازار در یک سردرگمی شدید قرار گفته است ولی ورود نقدینگی نشان از این دارد که افرادی در همین شرایط در حال خرید بیت کوین هستند که می‌تواند نشانه خوبی باشد. باید توجه داشته باشید اگر قصد خرید و یا فروش بیت کوین را دارید در محدوده‌های حمایت و مقاومت که در تصویر زیر مشخص شده وارد معامله شوید.

نواحی حمایت و مقاومت بیت کوین

تحلیل آنچین بیت کوین (۲۷ آبان تا ۴ آذر ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در تحلیل هفته قبل بیان کردیم که هیجانات موجود در بازار بسیار زیاد است و بهتر است از معاملات اهرمی بپرهیزید. شاهد بودیم که بیت کوین رشد شدید و سپس کاهش شدیدی را تجربه کرد. در این رشد و کاهش شدید افراد بسیاری ضررهای سنگینی کردند و بهترین عملکرد را افرادی که معاملات اسپات انجام دادند، داشتند.

در این هفته مهم‌ترین خبر نرخ بیکاری است. در هفته‌های گذشته شاهد رشد نرخ بیکاری بوده‌ایم و اگر این هفته نیز نرخ بیکاری رشد داشته باشد شرایط برای اقتصاد آمریکا کمی بد و برای بازارهای پرریسک خوب خواهد شد. افزایش بیکاری باعث خواهد شد که شاخص دلار کاهش و امید به کاهش نرخ بهره افزایش پیدا کند. این دو موضوع باعث افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازارهای پرریسک مانند بیت کوین و طلا خواهد شد. افزایش تقاضا باعث رشد خواهد شد.

اخبار و شاخص‌های اقتصاد آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین 

پس از اخبار خوب است که نگاهی به جریان نقدینگی در بازار کریپتو داشته باشیم.

نمودار جریان نقدینگی در بازار کریپتو در یک هفته گذشته

اگر به نمودار جریان نقدینگی یک هفته گذشته نگاهی داشته باشم، متوجه خواهیم شد که در یک هفته گذشته در بیت کوین و اتریوم خروج نقدینگی داشته‌ایم و این موضوع کمی نگران کنند است. خروج نقدینگی از بیت کوین و اتریوم و تبدیل شدن آن به USDT نشان از ریسک گریزی افراد در هفته گذشته دارد.

این ریسک گریزی می‌تواند در هفته آینده نیز ادامه داشته باشد پس بهتر است کمی مراقب باشید.

در تحلیل انچین این هفته به سراغ دو MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر از ۷ روز و کمتر از ۳۰ روز خواهیم رفت.

شاخص MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر از ۳۰ روز

اگر به به شاخص MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر از ۳۰ روز نگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شد که به صورت میانگین تمام این کوین‌ها در سود ۳ درصدی قرار دارند و بهترین زمان برای ورود زمانی است که این شاخص به صفر و یا اعداد منفی می‌رسد.

بخوانید  چند ساعت تا اعلام نرخ بهره و سخنرانی رییس فدرال رزرو؛ نوسان قیمت بیت کوین در راه است؟
شاخص MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر از ۷ روز 

اگر به MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر از ۷ روز نگاهی داشته باشید، متوجه خواهید شد که این کوین‌ها پس از چند روز که در ضرر بوده‌اند به محدوده قیمت سربه‌سر رسیده‌اند. این موضوع می‌تواند کمی فشار فروش را افزایش دهد، پس احتمالا یک کاهش قیمت ۳ الی ۴ درصدی بتواند این فشار فروش را کاهش دهد.نتیجه تحلیل آنچین: بر اساس این دو شاخص آنچین اگر قیمت ۳ الی ۵ درصد کاهش داشته باشد می‌توان برای خرید مناسب باشد، البته باید شرایط را در آن زمان بسنجیم. اگر ترس شدید و یا خبر منفی در بازار نباشد می‌تواند به خرید در محدوده ۳۵ هزار دلار و ۳۴ هزار دلار فکر کرد.

تحلیل آنچین بیت کوین (۲۰ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در هفته قبل بیان شد که اگر خبری در مورد ETFها منتشر نشود بازار رنج خواهد بود؛ اما در هفته‌ای که گذشت بازار سراسر خبر مثبت بود و بیت کوین و دیگر ارزها دیجیتال توانستند رشد خوبی را تجربه کنند.

در این هفته شاخص CPI را خواهیم داشت که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. بر اساس پیشبینی‌های انجام شده احتمالا شاهد کاهش CPI باشیم. کاهش CPI نشان دهنده کاهش تورم است و این موضوع می‌تواند باعث افزایش امید به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شود. در صورتی که CPI نسبت به پیشبینی انجام شده رشدی نداشته باشد، میتوان انتظار رشد بیت کوین و دیگر بازارهای پر ریسک را داشت.

بررسی شاخص‌های اقتصاد آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین 

علاوه بر CPI در روز پنج شنبه داده‌های مربوط به بیکاری منتشر خواهند شد و اگر مانند هفته‌های گذشته این داده‌ها نشان از افزایش بیکاری داشته باشند، می‌توان امید به رشد قیمت بیت کوین، طلا و دیگر بازارها داشت. رشد بیکاری باعث ضعیف شدن شاخص دلار و رشد بازارهای مرتبط با این ارز خواهد شد.

موضوع دیگر این است که در هفته گذشته ورود نقدینگی به بیت کوین و اتر باعث رشد قیمت آن‌ها و دیگر آلت‌ کوین‌ها شد. جریان نقدینگی در یک هفته گذشته را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

جریان نقدینگی در بازار کریپتو در یک هفته گذشته 

باید توجه داشت که ورود نقدینگی می‌تواند باعث رشد هر ارزی شود؛ اما این ارزها رشد خود را داشته‌اند و نمی‌توان برای معامله از این داده‌ها استفاده کنید. نکته‌ی مهم این است که بازار به سمت چه ارزهایی تمایل دارد. می‌توانید این ارزها را زیر نظر داشته باشید تا در موقعیت مناسبی وارد آن‌ها شوید.

بخوانید  ریپل 181 درصد در حجم معاملاتش صعود کرد!

خبر مهم دیگر که در هفته پیش اتفاق افتاد، موضوع ETF اسپات اتریوم بود که باعث شد این ارز دیجیتال و ارزهای مرتبط با آن رشد خوبی را تجربه کنند. این هفته ارزهایی که بر روی استیکینگ اتریوم، مقیاس‌پذیری و… فعالیت می‌کنند را بررسی کنید.

پس از بررسی کلیت بازار نوبت به بررسی داده‌های انچین و تحلیل انچین بیت کوین می‌رسد. در این هفته به سراغ MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر اط یک هفته خواهیم رفت.

شاخص MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر از یک هفته

همان‌طور که در تصویر بالا نیز مشخص است قیمت رشد داشته ولی MVRV برای کوین‌هایی با طول عمر کمتر از یک هفته کاهش بوده است که می‌تواند دو علت داشته باشد.

  1. خریداران جدید در این یک هفته در قیمت‌های بالا بیت کوین خریده‌اند و Realized Price برای این دسته را افزایش داده‌اند.
  2. هولدرهایی که کوین‌های خود را کمتر از یک هفته پیش خریداری کرده‌اند در حال جابه‌جایی (فروش) کوین‌های خود هستند و Realized Price برای این دسته را افزایش داده‌اند.

هر دو علت می‌تواند نشان از کاهش فشار فروش و افزایش تقاضا باشد، البته هنوز فشار فروش از بین نرفته است، به همین دلیل اگر قصد خرید بیت کوین دارید بهتر است کمی صبر کنید تا هیجانات کاهش پیدا کند.

در این برهه از زمان اخبار مثبت و منفی زیادی منتشر می‌شود که تاثیر زیادی در مارکت دارد. بهتر است در این شرایط به دنبال معاملات اسپات ارزهای دیجیتالی که پتانسیل بالایی دارند و هنوز رشد نکرده‌اند بروید. معاملات اهرمی در این روزها به شدت ریسک بالایی دارد و سعی کنید از این معاملات بپرهیزید.

نتیجه تحلیل آنچین: هیجانات در بازار بسیار زیاد است و داده‌های آنچین، تحلیل تکنیکال و … کمک زیاد نمی‌تواند بکند، بهتر است که در این هفته به سراغ ارزهای دیجیتال پرپتانسیل که هنوز رشد نکرده‌اند بروید و آن‌ها به صورت اسپات معامله کنید. در شرایط فعلی این گزینه می‌تواند سود بیشتری را از معاملات اهرمی نصیب شما کند.

تحلیل آنچین بیت کوین (۱۳ تا ۲۰ آبان ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در تحلیل هفته قبل پیشبینی یک بازار خنثی و یا نزولی را داشتیم که شاهد یک بازار خنثی بودیم و بیت کوین حوالی ۳۵ هزار دلار نوساناتی را داشت.

در تحلیل این هفته جروم پاول دو سخنرانی دارد که می‌تواند باعث نوساناتی در بازارهای مالی شود.

بخوانید  این شاخص آنچین نشان می‌دهد بیت‌ کوین همچنان در یک چرخه گاوی جدید قرار دارد
بررسی اخبار اقتصادی آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین 

باید توجه داشت که هفته گذشته شاخص‌های مربوط به بیکاری شرایط خوبی نداشتند، به همین دلیل جمع‌بندی سخنرانی‌های پاول را باید در کنار شاحص‌های منتشر شده بررسی کنید. ممکن است که این جمع‌بندی به شما دیدگاه مناسبی برای سرمایه‌گذاری‌های آینده ارائه دهد.

نکته مهم که باید به آن توجه داشت ETFهای بیت کوین است. این هفته به ددلاین سوم برای ETF بیت کوین آرک اینوست نزدیک خواهیم شد. احتمال زیاد SEC تصمیم برای این ETF را به ددلاین آخر موکول کند؛ اما ممکن است اخباری یا شایعاتی که منتشر می‌شود روند حرکتی بیت کوین را تغییر دهند، پس سعی کنی از معاملات اهرمی و تایم فریم‌های کوتاه در این مدت بپرهیزید.

ددلاین تایید شدن ETFهای بیت کوین 

باید توجه داشت که در این شرایط هیچ تحلیلی نمی‌تواند بازار را پیشبینی کند، پس حتما مدیریت سرمایه را فراموش نکنید.

در تحلیل آنچین این هفته داده‌های آنچین زیادی در دسترس نیست به همین دلیل در این هفته فقط به سراغ Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر ۱ هفته تا ۱ ماه خواهیم رفت.

بررسی شاخص آنچین  Realized Price و تحلیل و بررسی بیت کوین 

اگر به تصویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که قیمت و Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر ۱ هفته تا ۱ ماه همواره با هم حرکت می‌کنند و اگر فاصله قیمتی بین این دو بیفتد، یا قیمت درجا می‌زند تا Realized Price به آن نزدیک شود یا هر دو به سمت هم حرکت می‌کنند. اکنون با توجه به تقاضای زیادی که در بازار وجود دارد، احتمالا قیمت در همین محدوده ۳۵ هزار الی ۳۶ هزار دلار نوسان کند تا Realized Price به آن نزدیک شود. البته نباید فراموش کرد که اگر خبر مثبت یا منفی در مورد ETFها منتشر شود، تمام تحلیل‌ها فیل خواهد شد و بازار در جهت خبر حرکت می‌کند. نتیجه‌گیری تحلیل آنچین: اگر خبری در مورد ETFها منتشر نشود، می‌توان انتظار یک بازار رنج را داشت؛ اما اگر خبری در مورد ETF ها منتشر شود بازار در جهت خبر حرکت می‌کند، پس سعی کنید حتما اخبار را رصد کنید.

تحلیل آنچین بیت کوین (۶ تا ۱۳ آبان ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در تحلیل آنچین هفته قبل در مورد احتمال کاهش قیمت صحبت کردیم که با انتشار اخباری مربوط به ETF بیت کوین، بازار کریپتو رشد قابل توجهی را ثبت کرد و تحلیل ما فیل شد.

در هفته پیش رو اخبار مهمی همچون اعلام نرخ بهره را داریم.

بخوانید  CoinGecko محبوب ترین هشتگ های رمزنگاری شده را نشان می دهد
بررسی اخبار اقتصاد آمریکا و تاثیرات آن بر قیمت بیت کوین

بر اساس پیشبینی‌ها نرخ بهره ثابت خواهد ماند و از آنجایی که افزایش نرخ بهره باعث افزایش فشار فروش و کاهش قیمت در بازار خواهد شد، ثابت ماندن آن در این شرایط باعث خواهد شد که بیت کوین کمی از افشار فروش احتمالی در امان بماند. مهم‌تر از اخبار اقتصادی در این هفته، اخبار مرتبط با ETFهای بیت کوین است.

باید توجه داشت که ETFها و اخبار مرتبط با آن‌ها می‌تواند هر تحلیلی را فیل کند.

با توجه به حجم بازار آمریکا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگی که در آمریکا هستند، ETF بیت کوین مرتبط با این شرکت‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

بزرگترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در دنیا بر اساس سرمایه 

اگر به تصویر بالا دقت کنید به جز Credit Agricole و Allianz بقیه شزکت‌ها آمریکایی هستند و این موضوع نشان از حجم بزرگ مارکت آمریکا دارد. حال اگر ETF اسپات بیت کوین توسط SEC برای یک شرکت تایید شود دیگر رقبا نیز اقدام به ورود به مارکت بیت کوین خواهند کرد. ورود سرمایه‌گذاران جدید باعث ورود سرمایه و رشد قیمت خواهد شد.

تمام این موارد به این دلیل بیان شد که در کنار سبک تحلیلی خود حتما اخبار مرتبط با ETFها را نیز دنبال کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

در تحلیل آنچین این هفته به سراغ Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر یک هفته تا یک ماه خواهیم رفت.

بررسی Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر یک هفته تا یک ماه

اگر به تصویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که هر زمان بین قیمت و Realized Price برای کوین‌هایی با طول عمر ۱ هفته تا ۱ ماه فاصله زیادی افتاده است، قیمت حرکتی خنثی و یا نزولی داشته است. به بیانی دیگر هر زمان هولدرهایی که کوین‌های خود را یک هفته تا یک ماه پیش خریده‌اند در سود زیادی قرار گرفته‌اند، قیمت خنثی بوده و یا نزول داشته است، تا قیمت و این Realized Price به هم برسند. اکنون بین قیمت و Realized Price برای این دسته فاصله زیادی افتاده است و هولدرهای این دسته یا با فروش کوین‌های خود سیو سود می‌کنند (کاهش قیمت و رشد Realized Price) و یا هولدرهای جدید با وارد شدن به این دسته Realized Price را بالا می‌برند (حرکت رنج قیمت و رشد Realized Price).

علاوه بر این شاخص آنچین، اوپن اینترست (Open Interest) نیز نشان از کاهش علاقه به باز نگه داشتن معاملات نسبت به سقف قبلی دارد.

بررسی Open Interest و تحلیل آن چین بیت کوین

این موضوع که Open Interest نتوانسته پابه‌پای بیت کوین رشد کند، کمی نگران کننده است. این کاهش علاقه به باز نگه داشتن معاملات نسبت به سقف قبلی نشان از عدم اطمینان به آینده بازار دارد. این عدم اطمینان در یک روند صعودی می‌تواند باعث کاهش قیمت شود. نتیجه تحلیل آنچین: در این هفته از تحلیل مهم‌تر اخبار مرتبط با etfها است؛ اما اگر خبری منتشر نشود، می‌توان انتظار یک بازار خنثی و یا نزولی را داشت.

بخوانید  خرید ۲۷هزار سرور بیت‌مینکور ساینتیفیک به قیمت ۷۷میلیون دلار!/جزئیات

کانال آپارات پول نو را دنبال کنید تا از بقیه تحلیل‌های جذاب ما باخبر شوید!

تحلیل آنچین بیت کوین (۲۹ مهر تا ۶ آبان ۱۴۰۲)

بررسی تحلیل آنچین هفته قبل: در تحلیل آنچین هفته قبل، تحلیل خاصی نداشتیم و با بررسی اخبار و مشخص کردن نواحی حمایت و مقاومت تحلیل را به پایان رساندیم.

در این هفته اخباری همچون GDP و سخنرانی پاول را خواهیم داشت. پیشبینی‌ها نشان از افزایش GDP دارد که این موضوع می‌تواند باعث تقویت شاخص دلار و کاهش قیمت بیت کوین شود.

بررسی اخبار و شاخص‌های اقتصادی آمریکا و تاثیر آن‌ها بر قیمت بیت کوین

سخنرانی پاول در روز چهارشنبه می‌تواند باعث نوسانات زیادی در بازار شود. اگر در بازار فعال هستید، متوجه خواهید شد که در روز پنج شنبه ۲۷ مهر سخنرانی پاول باعث نوسان شدید در طلا، بیت کوین و دیگر بازارهای مالی شد. این اتفاق می‌تواند در روز پنج شنبه ۴ آبان دوباره تکرار شود، پس پنج شنبه ۴ آبان بیشتر مراقب معاملات خود باشید.

در تحلیل آنچین این هفته به سراغ شاخص ASOL و MVRV برای هولدرهای کوتاه مدت خواهیم رفت.

بررسی شاخص ASOL

بررسی شاخص‌های آنچین و تحلیل بیت کوین

شاخص ASOL به نحوی عمر کوین‌هایی که جابه جای می‌شوند را نمایش می‌دهد. اگر به تصویر بالا دقت داشته کنید، در اکثر مواقع که عمر کوین‌های جابه‌جا شده افزایش شدید داشته، فشار فروش زیاد و قیمت کاهش یافته است. البته مواردی نیز استثنا وجود دارند که فشار خرید بسیار زیاد بوده است و این افزایش افزایش عمر کوین‌های تاثیری نداشته است. علت رشد شاخص ASOL افزایش جابه‌جایی کوین‌هایی با طول عمر بالا است که باعث افزایش میانگین طول عمر کوین‌های جابه‌جا شده می‌شود.

شاخص ASOL چند روزی است که رشدهای شدیدی را ثبت می‌کند که این موضوع می‌تواند فشار فروش بیت کوین را بیشتر کند.

شاخص MVRV برای هولدرهای کوتاه مدت

شاخص MVRV به سادگی میزان سود هولدرها را مشخص می‌کند. MVRV برای هولدرهای کوتاه مدت سود هولدرهایی که کوین‌های خود را کمتر از ۱۵۵ روز پیش جابه‌جا کرده‌اند را مشخص می‌کند.

بررسی شاخص MVRV و تحلیل آنچین بیت کوین

اگر به تصویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که هولدرهای کوتاه مدت همواره سود بیشتر از ۱۵ الی ۲۰ درصد را در یکسال گذشته تجربه نکرده‌اند و هر زمان که در سود زیادی قرار داشته‌اند با سیو سود باعث افزایش فشار فروش و کاهش قیمت شده‌اند. این موضوع می‌تواند دوباره اتفاق بیفتد. احتمالا با توجه به آن‌ که هولدرهای کوتاه مدت مدت یک ماه در ضرر بوده‌اند MVRV برای این دسته از هولدرها نتواند تا محدوده ۱.۱ الی ۱.۱۵ بیشتر رشد داشته باشد و پس از آن باید شاهد کاهش قیمت باشیم. البته این موضوع بیشتر به صورت تجربی است و می‌تواند با خطا همراه شود.

بخوانید  ارزش بازاری کاردانو 1 میلیارد دلار افت کرد

محدوده ۱.۱ در شاخص MVRV به معنی بیت کوین ۳۱ هزار دلاری است و احتمالا این محدوده یک مقاومت قوی برای بیت کوین باشد.

نواحی حمایتی و مقاومتی بیت کوین

نواحی حمایت و مقاومت بیت کوین

در تصویر بالا نواحی حمایت و مقاومت بیت کوین از دیدگاه آفچین مشخص شده است که می‌تواند برای معاملات شما بسیار کاربردی باشد.

نتیجه تحلیل آنچین: در این هفته اگر خبر مثبتی منتشر نشود می‌توان انتظار کاهش قیمت را داشت، اگر قصد انجام معامله فروش دارید بهتر است با استراتژی خود و در نواحی مقاومتی وارد معامله فروش شوید.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال یا تحلیل بنیادی به معنی بررسی دقیق پروژه‌های رمز ارزی و وایت پیپر آن‌ها است. علاوه بر این بررسی توکنومیکس (Tokenomics) هر ارز دیجیتال، تیم فنی و برنامه نویسان شبکه و … عواملی هستند که در تحلیل فاندامنتال از اهمیت بسیار بالایی برخورداند. البته Fundamental Analysis در بازار کریپتو تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود و این مارکت از شاخص‌های اقتصاد کلان و اتفاقات روز دنیا نیز شدیداً تاثیر می‌پذیرد. یک مورد دیگر از مفاهیم تاثیرگذار در تحلیل فاندامنتال، تحلیل آنچین (On-Chain) است. برای آشنایی بیشتر با تحلیل بنیادی میتوانید مقاله تحلیل فاندامنتال چیست را مطالعه کنید.

تحلیل آنچین (On-Chain)

تحلیل آنچین ارزهای دیجیتال زیر مجموعه‌ای از تحلیل فاندامنتال است که به بررسی شاخص‌های مختلفی مانند NPL، NUPL،‌ ورود و خروج ارزها از صرافی‌ها، جابه جایی بیت کوین بین صرافی و والت افراد و بسیاری شاخص‌های دیگر تمرکز دارد. به دلیل اهمیت بالای این حوزه و کمبود مطالب در فضای وب فارسی، در مجموعه پول نو تصمیم گرفتیم علاوه بر تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال، تحلیل‌های آنچین به روز بازار را نیز در اختیار کاربران قرار دهیم.

نوشته تحلیل آنچین (On Chain) هفتگی | اختصاصی پول نو اولین بار در بلاگ پول نو. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2606929

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها