تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :تحلیل اتریوم، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل های تکنیکال ETH

  • کد خبر : 2619709
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
لورس :تحلیل اتریوم، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل های تکنیکال ETH
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تحلیل اتریوم یکی از مهمترین مواردی است که اکثر معامله‌گران همواره به آن نیاز پیدا می‌کنند. اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز پیشروی بازار، به دلیل بهره بردن از پروژه‌ای اثبات‌شده، کاربردهای متنوع و قیمتی در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌است. سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی درست قیمت اتریوم و موقعیت‌های خرید و فروش باید تحلیل‌های گوناگونی از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تحلیل احساسات بازار را با دقت بررسی کرده و سپس تصمیم معاملاتی خود را اتخاذ کنند. در همین راستا، علاقه‌مندان به مشاهده تحلیل اتریوم می‌توانند در این صفحه به‌صورت روزانه، تحلیل تکنیکال، آنچین و فاندامنتال اتریوم را به همراه واکاوی داده‌های کلان اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت این رمزارز دنبال کنند.
فهرست مطالب تحلیل اتریومتحلیل اتریوم امروز ۲۵ مردادآیا کاهش ارزش اتریوم نشان دهنده یک بازگشت سریع استتحلیل اتریوم امروز ۴ خردادتحلیل اتریوم با بررسی شاخص Open Interestتحلیل اتریوم امروز ۹ اردیبهشتتحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکالتحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولیتحلیل اتریوم امروز ۲۶ فروردینتحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تحلیل اتریوم یکی از مهمترین مواردی است که اکثر معامله‌گران همواره به آن نیاز پیدا می‌کنند. اتریوم به‌عنوان دومین رمزارز پیشروی بازار، به دلیل بهره بردن از پروژه‌ای اثبات‌شده، کاربردهای متنوع و قیمتی در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌است. سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی درست قیمت اتریوم و موقعیت‌های خرید و فروش باید تحلیل‌های گوناگونی از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تحلیل احساسات بازار را با دقت بررسی کرده و سپس تصمیم معاملاتی خود را اتخاذ کنند. در همین راستا، علاقه‌مندان به مشاهده تحلیل اتریوم می‌توانند در این صفحه به‌صورت روزانه، تحلیل تکنیکال، آنچین و فاندامنتال اتریوم را به همراه واکاوی داده‌های کلان اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت این رمزارز دنبال کنند.

فهرست مطالب تحلیل اتریوم

تحلیل اتریوم امروز ۲۵ مردادآیا کاهش ارزش اتریوم نشان دهنده یک بازگشت سریع استتحلیل اتریوم امروز ۴ خردادتحلیل اتریوم با بررسی شاخص Open Interestتحلیل اتریوم امروز ۹ اردیبهشتتحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکالتحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولیتحلیل اتریوم امروز ۲۶ فروردینتحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکالتحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولیتحلیل اتریوم امروز ۲۰ فروردینتحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکالتحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

تحلیل اتریوم امروز ۲۵ مرداد

مدتی است که بازار ارزهای دیجیتال در خواب عمیقی فرو رفته‌است. اتریوم (ETH) نیز مانند اکثر رمزارزها، روندی کاهشی در پیش گرفته و بر حمایت ۱,۸۰۰ دلاری فشار می‌آورد. لیکوئید شدن سرمایه‌گذاران می‌تواند باعث کاهش بیشتر ارزش ETH و رسیدن آن به سطح ۱,۶۰۰ دلار شود.

پادکست تحلیل اتریوم

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت coingape، اتریوم تمایل دارد به سمت سطوح پایین‌تر حرکت کند. این رمزارز با ادامه روند کاهشی، روی حمایت ۱,۸۰۰ دلاری فشار وارد می‌کند. بزرگترین توکن قراردادهای هوشمند به ارزش کل بازار ۲۱۹ میلیارد دلار، در حال کاهش حجم معاملات به ۴.۵ میلیارد دلار در روز چهارشنبه‌است.

در توضیح بیشتر باید گفت که اتریوم با کاهش ۱.۴ درصدی در هفت روز گذشته، در حال حاضر با قیمت ۱,۸۲۷ دلار معامله می‌شود. تلاش‌های این رمزارز برای عبور از مقاومت ۱,۸۵۰ دلاری بارها با شکست مواجه شده‎‌است، اما احتمال ادامه روند کاهشی و رسیدن قیمت به زیر ۱,۸۰۰ دلار نیز وجود دارد.

آیا کاهش ارزش اتریوم نشان دهنده یک بازگشت سریع است

اتریوم به‌جز یک انفجار قیمتی که در اواسط آوریل داشت و آن را کمی به بالاتر از ۲,۱۰۰ دلار رساند، از ماه مارس تاکنون در بازه‌ای بین ۱,۶۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار معامله می‌شود. این افزایش با راه‌اندازی ارتقاء شاپلا آغاز شد، که انتقال به الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS) را تکمیل کرد. ارتقایی که اطمینان می‌داد سرمایه‌گذاران می‌توانند پاداش‌های سرمایه‌گذاری‌های خود را از زنجیره Beacon برداشت کنند.

امروز اما فقدان رویدادهایی که محرک بازار باشد و همچنین، فشارهایی که رگولاتورها به این صنعت وارد می‌کنند، حرکات اتر را محدود کرده‌است. بر اساس برآوردهای کریپتو کوانت، اتریوم از اول ژانویه تا ۱۵ آگوست به طور مداوم بین محدوده ۱,۵۰۰ تا ۱,۶۰۰ دلار قرار داشته‌است.

نمودار مقایسه قیمت بازار و قیمت تحقق یافته اتریوم

وومینکیو یکی از تحلیلگران صنعت کریپتو، نموداری را با کاربران به اشتراک گذاشت و با کشیدن خطی در نمودار توضیح داد که این خط نشان دهنده میانگین قیمت «نقطه سربه سر» است. در این موقعیت دارندگان اتریوم نه سودی به دست می‌آورند و نه ضرر می‌کنند. بر این اساس، هر زمان که قیمت بازار از قیمت واقعی پایین‌تر می‌آید، به سرعت بازمی‌گردد و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران ارزش اتریوم را در آن لحظات کمتر از قیمت واقعی می‌بینند. شایان توجه است که با توجه به ابزارهای تحلیل تکنیکال در نمودار روزانه اتریوم، شاهد بی‌تصمیمی در بازار هستیم.

نمودار تحلیل روند اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار تحلیل روند اتریوم در تایم فریم روزانه

قیمت اتریوم با مقاومت فوری در میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه که با خط روند آبی در ۱,۸۴۰ دلار نشان داده‌شده، مواجه است. همانطور که اشاره شد، در حال حاضر سطح حمایت ۱,۸۰۰ دلار تحت فشار برای شکست نزولی قرار دارد اما برای حفظ چشم‌انداز صعودی، اتریوم نباید از این سطح کاهش یابد.

با این حال، احتمال افت شدید به زیر ۱,۸۰۰ دلار و متعاقبا رسیدن به متحرک نمایی ۲۰۰ روزه که با رنگ بنفش مشخص شده، وجود دارد.

اگر قیمت ETH به زیر میانگین متحرک ۲۰۰ روزه کاهش یابد، این امر ممکن است سرمایه‌گذاران را به فروش با ایده خرید در موقعیت‌های بعدی ترغیب کند. به نظر می‌رسد اتریوم در حال آماده شدن برای یک شکست بالقوه معکوس سر و شانه است و در صورت تایید، بالاترین قیمت را در حدود ۲,۴۲۴ دلار هدف قرار می‌دهد. با این حال، قبل از این شکست، گاوها باید تلاش کنند تا مقاومت ۱,۸۵۰ دلاری و ۲۰۰۰ دلاری را به‌دست بیاورند و این ممکن است شامل افت به محدوده پایین‌تر تا سطح ۱,۶۰۰ دلار باشد.

تحلیل اتریوم امروز ۴ خرداد

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) در روز گذشته به‌طرز غافل‌گیر کننده‌ای دچار ریزش شد و پایین‌تر از کف هفته گذشته به نزدیکی سطح روانی (Psychological Level) 1,800 دلار رسید. بر اساس داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، اتریوم با کاهش ۲.۱۲ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در محدوده ۱,۷۸۲ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

تحلیل اتریوم
عملکرد اتریوم در روزهای اخیر – TradingView

تحلیل اتریوم با بررسی شاخص Open Interest

در پی این کاهش قیمت اتریوم، گزارشی از پلتفرم تحلیل‌گر آنچین کوین‌اَنِلایز (Coinanalyze) منتشر شد مبنی بر این‌که شاخص اپن اینترست (سود باز / Open Interest) این رمزارز نیز کاهش شدیدی را تجربه کرده است که نشان از غافل‌گیری برخی معامله‌گران و بستن موقعیت‌های معاملاتی آن‌ها دارد.
شاخص اپن اینترست اتریوم در روز گذشته در سطح ۵.۲ میلیارد دلار بین تمام صرافی‌های مطرح دنیا قرار داشت. از این آمار، ۴.۷ میلیارد دلار متعلق به معاملات فیوچرز بدون سررسید (Perpetual Futures) بود و کمتر از ۴۵۰ میلیون دلار، به معاملات فیوچرز عادی مربوط می‌شد.

اپن اینترست در معاملات بازار مشتقات (Derivatives) ارزهای دیجیتال، تعداد موقعیت‌های باز و در حال اجرا را نشان می‌دهد. این موقعیت‌ها می‌توانند لانگ (پیش‌بینی صعود قیمت / Long) و شورت (پیش‌بینی کاهش قیمت / Short) باشند و از معاملات فیوچرز گرفته می‌شوند.

در بازار مشتقات، معاملات مورد بررسی در شاخص اپن اینترست اغلب دارای اهرم (Leverage) هستند که یعنی معامله‌گران از صرافی‌ها سرمایه قرض گرفته تا حجم معاملات خود را افزایش دهند. در این روش، معامله‌گران باید برای تداوم فعالیت و بازماندن معاملات خود وثیقه ارائه دهند که همان مارجین (Margin) در معاملات است.

به این ترتیب زمانی که قیمت رمزارز مورد معامله بر خلاف جهت پیش‌بینی شده حرکت کند، در صورتی که معامله‌گر سرمایه موجود در آن معامله را افزایش ندهد، پلتفرم معاملاتی مربوطه می‌تواند وثیقه موجود را جهت جلوگیری از ضرر خود به فروش برساند.

در تحلیل اتریوم مشخص شد که قیمت این رمزارز در معاملات روز گذشته، همراه با روند کلی بازار ارزهای دیجیتال تا ۵ درصد کاهش یافت و از سقف ۱,۸۷۵ دلاری خود به کف ۱,۷۷۵ دلار رسید. از بین‌رفتن رشدهای به‌دست آمده اتریوم طی دو هفته اخیر، قیمت ETH را به کف‌های اواخر ماه آوریل و اوایل می ۲۰۲۳ رساند.

تحلیل اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView

طی برآورد کلی داده‌ها توسط پلتفرم کوین‌انلایز در تحلیل اتریوم، مشخص شد که شاخص اپن اینترست این رمزارز تا ۷.۳ درصد ریزش داشته است. اکنون ارزش معاملات اتریوم در بازار مشتقات، در سطح ۵.۲ میلیارد دلار برآورد شده است و بخش بزرگی از این معاملات، به صرافی بایننس (Binance) تعلق دارد.

هنگام نشر این خبر، صرافی بایننس ۲.۱ میلیارد دلار از معاملات اتریوم را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی، صرافی‌های اوکی‌اکس (OKX) و بای‌بیت (Bybit) به‌ترتیب با ۱.۱ میلیارد دلار و ۱ میلیارد دلار قرار دارند. ناگفته نماند که ۱۸۹ میلیون دلار موقعیت باز اتریوم نیز در صرافی غیرمتمرکز دی وای دی اکس (dYdX) وجود دارد.

طبق داده‌های کوین‌انلایز، طی ۲۴ ساعت اخیر تنها ۱۸.۷ میلیون دلار از پوزیشن‌های لانگ اتریوم از بین رفته یا به اصطلاح لیکویید (Liquidated) شده‌اند. مجموع لیکوییدی‌ پوزیشن‌های اتریوم به ۲۲.۴ میلیون دلار می‌رسد که نشان می‌دهد اکثریت معامله‌گران این رمزارز دیدگاهی صعودی در برابر قیمت اتریوم دارند.

اما علی‌رغم داده‌های مثبت آنچین اتریوم، قیمت این رمزارز یک مسیر نزولی را طی روزهای اخیر پیش گرفته و روند کاهشی خود از اواخر ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) را ادامه می‌دهد. آمار مربوط به سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) اتریوم در روز جاری، به سقف ۴۱ میلیارد دلاری رسیده است.

تحلیل اتریوم امروز ۹ اردیبهشت

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) روز گذشته تا ۰.۸۴ درصد پایین آمد و بخشی از رشد ۲.۲۵ درصدی پنجشنبه را اصلاح کرد. رمزارز دوم بازار علی‌رغم روند نزولی خود، موفق به حفظ سطح ۱,۸۵۰ دلار برای دو سشن معاملاتی (Session) متوالی شد و در نهایت، روز جمعه را در سطح ۱,۸۹۳ دلار به پایان رساند. طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت اتریوم در حال حاضر با ۰.۷۵ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، با ۱,۹۰۲ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

تحلیل اتریوم
عملکرد قیمت اتریوم در روزهای اخیر – TradingView

بازارهای مالی، جمعه نسبتاً شلوغی را سپری کردند و شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده بودند که بر قیمت‌ها تاثیرگذار واقع شدند. از بین این شاخص‌ها، می‌توان به داده‌های تورمی و مخارج شخصی اشاره کرد که اثر منفی بر دارایی‌های پرریسک گذاشتند. با وجود رشد نسبی شاخص مخارج شخصی مصرف‌کننده (PCE)، کارشناسان اقتصادی معتقدند نرخ تورم آمریکا تا ۴.۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

در همین راستا، ابزار فدواچ سی ام ای گروپ (CME FedWatch Tool)، احتمال بالارفتن ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره فدرال رزرو در هفته آتی را با کاهش از ۸۳.۹ درصد، در سطح ۸۰.۲ درصد پیش‌بینی کرد. احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن نیز از ۲۶.۸ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.

علاوه‌بر موارد بالا، آمارهای مربوط به سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) اتریوم و برداشت سرمایه سپرده‌گذاران نیز، قیمت رمزارز ETH را تحت فشار قرار داد. البته در ادامه روز، گزارش‌های مربوط به میزان برداشت‌ها تا حدی منجر به بهبود شرایط شد. طبق داده‌های پلتفرم تحلیل‌گر کریپتوکوانت (CryptoQuant)، جریان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم از ۸۹,۷۲۸ واحد ETH در روز پنجشنبه، به ۷۶,۰۹۶ واحد ETH در جمعه کاهش پیدا کرد؛ اما با وجود این‌که سطح سپرده‌گذاری‌ها به زیر مرز ۱۰۰,۰۰۰ واحد ETH آمده، این نرخ در مقایسه با سطوح گذشته از شرایط خوبی برخوردار است.

ورود سرمایه به استیک اتریوم
جریان ورود سرمایه به بخش استیک اتریوم – CryptoQuant

مجموع کل سرمایه موجود در استیکینگ اتریوم نیز همچنان روبه‌رشد است که برای قیمت این رمزارز عاملی صعودی به‌شمار می‌آید. در حالی که آمار مربوط به استیکینگ برای قیمت اتریوم پشتوانه خوبی ایجاد کرده است، گزارش برداشت اتریوم‌های استیک‌شده، تاحدی به ضرر این رمزارز بوده‌اند. میزان برداشت سرمایه اصلی سپرده‌گذاران در شب گذشته شاهد افزایش بود؛ اما پیش‌بینی‌ها از برداشت اتریوم در روزها و هفته‌های آتی، نشان از خرید مجدد اتریوم و بازگشت سرمایه به این بخش دارند.

کل سرمایه موجود در استیک اتریوم
کل سرمایه موجود در بخش استیک اتریوم – CryptoQuant

بر اساس گزارش پلتفرم توکن‌آنلاکس (TokenUnlocks)، برداشت‌های در حال پردازش اتریوم نزدیک ۰.۴۷۶ میلیون واحد به ارزش تقریبی ۰.۹۰۲ میلیون دلار برآورد شده است و پیش‌بینی‌ها حاکی از یک روند کاهشی در برداشت‌ها هستند. در حال حاضر، میزان ورود سرمایه نسبت به برداشت اتریوم‌های استیک‌شده بیشتر است و می‌تواند منجر به رشد قیمت اتریوم تا سطح ۲,۰۰۰ دلار شود. شبکه اتریوم در روز جمعه شاهد ۹,۱۵۰ واحد در برداشت‌ها و ۹۵,۳۴۰ واحد در واریزی‌ها برای سپرده‌گذاری بود.

برداشت استیک اتریوم
میزان برداشت‌ها در بخش استیک اتریوم – TokenUnlocks

سرمایه‌گذاران اتریوم در حال حاضر باید توجه ویژه‌ای به مواردی از قبیل میزان واریز و برداشت‌ها در بخش سپرده‌گذاری‌ها داشته باشند؛ چراکه این آمار از تاثیرگذارترین عوامل بر قیمت این رمزارز محسوب می‌شوند. در مرحله بعدی، اخبار بازار کریپتو و پرونده کمپانی ریپل (Ripple / XRP) با سازمان SEC و صحبت‌های جدید در مورد صرافی‌های بایننس (Binnace) و کوین‌بیس (Coinbase) نیز، از عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال خواهند بود. همچنین، فعالیت نهادهای نظارتی مانند SEC در بحبوحه سخت‌گیری‌های دولت آمریکا بر صنعت رمزارزها، ممکن است منجر به یک فروش کلی در بازارها شود.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، این رمزارز جهت پیداکردن پتانسیل رشد تا اولین مقاومت جدی (R1) در ۱,۹۲۰ دلار و سقف ۱,۹۲۵ دلاری روز جمعه، باید نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۱,۸۹۸ دلار را حفظ کند. بازگشت قیمت اتریوم به ۱,۹۰۰ دلار، یک سیگنال صعودی به‌شمار می‌آید که البته برای تشکیل یک حرکت روبه‌رشد، حمایت از سوی آمارهای مربوط به سپرده‌گذاری‌ها و اخبار کلی بازار کریپتو ضروری است.

نمودار 1 روزه اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView

در صورتی که اتریوم بتواند حرکت صعودی خود را تشکیل و ادامه دهد، خریداران احتمالاً مقاومت مهم دوم (R2) در ۱,۹۴۸ دلار و سپس مقاومت ۱,۹۵۰ دلاری را تست خواهند کرد. سومین مقاومت جدی (R3) برای اتریوم نیز، در سطح ۱,۹۹۸ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

اما چنانچه اتریوم در حفظ نقطه پیوت موفق ظاهر نشود، سناریوی نزولی برای این رمزارز با هدف رسیدن به نخستین سطح حمایتی (S1) در ۱,۸۷۰ دلار اجرایی خواهد شد. اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران، باید سطح ۱,۸۰۰ دلار را حفظ کند که در این مسئله، دومین حمایت بزرگ (S2) در سطح ۱,۸۴۸ دلار، می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین حمایت مهم (S3) برای این رمزارز، سطح ۱,۷۹۸ دلار برآورد شده است.

نمودار 1 ساعته اتریوم
نمودار ۱ ساعته اتریوم – TradingView

اما در بررسی نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم و میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) این رمزارز، بیشتر نشانه‌های مبنی بر صعود قیمت به چشم می‌خورند. قیمت فعلی اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA)، واقع در سطح ۱,۸۹۸ دلار، قرار دارد. این میانگین متحرک از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) فاصله گرفته، اما اندیکاتور ۱۰۰ روزه در حال نزدیک‌شدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) است. این موارد در مجموع برای قیمت اتریوم مثبت و صعودی هستند.

نمودار 4 ساعته اتریوم
نمودار ۴ ساعته اتریوم – TradingView

شکست صعودی قیمت ETH از میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۱۰۰ روزه، به‌ترتیب در سطوح ۱,۸۹۸ دلار و ۱,۹۱۰ دلار، می‌تواند منجر به تشکیل حمایت جهت رشد و عبور از مقاومت اول (R1) در ۱,۹۲۰ دلار و هدف قراردادن مقاومت دوم (R2) در ۱,۹۴۸ دلار شود. اما کاهش از میانگین متحرک نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه (۱,۸۸۱ دلار) و عبور از این سطوح به‌سمت پایین، ممکن است منجر به پایین آمدن قیمت اتریوم تا حمایت اول (S1) در ۱,۸۷۰ دلار شود. به‌طور کل، عبور قیمت اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، یک سیگنال نزولی برای این ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید.

تحلیل اتریوم امروز ۲۶ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) روز جمعه تا ۴.۳۷ درصد رشد داشت که در ادامه شکست صعودی و ۴.۹۵ درصدی پنجشنبه بود. قیمت رمزارز دوم بازار در پایان روز گذشته به سطح ۲,۱۰۲ دلار رسید که برای نخستین بار از ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) بود که اتریوم موفق به عبور از سطح ۲,۱۰۰ دلار شد. طبق آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت اتریوم با ۰.۷۵ درصد کاهش نسبت به ۲۴ ساعت اخیر، در حال حاضر در سطح ۲,۰۹۵ دلار در بازارها معامله می‌شود.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

قیمت اتریوم
عملکرد اتریوم در روزهای اخیر – TradingView

آمارهای روز جمعه در رابطه با سپرده‌گذاری یا استیکینگ (Staking) اتریوم، همچنان با افزایش همراه بودند. اتریوم پس از اجرای ارتقای شاپلا (Shapella Upgrade) در روز چهارشنبه، شاهد افزایش جریان ورود سرمایه برای دومین سشن (Session) متوالی بود و موفق به حفظ این روند و ادامه آن شد. بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل‌گر کریپتوکوانت (CryptoQuant)، سرمایه واردشده به سپرده‌گذاری‌های اتریوم از ۹۵,۵۸۴ واحد اتریوم در روز پنجشنبه، به ۱۱۰,۴۳۲ واحد در جمعه رسید. نکته مهم این‌جا است که این آمار برای نخستین بار از فوریه ۲۰۲۳ (بهمن – اسفند ۱۴۰۱) تاکنون، از مرز ۱۰۰,۰۰۰ واحد ETH عبور کرد.

استیک اتریوم
جریان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم – CryptoQuant

همچنین آمار شبکه اتریوم در کل سرمایه استیک‌شده علی‌رغم اصلاح قیمت در روز جاری، به رشد خود ادامه داد و به سیگنال‌های صعودی این رمزارز افزود.

کل استیکینگ اتریوم
کل سرمایه سپرده‌گذاری شده در اتریوم – CryptoQuant

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها در ارتقای شاپلا اتریوم، آزادسازی اتریوم‌های استیک‌شده در شبکه بیکن (Beacon Chain) بود. گرچه سطح برداشت‌ها به‌دلیل روند فعلی قیمت اتریوم و رشد کلی بازار، در سطح پایینی باقی ماند.

طبق آمار وب‌سایت توکن‌آنلاکس (TokenUnlocks)، سفارش‌های برداشتِ در حال پردازش، در سطح ۱.۳۹ میلیون واحد اتریوم به ارزش تقریبی ۲.۸۹ میلیون دلار قرار دارد. توکن‌آنلاکس همچنین به بررسی برداشت پاداش سپرده‌گذاری‌ها نیز پرداخت. این پلتفرم در گزارش خود یک پیش‌بینی از وضعیت برداشت‌ها در آینده نیز عنوان کرد و طبق نمودار زیر، پیش‌بینی شده که سطح برداشت‌ها در روزها و هفته‌های آتی بیشتر خواهد شد که عاملی نزولی برای قیمت اتریوم به‌شمار می‌آید.

برداشت اتریوم
تفکیک و سطح برداشت‌های اتریوم استیک‌شده – TokenUnlocks

با وجود موارد فوق، سرمایه‌گذاران باید توجه ویژه‌ای به گزارشات استیکینگ اتریوم داشته باشند. کاهش سطح سپرده‌گذاری‌ها می‌تواند مهر تاییدی بر پیش‌بینی پلتفرم توکن‌آنلاکس و نشانه‌ای مبنی بر کاهش قیمت اتریوم باشد. اما با وجود اهمیت بالای این عوامل، انتشار آمار نزولی در شاخص‌های اقتصادی آمریکا و تشدید موضع سخت‌گیرانه فدرال رزرو و همچنین فعالیت‌های سازمان SEC نیز می‌توانند بر تمایلات خریداران تاثیر منفی بگذارند.به این ترتیب، آمارهای استیکینگ اتریوم در روز جاری بهتر است مورد توجه زیادی قرار گیرند؛ چرا که افزایش برداشت سرمایه اصلی سپرده‌گذاران و کاهش ارزش کل سرمایه‌گذاری‌ها، می‌توانند یک سناریوی نزولی را برای قیمت اتریوم رقم زنند.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، اتریوم جهت رشد تا مقاومت مهم اول (R1) در ۲,۱۵۲ دلار، باید بتواند نقطه پیوت (Pivot) در ۲,۰۸۱ دلار را پشت سر بگذارد. عبور قیمت اتریوم از سقف ۲,۱۳۱ دلاری روز جمعه ممکن است منجر به تشکیل یک شکست صعودی برای این رمزارز شود که البته، اخبار مثبت بازار و آمار امیدوارکننده از سپرده‌گذاری‌ها، برای حمایت از این شکست ضروری است.

نمودار 1 روزه قیمت اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView

در صورتی که اتریوم بتواند این شکست را ایجاد کند، خریداران احتمالاً برای تست مقاومت مهم دوم (R2) در سطح ۲,۲۰۱ دلار تلاش خواهند کرد. سومین مقاومت جدی (R3) اتریوم نیز در سطح ۲,۳۲۱ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

چنانچه قیمت اتریوم از نقطه پیوت به‌سمت پایین عبور کند، سناریوی کاهش قیمت تا نخستین سطح حمایتی مهم (S1) در ۲,۰۳۲ دلار را به‌وجود می‌آورد؛ اما اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی فعالان بازار، باید سطوح ۲,۰۰۰ دلار و دومین حمایت مهم (S2) خود یعنی ۱,۹۶۱ دلار را حفظ کند. سومین حمایت مهم (S3) برای اتریوم سطح ۱,۸۴۱ دلار است.

نمودار 1 ساعته قیمت اتریوم
نمودار ۱ ساعته اتریوم – TradingView

در تحلیل میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم، سیگنال‌هایی صعودی به چشم می‌خورند. قیمت فعلی اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) واقع در سطح ۱,۹۴۴ دلار قرار دارد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه فاصله خود را با میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) بیشتر کرده و این اندیکاتور نیز از همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود فاصله گرفته است. مجموع این موارد برای قیمت اتریوم عواملی مبنی بر رشد قیمت به‌شمار می‌آیند.

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم
نمودار ۴ ساعته اتریوم – TradingView

چنانچه اتریوم بتواند سطوح حمایتی مهم خود و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۱,۹۴۴ دلار) را حفظ کند، برای تشکیل شکست صعودی از مقاومت مهم اول (R1) در ۲,۱۵۲ دلار جهت رشد تا مقاومت مهم دوم (R2) در ۲,۲۰۱ دلار، پتانسیل خوبی پیدا خواهد کرد. گرچه کاهش قیمت اتریوم به زیر اولین حمایت جدی (S1) خود (۲,۰۳۲ دلار)، ممکن است این رمزارز را در مسیر نزولی به‌سمت دومین حمایت مهم (S2) در ۱,۹۶۱ دلار و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۱,۹۴۴ دلار) قرار دهد. در همین راستا، کاهش قیمت اتریوم و عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، می‌تواند روند صعودی این رمزارز را معکوس کند.

تحلیل اتریوم امروز ۲۰ فروردین

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت اتریوم (Ethereum / ETH) در روز گذشته تا ۰.۸۰ درصد پایین‌تر آمد که در ادامه کاهش ۰.۴۳ درصدی روز جمعه بود. اتریوم شنبه را در سطح ۱,۸۵۰ دلار به پایان رساند و برای دومین جلسه معاملاتی متوالی، با رسیدن به مرز ۱,۹۰۰ دلار دچار نزول قیمت شد. قیمت فعلی اتریوم در سطح ۱,۸۳۴ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت اخیر ۲.۱۴ درصد کاهش داشته است.

پادکست تحلیل اتریوم

در ادامه، بررسی روند و تحلیل اتریوم امروز را ملاحظه می‌کنید:

تغییرات اتریوم در روزهای اخیر
تغییرات قیمت اتریوم در روزهای اخیر – TradingView

جریان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم (استیکینگ / Staking) در روز شنبه تا حدی رشد داشت؛ اما با این‌که این رشد نسبت به روز جمعه بیشتر بود، همچنان حجم ورود سرمایه به این بخش با سقف تاریخی خود فاصله دارد. البته این آمار در روزهای آخر هفته عموماً با کاهش همراه بوده و جزئی از یک روند عادی از ابتدای سال تاکنون بوده است و تاثیر قابل توجهی بر قیمت اتریوم نمی‌گذارد.

استیکینگ اتریوم
میزان ورود سرمایه به استیکینگ اتریوم – CryptoQuant

بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل‌گر آنچین کریپتوکوانت (CryptoQuant)، میزان ورود سرمایه به سپرده‌گذاری اتریوم از ۱۲,۰۰۰ واحد ETH در روز جمعه به ۱۳,۱۲۰ واحد ETH در شنبه رسید. حتی با وجود تعطیلات عید پاک (Easter)، این آمار از مرز ۱۰,۰۰۰ واحد اتریوم پایین‌تر نیامد.

استیک اتریوم
ارزش کل سرمایه موجود در استیکینگ اتریوم – CryptoQuant

به‌طور کل، اتریوم با نزدیک‌شدن به روز اجرای ارتقای شاپلا (Shapella Upgrade) شاهد رشد در میزان ورود سرمایه برای سپرده‌گذاری و ارزش کل این سپرده‌گذاری‌ها خواهد بود. ارتقای شاپلا قرار است در ایپاک (Epoch) شماره ۱۹۴,۰۴۸ در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) اجرا شود. اما علی‌رغم روند نزولی فعلی قیمت اتریوم، حجم کل ارزش استیک‌شده در این شبکه رو به افزایش است.

با این حال، با وجود این‌که آمار و ارقام سپرده‌گذاری‌های اتریوم خوش‌بینانه به نظر می‌رسند، اثر احتمالی گزارشات مشاغل آمریکا بر سیاست‌های پولی فدرال رزرو، دیدگاهی محافظه‌کارانه به سرمایه‌گذاران القا کرده است. کاهش نرخ بیکاری آمریکا به سطح ۳.۵ درصد، احتمال افزایش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ماه می (اردیبهشت – خرداد) را بیشتر کرد. در همین راستا، ابزار فدواچ (CME FedWatch Tool) احتمال بالا رفتن نرخ بهره را از ۴۹.۲ درصد به ۷۱.۲ درصد نشان می‌دهد.

به این ترتیب، سرمایه‌گذاران اتریوم باید وضعیت استیک اتریوم را زیر نظر داشته باشند، چرا که کاهش شدید در آن یک سیگنال نزولی برای قیمت این رمزارز به‌شمار می‌آید. از بین دیگر موارد تاثیرگذار بر بازار، می‌توان به صحبت‌های مقامات فدرال رزرو و به‌روزرسانی‌های خبری در مورد دادگاه کمپانی ریپل (XRP) با سازمان SEC و همچنین فعالیت نهادهای قانون‌گذار و اخبار پیرامون صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) اشاره کرد.

تحلیل اتریوم با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل اتریوم در وب‌سایت تحلیلی – خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، رمزارز ETH جهت رشد و رسیدن به نخستین مقاومت مهم (R1) در سطح ۱,۸۷۱ دلار و سقف ۱,۸۸۱ دلاری روز شنبه، باید بتواند نقطه پیوت (Pivot) در ۱,۸۶۰ دلار را پشت سر بگذارد. بازگشت قیمت اتریوم به سطح ۱,۸۷۵ دلار می‌تواند منجر به تشکیل یک شکست صعودی برای این رمزارز شود که البته، اخبار مثبت بازار ارزهای دیجیتال برای حمایت از این حرکت ضروری است.

نمودار 1 روزه اتریوم
نمودار ۱ روزه اتریوم – TradingView

در صورتی که اتریوم موفق به تشکیل این حرکت صعودی شود، خریداران جهت آزمایش سطوح مقاومت مهم دوم (R2) در ۱,۸۹۳ دلار و مقاومت ۱,۹۰۰ دلاری تلاش خواهند کرد. سومین مقاومت جدی (R3) اتریوم نیز در سطح ۱,۹۲۶ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت اتریوم در سناریوی نزولی

در صورتی که قیمت اتریوم در عبور از نقطه پیوت موفق ظاهر نشود، احتمالاً حرکت به‌سوی اولین حمایت مهم (S1) در ۱,۸۳۸ دلار در دستور کار قرار می‌گیرد. با این حال، اتریوم برای جلوگیری از فروش دسته‌جمعی سرمایه‌گذاران باید سطح ۱,۸۰۰ دلار را حفظ کند. در این مسیر، دومین حمایت جدی (S2) در ۱,۸۲۷ دلار تا حدی می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین حمایت مهم (S3) رمزارز ETH سطح ۱,۷۹۴ دلار است.

نمودار 1 ساعته اتریوم
نمودار ۱ ساعته اتریوم – TradingView

اما بررسی میانگین متحر‌ک‌های نمایی (EMAs) و نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم، برای این رمزارز سیگنال‌هایی صعودی را به‌تصویر کشیده‌اند. قیمت حال حاضر اتریوم بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) واقع در سطح ۱,۸۴۸ دلار است. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه از همتای ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) خود فاصله گرفته و به همین ترتیب، این اندیکاتور از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) نیز دور شده است. مجموع این موارد برای اتریوم سیگنال‌هایی مبنی بر رشد احتمالی قیمت محسوب می‌شوند.

نمودار 4 ساعته اتریوم
نمودار ۴ ساعته اتریوم – TradingView

حفظ سطح ۱,۸۴۸ دلاری میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه می‌تواند از تشکیل یک شکست صعودی از مقاومت مهم اول (R1) در ۱,۸۷۱ دلار، جهت رسیدن به مقاومت مهم دوم (R2) در ۱,۸۹۳ دلار و سپس ۱,۹۰۰ دلار حمایت کند. اما کاهش قیمت و عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌سمت پایین، احتمالاً اتریوم را در مسیر به‌سوی نخستین حمایت مهم (S1) در ۱,۸۳۸ دلار قرار خواهد داد. عبور از میانگین متحرک مذکور و رسیدن به زیر آن برای ارز دیجیتال اتریوم یک سیگنال نزولی به‌شمار می‌آید.

سلب-مسئولیت-تحلیل-اتریوم-9-اردیبهشت

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619709

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها