تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
1

لورس :تحلیل بیت کوین از نگاه فاندامنتال؛ این ۵ مورد حیاتی BTC را این هفته بدانید

  • کد خبر : 2632610
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
لورس :تحلیل بیت کوین از نگاه فاندامنتال؛ این ۵ مورد حیاتی BTC را این هفته بدانید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

بیت کوین اولین هفته دسامبر را با قیمت بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار آغاز کرد که بهتر از ابتدای سال ۲۰۲۲ است.
تحلیل بیت کوین؛ قدم بعدی BTC چیست؟ قیمت از ۴۰,۰۰۰ دلار هم عبور کرد (۱۳ آذر) فعالیت قیمتی BTC از همان ابتدای ماه، گاوها (طرفداران افزایش قیمت) را خوشحال کرد، زیرا کلوز کندل هفتگی، نخستین بازگشت قیمت به بالای ۴۰,۰۰۰ دلار از آوریل سال گذشته (فروردین ۱۴۰۱) را نشان می‌دهد.
فهرست مطالبفروشنده‌های بیت کوین سود نمی‌کنندآیا روند صعودی بیت کوین ادامه دارد؟۵۰ میلیون دلار پوزیشن شورت لیکوئید شدندبیت کوین با گذر از ۴۰,۰۰۰ دلار، همچنان در خطر اصلاح جدیبازارها مشتاق تغییر سیاست فدرال رزرو در FOMC هستندتغییر سیاست غیر منتظره فدرال رزروبازارها همچنان در سطوح فعلی باقی خواهند ماندافزایش قیمت طلا نگرانی‌ها را به دنبال داردشاخص دلار در حال کاهشنقدینگی باید به سرعت به سهام و بیت کوین “سرازیر” شودماینرهای بیت کوین نرخ هش را بی‌وقفه بالاتر می‌برندطمع هم‌سطح با رکورد ۶۹,۰۰۰ دلاری بیت کوینبازار صعودی می‌تواند فعلا ادامه بدهدسوالات پرتکرار فروشنده‌های بیت کوین سود نمی‌کنند معامله‌گرانی که بر روی کاهش قیمت شرط‌بند..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

بیت کوین اولین هفته دسامبر را با قیمت بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار آغاز کرد که بهتر از ابتدای سال ۲۰۲۲ است.

  • تحلیل بیت کوین؛ قدم بعدی BTC چیست؟ قیمت از ۴۰,۰۰۰ دلار هم عبور کرد (۱۳ آذر)

فعالیت قیمتی BTC از همان ابتدای ماه، گاوها (طرفداران افزایش قیمت) را خوشحال کرد، زیرا کلوز کندل هفتگی، نخستین بازگشت قیمت به بالای ۴۰,۰۰۰ دلار از آوریل سال گذشته (فروردین ۱۴۰۱) را نشان می‌دهد.

فهرست مطالب

  • فروشنده‌های بیت کوین سود نمی‌کنند
  • آیا روند صعودی بیت کوین ادامه دارد؟
  • ۵۰ میلیون دلار پوزیشن شورت لیکوئید شدند
  • بیت کوین با گذر از ۴۰,۰۰۰ دلار، همچنان در خطر اصلاح جدی
  • بازارها مشتاق تغییر سیاست فدرال رزرو در FOMC هستند
  • تغییر سیاست غیر منتظره فدرال رزرو
  • بازارها همچنان در سطوح فعلی باقی خواهند ماند
  • افزایش قیمت طلا نگرانی‌ها را به دنبال دارد
  • شاخص دلار در حال کاهش
  • نقدینگی باید به سرعت به سهام و بیت کوین “سرازیر” شود
  • ماینرهای بیت کوین نرخ هش را بی‌وقفه بالاتر می‌برند
  • طمع هم‌سطح با رکورد ۶۹,۰۰۰ دلاری بیت کوین
  • بازار صعودی می‌تواند فعلا ادامه بدهد
  • سوالات پرتکرار

فروشنده‌های بیت کوین سود نمی‌کنند

معامله‌گرانی که بر روی کاهش قیمت شرط‌بندی کرده بودند (Shorts) در حال حذف شدن هستند و سرمایه‌ها به دلیل رونق بازار گاوی با تحولات کلان اقتصادی و انتظار برای اولین صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات در ایالات متحده، جذب می‌شوند.

با وجود نگرانی‌ها و پیش‌بینی برخی از افراد مبنی بر کاهش قابل توجه قیمت، بیت کوین همچنان فرصت کمی برای فروشندگان فراهم می‌کند، که یا از سود بی‌بهره می‌مانند یا در انتظار یک قیمت ورودی که هرگز محقق نمی‌شود، در حاشیه می‌مانند.

حال و هوای جشن و شادی تنها در بازارها منعکس نشده است – استخراج‌کنندگان بیت کوین نیز در حال آماده‌سازی برای نصف شدن پاداش بلاک (Halving) هستند و با توجه به اینکه نرخ هش در حال حاضر در بالاترین سطح خود قرار دارد، انتظار می‌رود این روند در این هفته ادامه یابد.

آیا روند صعودی بیت کوین ادامه دارد؟

این سوالی است که قدیمی های بازار در روزهای آینده، همزمان با باز شدن بازارهای سنتی و تنظیم آن‌ها با قیمت بیت کوین بیش از ۴۰,۰۰۰ دلار، مطرح خواهند کرد. در ادامه مقاله با بررسی موارد مختلف و نظرات کارشناسان به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

۵۰ میلیون دلار پوزیشن شورت لیکوئید شدند

بیت کوین با آغاز ماه، با حذف پوزیشن‌های شورت و شکستن سطوح مقاومتی کلیدی، یادآور “اکتبر صعودی” به سرمایه‌گذاران شد.

ماجرا از زمان بسته شدن هفتگی آغاز شد، زمانی که قیمت از ۴۰,۰۰۰ دلار برای نخستین بار از آوریل سال گذشته عبور کرد.

خریدارها متوقف نشدند و قیمت BTC/USD به رشد خود ادامه داد تا به بالاترین سطح فعلی خود، ۴۱,۸۰۰ دلار برسد.

در این راستا، بر اساس آمار از CoinGlass بیت کوین در تاریخ ۴ دسامبر (۱۳ آذر) به تنهایی به ارزش بیش از ۵۰ میلیون دلار پوزیشن شورت را حذف کرد- که بزرگترین عدد در یک روز، از ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) به شمار می‌آید.

نمودار لیکوئیدی‌های بیت کوین. منبع: Coinglass

با افزایش قیمت BTC به سطوح بالاتر و کاهش نقدینگی در پوزیشن‌های اهرمی شورت، به نظر می‌رسد که به طور قابل درکی، بسیاری از معامله‌گران خواستار ادامه روند صعودی به سمت ۵۰,۰۰۰ دلار هستند

معامله‌گر محبوب Skew در حین پوشش حرکات زنده بازار نوشت:

یک نفر اینجا هنوز شدیداً در پی دنبال کردن قیمت است.

بیت کوین با گذر از ۴۰,۰۰۰ دلار، همچنان در خطر اصلاح جدی

با این حال، همه از ادامه زمان‌های خوب مطمئن نیستند. برای معامله‌گر محبوب Crypto Chase، سطوح فعلی مکان ایده‌آلی برای “گرفتار کردن” پوزیشن‌های لانگ دیرهنگام و کاهش ۱۰,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین به نظر می‌رسد.

نمودار 1 ساعته قیمت BTC/USD
نمودار ۱ ساعته قیمت BTC/USD

مهم‌تر اینکه آیا این نهاد بزرگ بازار واقعاً اجازه می‌دهد که برخی درخواست خریدها پذیرفته شوند یا خیر. اگر پذیرفته شوند، انتظار می‌رود که آن‌ها قیمت را بالاتر ببرند. به وضوح ۴۰,۰۰۰ دلار قیمتی است که بازیگران نهادی در نظر دارند.

او قبلاً به مشترکان خود در X (توییتر) در تاریخ ۲۳ نوامبر در یک پست گفته بود:

قیمت ابتدا به ۴۰ هزاردلار ، سپس به ۳۰ هزار کاهش خواهد یافت. در صورت اشتباه به ۵۰ هزار دلار افزایش می‌یابد، در واقع یک معامله ۱ به ۱ است.

او در بخشی از تحلیل جدید خود ادامه داد:”به نظر من، این چرخه تفاوتی با بقیه ندارد. در حال حاضر فقط صعودی است، به زودی فقط نزولی خواهد بود. این در واقع همان نحوه‌ای است که BTC همیشه معامله می‌شود”

من معتقدم که قیمت‌های فعلی بیش از حد افزایش یافته‌اند. قصد دارم در ۴۳۰۰۰ به پوزیشن شورت اضافه کنم.

بازارها مشتاق تغییر سیاست فدرال رزرو در FOMC هستند

گزارش‌های داده‌های کلان اقتصادی ایالات متحده در هفته گذشته چندان کمکی به تغییر بیت کوین از دامنه معاملاتی باریکی که در آن زمان داشت، نکرد.

اما همه چیز زمانی شروع به تغییر کرد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، برای ارائه آنچه که بسیاری به عنوان نشانه‌ای از تغییر قابل توجه در سیاست اقتصادی تفسیر کردند، به صحنه آمد.

این اتفاق می‌تواند از طریق شروع به کاهش نرخ‌های بهره پایه توسط فدرال رزرو رخ دهد – لحظه‌ای مهم برای رمزارزها و دارایی‌های پرریسک که نخستین مواردی خواهند بود که از افزایش استقرار نقدینگی توسط معامله‌گرانی که در حال حاضر نقدینگی دارند، سود می‌برند.

تغییر سیاست غیر منتظره فدرال رزرو

این “چرخش” فدرال رزرو پیش‌تر تا حداقل اواسط ۲۰۲۴ انتظار نمی‌رفت یا توسط مقامات اعلام نشده بود، اما پیش‌بینی‌های اخیر ضرب‌العجل غیررسمی را به سرعت جلو انداخته‌اند. بیل آکمن، مدیرعامل و بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری هج فاند Pershing Square Capital Management، هفته گذشته گفت که او انتظار دارد یک چرخش در سه ماهه اول اتفاق بیفتد.

او در آن زمان به بلومبرگ گفت:

من فکر می‌کنم آنها نرخ‌ها را کاهش خواهند داد؛ من فکر می‌کنم آنها زودتر از آنچه مردم انتظار دارند، نرخ‌ها را کاهش خواهند داد.

قبل از سال جدید، کمتر از دو هفته دیگر فدرال رزرو یک تصمیم دیگر در مورد نرخ‌ها خواهد گرفت. گزارش‌های داده‌های هفته گذشته که داستان تسکین تورم را تأیید کردند، سهم حیاتی در این تصمیم داشتند – داده‌هایی که قرار است این هفته و هفته آینده منتشر شوند در دوره ” blackout” فدرال رزرو قرار دارند، جایی که مقامات اجازه نظر دادن در مورد سیاست را ندارند.

بازارها همچنان در سطوح فعلی باقی خواهند ماند

بر اساس داده‌ها از ابزار FedWatch گروه CME، بازارها به طور قاطعانه باور دارند که نرخ‌ها، هرچند هنوز قرار نیست کاهش یابند، پس از تصمیم‌گیری در سطوح فعلی باقی خواهند ماند.

نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال. منبع: گروه CME
نمودار احتمالات نرخ هدف فدرال. منبع: گروه CME

گزارش‌های این هفته شامل داده‌های پرداختی غیرکشاورزی و سایر داده‌های اشتغال در زمانی است که نرخ‌های بیکاری در ایالات متحده نزدیک به پایین‌ترین سطوح تاریخی خود قرار دارند.

منبع تحلیل مالی The Kobeissi Letter بخشی از گزارش هفتگی خود در مورد تاریخ‌های کلیدی کلان اقتصادی را نوشت:

این هفته شاهد داده‌های زیادی در مورد اشتغال خواهیم بود که تأثیر زیادی بر جلسه فدرال رزرو هفته آینده خواهند داشت. آخرین ماه معاملات برای سال ۲۰۲۳٫

افزایش قیمت طلا نگرانی‌ها را به دنبال دارد

طلا هم اکنون در حال واکنش نشان دادن، به بالاترین سطح تاریخی خود به دلار است و تقریباً ۴ درصد در یک روز افزایش یافته است و سپس اصلاح کرده است.

دیگران استدلال می‌کنند، چنین رفتاری غیرمعمول است، و انتظار دارند که “چیز بزرگی” در این هفته رخ دهد.

کارشناس محبوب رسانه‌های اجتماعی و معامله‌گری که به نام Horse شناخته می‌شود، گفت:

مگر اینکه کسی در حال حاضر پس از شورت طلا به بیرون رانده شده باشد، این چیز مهمی را می‌گوید.

در پاسخ، معامله‌گر محبوب Bluntz نیز نگرانی خود را در مورد افزایش مداوم بین دارایی‌ها ابراز داشت، افزوده که این بیشتر روی روندهای تورم جهانی متمرکز است.

“طلا فقط به صورت خودسرانه در یک یکشنبه، مانند این مورد، افزایش پیدا نمی‌کند مگر اینکه، معنای آن چیزی مهم باشد.”

نمودار یک ساعته XAU/USD
نمودار یک ساعته XAU/USD

شاخص دلار در حال کاهش

عده‌ای هم به این توجه داشتند که افزایش بیت کوین و رمزارزها احتمالاً دلایل بیشتری نسبت به فقط داده‌ها دارد.

تسهیلات بازخرید معکوس فدرال رزرو به سرعت در حال کاهش است و نقدینگی اضافی را به اقتصاد تزریق می‌کند – به احتمال زیاد متغیر کلیدی برای عملکرد دارایی‌های پرریسک در سراسر جهان.

نمودار 1 ساعته شاخص دلار
نمودار ۱ ساعته شاخص دلار

Daan Crypto Trades در تحلیلی بر یک نمودار نوشت:

این پولی است که در غیر این صورت با فدرال رزرو شبانه نگهداری می‌شود و وارد اقتصاد/بازارها می‌شود. این معمولاً به دارایی‌های پرخطر کمک می‌کند و DXY را پایین می‌آورد.

شاخص دلار آمریکا (DXY)، که معیاری برای قدرت دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای شرکای تجاری عمده است، در حال حاضر در میانه یک بازگشت متوسط پس از رسیدن به پایین‌ترین سطوح چهار ماهه خود در هفته گذشته قرار دارد.

نقدینگی باید به سرعت به سهام و بیت کوین “سرازیر” شود

نقدینگی در رادار نهادهای فعال فضای ارز دیجیتال از جمله دن تاپیرو، بنیانگذار و مدیرعامل ۱۰T Holdings است. او هفته گذشته اینطور استدلال کرد که فروش اوراق قرضه اخیر آمریکا فرصت خرید نادری را فراهم می‌کند که با بحران مالی جهانی ۲۰۰۸ و سقوط COVID-19 در سال ۲۰۲۰ برابری می‌کند، و دوباره به این نتیجه رسید که نقدینگی باید به سرعت به سهام و بیت کوین “سرازیر” شود.

چارلز ادواردز، بنیانگذار صندوق کوانتیتاتیو بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال Capriole Investments، یکی از افرادی بود که قبل از اقدام فدرال رزرو، روندهای نقدینگی – با بزرگترین اقدام مالی ایالات متحده در ۴۰ سال گذشته که در نوامبر رخ داد را پیش‌بینی کرد.

ماینرهای بیت کوین نرخ هش را بی‌وقفه بالاتر می‌برند

چیز کمی در برابر استخراج‌کنندگان بیت کوین و تمایل آن‌ها برای حفاظت از خود در زمان نصف شدن پاداش بلاک در آوریل ایستادگی می‌کند.

ماه گذشته، نرخ هش برآوردی به رکوردهای جدیدی دست یافت و برای نخستین بار در تاریخ بیت کوین از ۵۰۰ اگزاهش در ثانیه (EH/s) عبور کرد.

این روند همچنان ادامه دارد زیرا دسامبر آغاز می‌شود – تنظیم مجدد بعدی سختی حدود ۱٫۶٪ به مجموع رکورد بالای فعلی اضافه خواهد کرد و شدت رقابت برای جوایز بلاک را افزایش خواهد داد.

بر اساس داده‌ها از منبع آماری BTC.com، این هفتمین تغییر متوالی صعودی بیت کوین خواهد بود.

بررسی اساسی شبکه بیت کوین (اسکرین‌شات). منبع: BTC.com
بررسی اساسی شبکه بیت کوین. منبع: BTC.com

نیک کوت، بنیانگذار و مدیرعامل بازار دارایی‌های دیجیتال SecondLane، در بخشی از تحلیل اخیر X پیش‌بینی کرد:

نرخ هش بیت کوین وارد مرحله جالب پیشرفت پارابولیک خود در این چرخه خواهد شد، زیرا چهارمین و آخرین فاز استخراج در پیش است.

“بازیگران قدرتمند که منابع نامحدود و هم‌راستایی دولتی دارند، فشار را بر گردن استخراج‌کنندگان ضعیف خواهند گذاشت، زیرا نرخ انتظار افزایش می‌یابد.”

الکس تورن، رئیس تحقیقات سراسری در منبع آموزشی رمزارز Galaxy، در همین حال به “مورد گاوی” شرکت برای واقعی شدن نرخ هش اشاره کرد. او به مشترکینش در X در مورد اعداد نرخ هش گفت: “تصویری به ارزش هزار کلمه.”

داده‌های خام نرخ هش بیت کوین. منبع: MiningPoolStats
داده‌های خام نرخ هش بیت کوین. منبع: MiningPoolStats

طمع هم‌سطح با رکورد ۶۹,۰۰۰ دلاری بیت کوین

آخرین سفر به بالاترین سطوح ۱۹ ماهه احتمالاً افزایش بیشتری را به طمع بازار رمزارزها ارائه داده است.

داده‌های شاخص ترس و طمع رمزارز – شاخص معیار احساس – هم اکنون سطح طمع را در سطوحی قرار می‌دهد که از نوامبر ۲۰۲۱، زمانی که بیت کوین آخرین رکورد بالای خود را ثبت کرد، دیده نشده است.

شاخص ترس و طمع که یک شاخص تأخیری است، در زمان نوشتن این متن هنوز قیمت بالای ۴۰,۰۰۰ دلار را در نظر نگرفته بود، اما همچنان در حال نزدیک شدن به “طمع شدید”، در ۷۴/۱۰۰ قرار داشت.

شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال. منبع: Alternative.me
شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال. منبع: Alternative.me

این شاخص از یک سبد از عوامل برای تعیین حالت کلی در میان سرمایه‌گذاران رمزارز استفاده می‌کند. کاربردهای آن برای پیش‌بینی تغییرات روند در کل بازار زمانی که ترس یا طمع به سطوح ناپایدار بالایی برسد، عمل می‌کند.

بازار صعودی می‌تواند فعلا ادامه بدهد

در این محدوده، رکورد ۶۹,۰۰۰ دلاری یک ناهنجاری را نشان داد – سابقه تاریخی حکم می‌کند که اصلاح زمانی باید وارد شود که شاخص از ۹۰/۱۰۰ عبور می‌کند. بنابراین، بازار گاوی فعلی می‌تواند فضایی برای ادامه داشته باشد قبل از اینکه هیجان غیرمنطقی در آن سرایت کند، که پیش از این توسط تحلیل‌گران مورد بحث قرار گرفته است.

منبع: Cointelegraph

سوالات پرتکرار

انتظار می‌رود فدرال رزرو چه زمانی نرخ بهره را کاهش دهد؟

زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، ممکن است تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۴٫

آیا بازار صعودی فعلی می‌تواند ادامه پیدا کند؟

به طور کلی عوامل تاثیرگذار زیادی وجود دارند که می‌توانند بر روی روند تغییر ایجاد کنند. با این حال داداه‌های کلان اقتصادی و نرخ هش بیت کوین و شاخص ترس و طمع نشانه های مثبتی می‌دهند.

نوشته تحلیل بیت کوین از نگاه فاندامنتال؛ این ۵ مورد حیاتی BTC را این هفته بدانید اولین بار در توکن باز. پدیدار شد.

توکن باز

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2632610

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها